PDA

צפייה בגרסה מלאה : לשנות מידת צמיג



כנף שבורה
25-06-20, 13:19
עזרה בפתירת ויכוח עם חבר. ;)
ידוע שאסור לשנות מידת צמיג ממה שכתוב ברשיון רכב.
ואילו אנו רואים מסביבינו הרבה ג'יפים עם צמיגים גדולים אפילו מאד אצל המשופרים חזק.
עכשיו תגידו מצאו קומבינטור שישנה בניירות. אבל זה לא כזה פשוט. הבוחנים לא מטומטמים מול צמיג 37'.
בקיצור, הם מסתכנים.
ואני שואל תכל'ס מה הסיכון ?
עזבו כרגע טסט ומפגש מקרי עם שוטר שיבדוק (אני 25 שנה על ג'יפים ומעולם שוטר לא בדק לי מידה) .
הפחידו אותנו שהביטוח לא תקף בכזה מקרה.
מדברים בטח על ביטוח החובה. למישהו קרה שלא שילמו עקב "שינוי" ברכב ?

erezgur
25-06-20, 13:27
כל כך הרבה דיונים בנושא שכבר קשה לחדש בדיון חדש, ניסית ל חפש בפורום?

בכל מקרה תיקון למה שרשמת - יש פרוצדורה פשוטה וזולה לשנות את מידת הצמיגים ברישיון אם המידה החדשה חוקית לרכב הזה - מחליפים צמיגים ונוסעים למכון הרישוי הקרוב לקדם את השינוי ברישיון. המחיר עשרות בודדות של שקלים.

נשלח מהנייד

נדב42
25-06-20, 13:27
אם המידה רשומה ברשיון, אין לך בעייה עם השוטר אלא רק עם בוחנים של משרד התחבורה. (שוטר יכול להחליט שהוא קורא לבוחן, אבל אישית לא שמעתי על אף מקרה כזה...)

לגבי שאר השיקולים, קטונתי..

נמרוד
25-06-20, 13:40
שום קומבינות. אנשים נוסעים עם מידת צמיג שלא תואמת את הרשיון ומחליפים לפני הטסט עם שכן או חבר שיש לו רכב דומה. או שזה בכלל חלק מהשרות של המוסך שמעביר טסט.

הסיכון כמו שכתבת להתפס על ידי שוטר ולהבדק הוא סיכון מחושב. מקסימום נתפסת, תלך לעשות טסט חוזר באותו נוהל. אם מידת הצמיגים היא לא מאד חריגה ומושכת תשומת לב אז הסיכון להבדק הוא לא גבוה, כמו שאמרת בעצמך.

הביטוח יכול לנסות להתנער במקרה שגם הוא בעל סיכון קטן - שמדובר על תאונה (אתה עדיין מבוטח נגד שריפה וגניבה למשל), שבה אתה נהג הרכב האשם (בכל תאונה שלא אתה אשם אין בכלל עניין מה מצב הרכב שלך), ושיש קשר סביר בין התאונה לבין הצמיג. רוב רובן של התאונות נגרמות על ידי הנהג בצורה הרבה יותר ישירה. הרי אם עקפת על קו לבן, או חצית רמזור אדום, או נרדמת על ההגה, או נהגת שיכור... מידת הצמיג לא קשורה לתאונה.

וזה ביטוח מקיף.

חובה - נזקי גוף - בכל מקרה תקף. ושלא יפחידו אותך סוכני ביטוח ועורכי דין שמתפרנסים... בעצם ממה מתפרנסים? מלהפחיד.

כנף שבורה
25-06-20, 14:16
שום קומבינות. אנשים נוסעים עם מידת צמיג שלא תואמת את הרשיון ומחליפים לפני הטסט עם שכן או חבר שיש לו רכב דומה. או שזה בכלל חלק מהשרות של המוסך שמעביר טסט.

הסיכון כמו שכתבת להתפס על ידי שוטר ולהבדק הוא סיכון מחושב. מקסימום נתפסת, תלך לעשות טסט חוזר באותו נוהל. אם מידת הצמיגים היא לא מאד חריגה ומושכת תשומת לב אז הסיכון להבדק הוא לא גבוה, כמו שאמרת בעצמך.

