PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור חיפוש דינוזאור היילקס VS פראדו



idan10
15-06-20, 09:10
שלום רב,

הקדמה: מחפש רכב לטיולים במדבר, ברחבי הארץ, שלא יצטרך לחזור לאחור מול מכשול (לא מדבר על בולדרים או קירות) "משפחתי", חוקי, ללא בעיות בטסטים ושאר ירקות. הרכב יהיה רכב שלישי וישמש רק לטיולים.
אני מתכוון לבנות אוטו מוכוון טיולים ולינה בשטח יום-יומיים אולי יותר.

משפחה ב"ה מונה 4 נפשות, ילדים בני 6-7.
בעברי, סמוראי, מס' טרקטורונים ולפני מס' שנים RZR.

לאחר התייאשות מחיפושים של CJ 6-8 ארוכים, והתגמשות למען ה"נוחות" המשפחתית, פוזל לכיוון "חייוטה" (חייה+טויוטה :D)

היילקס 2 סרנים קוסם מכיוון שאוטוטו אספנות, ראיתי 1 שנת 93.
ובמקביל מחפש גם פרדו 99-00 עם 125 כ"ס.

הפרדואיים קוסמים יותר כי לעומת ההיילקס אפשר למצוע שמורים יותר, הם גם מפנקים ומרווחים.
החוסר נוחות בהיילקס אינו מרתיע שכן בהשקעה נכונה אפשר לעבוד גם על זה.

מביא לדוגמא אקזמפלר שראיתי אתמול, אשמח לדעתכם:
קוסמטיקה חיצונית ופנימית זוועה, משהו שניתן לסדר, מצריך השקעה לא מבוטלת.
מנוע מנוע לטורבו.
לרכב הגבהות חדשות ומאושרות של EFS.
צמיגי שטח מלא חדשים.
ביצה אחורית חדשה.
נסעתי על הרכב, אין ספק, דינוזאור בכל רמ"ח איבריו.
נזכרתי שתנוחת הישיבה בהיילקס לא להיט.
*הסרטתי את המנוע, האם ניתן להעלות סרטון?
תודה.

geva dover
15-06-20, 09:23
אני הייתי עובר לאחד אחר..
שים לב שיש לך שם נזילה רצינית בין הגיר למנוע, סדק בשלדה שניסו לרתך ורק גודל בגשר קפיצים ופחחות שהיא חצי כוח..

ishc
15-06-20, 09:26
לפני חמש שנים חרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה בחיפושים אחרי היילקס 93-97 סטנדרטית יחסית כרכב טיולים. אטחרי כמה עשרות רכבים שראיתי ו-3 חודשים הרמתי ידיים.
מי שיש לו רכב טוב ושמור לא כל כך מוכר ואז אתה נשאר עם שתי אופציות:
1. רכבים משופרים וחלקים טובים אבל לי זה לא התאים כי חיפשתי רכב חוקי
2. רכבים שחוטים ולעוסים

רכב שנראה זוועה קוסמטית זה רכב שהתקמצנו עליו וזה גם משליך על התחזוקה והמכניקה שלו ובד"כ הוא גם יהיה גרוע משאר הבחינות (זה לא אומר שאוטו יפה ומטופח קוסמטית יהיה טוב מכנית). אם אתה בעניין של פרוייקט היילקס יכול להיות מדהים אבל אם אתה רוצה להתחיל לטייל עם המשפחה זה קצת חד קרן ויהיה לך ממש קשה למצוא אחד טוב.

בהצלחה

Saar
15-06-20, 09:35
משפחתי, חוקי וללא בעיות בטסט - לי אישית, היילקס לא עונה על הדרישות האלו (לא ממש משפחתי, ובעיות בטסט כמו כל רכב שטח ישן אחר)
פרדו: מתאים יותר (אבל אז אפשר גם פג'רו Q או דיסקו 1/2 לא עלינו...)
ספציפית לגבי הרכב שהראת, הייתי בורח. סדק בשילדה שניסו לתקן ללא הצלחה ובאופן כללי, נראה זוועה.
הניסיון הדל שלי מלמד שהדברים שהכי קשה לתקן הם כל מה שקשור בקוסמטיקה. לרוב זה יקר ולא תמיד קל למצוא. זה גם הדבר הראשון שתראה שתכנס לאוטו והרבה פעמים זה לבד מוריד את ה"חשק" מהרכב.
(מעבר לזה שהזנחה קוסמטית לרוב תעיד על הזנחה מכנית, כפי שהזכירו לפני)
סער.

idan10
15-06-20, 11:29
הבנתי, עובר הלאה, אעלה רכבים נוספים שאבדוק להתייעצות.
תודה רבה.
גם הQ נלקח בחשבון וכבר הבנתי את כלל היסוד, הרכב הכי שמור שאפגוש, בין אם זה בנזין או סולר, למטרתי, אז לחטוף.

