PDA

צפייה בגרסה מלאה : סט כלים לטיפול באופנוע שטח



ser
24-06-20, 20:06
מה דעתכם על הסט הזה לטיפול באופנוע שטח?
מבחינת התאמה, איכות ומחיר.
אם לא זה - מה כדאי?

תודה

https://www.almog-tech.com/items/2901949?gclid=EAIaIQobChMIjIOLhJ2T6gIVUo KFCh1nOA0IEAEYASABEgJJmPD_BwE&msg=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%20%D7 %94%D7%95%D7%A1%D7%A3%20%D7%91%D7%94%D7% A6%D7%9C%D7%97%D7%94,%20%D7%94%D7%95%D7% A1%D7%A3%20%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%20%D 7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A3%20%D7%9C%D7%94%D7 %A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%94

Meirson
24-06-20, 20:19
מניח שזה סט לבית. אני לא מכיר את המותג הזה ולכן אישית הייתי מחפש משהו מוכר יותר כמו סיגנט או קשקו. בחנות הקרובה אלי מוכרים סט 1/4 של סיגנט במאה ש"ח. אפשר לצרף לו גם סט 3/8 ויחד זה לא יקר בהרבה ממה שיש בקישור שצרפת. בגדול סט בוקסות 1/4+3/8 אמור להספיק לרוב פעולות התחזוקה ברוב האופנועים. אם אתה רוכב על קטמ/הסקווארנה, אולי תצטרך להוסיף גם סט בוקסות torx

Sent from my GM1913 using Tapatalk

עמי
24-06-20, 21:06
זה תת-מותג של חברה פולנית בשם YATO (שלמיטב ידיעתי גם מייצרת בעצמה וגם מיבאת מוצרי מדבקה מסין - שווה בדיקה נוספת).

מהתנסותי הפרטית עם כמה כלים שלהם - האיכות לא שונה מעוד מאה מוצרי מדבקה אחרים (וסיגנט מהשנים האחרונות ביניהם).

אני לא הייתי קונה לשימוש שלי. הייתי חוסך עוד קצת וקונה משהו יותר איכותי. אבל זה אני. כל אחד והשיקולים שלו.

ser
24-06-20, 21:23
מניח שזה סט לבית. אני לא מכיר את המותג הזה ולכן אישית הייתי מחפש משהו מוכר יותר כמו סיגנט או קשקו. בחנות הקרובה אלי מוכרים סט 1/4 של סיגנט במאה ש"ח. אפשר לצרף לו גם סט 3/8 ויחד זה לא יקר בהרבה ממה שיש בקישור שצרפת. בגדול סט בוקסות 1/4+3/8 אמור להספיק לרוב פעולות התחזוקה ברוב האופנועים. אם אתה רוכב על קטמ/הסקווארנה, אולי תצטרך להוסיף גם סט בוקסות torx

Sent from my GM1913 using Tapatalk


תודה רבה - איפה מוכרים סט משל סיגנט ב 100 שקלים?

Meirson
24-06-20, 21:24
עולם הצבעים, אילת...

Sent from my GM1913 using Tapatalk

GodsFather
24-06-20, 22:36
גם ביצחק שדה תל אביב

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

סער
24-06-20, 22:56
איזה אופנוע? איזה טיפולים? .....
בתור סט לשימוש כללי בבית, מאיכות לא גבוהה, בסדר.
לטיפול תקופתי באופנוע תצטרך (גם) דברים אחרים.
באופן כללי אם אתה רוצה להתחיל לטפל באופנוע בעצמך, תתחיל מלעבור על הספר. בד״כ גם תוכל לקרא שם מה הכלים הנדרשים לכל שלב.
תצטרך למשל גם בוקסה לפלאגים ועוד כל מיני דברים שלא נמצאים בסט כללי כזה.
והמלצה נוספת - דרייב 1/4, ידית קצרה (ועדיף קטנה). יקל עליך להימנע מהרס הברגות בגלל הידוק יתר, עד שתתרגל לכח הדרוש.
בזמנו היה סט כזה בל.כ. של המותג שלהם (rohr) עם בוקסות עד 12, טורקס ואלן. ובמחיר סביב 120. שימושי מאד בחלק מהאופנועים.
לברגים הגדולים, שדורשים יותר כח (בגלגלים למשל) תשתמש במפתחות.
בהצלחה

omri_t
24-06-20, 22:58
אני עם עמי.
כלים קונים טוב. פעם אחת. והם יחזיקו לנכדים של המשתמש הממוצע.

ברגים טחונים. איזה פנס בעין או אגודל מפורק... פחות מתחבר.

עוד 100 שח... פחות מדלק לטיול סופש.