הביטוח יכול לנסות להתנער במקרה שגם הוא בעל סיכון קטן - שמדובר על תאונה (אתה עדיין מבוטח נגד שריפה וגניבה למשל), שבה אתה נהג הרכב האשם (בכל תאונה שלא אתה אשם אין בכלל עניין מה מצב הרכב שלך), ושיש קשר סביר בין התאונה לבין הצמיג. רוב רובן של התאונות נגרמות על ידי הנהג בצורה הרבה יותר ישירה. הרי אם עקפת על קו לבן, או חצית רמזור אדום, או נרדמת על ההגה, או נהגת שיכור... מידת הצמיג לא קשורה לתאונה.

וזה ביטוח מקיף.

חובה - נזקי גוף - בכל מקרה תקף. ושלא יפחידו אותך סוכני ביטוח ועורכי דין שמתפרנסים... בעצם ממה מתפרנסים? מלהפחיד.

לכזו תשובה ציפיתי :)
מסכים עם כל החלק הראשון.
לגבי הביטוח היתה שאלתי ממוקדת. לא איך משנים :rolleyes:.
וענית לי לענין.

אז אני מבין שביטוח מקיף (לא בטוח בכלל שיש לו חחח אז עבור אחרים) אין בעיה. מעולה :D זה טוב לדעת!.
ומקיף..יכולים להיתלות על זה ולצעוק יכולת הבלימה ועוד...
וזו שאלה נשאלת, האם בפועל זה קורה ? בואו ניקח את לקיצון. חס וחלילה פגעתי בדוהר קורקינט. נניח אשמתי :( .
האם במקרה של תאונה עם נפגעים כן יעשו "ביג דיל" מהגדלת הצמיגים ?

* לפני 20 שנה נסעתי בסוזוקי ויטארה שברשיון רשום 195/80/15 ןהיתה אופציה ל 205/75/15 .
אני נסעתי עם 30/9.5/15 שזה בערך 245/75/15. :cool:

דרור ברלי
25-06-20, 14:41
כאמור - הטסטים הם בעיה קטנה למדי - תמיד אפשר להצריח לפני הטסט עם סט גלגלים במידה מקורית, או לשנות מידה ברשיון בדרכים "יצירתיות". יש בוחנים שכל עוד זה רשום ברשיון לא מתעקשים איתך, ויש גם כאלה שלא. בכל מקרה - אין כאן סיכון או סנקציה. מקסימום נכשלת בטסט - תגיע לטסט חוזר עם המידה שרשומה באוטודאטה ונגמר הסיפור (כלומר, אולי יכשילו על משהו אחר, זה לא העניין כאן).

ניידות משרד התחבורע זה כבר סיכון גדול יותר - הן מבחינת כובד הסנקציה (טסט חוזר) והן הנזק הכספי (קנס 1000 שקלים. יש מי שזה כסף קטן מבחינתו, אבל עבור הרוב זו מכה כלכלית משמעותית ועוד על מה... ולזה להוסיף את עלויות ההכנה לטסט והתיקונים הנחוצים או שלא + "ה"עמלה" המקובלת, שיידרשו כדי לעבור טסט). הסיכוי להיתפס אולי לא גבוה אבסולוטית, אבל בהחלט קיים. זה גם עניין של עד כמה הרכב שלך בולט לעין. סופות וסיקסים, היילקסים, רנגלרים, סמוראים ושאר כלים שנפוצים בקרב חובבי השיפורים וההארדקור והם קופצים לעין גם אם סטנדרטיים לחלוטין, בוודאי הרבה יותר בולטים מכל -SUV יפני מקובל על צמיג במידה אחת מעל המותר - הכלים האלה בהחלט חזק על הכוונת ושלא יספרו לך סיפורים. אחרת לא היו קמות כל קבוצות הווטסאפ שמזהירות מפני ניידות משרד התחבורע....

ענייני ביטוח - אני לא הייתי ממהר להסתמך על העצות שנזרקו כאן במקרה של תאונה עם נפגעים. זה לא כל כך פשוט.
נפגע-גוף בתאונה, אשם או לא, מין הסתם יקבל את כל הטיפולים הדרושים והפיצוי, בשביל זה קיים בארץ חוק הפלת"ד.
מעבר לזה קיימים גם נזקים לרכוש. לרכב אחר שמעורב בתאונה. גם זה לא מעט כסף.
נניח שאתה אשם. כאן באה השאלה מה תעשה חברת הביטוח ששילמה - היא מין הסתם תחפש על מי להפיל את התיק ולתבוע את נזקיה, מה שנקרא "שיבוב". בעניין הזה, בהחלט יש מצב לצפות לפגיעה.
יש סוכני ביטוח גם בפורום כאן והם בוודאי יוכלו להסביר ולהרחיב. גם על הסיכונים.


