התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בקשה: לעשות לי סדר עם הדגמים של הטרופר



Jake
16-06-20, 01:02
שלום חברים,
אני מתכוונן על רכישה של טרופר, 2003-4, בנתונים הטובים ביותר שיכול למצוא, כרכב ב' לטובת טיולים בלבד. לא מחפש אתגרי עבירות אבל כן מסעות, ועם ילדים קטנים חשובה לי אמינות. בעברי הרווקי התניידתי עם סמוראי פתוח הכי ברזל שיש אבל אלה חיים אחרים.
1. אשמח אם מישהו שבאמת מבין יעשה לי קצת סדר במודלים, כי קראתי כאן דברים סותרים:
S?
LS?
X-TRIM?
מה ההבדלים הרלוונטיים?
הדבר היחיד שהצלחתי להבין הוא שה-X-TRIM לא כולל TOD, ה-LS כן, מערכת שדי השתכנעתי שכדאי שתהיה כי הנסיעות אל השטח ארוכות ובעונות שונות. להבנתי בכולם יש 2 מזגנים (או שזה מזגן מפוצל?). מה עוד הבדלים?
2. היה איזה ריקול למנוע, שבכל כך הרבה הוחלפו? ראיתי שחלקם הוחלפו לחדש (כך לפחות נטען), וחלקם למשהו לא ידוע מיבוא.
ואגב, אם למישהו יש כלי להמליץ, אשמח. ביד 2 יש כרגע 61 ארוכים ועוד 15 קצרים, אבל כמובן אשמח מחבר פורום. התקציב שלי לא גבוה אבל הכסף ביד ואני לא בא לבזבז זמן -- מחירון, ומשהו בצד ליישור קו. מעדיף כמובן ממוגן, רצוי גם מוגבה אבל לא הכרחי.
תודה רבה!
ניתן לפנות אלי בוואטסאפ 0544800201

erezgur
16-06-20, 11:12
ההבדלים הם ברמות הגימור, אני ממליץ לך לא להתייחס אליהם השיקול משמעותי בקניית רכב שטח מזדקן. בחר את הרכב שטופל בשנים האחרונות בצורה הטובה ביותר, זה יהיה הרבה יותר משמעותי. וודא שימוש בשמן איכותי מתאים ומסננים מקוריים. יבוא על היסטורית הטיפולים.

S היא רמת הגימור הרגילה
X-tream עם מושבי עור בשילוב פלסטיק בדוגמת עץ בקונסול... יש מזגן אחורי מפוצל
LS למיטב זכרוני הדגם הכי מפואר, אבל לא זוכר מה ההבדל (שעון הקונסולה העליונה, סאן-רוף אבל לא בטוח)

TOD - זו אופציה זו היא חשובה לך, אתה מצמצם עוד יותר את המבחר. תביא בחשבון...

לא היה ריקול הכול החלפת מנוע. ב-10 השנים הראשונות, בשל בעיית מזרקים, היבואן הנהיג מדיניות מחווה של רצון טוב שכללה החלפת מנוע במחירים מוזלים. הסתיים בערך ב-2011.

נשלח מהנייד

Jake
18-06-20, 21:28
ההבדלים הם ברמות הגימור, אני ממליץ לך לא להתייחס אליהם השיקול משמעותי בקניית רכב שטח מזדקן. בחר את הרכב שטופל בשנים האחרונות בצורה הטובה ביותר, זה יהיה הרבה יותר משמעותי. וודא שימוש בשמן איכותי מתאים ומסננים מקוריים. יבוא על היסטורית הטיפולים.

S היא רמת הגימור הרגילה
X-tream עם מושבי עור בשילוב פלסטיק בדוגמת עץ בקונסול... יש מזגן אחורי מפוצל
LS למיטב זכרוני הדגם הכי מפואר, אבל לא זוכר מה ההבדל (שעון הקונסולה העליונה, סאן-רוף אבל לא בטוח)

TOD - זו אופציה זו היא חשובה לך, אתה מצמצם עוד יותר את המבחר. תביא בחשבון...

לא היה ריקול הכול החלפת מנוע. ב-10 השנים הראשונות, בשל בעיית מזרקים, היבואן הנהיג מדיניות מחווה של רצון טוב שכללה החלפת מנוע במחירים מוזלים. הסתיים בערך ב-2011.

נשלח מהנייד

תודה! אז לאזה דגם יש/אין TOD?...

erezgur
18-06-20, 21:34
מדוע TOD כל כך חשוב לך?

