התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שוב צצים לי רעיונות להחלפה - תמנעו ממני את השטות הזו....



KOOKE
24-06-20, 12:02
כרגע מזה כמעט 3 שנים בעלים של רנגלר 2010 משופר ומשודרג לטעמי.

מאאאד מרוצה מהרכב אין תלונות...

בכל זאת לרגע מדגדג לי להיכנס לפרוייקט של החלפת הרכב ובניית רכב חדש....(הרמה להנחתה למכריי פה המודעים לקצב החלפת הרכבים שלי..)

כרגע בגדול אני בהפרדת רשויות, הרנגלר משמש רק לטיולים כמעט וביום יום מתנייד עם סיטרואן C1.

בדרכו ארצה צ'רוקי אספנות שנת 1989 שחוץ מפחחות לא משהו במצב מושלם ושמור (לפי מה שנאמר לי)
129841129842129843129844

המחיר כ- 40,000 ש"ח . פרוייקט בנייה ושידרוג שיכלול - יישור קו מיכאני, החלפת סרנים לנעולים (דנה 44) + טרנספר רוביקון, פגושים ברזל, מגיני סף, הגבהה כולל לונג ארמס 3.5", צמיגים 35" ,צבע כללי, דיגום תא נוסעים כולל מיכל מים, משטח שינה/ מגירות ומערכת אודיו טובה.

אחרי כל זה עדיין יישאר לי עודף ממכירת הרנגלר שלי (לא הרבה עודף) אם יוצא מנקודת הנחה שלא אעבור את ה- 100,000 ש"ח לפרוייקט לא כולל מכיר הרכב עצמו (יעני בסך הכל 140,000 ש"ח).

יתרונות - רכב אספנות = הוצאות החזקה קבועות שוטפות נמוכות יותר בהרבה (טסט, ביטוח), התנהלות נוחה יותר מול התחבורע והמשטרע, מכלולים חדשים והכיף שבפרוייקט חדש, עבירות טובה יותר בקצת מהרנגלר שלי.

חסרונות- תא נוסעים צפוף, שינה מאד קלסטרופובית וצפופה ברכב, בכל זאת רכב "זקן" ויש עייפות חומר שתפתיע כל פעם במקום אחר גם אחרי יישור קו ופחחות וצבע כלליים.

בקיצור - תחזיקו אותי שלא אעשה שטויות...

Eitan_S
24-06-20, 12:07
אהלן שלמה,
נסעת קצת בשטח עם אחד הצ'ירוקים של החברה?

נראה לי שזה יענה על שאלתך הכי טוב.

נסה גם לישון ברכב של אבי לילה.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

elephant man
24-06-20, 12:38
לגבי שינה, מה עם RTT?


Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

grand
24-06-20, 12:44
שלמה, מה שסוחרים אמריקאים אומרים לא תמיד נכון, מאיזה איזור מגיע הצרוקי, מלבד החוף המערבי, קליפורניה, אריזונה, נוואדה, תצפה לחלודות ולרקבונות.
בשנתון הזה לדעתי סרן אחורי קרייזלר 8.25, זול לנעילה ולא פחות חזק מדנה 44

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

KOOKE
24-06-20, 12:50
לגבי שינה, מה עם RTT?


Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

בהחלט שקלתי את זה כחלק מהפרוייקט - אבל משקל כזה על הגג פוגם בעבירות בגלל מרכז כובד גבוה. אני דיי אוהב עבירות קשה על גבול האקסטרימית.

zivo
24-06-20, 12:50
שלמה יקירי,
אני ישן בטרופר, וצפוף לי...
אתה גדול ממני ( פיזית) ורוצה להכניס לצ'ירוקי מגירות, ולישון עליהן???
תקפוץ לכ"ס לנדב ( יש לו כזה סידור, אבל כרגע הכל מפורק), ותתרשם.

My two cents

דרך אגב, לא הבנתי למה זה עדיף על מה שיש לך, אני חושב בדיוק הפוך.

sgill
24-06-20, 12:54
שלמה - לדעתי טעות גדולה !!

אם הרנגלר רק לטיולים תשמור אותו ככה. תחסוך בביטוח ע"י ביטוח לפי ק"מ.
הרנגלר תמיד יכול לשמש כשצריך גם כרכב יום יומי.