בסופו של דבר הכל זה ניהול סיכונים נטו.
אם זה רכב טיולים שממילא רוב הזמן נח בחנייה ויוצא ממנה רק בסופ"שים או לטיול אחת לחודש - הסיכוי להיתפס או להיות מעורב בתאונה בכביש, די קטן ורבים מוכנים לקחת סיכון.
ברכב שנוסע ביומיום זה סיפור אחר. הרבה קילומטרים וזמן על הכבישים, בוודאי באיזורים שידועים שקיימת בהם יותר אכיפה, בתדירות גדולה וצפופה יותר, כך גם הסיכוי להיתפס עולה. במקרה כזה לא הייתי לוקח את הסיכון.

נמרוד
25-06-20, 14:42
וזו שאלה נשאלת, האם בפועל זה קורה ? בואו ניקח את לקיצון. חס וחלילה פגעתי בדוהר קורקינט. נניח אשמתי :( .
האם במקרה של תאונה עם נפגעים כן יעשו "ביג דיל" מהגדלת הצמיגים ?


בן אדם, אם דרסת רוכב קורקינט, זו כנראה אשמתך בכל מקרה!

לא בגלל גודל הצמיג, אלא בגלל שלא היית מרוכז, בגלל שבדיוק סימסת, בגלל שחיטטת באף, בגלל שנרדמת, בגלל שהיית שיכור. אתה יודע מה? כששואלים אותך, כדי להסיט את תשומת הלב מהצמיגים, כאילו שזה מה שמשנה עכשיו שדרסת בן-אדם, תודה מיד שלא שמת לב כי הסתכלת על בחורה יפה בצד הדרך, ולכן בלמת מאוחר מדי.

כנף שבורה
25-06-20, 15:50
בן אדם, אם דרסת רוכב קורקינט, זו כנראה אשמתך בכל מקרה!

לא בגלל גודל הצמיג, אלא בגלל שלא היית מרוכז, בגלל שבדיוק סימסת, בגלל שחיטטת באף, בגלל שנרדמת, בגלל שהיית שיכור. אתה יודע מה? כששואלים אותך, כדי להסיט את תשומת הלב מהצמיגים, כאילו שזה מה שמשנה עכשיו שדרסת בן-אדם, תודה מיד שלא שמת לב כי הסתכלת על בחורה יפה בצד הדרך, ולכן בלמת מאוחר מדי.
נמרוד, ברור לך שזו היתה הקצנה בכוונה להכי גרוע שיקרה.
לא אני ואף אחד שאני מכיר לא דרס/פגע באיש.
אם כבר, :cool: מי שמכיר אותי (רבים פה) יודע שאני פגוע קשה בעצמי מאדיוט זקן שעבר ברמזור אדום .
כל הסיבות לתאונה שהזכרת נכונות וכולנו שומרים עליהם.
בכוונה הזכרתי רוכב קורקינט. למי שחי בת"א כמוני, חלקם פשוט עפים לך מכל כיוון אפשרי. קופצים ממדרכות לכבישים ושהם כבר נוסעים ישר זה בגלל שהראש בטלפון והם מסמסים :) פעמיים בשנה האחרונה בלמתי חזק כי פשוט חצו אותי בטיסה נמוכה שניים כאלה.
בוא ניקח מקרה כזה.אחד מהם פוגע בי ! .פצוע קל. נניח שבר ביד. מתחילים להתווכח מי אשם. מגיע בוחן משטרה. מתחיל לבדוק מה קרה מי אשם. בכזה מקרה לא בא לי שידחפו לי כזה דבר כי הגדלתי ,נניח בפאג'רו את המידה ב 2 מידות וגובה למעלה.

- - - Updated - - -



יש סוכני ביטוח גם בפורום כאן והם בוודאי יוכלו להסביר ולהרחיב. גם על הסיכונים.


