צפייה בגרסה מלאה : האם נכון לשלב (4X4) מייד שיורדים לשטח?
בהמשך לדיון וההערה של יונתן - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116391-Article-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7% A9%D7%99-%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%98%D7%95%D7% 9F-PRO?p=897737&viewfull=1#post897737
הנה שרשור נפרד.
יונתן הנה השאלה, אתגר שיש לי עם הטרופר -
הנעה קידמית ומתלים נפרדים, מיד מגיעים לדיון על זוויות ובלאי.
אני נוסע על טרופר, כבר שנים שאין ציריות קידמיות טובות במחיר סביר.
UMI או שאין או שרוצים מחירים משוגעים, והתחליפיות (תאילנדי, סיני), איכות זבל (ולפני שאתה תופס אותי על דיוק אני אומר ציריות באופן כללי, למרות שעיקר הבעיות זה הפעמונים ויש כאלו שמשפצים רק אותם).
מצד שני, הסרן האחורי של הטרופר, משובח וחסון (דרור לתשומת לבך).
(מעולם לא נסיתי להבין את מצבו המדוייק של הדיפ' מוגבל ההחלקה) .
ברור שאני לא אעלה איזה מעלה, ואפרפר כל הדרך רק כדי לא לשלב ... אבל רוב הזמן, אני לא משולב.
יתרה מזאת, בטרופר (לא TOD) ,וכמו הרבה רכבים אחרים, אין דיפ. מרכזי (בין קדימה ואחורה).
שנוסעים על שטח עם מקדם חיכוך גבוה (אחיזה טובה) אני בכלל לא בטוח מה גורם ליותר בלאי בצמיגים.
להוסיף לפאראנויה (לגבי האורך חיים של הציריות).... אני הוספתי נעילות ( בגלגלים הקידמים, לא בדיפ'), וביום יום על הכביש, הציריות בכלל לא מסתובבות.
אז תאורטית, ברור שמשולב נותן אחיזה טובה יותר ומפזר את הכוחות טוב יותר, וברור שבמקרה של הפתעה בדרך, אתה מוכן.
אבל מבחינה פרקטית , בלאי, ושיקול כלכלי, אני מנסה להקטין את זמן השילוב.
כשאני יורד לכל דרך שהיא מתחת לכורכר כבוש, אני מעביר ל4 high
איפה השאלה?
נתת הסבר לכך שאתה מתקמצן על הבלאי של הציריות כי אין להשיג...
באותה מידה אפשר לרדת לשבילי קקל בלבד... או להשאיר את הרכב בחנייה.
או להחליף כלה... כמו שהצעת לנדב...
אם השאלה זו הכותרת בהיבט ביצועים ובטיחות בנהיגה ושמירה על מכלולי הרכב...אז חד משמעי משולב, בלימה, האצה, שינויי כיוון הכל נעשה בקלות יותר עם ארבעה גלגלים מניעים לעומת שתיים...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
six 4 life
22-06-20, 14:38
אין שום סיבה הגיונית לשילוב 4X4 כל עוד אין בעיית אחיזה, במיוחד לא במישור בקרקע יבשה ומהודקת כמו ברוב השבילים בארץ.
מי אמר שבשביל כורכר אין בעיית אחיזה?
לצורך העניין עם הייתה אחיזה מלאה היה נגרם נזק למכלולי ההנעה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אין שום סיבה הגיונית שלא לשלב 4x4 בירידה לשטח (ולינעול דיפ' מרכזי) מאחר והאחיזה היא נמוכה בהרבה מהאספלט. יש רק יתרונות של חלוקת עומס, יותר יציבות וגם הימנעות מאבדן כח במיקרה של אבדן אחיזה של גלגל יחיד.
אגב דווקא בדרכי הכורכר הכבושות האחיזה מאוד נמוכה.
המיקרה היחיד שיש לשקול פתיחה זה כשצריך לעשות פניות חדות על משטחי סלע או קרקע ממש קשה אבל זה יחסית נדיר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
כשאני יורד לכל דרך שהיא מתחת לכורכר כבוש, אני מעביר ל4 high
+1 אבל אין לי הסבר הגיוני למה אני עושה את זה. ככה נראה לי נכון.
מאוד פשוט...
האצה... 4 גלגלים דוחפים.
בלימה... המנוע בולם דרך 4 גלגלים.
שינוי כיוון... הגלגלים הקדמיים מסייעים ולכן הרכב "נענה" לרצון הנהג/הפניית ההגה מבוצעת בהחלטיות יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני הוספתי נעילות ( בגלגלים הקידמים, לא בדיפ'), וביום יום על הכביש, הציריות בכלל לא מסתובבות.
ומי אמר שזה טוב ?
חשבת אולי על זה שהיצרן רצה שתהיה תנועת שמן בסרן לשימון הדפרינצאל ושמירה על האטמים ?
לעצם שאלתך,
שטח מישור וללא בורות והצלבות, 2X4 ב HIGH .
שטח קצת יותר אתגרי, LOW . כך אני שומר על הגיר (בפרט של הבנזין) ועל הדרך שומר על ה TOD .
4X4 HIGH אצלי זה לכביש בחורף .
מעבר להורדת כוח טובה יותר (בעיקר בהאצה) , ה TOD מסייע ביציבות בבלימה בכביש מפותל וחלקלק.
זאת גם הסיבה שמבחינתי יכולת תנועה ב 4X4 בכביש הייתה דרישת חובה. אבל זה כבר שייך לשרשור הקודם.
רענן
אני מאלו המשלבים 4x4 עם הירידה מהאספלט (כניסה לשטח).
מרגיש לי יותר נכון מבחינת האחיזה והבלימה.
נשלח מהנייד
ובל נשכח, שכשאתה לא משולב, אין עזרה הדדית של הגלגלים בבלימה. נניח שעלית עליה בלי לשלב, ונכשלת. אתה לוחץ על הבלם, הקדמים ללא אחיזה ומחליקים, האחוריים חלשים ולא תופסים את משקל הרכב, ואתה מתדרדר אחורה (מי אמר סופה ממוגנת?). נכון. זאת פרקטיקה עתיקה של רכבים ישנים.
בלי קשר, הסיבה העיקרית היא בעצם לא להגיע למצב שבו היית צריך להית משולב אבל לא שילבת, נתקעת, ועכשיו מאוחר מדי.
המקרה הפרטי שלך עם הטרופר מכניס שיקולים חדשים למשוואה. לכן אין שחור ולבן.
כלל אצבע פשוט שהכרתי מאבירם ברקאי...
היית מנסה לעבור פה עם הפרייבט?
כן - לא צריך לשלב
לא - תשלב
בגדול כשנוסעים בקו ישר לשלב לא מזיק והבלאי ה"נוסף" זניח עד אפסי..
אישית, אני עם 2 נעילות אוטומטיות ולכן יכול להרשות לעצמי להשתמש פחות בהנעה קדמית.
כלל אצבע פשוט שהכרתי מאבירם ברקאי...
היית מנסה לעבור פה עם הפרייבט?
כן - לא צריך לשלב
לא - תשלב
תכל'ס
איפה השאלה?
נתת הסבר לכך שאתה מתקמצן על הבלאי של הציריות כי אין להשיג...
באותה מידה אפשר לרדת לשבילי קקל בלבד... או להשאיר את הרכב בחנייה.
או להחליף כלה... כמו שהצעת לנדב...
אם השאלה זו הכותרת בהיבט ביצועים ובטיחות בנהיגה ושמירה על מכלולי הרכב...אז חד משמעי משולב, בלימה, האצה, שינויי כיוון הכל נעשה בקלות יותר עם ארבעה גלגלים מניעים לעומת שתיים...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
1- השאלה היא פרקטית ולא תאורטית, ולכן גם שיקולי בלאי ועלויות הם חלק מהשיקול. אפשר תמיד לקחת דברים לקיצון (ולפזר את הדיון, עם הערות למה בכלל להכנס לתחביב הזה), אבל בהינתן שאני רוצה לרדת לשטח, איך מקטינים בלאי זה שיקול. אם לא היה שיקול כלכלי, הרבה אנשים פה היו על זיבר וגלגלי 37....