הצ'רוקי הישן:

1. העלות לעולם לא תחזיר את עצמה או תשמור על עצמה (הרנגלר מחזיק מחיר מצויין) כשתסיים את הצ'רוקי, כבר הפסדת 50K במכירה.
2. אם תתקע באיזה בוקר הוא לא יכול להחליף את הפרייבט כי הוא מוגבל 7-9 בבוקר.
3. עייפות החומר ברכב בן 31 שנה... זה לא שיפוץ חד פעמי אלא התעסקות בלתי נגמרת והפתעות לא תמיד נעימות.
4. חלפים יש לרנגלר בלי סוף. לצ'רוקי מהשנתון הזה, פחות. כמה אתה רוצה לשבת על איביי, לחכות, לריב עם המכס?
5. אני לא בטוח שהעבירות תהיה יותר טובה כמו שאתה כותב.
6. רוב הטיולים שלך בדרום. תחשוב על הנסיעה לשם עם מזגן בן 30 ומכלולים ומערכות בטיחות שלא קיימות בכלל.
7. לא בטוח שיותר קל לעבור טסט כמו שאתה כותב. בינתיים הרנגלרים מסתדרים לעבור כל אחד בדרכו.
8. כמה רכבי אספנות אתה רואה מטיילים במדבר? ועוד טיולים כמו שלך שהם לא קלים.
9. אני מנסה לחשוב על עוד סיבות כדי להגיע ל-10, אבל מציקים לי במשרד לצאת לאכול...
10. בקיצור - השני סנט שלי, שלדעתי שווים לך עשרות אלפים והרבה עצבים - לא !!!

דרור ברלי
24-06-20, 12:56
לאאאא!
באמת התחרפנת.

אתה מגודל מכדי לנהוג באוטו צפוף כזה. בעיקר במימד הגובה - צ'רוקי XJ הוא אוטו "רזה" - הריצפה גבוהה אבל הגג לא......
לי זה מאוד קשה להיכנס לתוכו, שלא לדבר על לנהוג בו (אנחנו באותו גובה +/- אבל אתה יותר.... עבה)

KOOKE
24-06-20, 13:00
זיו

כתבתי ביתרונות למה זה עדיף על מה שיש לי - הוצאות קבועות שוטפות נמוכות בהרבה (טסט ביטוח), התנהלות מול התחבורע והמשטרע נוחה להם יותר לעיכול כשמדובר ברכב אספנות וגם יתרון קל בעבירות בגלל משקל קל יותר וזווית בטן טובה יותר.

- - - Updated - - -

שי

תודה...שכנעת אותי....זה מה שחיפשתי...למה לא...

נדב42
24-06-20, 13:22
אין לך מספיק אורך לישון שם, אלא אם כן אתה מוציא את מושב הנוסע . בשבילי זה גבולי במימד האורך ואתה ארוך ממני משמעותית ...

ואחרי שראיתי מה שדרור כתב אז כן, אתה גם לא תיכנס בגובה כדי לנהוג בו. אני נוהג עם הראש כמעט נוגע בתקרה (אם כי יושב זקיף יחסית לרוב האנשים).

בקיצור, לא בשבילך ...

raanan
24-06-20, 13:29
אין לך מספיק אורך לישון שם, אלא אם כן אתה מוציא את מושב הנוסע . בשבילי זה גבולי במימד האורך ואתה ארוך ממני משמעותית ...

ואחרי שראיתי מה שדרור כתב אז כן, אתה גם לא תיכנס בגובה כדי לנהוג בו. אני נוהג עם הראש כמעט נוגע בתקרה (אם כי יושב זקיף יחסית לרוב האנשים).

בקיצור, לא בשבילך ...

אתה מה אתה מתערב ?
נהפוך הוא, תעודד אותו לייבא !
עכשיו יהיה עוד בודי בפוטנציה <label for="rb_iconid_7">http://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon7.png</label>...

nirs
24-06-20, 13:36
שלמה - לדעתי טעות גדולה !!

אם הרנגלר רק לטיולים תשמור אותו ככה. תחסוך בביטוח ע"י ביטוח לפי ק"מ.
הרנגלר תמיד יכול לשמש כשצריך גם כרכב יום יומי.

הצ'רוקי הישן:

1. העלות לעולם לא תחזיר את עצמה או תשמור על עצמה (הרנגלר מחזיק מחיר מצויין) כשתסיים את הצ'רוקי, כבר הפסדת 50K במכירה.
2. אם תתקע באיזה בוקר הוא לא יכול להחליף את הפרייבט כי הוא מוגבל 7-9 בבוקר.
3. עייפות החומר ברכב בן 31 שנה... זה לא שיפוץ חד פעמי אלא התעסקות בלתי נגמרת והפתעות לא תמיד נעימות.
4. חלפים יש לרנגלר בלי סוף. לצ'רוקי מהשנתון הזה, פחות. כמה אתה רוצה לשבת על איביי, לחכות, לריב עם המכס?
5. אני לא בטוח שהעבירות תהיה יותר טובה כמו שאתה כותב.
6. רוב הטיולים שלך בדרום. תחשוב על הנסיעה לשם עם מזגן בן 30 ומכלולים ומערכות בטיחות שלא קיימות בכלל.
7. לא בטוח שיותר קל לעבור טסט כמו שאתה כותב. בינתיים הרנגלרים מסתדרים לעבור כל אחד בדרכו.
8. כמה רכבי אספנות אתה רואה מטיילים במדבר? ועוד טיולים כמו שלך שהם לא קלים.
9. אני מנסה לחשוב על עוד סיבות כדי להגיע ל-10, אבל מציקים לי במשרד לצאת לאכול...
10. בקיצור - השני סנט שלי, שלדעתי שווים לך עשרות אלפים והרבה עצבים - לא !!!

