צפייה בגרסה מלאה : ליישם או לא ליישם - דיינאמט ברצפת הצ׳רוקי
אני בהתלבטות עקרונית האם ליישם דיינאמט (או מקביל לו) על רצפת המרכב בצ׳רוקי.
בעד: בידוד חום ורעש, חיזוק ותמיכה בעיוותי מרכב במידה לא-ידועה כלשהי.
נגד: אם ייווצרו סדקים ברצפה במקומות שאינם חשופים לגחון, לא אראה אותם בחיים (אולי זה ייתרון, ואולי הם ייתגלו מאוחר מדי. במקרה שלי ומהיכרות אינטימית עם החבר מרפי, אפשרות ב' יותר סבירה ...)
מה דעתכם ?
המלצות לחומר ספציפי שאפשר לקנות בארץ ?
אני נגד באופן כללי ליישם את החומר ברצפת המרכב.
הוא לא ייתן כלום לתמיכה במרכב...
הייתי מניח יריעות ספוג דחוס ודק על הפח ומניח את השטיח בידוד המקורי על.
תמיד ניתן להסיר לצורך בדיקת המרכב.
כן הייתי מיישם את הדיינאמאט על תעלת הגיר בלבד. להנחית מעט את הרעשים מהרכת כוח.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם משעמם לכם, תפרקו את הכיסאות ותרימו את דיפון הרצפה של הרכב.
בחלקם תגלו שהיצרן השקיע ביריעה ביטומנית עבה במשטחים הגדולים שיוצרים תהודה.
אז יש כבר ברצפה ״מה שאולי יסתיר סדקים שאולי יהיו״
נדב,
במסגרת הבד״ח, כמה פעמים בשנה אתה מפרק כיסאות ומרים את הדיפון רצפה לבדיקות סדקים?
אצלי השלמתי את המקטעים האלו עם יריעות עבות של וירט, לרציפות בידוד.
עשה הבדל יפה בהנחתת רעשי כביש.
דיפון הדלתות וקורות B+C עשה הבדל גדול יותר.
פתרון ביניים יכול להיות הדבקת דיינמאט על פלציב דק, והנחה על רצפת הרכב ללא הדבקה, כמו שטיח כפול. ואז תוכל להרים לבדוק.
נדב,
במסגרת הבד״ח, כמה פעמים בשנה אתה מפרק כיסאות ומרים את הדיפון רצפה לבדיקות סדקים?
פעם באף-פעם, אבל זה יקרה ממש בקרוב ...
ובשביל המקום הכי מועד (אזור חיבור קיר האש לרצפה) לא צריך לפרק הרבה ...
וכן, אני יודע שברכב הזה צריך לחפש סדקים פעם בחצי שנה עד שנה... מזל שאסף עירני [emoji849]
אני נגד באופן כללי ליישם את החומר ברצפת המרכב.
הוא לא ייתן כלום לתמיכה במרכב...
הייתי מניח יריעות ספוג דחוס ודק על הפח ומניח את השטיח בידוד המקורי על.
תמיד ניתן להסיר לצורך בדיקת המרכב.
כן הייתי מיישם את הדיינאמאט על תעלת הגיר בלבד. להנחית מעט את הרעשים מהרכת כוח.
Sent from my SM-A530F using Tapatalkאתה קצת סותר את עצמך - האזורים המכופפים בפח הם הרגישים ומועדים יותר להיסדק, ודווקא בכאלו אתה כותב כן ליישם ...
אני לא מסכים... האיזורים החלשים הם בנקודות של חיבור פחים בריתוכי נקודה.
ואני לא זוכר כאלו בתעלה של הגיר/טרנספר... אבל כדי להשיג שיפור בבידוד הרעשים משם לא באמת צריך לכסות כל מ"מ של פח... מספיק שתי יריעות.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
geva dover
15-06-20, 00:15
פתרון ביניים יכול להיות הדבקת דיינמאט על פלציב דק, והנחה על רצפת הרכב ללא הדבקה, כמו שטיח כפול. ואז תוכל להרים לבדוק.
תשמעע נתת פה רעיון ממש טוב.
בכל מקרה נדב, אין לך מה לדאוג לגבי סדקים כרגע, כבר הפכת את כל הרכב בגלל סדק אחד. תבדוק הכל טוב טוב טוב ותחזק כמו שצריך, לא מאמין אחרי העבודה שאתה תעשה יהיו לך סדקים בעשור הקרוב..
למה פלציב ?
אם לא רוצים להדביק, אפשר לפרוש את היריעות עם הנייר שמכסה את הצד הדביק שלהן, פשוט לא לקלף אותו.
גבע, ההנחה שלך לא מבוססת. יש משפט באנגלית שאומר:
When you ASS-U-ME you make an ASS of U and ME
ואני לא בת יענה, מעדיף לדעת מה קורה ולהחליט מה נכון לי על בסיס מידע ...
חוצמזה, במקצוע שלי הנחת המוצא היא שדברים נשברים ואין דרך להמנע מזה, ואז השאלות הן כמה מהר אתה מגלה וכמה טוב אתה ערוך לטפל במה שנשבר ...
עדכון מהשטח: מסתבר שהבעלים הקודם כבר עשה עבודה על הרצפה. יש תוספות פחים בחלק הקדמי, זפת על כל הרצפה, ובאזור הנוסעים יש יריעות בידוד בסגנון "פלציב" גם ברצפה וגם בתקרה.
ברצפה לא מצאתי סדקים, אבל צריך לעשות שם נקיון יסודי ולחזור על הבדיקה.
אמשיך לעדכן כמובן ..
עברתי ובדקתי אחרי הנקיון, אין סדקים ברצפה. כן מצאתי מעט חלודה בין הכסאות הקדמיים, נראית שטחית ותטופל באופן יסודי כמובן ..
עד שלא תוריד את השטויות של הבעלים הקודם... לא תדע בוודאות..
ובכלל ניטים צריכים לרדת, כבר אמרו מוסמכים ממני.. ככה לא מחזקים רצפה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
היום האוטו קיבל ביקור של "מוסמך", שאכן אמר שמלכתחילה לא נכון להשתמש בניטים, אבל במצב הנוכחי הוא לא היה מפרק את הפחים האלו.
אתה מאמין לי או שה"מוסמך" צריך לכתוב לך בעצמו כדי שתאמין ?
מה אתם רוצים ממנו?
"מה שרואים משם לא רואים מכאן"
" עדיף לא להעיר דובים ישנים"
והפתגם האהוב עלי:
"יש הרבה דרכים לפשוט עורו של חתול"
(במיוחד חתול זקן, חולה וסדוק)
קל לתת עצות על הדרך המושלמת לשפץ רכב. קשה לעשות את זה במגבלות המציאות.
"ציטוטים לפנתיאון" זה בשרשור אחר [emoji846]
הלכתי היום לראות את הנבלה.
אם זה היה שלי לא הייתי משפץ. או נוסע ככה עד השבתה או מוכר.
הסתכלתי על הסדקים - הם בעיקר סביב העמודים וחיבורי קורות הגג. יש סדקים בכל העמודים. יש בקורות הגג. ומעט מאוד בשילדה.
אין מה להתעסק עם הריצפה - התיקון הקודם לא טוב, אבל לפתוח אותו יהיה עוד יותר לא טוב.
חיבורי העמודים לגג מתחילים להיפרם... לכן המלצתי לנדב לתקן סדקים, ולתפור מחדש את חיבורי העמודים לגג ואת חיבורי קורות הגג בתפרים סביב החיבור שיורידו את העומס מריתוכי הנקודה. אם לא זה - הבודי כולו ייפרם תוך זמן קצר. ראינו כמה ריתוכי נקודה שנפתחו....
