h2o
29-06-20, 11:41
היי חברים,
אחרי הרבה שנים של פנטוזים רוצה להגשים חלום ולקנות רכב שטח.
בגדול עם השנים הבנתי שפחות מעניין אותי שטח טכני, כלומר לעלות את המעלה הכי מורכב\קשה\מאתגר, אלא פשוט שתהיה לי היכולת להגיע כמעט לכל נקודה במפה. עד כמה שאני מבין, רכב גבוה עם 4X4 יכול להשיג את המטרה הזו (תתקנו אותי אם אני טועה, זה קריטי!).
עכשיו, ההתלבטות הגדולה היא האם לרכוש רכב שטח שישמש כרכב ראשי בבית (אני נוהג על דו"ג, ובת הזוג שלי תנהג על הג'יפ ביומיום), או כרכב שני שישמש אך ורק לטיולים.
חשוב לי לשמוע את הדעה שלכם בהקשרי טיפולים, נוחות, הוצאות (נגיד יש דרך לעשות ביטוח לרכב שמשמש רק לשטח, ככה שלא משלמים על כל השנה לרכב שנוסע פעם בשבועיים במקרה הטוב?), ובכלל דעות בעד ונגד להחזיק שני רכבים, אחד לטיולים בלבד.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. לא הגדרתי תקציב קשיח, אבל אפשר להגיד בכלליות שאם מדובר ברכב שיחליף את הפרייבט התקציב הוא 80-90K ואם כרכב שני אז 30-40K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כרגע אני, בת הזוג והכלב. אבל כמובן שיש הנחה שהעסק יתרחב בשנים הקרובות :) גם פה יש משמעות לשאלה האם הג'יפ ישמש כפרייבט ביומיום (ואז חייב להיות גדול).
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול אם פרייבט, 20K. אם רק לשטח, מאמין ש3-4K (אבל אין לי באמת מושג)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?...
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי הרבה נסיון טכני, הייתי שמח ללמוד אבל בכנות כנראה שהרוב יתבצע במוסך.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? חיפה, מניח שמספיק מרכזי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?עניתי למעלה - פחות שטח טכני ומאתגר, יותר להגיע מנקודה לנקודה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? נסעתי פעם על סופה צבאית וקרעתי לה את הצורה בין עזוז לבורות לוץ :p
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).סתם תהיה שמעניינת אותי - הקטע ברמה"ג בין הגשר הסורי למעיין כנף - אני רואה את זה כקטע בעבירות די קשה. האם הוא באמת כזה? איזה רכבים יכולים לעבור בקלות\בקושי? מניח שמבחינתי זה יהיה הגבול העליון של העבירות, אבל זה לא תנאי קשיח (כלומר אפשר רכב שלא יעבור שם...)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - אם כפרייבט, אוטומט. אחרת לא משנה.
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא משנה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?אם פרייבט אז כדאי שיהיה רכב לא ישן, שיראה מוסך כמה שפחות. אם זה יהיה רכב יעודי לשטח, מניח שאפשר גם רכב ישן.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
פה אני ממשיך את ההקדמה שלי מלמעלה.
בגדול במקור הנטייה הייתה להחליף את הפרייבט ברכב שיהיה דו-שימושי - פרייבט וטיולים.
ההתחלה הטבעית מבחינתי הייתה ג'ימני, אבל אז הבנתי שמבחינת גודל הוא עלול תוך זמן קצר לא להספיק (כנראה שכבר עכשיו היינו ממלאים אותו ביציאה סטנדרטית לקמפינג). משם עברתי להרהר בדאסטר, אבל 4X4 יש רק ידני, והבתזוג פחות עפה על ידני ביומיום.
לבסוף חשבתי על הסובארוים למיניהם - XV או פורסטר. פה כבר לא מצאתי חסרונות משמעותיים - יש רכבים בני 3-4 בתקציב שלי. עושה רושם של רכב עם יכולות שטח סבירות Out of the box, שאולי גם אפשר לשפר אותו לפי הצורך. מבחינת גודל ונוחות אני מאמין שיוכל להתאים לנו לכמה שנים הקרובות.
אחרי זה התחילו הרהורים, כי בשביל לקנות רכב שטח שגם יחליף את הפרייבט יש המון דרישות. וכמובן שתהיה התפשרות ביכולת השטח, כי אין לנו 350K בשביל לקנות לנד קרוזר :P
אז התחלתי לחשוב אולי אפשר לקנות רכב שיהיה רק לשטח, שאנחנו לא תלוים בו ביומיום, ואז אפשר לקנות רכב פחות נוח, ישן יותר, אבל עם יכולת שטח טובות מאוד. שם המחשבות פחות מסודרות, אבל יש לי איזה פנטזייה על טרופר ישן וסקסי.
