צפייה בגרסה מלאה : צירוקי VS פאגרו
אהלן חברה,
אני נמצא בדילמה ומחפש קצת ידע מקצועי,
צירוקי טרייל הוק 2015 מול פאגרו בשנתון דומה או קצת יותר ישן.
5 מקומות 7 מקומות, תקציב, צריכת דלק ודברים מסוג זה בדקתי ושניהם יעשו עבורי את העבודה בפן הזה.
השאלות הן כאלה:
האם הטרייל הוק נחות מהפאגרו בשטח?
האם הטרייל נחות מבחינת אמינות או יקר משמעותית בתחזוקה?
מה דעתכם בכללי בנושא.
תודה רבה :)
הפאג'רו עדיף בשטח מהאפשרות השנייה (שכבעל צ'רוקי אמיתי במשך 10 שנים קשה לי לבטא את שמה).
היי.
אני בספק אם תמצא ג'יפאים רבים שאכן יוכלו לתת לך חו"ד על הצ'רוקי החדש שמעבר לרמת "שמעתי ש..." או "יש לי חבר ש..." או "ויקיפדיה אמרה ש.... (באופן כללי, עצות מאנשים ש"יש להם חבר שזה קרה לו" הן תופעה ישראלית. אין חכם כבעל החוסר ניסיון) מכיוון שרובנו לא בדיוק עמדנו בתור לקנות כזה. מדובר ברכב שמבוסס על פלטפורמה של אלפא רומיאו וניתן לומר שנדרשו הרבה "שכנועים" כדי שזה יסע בשטח.
אני כן יכול לומר לך על סמך ניסיון שמסתכם בשלושה ימים עם רכב כזה, כולל הרבה שטח, שהפאג'רו לעניות דעתי טוב לאין שיעור. (פאג'רואים היו אצלי במשך שבועות בנטו). המרווח הפנימי, איכות הגימור ויכולת השטח עדיפים משמעותית. אני משער שגם הימצאו של מנוע דיזל במיצובישי משחק תפקיד.
אני אהיה פרקליטו של השטן.
אולי כי ביליתי הרבה בשטח ב-KL טריילהוק וירדתי קצת לסוף דעתם של מתכנניו.
למי שאין כוח לקרוא הכל - אז בתמצית - אני דווקא די אוהב אותו.
מבחן דרכים לצ'רוקי KL טריילהוק (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3431-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-KL-%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%94%D7% 95%D7%A7-2014)
גם את הפאג'רו אני מכיר ממש טוב והוא מתחיל טוב יותר ללא ספק.
הפלטפורמה אמנם דומה על הנייר עם מרכב אחוד וארבעה מתלים נפרדים, אבל נולדה עבור רכב שטח. אולי לא "אמיתי" עד הסוף עם שילדת סולם וסרנים, אבל מול הצ'רוקי היא בנויה יותר נכון ויותר מסיבי לשטח. גלגלים בקוטר מעט גדול יותר (31 מול 30), מרווח גחון מעט טוב יותר, שדה ראיה עדיף. הוא גם הרבה יותר גדול ומרווח ושימושי. מין הסתם בנוי באיכות יפנית גבוהה יותר וכנראה יהיה אמין יותר לאורך זמן מהמוטציה האיטלקית-אמריקאית.
צ'רוקי KL מבוסס על פלטפורמת פרייבט-כביש (אלפא ג'ולייטה) עם כל החסרונות המולדים של מבנה שכזה בשטח - כמו מהלך מתלים מוגבל וחוסן כללי של מרכב ומתלים. במיוחד ככל שמדובר בדגמים הפשוטים "ספורט" עם הנעה 2X4 ו"לונגיטיוד" 4X4 הבסיסי שבאמת מביישים את השם הפרטי ואת שם המשפחה. חוץ מזה הוא רכב קטן יותר, הרבה פחות מרווח והרבה-הרבה פחות שימושי, בגלל בגאז' קטן.
תוסיף לזה את העיצוב..... יותר נכון לכתוב "עצוב". החזית הכי מכוערת שהופיעה אי פעם על Jeep כלשהו, אפילו יותר מהסופות הראשונות... זה מכוער גם בשביל קרוסאובר. עוד ילמדו עליו באקדמיות לעיצוב רכב, כמשהו שאסור לעשות.
אבל...
וזה אבל גדול.
כאן מדברים על דגם טריילהוק והוא שונה לגמרי. אפילו נראה יותר טוב עם פגושים שוננים שמעוצבים אחרת לטובת שטח, עם זויות הרבה יותר טובות.
