PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת כננת



TYD
10-06-20, 07:27
שלום
אני מתכוון לייצר ולהתקין פגושים לפרדו 99 ( בניה עצמית )
על הדרך אני חושב להתקין כננת האם התקנת כננת מצריכה אישור כמו וו גרירה ?

תודה

אשמח לקבל עצות והמלצות בבניית הפגושים ( אני מסגר כך שאוכל ללמוד מניסיון של אחרים )

andy.shaked
10-06-20, 07:43
התקנת כננת מחייבת רישוי וחובה להיות רשומה ברשיון הרכב
פגוש ברזל מותר רק בתנאי שמותקנת בו כננת או שהגיע מקורי מהיצרן ( לא חשוב שנתון הרכב )
פגוש ברזל אחורי מותר בתנאי שהוא קשור ל וו הגרירה שגם הוא חייב רשיון
חפש את התקנה הרלוונטיות ברשת או באתר של משרד התחבורה

המדען המטורף

TYD
10-06-20, 09:32
תודה
עוד מס שאלות
אני יכול להתקין פגוש ברזל עם כננת ולגשת למשרד הרישוי לביצוע בדיקה ורישום או חייב מתקין מורשה כמו בוו גרירה ?

YoavR
10-06-20, 13:34
חייב מתקין מורשה

TYD
10-06-20, 14:08
תודה

ערן CJ
10-06-20, 20:35
אם אתה בונה לבד, חייב אישור תקינה ממעבדת רכב.

אם תלך למתקינים מורשים, הם יצרפו לך אישור שאיתו אתה הולך למשרד הרישוי ומעדכן את רישיון הרכב.

ערן CJ

YoavR
10-06-20, 21:55
אם אתה בונה לבד, חייב אישור תקינה ממעבדת רכב.

ערן CJ

מעבדה לרכב לא תכנס איתך לתהליך של אישור אב טיפוס אם אתה לא מחזיק ברשיון מתקין כננות ממשרד התחבורה.

יונימוג אדום
11-06-20, 05:47
במעבדה לרכב בודקים ויזואלית את ההתקנה וכן מחברים משקל ומודדים את הכננת בעומס מלא .
אם כל הפרמטרים תקינים והכננת לא נתלשת ממקומה - אתה מקבל אישור הטכניון להתקנה וניגש עם זה למשרד הרישוי לאישור ברשיון .
עלות הבדיקה וכאב הראש לרוב יותר יקרים מאשר להתקין אצל מתקין מורשה ולקבל אישור .

אילן

סולי
06-05-21, 09:14
מתעלק,
במידה ויש לי רכב עם כננת מותקנת ואני זקוק רק לאישור ורישום ברישיון.
יש המלצות על מי שיכול לסייע בבדיקה ורישום?

אפשר לענות גם בפרטי, תודה על העזרה.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נמרוד
06-05-21, 10:47
כל מתקין מורשה, שזה סדנאות השיפורים ורוב המוסכים שמתעסקים בג'יפים. לך למי שאתה מכיר. אין בזה שום דבר אפור - כמו שהוא מורשה להתקין, הוא מורשה לבדוק, גם אם זה אומר לפרק את המתקן, לבדוק סדקים, ולצורך העניין להחליף לברגים חדשים. בסופו של דבר הוא זה שחותם שההתקנה בטוחה.

סולי
06-05-21, 10:49
תודה נמרוד,
מה העלות המקובלת לבדיקה ואישור?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נמרוד
06-05-21, 10:58
לא יודע, אבל אפשר להעריך: במוסכים וסדנאות מקובל בערך 30% רווח ממחיר החלקים. במקרה הזה, אתה מגיע עם החלקים (פגוש+כננת) מהבית. המתקין חותם ולוקח על עצמו אחריות אבל לא מרוויח על הציוד. מצד שני הוא גם לא צריך להשקיע את השעתיים עבודה שלוקח באמת להתקין כננת.

אז הטווח צריך להיות בין 10 ל30 אחוז מעלות של התקנה חדשה מאפס.

סולי
06-05-21, 11:02
תודה! עזרת!

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

YoavR
06-05-21, 11:26
אני אחדד ואשים דברים (שהוצאתי מהקיטבג) על השולחן.

גם מתקין מורשה לא יכול לאשר מה שבא לו. גם הוא מחוייב לתעודת אב-טיפוס למתקן בקלסר על המדף במשרד. אם זה מנשא/פגוש מייצור סדרתי הוא יקבל את התעודה מהיצרן/יבואן ואם זה מייצור שלו אז הוא הפיק תיק מוצר וביצע בדיקת אב-טיפוס עם המעבדה שתחת הפיקוח שלה הוא נמצא.

אם תיגש למתקין מורשה עם פגוש/מנשא שאתה בנית, בתאוריה, הוא לא יכול להוציא לך אישור לרישוי עבורו.
כאן, להבדיל ממה שנמרוד רשם, יש אפור כי יש מתקינים שכן יוציאו לך אישור על מתקן שאין להם תעודה עבורו.

כמו תמיד, הכל בסדר כל עוד הכל בסדר. אבל אם חו"ח מישהוא יפגע כתוצאה משימוש בכננת ואיזה חוקר ביטוח יתחיל לחפור... כדאי שיהיו ניירות מאחורי האישור.

אותו כנ"ל לווי גרירה.

מוגש כשרות לציבור.:) לא שופט אף אחד.
מכוון שמימלא אי ידיעת החוק לא פותרת מעונש, אני משתדל לפני שאני עובר על החוק להבין טוב טוב מה ההשלכות של זה ולעשות את ניהול הסיכונים הפרטי שלי.

סולי
06-05-21, 11:45
תודה גם לך יואב, בהחלט הבהרת!

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

-->