בקיצור... המצב חרא אבל בתיקון של אלפי שקלים יהיה אפשר לחזור לשטח לעוד כמה שנים... וזה מה שחשוב. בהחלט - מה שרואים מכאן לא רואים משם, וככה או ככה זה לא נראה משהו, אבל לפחות אין רקבונות - כך שיש טעם לתקן ולקוות לטוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נו שווין....
לפחות תפטר ממשקל עודף... ובעיקר מזה שעל הגג.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אחת ההצעות של אסף היתה דווקא לחזק/להקשיח את הגגון, כדי שיספק חיזוק חיצוני למרכב ...
להקשיח את הגג... לא להקשיח את הגגון.
וותר על דברים על הגג...
לדעתי הלא מוסמכת...אם תמשיך באותה תצורה שהתנהלת עד היום.
חריגה מהמשקל המותר.
משקל על הגג ... וגובה מוגזם.
נהיגה ב2x4....
אתה תחייה את אחד מהשרשורים האלו בהרבה פחות זמן ממה שנקב המהנדס.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אתה חולק על דעתו של המהנדס ??
(המהנדס ראה גם את הגגון)
כן.
הוא רגע גם מה אתה מעמיס על הגג? שקלת כמה אתה מעמיס על הגג?
חושב שראיתי מקרוב מאוד מאוד לאן ניתן להגיע עם צירוקי במשך יותר זמן ממה שאתה מחזיק בשלך... עם גלגלים ושיפורים ושטח קשה בהרבה משאתה עושה... והשרידות פנומנלית לעומת הפרט הזה...
הסיבה העיקרית לדעתי היא שהרכב במשקל חורג.
אבל גם זה שיש לך גובה מיותר והגיאומטריה של המתלים שגויה.
ונהיגה ב2x4 בעליות לא עוזר.
זהו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כלומר כאשר המהנדס תומך בדעתך אתה טוען שצריך להסתמך עליו, ואם לא אז אתה חולק על דעתו. וכן, הוא ראה מה אני מעמיס על הגג, מזכיר לך שהוא הציע להקשיח את הגגון.
ועל כל שאר הדברים... נו, אתה שוב חוזר על עצמך. אין לי מה להוסיף.
ו... נחזור לשאלה שלשמה התכנסנו כאן הערב [emoji846]
לאור היעדרם המוחלט של סדקים ברצפה, ומאחר ואני לא מתכנן לשנות את מערך הכוחות ע"י הקשחות מבנה מאסיביות, אני נוטה להרגיש בנוח עם הצמדת יריעות בסגנון Dynamat Extreme לרצפה. לתקרה - פחות נראה לי, בטח לא לשוליים.
אז נתחיל מהרצפה: כמעט כל הרצפה צבועה בזפת, שכבה עבה עם מברשת. יש מספר מקומות בהם אין זפת והתחילה בהם חלודה - יטופלו מקומית באופן יסודי.
בנוסף, בין תוספות הפח ברצפה לבין השטיח היו פיסות של בידוד בסגנון פלציב בעובי של כ- 1ס"מ.
האם לדעתכם אפשר ליישם את הדיינאמט (או מקביל לו) מעל הזפת הקיים ?
במקומות שאני מתקן חלודות (המעט שראיתי היה שטחי), האם גם למרוח/לרסס זפת מעל הצביעה (יסוד +עליון) החדשה ?
האם יש טעם להחזיר את משטחי הבידוד העבים בנוסף לדיינאמט ?
בתקרה היו מודבקים (עם סיליקון כלשהו, בנקודות) משטחי בידוד בסגנון פלציב, לא צמודים היטב לתקרה.מכל הסדקים שנמצאו, אחד חדר גם לתקרה עצמה, אבל לא מן הנמנע שייווצרו עוד כאלו בעתיד. מכיוון שהמטרה היא לא לטייח ולהסתיר שייראה יפה, אלא לדאוג להארכת חיי המרכב, אני מעדיף לראות סדקים כאלו, ככל שייווצרו, ולא להסתיר אותם ע"י הצמדת יריעה רכה. משטחי הבידוד כיסו רק את החלק הקדמי של הגג, אבל לאחורי אני יכול לאמץ את אלו מהרצפה אם אני מניח ברצפה יריעות על כל השטח. את המשטחים האלו הייתי שמח להצמיד בצורה קצת יותר טובה מהסיליקון הנוכחי - הצעות תתקבלנה בברכה. אם יש לקנות סרט שארוז כמו דבק דו-צדדי אבל החומר הוא ביטומני כמו הדיינאמט ודביק משני הצדדים, זה נראה לי כמו פתרון לא רע (רצועה צרה של דיינאמט קל יחסית לקלף)
כמובן שאם יש הצעות אחרות בהתחשב בתנאים, עכשיו זה הזמן להציע (לא כולל הצעות להפחית משקל, את זה באמת כבר מיצינו...)
להקשיח את הגג... לא להקשיח את הגגון.
וותר על דברים על הגג...
לדעתי הלא מוסמכת...אם תמשיך באותה תצורה שהתנהלת עד היום.
חריגה מהמשקל המותר.
משקל על הגג ... וגובה מוגזם.
נהיגה ב2x4....
אתה תחייה את אחד מהשרשורים האלו בהרבה פחות זמן ממה שנקב המהנדס.
Sent from my SM-A530F using Tapatalkכן אורי... אחת ההצעות היתה אם לא להקשיח את הגג - להקשיח את הגגון ולחבר אותו טוב לגג... שילדה חיצונית...
צריך להבין מתי הבנאדם מרוצה מלטייל עם האוטו הזה בדיוק. כל השאר - פחים וברזלים ולא יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נדב, עניתי לשאלות שלך, מקווה שעניינית, יש לי כמה שאלות משלי...
אתה או אסף כתבתם שכן התגלו מעט ריתוכי נקודה שהשתחררו... (זה בדכ הבלאי הנפוץ למרכב... ולא סדקים אגב)
היכן הם התגלו?
ברור שאפשר ליישם דיינאמאט על הזפט... בטח בקיץ (:הדיינאמאט דביק במיוחד.
אני לא רואה טעם בזפת בפנים הרכב, אלא אם כן המטרה היא להסתיר.
משטחי בידוד , מקווה שאתה מתכוון לחומר דחוס .. מנסיוני הספוגים האלו עושים עבודה מעולה בבידוד רעשים.
אם בנוסף? אישית אני לא מבין למה לשים דיינאמאט מלכתחילה... מה המטרה?
זה לא מוסיף חוזק....
דינאמאט לא קל... ואתה גם ככה חורג... אז למה?
תדביק ספוגים דחוסים בעובייים מתאימים...
לא מזמן העלתי שירשור מהיכן לרכוש...
בדבק חזק ומתאים לטמפ של הגג, יש בליוגב דבקים לכל שימוש.
תדאג להדבקות בנקודות כדי שיהיה פשוט לקלף לצורך בדיקה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
החיבורים שהתחילו להיפרם - בכל חיבורי העמודים לגג.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דיינמאט עצמו הוא סוג של חומר ביטומני במשפחה של הזפת.
boaz avrahami
01-07-20, 21:21
צריך להבין מתי הבנאדם מרוצה מלטייל עם האוטו הזה בדיוק. כל השאר - פחים וברזלים ולא יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
את זה התקשתי להבין.
מה זה האוטו הזה אם לא הברזלים והפחים? איפה השאר??