2- לגבי סוף ההודעה שלך -"שינויי כיוון הכל נעשה בקלות יותר עם ארבעה גלגלים מניעים לעומת שתיים." . אני מבין מה התכוונת, אבל זה לא בדיוק המצב . בדיוק הפוך עם יש לך תוואי של תמרונים חדים, גם אם אתה לא מתקמצן על הציריות שלך, ולו רק בשביל נוחות התמרון, תנתק את השילוב.
ומי אמר שזה טוב ?
חשבת אולי על זה שהיצרן רצה שתהיה תנועת שמן בסרן לשימון הדפרינצאל ושמירה על האטמים ?
רענן
הרכב רואה שטח (סגירת לוקרים קידמיים לכמה שעות נסיעה) לפחות 2-3 בחודש, לשימון זה בטוח מספיק.
לגבי השאר, ומעניין שאף אחת מהתשובות שנזרקה פה לא התייחסה לזה - אתה עם TOD זה לא שילוב רגיל (ובכל זאת, בניגוד לרוב, אתה לא בעד שילוב מיידי עם הירידה לשטח).
- - - Updated - - -
אני מאלו המשלבים 4x4 עם הירידה מהאספלט (כניסה לשטח).
מרגיש לי יותר נכון מבחינת האחיזה והבלימה.
נשלח מהנייד
ארז,
סתם מסקרנות (אני אגנוב את השרשור של עצמי) - איזה ציריות ואם אתה יכול להגיד משהו על אורך החיים שלהם (אתה עם הגבהה?).
הירשפלד יובל
22-06-20, 16:24
מעל רמה מסויימת של אי אחיזה/פירפור או מעלה בזוית/תוואי חזקה/קשה , אני מעדיף/נאלץ לשלב את ה-4x4 כשהשיקול העיקרי הוא חלוקת עומסים על המכלולים ושמירה עליהם : גל הנע אחורי , ציריות אחוריות , צמיגים אחוריים ותושבות למיניהן . השתמשתי בצמיגים שונים ומשונים , חלקם עם אחיזה טובה מאוד שאיפשרה לרכב להתקדם גם בהנעה אחורית בלבד. אבל המחשבה על עומס העבודה שמוטל על החלק המרכזי ואחורה , משכנעת אותי לשלב . בשביל מה הוא נקנה ככפול הנעה ? שכל המכלולים יתכבדו ויעבדו. ואצלי זה גם דורש נעילת לוקרים על הגלגלים. ברכבים ללא לוקר חיצוני ההתלבטות לדעתי הרבה יותר קלה בעד לשלב. שבילים לרוב אני לא משלב כל עוד אני מרגיש שיש לי אחיזה טובה.
כלל אצבע פשוט שהכרתי מאבירם ברקאי...
היית מנסה לעבור פה עם הפרייבט?
כן - לא צריך לשלב
לא - תשלב
ָָָ*כלל זה אינו תקף לקיבוצניקים, בעלי רכב ליסינג ובוגרי גרוטראלי.
מי שמדבר על חלוקה שווה מתעלם מהמקרה הספציפי.
חלוקת העומס לא כל כך מעניינת אם הסרן האחורי באמת כל כך חסון והקדמי כל כך בעייתי (עקב מחסור החלקים) .
נניח שהסרן אחורי יכול לשרוד ב2*4 200 אלף קילומטר ללא תחזוקה והקדמי 50 אלף כשהוא משולב אז בהחלט יש הגיון לשלב רק כשחייבים.
במיוחד אם יותר קל להשיג חלקים לאחורי.
אגב, (לא שזה מבחן בתנאי מעבדה) בתקופת הג'פסים אני הייתי משלב רק אחרי שנכשלתי, והשאר היו נוסעים משולבים כמעט תמיד, רוב השברים דווקא לא היו אצלי....
1- השאלה היא פרקטית ולא תאורטית, ולכן גם שיקולי בלאי ועלויות הם חלק מהשיקול. אפשר תמיד לקחת דברים לקיצון (ולפזר את הדיון, עם הערות למה בכלל להכנס לתחביב הזה), אבל בהינתן שאני רוצה לרדת לשטח, איך מקטינים בלאי זה שיקול. אם לא היה שיקול כלכלי, הרבה אנשים פה היו על זיבר וגלגלי 37....
2- לגבי סוף ההודעה שלך -"שינויי כיוון הכל נעשה בקלות יותר עם ארבעה גלגלים מניעים לעומת שתיים." . אני מבין מה התכוונת, אבל זה לא בדיוק המצב . בדיוק הפוך עם יש לך תוואי של תמרונים חדים, גם אם אתה לא מתקמצן על הציריות שלך, ולו רק בשביל נוחות התמרון, תנתק את השילוב.אם לא שורף צמיגים בדריפטים על הצד... עדיין אצליח מהר ובטוח יותר ועם פחות בלאי לצמיגים, רכבת כוח ובלמים רצף של תמרונות מהירים עם הנעה קדמית משולבת מאשר בלי.
וברור שהשאלה פרקטית... אני הגבתי מתוך ניסיון מעשי ובחינה של הרכב שלי, ללא דיפרנציאל מרכזי נשלט ושאר טופינים שיש בsuv מפנקים.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ָָָ*כלל זה אינו תקף לקיבוצניקים, בעלי רכב ליסינג ובוגרי גרוטראלי.
מי שמדבר על חלוקה שווה מתעלם מהמקרה הספציפי.
חלוקת העומס לא כל כך מעניינת אם הסרן האחורי באמת כל כך חסון והקדמי כל כך בעייתי (עקב מחסור החלקים) .
נניח שהסרן אחורי יכול לשרוד ב2*4 200 אלף קילומטר ללא תחזוקה והקדמי 50 אלף כשהוא משולב אז בהחלט יש הגיון לשלב רק כשחייבים.
במיוחד אם יותר קל להשיג חלקים לאחורי.
אגב, (לא שזה מבחן בתנאי מעבדה) בתקופת הג'פסים אני הייתי משלב רק אחרי שנכשלתי, והשאר היו נוסעים משולבים כמעט תמיד, רוב השברים דווקא לא היו אצלי....לא יודע לפי מה קבעת אורך חיים של מכלול עפ קמ נסועה.
אני כן יודע שסרן של 1טון רואה כל היום 2טון... בשנייה שאני יורד לשטח יש לו אפשרות לקבל עזרה מסרן/דיפ קדמי שמסייע בהנעה ומוריד עומס.
חוץ מזה אני גם מדבר על ניהוג ובטיחות... לא רק בלאי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
היה כבר את הדיון הזה לפני כמה שנים טובות
לא זוכר כבר איך הוא הסתיים
וזה גם כנראה גורלו של השרשור הזה
אנשים שמטיילים מקלידים פחות
Sent from my iPhone using Tapatalk
ארז,
סתם מסקרנות (אני אגנוב את השרשור של עצמי) - איזה ציריות ואם אתה יכול להגיד משהו על אורך החיים שלהם (אתה עם הגבהה?).
אני עם צמיגים במידה המקורית, ציריות מקוריות וההגבהה תקנית ולא חווה בעייה מיוחדת בנושא זה (טפו טפו חמסה חמסה) בכל השנים עם הטרופרים ( 15).
כן חוויתי קריעה של גומיות ציריה, החלפת תפוחים ובושינגים (רק לאחרונה עברתי ל super pro נראה...) אבל לא משהו חריג לדעתי.