אני לא בטוח האם TOD מגיע רק באחת מרמות הגימור הקיימות. אני עם אקסטרים ללא TOD ולפני זה היה לי S ללא TOD.
לרענן חבר האתר יש TOD עם טרופר בנזין.

Jake
18-06-20, 22:45
מדוע TOD כל כך חשוב לך?

אני לא בטוח האם TOD מגיע רק באחת מרמות הגימור הקיימות. אני עם אקסטרים ללא TOD ולפני זה היה לי S ללא TOD.
לרענן חבר האתר יש TOD עם טרופר בנזין.

תודה ארז. אני לא בטוח שזה דיל ברייקר, אבל היות שיש הרבה בלוחות, מעדיף עם מאשר בלי.
הסיבה היא בטיחות, התרגלתי למערכת דומה בהונדה CRV כשגרתי באזור עם אקלים קשה .
הרכב (אם אלך על הארוך) שוקל יותר משני טון. לפחות בתקופה הראשונה, אמשיך כנראה עם הבולמים הקיימים שבטח עייפים מאוד.
אז מערכת ששולחת כוח לקדמיים בתנאי החלקה בכביש רטוב נראית לי החלטה נכונה. אני גר בצפון ונוסע בצירים הרריים.
אבל אולי ממילא כשגשם או קרח (ומתי כבר יש?) עדיף לשלב 4X4 ולא צריך TOD. זה מה שאתה עושה? או שה-2X4 סבבה גם בכביש חלק?

erezgur
19-06-20, 09:24
אני לא נזקקתי לשילוב 4x4 על אספלט למעט אולי באמת בעת שביקרנו לפני שנים בשלג הירושלמי ובירידות חזרה הצטבר קצת קרח על הכביש, אבל אז 4x4 רגיל עשה את העבודה.



נשלח מהנייד

raanan
20-06-20, 17:46
שלום חברים,
אני מתכוונן על רכישה של טרופר, 2003-4, בנתונים הטובים ביותר שיכול למצוא,
רצוי לציין בנזין או דיזל


כרכב ב' לטובת טיולים בלבד. לא מחפש אתגרי עבירות אבל כן מסעות, ועם ילדים קטנים
אחלה פלטפורמה


חשובה לי אמינות.
בשנתונים כאלו האמינות היא פונקציה של איך אהבו, נהגו וטיפלו בו במהלך חייו .


1. אשמח אם מישהו שבאמת מבין יעשה לי קצת סדר במודלים, כי קראתי כאן דברים סותרים:
S?
LS?
X-TRIM?
מה ההבדלים הרלוונטיים?
הדבר היחיד שהצלחתי להבין הוא שה-X-TRIM לא כולל TOD, ה-LS כן, מערכת שדי השתכנעתי שכדאי שתהיה כי הנסיעות אל השטח ארוכות ובעונות שונות.
קרא בשרשור הזה ותת השרשורים ומניח שתמצא את כל התשובות לשאלותיך
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89529-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-2003-X-Trim-%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-TOD


להבנתי בכולם יש 2 מזגנים (או שזה מזגן מפוצל?).
בכל הטרופרים יש מדחס אחד . ברובם (לא כולל קצרים) יש יחידת מאייד נוספת מעל הספסלים האחוריים הנותנת מיזוג לחלק האחורי למושבים 6, 7.

בהצלחה ברכישה
רענן

נדב ש.
20-06-20, 20:51
עד 2001 כולל יש מפוח אחד ופיזור האוויר מתבצע ע"י פתחים בין הכסאות הקידמיים.

מ 2002 כולל יש מפוח נוסף שנמצא בדופן ימין בתא מטען ופתחי אוויר כולל מתג שליטה מעל הספסלים האחוריים, יש גם צנרת שרצה מתחת לרכב עד לחלק האחורי, זה משמעותי אם אתה עם ילדים.

zivo
21-06-20, 15:27
עד 2001 כולל יש מפוח אחד ופיזור האוויר מתבצע ע"י פתחים בין הכסאות הקידמיים.

מ 2002 כולל יש מפוח נוסף שנמצא בדופן ימין בתא מטען ופתחי אוויר כולל מתג שליטה מעל הספסלים האחוריים, יש גם צנרת שרצה מתחת לרכב עד לחלק האחורי, זה משמעותי אם אתה עם ילדים.

לא שזה חשוב לדיון , אבל אנחנו אוהבים להיות קטנוניים, אז -
המפוח בתא מטען בצד שמאל (נהג) ולא ימין.

