PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקו 4, מספר שאלות



danddd
01-06-20, 15:36
שלום,
במהלך השיטוטים ברחבי האינטרנט בחיפוש אחר רכב שטח ארוך בתקציב של כ100-140 אש"ח נתקלתי במספר רכבים מעניינים. היו פאגרואים, צירוקיים ורקסטונים שצדו את עיניי אך עד כה עוד לא נמצאה הכלה המיועדת...
במצב של ירי לכל הכיוונים שמתי לב שיש מספר דיסקואים שיכולים להכנס לתקציב.
הצמיג בחתך הבעייתי פחות מפחיד אותי משום שמצאתי מספר צמיגי AT שיעשו את העבודה ואין לי רצון להגיע עם הרכב לנקודות קיצון בזמן הקרוב.

אך השאלה המרכזית שאני מוצא את עצמי שואל היא מה עלות האחזקה, ברור שזאת שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית אך אשמח שתתנו לי סדר גודל..

אני מדבר על דיסקו 4 בשנתונים של 2010 עד 2012, עם קילומטראזים שחוצים את ה200 ואף את ה250.
גיר, מנוע, מערכות כאלה ואחרות שבסיכון, מה סדר הגודל של המחירים?
אם אגיע למצב של 30 40 אלף שקל בשנה הוצאות אחזקה, פספסתי את הנקודה והתחביב יהפוך לנטל כלכלי.

Gilad
01-06-20, 15:54
דיסקו 4 שנתון מתאים
כמעט 200,000 קמ, בעלים יחיד

עלויות אחזקה בינתיים זניחות מעבר לטיפולים שוטפים שמתבצעים במוסך מסודר (לא יבואן ולא גורו, פשוט מוסך שמכיר טוב לנדרובר)

צמיגים בהחלט בעייתים - מתפנצ'רים בקלות יחסית. לאחרונה הוחלפו בדגם יותר "קרבי" שעושה רושם טוב

איל מ
01-06-20, 15:56
ייתכן ובחלק מהשנים בהחלט תגיע לסכומים האלה.
האחזקה של הדיסקו 3-4 יקרה משמעותית מזאת של ה2. בין היתר, מנועים שהולכים לעולמם ללא התראה מוקדמת, סעפות מפלסטיק שנסדקות ועוד. בנוסף, תקלות שיש בכל רכב דומה, רק שכאן עלויות החלקים לא זולות כמו בסדרות הקודמות.
לרוב התקלות המוכרות יש היום פתרונות, אבל תצטרך להשקיע הרבה קריאה כאן ובאתרים בחול כדי ללמוד את הנושא ולדעת איזה רכבים לקנות ומאילו להמנע. בנוסף, תחזוקה עצמית פחות נוחה וטיפשה (אם זה מעניין אותך בכלל).
אישית, אם אחליט שאני מתקדם לרכב יותר חדש, אני בכלל לא פוסל את האופציה הזאת, אבל חייבים להכנס לזה בעיניים פתוחות ולעשות הרבה שיעורי בית.

נדב ש.
01-06-20, 16:51
פער עלויות החלפים בין חו"ל לישראל הוא בעשרות אם לא מאות אחוזים(גם בדיסקו הישנים יותר), בין היתר בגלל שהוא נחשב לרכב יוקרה, אם אתה רוצה להישאר בטווח השפוי של הסקאלה תעשה שיעורי בית ותבין מה צריך כדי לתחזק, סתם דוגמה קטנה מהזמן האחרון- מנוע נעילת דיפ' לדיסקו 3 בארץ רצו בין 5k - 7k שח! הזמנה מחו"ל והמתנה של 4 ימים dhl אקספרס והחלק עלה כולל הכל 1200 שח.
ככה זה ברוב המקרים.

מעבר לזה טיפולים שוטפים סדירים באיכות חלפים גבוהה ולא חלקים זולים יקנו שקט, יש המון מידע ברשת.
יש מחלות ידועות, כמו טיימינג/משאבת שמן שקורסת בגלל חוסר תחזוקה או החלפה חלקית של רכיבים במקום קיט קומפלט וכו', גם לזה הכל ידוע ונמצא ברשת.

קח בחשבון שאלה לא רכבים צעירים ורובם עבדו ועובדים, ויצטרכו תחזוקה.

asafk
01-06-20, 18:55
דיסקו 4 שנתון מתאים
כמעט 200,000 קמ, בעלים יחיד

עלויות אחזקה בינתיים זניחות מעבר לטיפולים שוטפים שמתבצעים במוסך מסודר (לא יבואן ולא גורו, פשוט מוסך שמכיר טוב לנדרובר)

צמיגים בהחלט בעייתים - מתפנצ'רים בקלות יחסית. לאחרונה הוחלפו בדגם יותר "קרבי" שעושה רושם טובזניחות בטוח לא.
דבר במספרים בממוצע - כמה הוצאת בשנה על טיפולים תיקונים צמיגים מצבר - בקיצור אחזקה מקצה לקצה לא כולל דלק ביטוחים טסט ?
אין לי בעיה להעריך שעל טנדר טויוטה אני מוציא בממוצע 7000 בשנה עם פיק של 10000 והבעלים הקודם הוציא סכום ממוצע דומה. מעניין כמה ואם בכלל זה יותר יקר?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gilad
04-06-20, 22:39
אסף - אני בטוח שזה יותר יקר מלהחזיק טויוטה, בטח שאם את הטיפולים אתה עושה בעצמך.

למיטב זיכרוני טיפול ממוצע בין 4,000 ל-7,000 תלוי אם צריך ברקסים ודברים אחרים שמעבר לטיפול עצמו. המחירים לטיפול במוסך "מומחה" אבל לא מורשה.
צמיג עולה כ-1,200 שח, תלוי כמה מזל נאחס היה לך בטיול השטח האחרון. בפעם האחרונה פיצצנו שניים בטיול ליד הבית. מאז החלפנו הצמיגים לכאלה שעושים רושם קצת יותר "בשרניים" ומקווה שיחזיקו מעמד יותר טוב.

שוב, תקלות משמעותיות מעבר לשוטף לשמחתי לא היו עד היום טפו טפו טפו. האוטו עם בערך 200,000 קמ, אצלנו בלפחות 150,000 קמ האחרונים אם לא יותר מזה.

asafk
04-06-20, 22:57
אז מה הסיכום של זה? אני חושב שסוף סוף יש לנו מישהו שיכול לתת מספר, יאללה תעשה ערמה מכל החשבוניות.
אנימבטוח שהיו במעלה הדרך דברים מעבר לטיפולים שוטפים - פה בוקסות, שם בולג'וינט, מיסבים פעם פעמיים, וזה מעניין כי המחירים מביאים אותם לתחום הרלוונטי עבור הרבה כאן.. אבל יש סימן שאלה גדול על העלויות האמיתיות - ותכלס אני חושב שהשד לא נורא יחסית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gilad
04-06-20, 23:04
אבקש מהנהח לרכז העלויות ונראה למה נגיע...

shais01
04-06-20, 23:25
לא יודע כמה זה יעזור לך, לי זה עשה סדר.
כמי שמחזיק דיסקברי 2 כבר עשור (ולפניו 1 במשך 7 שנים) ההתפתחות הטבעית היתה לעבור ל 4.
התלבטתי כמוך לא מעט סביב עניין עלויות האחזקה.
עד שאמר לי מי שמכיר אותם (את ה 2 ואת ה 4) היטב -
ב 2 כשמשהו הולך זה לרוב ארבע ספרות והראשונה היא 1 או 2.
ב 4 כשמשהו הולך זה 5 ספרות, ולאו דוווקא עם 1 או 2 כספרה ראשונה.
אני הבנתי.
דיסקברי 4 זה רכב מדהים, אבל מרחוק.