אני אשלים את ה 9-10 בסיפור קצר.
לפני כשנתיים עדין עם הדיפנדר (94), טיול יומי (ביולי) ברמת הגולן, אני המדריך.
נוסע מהמרכז בבוקר מוקדם, המזגן מפסיק לקרר...
מגיע סחוט לרמה. הטיול עובר סבבה (חם אבל סביר) אבל אז צריך לחזור... חוזר הביתה סמרטוט רצפה.
מנסה לתקן את המזגן ואז מסתבר שאת הגז שלו כבר אי אפשר להשיג... מוצא בסוף, אי שם, מישהו שעוד נשאר לו משהו, חצי מיכל...
סרט הודי...


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
24-06-20, 13:40
שים לב שמנוע ה4.0 ליטר (וגם ה4 צילינדר אם זה הדגם) עד 1990 היה עם מערכת הזרקה Renix שנחשבת לא מוצלחת והרבה פחות נפוצה מהמערכת שהחליפה אותה בשנת 1990 ומוכרת לנו מהסופה, רנגלר, ועוד.

ובכל מקרה רכב כזה הייתי בודק בזחילה מתחת למרכב לפני קנייה, בשום פנים ואופן לא לקנות לפי תמונות. הבעיות בצ'רוקי הן לא במכניקה שבמילא אתה מתכוון לשפר אלא הבודי.

איל מ
24-06-20, 13:43
אתה מה אתה מתערב ?
נהפוך הוא, תעודד אותו לייבא !
עכשיו יהיה עוד בודי בפוטנציה <label for="rb_iconid_7">http://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon7.png</label>...
הוצאת לי את המילים מהפה.
שלמה כדאי לך!
תייבא.

zivo
24-06-20, 14:05
זיו

כתבתי ביתרונות למה זה עדיף על מה שיש לי - הוצאות קבועות שוטפות נמוכות בהרבה (טסט ביטוח), התנהלות מול התחבורע והמשטרע נוחה להם יותר לעיכול כשמדובר ברכב אספנות וגם יתרון קל בעבירות בגלל משקל קל יותר וזווית בטן טובה יותר.

- - - Updated - - -

שי

תודה...שכנעת אותי....זה מה שחיפשתי...למה לא...

שלמה,
בא נחלק את התשובה לשני חלקים -
מה שאתה קורא הוצאות קבועות שוטפות - אין שום בעיה למצוא רכב אספנות הרבה יותר זול והרבה יותר מתאים לשימושים שלך. יש מלא ג'יפים לסוגיהם (CJ וסופות).

לגבי משטרה ותחבורע - כל הגבהה (חריגה) והגדלת צמיגים זה הזמנה למסיבה, ולא משנה איזה רכב זה.

KOOKE
24-06-20, 14:37
קודם כל אכן עזרתם לי לרדת מהעניין. על כך תודתי.

האורך לשינה כשמושב הנוסע מוזז קדימה עד הסוף הוא 185 ס"מ - אכן צפוף לי (גובה 187 ס"מ) - פתיר אם הייתי הולך על אופצייה של אוהל גג שהוצעה כאן.

הצפיפות בכסא הנהג במימד הגובה - לדעתי בר תיקון עם שינוי המסילות / תושבות/ או בכלל כיסא.

אבל בכל מקרה ירדתי מהעניין - הבהרה אני לא מייבא את הרכב שבתמונות - הוא כבר בדרכו לארץ או ייתכן שהגיע בימים אלו והובא לידיעתי על ידי חבר.

yoni_0000
24-06-20, 15:50
אאתגר אותך קצת, כי מה שאתה מחפש זה לא רכב אחר, אלא רכב נוסף, משהו להתעסק איתו כי ברנגלר כבר אין לך משהו לעשות.. אתה לא מחפש רכב טיולים חדש, אתה מחפש פרוייקט.. השאלה אם תהיה מוכן ללכלך את הידיים? אחרת זה יהיה יקר.

zivo
24-06-20, 16:24
האורך לשינה כשמושב הנוסע מוזז קדימה עד הסוף הוא 185 ס"מ - אכן צפוף לי (גובה 187 ס"מ) - פתיר אם הייתי הולך על אופצייה של אוהל גג שהוצעה כאן.

.
מאחר ואת התמשיך לחפש הרפתקאות, אז בא ונסגור את הנקודה- זו לא הבעיה של האורך, כמעט בכל רכב שאני מכיר, הטיית הכיסא קדימה, תפתור את בעיית האורך.
הבעייה האמיתית היא הגובה בין המישור שאתה ישן עליו (מעל המגירות, ואיפה המקרר?), לתקרה.
אתה פשוט לא תצליח להשתחל פנימה והחוצה (ותשכח מלשבת שם).

omri_t
24-06-20, 16:44
וואי וואי...