יש לו נשמה יתרה ולא ידענו?
אהבתי את הרעיון המגניב של שלדה לחיזוק הגג.
נשמע כמו סוג של אות קין למי שמתעקש לא לחזק את ה... קורות למטה.
גאוני!
ודינאמט זה חשוב לאוטו הזה כמו נזם זהב
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הכוונה היא שאין מה לעשות - לדעתי האישית החותרת לעתים תחת הרוח השולטת בחלק מהדיונים כאן - ובכן אין מה לעשות פילוסופיה מברזלים ופח. אפשר חוקי ומוסרי לטייל גם בג'יפ שלא תוקן וחוזק על פי דעת הרוב. העיקר ליהנות מהטיול הבא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, מה משקל הגגון? ההקשחה לגגון? הקופסת פלסטיק הגבוהה למדי והציוד שבתוכה?
נ.ב אני באמת ותמים מאמין שאם נקודות ריתוך בקורות השתחררו... יש עוד כאלו מתחת לפח המרוג, הניטים והזפת...
עם כל הכבוד לבעלים הקודם.
סליחה מראש, שוב,
באמת שאפשר לבנות צירוקי על 37 כך שיחזיק עוד עשור בקל... אז באמת שאני חוזר ואומר, הרכב לא בנוי טוב... צירוקי נעול כפול על 33 סהכ עם זרועות קצרות ו5-6" הגבהה... כל כפל קרקע מפעיל את הזרוע כמו איזמל למרכז המרכב... הזוי בעייני שמלבד בועז... אף אחד לא מעיר את עיניו... בטח המהנדסים... ובטח ובטח עם משקל עצמי של 2.2+טון בלי אנשים וכלבים לעומת 2.1טון מורשה... אני לא מהנדס... אבל נשמע לי הזוי לעודד צעדים כאלו...
"בוא תמשיך רק תוסיף קצת ברזלים למעלה"
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אורי זה כולה אוטו, לא ילד, לא כלב, אפילו לא חתול.
וזה האוטו שלו, לא שלך.
אסף, מה משקל הגגון? ההקשחה לגגון? הקופסת פלסטיק הגבוהה למדי והציוד שבתוכה?
נ.ב אני באמת ותמים מאמין שאם נקודות ריתוך בקורות השתחררו... יש עוד כאלו מתחת לפח המרוג, הניטים והזפת...
עם כל הכבוד לבעלים הקודם.
סליחה מראש, שוב,
באמת שאפשר לבנות צירוקי על 37 כך שיחזיק עוד עשור בקל... אז באמת שאני חוזר ואומר, הרכב לא בנוי טוב... צירוקי נעול כפול על 33 סהכ עם זרועות קצרות ו5-6" הגבהה... כל כפל קרקע מפעיל את הזרוע כמו איזמל למרכז המרכב... הזוי בעייני שמלבד בועז... אף אחד לא מעיר את עיניו... בטח המהנדסים... ובטח ובטח עם משקל עצמי של 2.2+טון בלי אנשים וכלבים לעומת 2.1טון מורשה... אני לא מהנדס... אבל נשמע לי הזוי לעודד צעדים כאלו...
"בוא תמשיך רק תוסיף קצת ברזלים למעלה"
Sent from my SM-A530F using Tapatalkאמרו לו. אמרתי גם אני. החליט ללכת ככה ולא ככה. שיהיה...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
01-07-20, 22:29
אסף, מה משקל הגגון? ההקשחה לגגון? הקופסת פלסטיק הגבוהה למדי והציוד שבתוכה?
נ.ב אני באמת ותמים מאמין שאם נקודות ריתוך בקורות השתחררו... יש עוד כאלו מתחת לפח המרוג, הניטים והזפת...
עם כל הכבוד לבעלים הקודם.
סליחה מראש, שוב,
באמת שאפשר לבנות צירוקי על 37 כך שיחזיק עוד עשור בקל... אז באמת שאני חוזר ואומר, הרכב לא בנוי טוב... צירוקי נעול כפול על 33 סהכ עם זרועות קצרות ו5-6" הגבהה... כל כפל קרקע מפעיל את הזרוע כמו איזמל למרכז המרכב... הזוי בעייני שמלבד בועז... אף אחד לא מעיר את עיניו... בטח המהנדסים... ובטח ובטח עם משקל עצמי של 2.2+טון בלי אנשים וכלבים לעומת 2.1טון מורשה... אני לא מהנדס... אבל נשמע לי הזוי לעודד צעדים כאלו...
"בוא תמשיך רק תוסיף קצת ברזלים למעלה"
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אפילו בועז הרים ידיים.... בסוף.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הלכתי היום לראות את הנבלה.
אם זה היה שלי לא הייתי משפץ. או נוסע ככה עד השבתה או מוכר.
הסתכלתי על הסדקים - הם בעיקר סביב העמודים וחיבורי קורות הגג. יש סדקים בכל העמודים. יש בקורות הגג. ומעט מאוד בשילדה.
אין מה להתעסק עם הריצפה - התיקון הקודם לא טוב, אבל לפתוח אותו יהיה עוד יותר לא טוב.
חיבורי העמודים לגג מתחילים להיפרם... לכן המלצתי לנדב לתקן סדקים, ולתפור מחדש את חיבורי העמודים לגג ואת חיבורי קורות הגג בתפרים סביב החיבור שיורידו את העומס מריתוכי הנקודה. אם לא זה - הבודי כולו ייפרם תוך זמן קצר. ראינו כמה ריתוכי נקודה שנפתחו....
בקיצור... המצב חרא אבל בתיקון של אלפי שקלים יהיה אפשר לחזור לשטח לעוד כמה שנים... וזה מה שחשוב. בהחלט - מה שרואים מכאן לא רואים משם, וככה או ככה זה לא נראה משהו, אבל לפחות אין רקבונות - כך שיש טעם לתקן ולקוות לטוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אלוהים בפרטים הקטנים, וזה באמת משעשע הנחישות של כולנו, שלא ראינו את הרכב ( מופשט. אני מניח שרובנו מכירים את הרכב).
אבל במבחן השורה הסופית, גם המהנדס שבחן את הרכב מקרוב, אומר את מה שרובנו אמרנו - לא לשפץ. עבור נדב, לדעתנו הרכב סיים את דרכו.
אז איך אומרים?
אם בבאר שבע, תל אביב וצפת אומרים לך שאתה שיכור, תלך לישון גם אם לא שתית.
ונדב,
פעם אחרונה שאני מציק לך בשרשור הזה, אבל כמה הודעות מעל, מישהו כתב -
"כלומר כאשר המהנדס תומך בדעתך אתה טוען שצריך להסתמך עליו, ואם לא אז אתה חולק על דעתו"
הכל מאהבה והערכה, פשוט חבל על הכסף שלך.
אני אחרוג מהמנהג לצקצק בשפתיים ואגש לשאלה שלך.
מכיוון שאתה כבר יודע שסדקים וחלודה יצוצו בעתיד (אני לא קונה את ההנחה שאם ברצפה לא הופיעו סדקים הם לא יצוצו בהמשך) , אני לא רואה את הטעם להדביק את הדיינמאט לרצפה. אפשר לשים אותן, כמו שהוצע קודם, בלי להדביק (להשאיר את הנייר, או להדביק לפלציב כלשהו, או אולי אפילו לקנות יריעות ללא דבק), בין השטיח לרצפה. הן לא יזוזו לשום מקום. כך בעוד x זמן כששוב יהיה לך עודף זמן פנוי, תוכל לחפש ולמצוא סדקים/חלודות חדשים ביותר קלות.