בפועל אני דווקא הופתעתי מאוד לטובה מיכולות השטח שלו. עברתי איתו בקלות מביכה בכמה מקומות מסובכים שגם אני הייתי מופתע לחלוטין לראות אחר כך לנדקרוזר ופאת'פיינדר נלחמים לא מעט.
המנוע חזק מאוד, בקרת המשיכה (TC) מעולה, מהירת תגובה, משתווה לאלה של גרנד צ'רוקי WK2 ורנגלר ועדיפה משמעותית לדעתי על זו של מיצובישי.
יש LOW קצר מאוד (אם אני לא טועה, 3:1. זה קצר בהרבה מה-LOW של הפאג'רו), בורר מצבי נהיגת שטח יעיל ונעילה אחורית אמיתית שהפעלתה לא מבטלת את ה-TC בגלגלים הקדמיים כמו במיצובישי - וזה עובד מעולה. גם זויות הגישה והנטישה עדיפות, עד כמה שזה נשמע ונראה מוזר, אבל זה בדיוק ככה. הוא מטפס בלי דרמה איפה שהפאג'רו עלול לחרבן קוביות ולהחליק גלגל קדמי חסר ישע (בגלל דיפ' קדמי פתוח והיעדר TC בזמן שהנעילה האחורית משולבת). הצמיגים בחתך גבוה יותר מאלה של הפאג'רו ופחות רגישים לפנצ'רים. זה אולי לא קשור לשטח - אבל למי שקצת גבוה, תנוחת הנהיגה בצ'רוקי טובה ונוחה אלפי מונים מהישיבה ה"אסיאתית" הכפויה בפאג'רו (אותה צרה כמו ברוב היפניים), עם מושב גבוה מדי והגה נמוך מדי. נהגים גבוהים אשכרה לא יכולים לשרוד את הזוועה הזו יותר מחצי שעה רצוף לפני שכאבי הגב מגיעים.
בארץ לא ראיתי כאלה משופרים, אבל בחו"ל יש עבורו מגוון שיפורים מקוריים מהיצרן ואבזור מקורי מ-Mopar, כולל קיטי הגבהה ואפשרות לצמיגים גדולים (ראיתי כזה מוגבה וממוגן על 33. נראה סוף הדרך)
כמובן שגם את הפאג'רו ניתן להגביה ולשפר ביתר קלות (כי הוא פופולרי מאוד בישראל).
כחבילה הפאג'רו טוב יותר, בוודאי אם הייעוד הוא משפחתי וצריך הרבה מקום לאנשים ולמטען - ובוודאי אם צריך 7 מקומות. אבל הטריילהוק לא מבייש וכן עשוי להפתיע. אנדרדוג, אבל כזה שיודע לנשוך חזק.
אני רק שאלה לפותח השרשור
התכוונת לצירוקי או גראנד צירוקי?
אני גם הייתי בטוח שמדובר ב-wk2 ולא ב-kl ועכשיו אני לא יודע.
ה-kl טריילהוק מגיע עם יחס העברה כולל מתחת ל-50:1! שזה נתון פנטנסטי לרכב כזה ופנטסטי בכלל.
אם כבר רכב בתצורה רכה אז לפחות יש נעילה ויחס זחילה מצוין שיעזור להתקדם לאט בשטח טכני בלי להתחרע ולסכן את הכלי
לגבי תיבת ההילוכים דווח בחו"ל לגבי כל מיני בעיות מבחינת העברת ההילוכים והאמינות הכללית ועברה שם כמה עדכוני תוכנה. לא יודע אם זה נפתר או לא או אם רלוונטי לדגמים שהגיעו ארצה.
גם המראה לא ככ נורא (למי שיושב בעמדת הנהג) וזה כותב מישהו שהיה בעלים של פיאט מולטיפלה (רכב נפלא דרך אגב)
עוד 10 שנים ה-kl יהיה אופציה מעניינת עבור מי שלא ירצה טנדר או ג'ימני ולא יוכל להרשות לעצמו רנגלר/לנד רובר
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני רק שאלה לפותח השרשור
התכוונת לצירוקי או גראנד צירוקי?
אני גם הייתי בטוח שמדובר ב-wk2 ולא ב-kl ועכשיו אני לא יודע.
ה-kl טריילהוק מגיע עם יחס העברה כולל מתחת ל-50:1! שזה נתון פנטנסטי לרכב כזה ופנטסטי בכלל.
