צפייה בגרסה מלאה : TPMS מי לעזאזל צריך את זה בג'יפ שלו ?
אמריקאים , עם עתיק ונחשב ליעיל.
אז למה להתקין ברכב שטח חיישני TPMS ולהוסיף חטא על פשע בלא לאפשר לנטרל / לאפס את המוצר הלא נזקק הזה ?
מחפש בחוכמת ההמונים יכולת לפרק (בדגש על המילה לפרק) את מערכת ה TPMS ברנגלר JK 2018.
לא רוצה :
1. לשים את החיישנים בתוך מיכל לחץ בבגאז'.
2. לשחק בצעצועי ODB לסוגיהם , ויש כאלו מוצלחים יותר ומוצלחים פחות.
3. להמשיך ליסוע על 34 PSI (שבתוספת קפיצי HD של פדרס אפילו FOX2.0 לא מצליחים לעזור)
רוצה , לפרק את החיישנים מהגלגלים. לנטרל בתוכנה (בפעולה חד פעמית) את החיווי הממוחשב.
רעיונות , מישהו ???
להוריד אפליקציה בשם Jscan ולקנות OBD מתאים (יש מספר סוגים). אח״כ מתאימים את ההתרעה לאיזה לחץ אויר שאתה בוחר, כולל אפשרות לנטרול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הי
אני לא בטוח במאה אחוז אבל מהסתכלות במדריך של האביזר פרוקל של חברת aev ניתן ללמוד שישנה אפשרות תכנות של הודעת לחץ אוויר נמוך. הבט בתצלום.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200602/94e7bd0f9d24d268585a8d23787cedd0.jpg
אפשר לבטל חלקי או מלא גם בטריילדאשים של סופרציפס
אבל פותש אמר שהוא לא רוצה לשחק עם obd
Sent from my iPhone using Tapatalk
אפשר לבטל חלקי או מלא גם בטריילדאשים של סופרציפס
אבל פותש אמר שהוא לא רוצה לשחק עם obd
Sent from my iPhone using Tapatalk
צודק, לא שמתי לב (למרות שלא מבין למה...)
Sent from my iPhone using Tapatalk
חברים , קודם כל חייב להודות שזה די מדהים , כמות תגובות כה רבה בכזו מהירות.
או שכולנו יושבים וממתינים לפיד חדש או שתפסתי יום ממש מוצלח. :)
את JSCAN אני מכיר מצויין (היה אצלי עם VEEPEAK OBDCHECK BLE) הוא עושה את העבודה אבל רק חד פעמי
כל כיבוי מנוע והוצאת מפתח מחזירה את ה TPMS למצבו המקורי.
AEV PROCAL הוא מוצר אמין וטוב אבל חסר ממשק משתמש (העבודה איתו היא סוג של משחק של לחיצות וצפצופים)
את סופר צ'יפ טרם ניסיתי (המחיר הרתיע אותי) אבל שוב... זה נראה לי כמו סוג של משחק חתול ועכבר.
הרשת מלאה בעצות , סרטונים ושלל רעיונות יצירתיים.
אני עד היום לא מצאתי מישהו שסיפר שהצליח לפרק את החיישנים ולנטרל את הדיווח.
ותאמינו לי קראתי פורומים בשפות שאיש מאיתנו לא זכה להכיר. :cool:
רק אחרי מחקר של כמה חודשים העזתי לפנות לפורום.
בטוח שזו לא בעיה אישית שלי ורוב הרנגלרים בעלי ה TPMS נוסעים ביום יום עם סימון צהוב בלוח וביפ מעצבן בעת ההתנעה.
(כי את חיווי הגלגלים המהבהב אפשר להסיר ע"י לעבור תצוגה ב MODE :))
לא הם לא נוסעים ככה
Superchips td2
יש בו את מה שאתה מחפש, כולל ממשק. יושב ומחובר קבוע באוטו
אתה רק רוצה בחינם
Sent from my iPhone using Tapatalk
שים מיכל קטן בתא המנוע, מלא אותו בלחץ התקין וחבר אליו את החיישנים.
(אין לי מושג איך הם באמת עובדים, ואם זה ישים, אבל אם הנושא כל כך מסובך, הייתי בודק את האופציה הזו)
אם כבר ... זרוק את כולם בתוך הספייר
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כבר ... זרוק את כולם בתוך הספייר
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא נכון !!!! על זה עוד לא חשבתי , הנה למה היה כדאי לפרסם כאן .
זה אכן הרעיון הכי מבריק ששמעתי עד היום.
זה נראה לי הפתרון האולטימטיבי, לא 300$ , לא מיכלי לחץ בבגאז' ולא משחקי מחשב.
כמה פשוט ככה חכם.
מבטיח לחזור לדווח איך זה פועל מייד אחרי הניסוי.
