צפייה בגרסה מלאה : דרייב שאפט - הרכבה נכונה של הסליפ-יוק
מה הכיוון הנכון של הסליפ יוק כשמרכיבים את שני החלקים של הדרייב-שאפט, האם ה-U של שני הצדדים צריכים להיות באותו מישור או עם זווית מסוימת ביניהם?
השאלה עולה לאחר שבעל מקצוע מתעקש שההרכבה שהוא עשה היא הנכונה, למרות שזה לא תואם את מה שאני מכיר או את המצב לפני הפירוק.
בחיפושים נתקלתי בסרטון הזה (שתואם את מה שאני מכיר):
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/101722-%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%92%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%A0%D7%A2%D7%94-%28-drive-shaft-%29
שאלת המשך - האם הרכבה לא נכונה יכולה להשפיע בדרך כלשהי על הקלות של פתיחה/סגירה של הסליפ?
הסרטון הזה מעולה וראוי לקישור נוסף.
https://youtu.be/5aCK4Bob6a0
אתה מדבר על אותו סוג של דרישפט, כלומר עם צלב אחד בכל קצה של הדריישפט וסליפ יוק בינהם? אם כן אז התשובות בסרטון חד משמעיות, הצלבים צריכים להיות באותה פאזה.
זה לא אמור להשפיע מהותית על קלות הפתיחה/סגירה של הסליפ-יוק (הטלסקופ) בינהם. אבל בכל מקרה אם הצלבים לא הורכבו באותה פאזה אז כדאי לסדר את זה.
אבל בכל מקרה אם הצלבים לא הורכבו באותה פאזה אז כדאי לסדר את זה.
תודה, זאת בדיוק הסוגיה.
מה שאתה כותב אכן תואם למה שאמרו לי בעבר וגם היום, אבל לא תואם למה שרואים בסרטון ולאופן בו זה היה מורכב על הרכב לפני הפירוק. שים לב שבסרטון רואים שיש הזחה מסוימת בין שני הצדדים.
האם אני לא מבין אותך נכון לגבי "פאזה"?
לגבי הסגירה והפתיחה אני מניח (מקווה) שזה עניין של לכלוך.
אולי אני לא מבין נכון ואולי אתה. עזוב מילים, תעלה תמונה.
איציק - 4X6ZH
11-06-20, 14:16
ה U חייב להיות באותו מישור / באותו פזה הכל " יהיה" בסדר עד לעומס מלא כאשר המפרק יגיעה לקצה תחום הסיבוב
ואז יש רעידות והרבה פעמים זה פשוט נשבר
איציק
תמונה שווה אלף מילים. זה לא היה מורכב ככה כשיפרקתי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200611/1c4299d0b134971b454cd6f6d4e61159.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תמונה שווה אלף מילים. זה לא היה מורכב ככה כשיפרקתי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200611/1c4299d0b134971b454cd6f6d4e61159.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalkזה נראה תקין.
six 4 life
11-06-20, 15:36
תמונה שווה אלף מילים. זה לא היה מורכב ככה כשיפרקתי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200611/1c4299d0b134971b454cd6f6d4e61159.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ככה זה צריך להיות
שים לב שגם פיות הגירוז יהיו גם באותו המישור.
יהיה נוח לגירוז וזו עוד אינדיקציה שהכל מיושר.
שים לב שגם פיות הגירוז יהיו גם באותו המישור.
יהיה נוח לגירוז וזו עוד אינדיקציה שהכל מיושר.
++. כששיפצתי דרייבשאפט הבחור לא הרכיב את הפטמות באותו צד והכרחתי אותו לפרק ולעשות מחדש.
זה מבאס מאוד להתחיל להזיז את הרכב קדימה אחורה כשרוצים לגרז, וגרוע מכך, זה גורם לך לעשות דברים שעלולים להכניס אותך לשרשור האדיוטים (או לבית לוינשטיין).
תודה על הטיפ והתשובות, קודם נשחרר אותו ואחרי זה נתקדם...
מה שאתם כותבים לגבי האוריינטציה נשמע לי הגיוני וככה גם הקרתי עד שמישהו תיקן אותי ואז גם ראיתי שבאמת זה מורכב עם הסטה מסוימת על הרכב.
כשאגיע להרכבה אנסה קודם כמו שזה עכשיו.
למען הדורות הבאים אני רוצה רגע לחזור לסרטון, שם זה נראה "לא בפאזה" (לקח לי המון זמן להעלות צילום מסך של זה).129618
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תמונה שווה אלף מילים. זה לא היה מורכב ככה כשיפרקתי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200611/1c4299d0b134971b454cd6f6d4e61159.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalkככה טוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
11-06-20, 18:01
למען הדורות הבאים אני רוצה רגע לחזור לסרטון, שם זה נראה "לא בפאזה" (לקח לי המון זמן להעלות צילום מסך של זה).129618
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ב2:14 המנחה משנה את הפאזה של היוקים ומסביר למה זה לא תקין.
שתי תובנות חדשות,
1. בלנדרובר החליטו שעדיף ששני הצדדים לא יהיו באותה פאזה, מצורף העמוד הרלוונטי מספר הרכב.