אם כבר רכב בתצורה רכה אז לפחות יש נעילה ויחס זחילה מצוין שיעזור להתקדם לאט בשטח טכני בלי להתחרע ולסכן את הכלי
לגבי תיבת ההילוכים דווח בחו"ל לגבי כל מיני בעיות מבחינת העברת ההילוכים והאמינות הכללית ועברה שם כמה עדכוני תוכנה. לא יודע אם זה נפתר או לא או אם רלוונטי לדגמים שהגיעו ארצה.
גם המראה לא ככ נורא (למי שיושב בעמדת הנהג) וזה כותב מישהו שהיה בעלים של פיאט מולטיפלה (רכב נפלא דרך אגב)
עוד 10 שנים ה-kl יהיה אופציה מעניינת עבור מי שלא ירצה טנדר או ג'ימני ולא יוכל להרשות לעצמו רנגלר/לנד רובר
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
צירוקי לא הגראנד.
יש הזדמנות של רכב ספציפי מחבר של המשפחה אחרת הייתי די נעול על הפאגרו.
תודה לכולם על התגובות, דרור במיוחד לך כל פעם תענוג לקרוא ולהחכים.
עזרתם לי מאוד. אני עדיין שוקל, המטרה תמיד הייתה רכב יומיומי לעבודה ולטיולים עם הגימני של הבן בסופי שבוע.
סקירת רכב מרתקת. אך אני יכול לספור על אצבעות הידיים (ואולי אפילו יד אחת) את מספר הפעמים שראיתי את הרכב הזה. צריך לחשוב על המשמעויות שלהחזיק רכב כל כך לא נפוץ.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אני גם הייתי בטוח שמדובר ב-wk2 ולא ב-kl ועכשיו אני לא יודע.
ה-kl טריילהוק מגיע עם יחס העברה כולל מתחת ל-50:1! שזה נתון פנטנסטי לרכב כזה ופנטסטי בכלל.
אם כבר רכב בתצורה רכה אז לפחות יש נעילה ויחס זחילה מצוין שיעזור להתקדם לאט בשטח טכני בלי להתחרע ולסכן את הכלי
לגבי תיבת ההילוכים דווח בחו"ל לגבי כל מיני בעיות מבחינת העברת ההילוכים והאמינות הכללית ועברה שם כמה עדכוני תוכנה. לא יודע אם זה נפתר או לא או אם רלוונטי לדגמים שהגיעו ארצה.
גם המראה לא ככ נורא (למי שיושב בעמדת הנהג) וזה כותב מישהו שהיה בעלים של פיאט מולטיפלה (רכב נפלא דרך אגב)
עוד 10 שנים ה-kl יהיה אופציה מעניינת עבור מי שלא ירצה טנדר או ג'ימני ולא יוכל להרשות לעצמו רנגלר/לנד רובר
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
שאלה של אחד שנוהג על ג'יפ שהולך ומזדקן - לאור הביקורת הדי מפרגנת, שניכר ממנה שאתה מכיר את הרכב לא רע (כלומר ממה שאני מבין- הבחור ששאל בהחלט יכול לרכוש כזה רכב על סמך המלצתך - ר ערך נושא האופציה למי שלא ירצה טנדר וכו) אשמח להבין-
כשנהגת על הטריילהוק (אתה נהגת הכוונה, לא איזה חבר או דוקטור גוגל), יצא לך לעשות שטח קשה? אם לא נסעת ממש כדי לשבור אותו, איך הוא היה בשטח היותר קליל? מבחינת עבודת מתלים, איך אתה משווה אותו לסוזוקי שיש לך כיום ? (תקן אותי אם אני טועה, גראנד ויטארה עם המתלים הנפרדים) לאור ההיכרות שלך, איך התרשמת ממנו בקטעים היותר טכניים? איך הוא היה בשבילים? איך התרשמת מבחינת יכולת העמסה ותא הנוסעים? האם זה רכב שלשיטתך אפשר לחיות איתו ביום יום?
לא צריך לרכוש את הרכב על סמך המלצתי. בסך הכל ציינתי מספר עובדות (לא רשמים) על הרכב בהן הרכב הזה מתעלה על מתחריו (יחס העברה + נעילה) והרמתי דגל אדום לגבי תיבת ההילוכים שכדאי לבדוק
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
שלח לי הודעה פרטית אם אתה רוצה טלפון של אחד שמטייל עם כזה בשטח כבר שנים.
מישהו יודע משהו לגבי אופציה להגביה אותו בצורה חוקית בארץ?
זאת מבחינתי שאלת השאלות כרגע
אם אני לא טועה סט של דובינסונס מאושר בשבילו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.