נשלח מהנייד
סיפור של יורם טהרלב
https://www.youtube.com/watch?v=yfHqrww22Bs&fbclid=IwAR1WYFUlT81VGvAF8yH2UfFCbXITHoD fUX6Hw582pHo1FNaOzUX309i5yfs
ככלל, אני משלב תמיד בירידה מהאספלט.
הסיבה העיקרית היא תנועה יותר רצופה, יותר אחידה. זה מורגש באופן מובהק כמעט בכל סוג קרקע. גם הבלימה טובה יותר כשכל הגלגלים מצומדים זה לזה.
בעיקר - זה הרגל. אבל יש מאחוריו הגיון.
מצד שני לאחרונה אני כן מוצא את עצמי מתעצל להזיז את הידית הקטנה. לא יודע למה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כי כשיש טנדר הרבה יותר כיף לעשות דריפט
דריפט... 118 כ"ס...
מילא זה - צמיגי בוץ שכל מילימטר שחיקה שלהם עולה 400 ש"ח... לא אני לא בעניין דריפט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סיפור של יורם טהרלב
https://www.youtube.com/watch?v=yfHqrww22Bs&fbclid=IwAR1WYFUlT81VGvAF8yH2UfFCbXITHoD fUX6Hw582pHo1FNaOzUX309i5yfsאהבתי
דריפט... 118 כ"ס...
מילא זה - צמיגי בוץ שכל מילימטר שחיקה שלהם עולה 400 ש"ח... לא אני לא בעניין דריפט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עוד סיבה למה משלבים ישר כשיורדים, שמירה על הצמיגים.
וגם שמירה על השביל.
אני יודע שרובנו לא בדיוק חושבים על זה - אבל ההדורים (קורדרוי) שהופכים את הנסיעה בשביל לבלתי נסבלת ומפרקים את כלי הרכב, נוצרים על ידי כלי רכב שאינם כפולי הנעה בדיוק מהסיבות שהוזכרו.
וכן, גם אני לא משלב 4X4 לפעמים, כי הסרן האחורי הבריון והנעול מתמודד היטב ובקלות עם כל מיני הפתעות - אבל כעקרון, בהחלט צריך וגם מומלץ לנסוע משולב - יותר בטיחותי, יותר טוב לאוטו, יותר טוב לשביל.
מהשיקולים שהוזכרו כבר ומכוחו של הרגל, עוד בימי הכירכרות שלי (הנעה 4X4 קבועה) עם הירידה מהאספלט הייתי נועל דיפ' מרכזי וכעת בתקופת הרנגלר משלב 4X4 מיד עם הירידה מהאספלט.
אני גם מאלו שככל האפשר מעדיף לנסוע ב- LOW אם לא עוברים את - 30 קמ"ש (ברוב הטיולים שלנו זה כך) - לטעמי שומר על הגיר האוטו'.
האמת היא, דרור, שהקורדורי נוצר בעיקר מתדר הקיפוץ של הצמיג על הדרך וההרעדה שלה ופחות מ"פרפור" הגלגל.
בשונה אגב מתופעה דומה בדיונות שבה בחלט רואים את הגבעות הקטנות שמייצר רכב שלא אוחז ומקפץ.
לא יודע לפי מה קבעת אורך חיים של מכלול עפ קמ נסועה.
אני כן יודע שסרן של 1טון רואה כל היום 2טון... בשנייה שאני יורד לשטח יש לו אפשרות לקבל עזרה מסרן/דיפ קדמי שמסייע בהנעה ומוריד עומס.
חוץ מזה אני גם מדבר על ניהוג ובטיחות... לא רק בלאי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא קבעתי, אמרתי נניח, זו דוגמא.
במקרה הספציפי של פותח השירשור, אם יש רכיב אחד שנשחק הרבה פחות מהשני, והשני גם בעייתי להחלפה, נראה לי הגיוני לגמרי להשתמש בשני רק כשחייבים.
אני מבין ומסכים איתך,
מה שאני לא מבין זה מה מיוחד בציריות של טרופר...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
ככלל, אני משלב תמיד בירידה מהאספלט.
הסיבה העיקרית היא תנועה יותר רצופה, יותר אחידה. זה מורגש באופן מובהק כמעט בכל סוג קרקע. גם הבלימה טובה יותר כשכל הגלגלים מצומדים זה לזה.
בעיקר - זה הרגל. אבל יש מאחוריו הגיון.
מצד שני לאחרונה אני כן מוצא את עצמי מתעצל להזיז את הידית הקטנה. לא יודע למה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כי בנסיעה רגועה בשטח קל או מאוד מוכר, זה באמת לא כזה משנה, בטח ברכב אמין ומטופל.
ברכב שלך שנוסע ביום יום, השפעת הכיכרות על הבדלי השחיקה בין ימין לשמאל לא משמעותית יותר?
אופציה ב' אתה יורד לדיונות ונהנה לבדוק....
האמת היא, שהדורים נוצרים מהרוח
רק אחרי שהם קיימים, רכב ובעיקר לא משולב , עשוי להשפיע עליהם . וגם אז פחות ממה שנדמה
Sent from my iPhone using Tapatalk
ואני לתומי חשבתי שהם נגרמים כתוצאה המון כלי רכב שנוסעים על ציר עם לחץ אוויר מלא וגלגל בגודל דומה.
והנה עוד שרשור נגנב ..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אשמח לדרדר שרשור נוסף תומר, בדומה לכתב הרכב השני, גם אתה לא מדייק לגבי ההדורים.
וחכו שדורון ייכנס....
לגבי ההדורים, תוצאות התחקיר שלי:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1460
אולי פספסתי, אבל לא ראיתי התייחסות לעומס על גלי ההינע והציריות
בנסיעה משולבת ברכב ללא דיפרנציאל מרכזי.
נראה לי שהעומס שמייצרת ההתנגדות (בכל סיבוב)
בין שני הסרנים, גבוה יותר מהעומס של סרן אחורי
המתמודד לבדו עם שטח קל.
אוי החום הזה.... הקורונה שדפקה את העונה הקרה...
זיו, בדיוק בגלל זה המציאו את ה tod...
torque on demand, בכל שביל כבוש/כורכר וכו' כשלא צריך הנעה כפולה קבועה אתה דורך את המערכת והמומנט שעובר לגלגלים הקידמיים רק לפי מה שהחיישנים מזהים, עובד מעולה, אני מאוד נהניתי ממנו, גם כשנעלתי קדימה באוטומטית כמעט ולא הרגשתי אותה, פגז של דבר, ויש לזה גם חיווי כמה כוח עובר קדימה ע"י נורות שלבים בלוח המחוונים.
מעבר לזה בשטחים אחרים שלב low שים ב drive ותן לאוטו לעשות את שלו.
לנסוע ב 2x4 באופן קבוע בלי לשלב זאת טעות נפוצה, כמה הרכב שלך שוקל? כמה כוח אתה צריך כדי להזיז אותו? תעשה את החשבון הזה בסוגי קרקע שונים שאתה מטייל בהם ללא 4x4 וכשאתה ב high במקום להיות משולב ואפילו ב low ותלמד כמה אתה מאמץ את כל המכלולים שלך חוץ מהסרן האחורי שהוא גיבור, אז מה יותר שווה לטחון את את כל האוטו מנוע/גיר/טרנספר וכו' או לשלב ולהקל על הרכב במחיר של פעמון שעולה 150 שח?
אפרופו ציריות קידמיות, לא יודע מה הקטע שלכם, אני בחיים לא שברתי של טרופר, אני מטייל עם עוד עשרה טרופרים חברים, אחד שבר פעמון... בנחל עדשה... חוץ מיזה נאדה.
דבר נוסף ואולי הכי חשוב, שבירה תלויה הרבה בנהג וההכרות שלו עם הרכב, וכמובן במכוון.