gradar
06-06-20, 18:37
אחרי 19 שנה עם אחד וכמעט 1/2 שנה עם 4. אני יכול כרגע לדבר על איכות. נסיעה. בשתי מילים: חזרתי לטייל..... זהו , לא יותר לא פחות.
עם הקניה הכרכרה עברה יישור קו מסיבי ששם דגש על כל מה שקשור למושגי בלאי , לדוגמא החלפת גומיות בכל המשולשים למרות שרק שתיים עשו סוג של נראה לכאורה שלא תקין, מעבר על כל צנרת האוויר, כמובן שמנים מקוריים ותוך כדי מישוש כל בורג ועוד. לא הופתעתי לגלות שרוב ה"תקלות" שמיוחסות לחשמל הן בכלל מכניות. לא יודע ומקווה שלא אחווה טרגדיות אבל, כן זה מחיר אחזקת רכב טיולים בן עשור ולא משנה מאיזה סוג ומגדר. וגם פה כמה בכל רכב יש מומלצים יותר ופחות, אחרי בדיקה מקיפה אני החלטתי ללכת על 2.7 2010, סה"כ ונגעתי ב(כמעט) כל מערכת מחירי החלקים והידע הקיים בארץ (מחוץ לחדרי היבואן) בכלים ה"מסובכים" האלו התוצאה הפתיע אותי וסה"כ אני ישן בכיף גם בבית וגם בשטח.
כמובן אי אפשר בלי להזכיר את הבליץ שעברתי לפני 19 שנים ממש טרום רכישת ה 1. סה"כ תחליף את הספרות ותקבל את אותו שרשור...
לסיכום אני לא אומר לקנות או לא, זה תלוי במה אתה מוצא ורמת הציפיות שלך וכן בכל רכב יש גם אכזבות, רק יעיד על עצמי שלפחות עד הכרכרה הבאה ה 4 עונה לי על כל הדרישות. ופה השאלה, מה רמת הציפיות, איזה סוג טיולים, האם אתה מוכן "ללכלך" ידיים מדי פעם וגם כמה אתה רגיש לרכב.
ד"א צמיגים.... מכיוון שאני עם 2.7 ירדתי לחישוק 17 235/70 והצמיגים הכי קרביים שמצאתי הם הג'נראלי AT3, כן, בסוף זו פשרה, אבל אחת שאני יכול לחיות איתה. אם הייתי קונה מנוע 3 כל שהוא הייתי שוקל להחליף בלמים לדגם 2.7 מקדימה ולרדת ל 17.

asafk
06-06-20, 20:18
רדר, כל הדברים שכתבת שיישרת קו - יש מחירים?

'שואל בשביל חבר'

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

gradar
07-06-20, 13:31
תשמע, תראה תבין "דוד שלח אותי...."
סה"כ השקעתי כ 15K + שיועדו לכך , אבל זה כלל את החומרים לבניית כל הזיווד פנים וחוץ (בניה עצמית כולל גגון ב"התאמה אישית") ישור קו של שמנים מקוריים כולל פילטר גיר + אגן משופר) מיגון (גיר מנוע אספיר), צמיגים, חישוקים, ציריות קדמיות, עוד איזה מוט מאחור, גומיות משופרות במשולשים (רק בוקסות כמו המקורי לא יצוק) עבודה, רפידות בלמים חדשות עם חישני שחיקה, מערכת מולטי מדיה, שנורקל ועוד כל מיני קטנות, חלקן עשיתי לבד כמו החלפת מנגנון דלת וכד' ויש בטח עוד דברים ששכחתי או הדחקתי.

אני כבר שנים לא עושה טבלאות, לא שומר מחירים ולא משלם בתשלומים. מנגנון ההדחקה זה מה שמשאיר אותי בתחום (גם באופנועים ובאופניים).


רדר, כל הדברים שכתבת שיישרת קו - יש מחירים?

'שואל בשביל חבר'

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שגיא S
07-06-20, 15:11
חיישני שחיקה לרפידות בלם?

asafk
07-06-20, 16:42
מה, אין לך בסמוראי?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
07-06-20, 16:57
גם אני קצת התעניינתי, וירדתי מהרעיון.
מעל הכל, זו הבעיה של הצמיגים המאושרים לרכב.
AT , שכתבו פה, זה רק חלק קטן של הבעיה.
אי אפשר לטייל באמת עם צמיגי חתך נמוך.
עד שזה לא נפתר, מבחינתי הרכב מחוץ לרשימה.
דרך אגב , ממה שאני ראיתי, הרכב עם עבירות מדהימה .

נדב ש.
07-06-20, 17:05
גם אני קצת התעניינתי, וירדתי מהרעיון.
מעל הכל, זו הבעיה של הצמיגים המאושרים לרכב.
AT , שכתבו פה, זה רק חלק קטן של הבעיה.
אי אפשר לטייל באמת עם צמיגי חתך נמוך.
עד שזה לא נפתר, מבחינתי הרכב מחוץ לרשימה.
דרך אגב , ממה שאני ראיתי, הרכב עם עבירות מדהימה .

יש חיישן שמתריע על עובי רפידת הבלמים.

זיו, ראית את אשר עם ה 4 במפגש גיפולוג, מעבר לזה עשינו את רמון וערוד (שידוע כבעייתי לצמיגים האלה) ועוד בלי בעיה.

ד ו ר ו ן
07-06-20, 17:19
מה, אין לך בסמוראי?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפילו בהיילקס יש כזה, עם התראה קולית ששומעים גם מחוץ לרכב..
[emoji38]

איל מ
07-06-20, 17:33
אני די בטוח שגם בסמוראי יש את הפחית הזאת.

zivo
07-06-20, 20:52
יש חיישן שמתריע על עובי רפידת הבלמים.

זיו, ראית את אשר עם ה 4 במפגש גיפולוג, מעבר לזה עשינו את רמון וערוד (שידוע כבעייתי לצמיגים האלה) ועוד בלי בעיה.
אשר, היה אחד מאלו שגרמו לי לחשוב, זה פשוט מדהים לראות איך הוא נוסע בשטח.
אבל,
אז הגענו להפסקת קפה, ושמעתי שהוא נוסע קבוע עם שני ספרים, וכמה צמיגים הוא כבר גמר.

אז כן, אשר גרם לי לחשוב, אבל אשר גרם עזר לי לסגור את הסיפור.

נדב ש.
07-06-20, 21:39
אתה מתבלבל.... עדיין לא החליף צמיג אחד בגלל קרעים, ובכלל.
אמנם נוסע עם 2 ספרים, אבל זה בגלל שהוא כזה...

zivo
07-06-20, 22:51
יש פה וויכוחים אין סופיים על צמיגים, ויצרנים, אתה עצמך נוסע על MT.....וכל חכמי האתר מסבירים לי שה AT שאני נוסע לא מספיק טובים לשטח ( וזה אחרי שהחלטתי ממקסיס לBF)....
אז אתה רוצה לשכנע אותי לנסוע על חתך 60????

asafk
07-06-20, 23:04
פשוט. הדיסקברי 4 3 וריינג'רובר ספורט אחיהם יכול לקבל בלי בעיה צמיגי 32+ על חישוק 18. גם mud. עם שינויים קלים יכול גם ליהנות מ33. ועם שינויים קצת יותר כבדים (השחזה פה, חיתוך שם, ספייסר) חי טוב גם עם 35, אבל זה כבר לא זה.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.expeditionportal.com/forum/threads/2008-land-rover-lr3-on-35-s-refurbish-rebuild-thread.209581/&share_tid=209581&share_fid=7335&share_type=t&link_source=app

2008 Land Rover LR3 on 35"s - Refurbish/Rebuild Thread

כך שזו מגבלה רק בראש, לא בחיים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
08-06-20, 00:43
פשוט. הדיסקברי 4 3 וריינג'רובר ספורט אחיהם יכול לקבל בלי בעיה צמיגי 32+ על חישוק 18. גם mud. עם שינויים קלים יכול גם ליהנות מ33. ועם שינויים קצת יותר כבדים (השחזה פה, חיתוך שם, ספייסר) חי טוב גם עם 35, אבל זה כבר לא זה.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.expeditionportal.com/forum/threads/2008-land-rover-lr3-on-35-s-refurbish-rebuild-thread.209581/&share_tid=209581&share_fid=7335&share_type=t&link_source=app

2008 Land Rover LR3 on 35"s - Refurbish/Rebuild Thread

כך שזו מגבלה רק בראש, לא בחיים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ואתה מעביר לי את זה ברישיון?

asafk
08-06-20, 06:54
אף אחד לא דיבר על רשיון....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
08-06-20, 07:36
יש פה וויכוחים אין סופיים על צמיגים, ויצרנים, אתה עצמך נוסע על MT.....וכל חכמי האתר מסבירים לי שה AT שאני נוסע לא מספיק טובים לשטח ( וזה אחרי שהחלטתי ממקסיס לBF)....
אז אתה רוצה לשכנע אותי לנסוע על חתך 60????

אני רק דייקתי בפרטים ממה שאני ראיתי, אנחנו מטיילים שנים ביחד. חלילה... לא משכנע אף אחד...

