צפייה בגרסה מלאה : צינור (לחץ?) מזיע במערכת היגוי
אהלן,
יש לי הזעה ממערכת ההיגוי אני חושב כך בגלל שצבע הנוזל האדום ככל הנראה מתיבת הגה מהחיבור של צינור הלחץ (האם אני צודק?), ניסיתי לחזק אותו ולא הרגשתי חופש, ההזעה היתה קיימת מאז שקניתי את הרכב (כחודש) ולאחר טיול בסופש האחרון התגברה, מה הדרך הנכונה לוודא שההזעה היא אכן משם? אני כמובן עוקב אחרי מפלס נוזל מערכת ההיגוי.
מצרף כמה תמונת של החשוד
129587129588129589129590
מישהו?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
כנראה החליפו תיבת הגה, נסה שוב לחזק, אפילו חצי סיבוב.
אם לא הולך וזה ממשיך לנזול אין ברירה וצריך לפרק ולבדוק מה קרה שם בדיוק, הברגה שחוקה, o-ring וכו'.
אני יודע שהחליפו תיבת הגה, אנסה מחר לחזק שוב ואעדכן
תודה
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
יונימוג אדום
09-06-20, 05:46
לפי התמונה האחרונה שפירסמת - נראה שהנזילה היא מהצינור עצמו מהלחיצה .
רואים שיש נזילה מעל הניפל לכיוון התיבה .
אילן
כנראה החליפו תיבת הגה, נסה שוב לחזק, אפילו חצי סיבוב.
אם לא הולך וזה ממשיך לנזול אין ברירה וצריך לפרק ולבדוק מה קרה שם בדיוק, הברגה שחוקה, o-ring וכו'.
חיזקתי, אם כי באמת היה ניתן להזיז מעט מאוד, שטפתי עם סקוצ' וסבון ונראה שעדיין יש נזילה אולי קצת פחות חזקה, עדיין לא נסעתי נסיעה ארוכה אחרי החיזוק
כיצד כדאי להתקדם מכאן?
תודה
אודי
אם עדיין נוזל, אז כמו שאילן רשם ואני גם הצעתי, לפרק את כל הצינור ולבדוק מה קרה.
יש מצב מהלחיצה, או הברגה.
אוקי, אם כך אשמח לקצת הכוונה איך לגשת לנושא כיון שאני בתחילת דרכי כמכונאי :rolleyes:
1. האם זה עבודה סבירה למישהו מתחיל? יצא לי להחליף שמנים, פילטרים ופלאגים זה הרמה שלי
2. איך אני יודע איזה או רינג אני צריך לחלק הזה?
3. אני מניח שאו רינג זה חלק זול ולכן כדאי לקנות כזה או רינג מראש ובכל מקרה להחליף? איפה אפשר לקנות כזה?
4. מה אני צריך לבדוק באו רינג הישן?
5. מה לבדוק בהברגה?
6. האם לא כדאי בכל מקרה להחליף את כל הצינור? איפה רוכשים חלק כזה?
באופן כללי על העבודה, אני מבין שצד אחד של הצינור מחובר לתיבת הגה וצד שני למשאבת הגה כח אני צודק? אחרי החלפת צינור או פתיחה של המערכת צריך לבצע בלידינג?
ואשמח לעוד טיפים, עשה ואל תעשה שלא ציינתי
תודה,
אודי
פירוק והרכבה הם בהחלט עבודה למכונאי מתחיל. אם באמת הנזילה מהצינור עצמו, קח לעסק להידראוליקה ולחץ צינור חדש (מניח שהרכב לא חדש וגם הצינורות).
מה שכן, מחברים והברגות של צינורות הידראוליקה הם עדינים. סגירה עקומה או חזק מדי, ותצטרך לחפש בעל מקצוע שיתקן את הנזק, ולפעמים פירוקים של חלקים נוספים. (גם ההמלצה על חיזוק נוסף שהציעו לך קודם, עוררה בי תחושת חוסר נעימות).
איל, אני בדרך כלל לא נותן עצות לדברים שלא שעשיתי בעצמי, אין בעיה עם חיזוק של הניפל הזה ספציפי.
הבעיה מתחילה אם מישהו לא סגר אותו כמו שצריך או סגר טיפה עקום ואז צריך להחליף ניפל אם כמובן ההברגה בתיבה לא ניפגעה(לא קורה בדרך כלל), קל מאוד לבדוק, סה"כ לשחרר את הניפל ולהיסתכל על הכריכות.
עוד אפשרות, זה כשהתעסקו עם התיבה סיבבו את הצינור ואז נפגעה הלחיצה, ואז כמו שאמר אילן הנזילה כנראה בכלל מישם ומטפטפת על ההברגה וזה נראה כאילו שזה מהניפל.
תודה רבה על התשובות (לא מובן מאליו)
למעשה רק עכשיו דרך התגובות שלכם הבנתי למה אילן התכוון (מתחיל, כבר אמרנו?) צינור כזה הוא לא מוצר סטנדרטי שניתן לרכוש בחנות חלפים? או בחברה?
איך אני יכול לדעת גודל של האו רינג הרלוונטי?
כרגע כל הפתרונות שאני חושב עליהם כוללים השבתה של הרכב כיוון שאצטרך לפרק ואז על פי החלקים שפורקו לרכוש חדשים או לשפץ מה שצריך האם יש דרך אחרת?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
ב umi לא מאמין שתמצא צינור כזה, אולי בהזמנה, דגש על אולי, וכנראה תתכונן להיפרד מהארנק.