תעברו ל suv אמיתי עם הנעה כפולה קבועה ואז לא תהיה לך התלבטות(יהיה ויכוח אחר, אם לנעול מרכזי או לא חחחחח) ולא תפתח שרשורים משעמום... 😂
המממ... SUV אמיתי ... המדרון חלקלק
Sent from my iPhone using Tapatalk
המממ... SUV אמיתי ... המדרון חלקלק
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא 4x4? לא suv!
מה לא?
א. אין כמו מקרר
ב. ברור שחייב מערכת להטענת מצברים- את היקרה
ג. מכופף הבננות עושה את זה...
עזוב אותך
תשאיר 2×4 כל עוד המסלול קליל.
עזוב אותך
תשאיר 2×4 כל עוד המסלול קליל.
שכחתי לציין למי שלא יודע....
מה שיפה בטרופר זה שהשילוב הוא shift on the fly, תוך כדי תנועה ובלחיצת כפתור, לא צריך לעצור ולא צריך N.
אז נכון, כשלא צריך אז לא צריך, אבל אם המסלול הקליל פתאום הופך לקצת יותר זה לא מצריך ממך יותר מידי, לחיצה ואתה משולב תוך כדי תנועה, ניגמר וחזרת לדרך כבושה? לחיצה ואתה משוחרר.
שכחתי לציין למי שלא יודע....
מה שיפה בטרופר זה שהשילוב הוא shift on the fly, תוך כדי תנועה ובלחיצת כפתור, לא צריך לעצור ולא צריך N.
אז נכון, כשלא צריך אז לא צריך, אבל אם המסלול הקליל פתאום הופך לקצת יותר זה לא מצריך ממך יותר מידי, לחיצה ואתה משולב תוך כדי תנועה, ניגמר וחזרת לדרך כבושה? לחיצה ואתה משוחרר.
קיים בערך בכל רכב עם Part time 4X4... בלנדרובר גם ב4X4 קבוע אפשר לנעול מרכזי on the fly.
רק כשעוברים ל\מLOW צריך לעצור.
אני משלב מייד עם הירידה לשטח גם בפאגרו שהיה לי
וגם ברנגלר
בדרך כלל נוסע ב LOW זה מונע התחממות ושומר על הגיר
רק בשטחים פתוחים מעביר ל HIGE
הכי משונה לי זה כול אילו שמתגאים שהם לא משלבים בכלל
כאילו שהרכב גיבור והם גיבורים שהם מטפסים ללא נעילות למרות שיש
נראה לי התרברבות ללא הבנת הרכב והשטח חלקם אנשי שטח מאוד וותיקים
קיים בערך בכל רכב עם Part time 4X4... בלנדרובר גם ב4X4 קבוע אפשר לנעול מרכזי on the fly.
רק כשעוברים ל\מLOW צריך לעצור.
אני מדבר על מהירות נסיעה לא זחילה, ניתן לשלב ל 4x4 high עד 80 קמ"ש.
גם בלנדרובר. כל עוד אתה לא בעיצומו של סיבוב.
אתה מדבר על נעילת דיפ' מרכזי.
לא ניסיתי, נועל מרכזי בירידה מאספלט, בדרך כלל זה קורה במהירות איטית.
כלל אצבע פשוט שהכרתי מאבירם ברקאי...
היית מנסה לעבור פה עם הפרייבט?
כן - לא צריך לשלב
לא - תשלב
בגדול כשנוסעים בקו ישר לשלב לא מזיק והבלאי ה"נוסף" זניח עד אפסי..
אישית, אני עם 2 נעילות אוטומטיות ולכן יכול להרשות לעצמי להשתמש פחות בהנעה קדמית.
עם כל הכבוד לאבירם, זה קשקוש.
זה אותי נחמד ככלל אצבע אם ירדת מהאספלט הצידה לשוליים או הגעת לפיקניק משותף עם פרייבטים.
גם בפרייבט יש הבדל בין פרייבט עם הנעה קדמית להנעה כפולה בכל מה שקשור לאחיזה, והאצה.
בניגוד לתפיסה המקובלת, דרך כורכר (״דרך קק״ל״), יכולה להיות בהרבה מקרים עם מקדם אחיזה נמוך מקרקע מהודקת.
בלאי הדרך משחרר חצץ שמתנהג כמו גולות על משטח, והאחיזה הכללית נמוכה בהרבה.
גם האמירה ״יש לי 2 נעילות אז אני לא משלב קדמית מאד בעייתית.
אתה מעמיס במקום לחלק עומס.
כשאתה נעול, אז במצב הבדל אחיזה, גלגל אחד נושא בעומס הרגעי.
בהנעה משולבת, למעט הצלבה מלאה, יהיו תמיד לכל הפחות 2 גלגלים שנושאים בנטל העומס, ובדכ 3.
אפשר לבנות תילי תילים של הצדקות אישיות לאי-שילוב הנעה קדמית בשטח, אבל זה לא מחזיק מים אם אתם מסתכלים על זה בראייה טהורה של חלוקת עומס באלפי הרגעים הקצרים בהם הבדל האחיזה זורק את המומנט ימינה-שמאלה בתוך הדיפ ושיפור אחיזה להיגוי, האצה, ובלימה.
זה דיון עם זקן של מתושלח, אבל העובדות לא השתנו.
האמת היא, דרור, שהקורדורי נוצר בעיקר מתדר הקיפוץ של הצמיג על הדרך וההרעדה שלה ופחות מ"פרפור" הגלגל.
בשונה אגב מתופעה דומה בדיונות שבה בחלט רואים את הגבעות הקטנות שמייצר רכב שלא אוחז ומקפץ.
בקפיצה הגלגל מאבד אחיזה, מאיץ, פוגש את הקרקע וחופר נקודתית.
מסיבה זו, הנעה 2X4 מחריפה את התופעה, כי יש משמעותית פחות יכולת הורדת הכוח לקרקע לפני גזירה, והנעה 2X4 עם צמיגים בלחץ גבוה עוד יותר.
זה נושא שנחקר אמפירית בצורה מאד מקיפה.
בדיונות זה נובע מתופעה שונה מורכבת יותר של אחיזה-איבוד אחיזה בין צדדי הסרן, העברת המומנט לצד עם פחות אחיזה, ואי-ריסון מספק שמאפשר התפתחות תדר במתלה.
הקפיץ בצד אחד ״נדרך״ בהתחפרות, משחרר את האנרגיה למרכב ומקפיץ את הצד השני וחוזר חלילה.
האמת היא, שהדורים נוצרים מהרוח
רק אחרי שהם קיימים, רכב ובעיקר לא משולב , עשוי להשפיע עליהם . וגם אז פחות ממה שנדמה
Sent from my iPhone using Tapatalk
ממש לא.
הדורים הם תופעה מוגדרת לדרכי עפר, ואינה תופעה טבעית.
באוסטרליה שיש בה מערכת עניפה של דרכי עפר זה בעיה חמורה מאד.
עם השלכות חריפות עם בלאי רכבים.
מספיק להסתכל על דרך העפר במכתש עד לחניון בארות.
בקטע המשותף לפרייבטים ואוטובוסים, יש הדורים.
ברגע שעברת לחלק שמוגדר לרכבי שטח זה כמעט ונעלם למעט קטעים מסויימים.
זה נעלם בעיקר בגלל כמות הרכבים שיורדת משמעותית, והשוני בתוואי. ואני אומר שוב, לאיבודי האחיזה חלק קטן אם בכלל ביצירת התופעה, בניגוד לבאמפים הקטנים שרואים בעליות/שבילים חוליות/ים.
והמצחיק הוא, שהרבה משרשורי ההדורים (2006, 2018) התחילו ב"4*4 או 2*4".
עריכה:
אגב 2006, ציטוט מה1.4.06:
"...הגורמים ההרסניים ביותר לדרכים הם שילוב של רכב 2WD שלא מסוגל להעביר ביעילות את הכוח למשטח לא אחיד כמו דרכי עפר,לחץ אויר גבוה,מהירות גבוהה יחסית ותעבורה גבוהה.