איזה שרשור.

אין ב xj שום דבר שעדיף על רנגלר.
חוץ מקלאסה.

הוא אוטו קטן. ממש קטן.

אקיצר
חפש פרוייקט אחר.

omri_t
24-06-20, 16:45
מה שמפתיע זה המחיר.
40 לכזה אוטו בארץ.
נשמע טוב.

KOOKE
24-06-20, 17:18
אאתגר אותך קצת, כי מה שאתה מחפש זה לא רכב אחר, אלא רכב נוסף, משהו להתעסק איתו כי ברנגלר כבר אין לך משהו לעשות.. אתה לא מחפש רכב טיולים חדש, אתה מחפש פרוייקט.. השאלה אם תהיה מוכן ללכלך את הידיים? אחרת זה יהיה יקר.

יש משהו במה שאתה אומר אבל אני עדיין יכול לספק את ייצר ההתעסקות עם הרנגלר שיש לי ...יש עוד ים דברים לעשות בו לשפצר ולשדרג, לעשות סדר במערכת החשמל, לתקן הריפוד במושבים, להתקין בידוד לגג, להחליף מיגון הסף במיגון הכולל מדרגה חשמלית ועוד ועוד...במיוחד ברנגלר יש רשימה אין סופית של שיפצורים ושידרוגים שיספיקו לי לכל החיים.

Crabbing
24-06-20, 17:23
מה שמפתיע זה המחיר.
40 לכזה אוטו בארץ.
נשמע טוב.

תלוי מאד במצב הרכב, זה משקף בערך מחיר של 4,000 דולר בארה״ב.

grand
24-06-20, 17:31
זה לא נכון עומרי, למרות שלטעמי רנגלר זה הכוון הנכון, למי שרוצה לחסוך, xj, wj, zj אלו רכבים שבהשקעה סבירה יחסית ניתן להגיע לרכב עבירות מרשים, אני מכיר כמה כאלה נעולים כפול שעם צמיגי 33, ומתלים טובים פשוט עושים עבירות לא פחות טובה מרנגלרים 6 אינץ על גלגלי 37. ההבדל בעלות תהומי.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

asafk
24-06-20, 18:01
הבעיה ספציפית עם צ'רוקי - שהוא קטן עליך, שלמה - בכל המימדים.

נסה לבלות הקבינה של אחד כזה, תבין על מה אני מדבר.

הבעיה השניה בשנתון הזה - זה לא המנוע 4 ליטר HO של הסופה המוכר בארץ. זה מנוע חלש יותר ובלי האופי האהוב כל כך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
24-06-20, 18:04
אאתגר אותך קצת, כי מה שאתה מחפש זה לא רכב אחר, אלא רכב נוסף, משהו להתעסק איתו כי ברנגלר כבר אין לך משהו לעשות.. אתה לא מחפש רכב טיולים חדש, אתה מחפש פרוייקט.. השאלה אם תהיה מוכן ללכלך את הידיים? אחרת זה יהיה יקר.שלמה, אתה כמובן מוזמן לבוא אלי, אצלי יש הרבה מה לעשות [emoji16]

KOOKE
24-06-20, 18:20
אסף

ביליתי בקבינה של צ'רוקי (לא הרבה מודה) - צפוף בעיקר במימד הגובה ולטעמי זו בעיה פתירה.

מבחינת המנוע למיטב ידיעתי זה אותו המנוע כמו בסופה בשנתון הזה וגם אם לא - להחליף למנוע סופה זה דבר יחסית זול (כ- 6,000 ש"ח )

אבל היי כבר שוכנעתי לרדת מהשטות הזה ואספק את "יצר ההתעסקות" שלי בהמשך שיפצור ושידרוג הרנגלר.

מה שמאד קסם לי במחשבה זה גם בעיקר העניין הכלכלי - גם אם אשדרג ואשפר כל מה שאפשר בצ'רוקי כולל אפילו אוהל גג (יפתור את בעיית השינה ברכב) עדיין מכירת הרנגלר תכסה זאת ואפילו יהיה עודף.

סולי
24-06-20, 20:35
עם אוהל גג תאבד המון מיכולת העבירות של הרכב...
אולי אפילו תתקל בסדקים שנדב מצא.. (:

אבל הנה רעיון mj comanche.
אפילו קל יותר מהxj...שלדה.. אם אפשר לקרוא לזה כך.. יותר עמידה יותר קלה לטיפול.
רכב נדיר.. אין כזה בארץ עוד וגם בארהב על גירסאות כפולות הנעה עם מנוע ה4.0 ליטר בגירסה ידנית מבקשים לא מעט...
בסיס גלגלים ארוך יותר... מה שאומר יותר יציבות בטיפוסים.