בסופו של דבר הכל זה ניהול סיכונים נטו.
אם זה רכב טיולים שממילא רוב הזמן נח בחנייה ויוצא ממנה רק בסופ"שים או לטיול אחת לחודש - הסיכוי להיתפס או להיות מעורב בתאונה בכביש, די קטן ורבים מוכנים לקחת סיכון. ברכב שנוסע ביומיום זה סיפור אחר. הרבה קילומטרים וזמן על הכבישים, בוודאי באיזורים שידועים שקיימת בהם יותר אכיפה, בתדירות גדולה וצפופה יותר, כך גם הסיכוי להיתפס עולה. במקרה כזה לא הייתי לוקח את הסיכון.
אהבתי. ואכן אני פונה לצד האחרון. רכב 90% טיולים :)

דרור ברלי
25-06-20, 17:33
רכב טיולים נטו או 90% טיולים?..... רוב הטיולים בסופ"ש?..... מה כבר יכול להיות?
ניידות משרד התחבורע לא עובדות בשבת. לא יודע לגבי יום שישי. שוטרים יש תמיד.
וחוץ מזה סע בזהירות ואל תשטח קורקינטים.....



מידע אישי מלפני המון שנים - תאונה עם נפגעת קל, רשלנות נטו של הפצועה. אין שום קשר למצב האוטו.
הגיע בוחן משטרה כפי שנדרש בחוק. ראה שזה ג'יפ, דבר ראשון התחיל לחטט בג'יפ עם זכוכית מגדלת בכל מה שיכל וקודם-כל הוריד אותו מהכביש. מה שנקרא ברירת-מחדל.
רק אחרי זה התפנה לטפל בנסיבות התאונה עצמה. תאונה קלה, אני מזכיר.

or_t
27-06-20, 09:10
בן אדם, אם דרסת רוכב קורקינט, זו כנראה אשמתך בכל מקרה!

לא בגלל גודל הצמיג, אלא בגלל שלא היית מרוכז, בגלל שבדיוק סימסת, בגלל שחיטטת באף, בגלל שנרדמת, בגלל שהיית שיכור. אתה יודע מה? כששואלים אותך, כדי להסיט את תשומת הלב מהצמיגים, כאילו שזה מה שמשנה עכשיו שדרסת בן-אדם, תודה מיד שלא שמת לב כי הסתכלת על בחורה יפה בצד הדרך, ולכן בלמת מאוחר מדי.בתור רוכב קורקינט לשעבר, הם בדרך כלל נדרסים באשמתם

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
28-06-20, 14:30
בתור רוכב קורקינט לשעבר, הם בדרך כלל נדרסים באשמתם

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


בדרך כלל גם רוב הולכי הרגל שנפגעים בתאונות הם אלה שמתפרצים לכביש לא במעבר חצייה ומפתיעים את הנהגים.
נו? ואז מה?....

אשם או לא, אתה ממש לא רוצה להיות מעורב בתאונה שבה נפגע אדם כלשהו.
כי אז זה כבר הליך משפטי.
ואז אתה עלול לחוות את אווירת הלינץ' כנגד נהגים בכלל וג'יפים בפרט - במיוחד אם התברר שמידת הצמיג לא רשומה ברשיון. מבחינת המערכת זה בדיוק מה שהיא מחפשת להיתלות בו כדי להאשים אותך בתאונה.

or_t
29-06-20, 22:45
בדרך כלל גם רוב הולכי הרגל שנפגעים בתאונות הם אלה שמתפרצים לכביש לא במעבר חצייה ומפתיעים את הנהגים.
נו? ואז מה?....

אשם או לא, אתה ממש לא רוצה להיות מעורב בתאונה שבה נפגע אדם כלשהו.
כי אז זה כבר הליך משפטי.
ואז אתה עלול לחוות את אווירת הלינץ' כנגד נהגים בכלל וג'יפים בפרט - במיוחד אם התברר שמידת הצמיג לא רשומה ברשיון. מבחינת המערכת זה בדיוק מה שהיא מחפשת להיתלות בו כדי להאשים אותך בתאונה.אין שאלה שעדיף לא לפגוע באף אחד, ונהג צריך להיות ערני ואפילו לצפות רשלנות של האחר. אבל יש הבדל במינון בין רשלנות של הולכי רגל לבין רשלנות של רוכבי קורקינט שאין לי הסבר לה. הם חיים באיזה מצב ביניים שבעיניהם הם לא כפופים לחוקי תנועה להולכי רגל ולא לרכבים, אז פשוט מזגזגים בין מדרכה לכביש, מתפרצים לצמתים, נוסעים בכבישים שלא מתאימים להם וכו. ראיתי מעט מאד כמעט-ים עם הולכי רגל והרבה מאד עם רוכבי קורקינט.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
30-06-20, 08:29
+1 יצא לי השנה להסתובב איזה חודש במרכז/דרום ת"א (קינג ג'ורג', אלנבי, הרצל וכו'...). הם פשוט מפגרים. אין לזה אף הסבר אחר.