עמי
24-06-20, 23:03
בזמנו היה סט כזה בל.כ. של המותג שלהם (rohr) עם בוקסות עד 12, טורקס ואלן. ובמחיר סביב 120.

כלים של המותג הזה, לא הייתי לוקח גם אם היו מציעים לי בחינם.
מנסיון כואב. תרתי משמע.
עמי

איל מ
25-06-20, 08:04
בהמשך אולי תרצה להצטייד במדי מרווח (פילר גייג'), קליבר ומיקרומטר, מברג דפיקה (אימפקט) טוב, מסמרר/חותך חוליות, משמנת כבלים, חתיכה של זכוכית עבה, כפות פירוק צמיגים לאופנוע ועוד...
אבל אלו כלים שרוכשים לפי צורך ולפי מצב הכיס.
אבל בכנות,
למה לא לשאול את כל השאלות האלה בפורום פולגז?

מוני אורבך
25-06-20, 10:08
לעניות דעתי באופנוע שטח הכלי החשוב ביותר הוא מד מומנט טוב ומדויק.
הכי חשב 1 עד 20 ניוטון מטר אבל ממש לא יזיק עוד אחד בין 10 ל 60 ניוטון מטר.

הטולרנסים של ברגי אופנוע הם מאוד נמוכים. אם סגרת חזק מדי ההברגה תשחק ותהרס.
סגרת חלש מדי ויש סכנה שהבורג יפתח.
באופנוע שטח הכל מוברץ חבל"ז ונפתח. בעבודה שאני עושה על האופנוע מד המומנט הוא הכרחי.

אני רוכב hard enduro (או בכל מקרה מנסה..) אז אולי הנסיון שלי הוא קצת יותר קיצוני מרכיבת adventure

בכל מקרה את הסט הזה לא היתי לוקח גם בחינם.
הרצטים הם על הפנים. מאוד לא נוחים וכבדים.
הבוקסות לא מעובדות ולא מדויקות. מה שאומר שמהר מאוד תעגל פינות לברגים

יאיר_א
25-06-20, 11:49
מעבר למה שאמר מוני, יש באופנוע הברגות שמיועדות להסגר במומנט נמוך (10 ניוטון/מטר). סגירה חזקה מדי או 'לפי הרגש' גוזרת את הבורג !!!

ידית מומנט 5-20 תסגור לך את הפינה. עולה קצת מעל 200₪.

יאיר

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

yscheiner
25-06-20, 12:53
נקודה למחשבה.
אני בדיוק מכין ערכה לאופנוע ספציפי (בנדולרה עם כלים הכרחיים ל-BSA שנת 42 - תמונות עם גמר השיפוץ [emoji16]).
כאשר אתה מכין ערכה לאופנוע - אין צורך בכל הבוקסות, אין צורך בכל סגי המברגים ואין צורך בכלים שלא מתאימים...
בניגוד לחלקנו שסוחבים ב-4x4 ערכות שלמות וכפולות גם באנצ׳י וגם במילימטרי...[emoji849]
צמצם, צמצם, צמצם - אל תסחוב כלים לא רלוונטיים רק בשם הערכה השלמה. פנה מקום רק לדברים הכרחיים ומתאימים.
כמה שיותר אוניברסלים - אם יש אפשרות ראויה להחליף 3 רינגים בשוודי (ואני יודע שזה לא אותו הדבר אבל זה יקדם אותך לתחנה הבאה...) אז לך על זה. בדוק שזה מתאים ומגיע לכל הפינות ותתקדם.
בסוף, לדרמן אחד פותר לא מעט בעיות בתקלת שטח [emoji16]
אבל זו רק דעתי.

מוני אורבך
25-06-20, 13:51
למיטב הבנתי הפו"תש התכוון לכלים לטיפול שוטף באופנוע, לא לכלי חירום לעבודה בשטח.

אם הכוונה לכלים שאתה נושא איתך, זה עולם שונה לגמרי.
במקרה זה כל גרם קובע ומאוד תלוי מה בדיוק השימוש באופנוע.

כלי תחרותי - אתה נושא את הכלים עליך על הגב. במקרה זה נדרש המינימום ההכרחי.
תסתכל בכלי נהג של KTM או הסקוורנה ותקבל פחות או יותר מה שאתה צריך.
מספר בוקסות, צלב, פליר ומפתח לאום גלגל.
וגם אז אך ורק בטיולים ארוכיםשבהם אתה רחוק מאוד מהצלווזציה.

באופנועי אדוונצר מוספים עוד מספר כלים, אבל לא הרבה, בטח לא סטים זולים כמו שהבאת, הם כבדים מדי וגדולים מדי

Meirson
25-06-20, 14:36
לעניות דעתי באופנוע שטח הכלי החשוב ביותר הוא מד מומנט טוב ומדויק.
הכי חשב 1 עד 20 ניוטון מטר אבל ממש לא יזיק עוד אחד בין 10 ל 60 ניוטון מטר.