אפשרות לבנות מיטה זוגית ומגירות ומקרר נמוך מאוד ושטוח מאוד... בארגז.
אחלה רכב overland כיפי ועביר... השאלה אם תיכנס בקבינה (:


https://youtu.be/ekQioFbH8SI

https://youtu.be/S0ji_cvR32Y
Sent from my SM-A530F using Tapatalk

asafk
24-06-20, 20:45
קומנצ'י ג'יפ נהדר. עבדתי באלבמה עם מישהו שזה היה האוטו שלו, מדליק לגמרי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

KOOKE
25-06-20, 06:42
אורי, לא ממש מחפש להחליף רכב.

פשוט צצה הזדמנות, שני חברים שלי עשו כזה פרוייקט אז חלפה לרגע במוחי מחשבה למה לא גם אני ושיתפתי כאן.

דרך אגב למי שמעוניין הרכב כבר הגיע לארץ.

שגיא S
25-06-20, 11:58
אסף


מבחינת המנוע למיטב ידיעתי זה אותו המנוע כמו בסופה בשנתון הזה וגם אם לא - להחליף למנוע סופה זה דבר יחסית זול (כ- 6,000 ש"ח )


מה שמאד קסם לי במחשבה זה גם בעיקר העניין הכלכלי - גם אם אשדרג ואשפר כל מה שאפשר בצ'רוקי כולל אפילו אוהל גג (יפתור את בעיית השינה ברכב) עדיין מכירת הרנגלר תכסה זאת ואפילו יהיה עודף.

המחירים האלו להחלפות מנוע כבר לא קיימים. מהמודעות שאני רואה ברשת המחירים באיזור ה5-6 עוד לפני עבודה. בטח שאתה צריך לשנות שם מערכת הזרקה ומי יודע אילו עוד שינויי חשמל/מחשב.

לגבי הנקודה השניה - מניסיוני האישי, כשהתחלתי את הפרויקט הטנדר שלי, 3 חודשים לפני הפרויקט צברתי חלקים, בניתי אקסל מסודר מאוד עם כל מה שאני מתכנן לעשות, כולל כל העלויות, ועדיין, כשהתעסקתי רק בלתכנן ולבנות רכב שכבר היה אצלי(!), עדיין פספסתי המון דברים שבסופו של דבר עלו לא מעט...ותמיד יש דברים שמגלים באמצע הדרך...

המסקנה היא שאם אתה קונה ב-40 וחושב שתשקיע 50 בשדרוגים...בסוף תגלה שאתה מגיע ל-80...

מוני אורבך
25-06-20, 12:07
שלמה אני חושב שאתה חושב על זה באופן מוטעה.
לפרויקט שיפוץ ושידרוג כזה אתה לא נכנס כי "אתה רוצה לחסוך כסף"
כי אם זה המחשבה שלך רד מזה עכשיו. יותר זול וקל לשדרג ולתחזק רנגלר שכל העולם ואישתו מכירים.
רכב אספנות הוא בהגדרה רכב לא נפוץ, שלא לכולם יש ידע לעבוד איתו והחלקים לא מצויים בשפע בחנות הסוכנות.
זה מעולה למי שאוהב את זה, רע מאוד למשהו שרק רוצה לנסוע עם הרכב ולא מענין אותו בעיות ושידרוגים ודיבגינג.

רכב מהסוג הזה דורש תכנון הבנה ידע כסף וזמן.
בסוף התוצאה מדהימה כי אתה מתאים את הרכב בדיוק לדרישות שלך. אבל זה בסוף לא בהתחלה...

דרור ברלי
25-06-20, 13:07
בוא נשים רגע בצד את עניין העלויות כי בניתרכב שטח מאפס להתאמה לדרישות ספציפיות זה גם כיף וסיפוק אדיר שאין להם מחיר.


הבעיה כאן היא הפלטפורמה הנבחרת - אוטו שמלכתחילה לא מתאים, פשוט כי הנהג ענק והאוטו פיצפון.
קומנצ'י?... אתם עושים צחוק?... לא מספיק שהצ'רוקי אוט וקטן וצפוף אז עשו ממנו טנדר חד-קבינה ששלמה לא יצליח להידחק אל מאחורי ההגה שלו.... זה משהו שקרה לי בסמו-טנדר.......

בתכל'ס שלמה?.....
הרנגלר שיש לך עכשיו הוא האידיאלי לשילוב מוצלח של כל מה שאתה רוצה ואוהב - עבירות ברמה גבוהה ביחד עם מרחב פנימי והתאמה לטיולים בנוחות שאתה אוהב. קצת מתנגש עם החיבה שלך להחלפות תכופות, אבל כנראה שלא תמצא פלטפורמה טובה יותר ממנו.

רכבי מסעות גדולים ונוחים? פחות עבירים מהרנגלר.
רכבי שטח ספרטניים עם עבירות סופר-גבוהה? מאוד לא נוחים ועם מרחב פנימי מצומצם.