זיו,
למעשה, זה מה שהוא כתב:
בקיצור... המצב חרא אבל בתיקון של אלפי שקלים יהיה אפשר לחזור לשטח לעוד כמה שנים... וזה מה שחשוב. בהחלט - מה שרואים מכאן לא רואים משם, וככה או ככה זה לא נראה משהו, אבל לפחות אין רקבונות - כך שיש טעם לתקן ולקוות לטוב.
הוא כן אמר, גם לי בע"פ, שאם זה היה שלו הוא לא היה מתקן, כי הוא לא מרגיש בנוח לנסוע ברכב שהתקלה הזו צפוייה לחזור.
מבחינתי זה משהו שאני יכול לחיות איתו אם מרווחי הזמן ומחיר התיקונים סבירים. זה לא שונה בעיני מגומיות מזרקים בטרופר דיזל, בולג׳ויינטים בלנדקרוזר, מנועים מתאבדים בפטרול, מזרקים ומשאבות הזרקה בהרבה דגמי דיזל מודרניים.. להמשיך ? בכל הרכבים האלו אנשים יודעים שמתישהו יבוא תיקון יקר, אז מה, לא לנסוע בהם יותר ? לא לתקן ?
אז ברור שבודי שנגזר לשניים לא שקול לכל הדוגמאות שציינתי, אבל אם אני משגיח ודואג שהסדקים לא יחרגו למימדים מסוכנים ויקרים לתיקון, במה זה שונה ?
boaz avrahami
01-07-20, 23:43
אפשר לתקן הכול.
פדנט מתקן ומחזק בשביל שזה לא יחזור.
חאפר מתקן רע, לא פותר את הבעיה ולפעמים שם את רוב ההשקעה על קוסמטיקה.
איפה אתה על הגרף?
אני בכלל גם לא מבין למה אתה מנסה להתיעץ אם אתה לא קשוב כלל לעצות.
כולם שוגים ואתה נ
תעשה שרשור שיתוף אחד על דרכך לשפץ ותמנע מכל הביקורת שאתה מקבל.
אתה לא באמת זקוק לעצות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
..........
מבחינתי זה משהו שאני יכול לחיות איתו אם מרווחי הזמן ומחיר התיקונים סבירים. זה לא שונה בעיני מגומיות מזרקים בטרופר דיזל, בולג׳ויינטים בלנדקרוזר, מנועים מתאבדים בפטרול, מזרקים ומשאבות הזרקה בהרבה דגמי דיזל מודרניים.. להמשיך ? בכל הרכבים האלו אנשים יודעים שמתישהו יבוא תיקון יקר, אז מה, לא לנסוע בהם יותר ? לא לתקן ?
אז ברור שבודי שנגזר לשניים לא שקול לכל הדוגמאות שציינתי, אבל אם אני משגיח ודואג שהסדקים לא יחרגו למימדים מסוכנים ויקרים לתיקון, במה זה שונה ?
הבטחתי לא להציק, אבל אתה שואל אז אני אענה.
כי כולנו חושבים שזה לא כמו מזרקים ובולג'וינטים (1- הם מתים במרווחים פחות או יותר קבועים. 2- זו הוצאה נוספת, לא במקום הבלאי הרגיל), אנחנו חושבים שאתה על מדרון חלקלק, וקצב ועלות התיקונים רק יגדלו.
אז נכון, שלא כמו מנוע שמתאבד, בגלל זה, לא תתקע בשטח, אבל אני משוכנע שעוד שנתיים שלוש, תסתכל לאחור ותוכל לסמן את הדיון הזה כתחילה של תקופה עם הוצאות גדולות שלא הוכיחו את עצמן.
אנחנו מנסים להגיד לך לגבי הבודי, את מה שאתה אמרת לעצמך על חלקים אחרים שקרסו \ התקלקלו, ובשלב מסויים בחרת לא לתקן אלא להחליף לסוג אחר, חזק יותר - הבודי הזה, חלש מדי לצרכים שלך, את חייב אחד חזק יותר.
הבודי הזה מתפרק מפני שעובדים עליו עומסים גדולים בהרבה ממה שהוא תוכנן (והגיל שלו).
בניגוד לאחרים פה, אני לא חושב שהאשם הוא במארז על הגגון, זה מגיע מלמטה.
תחזור לשרשור שלך על החלפת הסרן הקידמי, כתבתי לך כבר אז שלהחליף לסרן חזק וכבד יותר, תהיה טעות.
כל החלק התחתון (גלגלים, סרנים, הגבהות) גדול, כבד וחזק מדי על הבודי הזה (ואני בכוונה לא נכנס לדיון של גאומטריית ההגבהה, אורך זרועות וכו', לא מכיר את הפרטים וזה באמת לא חשוב).
תוסיף לזה את המשקל העודף, ותקבל תשובה פשוטה - או שאתה מרגיע את הדרישות שלך, או שאתה מחליף לבודי חזק יותר, או במילים פשוטות, רכב אחר.
אבל אתה מאוהב :-) ואני כבר מוכן להמר על השלב הבא-
יום אחד תופיע פה תמונה של רכב חדש תחת הכותרת "תראו מה עשיתם"...... ולוויטרה יצטרף אח גדול... צ'ירוקי :-)
מתי זה יקרה? כמה תשקיע בצ'ירוקי עד שזה יקרה? מתי תישבר?
????
אסף,
זה שהרצפה שלמה, והסדקים והפריצה בחלק העליון, לא מכוון שהרצפה גמישה מידי והעיוות וריכוז המאמץ עובר הלאה לקורות העליונות?
אם כן,
חיזוק חיצוני כמו גגון קשיח, לא יגרום לסדקים להופיע שוב בחלק העליון של הקורות? כי יהיה הבדל קשיחות משמעותי בין הרצפה והגג?
אני משוכנע שעוד שנתיים שלוש, תסתכל לאחור ותוכל לסמן את הדיון הזה כתחילה של תקופה עם הוצאות גדולות שלא הוכיחו את עצמן.
אולי, ואולי לא, ואף אחד כאן לא יודע מה באמת יהיה. כולל אותי.
אתה, בועז ואורי חוזרים על המנטרה שלכם שוב ושוב בלי להוסיף להן סימוכין או ביסוס נוסף. עצם החזרה על הדברים לא תורמת כלום, תאמינו לי שהבנתי אתכם כבר בפעם הראשונה, וזו זכותי להמר על דרך מסויימת גם אם היא שונה ממה שאתם הייתם עושים. זה הרכב שלי והכסף שלי, אני לא חושב שאני לוקח פה סיכון בטיחותי, אז בבקשה שחררו עכשיו ובואו נדבר על זה שוב עוד שנתיים-שלוש
אני אחרוג מהמנהג לצקצק בשפתיים ואגש לשאלה שלך.
מכיוון שאתה כבר יודע שסדקים וחלודה יצוצו בעתיד (אני לא קונה את ההנחה שאם ברצפה לא הופיעו סדקים הם לא יצוצו בהמשך) , אני לא רואה את הטעם להדביק את הדיינמאט לרצפה. אפשר לשים אותן, כמו שהוצע קודם, בלי להדביק (להשאיר את הנייר, או להדביק לפלציב כלשהו, או אולי אפילו לקנות יריעות ללא דבק), בין השטיח לרצפה. הן לא יזוזו לשום מקום. כך בעוד x זמן כששוב יהיה לך עודף זמן פנוי, תוכל לחפש ולמצוא סדקים/חלודות חדשים ביותר קלות.תודה על התגובה העניינית.