ואם כבר,
לדעתי TOD זו שגיאה, והייתי מחפש בדיוק הפוך, רכב ללא ה TOD.

נדב ש.
21-06-20, 15:37
צודק, צד שמאל- נהג.
מה לעשות מזדקנים הופכים לסניליים 😂

Jake
21-06-20, 17:11
לא שזה חשוב לדיון , אבל אנחנו אוהבים להיות קטנוניים, אז -
המפוח בתא מטען בצד שמאל (נהג) ולא ימין.

ואם כבר,
לדעתי TOD זו שגיאה, והייתי מחפש בדיוק הפוך, רכב ללא ה TOD.

תודה זיו, תוכל להסביר למה? המערכת נראית לך שגויה מלכתחילה, או שמערכות זקנות לא מתפקדות? או משהו אחר?

nickya
21-06-20, 17:30
ברכבים עם TOD ניתן לראות בלוח המחוונים חלק ייעודי לTOD על חשבון מחוון לחץ שמן ומחוון מתח/טעינה.
129793

היתרון של רכב עם TOD הוא יחס העברה "עדיף" בהילוך הכוח - 2.48 לעומת 2.05 בתיבת העברה ללא TOD.
אך זה בא עם לא מעט חסרונות:
תיבת העברה TOD היא עם שרשרת לעומת גג"שים.
גל ההינע הקדמי מבוסס מפרקי CV/rzeppa לעומת צלבים - קשה/לא אפשרי לשיפוץ.
בתוך תיבת העברה עם TOD קיים סליל גדול (אחראי על השילוב ההדרגתי) שנוטה לפתח תקלה והוא יקר לתיקון/החלפה.

zivo
21-06-20, 18:21
תודה זיו, תוכל להסביר למה? המערכת נראית לך שגויה מלכתחילה, או שמערכות זקנות לא מתפקדות? או משהו אחר?

המקרה שאתה מתאר בתחילת השרשור , הרבה נסיעות על כביש עם שלג \ כפור, לא נראה לי אמיתי, ואם יש כזו בעיה, משלבים 4X4 בטרנספר רגיל, ומסתדרים, זו לא בעיה.
חוץ מהמקרה הזה, כמו שניק כבר כתב, זו תיבה מסובכת והרבה יותר רגישה (הרכבת הנעה של הדיזל עם תיבה "רגילה" פשוט אמינה).
לגבי יחס העברה סופי - מי שלא קונה טרופר לצורך טיפוס סלעים, אין בעיה עם היחסי העברה.
אלו רכבים מבוגרים (שלא לומר זקנים), כל מנגנון נוסף, זו נקודת כשל נוספת, עוד נקודת תחזוקה.

Jake
21-06-20, 19:13
המקרה שאתה מתאר בתחילת השרשור , הרבה נסיעות על כביש עם שלג \ כפור, לא נראה לי אמיתי, ואם יש כזו בעיה, משלבים 4X4 בטרנספר רגיל, ומסתדרים, זו לא בעיה.
חוץ מהמקרה הזה, כמו שניק כבר כתב, זו תיבה מסובכת והרבה יותר רגישה (הרכבת הנעה של הדיזל עם תיבה "רגילה" פשוט אמינה).
לגבי יחס העברה סופי - מי שלא קונה טרופר לצורך טיפוס סלעים, אין בעיה עם היחסי העברה.
אלו רכבים מבוגרים (שלא לומר זקנים), כל מנגנון נוסף, זו נקודת כשל נוספת, עוד נקודת תחזוקה.

תודה רבה!
אכן מזה חששתי.
לא חיפשתי יתרון ביחסי העברה, מה שיש מספיק לי, אלא יותר אחיזה בנסיעה מנהלתית בתנאים חורפיים.
אבל אם המחיר הוא מינוס רציני באמינות של מכלולים מסובכים כפי שתארתם, הוא גובר על היתרון.
אגב, הנקודה הזו -- יציבות של הרכב בנסיעה מנהלתית -- היא גם הסיבה העיקרית (לא היחידה) שאני מחפש ארוך, כי הקצר מרווח גם ככה.
רוב תודות על ההבהרות, אני מבין יותר כעת מה לחפש. מה רוצה אלוהים שבדיוק קבעתי עם מוכר LS (עם TOD) שטוען ל-200K אמייתים על הספידומטר, שזה כמעט רכב מהניילונים.
אגב מוכרים רבים מפרסמים ב-50% ומעלה מעל למחירון. זה אמיתי, או שמתחילים גבוה כדי לא לגמור ברצפה? בלוחות יש מעל 70 כלים שלא נראה שהם זזים.