ההגיון אומר שאת הרנגלר הזה יחליף כנראה רק רנגלר אחר. חדש יותר ו/או משופר יותר.

shachar
25-06-20, 13:55
תנסה ללכת לכיוון של הסכם מכירת חמץ.

תמכור את הרנגלר, תרגיש בלי לשבוע ואז הוא יחזור אליך כמו חדש.
סוג של ריסט :-)

zivo
25-06-20, 14:41
תנסה ללכת לכיוון של הסכם מכירת חמץ.

תמכור את הרנגלר, תרגיש בלי לשבוע ואז הוא יחזור אליך כמו חדש.
סוג של ריסט :-)
יש פה הרבה "גויים" שישמחו לשמור לו על החמץ לאיזה שבוע, שבועיים.

נמרוד
25-06-20, 14:51
נראה לי שהדיון המקורי הסתיים כבר בזה ששלמה נשאר עם הרנגלר, אז אני מסיט טיפה. בהקשר של רכב מסעות והרצון לישון בנוחות ברכב.

טנדר, כן. אבל לא דאבל אלא חד קבינה. אם אני בונה רכב שהוא גם עבירות וגם מסעות, ואין לי ילדים - טנדר חד קבינה. בארה"ב טקומה או רפטור, בארה"ק אפשר למצוא פה ושם היילקס חד קבינה 4X4 או אפילו להזמין אחד חדש.

אני ישן לעיתים קרובות בארגז של ההיילקס שלי - אבל כשדלת המטען פתוחה. זה יוצא 1.5 מטר ארגז + 0.5 מטר דלת. משטח מפולס וישר לחלוטין, גבוה מעל הקרקע, מזרון פשוט ושלום על ישראל. בטנדר חד קבינה יש ארגז באורך 1.8 מטר או אפילו קצת יותר, וזה כבר מושלם לשינה גם בחורף סגור לגמרי. עושים את זה כשכל הציוד מסודר ונגיש מהצדדים - פגז למטייל הבודד, יותר פשוט ויותר טוב מאוהל גג.

129854

ronbs
25-06-20, 16:50
לדעתי, אם כבר מביאים רכב מארה"ב עדיף לשפץ שם הרבה יותר זול ויש את כל החלקים זמינים
אופציה שניה לקנות שם רכב שעבר שיפוץ.
על הדרך אפשר לטוס כדי לבחור את הרכב הנכון.
לדעתי בסוף יהיה יותר כדאי מבחינה כספית

zivo
25-06-20, 17:01
נראה לי שהדיון המקורי הסתיים כבר בזה ששלמה נשאר עם הרנגלר, אז אני מסיט טיפה. בהקשר של רכב מסעות והרצון לישון בנוחות ברכב.

טנדר, כן. אבל לא דאבל אלא חד קבינה. אם אני בונה רכב שהוא גם עבירות וגם מסעות, ואין לי ילדים - טנדר חד קבינה. בארה"ב טקומה או רפטור, בארה"ק אפשר למצוא פה ושם היילקס חד קבינה 4X4 או אפילו להזמין אחד חדש.

אני ישן לעיתים קרובות בארגז של ההיילקס שלי - אבל כשדלת המטען פתוחה. זה יוצא 1.5 מטר ארגז + 0.5 מטר דלת. משטח מפולס וישר לחלוטין, גבוה מעל הקרקע, מזרון פשוט ושלום על ישראל. בטנדר חד קבינה יש ארגז באורך 1.8 מטר או אפילו קצת יותר, וזה כבר מושלם לשינה גם בחורף סגור לגמרי. עושים את זה כשכל הציוד מסודר ונגיש מהצדדים - פגז למטייל הבודד, יותר פשוט ויותר טוב מאוהל גג.

129854

Now you talking
אני כבר התיחסתי לזה בשרשור של הטנדר, ובתגובה "למלונה" של אסף.
מבחינתי, הסיבה העיקרית לשינה ברכב, נמאס לי להתעסק עם אוהלים שאפים ברוח, ומחדירים מים...
האלתור שלך, לא פותר את זה.
אני השתעשתי בשעתו עם רעיון דומה רק קצת יותר מסודר - איזה משטח \ פלטה על קרקעית הרכב (בירץ' 10מ"מ,? בין הבתי גלגלים), שניתן למשוך החוצה, ע"ג הדלת שפותחים, שני מוטות , מהפינות העליוניות של הקשת האחורי, לעבר הקצה של הפלטה ותוספת של "אוהל קטן" מהקשת האחורית שמכסה וסוגרת את זה.
אם מוותרים על דלת מסודרת, זה פרוייקט תפירה של שבת אחת. דלת, \ רוכסנים וולקרו.... שתי שבתות.
למהדרין, הוספה של חלונות רשת ללילות חמים.
זמן פתיחה \ קיפול - 5-10 דקות.
תחליט שאתה רציני, אני אחפש את הסקיצות.