אם הולכים עם ההנחה שלך שהסדקים יגיעו גם לרצפה, אז אכן לא יהיה נכון להדביק יריעות דיינאמט על כל הרצפה. בהנחה הזו הדבר הנכון לעשות הוא לתקן היטב את מעט החלודות שמצאתי ולהחזיר בחזרה את הכל כפי שהבעלים הקודם עשה - משטחי בידוד מונחים על הרצפה מתחת לשטיח. המשטחים כבר כאן ולא צריך לקנות כלום.
אין לדעתי טעם להדביק דיינאמט על חומר אחר. לתחושתי חלק חשוב מהתפקוד של דיינאמט נובע מכך שהוא צמוד למשטחי הפח ומונע מהם לווברץ, ואוטם מעבר קול דרך פתחים/מעברים קטנים שקיימים פה ושם, אז אם יהיה דיינאמט, הוא יהיה על הפחים כפי שהוא תוכנן במקור.
* דיינאמט כשם קוד כמובן, כמו פריג׳ידר [emoji846]
אז אייל חושב (בלי לפרט נימוק) שהסדקים יגיעו גם לרצפה. אני חושב שאם זה לא קרה עד עכשיו ואני מתקן את הסדקים הקיימים ודואג שחדשים לא יתפשטו מהמשקופים לרצפה, אז מה שהיה הוא מה שיהיה.
מה אתם חושבים ?
(עדיף עם הסבר, גם אם הוא לא הוכחה מדעית שתעמוד במבחן בית משפט)
לדעתי האישית החותרת לעתים תחת הרוח השולטת בחלק מהדיונים כאן
אסף.
ותמשיך כך.
מאד מרענן וחשוב לשמוע גם כיוונים אחרים, בכל תחום.
זה תורם, מפרה את הדיון והדמיון פותח כיוונים נוספים.
נשלח מהנייד
לגבי החלודות - כולן צצו במקומות שלא היתה זפת.
איזה סימוכין אתה מדבר?
משקל כולל מותר?
משקל על הגג מותר?
זווית נכונה לזרועות רדיוס?
רכבים כמו שלך שעומדים במהלכי מתלה גלגלים וסרנים כבדים יותר שעושים כבר עשור של שטח קשה וזחילות סלעים?
להכל קיבלת סימוכין...
אתה ההמלצות האלו שלי כבר נתתי לך לפני שנתיים..תמים שאני שחשבתי שאחרי שתראה את התוצאות עכשיו אשכרא תקשיב...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תודה על התגובה העניינית.
אם הולכים עם ההנחה שלך שהסדקים יגיעו גם לרצפה, אז אכן לא יהיה נכון להדביק יריעות דיינאמט על כל הרצפה. בהנחה הזו הדבר הנכון לעשות הוא לתקן היטב את מעט החלודות שמצאתי ולהחזיר בחזרה את הכל כפי שהבעלים הקודם עשה - משטחי בידוד מונחים על הרצפה מתחת לשטיח. המשטחים כבר כאן ולא צריך לקנות כלום.
אין לדעתי טעם להדביק דיינאמט על חומר אחר. לתחושתי חלק חשוב מהתפקוד של דיינאמט נובע מכך שהוא צמוד למשטחי הפח ומונע מהם לווברץ, ואוטם מעבר קול דרך פתחים/מעברים קטנים שקיימים פה ושם, אז אם יהיה דיינאמט, הוא יהיה על הפחים כפי שהוא תוכנן במקור.
* דיינאמט כשם קוד כמובן, כמו פריג׳ידר [emoji846]
אז אייל חושב (בלי לפרט נימוק) שהסדקים יגיעו גם לרצפה. אני חושב שאם זה לא קרה עד עכשיו ואני מתקן את הסדקים הקיימים ודואג שחדשים לא יתפשטו מהמשקופים לרצפה, אז מה שהיה הוא מה שיהיה.
מה אתם חושבים ?
(עדיף עם הסבר, גם אם הוא לא הוכחה מדעית שתעמוד במבחן בית משפט)
ההנחה שלך היא שאין סדקים ברצפה מבלי לבדוק...
https://youtu.be/wg4trPZFUwc
אני אגב כן נימקתי אגב למה הסדקים יופיעו ברצפה אם הם לא שם כבר עכשיו..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איזה סימוכין אתה מדבר?
משקל כולל מותר?
משקל על הגג מותר?
זווית נכונה לזרועות רדיוס?
רכבים כמו שלך שעומדים במהלכי מתלה גלגלים וסרנים כבדים יותר שעושים כבר עשור של שטח קשה וזחילות סלעים?
להכל קיבלת סימוכין...
אתה ההמלצות האלו שלי כבר נתתי לך לפני שנתיים..תמים שאני שחשבתי שאחרי שתראה את התוצאות עכשיו אשכרא תקשיב...
חבר, אתה חופר.
יש שאלה בכותרת, זה נושא השרשור, אני ממש מבקש לחזור אליו.
הסבתם את תשומת ליבי והתיחסתי לדברים שכתבתם גם כשאינם נושא הדיון, עכשיו בבקשה שחררו.
ושוב, אני מעריך את האכפתיות. וגם את הידע והנסיון, אפילו אם בסוף אני בוחר לעצמי דרך אחרת.
אני גם חושב שנכון להציג זוויות ראייה שונות ממה שפות"ש שואל, וזה חלק מהיופי בשיתוף והתייעצות עם מגוון רחב של אנשים.
בפעמים הראשונות שכתבתם התייחסתי עניינית. עכשיו זה סתם מציק והתוצאה היחידה שיכולה להיות לזה היא שלהבא לא אבוא לכאן להתייעץ.
אז בבקשה, די לחזור על אותם הדברים שוב ושוב ושוב, זה לא תורם.
יש שאלה חדשה/מחודדת בשרשור, אשמח לקבל התייחסות ממוקדת אליה.
שאלתי אותך גם מספר פעמים מה המטרה שלך בדיינאמאט הזה.
אין טעם ליישם שום בידוד שנדבק למרכב, נקודה.
סיימתי, בהצלחה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ההנחה שלך היא שאין סדקים ברצפה מבלי לבדוק...
בדקתי. לא מצאתי. עוד 2 אנשים בדקו. גם הם לא מצאו. אתה מוזמן לבוא לבדוק בעצמך.
אני אגב כן נימקתי אגב למה הסדקים יופיעו ברצפה אם הם לא שם כבר עכשיו..
אז כנראה זה הלך לי לאיבוד בין כל המלל המיותר. אתה יכול להביא את הנימוק/הסבר שוב לכאן ?
שאלתי אותך גם מספר פעמים מה המטרה שלך בדיינאמאט הזה.
אין טעם ליישם שום בידוד שנדבק למרכב, נקודה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לדיינמאט/מקביל יש מטרה אחת, שיכוך ובידוד רעשים.
ככלל, האמירה שלך שאין טעם להדבקה למשטח היא שגויה, כי החומרים האלו עובדים הכי טוב כשהם צמודים ללא מרווח וללא תנועה ביחס למשטחי הפח.
פתרון ביניים למקרה הפרטי הנוכחי הוא להדביק את הדיינמאט על פלציב דק ולהניח על הרצפה כי כאן יש אילוץ נקודתי שמצריך פשרה.
תלוי מה המטרה...ונדב לא עונה על זה.
גם אצלי עשיתי שימוש נרחב בדיינאמאט... אני באופן כללי בעד.. אבל לא כשהמרכב בסכנה מתמדת.