נדביק את כולם עם טסה בתוך הספייר , ננפח 36PSI ובא לציון גואל.
תודה . תודה . תודה
תוכל להסביר איך הם עובדים? זה רכיב על הונטיל? מודבק מבפנים על ג'נט? איך זה נראה ואיך זה עובד?
את JSCAN אני מכיר מצויין (היה אצלי עם VEEPEAK OBDCHECK BLE) הוא עושה את העבודה אבל רק חד פעמי
כל כיבוי מנוע והוצאת מפתח מחזירה את ה TPMS למצבו המקורי
מוזר מאוד. עשיתי את זה פעם אחת ובזה נגמר הסיפור.
שווה לבדוק עוד פעם.
מעבר לזה, למיטב זכרוני, ניתן לבטל לחלוטין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תוכל להסביר איך הם עובדים? זה רכיב על הונטיל? מודבק מבפנים על ג'נט? איך זה נראה ואיך זה עובד?
Indirect TPMS טכנולוגיה ישנה שמודדת השוואה בין מהירות הסיבוב של הגלגל בלחצים שונים ומחשבת מכך לחץ אוויר משוער.
Direct TPMS טכנולוגיה חדישה המשתמשת בחיישנים המדווחים ב RF את לחץ הצמיגים
החיישן הוא אביזר המחובר לונטיל בתוך הצמיג (ראה תמונה)
במרבית הרכבים יש לחצן RESET שמאפשר לנהג להפטר מהחיווי בלוח המכוונים.
בארה"ב אחרי כמה מאות מקרי מוות מפיצוץ צמיגים (Firestone recall) יצאה תקנה לשימוש בטכנולוגיה זו בכל רכב המיוצר בארה"ב.
אבל כל הדיון כאן הוא למה לעזאזל להתקין את זה בג'יפ (כי זה תקנה של הקונגרס) ולא לתת לנהג להחליט מתי בא לו לראות חיווי.
זה כמו להתקין ברכב חימום מושבים (שזה דבר טוב לטוסיק) ולא לתת לנהג את היכולת לכבות את החימום באמצע אוגוסט.:cool:
129524
הוא מחובר לונטיל כקיבוע או שהוא צריך ונטיל כדי למדוד?
כשאני חושב על זה, הצמיג היחיד שאני באמת רוצה בו חיווי זה הספייר.
חנן-ג'יפולוג
02-06-20, 16:17
זה מחובר לונטיל כקיבוע מכני.
עלה כאן פעם סרטון שמראה בעל מקצוע מחבר חיישן כזה באזיקונים לחישוק בתוך הגלגל , ללא קשר לונטיל.
עריכה:
https://youtu.be/PM5vDyvMyTM
הוא מחובר לונטיל כקיבוע או שהוא צריך ונטיל כדי למדוד?
כשאני חושב על זה, הצמיג היחיד שאני באמת רוצה בו חיווי זה הספייר.
החיישן הוא יחידה אינטגראלית עם הונטיל , ונטיל רגיל עשוי מגומי ומוכנס בלחץ בחור הג'נט, ונטיל / חיישן מוכנס בהברגה.
לא הבנתי את האמירה על הספייר , חיווי לחץ אוויר ברכב נועד לידע את הנהג שחסר לו אוויר באחד או יותר מגלגלי הרכב.
ברכבי כביש מצב של חוסר באוויר הוא אירוע בטיחותי ברכבי שטח קצת פחות.
אבל למה אתה רוצה חיווי לחץ אוויר בספייר ?
כי בשאר הצמיגים אני בודק בעין כל כמה ימים ובתחנת דלק כל כמה שבועות. לגלות שהספייר ריק רק כשיש לך פאנצ'ר יכול להיות די מבאס.
ואני שואל למה לנסוע ברגיל עם 34PSI - זה סתם קשיח מדיי לטעמי (כמובן בתלות בשאר רכיבי המתלה אבל אני מתייחס למתלים ממוצעים..)
אני אישי עם קפיצי רוביקון אקספרס, בולמי פוקס 2 אינצ' לא מתכווננים וצמיג 35" לא עובר את ה- 32PSI בכביש.
מוני אורבך
02-06-20, 17:58
אני אצא חוצץ כנגד דעת הרוב.
ואביא נימוקים אוביקטבים לביסוס טענותי.
רוב הרנגלרים וארבע על ארבע בכלל נוסעים בעיקר על הכביש ( אני מניח מעל 90 אחוז זמן בכביש).
לכן מצב הצמיג בכביש חשוב מאוד.
צמיג עם לחץ אוויר נמוך הוא סכנה אמיתית במהירויות בין עירוניות (וגם ערוניות)
זה יוצר חוסר יציבות של הרכב בלאי מהיר וחימום של הצמיג, וכן במקרה קיצון לפיצוץ צמיג.