לחילופין רכבים רבי-מינוע (4WD וצפונה)לחץ אויר נמוך ומהירות נמוכה כמעט שלא יצרו את התופעה.
קחו לדוג' את הדרך לחאן שיירות,רוב מי שנוסע שם אלו פרייבטים והדרך מחורבנת להפליא...."
נשמע לכם מוכר? כמעט אחד לאחד :)
זה נעלם בעיקר בגלל כמות הרכבים שיורדת משמעותית, והשוני בתוואי. ואני אומר שוב, לאיבודי האחיזה חלק קטן אם בכלל ביצירת התופעה, בניגוד לבאמפים הקטנים שרואים בעליות/שבילים חוליות/ים.
הקפיצה מייצרת איבוד אחיזה, האצה וחפירה קטנה בחידוש האחיזה כאשר הגלגל במהירות גבוהה יותר ממהירות הרכב.
זה נכון שזה מתרחש גם בגלגלי נגרר מנופח, אבל ההחרפה בקצב ועוצמת התופעה קשורה מאד לגלגל מניע.
התופעה בדיונות שונה במכניקה הן של הקרקע והן של הרכב.
תבחר אחד מעשרות שרשורי הקוריגיישן אני אשמח להתווכח איתך שם. בעצם אין טעם. אתה ואני אומרים אותם דברים כבר חמש עשרה שנה.
(ואין צורך לחזור על עניין הדיונות, כולנו אמרנו כבר שזה דבר שונה).
תבחר אחד מעשרות שרשורי הקוריגיישן אני אשמח להתווכח איתך שם. בעצם אין טעם. אתה ואני אומרים אותם דברים כבר חמש עשרה שנה.
בזמנו עסקתי בזה בצורה מקצועית, כולל בדיקות שטח.
היום פחות.
מה הזוית שאתה עסקת בזה?
אל תסיטו את השרשור. זה היה רק איזכור, עוד סיבה למה עדיף לנסוע בשטח ב-4X4 ולא ב-2X4.
זה גם עניין בטיחותי, במיוחד אם מהירות הנסיעה בינונית ומעלה.
אל תסיטו את השרשור. זה היה רק איזכור, עוד סיבה למה עדיף לנסוע בשטח ב-4X4 ולא ב-2X4.
זה גם עניין בטיחותי, במיוחד אם מהירות הנסיעה בינונית ומעלה.
אתה צודק,
ההקשר הוא שהדורים הם ביטוי פיזי מובהק להבדלי האחיזה של רכב בהנעה 2X4 מול 4x4.
מול העובדה הזו אפשר לעשות את הבחירות האישיות.
אני לא משחק אותה קדוש שמשלב ברגע הירידה מהאספלט, אם ירדתי לרגע לשטח מהודק.
אבל אם זו כניסה לשטח, אני משלב.
בהמשך לדיון וההערה של יונתן - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116391-Article-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7% A9%D7%99-%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%98%D7%95%D7% 9F-PRO?p=897737&viewfull=1#post897737
הנה שרשור נפרד.
יונתן הנה השאלה, אתגר שיש לי עם הטרופר -
אהלן אהלן
מעל 50 הודעות, לא חושב שיש לי הרבה מה להוסיף...
ובכל זאת.
מכיר טרופר טוב מאוד.
אבא (ואני) עשינו עליו ביחד מעל 500k קמ. לא מעט שטח, חלקו קשה.
למיטב זכרוני, לא החליף ציריות קדמיות. ואם כן, לא יותר מפעם אחת.
מקוריות כמובן.
הגומיות לעומת זאת, הוחלפו לא פעם. ואם יש משהו שגומר את הציריות זה כשלא שמים לב שהגומיות קרועות...
לעומת זאת, חברים שנוסעים עם טרופרים נעולים קדימה כן שוברים פעמונים (לא מקוריים).
אני חושב שההנחה שלך על בלאי שאתה מנסה לחסוך מהן לא מבוססת. הבלאי שלהן לגמרי סביר.
האלטרנטיבה שאתה מציע למיקוד הבלאי בסרן האחורי החסון לדעתי לא ניתנת להוכחה.
ועכשיו זווית אחרת-
מספיקה פעם אחת שאתה שוכח לשלב לפני עלייה בעייתית ואתה גומר עם נזק שהוא בסדרי גודל יותר יקר (ומסוכן) מציריות קדמיות. מנסיון...
להלן הנסיון-
ממש לפני פחות משבועיים סיימתי 4 ימי טיול טובעניים מאוד לסמוראי. לצערי, הפעמונים אצלי בסוף דרכם ממש. דפיקות מאוד לא נעימות בסיבוב. קשה עד בלתי אפשרי להשיג מקוריות חדשות. ולכן עוד לא הוחלפו.
באופן חריג ויוצא דופן, נסעתי רוב הטיול בהנעה אחורית למעט מכשולים קשים....
זה לא כיף.
העומס המוגבר על המכלולים מורגש.
וכן, היו פעמיים ששכחתי לשלב. נגמר בנס....
פעם אחת- קיר סלע ארוך ותלול... נגמר בדרדור חסר שליטה לאחור ולמזלי השטח שמאחורי היה עם מספיק טולרנס כדי שלא ייגמר בנזק.
במקרה השני- יום לפני מעלה עקרבוט קטע כביש קצר. אז שחררתי לוקרים כדי לא "לבזבז את הפעמונים".
שכחתי לנעול....
שליש ממעלה עקרבוט עשיתי בהנעה אחורית בלבד. לחץ אוויר נמוך ואחיזה מצויינת, גמישות, יחסי העברה נמוכים, לא שמתי לב.
למזלי, חבר טוב שבא לבדוק למה אני מתקשה במכשול אחד קשוח שם לב שהלוקרים משוחררים... [emoji2359]
אם הייתי עובר את המכשול הספציפי הזה כנראה שבבא כבר היה נגמר פחות טוב. וכתבו כאן מה קורה בבלימה ברוורס ב- 2*4.
עד כאן.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ניצחת
זה לא עניין של ״ניצחון״
מדע הוא דבר מתפתח, ואם מדדתי משהו בשיטה אחת, אז אולי אתה מדדת בצורה אחרת שפותחת עוד אפשרויות שלא ראינו בזוית שלנו.
אז כן,
אם יש רעיונות לגבי התופעה זה רק יכול להיות חיובי.
איל ודורון,
עוד הערה אחת על עבודות עפר, ויש לכם את המילה שלי - אני מבטיח לחרב כל שרשור שלכם :)
רוצים לבדוק אותי?????????????????????
איל ודורון,
עוד הערה אחת על עבודות עפר, ויש לכם את המילה שלי - אני מבטיח לחרב כל שרשור שלכם :)
רוצים לבדוק אותי?????????????????????
אם לא הבנת את הקשר לשילוב הנעה קדמית בשטח אז התפספס לגמרי.
הבנתי שני דברים -
1- שגם על הקביעה הזו (שזה קשור) יש וויכוח.
2- שזה לא רלוונטי לשרשור הזה (בדיוק כמו שהשאלה כמה "שחור" אנחנו משאירים על הסלע במעבר קשה).
אני לא יבין את זה אף פעם....
אנשים הולכים מתייעצים, שואלים, קונים 4x4 החלומות שלהם ומשקיעים את מיטב כספם בשיפצורים, שיפורים וכו' בשביל מה? כשמגיע הרגע אז לא לשלב? לנסוע למקומות שכל פרייבט יכול?
לא מבין.
הבנתי שני דברים -
1- שגם על הקביעה הזו (שזה קשור) יש וויכוח.
2- שזה לא רלוונטי לשרשור הזה (בדיוק כמו שהשאלה כמה "שחור" אנחנו משאירים על הסלע במעבר קשה).1. לא ראיתי וויכוח, נדב ודורון ידועים בהסכמה גורפת על הכל...