ראיתי כבר פעם או פעמיים את החתך הזה נמרח על סלעים שחשבתי שהוא כבר הולך להיצבט(וזאת אחת הסיבות למה לא להוריד אוויר בכלל, ויש כאלה שמוסיפים כולל אשר וזה הוכיח את עצמו כיעיל נגד קריעות דופן ופנצ'רים) לא חושב שזה חתך מתאים לשטח, למרות שיש עוד חברים שנוסעים על a/t אבל בחתך 70 ועושים כמעט הכל.
ציינתי כבר כמה פעמים שאם אני חושב בכיוון הדיסקו 2 נשאר בכל מקרה, ה 4 אם יהיה הוא ישמש לטיולי שבילים/משפחות, וגם אני כנראה יסע עם 2 ספרים... 😂

איל מ
08-06-20, 07:43
מכיוון שאין לי כוח לסיבוכים, אני נשאר תמיד על צמיג חוקי. הרכב משמש לטיולים שהם בהגדרה טיולי משפחה, ללא אתגרי עבירות קשים.
נוסע על צמיגי at בחתך 65, גם בגינות סלעים, או עליה/ירידה משוננת שנקרות פה ושם על הדרך (למשל, מעלה יאיר בירידה).
מוריד אוויר ל22 קדימה 25 אחורה.
מעולם לא צבטתי צמיג.
אם יהיה לי דיסקו 3-4-4.5-5, הוא ישרת לאותן מטרות, ולכן הצמיגים פחות מטרידים אותי.

asafk
08-06-20, 11:40
אני באמת ובתמים חושב על החלפת הטנדר ב 2021 ואחד המועמדים הוא דיסקברי או בגרסת הבנזין שלו RRS.
אבל בכל מקום אליו אני פונה, כולל באתרים ובפורומים מעבר לים, מספרים על הוצאות אחזקה לא סבירות. לדיזל יותר לבנזין פחות. אבל עדיין.
ולדעתי זה הנושא העיקרי ברכב הזה - יודעים מה? עבורי זה הנושא העיקרי. בין להוציא בשנה 6000 עד 10000 שח על טיפולים ותיקונים, לבין להוציא 20000 בשנה - זה הבדל של 1000 שקל בחודש - וגם אם מוציאים אותם בטיפול מונע כלומר בזמן ולא בהפתעה - בשביל חלקנו זה הפרש גדול בכסף אמיתי.
אז צריך מישהו, בעלים של כזה, שירים את הכפפה - לא צריך אקסלים. צריך צילום של החשבוניות. את הסיכומים אני אדע לעשות לבד. אבל בלי זה, והרושם שנוצר לי מהדיבורים של בעלים של רכבים כאלה - זה נראה כואב כלכלית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
08-06-20, 12:27
2 חברים עם דיסקו 4, שניהם מאד אוהבים את מה שהרכב נותן.
אחד מכר כי נמאס לו להחליף ככ הרבה צמיגים בשנה על טיולים רגועים. שום דבר אקסטרים.
נחלים בדרום.
אחד מסוגל להוציא וזה מה שאכן קורה, כמעט כל טיול משותף הוא גומר צמיג, ורני מדבר על מסלולים שפויים למשפחות.
כשאתה צריך להזהר במקום כמו נחל נקרות בחלק הפתוח (!) או נחל רסיסים, זו בעיה.

בטיול שבועות האחרון שינינו שוב את המסלול בגלל קרע בצמיג כזה ביום הראשון, על המסלול האדום משבטה לכיוון רסיסים.
זה תוואי שיביא רוב הדרך לפרייבט.

אז הוא הולך להחליף לדוראטראק, בתקווה שזה יסייע.

zivo
08-06-20, 12:39
מה שמדהים בכל השירשורים האלו, איך זה שיש כמה שאלות בסיסיות, שאם נשאל אותן , נקבל תשובה מאוד נחרצת, אבל שהן עולות בנסיבות אחרות, פתאום "הפיזיקה" מתגמשת.
למשל-
חתך של צמיג..... הוצאת אוויר בשטח....מהלך מתלים סרן חי לעומת מתלים נפרדים.....
פתאום, אנשים שנוסעים על סרן חי וצמיגים MT , מסבירים לי שהרכב עם צמיג בחתך 60, שיש לו סוליית AT של כוסיות, ומתלים נפרדים, עדיף על LC עם סרן חי וצמיגים במבחר אין סופי.

תצאו לטייל, תעזבו את המקלדת.

ואני, באמת שקלתי 4, וירדתי מהנושא, קודם כל בגלל הצמיגים.
ואחכ גם בגלל העלויות.

חנן-ג'יפולוג
08-06-20, 12:54
חיישני שחיקה לרפידות בלם?

זה שם מעט מנופח ללולאת חוט שנשחקת ומתנתקת כשהרפידה שחוקה.

Saar
08-06-20, 15:24
זה שם מעט מנופח ללולאת חוט שנשחקת ומתנתקת כשהרפידה שחוקה.
אני מרשה לעצמי לנחש שיש קשר כמעט ישיר בין ניפוח השם לניפוח החשבונית תמורת החלק :)

asafk
08-06-20, 16:59
מה שמדהים בכל השירשורים האלו, איך זה שיש כמה שאלות בסיסיות, שאם נשאל אותן , נקבל תשובה מאוד נחרצת, אבל שהן עולות בנסיבות אחרות, פתאום "הפיזיקה" מתגמשת.
למשל-
חתך של צמיג..... הוצאת אוויר בשטח....מהלך מתלים סרן חי לעומת מתלים נפרדים.....
פתאום, אנשים שנוסעים על סרן חי וצמיגים MT , מסבירים לי שהרכב עם צמיג בחתך 60, שיש לו סוליית AT של כוסיות, ומתלים נפרדים, עדיף על LC עם סרן חי וצמיגים במבחר אין סופי.

תצאו לטייל, תעזבו את המקלדת.

ואני, באמת שקלתי 4, וירדתי מהנושא, קודם כל בגלל הצמיגים.
ואחכ גם בגלל העלויות.אותי נושא הצמיגים פחות מרתיע. כתבתי למעלה למה.
נושאמהעלויות השוטפות הרבה יותר. וכמוני כנראה יש עוד. אבל תשובות אין.

(ויש לי עוד שנה וחצי לברר, אבל לפותח השרשור הזה היה עוזר לקבל תשובות מיד ראשונה עכשיו..)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
08-06-20, 20:09
אסף, אני יכול להעיד בשם חבר שגולש כאן לפעמים(מקווה שיכנס להעיד), דיסקו 4 מנוע 3 ליטר דיזל שנתון 2009, נקנה אקזמפלר באמת שמור(הייתי נוכח בזמן הבדיקה שלו, והלכנו לבדוק כמה נבלות לפני זה), יד ראשונה, כמעט ולא נסע בשטח, 180k קמ בזמן הרכישה, היום הוא הבעלים שלו שנה+ לדעתי, חמסה חמסה שום בצל בשבילו, בינתיים מטיפול לטיפול והחליף מצבר ששבק, לא מחשיב את המיגונים ותוספת גלגל ספייר.

נדב ש.
08-06-20, 20:22
2 חברים עם דיסקו 4, שניהם מאד אוהבים את מה שהרכב נותן.
אחד מכר כי נמאס לו להחליף ככ הרבה צמיגים בשנה על טיולים רגועים. שום דבר אקסטרים.
נחלים בדרום.
אחד מסוגל להוציא וזה מה שאכן קורה, כמעט כל טיול משותף הוא גומר צמיג, ורני מדבר על מסלולים שפויים למשפחות.
כשאתה צריך להזהר במקום כמו נחל נקרות בחלק הפתוח (!) או נחל רסיסים, זו בעיה.

בטיול שבועות האחרון שינינו שוב את המסלול בגלל קרע בצמיג כזה ביום הראשון, על המסלול האדום משבטה לכיוון רסיסים.
זה תוואי שיביא רוב הדרך לפרייבט.

אז הוא הולך להחליף לדוראטראק, בתקווה שזה יסייע.

על איזה צמיגים הוא נוסע והאם מוריד אוויר?

zivo
08-06-20, 20:25
אסף, אני יכול להעיד בשם חבר שגולש כאן לפעמים(מקווה שיכנס להעיד), דיסקו 4 מנוע 3 ליטר דיזל שנתון 2009, נקנה אקזמפלר באמת שמור(הייתי נוכח בזמן הבדיקה שלו, והלכנו לבדוק כמה נבלות לפני זה), יד ראשונה, כמעט ולא נסע בשטח, 180k קמ בזמן הרכישה, היום הוא הבעלים שלו שנה+ לדעתי, חמסה חמסה שום בצל בשבילו, בינתיים מטיפול לטיפול והחליף מצבר ששבק, לא מחשיב את המיגונים ותוספת גלגל ספייר.
נדב,
אנחנו הרי מבינים שזה לא ימשך לנצח. השאלה כמה עולים חלפים סטנדרטים של יום יום (פלגים, פילטרים , ברקסים), וכמה עולה פרוייקט גדול (מנוע, גיר, ציריות מתלה) וזה עוד לפני הפחד הגדול, מחשב.
ולא פחות חשוב, לראות איך הרכבים האלו מזדקנים, כי אם המחשב, חשמל, סנסורים שלהם יתחילו להשתגע.....

ד ו ר ו ן
08-06-20, 20:30
על איזה צמיגים הוא נוסע והאם מוריד אוויר?
לא סגור על הדגם.
אבל לא מעיז להוריד אויר.
מה שכן,
הוא אומר שיש הרבה פחות באגים ביחס לדיסקו 3 שהוחלף.

נדב ש.
08-06-20, 20:49
לא סגור על הדגם.
אבל לא מעיז להוריד אויר.
מה שכן,
הוא אומר שיש הרבה פחות באגים ביחס לדיסקו 3 שהוחלף.