זה במהירויות גבוהות עלול לגרום לתאונה קשה.
לכן ניתור לחץ אוויר בצמיג הוא בחשיבות גבוהה מאוד.
אז מערכת ה TPMS היא לא כל כך חסרת חשיבות, גם לא לגיפים גיבורים שנוסעים בעיקר בכביש.
למעשה גיפ עם מרכז כובד כל כך גבוה ו"שיפורים" לשטח הוא הרבה יותר רגיש לצמיג מפוצץ.
לגבי הטענה "אני בודק אוויר כל יום למה צריך את המערכת"
אם יד על הלב, אתה באמת בודק כל יום??
וגם אם בדקת היום, מה אם עלית על מסמר בלי לדעת וירד לך האוויר?
סיפור אמיתי שקרה לי.
יום אחד המערכת הודיע לי שחסר אוויר בגלגלים.
בדקתי את כולם ובאמת אחד היה חסר 8 PSI
מוזר.. מלאתי אוויר.
אחרי שבוע שוב פעם אותו הדבר.
לצורך בדיקה נסעתי עוד יום יומים עם פחות אוויר. המצב נשאר אותו הדבר 8 PSI פחות.
מלאתי אוויר, אחרי יומים שוב פעם אותו סיפור.
הלכתי לפנצריה. חיפשו וחיפשו ובסוף מצאו בורג בלי ראש (הוא נשבר לו)
הוא היה מוריד קצת אוויר ואז הגומי היה מתכווץ וסותם את החור.
אם לא היה לי את ה TPMS היתי פשוט נוסע קבוע עם פחות אוויר בגלגל.
כי בלי מד לחץ אי אפשר בכלל לראות שחסר.
ואז אותו גלגל סתם היה צובר בלאי.
לסיכום - אל תמהר לבטל את מערכת ה TPMS לפני שתבין את המשמעויות במלואם.
המערכות הללו הוכנסו כמערכת בטיחות מנדטורית בארה"ב לאחר פרשת פיירסטון בה קיפחו לא מעט אנשים את חייהם.
יש קשר ישיר בין נסיעה בלחץ אויר לא מספיק, מרכז כובד גבוה, ותאונות קטלניות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
.........
לא רוצה :
1. לשים את החיישנים בתוך מיכל לחץ בבגאז'.
2. לשחק בצעצועי ODB לסוגיהם , ויש כאלו מוצלחים יותר ומוצלחים פחות.
3. להמשיך ליסוע על 34 PSI (שבתוספת קפיצי HD של פדרס אפילו FOX2.0 לא מצליחים לעזור)
רוצה , לפרק את החיישנים מהגלגלים. לנטרל בתוכנה (בפעולה חד פעמית) את החיווי הממוחשב.
רעיונות , מישהו ???
רק שנבין - ניטרול בתוכנה, כרוך בצעצועי OBD , אתה מתכוון שאתה לא רוצה צעצוע OBD קבוע?
נראה שאי אפשר לבטל לגמרי, אפשר רק להוריד את הערכים (מה שנראה לי גם יותר נכון לעשות), אבל מצריך תוכנה \ כלי מתאים .
טוב, בדקתי.
אפשר לנטרל לחלוטין וכמובן לקבוע ערך חדש להתרעה.
מומלץ כמובן לקבוע ערך חדש וסביר.
גם לאחר כיבוי הערך החדש נשמר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב, בדקתי.
אפשר לנטרל לחלוטין וכמובן לקבוע ערך חדש להתרעה.
מומלץ כמובן לקבוע ערך חדש וסביר.
גם לאחר כיבוי הערך החדש נשמר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם איזה כלי / תוכנה ביצעת שינוי ספים פרמננטי ?
למרות שרעיון הטמנת החיישנים בספייר נראה לי מגניב לאללה .
אפשר לנטרל לגמרי את המערכת המובנית, ולהתקין במקומה מערכת נפרדת ג׳נרית, שנותנת חיווי פרטני לכל גלגל וגם טמפרטורה שלהם.
לא מכיר את המערכת ברנגלר, אבל כל המערכות המובנות שנתקלתי עד היום היו ממש מעצבנות.
המערכת שמותקנת אצלי בצ׳רוקי (תצוגה בשקע מצית) עונה על הצרכים בלי להציק יותר מדי, גם ברכב שמורידים בו אוויר באופן שוטף.
אם איזה כלי / תוכנה ביצעת שינוי ספים פרמננטי ?
למרות שרעיון הטמנת החיישנים בספייר נראה לי מגניב לאללה .
כפי שכתבתי, אפליקציית OBD JScan, משתמש ב OBD מסוג Vgate.
זה מסך דוגמא מה- demo (לא צילמתי את המסך בבדיקה שעשיתי אתמול)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200603/874b9fbbfeab7b9f6ac844128dc8107c.jpg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.