PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: זרוע S ומוט מייצב מתנתק להיילקס 97'



תומר ב
28-05-20, 17:07
ניתן לצפות בעמוד זה ב

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3944

איל מ
28-05-20, 17:48
נראה נחמד אבל.
מה הצורך בזרוע s?

ד ו ר ו ן
28-05-20, 23:02
נראה נחמד אבל.
מה הצורך בזרוע s?
בהחלפת הקפיצים לגמישים יותר מהמקורי, מרוויחים מהלך מתלה גדול בהרבה מהמקור.
החסרון הוא שצפוי מוט דחיף הגה ננעל מול התפוח, נוצר לחץ כיפוף על זרוע ההיגוי על הנאקל, עד כדי שבירה.
הנמכת המוט הדחיף פותרת את בבעיה.

שדרוג משלים הכרחי הוא זרוע מגל מחוזקת מקורית מטויוטה.

בנוסף, צריך לבתי החלפת מוט הרדיוס למונמך.

העלתי כתבה בנושא ב-2004.

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1140-jeepolog-archive

ד ו ר ו ן
29-05-20, 07:39
ולא פחות חשוב.. המוט רדיוס עם ההנמכה מונע מפגש עם המוט המייצב, ומחזיר ברכב מוגבה את זוית הסרן למקור.

reacon444
29-05-20, 08:45
רק לי הקישורים לא עובדים?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

מוטי ג.
29-05-20, 09:01
תנסה באתר, הקישורים עובדים תקין.
יש בעיה ב Tapatalk עם הלינקים,אתה יכול ללחוץ על 3 נקודת ואז web view ולצפות באתר ואז הלינקים יעבדו.

אבל...שאלה,
הפיני R הם פיני אבטחה, הם מיועדים לכוחות הגזירה שפועלים עליהם בזמן פיתול המוט המייצב?



Sent from my LG-H930 using Tapatalk

תומר ב
29-05-20, 09:33
לגבי זרוע s, הסיבה היא כדי למנוע מפגש של זרוע הרדיוס עם המוט מייצב.
עם התקנת ההגבהה, התקנתי ספייסר של 25 מ"מ בין השלדה למוט מייצב, כדי להרחיק בינהם. המרווח בינהם היה אפס.
הזרוע המשופרת מונעת המצב הנ"ל.
לגבי כוחות הגזירה על הפינים, פין 4 מ"מ יודע לקבל כוחות גזירה לא קטנים. אין לי נתון לגבי כוחות הגזירה הצפויים לפעול עליו, אבל זה פיתרון שרואים לא מעט ברשת, אז כנראה שזה עובד.
כוחות הגזירה המופעלים בזמן נסיעת כביש קטנים בהרבה מהכוחות שמופעלים בזמן נסיעת שטח, אבל אז המוט יהיה מנותק.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-05-20, 16:22
לגבי זרוע s, הסיבה היא כדי למנוע מפגש של זרוע הרדיוס עם המוט מייצב.

הסיבה הנכונה למוט המונמך מתכוונן(!), היא להחזיר את הסרן לזויות הנכונה אחרי הגבהה.

לרווח מהמוט המייצב אפשר עם ספייסר.

ד ו ר ו ן
29-05-20, 16:23
תנסה באתראבל...שאלה,
הפיני R הם פיני אבטחה, הם מיועדים לכוחות הגזירה שפועלים עליהם בזמן פיתול המוט המייצב?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אצלי יש פינים כאלו כמעט 20 שנה, לא התעוותו ולא נגזרו.
החלקים של המנתק נמצאים בחיכוך בין הזכר נקבה.
הפין מחזיק מעט מאד עומס.

איל מ
29-05-20, 20:44
הסיבה הנכונה למוט המונמך מתכוונן(!), היא להחזיר את הסרן לזויות הנכונה אחרי הגבהה.

לרווח מהמוט המייצב אפשר עם ספייסר.

להחזיר את הזווית אפשר גם עם מוט מתכוונן ישר שרגיש הרבה פחות לעומס. אין שם בעיה של זוויות במיסבי הקצה והחיבורים שלהם. לכן, אני מבין מהתשובות שה-s הוא בגלל המפגש עם המוטות האחרים.
תודה.

ד ו ר ו ן
29-05-20, 20:52
להחזיר את הזווית אפשר גם עם מוט מתכוונן ישר שרגיש הרבה פחות לעומס. אין שם בעיה של זוויות במיסבי הקצה והחיבורים שלהם. לכן, אני מבין מהתשובות שה-s הוא בגלל המפגש עם המוטות האחרים.
תודה.
בגלל זה הדגשתי מתכוונן.
מוט S לבד לא מטפל בתיקון הזוית.