2. הצבע השחור על הסלע לא מפרק שלדות ורכבים ,אפילו פעמוני צירייה (;
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
זה כדי לומר אחר כך 'זה קשה?? אפילו לא שילבתי..'
אז תעשו מה שאני עושה. תשלבו. ואחר כך תגידו 'זה קשה?? רק כשהגעתי למעלה שמתי לב שבכלל לא הייתי משולב..'
אף אחד גם ככה לא ידע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כמו שכבר נכתב ע״י חלק מהמגיבים, בכניסה לשטח מומלץ לשלב 4x4 וברכבים עם 4x4 קבוע, לנעול דיפרנציאל מרכזי.
מרבית הסיבות כבר צוינו והנ״ל חשוב במיוחד לנהגים מתחילים, שעלולים לשכוח לשלב / לנעול בדיוק כשצריך הן בגלל שיכחה או כי לא הבינו שצריך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חייב לציין שיש רכב אחד שבו לא כדאי לנעול מרכזי בשבילים עם אחיזה סבירה - פג'רו bk.
לא יודע מה הסיבה אבל לפחות 3 התהפכויות בנסיעות שבילים עם פג'רו כזה - קרו בנסיעה די רגילה, במצב 4 נעול. אולי זה רק נסיבתי אבל זה מבחינתי לקח שאני מיישם ספציפית ברכב הזה ונוסע 4 פתוח כשהשביל טוב
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מעניין, לא נתקלתי / שמעתי על כאלו מקרים.
מתי הארעו?
אגב בפאגרו יש פאק רציני של ביטול ה tc ב- low כאשר נועלים דפרנציאל אחורי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמו שכבר נכתב ע״י חלק מהמגיבים, בכניסה לשטח מומלץ לשלב 4x4 וברכבים עם 4x4 קבוע, לנעול דיפרנציאל מרכזי.
מרבית הסיבות כבר צוינו והנ״ל חשוב במיוחד לנהגים מתחילים, שעלולים לשכוח לשלב / לנעול בדיוק כשצריך הן בגלל שיכחה או כי לא הבינו שצריך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אגב, עוד משהו שחשוב מאוד לעשות בכניסה לשטח הוא לבטל את ה- esp שמפריע מאוד בשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין, לא נתקלתי / שמעתי על כאלו מקרים.
מתי הארעו?
אגב בפאגרו יש פאק רציני של ביטול ה tc ב- low כאשר נועלים דפרנציאל אחורי.
Sent from my iPhone using Tapatalkאחד מהם השאיר לי צלקות על הפרצוף והקרקפת.
שיהיה ברור - אני הייתי האשם ולא הרכב. אבל עוד שני מקרים בנסיבות דומות הביאו אותי למסקנה - הנסיבתית - הזו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אגב, עוד משהו שחשוב מאוד לעשות בכניסה לשטח הוא לבטל את ה- esp שמפריע מאוד בשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk+1
וספציפית בלנדקרוזר 120 הכיבוי נעשה בנעילת הדיפ' המרכזי מה שמחבר את הדברים יחדיו.
אין כפתור יעודי.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אם היתה אופצייה.. אז לא לשלב ולבטל את הesp בכניסה לשטח (:
במיצובישי זה קורה אוט' בשילוב לlow או
נעילה אחורית...
ולמרות שיש כפתור, הנורה נדלקת, היא תמיד שם פשוט נכנסת מעט מאוחר יותר.
אגב שוב נאברה, חזקה יותר, גיר חרוץ יותר והסלילים מאחורה... הכפתור ביטול עובד באופן מוחלט... והחווית נהיגה פנומנלית..
עריכה: התבלבלתי כבר עם שירשור הטנדר...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חייב לציין שיש רכב אחד שבו לא כדאי לנעול מרכזי בשבילים עם אחיזה סבירה - פג'רו bk.
לא יודע מה הסיבה אבל לפחות 3 התהפכויות בנסיעות שבילים עם פג'רו כזה - קרו בנסיעה די רגילה, במצב 4 נעול. אולי זה רק נסיבתי אבל זה מבחינתי לקח שאני מיישם ספציפית ברכב הזה ונוסע 4 פתוח כשהשביל טוב
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkקביעה מאוד יוצאת דופן.
מה יש ברכב הזה, מעבר לקשר הנסיבתי, שיכול לגרום לזה????
התהפכות בנסיעת שבילים רגילה בגלל 4*4???
ולמה דווקה bk? במה שונה הקינג?
אסף, אתה חייב להסביר את הקביעה המוזרה הזו.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
כתבתי שאני לא יודע למה. אבל נסיבתית - זה המצב. ולכן אני ממליץ ספציפית ברכב הזה לנהוג כך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף אני חושב שראוי שתפסול עצמך מלדון בנושא פאג'רו BK, אתה מעורב בעניין הזה רגשית - הוא ניסה להרוג אותך.
חנן-ג'יפולוג
23-06-20, 22:19
מעצם העובדה שיש כאן הרבה ותיקים ומנוסים, שדוגלים בשתי האופציות, כל אחד וסיבותיו הצודקות, נראה לי הוגן לקבוע שההוכחה נמצאת בפודינג: אם אחת האופציות היתה קטסטרופלית ממש, כבר היינו יודעים מזה.
אז זה בסדר, וזה בסדר, כל עוד לא מדובר בדגם עם רגישות מיוחדת לאחת האופציות, וכל עוד פועלים במידתיות.
כשלעצמי, אף פעם לא אהבתי את התחושה שמישהו נוגע לי בהגה כל הזמן, כמו גם תחושת האונס בסיבובים על קרקע יציבה. תחושה שמתלווית לכל רכב עם טרנספר נעול באשר הוא. אז אני נוסע בהנעה אחורית (ברכבים עם טרנספר part time. ברכבים עם דיפ' מרכזי אני נוסע כשהוא לא נעול) , למעט כשאני נוסע במהירות גבוהה מאוד, ו/או כשאחיזת הקרקע נמוכה, כמו בוץ, חול, דרדרת, עליה קשה וכו'.
.
הפודינג שלי הוא העובדה שמעולם לא שברתי ציריות אחוריות, וכשכן שברתי גל הינע אחורי, זה תמיד היה במצב משולב.
כשהדרכתי נהגים חדשים הנחיתי אותם לשלב מיד בירידה מהכביש, וגם על כביש מוצף. עודף בטחון שהיה משולב בחוסר נסיון, ביחד עם רכב קל וחזק והנעה אחורית גרם להם להתהפך בממוצע כל שבועיים.
מעצם העובדה שיש כאן הרבה ותיקים ומנוסים, שדוגלים בשתי האופציות, כל אחד וסיבותיו הצודקות, נראה לי הוגן לקבוע שההוכחה נמצאת בפודינג: אם אחת האופציות היתה קטסטרופלית ממש, כבר היינו יודעים מזה.
אז זה בסדר, וזה בסדר, כל עוד לא מדובר בדגם עם רגישות מיוחדת לאחת האופציות, וכל עוד פועלים במידתיות.
כשלעצמי, אף פעם לא אהבתי את התחושה שמישהו נוגע לי בהגה כל הזמן, כמו גם תחושת האונס בסיבובים על קרקע יציבה. תחושה שמתלווית לכל רכב עם טרנספר נעול באשר הוא. אז אני נוסע בהנעה אחורית (ברכבים עם טרנספר part time. ברכבים עם דיפ' מרכזי אני נוסע כשהוא לא נעול) , למעט כשאני נוסע במהירות גבוהה מאוד, ו/או כשאחיזת הקרקע נמוכה, כמו בוץ, חול, דרדרת, עליה קשה וכו'.
.
הפודינג שלי הוא העובדה שמעולם לא שברתי ציריות אחוריות, וכשכן שברתי גל הינע אחורי, זה תמיד היה במצב משולב.