נראה שנדב חושב שהדיינאמאט יחזיק את המרכב המתפורר.... או שהוא רוצה להסתיר את העבודה החאפרית שנעשתה לפניו.. או שהוא באמת מתעסק בשיפור בידוד רעשים בזמן שהמרכב מתפורר, תמוה ... אבל יאללה בהצלחה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בדקתי. לא מצאתי. עוד 2 אנשים בדקו. גם הם לא מצאו. אתה מוזמן לבוא לבדוק בעצמך.
אז כנראה זה הלך לי לאיבוד בין כל המלל המיותר. אתה יכול להביא את הנימוק/הסבר שוב לכאן ?1. כדי לבדוק צריך להעיף את כל הגשעפט עם הניטים ואולי חלק מהזפט או יש בממשקים בין פחים.
2. אתה צוחק עלי...?!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא צוחק בכלל, רציני ומכבד.
אם הנימוק שלך הוא חזרה על המנטרה, אז הוא פשוט לא עונה לשאלה מדוע סדקים עד עכשיו היו רק במשקופים אבל הם כן צפויים להופיע גם ברצפה. אם זה המצב, אין צורך לחזור על המנטרה.
1. כדי לבדוק צריך להעיף את כל הגשעפט עם הניטים ואולי חלק מהזפט או יש בממשקים בין פחים.
זה יגרום הרבה יותר נזק מתועלת, גם אסף שהתבטא בחריפות נגד התיקון הזה, אמר וכתב שעדיף לא לפרק את זה.
באופן ממוקד לאזור הזה, ניקיתי גם את הגחון ונשכבתי מתחת לאוטו לחפש סדקים מהצד התחתון. הרצפה המקורית היא שכבה אחת של פח, אז אם יש שם סדק אמורים לראות אותו גם מלמטה. חיפשתי ולא מצאתי.
אז פה אני והמהנדס חלוקים.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
וזה לגיטימי.
אתה מוזמן לבוא לראות במו עיניך ולמשש במו ידיך, הצ׳רוקי די קרוב לבית שלך ...
(בשבת בבוקר/צהריים אנחנו מתכננים את העבודה על הסדקים, אז אם אתה רוצה לראות את המצב לפני העבודה, אז תבוא לפני ...)
תן אות כשאתה שם ואקפוץ...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
boaz avrahami
02-07-20, 10:23
תלוי מה המטרה...ונדב לא עונה על זה.
גם אצלי עשיתי שימוש נרחב בדיינאמאט... אני באופן כללי בעד.. אבל לא כשהמרכב בסכנה מתמדת.
נראה שנדב חושב שהדיינאמאט יחזיק את המרכב המתפורר.... או שהוא רוצה להסתיר את העבודה החאפרית שנעשתה לפניו.. או שהוא באמת מתעסק בשיפור בידוד רעשים בזמן שהמרכב מתפורר, תמוה ... אבל יאללה בהצלחה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אתה כנראה טועה.
כשיש דינאמט או זפת זה מכסה את הסדקים וכידוע מה שלא רואים לא קיים.
אפשר גם להרחיק לכת ולהשתמש בסיקה פלקס לסגור את הסדקים בקורות. הוא אלסטי ואז לא יראו את הסדקים עד שהכול ישבר.
מדי פעם עם ספרי צבע לרסס מלמעלה.
ממחיש עד כמה האהבה עיוורת לפעמים. ונדב רומנטיקן של ממש.
כשהוא מאוהב הוא הולך עם עינים עצומות לרווחה.
גם כאן, כמו בסכסוכים בין זוגות אסור להתערב כי בסוף הם חוזרים אחד לזרועות השני והיועצים מורחקים ממעגל החברים.
אגב, שמתי לב שעיצות שאומצו הם רק אלו שתאמו את הגישה הראשונית העקרונית.
לא ראיתי בשום שלב שנעשתה מחשבה מעמיקה שמתחילה במה גורם לנזקים וכיצד מטפלים בגורם.
כל העיסוק מוגבל לטיפול בתוצאה ונסיון לדחות את חזרתה. כמו השלמה עם מחלה סופנית שאפשר רק לדחות את המוות.
בהחלט גישה מעניינת לחיים.
לא, זה לא מחלה סופנית ולא מחלה בכלל בועז, זה כולה רכב ישן.
boaz avrahami
02-07-20, 10:58
לא, זה לא מחלה סופנית ולא מחלה בכלל בועז, זה כולה רכב ישן.
כנראה לא הסברתי עצמי היטב.
השימוש במינוח מחלה סופנית היה דימוי.
בשבילך זה רכב ישן. אתה מתיחס לעצמים בצורה לוגית.
בשביל נדב זה משהו אחר לגמרי. יש פה בעיקר רגש.
בדיוק.
מכוניות לא משתבחות עם השנים.
אפשר למנוע את זה ו/או להאריך את החיים שלהן.
רגש למכונית שאוהבים זה אחלה, גם אני כזה. אבל דברים קורים וכאן באמת כדאי לפתוח את הראש ולהקשיב לעצות ואולי גם לשנות הרגלים ותפיסות....
גם אני בדעה שהגבהה מוגזמת ומשקל יתר הם בין הגורמים לזה. לא רק, אבל בהחלט יש להם חלק משמעותי.
בדיוק.
מכוניות לא משתבחות עם השנים.
מהניסיון שלי אני חולק על כך.
מכוניות ישנות הן פלטפורמות נהדרות להשבחה... תלוי בידיים שמטפלות בהן, בסבלנות של בעליהן ובעומק הכיס... כמובן.
אבל כשמדובר ברגש יש לי נטייה להתעלם מההיבט הכלכלי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לדיינמאט/מקביל יש מטרה אחת, שיכוך ובידוד רעשים.
ככלל, האמירה שלך שאין טעם להדבקה למשטח היא שגויה, כי החומרים האלו עובדים הכי טוב כשהם צמודים ללא מרווח וללא תנועה ביחס למשטחי הפח.
פתרון ביניים למקרה הפרטי הנוכחי הוא להדביק את הדיינמאט על פלציב דק ולהניח על הרצפה כי כאן יש אילוץ נקודתי שמצריך פשרה.לא רק 'הכי טוב' - החומרים האלו עובדים באמת רק כשהם צמודים למשטח. המטרה היא הוספת מסה הורדת התדר העצמי של לוח פח - שהוא ממברנה.
לכן גם מלבן קטן של דיינמאט עושה עבודה מצויינת בלי לצפות משטחים שלמים.
ואצל נדב... עם פח על פח, ביניהם ערמה נדיבה של סיליקון... המסה מספיק גדולה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כשיש דינאמט או זפת זה מכסה את הסדקים וכידוע מה שלא רואים לא קיים.
אפשר גם להרחיק לכת ולהשתמש בסיקה פלקס לסגור את הסדקים בקורות. הוא אלסטי ואז לא יראו את הסדקים עד שהכול ישבר.
מדי פעם עם ספרי צבע לרסס מלמעלה.
בועז, הלעג מיותר. אם הייתי רוצה לטייח לא הייתי בכלל פותח את הדברים בג'יפולוג. זו לא דרכי. הסיבה שפתחתי את השרשור הזה היא שאני לא רוצה להסתיר מעצמי את הסדקים, אם יהיו כאלו.
אני רוצה להתייחס לאמירה שגוייה בעיני:
דיינאמט אכן מכסה את הסדקים ואי אפשר לראות אם מתחת ליריעה יש או אין סדק.
זפת, כפי שמיושמת פה, כלומר שכבה דקה שצבועה על הפח, לא שונה באספקט ההסתרה מכל צבע אחר, ואם יהיה שם סדק יהיה קל לראות אותו.