מיסב קצה זה סקסי, אבל תושבות גמישות בסוף טובות יותר בשיכוך בחלק הזה, והבלאי נמוך ממיסבי קצה.
ואם כבר מיסב קצה, אז מתגרז.
מאריך משמעותית את החיים במיקום הזה שחוטף ג׳יפה כל הזמן.

איל מ
29-05-20, 21:05
כוונתי היתה שבקצוות אין איזה תפוח שמגביל זווית או משהו בסגנון. בכל מקרה, קיבלתי תשובה.

תומר ב
30-05-20, 09:40
אייל,
צורת s כדי להימנע ממפגש עם המוט המייצב.
מתכוונן כדי להתאים לזוית הרצויה של הסרן.

דורון,
לרוב הבעיות יש מספר פתרונות אפשריים, ולכל אחד חסרונות ויתרונות.
בזמן הצלבה מוט הרדיוס מקבל פיתול. מיסב עין נותן, לדעתי, פתרון עדיף מבוקסה.
לעומת זאת,בוקסה נותנת פיתרון עדיף לשיכוך ויברציות.
לכן לדעתי, הפתרון של בוקסה בצד אחד ומיסב עין בצד שני, נותן מערכת משולבת נכונה.
לגבי סוג מיסב עין, קראתי לא מעט שרשורים בנושא, וגם שם נשמעו דעות שונות. בסופו של דבר, דעתו של נמרוד נשמעה לי הגיונית מבחינה הנדסית, ובנוסף, מגובה ברזומה מקצועי.
לגבי בלאי של בוקסה מול מיסב עין, אני חושב שאין לך נתונים סטטיסטיים שמגבים את דעתך, אלא תחושה בלבד. בכל מקרה, בכמות הנסועה השנתית שמתוכננת לרכב בשנים הקרובות, הבלאי הנ"ל זניח ולא רלוונטי,ובנוסף,עלויות ההחלפה קטנות.

אני חושב שכדאי לתאר את האפשרויות, והיתרונות והחסרונות של כל אפשרות, ופחות לקבוע בדעה נחרצת מה האפשרות היחידה הנכונה.


Sent from my SM-N920C using Tapatalk

tooshey
30-05-20, 10:11
עבודה יפה וכתבה יפה.
מספר הערות קטנות.
א. מהתמונה נראה שצינור הבלם מקורי.
אם לא שינית את העיגון העליון שלו או הוספת מאריך , בפתיחת מתלה צינור הבלם יתפקד בתור מגביל מהלך.
לא טוב.
יש לקנות צינורות בלם ארוכים.
ב. יו בולט עם חלק עליון דק חשוב יותר בצד הנהג (אצלך היובולט הדקים בצד ימין, שזהו צד הנהג באוסטרליה ).
בפתיחת מתלה מלאה והיגוי ימינה, קצה מוט הדחיף יתקע בחלק העליון של היובולט האחורי.
ג. מנסיוני, גירוז מיסב קצה הוא קריטי.
אם קיים מיגון תחתון, רצוי לקדוח בו חור שירות כדי לאפשר גירוז ללא פירוק מגן.

בברכה, טושי

תומר ב
30-05-20, 11:10
טושי תודה
א. יש צינורות בלם ארוכים. הצינור מורכב משני צינורות סטנדרטיים שונים, על מנת לאפשר החלפה זמינה כשאצטרך. ייצור צינורות לא כל כך זמין במרחב הגיאוגרפי שלי...
ב. הנושא ידוע, וכך היה מורכב אצלי הסט המקורי ששופר על ידי המתלם. בהרכבת הסט הנוכחי הערתי למרכיב על כך. בהוראות שמצורפות לסט מצויין להרכיב מימין, כנראה שלא עידכנו לגבי הגה שמאלי. אחליף צדדים בהזדמנות הקרובה.
ג. החלפת מיסב קצה הינה פשוטה. אולי בפעם הבאה אחליט לשים מיסב מתגרז.

תומר

תומר ב
30-05-20, 12:20
לאחר בדיקה ברכב וריענון הזיכרון, היובולטים שסופקו על ידי efs מתאימים להגה ימני. אין אפשרות להפוך התקנת היובולטים כי האורך לא מתאים.
היובולט הימני צריך להיות ארוך מהשמאלי, בגלל מבנה הסרן. מה שסופק זה יובולט ארוך ודק לצד ימין, ועגול וקצר לצד שמאל.
אזמין שני יובולטים דקים נוספים ואתקין גם בצד שמאל.
תודה!

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

erezgur
30-05-20, 15:54
'הפ' עלי ךךףנב11ככה2גג

נשלח מהנייד

ד ו ר ו ן
30-05-20, 22:11
אני חושב שכדאי לתאר את האפשרויות, והיתרונות והחסרונות של כל אפשרות, ופחות לקבוע בדעה נחרצת מה האפשרות היחידה הנכונה.
2 השיפורים שביצעת לדעתי הבלתי קובעת הם חלק בלתי נפרד מיישור קו ודיגום בסיסי של כל הייילקס עם סרן חי מקדימה, וטוב שעשית אותם והביצוע יפה.
לא נאמר אחרת, תקן אותי אם נאמר אחרת.