אני מאמין שעכשיו עם הגודייר הוא יראה שינוי, כמובן שזה תלוי באופן הנהיגה...
הרבה חברים שעברו לגודייר מדווחים שכמות הקריעות ירדה, זה לא פותר לגמרי ואין תחליף למידה ראויה שנועדה לשטח, גם הגודייר סובל, אבל סובל ומחזיק מעמד קצת יותר.


נדב,
אנחנו הרי מבינים שזה לא ימשך לנצח. השאלה כמה עולים חלפים סטנדרטים של יום יום (פלגים, פילטרים , ברקסים), וכמה עולה פרוייקט גדול (מנוע, גיר, ציריות מתלה) וזה עוד לפני הפחד הגדול, מחשב.
ולא פחות חשוב, לראות איך הרכבים האלו מזדקנים, כי אם המחשב, חשמל, סנסורים שלהם יתחילו להשתגע.....

אני יגיד לך, טיפול סביב ה 1000 שח, ברקסים כנ"ל(ויש בפחות תלוי במותג). פלגים אין זה דיזל.
בוקסות משולשים שמים של סופר פרו, העלויות ידועות.
מחשב? נו מה אתה רציני? למה אצלך בטרופר הלך מחשב? למה שיצטרך להחליף? לא שמעתי על דבר כזה, אלא אם ניגרם לו נזק חיצוני.
אתה כבר רואה איך הם מזדקנים, הדיסקו 3 בן 15, הדיסקו 4 בן 10+.
יש לי עוד חבר וותיק עם דיסקו 3 כבר הרבה שנים, הוא יצא לו להחליף מנוע(2.7) בגלל פאשלה של מוסך ולא משהו אחר, עשו שם טיימינג והבעלים הקודם חסך קצת, אני אמרתי יהזהרתי אותו שילך לעשות מה שבטוח, הכל חדש ומקורי, לא הקשיב לי... עלה לו מנוע 30k שח לפני כמה שנים.
תיעדנו כאן בפורום אני ואלעד על חבר משותף שגם החליף מנוע אבל בטויוטה 2009, עלה לו אותו דבר.
כמה עולה מנוע לטרופר כולל הכלללל? אם עושים כמו שצריך אתה תגיע ל 13-15k שח, כמה שווה טרופר היום וכמה שווה טויוטה או דיסקברי?

איל מ
08-06-20, 21:13
לדברי המכונאי שלי (מטפל אך ורק בלנדרוברים, ונוסע על דיסקו 4), התחזוקה שלהם יקרה משמעותית מהדיסקו 2. לאו דווקא יותר תקלות, אבל העלויות גבוהות.
מצד שני הוא נוסע על צמיגי שטח ראויים. אז תגידו שהמידה לא חוקית, או הוכנסה בקומבינה, אבל בינינו, גם בדיסקו 2 מי שבאמת עושה עבירות הוא עם מידות לא מקוריות.

DavidL
08-06-20, 21:37
הסיבה היחידה לפיצוץ צמיג בסמ"ש האדום שיוצא משיבטה היא כנראה עליה על רסיס או חתיכת ברזל כל שהיא שזרוקה בשטח

נמרוד
08-06-20, 21:44
הסיבה היחידה לפיצוץ צמיג בסמ"ש האדום שיוצא משיבטה היא כנראה עליה על רסיס או חתיכת ברזל כל שהיא שזרוקה בשטח די, רסיס?? בשבטה??
A tiger?? In Africa??

[emoji23]

ד ו ר ו ן
08-06-20, 21:44
אם לדיסקו התפוצץ צמיג בסמ"ש האדום שיוצא משיבטה אז כנראה שהצמיג עלה על רסיס פגז כל שהוא....
הוא היה השלישי או הרביעי בנסיעה אז כולם עברו על התוואי לפניו, אני דווקא מהמר על חתיכת צור.
וזה לא הפעם הראשונה, אין כמעט טיול שלא גומרים עם פנצ’ר או צמיג גמור.

נדב ש.
08-06-20, 21:57
הוא היה השלישי או הרביעי בנסיעה אז כולם עברו על התוואי לפניו, אני דווקא מהמר על חתיכת צור.
וזה לא הפעם הראשונה, אין כמעט טיול שלא גומרים עם פנצ’ר או צמיג גמור.

הבעיה שזאת המחשבה של כמעט על מי שמחזיק דיסקו 3/4 עם המידת צמיג המגוחכת הזאת, לשים צמיג לא יקר כי גם ככה תחטוף, זאת הטעות לדעתי, דווקא במידה הזאת צריך את הצמיג הכי חזק שתמצא, זה או גודייר דורטרק או ג'נרל שגם איתם אנשים אומרים שסבבה.
עזוב אותך נו, אני מחכה לשמוע אחרי הטיול השני או השלישי עם הגודייר מה קורה.

zivo
09-06-20, 00:24
נדב,
רק בשביל להבין את הדיון.
ונגיד ובטיול הבא, וגם הבא אחריו, הוא יחזור בלי פנצ'ר....
מה זה אומר, שאנחנו מעדכנים את ההנחיות לרכבים שטח, ואומרים שזה מומלץ לנסוע על חתך 60 ולא להוריד אוויר בשטח?
מה אנחנו מנסים להוכיח בדיון הזה?

נמרוד
09-06-20, 06:36
נדב,
רק בשביל להבין את הדיון.
ונגיד ובטיול הבא, וגם הבא אחריו, הוא יחזור בלי פנצ'ר....
מה זה אומר, שאנחנו מעדכנים את ההנחיות לרכבים שטח, ואומרים שזה מומלץ לנסוע על חתך 60 ולא להוריד אוויר בשטח?
מה אנחנו מנסים להוכיח בדיון הזה?

זיו, רק בשביל להבין.

יש הנחיות רשמיות לרכבים בשטח?

הן מחייבות? יש אכיפה?

ואתה חבר בוועדה שכותבת אותם?

נדב ש.
09-06-20, 06:43
נדב,
רק בשביל להבין את הדיון.
ונגיד ובטיול הבא, וגם הבא אחריו, הוא יחזור בלי פנצ'ר....
מה זה אומר, שאנחנו מעדכנים את ההנחיות לרכבים שטח, ואומרים שזה מומלץ לנסוע על חתך 60 ולא להוריד אוויר בשטח?
מה אנחנו מנסים להוכיח בדיון הזה?

לא.
ולא מנסים להוכיח כלום.
זה אומר שאם באיזשהו שלב מכל סיבה שהיא תהיה מעוניין להחליף את הדינוזאור שלך לרכב "חדש" יותר אז אין לך הרבה ברירות בבחירת חתך צמיגים, אבל יהיו לך תובנות איזה צמיג טיפה יותר מתאים לטייל בחתך כזה.
והחתך הזה זאת בעיה של רוב המותגים בשנתונים האחרונים שלא תטעה.

gradar
09-06-20, 08:25
מחשבות על 4 ו 1 , טרי מאתמול
קופץ לרמי הלוחש לכרכרות לקפה, בדרך מנורה אדומה עם תקלת יניקה. בפחד גדול ממשיך לרמי בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים" ו "בטוח הלך מנוע" ו "לך תסביר לאישה למה שברת את תוכנית החיסכון של הילדים" רמי מחבר מחשב, פותח מכסה ומצביע על צינור טורבו עליון קרוע. כמובן שהוחלף לסיליקון מה שאומר שרוב הסיכויים שהרכב ימכר לפני שיוחלף שוב (תודות לג'קי על ההתקלה וההקפצה). אבל מה העניין, ב 1 ה"טיפש" צינורית לחץ גדישה שנעלמה (התפוררה ויושבת במקום שלא רואים אותה) גרמה לנזק לטורבו וסדק בסעפת. אז מה עדיף ? רכב חכם או רכב טיפש...... חייב לציין שגם ב 4 וגם ב 1 לא הרגשתי שינוי במהמלך הנסיעה, ה 4 פשוט אמר לי שיש משהו לא תקין.

מיכה100
09-06-20, 08:41
קופץ לרמי הלוחש לכרכרות לקפה.
+1
תצחקו כמה שתצחקו, אבל חלק מהכיף של בעלות על לנדרובר זה התרוץ לבלות מדי פעם בוקר בזולה של רמי במקום לנסוע למשרד.

ד ו ר ו ן
09-06-20, 08:42
נדב,
רק בשביל להבין את הדיון.
ונגיד ובטיול הבא, וגם הבא אחריו, הוא יחזור בלי פנצ'ר....
מה זה אומר, שאנחנו מעדכנים את ההנחיות לרכבים שטח, ואומרים שזה מומלץ לנסוע על חתך 60 ולא להוריד אוויר בשטח?
מה אנחנו מנסים להוכיח בדיון הזה?
לא..
אבל אם זה יעבוד, זה אומר שיש פלסטר סביר לבעיה מהותית ברכבים עם מידה בעייתית כזו.