נדב ש.
15-06-20, 11:39
לדעתי רכב שלישי ורק לטיולים לך על בנזין הכי שמור שתמצא.
בשנתונים האלה הדיזלים יעשו לך רק צרות, שלא לדבר על טסט חצי שנתי ובדיקות עשן דיזל.

geva dover
15-06-20, 12:37
הבנתי, עובר הלאה, אעלה רכבים נוספים שאבדוק להתייעצות.
תודה רבה.
גם הQ נלקח בחשבון וכבר הבנתי את כלל היסוד, הרכב הכי שמור שאפגוש, בין אם זה בנזין או סולר, למטרתי, אז לחטוף.

אני ראיתי השבוע Q ארוך בנזין ארוך נעול כפול למכירה, אם מעניין אותך שלח לי הודעה בפרטי ואביא לך את המספר של הבחור.

Saar
15-06-20, 13:17
לדעתי רכב שלישי ורק לטיולים לך על בנזין הכי שמור שתמצא.
בשנתונים האלה הדיזלים יעשו לך רק צרות, שלא לדבר על טסט חצי שנתי ובדיקות עשן דיזל.
החיסרון מצד שני הוא שכל טיול יעלה לפחות כפול...
וזה קצת מבאס.
אני לא בטוח שאחזקת דיזל טיפש וישן של פעם יקרה יותר מאחזקת בנזין גדול מאותה התקופה.
הטסטים זה לא כיף. זה נכון.

GodsFather
15-06-20, 15:03
החיסרון מצד שני הוא שכל טיול יעלה לפחות כפול...
וזה קצת מבאס.
אני לא בטוח שאחזקת דיזל טיפש וישן של פעם יקרה יותר מאחזקת בנזין גדול מאותה התקופה.
הטסטים זה לא כיף. זה נכון.ויש אזורים בארץ שלא ניתן להכנס אליהם... אם רלוונטי בשיקולי הדעת.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

ishc
15-06-20, 15:40
זה סתם לא נכון לפחות לגבי רוב ה-SUV שמודרים ברישיון כ-M1 ואין בעיה להכנס איתם לכל עיר בארץ.
בהיילקס למשל שמוגדר N1 זו כבר יכולה להיות בעיה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
15-06-20, 21:43
אני הייתי עובר לאחד אחר..
שים לב שיש לך שם נזילה רצינית בין הגיר למנוע, סדק בשלדה שניסו לרתך ורק גודל בגשר קפיצים ופחחות שהיא חצי כוח..
++
שלדה שבורה.. עם נסיון תיקון שיש מצב שעשה עוד נזק ומי יודע מה יש בפנים.
גל-הינע אחורי מותקן הפוך..
תושבות מנוע ללא פחית אבטחה..
שסתום פרופורציה בלם אחורי לא מאוזן, מוט מייצב קדמי בלי פיצוי הגבהה..
קבינה מתפרקת..
מנוע טורבו אבל צנרת פליטה לא מתאימה..
וזה בעיון קצר בתמונות.
רכב מוזנח טלאי על טלאי.

לא בגלל הנזילה בין הגיר והמנוע הייתי פוסל.
זה מחז״ש אחורי בציר מנוע-גיר.
זה נוזל בנסיעה, לא בעמידה, ובדכ זה קצת שמן שמטנף מאד.

הלאה, לרכב אחר.

ד ו ר ו ן
15-06-20, 21:48
אני לא בטוח שאחזקת דיזל טיפש וישן של פעם יקרה יותר מאחזקת בנזין גדול מאותה התקופה.
הטסטים זה לא כיף. זה נכון.
מסכים, בנוסף, בנזין זה עלות כמעט כפולה ביחס לדיזל על כל טיול שטח.
האתגר העיקרי יהיה להביא כל אחד מהרכבים בשנתונים האלו ליישור קו.

או לשלם מראש הרבה על רכב שמישהו שמר והשקיע.

omri_t
15-06-20, 23:16
לדעתי האישית ומנסיוני המועט

אם זה רכב שלישי לטיולים אין סיבה ללכת על suv קלאסי.
יש יותר מכלולים מיותרים וזקנים שיתקלקלו לך.

מנועי דיזל לדעתי לאוטו זקן שנוסע מעט זה לא אידאלי
זה לדעתי גם פחות כיף והוצאות הדלק ברכב שלישי פחות משנות משהו.

היילקס ישן וטוב זה חד קרן.
דיפנדר זה חד קרן מזהב.

פרקטית-
Cj
סופה
שני אלו יתנו לך בשטח יותר מכל רכב אחר.
עלות אחזקתם הקבועה זניחה.
חלקם אספנות.
לי אישית יש סופה מעל 10 שנים. ברגע שהילדים גדלו הרומן פורח.

ואם לא- תרחרח בגזרת האמריקאים.
שוב זה suv
אבל בנזין ועם מלאי חלפים וידע עצום.
והמחירים ברצפה.

-->