הסידור אצלי זהה.
ועם זאת, מיסב קצה כן מעביר הלמים שבושינג לא מעביר.

אצלי ברכב זהה, הנמכת תושבת המוט המייצב הספיקה ולא היה מגע עם הזרוע רדיוס. עובדה.

הסיבה שהחלפתי למוט מתכוונן היא הצורך בהחזרת זוית הסרן למקור בגלל הגבהה חוקית ותקנית, במקרה זה גם היה מוט S.



לגבי סוג מיסב עין, קראתי לא מעט שרשורים בנושא, וגם שם נשמעו דעות שונות. בסופו של דבר, דעתו של נמרוד נשמעה לי הגיונית מבחינה הנדסית, ובנוסף, מגובה ברזומה מקצועי.
לגבי בלאי של בוקסה מול מיסב עין, אני חושב שאין לך נתונים סטטיסטיים שמגבים את דעתך, אלא תחושה בלבד. בכל מקרה, בכמות הנסועה השנתית שמתוכננת לרכב בשנים הקרובות, הבלאי הנ"ל זניח ולא רלוונטי,ובנוסף,עלויות ההחלפה קטנות.

״הסטטיסטיקה״ האישית שלי נסמכת על 19שנות בעלות ואחזקה של היילקס פרטי וצבירה משותפת רק ברכב הזה של מעל 500kקמ בהם יש בלאי, מנסים דברים שונים וחווים מה עובד ומה פחות.
כולל יותר מדגם אחד של מוט רדיוס.

כפי שטושי ציין אף הוא, מיסב מתגרז במיקום הזה הוא דבר חשוב מאד.
מיסב קצה ללא גירוז התבלה מהר והתחילו דפיקות כשהסרן מסתובב סביב עצמו בבלימה והאצה, ואלו לא היו מיסבים זולים.

מיסב עם גירוז החזיר ומחזיק בינתיים.

בהמשך לכך, המלצה אישית, תראה איך אתה מכניס פטמת גירוז גם לצד של השלדה, ההבדל בגמישות התנועה בולט.

grossfeld
12-06-20, 09:32
עבודה יפה ומקצועית. כל הכבוד גם על הכתיבה והסקירה.
שאלונת קטנה,
עשית בכל צד של הלינקים 2 פינים R וככה יוצא שאתה מנתק ושם בקבינה בתא כפפות שני סליבים עם 4 פיני R,
אני לא יודע כמה מרחב יש באיזורי המתלה בהיילקס הזאת אבל, לא היה ניתן לוותר על פין אחד?
למשל, בחלק העליון לרתך קבוע את הסליב (הנקבה) אל התותב שיוצא מהבורג (הזכר) ואז בכל ניתוק היית יכול לנתק רק 2 פיני R במקום 4 וגם לא היית צריך לאחסן את הסליבים בתא כפפות.
אפשרי? או שיש בעיות עם זה שאני לא לקחתי בחשבון?

אייל
www.youtube.com/jeeptech

ד ו ר ו ן
12-06-20, 13:44
דור 1.0 של המנתק שלי היה כמו שתארת.
יש מקום, גבולי.
מצד שני, קשה יותר לחבר בחזרה כי הזוית גדולה וצריך להפעיל כוח כדי ליישר את החלקים.

היום עם סידור די זהה למתואר בכתבה.
הרבה יותר נוח.

תומר ב
12-06-20, 14:15
כמו שדורון כתב,
יותר נוח לחבר בגלל דרגת החופש.
פירוק מלא נותן מרווח גדול יותר בין החלקים.
בכל מקרה, גם בסידור הנ"ל אתה לא חייב לפרק את שני הפינים.

בעקבות התגובות לכתבה, הזמנתי מאאוטבק שני U בולט שטוחים ובוקסות של סופר פרו נוספות למוט מייצב.
החלפתי הברגים לשטוחים. כדאי לקצר כדי שלא יבלטו יותר מדיי.
הבוקסות יוחלפו כשיתגלה חופש.
כמו כן הוזמנו פינים 6 מ"מ עם אבטחה. יותקנו כשיגיעו.
https://www.ebay.com/itm/Wire-Lock-Pin-1-4-Heavy-Duty-Safety-Coupler-Shaft-Locking-Pin-x4-/133153592086?pageci=ed1a0b69-6636-4f55-9585-f6f569be7dd9https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200612/bda1dfe783e602411579584df5998318.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200612/39180357bb59fd721fb34b66ee7c05c3.jpg

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

-->