זה הבדל מהותי ומפנה בדיוק לשאלה שהינה נושא השרשור הזה.
אסף - אני יכול להבין מדבריך שלדעתך במצב הקיים אתה ממליץ להשאר עם מודל הבידוד שהשאיר הבעלים הקודם ולא ליישם דיינאמט על כל הרצפה ?
(החלק הכי קשה ביישום דיינאמט זה חשיפה והכנת המשטח, וזה כבר די עשוי ממילא, אז זה מדגדג באצבעות לעשות את זה אם כבר אני כאן והכל גלוי וחשוף ...)
חברים, אתם מנסים לעשות פה כל מיני ניתוחים פסאודו-פסיכוליגיים, אז אעשה לכם סדר גם בזה.
כן, יש פה אלמנט רגשי, אבל הוא לא התאהבות ברכב ספציפי, אלא הנאה מרובה ממה שהוא נותן לי.
הרכב הזה לא יימכר על ידי עם אמירה של "לא ראה שטח" או "אין ולא היו בו סדקים" גם אם בעוד שבועיים מהיום לא יהיו שום סימנים נראים לעין והוא ייראה בונבוניירה אמיתית (וכך אני מקווה שהוא אכן ייראה, בשביל הכיף שלי)
אנו מבין שאם אמשיך להשתמש ברכב בלי לשנות כלום, הסדקים יחזרו.
אני מניח שאם מתום התיקון אסע עם הג'יפ רק לסופר וחזרה, הוא יישמר ויראה בונבוניירה גם בעוד הרבה שנים, אבל זה לא יסב לי הנאה כמו לטייל איתו בשטח. זה הייעוד שלו.
אז כן, אני מתייחס לסדקים כמו מחלה סופנית. הם יחזרו ואני אמשיך לטפל, בלי לקטוע איברים, כי זה יפגע באיכות החיים שלי. וברור לי שמתישהו המרכב כבר לא יעמוד בזה ואי אפשר יהיה לתקן יותר בעלות ומאמץ סבירים, ואז אחשב לעצמי מסלול מחדש. כרגע אני פועל כדי להאריך את חיי הבודי בלי לפגוע בהנאה שהג'יפ מסב לי, ואני מחפש את האיזון הנכון לי בין ההשקעה לתמורה, ומנסה להשקיע בתבונה.
boaz avrahami
02-07-20, 11:51
חלילה ללעוג.
מנסים להאיר את עינך.
אם אתה מתקדם בגישה שבה ברור גם לך שעוד זמן תצטרך לחזור על התיקון אז תחסוך מעצמך את הציפויים שיפריעו לך לאבחן את הסדקים בשלבים מוקדם וגם יאפשרו לך לתקן בכמה שפחות עבודות חישוף של האזור.
אלא אם אתה מתכוון לחזור שוב על פירוק מאסיבי בעתיד וצביעה קומפלט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כבר כתבתי הרבה פעמים שברור לי שאצטרך לחזור על התיקון, נמאס לי לחזור על זה שוב ושוב. תקראו, תפנימו, ועברו הלאה.
אני גם לא מתכנן מראש עוד סבב אינטנסיבי כמו עכשיו - לקח לי יותר משבועיים לעשות את הפירוקים, ולא ייקח לי פחות להרכיב הכל בחזרה.
בהתייחסות לתיקונים עתידיים - פירוק פלסטיקה וגומיות דלתות זה שעה-שעתיים עבודה, ושם נמצאים כיום כל הסדקים. להציץ מתחת לשולי השטיח באזור ספי הדלתות זה גם מאמץ סביר.
אני לא רואה את עצמי מרים שוב את השטיח אם אין לי אינדיקציה ברורה לבעייה מתחתיו, זו כלבת אמיתית.
וגם, כבר כתבתי, אחד מהשיקולים בצביעה הכללית עכשיו הוא להחליף את סוג הצבע לברק ישיר, כדי שיהיה קל וזול יותר לעשות בעתיד תיקונים מקומיים.
תחסוך מעצמך את הציפויים שיפריעו לך לאבחן את הסדקים בשלבים מוקדם וגם יאפשרו לך לתקן בכמה שפחות עבודות חישוף של האזור.
זו כבר תגובה עניינית, שמחזירה אותנו לשאלה האם סביר לצפות לסדקים גם ברצפה, או שבהנחה שלא אניח לסדקים במשקופים להתפשט, אז מה שהיה הוא מה שיהיה.
לא רק 'הכי טוב' - החומרים האלו עובדים באמת רק כשהם צמודים למשטח. המטרה היא הוספת מסה הורדת התדר העצמי של לוח פח - שהוא ממברנה.
לכן גם מלבן קטן של דיינמאט עושה עבודה מצויינת בלי לצפות משטחים שלמים.
ואצל נדב... עם פח על פח, ביניהם ערמה נדיבה של סיליקון... המסה מספיק גדולה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חצי כוח..
יישמתי את הדיינמאט ויריעות הוירט בטנדר בשלבים, כל פעם חלק אחר של הרכב בהתאם לזמן פנוי.
היה מאד בולט שהרעש ״נעלם״ ממקום אחד ומנגד בוקע בתפרים וקורות שלא קיבלו טיפול.
boaz avrahami
02-07-20, 12:15
בשביל לענות לשאלה הזו אתה צריך לשים את האצבע על הגורם לסדקים.
אני גם לא מבין מה זה אומר שלא תניח לסדקים להתפתח.
אתה כרגע מתקן את מה שצף החוצה.
אתה לא ממש יודע מה יקרה הלאה בהתחשב במאמצים שהחומר עבר ובתוספת חיזוקים סלקטיבית באופן לא מדעי.
אני חושב שאין מחלוקת שכל המבנה עומד במאמצים ופיתולים גדולים.
אחרי חיזוק והקשחה של אזור אחד עדיין הלחצים האלו יופעלו ואז כנראה יגרמו לנזקים באזור החלש הבא מפני שלא באמת הקשחת את הבסיס שממנו עוברים המאמצים הלאה.
מה התובנות שלך עד עכשיו אחרי ששמעת המון דיעות וקיבלת ביקור מהנדס מומחה שראה ובדק את האוטו מקרוב?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני מעריך שהסדקים נובעים מעיוותים של המרכב בזמן הצלבות, שאז העומס לא מחולק אחיד בין 4 המתלים אלא מוטל על אחד או שניים מהם בלבד. אני מעריך שהפיתול שנוצר במצבים האלו הוא הגורם לסדקים. אין לי הסבר למה אין אף סדק ברצפה. אם היה אפילו אחד זה היה פותר לי את הלבטים בגזרה הזו.
"לא אניח לסדקים להתפתח" - הכוונה היא לתפוס אותם ולעשות תיקונים מקומיים לפני שהם גדלים ונפתחים. אין לי אשלייה שאני יכול למנוע מהם להיווצר.
הריתוכים הנוספים שאסף הציע לעשות (וסימן במדוייק עם טוש) לא אמורים לחזק את המבנה אלא רק לתמוך נקודתית במקומות שריתוכי נקודה מתחילים להשתחרר. הוא סימן במפורט תפירות חלקיות ולא את כל קווי החיבור. זה לא אמור להשפיע על מאזני הכוחות, אלא רק למנוע/לדחות את היפרדות המשקופים מהתקרה.
אני מודה שלא קראתי הכל לעומק, אני מבין שהרכב יישאר עוד הרבה זמן אצלך, לא ראיתי שהזכירו את זה,- אם אתה נכנס להוצאה של הרבה אלפי שקלים שאולי תחזור על עצמה בעתיד, -חשבת על ROLL CAGE פנימי מינימלי ? אני מעריך תוספת של 40-50 ק"ג בטוטל ,שתיתן חוזק מבני פעם אחת ולתמד לבודי, כמו כן בטיחות מקסימלית חס וחלילה בהתהפכות.