הטולרנסים של ברגי אופנוע הם מאוד נמוכים. אם סגרת חזק מדי ההברגה תשחק ותהרס.
סגרת חלש מדי ויש סכנה שהבורג יפתח.
באופנוע שטח הכל מוברץ חבל"ז ונפתח. בעבודה שאני עושה על האופנוע מד המומנט הוא הכרחי.

אני רוכב hard enduro (או בכל מקרה מנסה..) אז אולי הנסיון שלי הוא קצת יותר קיצוני מרכיבת adventure

בכל מקרה את הסט הזה לא היתי לוקח גם בחינם.
הרצטים הם על הפנים. מאוד לא נוחים וכבדים.
הבוקסות לא מעובדות ולא מדויקות. מה שאומר שמהר מאוד תעגל פינות לברגיםאיזה ברגים מצאת שאתה ממש חייב לסגור עם ידית? יש לי לא מעט נסיון בתחזוקת אופנועי שטח, בעיקר מתוצרת אוסטרית אבל גם לא מעט מיצרנים אחרים. אני לא חושב שכל הברגה צריך לסגור במומנט, למרות שמדובר בהברגות אלומיניום לרוב מעט רגש goes a long way... למען האמת אם מדובר בכלי לא חדש אז ידית מומנט עלולה לטעמי להזיק יותר מאשר להועיל. הברגות נשחקות, ברגים נמתחים, וכשאתה רוצה להדק בורג ישן במומנט סגירה שהגדיר היצרן (שמיועד לבורג חדש) אתה יכול למצוא את עצמך שובר ברגים. עדיף בהרבה לטעמי (במיוחד אם אתה רוכב הארד) לאמץ הרגל פשוט של לוודא הידוק ברגים כל רכיבה-שתים, אפשר גם להשתמש בלוקטייט (חלש!) בברגים מועדים לפורענות.
לטיפול בסיסי באופנוע אני חושב שסט רבע, שלוש שמיניות, סט מפתחות פתוחים ובוקסה לפלאג מספיקים. אולי גם מפתח לפילטר שמן.
על האופנוע שלי (בן 15 כפרה על אבא שלו) אני לא יוצא לרכיבה ארוכה בלי הסט שמצורף בתמונות מתחת למושב, אליו אני מצרף מפתחות 10,12,13, ג'אמפר מחתיכת חוט נחושת, מפתח פלאגים קטן וגליל איזולירבנד. למרות שמדובר באופנוע כביש [emoji846]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200625/a6dbf9eff561edde5ffcce5f15484c23.jpg

Sent from my GM1913 using Tapatalk

מוני אורבך
25-06-20, 14:57
היה לי ניסיון עם אופנועי דו"ש וגם עם אופנועי כביש.
זה עולם אחר מאופנועי שטח מרוץ.
בדוש הטולרנסים הרבה הרבה יותר גדולים, אם יש לך "רגש" אז אין בעיה להסתדר עם מה שיש.
כמה ברגים על האופנוע שלך אתה מכיר שדורשים 5 ניטון מטר !?

יש לי עכשיו KTM FREERIDE וכאן הטולרנסים הרבה יותר מדויקים.
לא אחת יש בורגים עם מומנטי חיזוק של 5 ניטון מטר עד 10.
אז גם אני באתי עם גישה של "20 שנה בתחזוקה של כלים מכנים" יש לי רגש ביד.
אבל הברגים עם הסגירה העדינה הזו.. וולה הותקלתי.
קשה מאוד להבדיל בין 3, 5 או 8 ניטון מטר ב"רגש"
אז כל הזמן היתי סוגר ברגים ממש ממש בזהירות.
וזה עלה לי, כל הזמן היו ברגים משוחררים.
ואני לא מדבר על ברגים שהיצרן דורש לוקטיט (ויש כאלו לא מעט)
יש שלושה סוגי לוקטיט שהיצרן דורש על האופנוע הזה...
אני לא שם בעיקרון לוקטיט על מה שהיצרן לא הגדיר לשים לוקטיט
הבעיה עם לוקטיט שאם אתה מורח אותו (גם החלש) הוא משאיר לכלוך על ההברגות והבורג.
ולא משנה כמה תנקה, זה עדין לא נקי. ואז בבורג שיחסית פותחים אותו הרבה לתחזוקה שוטפת, כמה סגירות עם לוקטיט והוא מת.