דרך אגב, גם לשלמה,
זה יותר מרווח ונוח לשינה מטרופר או רנגלר.

דרור ברלי
25-06-20, 17:40
טנדר חד קבינה זה מגניב ונותן אחלה פתרון לשינה בארגז. לבנאדם אחד.
לשניים כבר קצת צר וצריך למצוא איפה להניח את הציוד.....
אבל במקרה של טנדר יפני ממוצע, גם זה עדיין צפוף לנהיגה לאנשים גדולים כמו שלמה. וכמוני.
ניסיתי. קצת צפוף. מניח שבפולסייז אמריקאי זה אחרת.....

asafk
25-06-20, 17:55
אבל למה? יש רוביקון. הבנאדם מבסוט. טנדר יעלה יותר, לא פחות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
25-06-20, 19:10
אבל למה? יש רוביקון. הבנאדם מבסוט. טנדר יעלה יותר, לא פחות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk



נראה לי שהדיון המקורי הסתיים כבר בזה ששלמה נשאר עם הרנגלר, אז אני מסיט טיפה. בהקשר של רכב מסעות והרצון לישון בנוחות ברכב.

פשוט, נימרוד גנב את השרשור והסיט את הדיון.
אני כבר עניתי לשניכם (בגלל שזו בעיה שמדאיגה אותי. הטרופר לא יחייה לנצח, ובניגוד לנדב, אני לא מתכוון לעשות פרוייקטי החייה).
אני צריך איזה בעלים של טנדר שיחליט שהוא הולך על זה :-)

DavidL
25-06-20, 20:07
נראה לי שהדיון המקורי הסתיים כבר בזה ששלמה נשאר עם הרנגלר, אז אני מסיט טיפה. בהקשר של רכב מסעות והרצון לישון בנוחות ברכב.

טנדר, כן. אבל לא דאבל אלא חד קבינה. אם אני בונה רכב שהוא גם עבירות וגם מסעות, ואין לי ילדים - טנדר חד קבינה. בארה"ב טקומה או רפטור, בארה"ק אפשר למצוא פה ושם היילקס חד קבינה 4X4 או אפילו להזמין אחד חדש.

אני ישן לעיתים קרובות בארגז של ההיילקס שלי - אבל כשדלת המטען פתוחה. זה יוצא 1.5 מטר ארגז + 0.5 מטר דלת. משטח מפולס וישר לחלוטין, גבוה מעל הקרקע, מזרון פשוט ושלום על ישראל. בטנדר חד קבינה יש ארגז באורך 1.8 מטר או אפילו קצת יותר, וזה כבר מושלם לשינה גם בחורף סגור לגמרי. עושים את זה כשכל הציוד מסודר ונגיש מהצדדים - פגז למטייל הבודד, יותר פשוט ויותר טוב מאוהל גג.

129854
בהחלט כיוון מעניין ששווה בדיקה רצינית.

GodsFather
25-06-20, 22:47
Jl...

גם רנגלר, גם טנדר...

בום.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

sgill
26-06-20, 00:00
זה לא JL כי אם גלדיאטור או JEEP JT

ואני דווקא כן רוצה לחזור לחישוב הכלכלי כדי לחזק את ההחלטה של שלמה גם מהכיוון הזה:

תמכור את הרנגלר נניח ב 160K
הבאת את הצ'רוקי ב 40, שידרגת הכל ב 80 נוספים, אוופפססס טעית קצת, נניח שרק קצת, בחישוב והגעת ל 100 בשדרוגים.
עכשיו יש לך צרוקי בן 31 שנה משודרג פיקס שעלה לך 140 ואין לך RUBICLONE שהוא גם סהרה....

עברה שנה וגילית שמה שאמרו לך חכמי השבט נכון: הרכב קטן, החומר עייף, יש הרבה בלתמ"ים, גם טסט לא פשוט לעבור, אתה לא סומך עליו מספיק כדי להתניע ולנסוע דרומה, כשהיה חסר לך חלק חיכית חודשיים שיגיע ואז המכס אמר לך תביא אישור ממשרד התחבורה. הפכת עולמות הבאת אישור רק כדי לגלות שעכשיו המכס והמע"מ מאוד יקרים. לא נוח לך לישון בצ'רוקי, אתה לא יכול לפעמים לנסוע איתו בבוקר (7-9) לעבודה, ואתה מתחלי להתגעגע לרוביקון שלך. לא אחד חדש יותר, לא משודרג יותר, לשלך ספציפית.