ספציפית לדיסקו 4:
מתלי האויר של הרכב הזה מאפשרים שיכוך מצוין גם בלחץ אויר גבוה יחסית, ובקרת האחיזה מפצה חלקית על אבדן אחיזה בשטח בגלל לחץ אויר גבוה.
(לא מתייחס כרגע לבלאי עקב העברת המכות למתלה).

זה מראש לא רכב לעבירות, אבל מידת הצמיג הבעייתית גורם לו להיות גבולי גם למסלולים רגועים, וצמיג מתאים מחזיר אותו למגרש הזה.

איל מ
09-06-20, 08:57
רדו מנושא הצמיגים. מי שהסתדר עם דיסקו 1-2 מבחינת צמיגים (חתך לא גבוה וקוטר בקטגוריה של חלק מהג'יפונים) יסתדר גם עם 3-4. כל אחד ימצא את הפתרון המתאים לו, חוקי, חצי חוקי, או אחר.

ד ו ר ו ן
09-06-20, 09:12
רדו מנושא הצמיגים. מי שהסתדר עם דיסקו 1-2 מבחינת צמיגים (חתך לא גבוה וקוטר בקטגוריה של חלק מהג'יפונים) יסתדר גם עם 3-4. כל אחד ימצא את הפתרון המתאים לו, חוקי, חצי חוקי, או אחר.
במקום שכל אחד ישבור את הראש לבד, לא יותר יעיל לשתף מה כן עובד?

איל מ
09-06-20, 09:21
תסתכל על רוב הדיסקו2 שאתה רואה סביבך (בשטח). תגיד לי אם המידה שלהם רשומה באוטודאטה. אני עם מידה מקורית, ובכל מפגש ג'יפים אני חריג. אגב,
זה רלוונטי לעוד כמה suv ואפילו ג'יפים של ממש. חלקם פשוט כל כך ישנים, שהם מנצלים את העמימות שהיתה בתקופה בה הם יצאו מהמפעל.
לגבי צמיג קרוע על דרך טובה, אין קשר לחתך 60 או 65. ברכבים הללו, ובדרכים כאלה לא מורידים יותר מדי אוויר. (אני 65 at. הפעם היחידה שבה קרעתי צמיג היתה דווקא על mt235/85/16).
במאמר מוסגר ועם סטיה מהנושא,
זרקו פה הערה על לקרוע צמיג בנקרות. ובכן, זה קל מאוד לקרוע צמיג בנקרות, כי כשאתה מעלה קצב ומתחיל ליהנות, אתה מתישהו תתלבש על איזו אבן רעה ששתולה בדשדש ומחכה לך. גם עם צמיגים גיבורים (וראיתי לא מעט חוכמולוגים שגם עיקמו שם ג'אנטים עם סופות ודיפנדרים).

zivo
09-06-20, 10:11
לא..
אבל אם זה יעבוד, זה אומר שיש פלסטר סביר לבעיה מהותית ברכבים עם מידה בעייתית כזו.

ספציפית לדיסקו 4:
מתלי האויר של הרכב הזה מאפשרים שיכוך מצוין גם בלחץ אויר גבוה יחסית, ובקרת האחיזה מפצה חלקית על אבדן אחיזה בשטח בגלל לחץ אויר גבוה.
(לא מתייחס כרגע לבלאי עקב העברת המכות למתלה).

זה מראש לא רכב לעבירות, אבל מידת הצמיג הבעייתית גורם לו להיות גבולי גם למסלולים רגועים, וצמיג מתאים מחזיר אותו למגרש הזה.
Home run...
בסוף עשינו סיבוב וחזרנו להתחלה.
כל האש נדלקה בגלל הסרטון של LR במשלט 21.
הבעיה הכי בולטת, הפחד שלהם להוציא אוויר, והאחיזה.
אלקטרוניקה זה טוב, ולרכבים האלו יש כנראה אלקטרוניקה טובה , אבל עם התוצאות קשה להתווכח ( ודרך אגב, אם אני מבין נכון אלו מערכות שונות לגמרי).
מבחינתי, המהות של כל הדיון הזה, זה איך לא להכנס לבעיה הזו ולא על הפלסטר.

ד ו ר ו ן
09-06-20, 10:22
תסתכל על רוב הדיסקו2 שאתה רואה סביבך (בשטח).

הדיון הוא דיסקו 4, והמידה נמוכת החתך החוקית שלו, לא מבין מה קשור דיסקו2 לעניין.

ברגע שהחלטת שאתה ללא חוקים, הדיון אחר לגמרי.



לגבי צמיג קרוע על דרך טובה, אין קשר לחתך 60 או 65. ברכבים הללו, ובדרכים כאלה לא מורידים יותר מדי אוויר.
אתה מוריד אויר בכניסה לשטח, ונוסע.
אז יש באמצע קטע קל, ומיד אחריו סלעי, אני בטוח שאתה לא טורח לנפח/להוריד בכל קטע מחדש.

ואז, מקבלים צביטה אווילית גם מאבן שמוטבעת בכתף הקוליס.
כזו שצמיג בחתך גבוה יותר לא מתרגש.

הקצב שלנו בטיולים איטי למדי, משפחות, אין ״ספרינטים בנקרות״ או במקום אחר, ויש פנצרים בלי סוף בצמיגים בחתך כזה.

אתה באמת סבור שצמיג בחתך 60/55 לא רגיש יותר מצמיג בחתך גבוה יותר בהורדת אויר?

נדב ש.
09-06-20, 10:29
מחשבות על 4 ו 1 , טרי מאתמול
קופץ לרמי הלוחש לכרכרות לקפה, בדרך מנורה אדומה עם תקלת יניקה. בפחד גדול ממשיך לרמי בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים" ו "בטוח הלך מנוע" ו "לך תסביר לאישה למה שברת את תוכנית החיסכון של הילדים" רמי מחבר מחשב, פותח מכסה ומצביע על צינור טורבו עליון קרוע. כמובן שהוחלף לסיליקון מה שאומר שרוב הסיכויים שהרכב ימכר לפני שיוחלף שוב (תודות לג'קי על ההתקלה וההקפצה). אבל מה העניין, ב 1 ה"טיפש" צינורית לחץ גדישה שנעלמה (התפוררה ויושבת במקום שלא רואים אותה) גרמה לנזק לטורבו וסדק בסעפת. אז מה עדיף ? רכב חכם או רכב טיפש...... חייב לציין שגם ב 4 וגם ב 1 לא הרגשתי שינוי במהמלך הנסיעה, ה 4 פשוט אמר לי שיש משהו לא תקין.

תקלה ידועה... אם חפרת בפורומים בחו"ל(או שרמי היה מעדכן אותך לגביה) היית מיישר איתה קו במסגרת הטיפול שעשית...
לפחות השקעת בסיליקון, הבעיה שרובם מרכיבים צינור של 2 גרוש וניקרע אחרי חודשיים שוב, אני מכיר אחד שהיה נוסע עם צינור כזה ספייר תמיד 😂

לא..
אבל אם זה יעבוד, זה אומר שיש פלסטר סביר לבעיה מהותית ברכבים עם מידה בעייתית כזו.

ספציפית לדיסקו 4:
מתלי האויר של הרכב הזה מאפשרים שיכוך מצוין גם בלחץ אויר גבוה יחסית, ובקרת האחיזה מפצה חלקית על אבדן אחיזה בשטח בגלל לחץ אויר גבוה.
(לא מתייחס כרגע לבלאי עקב העברת המכות למתלה).

זה מראש לא רכב לעבירות, אבל מידת הצמיג הבעייתית גורם לו להיות גבולי גם למסלולים רגועים, וצמיג מתאים מחזיר אותו למגרש הזה.

לדעתי הרכב מגהץ בכל מצב, ונסעתי עליו ובדקתי גם.
לא יודע איזה מכות אתה מתכוון אבל בוקסות משולשים חייבים לשדרג מי שמתכוון באמת לטייל, זה דבר ידוע במתלים ניפרדים.


רדו מנושא הצמיגים. מי שהסתדר עם דיסקו 1-2 מבחינת צמיגים (חתך לא גבוה וקוטר בקטגוריה של חלק מהג'יפונים) יסתדר גם עם 3-4. כל אחד ימצא את הפתרון המתאים לו, חוקי, חצי חוקי, או אחר.

לדעתי הבנו את הרמז אפשר לחסוך בהודעות הבאות.

איל מ
09-06-20, 14:40
אז תסביר בבקשה לדורון. הוא לא הבין.

