PDA

צפייה בגרסה מלאה : מים במיכל עודפים



Udim
22-06-20, 17:57
בדקתי מים במיכל עודפים (דיזל 3 ) ולראשונה הוא היה די מלא, עד עכשיו היה בו מים במפלס הנמוך ביותר.
הבדקה שעשיתי היתה על מנוע חם, לא ראיתי אירוע של התחממות לפני, אני בודק במהלך נסיעות בתדירות די גבוה את מדיד חום המנוע.
האם זה מעיד על תקלה או שזה תקין?
לא יודע אם זה קשור אבל אתמול במוסך החליפו לי צינור לחץ של משאבת הגה
שאלת המשך, האם את המים שמגיעים למיכל עודפים מחזירים לרדיאטור או שזה קורה באופן עצמאי (איך בדיוק עובד המנגנון שם)

תודה לעונים
אודי

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

erezgur
22-06-20, 18:47
אתה מדבר על טרופר למיטב זכרוני.
לא רואה קשר למה שהחליפו במוסך.
כאשר המנוע חם המים מגיעים למיכל העודפים, מכאן שמו. כאשר יתקרר חלק יחזרו לרדיאטור. לא רואה משהו חריג.

דרך אגב, לא מדיד חום אלא מד חום.
בהזדמנות אתה יכול להוסיף מד חום עם זמזם שיתריע על טמפרטורה שחוצה סף שתגדיר (אצלי 100 מעלות צלסיוס) עם רגש המוצמד לראש המנוע. היו כאן שרשורים עם קישורים לחלקים...

נשלח מהנייד

Udim
22-06-20, 18:52
אכן טרופר (טעות שלי [emoji17]),
תודה על התשובה, כיוון שמדובר במערכת קריטית וזה פעם ראשונה שהבחנתי ב"תופעה" רציתי לוודא שהדבר אכן תקין

שוב תודה על העזרה....

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

OFF-RoaD
22-06-20, 19:33
ב"מנוחה" מערכת הקירור (המעברים במנוע, הרדיאטור, וכל הצנרת ביניהם) מלאה עד 0 מקום. זה חשוב, כי בועת אויר שנתפסת איכשהו בחלק העליון של המנוע (כי זה מה שאויר עושה) עלולה לגרום להפרעה בזרימה, עליה בלחץ, ובגדול נזקים שהסוף שלהם, אם לא התגלו בזמן, בלתי הפיכים.

כשהמנוע חם הנוזל מתפשט (סד"ג של 5-7% אני חושב, יש לך 8 ליטר במערכת, זה איזה חצי ליטר עודפים), הלחץ עולה, והמעבר למיכל העודפים נפתח. מה ששולט על הזרימה הוא הקפיץ שנמצא כחלק מפקק הרדיאטור. עליית הלחץ לוחצת אותו מעלה והצינורית למיכל העודפים נפתחת בפני הנוזל.

כשהמנוע מתקרר חזרה הנוזל מתכווץ והואקום שנוצר במערכת (האטומה, מן הסתם) שואב את הנוזל חזרה לתוך הרדיאטור.

אגב, מציע לך לבדוק מה הלחץ בו נפתח פקק הרדיאטור שלך (חרוט עליו, 0.9/1.1, משהו כזה) ומה הלחץ הנכון לאוטו, כדי לוודא שיש שם פקק מתאים. אני כבר לא זוכר האמת מה הולך שם :(
אם צריך להחליף, כל חנות חלפים על הדרך מחזיקה, וזה עולה גרושים.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Udim
22-06-20, 19:58
ב"מנוחה" מערכת הקירור (המעברים במנוע, הרדיאטור, וכל הצנרת ביניהם) מלאה עד 0 מקום. זה חשוב, כי בועת אויר שנתפסת איכשהו בחלק העליון של המנוע (כי זה מה שאויר עושה) עלולה לגרום להפרעה בזרימה, עליה בלחץ, ובגדול נזקים שהסוף שלהם, אם לא התגלו בזמן, בלתי הפיכים.

כשהמנוע חם הנוזל מתפשט (סד"ג של 5-7% אני חושב, יש לך 8 ליטר במערכת, זה איזה חצי ליטר עודפים), הלחץ עולה, והמעבר למיכל העודפים נפתח. מה ששולט על הזרימה הוא הקפיץ שנמצא כחלק מפקק הרדיאטור. עליית הלחץ לוחצת אותו מעלה והצינורית למיכל העודפים נפתחת בפני הנוזל.

כשהמנוע מתקרר חזרה הנוזל מתכווץ והואקום שנוצר במערכת (האטומה, מן הסתם) שואב את הנוזל חזרה לתוך הרדיאטור.

אגב, מציע לך לבדוק מה הלחץ בו נפתח פקק הרדיאטור שלך (חרוט עליו, 0.9/1.1, משהו כזה) ומה הלחץ הנכון לאוטו, כדי לוודא שיש שם פקק מתאים. אני כבר לא זוכר האמת מה הולך שם :(
אם צריך להחליף, כל חנות חלפים על הדרך מחזיקה, וזה עולה גרושים.

Sent from my SM-N960F using Tapatalkתודה רבה רבה על התשובה המפורטת, החכמתי ....

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Raccoon
22-06-20, 20:04
האם הנוזל נקי ובצבע הנכון?