מישהו כבר הציע את זה, לא מדבר אלי.
נדב,
היום, במצב הצלבה משמעותי, הדלתות נפתחות ונסגרות?
boaz avrahami
02-07-20, 14:31
נדב,
היום, במצב הצלבה משמעותי, הדלתות נפתחות ונסגרות?
זה לא דוגמא לכלום.
גם ברכבים עם שלדת סולם הם לא תמיד נסגרות חלק
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
יש ליפט מסויים באחד המוסכים שבו דלת הנוסע נפתחת אבל לא נסגרת, אני מניח שזה עונה היטב על השאלה ...
זה לא דוגמא לכלום.
גם ברכבים עם שלדת סולם הם לא תמיד נסגרות חלק
Honda EX300 94
זה בהחלט נקודת ייחוס.
יש הבדל גדול בין ״נפתח חלק״ ל-״לא נפתח/לא נסגר״.
אחד סביר ואחד לא.
בנוסף, הבודי ברכבי יוניבודי אמורים להיות קשיחים יותר, לעומת גמישות שלדה בשלדת סולם.
עשה לי טובה... זה לא מדד לכלום.
אצלי בסופה הדלת תא מטען היתה נפתחת בהצלבות... אבל רק בעליה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עשה לי טובה... זה לא מדד לכלום.
אצלי בסופה הדלת תא מטען היתה נפתחת בהצלבות... אבל רק בעליה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הרכב שלך התפרק כמו הנוכחי?
הכוונה לא להלקות את נדב, אלא לנסות לכוון למקור הגמישות כדי לייעל את התיקון.
אתה יודע טוב מאד שמרבית העיוות הוא הפינות המרוחקות, בקצות השלדה, ודלת תא מטען סובלת מזה יותר.
הדלתות במרכז הרכב במרכז ציר הפיתול והיכן שיש הכי פחות תנועה.
אם, זה היה דומיננטי (ולפי התשובה של נדב זה לא ככה), זה היה מכוון שהבעיה גדולה יותר.
דווקא בדלתות הנוסעים יש יותר סדקים (ויותר גדולים) מאשר בדלת הבגאז׳ ..
דווקא בדלתות הנוסעים יש יותר סדקים (ויותר גדולים) מאשר בדלת הבגאז׳ ..
ניסיתי לסייע לך למקד אבל נראה לי שאי אפשר..
יאללה לרתך.
הדיון האחרון מזכיר לי סוג של בדיחה (אמיתית):
יש לנו חבר ישראלי שגר בחול, אבל מחזיק בארץ סיקס פתוח. מדובר בסיקס סטנדרטי עד העצם, עם בודי (וקצת שלדה) שיש בו סדקים וחורים מכאן ועד לאיפה שהוא גר.
התחזוקה של הג'יפ הזה היא תחזוקת שבר כאידיאולוגיה.
הבחור מגיע לארץ כפעמיים-שלוש בשנה, עושה הוקוס פוקוס והג'יפ כשיר לטיולי דרום טובעניים (מאוד!). ככה כבר שנים ותמיד חוזר על הגלגלים ולעולם לא מעכב את השיירה.
(ועזבו ביקורת בנושא).
הג'יפ שלו כל כך גמיש (ואני לא מדבר רק על מתלים), שכשהוא בהצלבות קשות הוא אשכרה מרגיש ברגליים את הפיתול.
הבדיחה היא- שיש ברכב שלו רק חלק אחד שאין בו גמישות- השמשה הקדמית. ושאם הוא מפרק אותה ונכנס להצלבה הרכב יוצא מהצלבה וממשיך לנסוע רק על 2 גלגלים... [emoji23]
מוסר השכל- יש יותר מדרך אחת להחזיק ג'יפ ועדיין להצליח לטייל איתו בכיף.
נדב, תתקדם. אני מאחוריך...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לי זה מזכיר את סיפור העקרב והצפרדע.
מצד אחד להשאיר את הרצפה נגישה יעזור לאתר סדקים אם יצוצו בעתיד
מצד שני, הרצפה החשופה הזו מדגדגת לי להתנפל עליה עם יריעה דביקה, ואני מוצא את עצמי מספר לעצמי סיפורים למה זה טוב (מוריד ויברציות, נושא בחלק מהעומס, כל מיני כאלו...)
גוועאלד !
נושא חלק בעומס?
שתית טינר?!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
boaz avrahami
02-07-20, 19:06
יש פה כמה חברים שמחכים שתתפכח מעוד כמה סיפורים שאתה מספר לעצמך
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בדיפנדר (עם 10,000 ק"מ על השעון), בהצלבות קיצוניות הדלת לא נסגרת. מה זה אומר?
היה לי קנגו חדש שבהצלבות הדלת לא היתה נסגרת.... והוא היה חדש בלי סדקים.
לא סימן לכלום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
02-07-20, 19:46
היה לי קנגו חדש שבהצלבות הדלת לא היתה נסגרת.... והוא היה חדש בלי סדקים.
לא סימן לכלום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שצריך לשים לו דינאמט על הרצפה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בדיפנדר (עם 10,000 ק"מ על השעון), בהצלבות קיצוניות הדלת לא נסגרת. מה זה אומר?
בסיקס הקלאצ קופץ מהתושבת והרדיאטור פוגש את המאוור..
בהיילקס הדלת של הארגז במצב פתוח נוגעת בפגוש..
בסובארו בבאמפים בכביש הגג נכנס וקופץ החוצה.. אפשר לפתוח שרשור דאחקות נפרד.
מה הקשר לאוטו של נדב?
שאלתי כי אם יש שינוי עם הזמן זה מעיד על ההיחלשות.
אבל לפי התשובה של נדב זה לא שם.
מכיוון שזה ליפט הטיפולים השוטפים של הצ׳רוקי, אני יכול להעיד שלא ראיתי שינוי במידת העיוות על הליפט הזה מאז שהצ׳רוקי אצלי ...
החלטה: אני לא מיישם יריעות דיינאמט או מקביל בהדבקה. אטפל היטב בחלודות הנקודתיות ואיישם עוד שכבת הגנה ביטומנית דקה בריסוס בכל מקום שניתן, כולל בקורות ושאר המקומות הנסתרים.
הוזמן מרסס כזה:
https://www.ebay.co.uk/itm/121506217427
אשמח להמלצות לחומרים הנכונים ליישום על הרצפה (מתחת לשטיח), התקרה, "קורות" האין-שלדה וגחון הרכב.
נדב
אם ממילא כל הרצפה חשופה, כפיתרון ביניים ניתן ליישם יריעות בידוד זולות יותר כמו של פלציב (https://www.rotenberg1929.co.il/he/Guide-for-materials-and-acoustical-solutions/307)ולהדביק אותן עם סרט הדבקה איכותי (סרט חבלה רחב?) רק בקצוות/ היקפים. ממילא מעל יריעות הבידוד האלו מונחים שטיחי הרכב.
כך תשיג בידוד טרמי ואקוסטי וזה גם הפיך וניתן להסרה בקלות יחסית לשם בדיקת הרצפה או כל צורך אחר.
היו שם קודם והן תחזורנה למקומן. כנ"ל בגג, לא צריך לקנות כלום ...
נו שויין..שוב מסתבר שכיוונתי לדעת גדולים ממני....:rolleyes:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.