ד ו ר ו ן
09-06-20, 16:54
אז תסביר בבקשה לדורון. הוא לא הבין.
דיברנו על פתרון חוקי וזמין לבעיה.
הצעת פתרון לא חוקי, של רכב אחר, בלי לפרט כלום.
אז נכון.
לא הבנתי איך הפנייה לפתרון לא חוקי עלום מקדם פתרון לבעיה.
זה בערך כמו להגיד שכוס מים טוב לבריאות.

asafk
09-06-20, 17:12
דיברנו על פתרון חוקי וזמין לבעיה.
הצעת פתרון לא חוקי, של רכב אחר, בלי לפרט כלום.
אז נכון.
לא הבנתי איך הפנייה לפתרון לא חוקי עלום מקדם פתרון לבעיה.
זה בערך כמו להגיד שכוס מים טוב לבריאות.מה שברשיון - חוקי. כמו בכל רכב אחר.
ובהבנה הזו אפשר לעבור הלאה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
09-06-20, 17:30
דיברנו על פתרון חוקי וזמין לבעיה.
הצעת פתרון לא חוקי, של רכב אחר, בלי לפרט כלום.
אז נכון.
לא הבנתי איך הפנייה לפתרון לא חוקי עלום מקדם פתרון לבעיה.
זה בערך כמו להגיד שכוס מים טוב לבריאות.

אני רק מנסה לחלץ ממך הודאה שדיסקו 2, גראנד צ'ירוקי, ועוד מספר רכבים בסגנון, אינם מתאימים לטיולי שטח (ואם רק להסתכל על המידות, אז גם כל הטנדרים שנבחנו במבחן ההשוואתי האחרון, למעט, אולי, ההיילקס).

grand
09-06-20, 17:38
אסף, תרגע.. אתה עם השטויות שלך, טוארג, דיסקו4, עם כל הכבוד, למי שמורגל ברכבי שטח אחרים תהיה בעיה לעבור לפורמט הזה של 4 מתלים נפרדים
בטיולי מדבר רגילים תחיה בחרדה מתמדת, מהיכן תבוא ההפתעה...


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

asafk
09-06-20, 18:07
כן... אתה צודק... ואני יודע שעוד שנה וחצי אני כבר אשכח מהדיון הזה... אבל פותח הדיון לא זוכה בעצמו לעזרה, חשבתי לדרבן את החברים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

DavidL
09-06-20, 21:00
דיסקו 4 זה רכב פנטסטי למי שמסוגל ורוצה להפוך את הרכב לתחביב.

ד ו ר ו ן
09-06-20, 21:18
אני רק מנסה לחלץ ממך הודאה שדיסקו 2, גראנד צ'ירוקי, ועוד מספר רכבים בסגנון, אינם מתאימים לטיולי שטח (ואם רק להסתכל על המידות, אז גם כל הטנדרים שנבחנו במבחן ההשוואתי האחרון, למעט, אולי, ההיילקס).
וואלה לא הבנתי את הרמזים שלך..

וגם עכשיו כשהבהרת את עצמך, אני עדיין חושב שזה לא הוגן כלפי פות״ש ששאל על דיסקו 4, ולהסחף לאופי הגיפולוגי הטיפוסי של לחטוף שרשורים לדברים אחרים.

DavidL
10-06-20, 13:10
אז תסביר בבקשה לדורון. הוא לא הבין.
נראה לי שהוא מתעקש לא להבין :)

zivo
10-06-20, 13:53
אני רק מנסה לחלץ ממך הודאה שדיסקו 2, גראנד צ'ירוקי, ועוד מספר רכבים בסגנון, אינם מתאימים לטיולי שטח (ואם רק להסתכל על המידות, אז גם כל הטנדרים שנבחנו במבחן ההשוואתי האחרון, למעט, אולי, ההיילקס).
איל,
אני מודה שאיבדתי אותך לחלוטין.
מציע לך, לקחת אוויר, ולקרוא את ההודעה שלך, פעם שניה.
אין בהודעה הזו, ולו גם קביעה אחת נכונה!
אתה חושב שאני טועה, בבקשה,
מה הצמיגים המאושרים לדיסקו 2?
מה הצמיגים המאושרים לדימקס שנתונים אחרונים? מה השוני לעומת היילקס?
מה הצמיגים המאושרים לפג'ארו, טרופר, ופטפיינדר?

דרור ברלי
10-06-20, 16:06
כמו כל דבר בצבא, גם כאן הבעיה מתחלקת לשלושה חלקים:

1. צמיגים - צמיגי חתך נמוך זו בעיה מס' 1 של כל הכלים המודרניים. גרנד צ'רוקי WK2, מרצדסים ML/GLE, טוארגים, דיסקברי 3-4-5 ועד לדיפנדר החדש וכו'. אין טיול איתם שצמיגים לא נקרעים. זו עובדה. זה מה יש, זה המצב. על חוקי מדינת ישראל שמגבילים וחוסמים ומונעים פתרונות מתבקשים, אני לא מדבר ולא מרחיב כאן, גם זה מצב נתון שככל הנראה, כל עוד לא תתרחש כאן מהפכה יסודית בסדרי השלטון ברמה הלאומית שתכלול פתיחת ראש כללית של משרד התחבורע, ביטול רגולציות גורף וכו' וכו' חלומות באספמיה, זה משהו שכנראה לא ישתנה אף פעם. נקסט.

עכשיו כל אחד צריך לעשות שיעורי בית ולראות מה הפתרונות שמתאימים לו - האם להתפשר על מה שיש, לא להוציא אוויר ולהחליף צמיג או שניים קרועים אחרי כל טיול?.... האם לחפש צמיגי שטח נדירים במידה המקורית שמעט יותר עמידים ולחיות עם המגבלה המובנית של דופן נמוכה?... (כן, גם צמיגי MT נקרעים) או האם לקבל החלטה מודעת שעוברי םעל החוק במידה כזו או אחרת - האם לעבור לצמיגים במידה שאינה רשומה ברשיון/אוטודטה וכו' כלומר "לא חוקית" ולהתחיל לפחד מטסטים וניידות משרד התחבורע ושוטרים?... האם להחזיק סט גלגלים נוסף לטיולים, אמנם לא חוקי אבל רק לטיולים - משמע לקיחת סיכון קטן יותר, וביומיום להתגלגל על צמיגי הכביש המקוריים אבל הנוחים, הבטוחים והחוקיים בכביש ובמכון הרישוי?.... האם הסבת האוטו להתאמה לחישוק קטן יותר עם צמיג בחתך דופן גבוה יותר כמו למשל החלפת/שינמוך מערך הבלמים לזה של דגמי 2.7 או דיסקו 3 במקרה הזה, באמת נחוצה (כנראה שכן. למרות שמדובר בחלקים מקוריים של היצרן, מבחינה חוקית יבשה זהו שינוי מבנה פר-אקסלנס וגם זה כמובן אסור, תאורטית ומעשית) וכמה תעלה וכו'.

2. מתלים נפרדים - די. צאו מזה. ברור שאנחנו מעדיפים סרנים חיים וכו', אבל ארבעה מתלים נפרדים זה הכיוון שכל העולם הולך אליו במוקדם או במאוחר. מבחינת ביצועים ועבירות האוטו הזה ספציפית כבר הוכיח כל מה שצריך ואף אחד לא התלונן עד היום על יכולות העבירות שלו. מהלך המתלים שלו מצוין ביחס למתלים נפרדים והאלקטרוניקה שלו (כל עוד היא תקינה) יעילה ובכמה סיטואציות אפילו מנצחת - ומחפה באופן שבין סביר למרשים, על מגבלות תצורת המבנה הזו שלו.

3. אמינות/עלויות האחזקה. כל עוד אין לנו למה להשוות, ואני מדבר על רכב מקביל/דומה של יצרן אחר שחי, עובד ומתוחזק באותם תנאים בדיוק - ועל גליונות אקסל מסודרים שמתייחסים לכל שקל ושקל שהושקע באוטו, בלי להסתיר ובלי לחפף, זה הכל בגדר שמועות ונפנופי ידיים. גם דעתי האישית על הרכבים האלה שמגדירה אותם כ"יקרים לאחזקה" היא לא יותר מהנחה/ניחוש מלומד והיא מסתמכת על נסיוני ואמונותיי הפרטיות ועל עדויות של בעלי רכב כזה, שחלקם אומרים "מה פתאום" ונשבעים בחיי אמא שלהם וילדיהם וספר התורה שהוא לא מתקלקל, ומנגד רובם המוחלט שלא מתביישים לספר על עלויות מפלצתיות. אגב, זה כולל גם עדויות של חלק מעובדי היבואן, שמודים שכל הטוב הזה עולה בכסף ושמדובר בכלי-רכב מורכב ומשוכלל שדורש יותר תחזוקה ושהיא עולה יותר (או הרבה יותר) ממודלים קודמים. הרוב כנראה לא טועה - קחו בחשבון.

כמובן שבסעיף הזה גם אי אפשר להתעלם ממצבו הכלכלי הפרטי של בעל הרכב - יש מי שמבוסס ויכול, לא מהסס להשקיע בלי סוף, מקבל את זה בהבנה ובאהבה ולכן גם מרוצה עד הגג. ויש מי שרכש אחד כזה בן 8-15 יד שניה/שלישית/רביעית במחיר אטרקטיבי (והמחיר מאוד אטרקטיבי ביחס לתמורה, על זה אין ויכוח. אחרת לא הייתם שוקלים רכישת רכב כזה) אבל מהר מאוד התברר לו שהוא לא ערוך להשקעות בסדרי גודל כאלה בתחזוקה/תיקונים. לי למשל, שמחזיק בדעה ש"אוטו של עשירים" שעלה חצי מיליון שקל כשהיה חדש, נשאר כזה גם כשהוא בן 20 ושוויו האמיתי כעשירית ממחירו כחדש (כי עלויות החלקים והתחזוקה לא משתנות, נהפוכו), זה בפירוש יהיה יקר מדי ולכן, עם כל ההערכה וההתפעלות מרכב כזה, אני מלכתחילה לא חושב אפילו בכיוון.... אבל כל אחד והסטנדרטים/יכולות שלו.