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

נדב ש.
22-06-20, 21:23
דבר ראשון תבדוק בבוקר על מנוע קר.
דבר שני תביט על הפקק, יש לו גומיה, אם היא נראת מנופחת וגדולה יותר מהפקק.... לא טוב...
דבר שלישי תרחרח את הנוזל, אם יש ניחוח של סולר....
זה כבר מסביר את כל השאר...

אחרי כל זה, שאר התשובות בהמשך.

Udim
22-06-20, 23:55
אני מכיר את הדגשים שעלו כאן מבחינת בדיקת המים, רק רציתי לוודא את עניין המים שנמצאים במיכל העודפים

תודה רבה

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

avihai484
27-08-20, 01:08
דבר ראשון תבדוק בבוקר על מנוע קר.
דבר שני תביט על הפקק, יש לו גומיה, אם היא נראת מנופחת וגדולה יותר מהפקק.... לא טוב...
דבר שלישי תרחרח את הנוזל, אם יש ניחוח של סולר....
זה כבר מסביר את כל השאר...

אחרי כל זה, שאר התשובות בהמשך.

היי אני לא כותב המאמר.. אבל אשמח לדעת האם הגומיה של הפקק קריטית?. לי אין גומיה מאותה סיבה שנכנס לי סולר לרדיאטור והגומיה היתה מנופחת עד שנקרעה.

נדב ש.
27-08-20, 06:43
תחליף לפקק חדש.

erezgur
27-08-20, 11:32
אבל אשמח לדעת האם הגומיה של הפקק קריטית?. לי אין גומיה מאותה סיבה שנכנס לי סולר לרדיאטור והגומיה היתה מנופחת עד שנקרעה.
אני חייב להודות שלרגע התלבטתי האם אתה שואל ברצינות.

גומיות אטימה באופן כללי נועדו בדיוק לשמן - לאטום, למנוע מעבר / בריחת נוזלים.
אם אין לך אטימה על פקק הרדיאטור, הרי יש לך כשל במערכת קירור המנוע ומכאן הדרך קצרה לאבדן מיים, חימום של המנוע וקריסתו.
לאחר אירוע של סולר במיים, במסגרת הטיפול בנזקים יש להחליף את כל חלקי הגומי שאולי ניזוקו בעת שהיו במגע עם הסולר, אזור לחסוך בנושא זה.

פקק ראדיאטור חדש זה פריט זול יחסית אין כל סיבה שלא להחליף אפילו אם הוא נראה תקין ובוודאי אם הגומי שלו שינה צורה בעקבות מגע עם סולר!. האם מי שטיפל לך ברכב לאחר תופעת הסולר במיים לא החליף את כל הצינורות הרלוונטיים? מבחינתי זה היה סימן להחליף מוסך.

avihai484
27-08-20, 11:44
אני חייב להודות שלרגע התלבטתי האם אתה שואל ברצינות.

גומיות אטימה באופן כללי נועדו בדיוק לשמן - לאטום, למנוע מעבר / בריחת נוזלים.
אם אין לך אטימה על פקק הרדיאטור, הרי יש לך כשל במערכת קירור המנוע ומכאן הדרך קצרה לאבדן מיים, חימום של המנוע וקריסתו.
לאחר אירוע של סולר במיים, במסגרת הטיפול בנזקים יש להחליף את כל חלקי הגומי שאולי ניזוקו בעת שהיו במגע עם הסולר, אזור לחסוך בנושא זה.

פקק ראדיאטור חדש זה פריט זול יחסית אין כל סיבה שלא להחליף אפילו אם הוא נראה תקין ובוודאי אם הגומי שלו שינה צורה בעקבות מגע עם סולר!. האם מי שטיפל לך ברכב לאחר תופעת הסולר במיים לא החליף את כל הצינורות הרלוונטיים? מבחינתי זה היה סימן להחליף מוסך.

שואל ברצינות. אין לי הרבה ידע בנושא. לא סתם פתחתי אשכול אם יש מישהו שמוכן להפגש איתי וקצת לקבל הסבר על הרכב
לגבי הסולר במים זה נתפס בזמן אז לא החליפו לי צינורות אלא רק את האיג'קטורים והגומיות וניקוי הסולר. לגבי הפקק של הרדיאטור אני יחפש אחד חדש

ותמיד הדברים הקטנים האלא הם הדברים שהכי קשה להשגה. ישלך מושג איפה אני יכול להשיג?

erezgur
27-08-20, 12:05
פקק ראדיאטור אני מניח שתוכל למצוא בכל חנות חלקי רכב, בוודאי בכל מוסך שמטפל לך ברכב.

מי המוסך המטפל לך ברכב?
מדוע הוא לא החליף את פקק הרדיאטור?

איל מ
27-08-20, 12:54
אני לא ראיתי את הרכב שלך ואען לי מטשג מה עבר עליו.
אבל אם הגומי של הפקק התנפח, זה אומר שכל מה שעשוי מגומי במערכת הקירור עבר תהליך דומה.
לדעתי אתה ישוב על פצצה מתקתקת. או שייפרץ לך צינור ותשים לב,
או שייפרץ לך צינור ולא תשים לב....
אני הייתי משקיע את הכסף ומחליף את כל הצנרת מים. וממשיך לעקוב, כי יש כל מיני אטמים וגומיות גם במקומות פחות נגישים.

-->