צפייה בגרסה מלאה : דיסקו 2 - נורת דיפרנציאל, tc ו-abs
באחת ההתנעות בטיול, נדלקו קבוע נורת הנעילה, tc ו-abs. נורת בקרת הירידה לא נדלקה.
כמובן שכעת גם אין tc.
אני מניח שזה חיישן abs תקול.
האם יש דרך לגלות איזה חיישן, בלי להתחבר עם מחשב?
יש דברים אחרים שאפשר לנסות בשטח? יש לי פה מולטימטר וכלים.
באחת ההתנעות בטיול, נדלקו קבוע נורת הנעילה, tc ו-abs. נורת בקרת הירידה לא נדלקה.
כמובן שכעת גם אין tc.
אני מניח שזה חיישן abs תקול.
האם יש דרך לגלות איזה חיישן, בלי להתחבר עם מחשב?
יש דברים אחרים שאפשר לנסות בשטח? יש לי פה מולטימטר וכלים.
אם אורות ברקס עובדים-נשאר רק בדיקת מחשב
elephant man
05-06-20, 11:53
אם אתה עם נעילה מרכזית, יתכן וזה קשור.
נתק הנעילה וסגור סוויצ'.
פתח שוב. המנורות אמורות להיעלם.
בדגם הזה, אם מכבים מנוע עם הנעילה משולבת זה מנתק את ה-abs.
נסה ותעדכן.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
איזה מנוע נעילה חשמלי מדובר? זאת נעילת דיפ' מרכזי מכאנית...
לדעתי מדובר באחד מחיישני abs או בחיווט של המודולטור.
https://youtu.be/KM-tErPV3Pg
elephant man
05-06-20, 13:31
אכן הנעילה מכאנית.
מחשב ה-abs מזהה שהנעילה משולבת.
במידה והנעת כשהיא משולבת, הוא ינתק את ה-abs וה-tc.
בדיקה פשוטה.
ניתוק שילוב, סגירת סוויצ', פתיחה והנעה.
אם הצנורות נעלמו הכל טוב.
אם לא, הסרטון שהעלית מצוין.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תודה לכולם על התשובות.
הבעיה אצלי שהחיישן/סוויטצ' שמזהה את נעילת הדיפרנציאל, לא תקין, ומדווח רוב הזמן על נעול, גם כשהדיפרנציאל פתוח.
הצלחתי לתפוס אותו ברגע של תקינות, ואכן בעיות ה tc נעלמו.
מקווה מחר לנסות לסדר אותו, ואם לא ילך, כנראה אשאיר אותו מנותק.
שוב תודה לכולם
אכן הנעילה מכאנית.
מחשב ה-abs מזהה שהנעילה משולבת.
במידה והנעת כשהיא משולבת, הוא ינתק את ה-abs וה-tc.
בדיקה פשוטה.
ניתוק שילוב, סגירת סוויצ', פתיחה והנעה.
אם הצנורות נעלמו הכל טוב.
אם לא, הסרטון שהעלית מצוין.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
אני לא מבין איך מחשב ה abs יודע שהטרנספר נעול(אולי גרשון יעזור פה)...
למיטב הבנתי יש על הטרנספר חיישן אחד שמחובר לנורה בלוח המחוונים שמראה מצב של פתוח/נעול כשאתה דוחף את הידית הקטנה...
לדוגמה, אם תיסע עם דיפ' מרכזי פתוח ה tc יעבוד הרבה יותר ועל כל שטות של פירפור, אם אתה נעול מרכזי ה tc כמעט ולא עובד רק במצבים של הצלבות וגלגל באוויר.
תודה לכולם על התשובות.
הבעיה אצלי שהחיישן/סוויטצ' שמזהה את נעילת הדיפרנציאל, לא תקין, ומדווח רוב הזמן על נעול, גם כשהדיפרנציאל פתוח.
הצלחתי לתפוס אותו ברגע של תקינות, ואכן בעיות ה tc נעלמו.
מקווה מחר לנסות לסדר אותו, ואם לא ילך, כנראה אשאיר אותו מנותק.
שוב תודה לכולם
החיישן הזה שמזהה אם הדיפ' נעול או לא עולה כמה גרושים...
המקורי 140 שח בחו"ל:
https://www.lrdirect.com/IGM500011-Switchasy/?gclid=CjwKCAjw2uf2BRBpEiwA31VZj47itcBAn FhcwjYaOSpJYLm-Ptly_qd02LvMZVSNyhfqMPBJCkay-hoCruUQAvD_BwE
שתי הערות,
בחלק מהדגמים ( eu03 ואולי גם לפני), המחשב יודע להתמודד עם שילוב difflock, בלי לכבות את הtc. יש להגדיר בחיבור למחשב "מצב שטח". זה גם גורם ל-abs להשתגע קצת פחות מכל דרדרת קטנה. אאל"ט גם בדגמים ישנים ניתן לשכנע אותו (כאן כבר גרשון ידע לתת תשובה).