נדב ש.
10-06-20, 16:42
לגבי סעיף 1, מידות צמיגים דיסקו 4:

129610

asafk
10-06-20, 17:52
אני באמת לא חושש ממתלים נפרדים. כשזה טוב - זה טוב.
הרבה יותר מפריע לי מתלה נפרד קדמי וסרן מאחור. זה לא מאוזן וגורם להתנהגות בעייתית לטעמי.
כן מפריע לי צמיגים בחתך נמוך. אבל כאמור יש לזה פתרונות ממש כמו ברכבי שטח אחרים.
וכן אשמח לראות - ועזבו את הפירוט והאקסלים - הסיכום הוא שמעניין - כמה עולה בשנה.
נגיד טיפול שכולל מסנן סולר מסנן שמן מסנן גיר מסנן אוויר, שמן מנוע שמן ממסרת - עולה אולי ממש כמו אותו טיפול בלנדקרוזר. ואולי בגלל השמן גיר המיוחד או המסנן משולב בקרטר גיר - זה הרבה יותר?
והתקלות השוטפות - כמו מודול בלם חניה חשמלי (יש קיט שיפוץ עם גג"שים להחלפה), או מנגנון חשמלי של דלת מטען (מחליפים את המנועים החשמליים) או ערכת שיפוץ למדחס כריות (כי לא מחליף מדחס, וכשצריך לשפץ אותו זה בדרך כלל רמז שכרית דולפת) ועוד לא מעט דברים שבלנדקרוזר פשוט אין - אז הם לא מתקלקלים, וכאן צריך לתחזק - זה עולה אלפים בשנה או עשרות אלפים בשנה, או כמה מאות שח על חלפים ועוד עבודה בשבת?

אגב, לגבי בוקסות משולשים- החברים בחו"ל אומרים שמי שמרכיב פוליאוריטן יסבול מסדקים במשולשים. ולהישאר עם הבוקסות ה'הידראוליות' (גומי ממולא בג'ל) המקוריות, או להרכיב גומי. מתלים נפרדים דורשים הרבה יותר תחזוקה מסרנים. בולג'וינטים, בוקסות, ציריות... אז 2 כאלה עולים לאורך תקופה חצי מ4 כאלה - הגיוני? הגיוני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
10-06-20, 18:08
שומרים את סט הגלגלים המקורי במקום אפל ויבש בין טסט לטסט, ונוסעים על הג'אנט והצמיג שאתם מאמינים שנכון.

מה כבר יכול לקרות? הורדה מהכביש וטסט חוזר. וכן, אם יהיה ארוע ביטוחי שקשור באופן ישיר לצמיג - צריך להתמודד.

מי שלא מסוגל לחיות עם סיכונים קטנים ומחושבים כאלו, שיחכה בסבלנות למהפכה של דרור... אבל שיפסיק לבכות כמו ילדה עם קוקיות. בכי לא בא טוב עם התדמית של ג'יפאי כובש מדבריות.

DavidL
10-06-20, 18:15
אני כלל לא בטוח שהוצאות האחזקה של דיסקו 4 גדולות משמעותית מכל SUV מזדקן אחר באותו סדר גודל מצד שני התמורה בוודאות גדולה בסדר גודל.
נסיוני עם LR מדגם אחר מראה מספרים אחרים.
למדתי שהאלקטרוניקה של LR בדר"כ אמינה מאוד ( ברובה Bosch , Wabco ו Siemens) , חלקים באיכות OEM זמינים במחירים אטרקטיביים ובמידה ואתה לומד את הרכב על בוריו ומתחזק אותו בהתאם להוראות היצרן ובמקביל מיישם שיפורים שפותחו עם השנים כדי לתקן באגים ידועים שפותחו בעמדות הקטיה בסוליהול אתה משיג רכב עם אמינות גבוהה וכמובן את העבירות והנוחות הידועה והפנטסטית של LR.
היות ואני מתחזק את הרכב בעצמי כן מטרידה אותי העובדה שישנן עבודות שמחייבות להפריד גוף משילדה מה שמחייב ליפט.....
מבחינתי רצוי מאוד מאוד שתמשיכו לקטול את הדיסקו 4 כי ממש עכשיו אני מחפש אקסמפלר במצב מעולה ורצוי שמחירי השוק יהיו בריצפה.
בנוגע למידת הצמיגים אין צורך לפתח כאן דיון בנושא ולספק מל"מ לפקידים.
המשיכו לקטול....Keep going :)

נדב ש.
10-06-20, 18:31
אסף, להבנתי קיימים משולשים מחוזקים שלא ניסדקים לדגמים האלה. עלות של 2500 שח לזוג בחו"ל.

איל מ
10-06-20, 18:55
זין, אתה מוזמן לשאול כל מה שאתה רוצה בפרטי.

nir.samo
10-06-20, 18:57
דוד מה לדוגמה מצריך הפרדת גוף משלדה?
אסף נסה לקבל הצעת מחיר ממוסך לטיפול גדול כלשהו, עם פירוט. אולי יבקשו מס רכב.
כמו שזה נראה הבעלים לא מעוניינים לחשוף מספרים.

Sent from my H3123 using Tapatalk

נדב ש.
10-06-20, 19:33
מה ההתרגשות מלהרים בודי? עבודה של שעתיים(מקצוען גם בשעה וחצי יעשה), גם בפורד f350 ועוד רכבים עובדים ככה, זה הסטנדרט החדש, גישה פשוטה לכל מה שתרצו בלי לדחוף ידיים למקומות שלא ידעתם שבכלל אפשרי 😂
חפשו מידע ברשת ותראו כמה זה פשוט.

חוץ מיזה לא על כל שטות מרימים בודי, רוב העבודות אין צורך.

DavidL
10-06-20, 20:13
דוד מה לדוגמה מצריך הפרדת גוף משלדה?
אסף נסה לקבל הצעת מחיר ממוסך לטיפול גדול כלשהו, עם פירוט. אולי יבקשו מס רכב.
כמו שזה נראה הבעלים לא מעוניינים לחשוף מספרים.

Sent from my H3123 using Tapatalk
לדוגמה החלפת טיימינג.

DavidL
10-06-20, 20:23
אני באמת לא חושש ממתלים נפרדים. כשזה טוב - זה טוב.
הרבה יותר מפריע לי מתלה נפרד קדמי וסרן מאחור. זה לא מאוזן וגורם להתנהגות בעייתית לטעמי.
כן מפריע לי צמיגים בחתך נמוך. אבל כאמור יש לזה פתרונות ממש כמו ברכבי שטח אחרים.
וכן אשמח לראות - ועזבו את הפירוט והאקסלים - הסיכום הוא שמעניין - כמה עולה בשנה.
נגיד טיפול שכולל מסנן סולר מסנן שמן מסנן גיר מסנן אוויר, שמן מנוע שמן ממסרת - עולה אולי ממש כמו אותו טיפול בלנדקרוזר. ואולי בגלל השמן גיר המיוחד או המסנן משולב בקרטר גיר - זה הרבה יותר?
והתקלות השוטפות - כמו מודול בלם חניה חשמלי (יש קיט שיפוץ עם גג"שים להחלפה), או מנגנון חשמלי של דלת מטען (מחליפים את המנועים החשמליים) או ערכת שיפוץ למדחס כריות (כי לא מחליף מדחס, וכשצריך לשפץ אותו זה בדרך כלל רמז שכרית דולפת) ועוד לא מעט דברים שבלנדקרוזר פשוט אין - אז הם לא מתקלקלים, וכאן צריך לתחזק - זה עולה אלפים בשנה או עשרות אלפים בשנה, או כמה מאות שח על חלפים ועוד עבודה בשבת?