בקיצור, מקווה שהצלחתי להעביר את ההתלבטות שלי. תודה לעוזרים :)
אחרי הרבה שנים של פנטוזים רוצה להגשים חלום ולקנות רכב שטח.
בגדול עם השנים הבנתי שפחות מעניין אותי שטח טכני, כלומר לעלות את המעלה הכי מורכב\קשה\מאתגר, אלא פשוט שתהיה לי היכולת להגיע כמעט לכל נקודה במפה. עד כמה שאני מבין, רכב גבוה עם 4X4 יכול להשיג את המטרה הזו (תתקנו אותי אם אני טועה, זה קריטי!).
עכשיו, ההתלבטות הגדולה היא האם לרכוש רכב שטח שישמש כרכב ראשי בבית (אני נוהג על דו"ג, ובת הזוג שלי תנהג על הג'יפ ביומיום), או כרכב שני שישמש אך ורק לטיולים.
חשוב לי לשמוע את הדעה שלכם בהקשרי טיפולים, נוחות, הוצאות (נגיד יש דרך לעשות ביטוח לרכב שמשמש רק לשטח, ככה שלא משלמים על כל השנה לרכב שנוסע פעם בשבועיים במקרה הטוב?), ובכלל דעות בעד ונגד להחזיק שני רכבים, אחד לטיולים בלבד.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. לא הגדרתי תקציב קשיח, אבל אפשר להגיד בכלליות שאם מדובר ברכב שיחליף את הפרייבט התקציב הוא 80-90K ואם כרכב שני אז 30-40K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כרגע אני, בת הזוג והכלב. אבל כמובן שיש הנחה שהעסק יתרחב בשנים הקרובות :) גם פה יש משמעות לשאלה האם הג'יפ ישמש כפרייבט ביומיום (ואז חייב להיות גדול).
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול אם פרייבט, 20K. אם רק לשטח, מאמין ש3-4K (אבל אין לי באמת מושג)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?...
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי הרבה נסיון טכני, הייתי שמח ללמוד אבל בכנות כנראה שהרוב יתבצע במוסך.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? חיפה, מניח שמספיק מרכזי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?עניתי למעלה - פחות שטח טכני ומאתגר, יותר להגיע מנקודה לנקודה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? נסעתי פעם על סופה צבאית וקרעתי לה את הצורה בין עזוז לבורות לוץ :p
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).סתם תהיה שמעניינת אותי - הקטע ברמה"ג בין הגשר הסורי למעיין כנף - אני רואה את זה כקטע בעבירות די קשה. האם הוא באמת כזה? איזה רכבים יכולים לעבור בקלות\בקושי? מניח שמבחינתי זה יהיה הגבול העליון של העבירות, אבל זה לא תנאי קשיח (כלומר אפשר רכב שלא יעבור שם...)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - אם כפרייבט, אוטומט. אחרת לא משנה.
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא משנה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?אם פרייבט אז כדאי שיהיה רכב לא ישן, שיראה מוסך כמה שפחות. אם זה יהיה רכב יעודי לשטח, מניח שאפשר גם רכב ישן.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
פה אני ממשיך את ההקדמה שלי מלמעלה.
בגדול במקור הנטייה הייתה להחליף את הפרייבט ברכב שיהיה דו-שימושי - פרייבט וטיולים.
ההתחלה הטבעית מבחינתי הייתה ג'ימני, אבל אז הבנתי שמבחינת גודל הוא עלול תוך זמן קצר לא להספיק (כנראה שכבר עכשיו היינו ממלאים אותו ביציאה סטנדרטית לקמפינג). משם עברתי להרהר בדאסטר, אבל 4X4 יש רק ידני, והבתזוג פחות עפה על ידני ביומיום.
לבסוף חשבתי על הסובארוים למיניהם - XV או פורסטר. פה כבר לא מצאתי חסרונות משמעותיים - יש רכבים בני 3-4 בתקציב שלי. עושה רושם של רכב עם יכולות שטח סבירות Out of the box, שאולי גם אפשר לשפר אותו לפי הצורך. מבחינת גודל ונוחות אני מאמין שיוכל להתאים לנו לכמה שנים הקרובות.
אחרי זה התחילו הרהורים, כי בשביל לקנות רכב שטח שגם יחליף את הפרייבט יש המון דרישות. וכמובן שתהיה התפשרות ביכולת השטח, כי אין לנו 350K בשביל לקנות לנד קרוזר :P
אז התחלתי לחשוב אולי אפשר לקנות רכב שיהיה רק לשטח, שאנחנו לא תלוים בו ביומיום, ואז אפשר לקנות רכב פחות נוח, ישן יותר, אבל עם יכולת שטח טובות מאוד. שם המחשבות פחות מסודרות, אבל יש לי איזה פנטזייה על טרופר ישן וסקסי.
בקיצור, מקווה שהצלחתי להעביר את ההתלבטות שלי. תודה לעוזרים :)