כשהדרכתי נהגים חדשים הנחיתי אותם לשלב מיד בירידה מהכביש, וגם על כביש מוצף. עודף בטחון שהיה משולב בחוסר נסיון, ביחד עם רכב קל וחזק והנעה אחורית גרם להם להתהפך בממוצע כל שבועיים.
+++
בכל מבול הנחרצות , אחד שחושב ולא מרגיש מחוייב לאמונות והרגלים.
+++
בכל מבול הנחרצות , אחד שחושב ולא מרגיש מחוייב לאמונות והרגלים.
אם לא שמת לב, הרגע העדת על עצמך כמחויב לאמונות והרגלים.
כשלעצמי, אף פעם לא אהבתי את התחושה שמישהו נוגע לי בהגה כל הזמן, כמו גם תחושת האונס בסיבובים על קרקע יציבה..
אם אני זוכר נכון, אתה עם נעילה קדמית אוטומטית?
זה אירוע אחר בהתנהגות הרכב ותחושת נהג ביחס לנסיעה משולבת רגילה ללא נעילה.
חנן-ג'יפולוג
24-06-20, 09:17
הנה הציטוט המלא והרלוונטי:
"כשלעצמי, אף פעם לא אהבתי את התחושה שמישהו נוגע לי בהגה כל הזמן, כמו גם תחושת האונס בסיבובים על קרקע יציבה.
תחושה שמתלווית לכל רכב עם טרנספר נעול באשר הוא. "
אם לא שמת לב, הרגע העדת על עצמך כמחויב לאמונות והרגלים.
הפוך מרובכם, אני בתהליך גמילה ( ואת זה ניסיתי לחלוק פה).
במשך הרבה שנים, כמו רוב האנשים פה, ירדתי מהכביש, שילבתי 4x4!!!
וכמו חנן, כך גם לימדתי אחרים, יורדים מהכביש, משלבים.
לפני כמה זמן, שהפעמון בציריה התחיל עוד הפעם לתקתק, והיה לי ברור שאני לא שם ציריה כזו עוד הפעם, ולא משלם ל UMI את המחירים שלהם, או בקיצור, מחכה לטיסה הבאה לארה"ב...
התחלתי לחשוב איך לאריך לה את האורך חיים, ואז התחלתי לשאול את עצמי את כל השאלות האלו.
המסקנה הראשונה הייתה להוסיף לוקרים ( אין סיבה שכל העסק יסתובב (אמנם בלי עומס) כל הזמן.
והמסקנה השניה, למה לשלב מיד?
וככל ששיחקתי עם זה, הגעתי בדיוק למסקנה של חנן, יש הרבה מקרים, בשטח, שלא רק שלא צריך 4x4, זה אפילו פחות טוב \ נח.
לרגע לא אמרתי שאני לא משלב בכלל, ורק לפני מכשול (אחרי הכל, גם למנגנון שילוב יש אורך חיים משלו), כל מה שניסיתי להציע-
לחשוב! לא לעשות על אוטמט.
בדיוק כמו שחנן כתב, טוב ממני, להרגיש את האוטו והמצב.
אז אני כבר בשלבים מתקדמים של גמילה מהאמונה וההרגל הזה.
מה אתך??? במקרים כאלו, להיות מודעים לבעיה, זה 90% מהפתרון :-)
זיו,
אתה אומר בעצמך ששינוי התפעול שלך נובע מבעיה טכנית.
על עובדות אי אפשר להתווכח, בנסיעה משולבת יש יותר אחיזה ויותר שליטה בכל מקום שמקדם האחיזה נמוך מ-1 כלומר ירידה ממשטח בטון או אספלט.
עכשיו שכל אחד יעשה חושבים ובחירה, הכל לגיטימי.
כולל בחירה אמוציונלית, מעשית בגלל בעיה נקודתית של רכב זה או אחר או תחושת אי נוחות בהגה.
אתה צודק שלהיות מודע לבעיה זה המפתח, תסתכל רגע על עצמך.. אתה זה שמתעלם מהעובדות ומסובב את התמונה כי יש לך בעיה עם ציריה.
לשמחתי יצא לי בעבר לא מעט להיות בסביבה שתכליתה הייתה בדיקה בדיוק של דברים כאלו.
והבחירה שלי היא לשלב.
אתה מציין סיבה אישית ופרטית מאוד.
ואם אצלי ברכב מה שיקר ולא במלאי זה דווקא הסרן האחורי?
הכותרת של השרשור היא כותרת כללית ולא האם בטרופר שהוסיף לוקרים ובהתחשב במצאי ומחיר חלקי החילוף שלו כדאי לשלב.
ואם נגלגל אחורה אז מה שהקפיץ את כל השרשור הזה היתה איזו אמירה כללית שלך ששילוב 4x4 בירידה מהכביש הוא טעות דומה לזה שלא לשים הילוך כח כשצריך. אז לגבי הקביעה הזו, בוודאי שאין כאן הסכמה.
רק להזכיר את שלל הדיונים שהיו בנושא כשנדב42 שבר את הסרן האחורי בדרך הקלה שמובילה למרזבה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
זיו,
אתה אומר בעצמך ששינוי התפעול שלך נובע מבעיה טכנית.
על עובדות אי אפשר להתווכח, בנסיעה משולבת יש יותר אחיזה ויותר שליטה בכל מקום שמקדם האחיזה נמוך מ-1 כלומר ירידה ממשטח בטון או אספלט.
עכשיו שכל אחד יעשה חושבים ובחירה, הכל לגיטימי.
כולל בחירה אמוציונלית, מעשית בגלל בעיה נקודתית של רכב זה או אחר או תחושת אי נוחות בהגה.
אתה צודק שלהיות מודע לבעיה זה המפתח, תסתכל רגע על עצמך.. אתה זה שמתעלם מהעובדות ומסובב את התמונה כי יש לך בעיה עם ציריה.
לשמחתי יצא לי בעבר לא מעט להיות בסביבה שתכליתה הייתה בדיקה בדיוק של דברים כאלו.
והבחירה שלי היא לשלב.
בשביל לנקות את השולחן "מהבעיה" הזו - היתה בעיה, כבר אין בעיה! אני הבאתי סט שלם מארה"ב , כולל הציריות והפעמונים הפנימיים, יש לי אחריות לכמה עשרות אלפי מייל, אני יותר לא מודאג מהציריות. מבחינה טכנית זה מאחורי (אני מצפה לא לחזור לפינה הזו יותר לשאר חיי הרכב).
ועדיין - כל רכב שפוי עם סרן חי מאחור ומתלים נפרדים מלפנים, הסרן האחורי חזק ועמיד פי כמה מהציריות \ פעמונים מלפנים (ואני כותב שפוי, כי שי רכבים עם בעיות ודפקטים, ויש חריגים), וזה בפני עצמו שווה חשיבה והתייחסות.
אבל כל התהליך גרם לי לחשוב, ולהיות פתוח לגישה אחרת. זה הכל.
אני לא בא להגיד מתי כן ומתי לא. כל רכב מתנהג אחרת, ואני בטוח ששלמה, שהגדיל את המידות, ונוסע עם צמיג של 100 טן, וגם על הכביש כבר איכות הנסיעה שלו לא משהו....(סתם לקחתי אותו כדוגמה, בגלל הדיון על הצמיגים), התחושות והשיקולים בשטח, שונים מהשיקולים של חנן או שלי.
לצערי, הרוב פה ענו תשובה אוטמטית, והעידו שהם אפילו לא חושבים על זה.
אבל אני בטוח שהשרשור הזה יגרום לאנשים לחשוב, ניפגש עוד שנה :-)
הוא פירט היטב את המקרה הפרטי בהודעה הראשונה, זה ש90% מהשרשור הלך למקרה הכללי זו בעיה אחרת של חוסר שילוב...
מאחר והוזכרתי אני רוצה להבהיר - גם לפני הגדלת הצמיגים וגם בכל הרכבים האחרים שהיו לי עם הירידה לשטח שולב 4X4.