raanan
21-06-20, 19:38
ברכבים עם TOD ניתן לראות בלוח המחוונים חלק ייעודי לTOD על חשבון מחוון לחץ שמן ומחוון מתח/טעינה.
129793

היתרון של רכב עם TOD הוא יחס העברה "עדיף" בהילוך הכוח - 2.48 לעומת 2.05 בתיבת העברה ללא TOD.
אך זה בא עם לא מעט חסרונות:
תיבת העברה TOD היא עם שרשרת לעומת גג"שים.
גל ההינע הקדמי מבוסס מפרקי CV/rzeppa לעומת צלבים - קשה/לא אפשרי לשיפוץ.
בתוך תיבת העברה עם TOD קיים סליל גדול (אחראי על השילוב ההדרגתי) שנוטה לפתח תקלה והוא יקר לתיקון/החלפה.


ניק היקר !
הגזמת קשות , מערכת ה TOD מאד חזקה ואמינה למרות השרשרת .
הטרנספר הזה חזק יותר מהטרנספר של פראדו .
על כמה טרופרים עם TOD שמעת שחוו תקלות ?
למיטב ידיעתי בודדים על כף יד אחת.

בנוסף, אם המערכת הזאת מסובכת , אז מה יש לחפש בסובארו ועוד אין סוף רכבים שיש להם את הבסיס של ה TOD עם תוספות רבות ומורכבות של חיישנים ואלקטרוניקה.

בקיצור,
חשוב לשים דברים בפרופורציה בפרט שאין שכיחות לתקלות במערכת הזאת.

רענן

zivo
21-06-20, 20:20
ניק היקר !
הגזמת קשות , מערכת ה TOD מאד חזקה ואמינה למרות השרשרת .
הטרנספר הזה חזק יותר מהטרנספר של פראדו .
על כמה טרופרים עם TOD שמעת שחוו תקלות ?
למיטב ידיעתי בודדים על כף יד אחת.

בנוסף, אם המערכת הזאת מסובכת , אז מה יש לחפש בסובארו ועוד אין סוף רכבים שיש להם את הבסיס של ה TOD עם תוספות רבות ומורכבות של חיישנים ואלקטרוניקה.

בקיצור,
חשוב לשים דברים בפרופורציה בפרט שאין שכיחות לתקלות במערכת הזאת.

רענן
רענן,
עזוב אותך מסובארו ופראדו....
שאלה פשוטה TOD לעומת רגיל, מה יותר אמין, מה יותר זול לתחזוקה?

טרופר זה רכב מדהים, ואני לא צוחק, אבל יש טובים יותר וטובים פחות.

נדב ש.
21-06-20, 20:32
תשובה לכולכם, אני כבר החלפתי לחברים 2 טרנספרים לא tod , למה? ניטחנו או נסעו בלי שמן.

Tod אמין מאוד כל עוד יודעים מה עושים איתו, שמים שמן דקסרון ולא כל שמן(90, 15/40 וכו') אחר שראיתי הרבה מכונאים שלא מבינים וממלאים כי ככה זה כל הטרנספרים... ואז מתפלאים מה קרה לתיבה שלא עובדת.

raanan
21-06-20, 20:53
רענן,
מה יותר אמין, מה יותר זול לתחזוקה?

חמור שאוכל עשב בשטח הציבורי ....

רענן
נ.ב - תגיד דגם ותראה כמה מחלות יש לו ועוד יותר סיפורי רס"ן שמועתי

asafk
21-06-20, 21:05
אותה מערכת tod של בורג ווורנר משמשת בהמון רכבי פנאי שטח. ונכון - היא עובדת על החלקה ועבודת הצמדה וכן הלאה.... אבל תכלס אלו מערכות אמינות. מה שגומר אותם יהיה בד"כ שימוש לא נכון - בעיקר נסיעה במצב לא משולב בשטח - אני פחות בקיא בטרופר אבל בכלי רכב שיש בהם מצבי אוטומטי - 4גבוה - 4 נמוך, הכוונה היא שנשארים במצב האוטומטי גם כשצריך לשלב וזה משגע את המערכת וגורם לבלאי. הרוצח השני הוא שמן לא מתאים. והשלישי הוא גרירה של עגלות כבדות לאורך זמן ובתנאים קשים.
לכן חשוב ביותר לוודא מה הרכב הספציפי חווה. ואיך הוא טופל.
ומעבר לכך אני אחזיר את הבמה למומחי הטרופר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->