אגב, לגבי בוקסות משולשים- החברים בחו"ל אומרים שמי שמרכיב פוליאוריטן יסבול מסדקים במשולשים. ולהישאר עם הבוקסות ה'הידראוליות' (גומי ממולא בג'ל) המקוריות, או להרכיב גומי. מתלים נפרדים דורשים הרבה יותר תחזוקה מסרנים. בולג'וינטים, בוקסות, ציריות... אז 2 כאלה עולים לאורך תקופה חצי מ4 כאלה - הגיוני? הגיוני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בשוק יש משולשים HD שמחזקים את המתלה באופן משמעותי ומרווחים את מועדי הטיפול.
בנוגע לכריות אויר יש לקחת בחשבון שמדובר בחלק שיש להחליפו כל 5-7 שנים אולם כיום המחירים הוזלו משמעותית ואת המדחס כשיבוא יומו אחליף במדחס אפטרמרקט מסוכך שמן, מחבר אותו לצנרת הקיימת וממקמו בתוך הרכב.
בקיצור, כמעט לכל הבאגים הידועים קיימים פתרונות ידועים וככל שתטפל ברכב בעצמך תשיג רמת אמינות גבוהה יותר ועלויות נמוכות יותר.
בכל תרחיש מדובר ברכב מורכב יותר ויקר יותר לאחזקה שוטפת מטנדר טויוטה סטנדרטי או LC.

zivo
10-06-20, 20:38
לגבי סעיף 1, מידות צמיגים דיסקו 4:

129610
נדב,
אתה יכול להסביר את ה 235/70R17?
יש ג'אנט 17 שנכנס על הקליפרים המקוריים?

איל מ
10-06-20, 20:44
בגרסא עם המנוע הקטן.
קרא את התגובה של ג.רדר בעמוד הראשון.

נדב ש.
10-06-20, 21:03
+1.
בדיסקו 4 יש 2 גרסאות, מנוע 3 ליטר ומנוע 2.7 כמו הדיסקו 3.

asafk
12-06-20, 09:23
אני כלל לא בטוח שהוצאות האחזקה של דיסקו 4 גדולות משמעותית מכל SUV מזדקן אחר באותו סדר גודל מצד שני התמורה בוודאות גדולה בסדר גודל.
נסיוני עם LR מדגם אחר מראה מספרים אחרים.
למדתי שהאלקטרוניקה של LR בדר"כ אמינה מאוד ( ברובה Bosch , Wabco ו Siemens) , חלקים באיכות OEM זמינים במחירים אטרקטיביים ובמידה ואתה לומד את הרכב על בוריו ומתחזק אותו בהתאם להוראות היצרן ובמקביל מיישם שיפורים שפותחו עם השנים כדי לתקן באגים ידועים שפותחו בעמדות הקטיה בסוליהול אתה משיג רכב עם אמינות גבוהה וכמובן את העבירות והנוחות הידועה והפנטסטית של LR.
היות ואני מתחזק את הרכב בעצמי כן מטרידה אותי העובדה שישנן עבודות שמחייבות להפריד גוף משילדה מה שמחייב ליפט.....
מבחינתי רצוי מאוד מאוד שתמשיכו לקטול את הדיסקו 4 כי ממש עכשיו אני מחפש אקסמפלר במצב מעולה ורצוי שמחירי השוק יהיו בריצפה.
בנוגע למידת הצמיגים אין צורך לפתח כאן דיון בנושא ולספק מל"מ לפקידים.
המשיכו לקטול....Keep going :)

אני מבין שיש לך כזה.
אולי תהיה אתה הצדיק שיעזור לנו להבין כמה באמת זה עולה?
כי אני מנסה להבין אם המשפט הראשון שכתבת נכון, או כמו שנכתב באחת התגובות של מישהו:



בכל תרחיש מדובר ברכב מורכב יותר ויקר יותר לאחזקה שוטפת מטנדר טויוטה סטנדרטי או LC.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

KOOKE
14-06-20, 17:45
לעניות דעתי חלק גדול מהשותפים לתחביב הזה מדחיקים ולא מעלים על גליון אקסל כל שקל שהם מוציאים על הרכב שלהם ולא משנה סוג הרכב.

בכל תולדות האתר זכורים לי רק שניים או שלושה שעשו את זה.

אני זוכר שיואב פולס העלה כאן סך העלויות של הדיסקו שהיה לו ולאחר מכן של הפאג'רו שהיה לו ועד כמה שאני זוכר השורה התחתונה הייתה לרעת הפאג'רו שעלה יותר לתחזק אותו. שוב זה למיטב זכרוני.

אז אל תצפו יותר מדיי לטבלאות אקסל מדוייקות של עלויות

asafk
14-06-20, 18:24
לא מדוייק ברמה של אקסל.... אבל.. משהו..??

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
14-06-20, 18:42
אולי.... הם פשוט כמו טויוטה.... לא מתקלקלים כמו שכולם חושבים... 🤣🤣🤣

שגיא S
15-06-20, 10:17
אז אל תצפו יותר מדיי לטבלאות אקסל מדוייקות של עלויות

אם מישהו יתעניין בעלויות של בניית טנדר סמוראי מגופה ללא מנוע וטרנספר, כולל כל העלויות הכרוכות בבניה, שיפור, בניה מחדש, שוב שיפור, ואחזקה שוטפת כולל הכל - אז יש לי אקסל מוכן.

נראה לי שפשוט מי שכן מתחזק אקסלים לרכב שלו - הם על הרכבים שלא מעניינים את רוב האוכלוסיה :)

DavidL
15-06-20, 11:21
לא מדוייק ברמה של אקסל.... אבל.. משהו..??

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
האקסל רלבנטי רק לרכב ולבעל הרכב הספציפי.
דיסקו בן 10 עם בעלים מנוסה זול יותר לאחזקה מדיסקו בן שנה היות והשוק וקהילת המשתמשים מייצרים פתרונות אפטר מרקט לבאגים ידועים ( למשל פתרון להחלפת שמן ומסנן שמן גיר ZF 6 הילוכים) , מחירי חלקים OEM זמינים וזולים יחסית, ירידת ערך קטנה. הכל שאלה מהן האנרגיות שאתה מוכן להשקיע כדי ליסוע ברכב אמין, נוח, עביר ונוח בטירוף בתקציב תחזוקה מוגבל. זה בפירוש לא טנדר קבלנים תוצרת טויוטה/איסוזו וכו...גיר אוטומטי, מתלים נפרדים, כריות אוויר, קומפרסור..אלקטרוניקה מפנקת... מחייבים תחזוקה, גם ב Jhon dear חדש.
אם הזדקנת מנטאלית וגופנית , התברגנת התקבעת לתוך המשבצת של משפחה, ילדים, עבודה, עייפת מנטאלית מלפרק ולהחליף משולשים וכריות לבד בחניה הביתית הרי שדיסקו 4 הוא לא רכב טוב עבורך עם משכורת מכובדת של שכיר.
מנסיון עם 2 רכבים כאלו במשפחה, בעלי הרכבים מרוצים מאוד ואין בכוונתם לעזוב את המותג. אחד שידרג ל 5 וכבר פוזל לדיפנדר החדש.

נמרוד
15-06-20, 11:44
אם הזדקנת מנטאלית וגופנית , התברגנת התקבעת לתוך המשבצת של משפחה, ילדים, עבודה, עייפת מנטאלית מלפרק ולהחליף משולשים וכריות לבד בחניה הביתית הרי שדיסקו 4 הוא לא רכב טוב עבורך עם משכורת מכובדת של שכיר.


ואללה. תודה על הכנות.

ד ו ר ו ן
15-06-20, 12:03
לא מדוייק ברמה של אקסל.... אבל.. משהו..??

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למה ככה?
כבר אמרתי בעבר, היילקס ישן, בחלוקה מעוגלת למעלה של אחזקה זה יצא כ-40אג לקמ כולל רישוי וביטוח חובה.
בחלוקת הסכום לקמ שהרכב עבר ב-106k קמ האחרונים מאד שהתחלתי לתעד.
עלות טיפול ברובו ללא עלות מוסך.
נראה לי שעם עלות מוסך זה כנראה כפול.

נמרוד
15-06-20, 12:19
למה ככה?
כבר אמרתי בעבר, היילקס ישן, בחלוקה מעוגלת למעלה של אחזקה זה יצא כ-40אג לקמ כולל רישוי וביטוח חובה.
בחלוקת הסכום לקמ שהרכב עבר ב-106k קמ האחרונים מאד שהתחלתי לתעד.
עלות טיפול ברובו ללא עלות מוסך.
נראה לי שעם עלות מוסך זה כנראה כפול.רלוונטי מאד לדיון עלויות אחזקה. של דיסקו 4.

erezgur
15-06-20, 12:20
רלוונטי מאד לדיון עלויות אחזקה. של דיסקו 4.כנראה הוא הזדקן מנטלית וגופנית.

נשלח מהנייד

zivo
15-06-20, 16:03
רלוונטי מאד לדיון עלויות אחזקה. של דיסקו 4.
נמרוד,
אתה מהבעלים של האתר?

ד ו ר ו ן
15-06-20, 18:13
רלוונטי מאד לדיון עלויות אחזקה. של דיסקו 4.

אסף טען שאף אחד באתר לא משתף עלויות של רכבי שטח..

מה איתך?

מצידי אם אתה רואה לנכון תמחק.

ADaShim
15-06-20, 19:11
עד כמה שזכור לי, זה הדיון על עלויות אחזקה של רכבי שטח:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/107876-%D7%90%D7%96-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97
נמרוד שיתף שם (וגם אתה).

-->