אז בלעתי רוק וקניתי מד מומנט 1 עד 18 ניוטון מטר של הביוקר (כ 300 שח באמזון)
מאז סוגר הכל במומנט של היצרן ואין שום בעיות. לא נפתח לא מעוות את ההברגות, כמו שהמהנדס תכנן..

אין מה להגיד, האוסטרים האלו ימח שמם וזכרם, יודעים מה הם עושים...

אשר לערכת כלים שלך, זה טוב אולי לדו"ש או כביש, אבל נראה אותך סוחב את זה על הגב בזמן שאתה והאופנוע קופצים על הסלעים.
תזמין כבר עכשיו תור לכירופרקט (-:

Meirson
25-06-20, 15:10
תקנה תיק זנב, קמצן [emoji12]
ועכשיו ברצינות, עבדתי בעבר במורשה אוסטרים, עבר לי מתחת לידיים בערך כל קטלוג האופנועים של קטמ מ125exc ועד לסופר דיוק 1290. כולל כלי מירוץ רצחניים כמו 450 סיקסדייז, 300 דו"פים למיניהם ומה לא. אני לא מכיר את התופעה שאתה מתאר של ברגים נפתחים, אולי אתה עדין מדי בסגירה. את התופעה של בן אדם שמגיע עם בורג שבור בתוך הברגה כי הוא השתמש בידית מומנט כדי לסגור אותו, דווקא כן [emoji846]
אה, ו, תהנה מהפרירייד. זה אופנוע מעולה

Sent from my GM1913 using Tapatalk

GodsFather
25-06-20, 22:52
תיק זנב מחזיק מחזיק עד ש.. לא..
ואם אתה אחרון בשיירה, מישהו אחר יהנה ממנו.

אלא אם זה תיק של mad dog. אלה יחזיקו יותר מהאופנוע

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

מוני אורבך
26-06-20, 07:31
היצרן לא מגדיר סתם מעבר על הברגים כל X שעות
אני נסעתי מעט מאוד adventure מהר הבנתי שזה לא בשבילי (יותר מדי כביש מפחיד פחות מדי שטח מהנה)
ממה שכן נסעתי, לרוב לא היה צריך לעבור על ברגים ( היה לי dr650) אלא אם כן יצא לי לנסוע בשטח טכני ארוך
על כביש נסעתי בזמנו 4 שנים. לא נגעתי בכלל בברגים.

אני מניח שאם אתה עושה מוטוקרוס או משהו דומה (נסיעת שבלי עפר במדבר) תתקל הרבה פחות בבעיה הזו.
כאשר אתה רוכב hard enduro האופנוע קופץ הרבה יותר, וזה כנראה גורם לברגים להיפתח.
יכול להיות שאכן הברגות אלומניום הפחידו אותי ולכן לא סגרתי מספיק.
בשביל זה יש לי מד מומנט, ואני יודע איך להשתמש בו..
עדין אני מפעיל רגש ולא סוגר בלי מחשבה. זה כבר הוכיח את עצמו.
קרה לי מספר פעמים שאני מחזק ולא מגיע לקליק, מסתכל ב manual ובמד מומנט וקולט את הטעות..

אשר לתיק זנב, היה לי אחד מותקן על האופנוע.
אחרי שמספר פעמים שכמעט הוריד לי את הביצים החלטתי לוותר עליו.
אני לא רוצה שום דבר שיהיה ביני לבין החלקה החוצה מהאופנוע !
שטוח לגמרי..
שלא לדבר על זה שאתה יכול להכניס שם רצט וכמה בוקסות וכבר הכנף עושה לך קולות מחאה.

אופנוע שטח ששוקל מאה קילו זה עולם אחר לגמרי מדו"ש אתה רגיש לכל דבר ולכל רעש.
אם לא תהיה כזה מהר מאוד אתה מתחיל לחטוף מכות (גם האופנוע וגם אתה)
וכן אני מרוצה מעל לגג מה freeride

Meirson
26-06-20, 17:40
חבוב, מה שלדעתי פותח ומשחרר לך את הברגים זה מנוע סינגל עם bore גדול שמעבר ללשלח אותך באוויר או לעזור לך לפזז בין סלעים יש לו גם תחביב גדול של לווברץ את עצמו למוות [emoji846] כמו שאמרתי, עשרות אופנועים מדגמים שונים, אף פעם לא חזר מישהו עם תלונה על ברגים רופפים... גם לא בפרירייד [emoji6]
יש גם תיקי מיכל.... וכן, התיקים של מאד דוג מעולים! בכל מקרה אני לא חושב שזה כזה קריטי, אני לא הייתי יוצא לטייל בשום מקום בלי סט כלים בסיסי, כף או שתים ופנימית (או שתים....) ספייר... איך לסחוב, זה כבר תלוי העדפה
Sent from my GM1913 using Tapatalk

-->