בנוסף,
החיישן יושב על הטרנספר וניתן להגיע אליו ע"י פירוק הקונסולה שבין המושבים וקדיחת הניטים שמחזיקים את הכיסוי של תעלת הגיר (ועשו לעצמכם טובה, קנו פרגי פח איכותיים, וקליפסים תואמים אליהם הם מתברגים, ואל תחזירו את הניטים). החיישן מתחבר לנורית בלוח שעונים (אם אני לא טועה, חוט שחור אפור או שחור ירוק) והיא מחוברת גם לפין ספציפי במחשב הabs, שנמצא מאחורי תא הכפפות. כשהנורית לא נדלקת, המחשב לא יודע שאתה משולב.
מי שלא יכול לתכנת את המחשב שלא יכבה את הtc, פשוט מחבר את החיישן לחוט של נורת חום הטרנספר שמגיע ממש עד מעל הטרנספר (אין חיישן חום בטרנספר בדיסקו). אפילו המחבר מתאים. פשוט למצוא אותו ולחבר לחיישן. כך בשילוב נדלקת נורת חום הטרנספר (נכון, צריך להתרגל בעין), והמחשב לא יודע שאתם משולבים, ולא עושה עוואנטות.
לגבי השיהוי בניתוק- המזלג יושב על קפיץ. כשאתה מוציא מdifflock, הטרנספר לא מתנתק מיידית, אלא ברגע שיורד העומס בין גלגלי השינים. בגיר ידני בד"כ ניתן לאלץ אותו ע"י משיכת סל"ד והחלפת הילוך. משום מה זה עובד הכי טוב בין שני לשלישי (???). באוטומט, ע"י מניפולציה דומה, וגם, ע"י נסיעה ברדיוס סיבוב מתון (ממש מתון, שינוי של כמה מעלות ממצב ישר של ההגה) והורדת עומס (משיכת סלד והורדת רגל מהגז עם או בלי החלפת הילוך של הגיר). לכן, לפני שאתה רץ להחליף חיישן, תוודא שאתה באמת מתנתק. בד"כ הבעיה היא הפוכה, והנורה לא נדלקת.
עכשיו נזיפה קטנה.
כל הידע הזה, כולל תמונות מפורטות, קיים בפורום. חיפוש היה מניב תוצאות. ברגע שנפתחים מליון שרשורים באותו נושא, קשה אחר כך לברור את המוץ מהתבן.
תודה לכולם על התשובות.
הבעיה אצלי שהחיישן/סוויטצ' שמזהה את נעילת הדיפרנציאל, לא תקין, ומדווח רוב הזמן על נעול, גם כשהדיפרנציאל פתוח.
הצלחתי לתפוס אותו ברגע של תקינות, ואכן בעיות ה tc נעלמו.
מקווה מחר לנסות לסדר אותו, ואם לא ילך, כנראה אשאיר אותו מנותק.
שוב תודה לכולם
מה קוד תקלה?
אין לי סורק תקלות.
לא יודע מה קוד התקלה.
אבל, בנסיעה מהירה, נורת הדיפרנציאל מהבהבת באופן רנדומלי לחלוטין. מניח שבעיית מגעים.
מקווה היום בערב לנתק, לפנק בספריי מגעים, לחבר חזרה ולבדוק
כשהנורית לא נדלקת, המחשב לא יודע שאתה משולב.
כבר דשנו בזה פעם, אבל בכל זאת: אצלי הנורית לא נדלקת בזמן שהנעילה משולבת (פעם כן, היום כבר לא) אבל המחשב מסרב להפעיל את בקרת הירידה במדרון במצב הזה. כלומר המחשב כן יודע שהטרנספר נעול.
דיסקו 2 2004 עם נעילה שהתקין לי רמי וידית של אשקרופט.
אולי הנורה שרופה?
בנוסף, הבקרת ירידה לא תפעל אם אינך בL
גם האתרעה הקולית הפסיקה לעבוד יחד עם הנורית..
ברור שבlow.
האמת שכבר מזמן לא עשיתי את הניסוי הזה (מי בכלל משתמש בבקרת ירידה במדרון הזו? אלף האוטו רץ מהר מדי ובית, עד שהגענו לעבירות שאתן לאוטו ליהנות במקומי? ).
אשחק עם זה שוב ואעדכן.
מיכה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אתה צודק לחלוטין. הפעם היחידה שהשתמשתי בזה היה בטיול הראשון אחרי שקניתי את הרכב.
ללחוץ על הברקס עד שהabs צועק הצילו גם אני יכול. לא צריך מחשב בשביל זה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.