או ללכת לפירוקיה ולפרק מישם צינור כזה כדי שיהיה לך דוגמה, לקחת אותו לחנות הידראוליקה(אם אתה מאיזור עמקים/צפון יכול להמליץ לך) וללחוץ גומי חדש ומה שצריך.
או להשבית את הרכב ולפרק את הצינור שלך.
אחלה, תודה
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
טרופר דיזל
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
לדעתי לא מדובר בעבודה למכונאי " מתחיל" כי פוטנציאל הנזק גדול. מציע שתעזר במישהו שיש לו נסיון קודם.
המלצה לחנות הידראוליקה במרכז?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
יונימוג אדום
12-06-20, 05:45
המלצה לחנות הידראוליקה במרכז?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
אפל ובניו - ר"ח שונצינו פינת בית אלפא ת"א .
מ.פ. מרכז הצנרת - דרום ת"א .
גמיש חולון .
אילן
מניסיוני צינור משופץ לא מחזיק לאורך זמן וחוזרות נזילות מהלחיצות.
המקורי עולה כ 600 שח ויש בחברה לדעתי עדיף פעם אחת פרוק והרכבה ויש לך שקט ל10 שנים.
חיים יוד
כנראה זה תלוי מי לוחץ ואיזה סוג צינור מרכיב...
לחיצה וצינור לא יעלו יותר מ 100 שח...
חשבון תעשו לבד.
יונימוג אדום
13-06-20, 19:39
כנראה זה תלוי מי לוחץ ואיזה סוג צינור מרכיב...
לחיצה וצינור לא יעלו יותר מ 100 שח...
חשבון תעשו לבד.
לחיצה וצינור במחיר הזה - מתכון בטוח לצרות !!!
צינור הידראולי איכותי עולה לפחות 250 ש"ח במידות האלו .
אל תשכח מדובר בלחצים גבוהים .
הצנרת הזולה שניתן לרכוש אצל אייזנברג למשל - עלולה להפתיע אותך ברגע הכי פחות מתאים - לרוב זה מסתיים ב"מקלחת" של שמן רותח - מיותר מניסיון בודד .
הבעיה העיקרית עם הצנרת הזולה היא איכות המתכת של הקצוות והכוסיות אשר לאחר מספר חודשי עבודה במערכת מתחילים להתנפח ולהשתחרר - וזה קורה תמיד כאשר אתה מאמץ את המערכת - הצינור קופץ מהלחיצה .
אני רוכש צנרת הידראולית איכותית ויקרה ( ההפרש לא קטן ) בסכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה .
יש לי מכונת קידוח בת 22 שנה מבניה שלי אשר עובדת יום יום , הצנרת ההידראולית איכותית מאוד ויקרה אולם רוב הצינורות עדיין מקוריים .
מעולם לא קפץ לי קצה צינור בצנרת איכותית - אולם צינורות זולים שניסיתי ( כולנו מנסים לחסוך - לגיטימי ) קפצו גם קפצו .
השיא היה - צינור בן ארבעה חודשים ביום חם מאוד קפץ הקצה של הצינור מסלקטור הממוקם בין הרגליים - תתארו לכם במה זמן הלכתי עם ביצים קשות :):)
אילן
במקרה שאני צריך לחיצות וצנרת אני פונה לבעל מקצוע, באיזור שלי יש את ג.א.ש הידראוליקה, מתמחים בזה, יש להם צנרת וציוד לחיצה לכל הסוגים, בדרך כלל ראיתי שכתוב על הצנרת בין 150 באר ל 350 באר צנרת שמן יעודית ללחצי שמן הידראולי, במשאבות האלה שמדובר כאן אין לחץ כזה גבוה לדעתי.
בינתיים עוד לא פישלו.
אפל ובניו - ר"ח שונצינו פינת בית אלפא ת"א .
מ.פ. מרכז הצנרת - דרום ת"א .
גמיש חולון .
אילן
תודה!
אחרית דבר למען הדורות הבאים,
ניסיתי לפרק את הצינור ללא הצלחה, הבורג המחבר את החלק התחתון של הצינור למשאבה ( מס' 2 בתמונה) נפתח לסיבוב ראשון (נפתח לאחר הרבה מאמץ), לא היה ניתן להמשיך ולסובב אותו וכל ניסיונותי להבין למה לא צלחו, הגישה לבורג הזה קשה
מחשש ליצירת נזק החזרתי המצב לקדמותו והיום נסעתי למוסך, במוסך (וכאן מגיע החלק החשוב למי שינסה פעם לפרק את הצינור לבד) נתקלו באותה בעיה ורק לאחר פירוק של המשאבה הבנו מה היתה הבעיה, מה שקרה זה שהבורג שמחובר למשאבה (מס' 1 בתמונה) הסתובב יחד עם הבורג שמהדק את הצינור למשאבה (מס' 2) כל שהיה צריך לעשות זה לפרק את המשאבה עם הצינור מחובר אליה ואז להפריד בין הברגים, לא ניתן לעשות זאת כשהמשאבה מחוברת לרכב כי אין גישה לבורג מס' 1.
על פניו נראה שאכן לא מדובר בעבודה מסובכת ולו הייתי עם קצת יותר ביטחון היה נחסך לי הביקור במוסך, העיקר שלמדתי הרבה מתהליך...
ושוב תודה לעוזרים
129789
חבל שלא שאלת פה...
העיקר שהסתדרת והתקלה נפתרה.
חבל שלא שאלת פה...
העיקר שהסתדרת והתקלה נפתרה.
בהחלט חלק ממה שלמדתי להבא...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.