אתה מפרסם את הצ'רוקי חודש ראשון ב 120, לא מקבל אף טלפון, חודש שני במאה, מקבל טלפון אחד עם הצעה מגונה.. אחרי שלושה חודשים אתה יורד ל 80 וכמה משוגעים לדבר מתקשרים ואולי אתה מוכר.
ועכשיו לפאנץ... אתה רוצה את הרוביקון שלך חזרה !! כמה הוא שווה? כנראה שבדיוק 160 כמו שמכרת אותו. אבל אתה תלוי בטוב ליבו של זה שקנה אותו ובטח מבסוט ממנו עד השמיים שימכור. הרכב משודרג, הוא ישן בו כמו תינוק, נוסע למדבר בלי פחד, יש לו חלפים בהישג יד ומומחים בארץ בשפע. למה שימכור לך? אם כן הרווחת! בעצם הפסדת 80 אלף ש"ח והרבה כאב ראש.
ואם לא ימכור לך, תתחיל לחפש רנגלר אחר, בדיוק כזה, ואם לא תמצא בדיוק כזה אתה תקנה ותשדרג שיהיה בדיוק כמו שהיה לך. ואז כבר לא הפסדת 80 אלף אלא 100 או 120 אלף ש"ח ועוד יותר כאב ראש.

אבל... היה לך כזה מלכתחילה, בדיוק כזה. בעצם את זה !! אז למה למכור ?????

KOOKE
26-06-20, 02:34
בתכל'ס שלמה?.....
הרנגלר שיש לך עכשיו הוא האידיאלי לשילוב מוצלח של כל מה שאתה רוצה ואוהב - עבירות ברמה גבוהה ביחד עם מרחב פנימי והתאמה לטיולים בנוחות שאתה אוהב. קצת מתנגש עם החיבה שלך להחלפות תכופות, אבל כנראה שלא תמצא פלטפורמה טובה יותר ממנו.

רכבי מסעות גדולים ונוחים? פחות עבירים מהרנגלר.
רכבי שטח ספרטניים עם עבירות סופר-גבוהה? מאוד לא נוחים ועם מרחב פנימי מצומצם.

ההגיון אומר שאת הרנגלר הזה יחליף כנראה רק רנגלר אחר. חדש יותר ו/או משופר יותר.

דרור סיכם הכי טוב למה לא אעשה שטויות ובאמת את הרנגלר הנוכחי יחליף רק JL לכשיתפנו המשאבים לכך.

לגבי טנדר כפלטפורמה לרכב "אובר לנד" (ולא אכפת לי מהסטת/ חטיפת השירשור) -
אז בגדול בהחלט מסכים שטנדר הוא פלטפורמה עדיפה על הרנגלר לבניית רכב אובר לנד בגלל הורסטיליות והנפח לשאת את כל מה שנדרש לרכב אובר לנד - אבל לטעמי בהיבט השינה ברכב בטנדר - האפשרות הריאלית היחידה והטובה ביותר לטעמי היא הרכבת אוהל גג בארגז על RACK נמוך כך שאוהל הגג לא יבלוט כמעט מעל לגובה הקבינה. כך נהנים ממרווח שינה כמו שצריך, לא מפסידים את נפח האחסנה האדיר של ארגז הטנדר והכי חשוב לא כל כך משפיעים על מרכז הכובד ועל הפרופיל הכללי של הרכב.

180 ס"מ של ארגז החד קבינה לא מספיקים לשינה לגבוהים שבינינו (אני 187 ס"מ).
כמה דוגמאות:
129861129862

lizard
26-06-20, 05:58
נראה לי שהדיון המקורי הסתיים כבר בזה ששלמה נשאר עם הרנגלר, אז אני מסיט טיפה. בהקשר של רכב מסעות והרצון לישון בנוחות ברכב.

טנדר, כן. אבל לא דאבל אלא חד קבינה. אם אני בונה רכב שהוא גם עבירות וגם מסעות, ואין לי ילדים - טנדר חד קבינה. בארה"ב טקומה או רפטור, בארה"ק אפשר למצוא פה ושם היילקס חד קבינה 4X4 או אפילו להזמין אחד חדש.

אני ישן לעיתים קרובות בארגז של ההיילקס שלי - אבל כשדלת המטען פתוחה. זה יוצא 1.5 מטר ארגז + 0.5 מטר דלת. משטח מפולס וישר לחלוטין, גבוה מעל הקרקע, מזרון פשוט ושלום על ישראל. בטנדר חד קבינה יש ארגז באורך 1.8 מטר או אפילו קצת יותר, וזה כבר מושלם לשינה גם בחורף סגור לגמרי. עושים את זה כשכל הציוד מסודר ונגיש מהצדדים - פגז למטייל הבודד, יותר פשוט ויותר טוב מאוהל גג.

129854אני עושה את זה בגראנד צ'רוקי. מקפל מושבים ויש לי משטח יחסית נוח לישון בו. אמנם באלכסון אבל יש.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
26-06-20, 08:02
טנדר חד קבינה זה דראק.
נראה יפה מרחוק.
גם אם אתה חסר חברים ומטיל ללא משפחה, אין מקום לכלום.
תיק יום/ציוד מזדמן, או כל דבר שנוח לך שיהיה בשליפה.
בנוסף, אתה מוגבל במרחק הזזת הכיסא לאחור וזה חסרון משמעותי לגבוהים.

-->