דרור ברלי
30-06-20, 11:09
על הולכי רגל חלים הרבה פחות חובות וכללים אפילו מאשר על רוכבי אופניים וקורקינטים.

באופן עקרוני - יש להם רק זכויות. בפועל אין עליהם שום סוג של אכיפה, מה שמאפשר לעשות כרצונם גם על הכביש עצמו, כולל על סף להתאבד ממש - והנהגים אחראים בלעדיים לשלומם. תופעת ההולכים על הכביש, לעתים באמצע הנתיב ממש, (וכן, יש מדרכה מסודרת משני צידי הרחוב) נפוצה במיוחד. בעיקר בקרב נוער/צעירים. בחולון אני כבר לא מתרגש מזה. זה עניין רגיל.

בוזי
30-06-20, 15:05
על הולכי רגל חלים הרבה פחות חובות וכללים אפילו מאשר על רוכבי אופניים וקורקינטים.

באופן עקרוני - יש להם רק זכויות. בפועל אין עליהם שום סוג של אכיפה, מה שמאפשר לעשות כרצונם גם על הכביש עצמו, כולל על סף להתאבד ממש - והנהגים אחראים בלעדיים לשלומם. תופעת ההולכים על הכביש, לעתים באמצע הנתיב ממש, (וכן, יש מדרכה מסודרת משני צידי הרחוב) נפוצה במיוחד. בעיקר בקרב נוער/צעירים. בחולון אני כבר לא מתרגש מזה. זה עניין רגיל.תופעת ההולכים על הכביש נפוצה במיוחד בקרב זקנים שלא מגיעים ל 0.3 קמ"ש בירידה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

נדב42
30-06-20, 15:17
הזקנים אולי.
הזקנות רצות יפה-יפה... לצערי מנסיון אישי.

sgill
30-06-20, 16:38
שאלה בנוגע לטסט וטסט חוזר:

נניח שנכנסתי לטסט ובטופס הכשילו אותי על חופש במשולשים. רק זה נכתב.
הלכתי למוסך, סידרתי והבאתי אישור שסידרתי. האם בטסט החוזר בודקים רק את מה שנכשלתי בגינו, או ששוב הכל נפתח מחדש ואפשר להגיד לי: הגבהה, צמיגים, פגוש ברזל, וכו...

נמרוד
30-06-20, 17:15
מנסיוני, בודקים את מה שנכשל. במקרה הזה יתכן שיבקשו שתעלה שוב על הבור, ויתכן שהבוחן הראשי יסתפק בקבלה מהמוסך על תיקון.

אומי5
30-06-20, 17:18
אם המידה רשומה ברשיון, אין לך בעייה עם השוטר אלא רק עם בוחנים של משרד התחבורה. (שוטר יכול להחליט שהוא קורא לבוחן, אבל אישית לא שמעתי על אף מקרה כזה...)

לגבי שאר השיקולים, קטונתי..

בראשית ימי עם החיפושית עצרתי טיפה אחרי הקו ברמזור, לידי היה שוטר, ברוב טיפשותי הסתכלתי עליו, אז הוא עצר אותי, טענתי שזה בגלל שזה רכב ישן היה לי קשה לעצור(טיפשותי אמרנו?) הוא טען שכנראה הברקס לא תקין והזמין בוחן.

באותו יום למדתי שאשכרה מוגדר בספר שהנדברקס צריך לעשות עד 7 קליקים.

1000 שח קנס
הורדה
רגולז'
טסט חוזר

כאב ראש, אבל הייתי מוכן לעבור אותו פעם בעשור בשביל משהו מגניב מספיק.

-->