נכון זה הרגל זה כמעט פעולה אוטומטית אצלי ואצל רבים אחרים אבל זה הרגל נכון לטעמי.
לוחמת ההגה בשטח ואני מדגיש בשטח היא אפסית עד לא קיימת כל זמן שלא נועלים את הנעילה הקדמית.
תוספת העומס על מכלולי המתלה/ הנעה הקדמיים במצב 4X4 לדעתי היא לא משמעותית ובטח אם משווים ליתרונות של פיזור העומס הנכון יותר ועל האחיזה הטובה יותר של הרכב גם בשטח לא בעייתי במיוחד.
חייב לציין שיש רכב אחד שבו לא כדאי לנעול מרכזי בשבילים עם אחיזה סבירה - פג'רו bk.
לא יודע מה הסיבה אבל לפחות 3 התהפכויות בנסיעות שבילים עם פג'רו כזה - קרו בנסיעה די רגילה, במצב 4 נעול. אולי זה רק נסיבתי אבל זה מבחינתי לקח שאני מיישם ספציפית ברכב הזה ונוסע 4 פתוח כשהשביל טוב
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מה שונה פג'רו נעול מרכזי משאר ה SUV באותו מצב שהופף אותו "למסוכן" לדעתך ?
לדעתי, הבעיה נעוצה בנהגים ולא ברכב, הסבר :
פג'רו בזכות השלדה האחודה ומתלים עצמאיים בכל 4 הפינות, מאפשר התנהגות כביש טובה מאד ביחס ל SUV עם
סרן "חי" מאחור ושלדת סולם.
אותה התנהגות טובה באה לידיי ביטוי באפשרות לנסיעה מהירה בשבילים
(בפרט כשמדובר בפג'רו שנרכש בכספי מיסים).
נהיגה כזאת דורשת מיומנות המצויה לנהגי מרוצי ראלי ופחות לנהגי שטח עבירות או נהגים "רגילים".
כלומר, איבוד השליטה נובע מנסיעה מהירה עקב בטחון יתר ביכולת והתנהגות הפג'רו.
בכל מקרה,
אני טוען שכל נסיעה מהירה בקרבה למגבלות האחיזה ( ולא משנה על איזה משטח, כביש רטוב, כורכר וכו' )
לא לנהוג עם נעילות אוטמטיות או נעילה מרכזית למעט מוגבלי החלקה.
פשוט לא רוצים לערער את יציבות הרכב (שגם כך במגבלות האחיזה) ע"י השפעה של גלגל אחד על גלגל אחר.
בבלימה,
עם מערכת ABS מודרנית טובה, המרחק קצר יותר וללא דרמות בעיקולים לעומת בלימה ללא מערכת ABS .
בהאצה,
מוגבלי החלקה או בעדיפות שניה מערכת TC שומרת על קו הנהיגה.
רענן
הוא פירט היטב את המקרה הפרטי בהודעה הראשונה, זה ש90% מהשרשור הלך למקרה הכללי זו בעיה אחרת של חוסר שילוב...
יש כותרת לשרשור.. והיא המקרה הכללי.
זיו התייחס עד כה לשאלה הכללית דרך אירוע נקודתי.
אני טוען שכל נסיעה מהירה בקרבה למגבלות האחיזה ( ולא משנה על איזה משטח, כביש רטוב, כורכר וכו' )
לא לנהוג עם נעילות אוטמטיות או נעילה מרכזית למעט מוגבלי החלקה.
פשוט לא רוצים לערער את יציבות הרכב (שגם כך במגבלות האחיזה) ע"י השפעה של גלגל אחד על גלגל אחר.
נסיעת שטח גם אם אינה מהירה, אבל ממושכת , יכולה לטגן דיפ מרכזי פתוח.
ראיתי את זה קורה בדיפ מרכזי ויסקוזי מוגבל החלקה שביום רגיל לא מגמגם.
הוא רתח והפסיק להעביר כוח.
גם דיפ׳ מרכזי מכני יעבוד קשה מאד במצב כזה.
הסיבה היא אינספור תיקוני מהירות בין הסרנים.
ולפני שקופצים, אין הכוונה לפלטפורמות ייעודיות במפרט ייעודי שנבנו למצבים כאלו אלא הרכבים הסטנדרטיים בשוק.
בבלימה,
עם מערכת ABS מודרנית טובה, המרחק קצר יותר וללא דרמות בעיקולים לעומת בלימה ללא מערכת ABS .
רענן
בלימה עם ABS ארוכה יותר, בייחוד בשטח.
היתרון הוא השליטה והיגוי, לא מאחרי בלימה.
לא חושב שיש משמעות לבלאי שזיו מדבר עליו, וגם אם כן.. לדעתי האישית, המבוססת על ניסיון ארוך במספר רב של רכבים ובתנאים שונים ומשונים...
4x4h בירידה לשביל חולי/כורכר יקל על הרכב ויתרום לביצועים ולבטיחות עדיפים מאשר נסיעה בהנעה אחורית בלבד.
לגבי כמה הבלאי המצטבר בצלבים .. דיפ קדמי, פעמונים, תפוחי הגה.. צלבים בדרייבשאפט.
לדעתי האישית בלבד, זניח ולא חשוב, החסרון (אני אגב טוען שהבלאי יורד) הנל לטעמי מתגמד לעומת יתרון הביצועים והבטיחות.
מקובע לביצועים? סבבי..
לך חשובים הפעמונים מקדימה? סבבי...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בלימה עם ABS ארוכה יותר, בייחוד בשטח.
היתרון הוא השליטה והיגוי, לא מאחרי בלימה.
לגבי שטח אתה צודק (נוצר מערום לפני הגלגלים שעוזר.
לגבי כביש, ABS מודרני, זה כבר מזמן הפוך (ולא מדבר על בלימה מתוכננת של נהג מרוצים בקו ישר ).
רענן
אנחנו מדברים על שטח. יש מקרים שהאוטו פשוט לא עוצר.
לגבי פאג'רו, ייתכן שבנוסף לתחושות הבטחון שהוא נותן בנסיעת שבילים מהירה, הוא סובל מתסמונת הג'יפ השקרן. בהבדל אחד משמעותי, כש"הג'יפ השקרן" היה מתהפך, ברוב המקרים היה ניתן להפוך אותו חזרה. לפעמים אפילו בלי שקצין הרכב ידע.
לא חושב שיש משמעות לבלאי שזיו מדבר עליו, וגם אם כן.. לדעתי האישית, המבוססת על ניסיון ארוך במספר רב של רכבים ובתנאים שונים ומשונים...
........
לגבי כמה הבלאי המצטבר בצלבים .. דיפ קדמי, פעמונים, תפוחי הגה.. צלבים בדרייבשאפט.
לדעתי האישית בלבד, זניח ולא חשוב, ........
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
רק להבין מה אתה אומר - למערכות האלו יש בלאי קבוע אם משתמשים ואם לא משתמשים? סתם מתעיפות מהשמש?
אתה בוחר להבין מה שאתה רוצה...
כתבתי שהבלאי מרוב שהוא זניח הוא לא מעניין....אותי.
מענייו אותי ביצועים עדיפים בכל רגע נתון...
ואם תצליח לגרור אותי לדיון על הבלאי (למרות שאותי הוא לא מעניין) ... אני אראה לך שבשילוב הבלאי נמוך יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לגבי שטח אתה צודק (נוצר מערום לפני הגלגלים שעוזר.
לגבי כביש, ABS מודרני,
רענן
זה לא רק המערום.
זה גם חוסר האחיזה המתמשך של כל הגלגלים שמשגע את המערכות עד כדי חוסר בלימה כללי.
גם בכביש זה לא מוחלט עדיין.
עוד חומר למחשבה.
https://youtu.be/RgMP7YbhvwU
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.