2. בהמשך ל-1, וכדי למנוע טעויות (כי זה באמת לא סטנדרטי), אני מבין ששיני ההזחה בנויות כך שאפשר לחבר את שני החלקים רק בדרך הנכונה. כנראה שזאת הסיבה שהסליפ תקוע אצלי (ע"ע מה שלא הולך במוח הולך בכוח). השאלה היא האם נגרם נזק.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200613/f36f35e498aad3da99279b96f3930b4f.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
א'- כן. מאוד יתכן שנגרם נזק. כשהסרנים עולים ויורדים כל הכוח מופעל על הציר והמייסב של הטרנספר, והיוק.
ב'- יצא לי להיות במוסך של דמות מאוד ידועה בעולם הלנדרובר במרכז. בחור נחמד והכל, אבל בזמן שהייתי שם (חיפשתי חלק כלשהו שהיה לו) ראיתי איך הוא והעובד שלו מנסים להכניס בכוח שני חלקי דיפרנציאל זה לזה. כמובן שהדרייבשאפט לא היה מיושר, והפתרון שלהם היה מלחציים ופטיש 5.
מיותר לציין שהרכבים שלי לא נכנסו אליו לטיפולים.
אה לנדרובר....
ממליץ לך לשדרג לגלי הינע אפטרמרקט משופרים ועמידים יותר, מניסיון... אפילו מר אפשר להגיד, בכל מה שקשור לקופלונג המזורגג ולסליפ יוק בגל הינע הקידמי, ואם יש לך קרדן כפול(דיסקו 2) אז בכלל... כי במקורי המיסב במרכז הצלב הכפול לא מתגרז.
א'- כן. מאוד יתכן שנגרם נזק. כשהסרנים עולים ויורדים כל הכוח מופעל על הציר והמייסב של הטרנספר, והיוק.
ב'- יצא לי להיות במוסך של דמות מאוד ידועה בעולם הלנדרובר במרכז. בחור נחמד והכל, אבל בזמן שהייתי שם (חיפשתי חלק כלשהו שהיה לו) ראיתי איך הוא והעובד שלו מנסים להכניס בכוח שני חלקי דיפרנציאל זה לזה. כמובן שהדרייבשאפט לא היה מיושר, והפתרון שלהם היה מלחציים ופטיש 5.
מיותר לציין שהרכבים שלי לא נכנסו אליו לטיפולים.
א׳ - לא הרכבתי את הדרייבשאפט כשהוא במצב כזה כמובן. השאלה היא האם יכול להיגרם נזק כתוצאה מהאלימות של ההרכבה עצמה.
ב׳ - תיאור די מדוייק של האירוע עד כדי כך ששאלתי את עצמי איך לא ראיתי אותך שם... אני לא מטפל שם, אבל חשבתי שלפעולה קטנה וממוקדת יהיה בסדר, לא היה בסדר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
זה היה לפני כמה שנים.
לגבי נזק, כן. בעיקר לאזניים של הu שתופסים את הצלבים. הן הרבה יותר עדינות ממה שנראה, וכל ה-u יכול להתעוות. לגבי שיני ההזחה של הצינור עצמו, אני מניח שבהמשך, גם אם יוכנס כמו שצריך, יכול להיות שם חופש שיגרום לחוסר יכולת לאזן את הדרייבשאפט. ומכאן לרעידות בכל הרכב.
לא הבנתי אם מדובר על הגל הינע הקידמי, אז אם כן קחו בחשבון שאם הוא רועד ומתפרק בנסיעה הוא עף על הגיר ושובר אותו.
שתי תובנות חדשות,
1. בלנדרובר החליטו שעדיף ששני הצדדים לא יהיו באותה פאזה, מצורף העמוד הרלוונטי מספר הרכב.
2. בהמשך ל-1, וכדי למנוע טעויות (כי זה באמת לא סטנדרטי), אני מבין ששיני ההזחה בנויות כך שאפשר לחבר את שני החלקים רק בדרך הנכונה. כנראה שזאת הסיבה שהסליפ תקוע אצלי (ע"ע מה שלא הולך במוח הולך בכוח). השאלה היא האם נגרם נזק.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200613/f36f35e498aad3da99279b96f3930b4f.jpg
ואללה. לנדרובר.
מעניין באמת מה הסיבה לזה.
ואללה. לנדרובר.
מעניין באמת מה הסיבה לזה.
לא מכיר לנדרובר מלמטה.
סתם חושב שאולי הסיבה היא שמראש זווית הכניסה וזווית היציאה לא מקבילות ביוקים ולכן מתקנים את המהירות המשתנה עם היסט בזחיח.?
ואללה. לנדרובר.
מעניין באמת מה הסיבה לזה.
😂😂
אני מניח שאתה יודע כבר מה הולך אצלך מתחת לאוטו...
רמז- זה לא פנינים...🤣
ואם לא אז תחזור לפורום טויוטה לשרשור שפתחתי בזמנו...
אני לא נותן למערכת הזאת לשרוד יותר מכמה שנים בודדות.
עדיף ברזלים... ברזלים.... ברזלים... ועוד ברזלים...
הסיבה היא קבלת מהלך טוב יותר. הגל עובד בזווית אפסית אז לא מרגישים בנסיעה רגילה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואללה. לנדרובר.
מעניין באמת מה הסיבה לזה.
שים לב ב- pdf למה שכתוב ומדוגש בצהוב בסמוך לתמונה אמצעית וזה נקרא phasing וזה מסביר למה ומדוע ושזה לדריישפט הקדמי בלבד
The phasing is necessary on the front shaft only to
allow for greater variation in angular changes.
The front shaft which is shorter than the rear is
’phased’, with the joints at each end, A and B
mis-aligned as shown.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.