התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות לגבי ג'יפ ראשון - האם ג'יפ שישמש כפרייבט או ג'יפ כרכב שני?



h2o
29-06-20, 11:41
היי חברים,
אחרי הרבה שנים של פנטוזים רוצה להגשים חלום ולקנות רכב שטח.
בגדול עם השנים הבנתי שפחות מעניין אותי שטח טכני, כלומר לעלות את המעלה הכי מורכב\קשה\מאתגר, אלא פשוט שתהיה לי היכולת להגיע כמעט לכל נקודה במפה. עד כמה שאני מבין, רכב גבוה עם 4X4 יכול להשיג את המטרה הזו (תתקנו אותי אם אני טועה, זה קריטי!).
עכשיו, ההתלבטות הגדולה היא האם לרכוש רכב שטח שישמש כרכב ראשי בבית (אני נוהג על דו"ג, ובת הזוג שלי תנהג על הג'יפ ביומיום), או כרכב שני שישמש אך ורק לטיולים.
חשוב לי לשמוע את הדעה שלכם בהקשרי טיפולים, נוחות, הוצאות (נגיד יש דרך לעשות ביטוח לרכב שמשמש רק לשטח, ככה שלא משלמים על כל השנה לרכב שנוסע פעם בשבועיים במקרה הטוב?), ובכלל דעות בעד ונגד להחזיק שני רכבים, אחד לטיולים בלבד.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. לא הגדרתי תקציב קשיח, אבל אפשר להגיד בכלליות שאם מדובר ברכב שיחליף את הפרייבט התקציב הוא 80-90K ואם כרכב שני אז 30-40K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כרגע אני, בת הזוג והכלב. אבל כמובן שיש הנחה שהעסק יתרחב בשנים הקרובות :) גם פה יש משמעות לשאלה האם הג'יפ ישמש כפרייבט ביומיום (ואז חייב להיות גדול).

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול אם פרייבט, 20K. אם רק לשטח, מאמין ש3-4K (אבל אין לי באמת מושג)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?...
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי הרבה נסיון טכני, הייתי שמח ללמוד אבל בכנות כנראה שהרוב יתבצע במוסך.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? חיפה, מניח שמספיק מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?עניתי למעלה - פחות שטח טכני ומאתגר, יותר להגיע מנקודה לנקודה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? נסעתי פעם על סופה צבאית וקרעתי לה את הצורה בין עזוז לבורות לוץ :p
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).סתם תהיה שמעניינת אותי - הקטע ברמה"ג בין הגשר הסורי למעיין כנף - אני רואה את זה כקטע בעבירות די קשה. האם הוא באמת כזה? איזה רכבים יכולים לעבור בקלות\בקושי? מניח שמבחינתי זה יהיה הגבול העליון של העבירות, אבל זה לא תנאי קשיח (כלומר אפשר רכב שלא יעבור שם...)

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אם כפרייבט, אוטומט. אחרת לא משנה.
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) לא משנה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?אם פרייבט אז כדאי שיהיה רכב לא ישן, שיראה מוסך כמה שפחות. אם זה יהיה רכב יעודי לשטח, מניח שאפשר גם רכב ישן.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?


פה אני ממשיך את ההקדמה שלי מלמעלה.
בגדול במקור הנטייה הייתה להחליף את הפרייבט ברכב שיהיה דו-שימושי - פרייבט וטיולים.
ההתחלה הטבעית מבחינתי הייתה ג'ימני, אבל אז הבנתי שמבחינת גודל הוא עלול תוך זמן קצר לא להספיק (כנראה שכבר עכשיו היינו ממלאים אותו ביציאה סטנדרטית לקמפינג). משם עברתי להרהר בדאסטר, אבל 4X4 יש רק ידני, והבתזוג פחות עפה על ידני ביומיום.
לבסוף חשבתי על הסובארוים למיניהם - XV או פורסטר. פה כבר לא מצאתי חסרונות משמעותיים - יש רכבים בני 3-4 בתקציב שלי. עושה רושם של רכב עם יכולות שטח סבירות Out of the box, שאולי גם אפשר לשפר אותו לפי הצורך. מבחינת גודל ונוחות אני מאמין שיוכל להתאים לנו לכמה שנים הקרובות.
אחרי זה התחילו הרהורים, כי בשביל לקנות רכב שטח שגם יחליף את הפרייבט יש המון דרישות. וכמובן שתהיה התפשרות ביכולת השטח, כי אין לנו 350K בשביל לקנות לנד קרוזר :P
אז התחלתי לחשוב אולי אפשר לקנות רכב שיהיה רק לשטח, שאנחנו לא תלוים בו ביומיום, ואז אפשר לקנות רכב פחות נוח, ישן יותר, אבל עם יכולת שטח טובות מאוד. שם המחשבות פחות מסודרות, אבל יש לי איזה פנטזייה על טרופר ישן וסקסי.

בקיצור, מקווה שהצלחתי להעביר את ההתלבטות שלי. תודה לעוזרים :)

שמעון.פ
29-06-20, 12:40
דרור ברלי כתב כאן על המסלול שציינת.
כלא מתאים לסובארו
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116124-%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9E%D7%A4%D7%99-%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%99%D7%AA%D7%9F-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8%D7%99?p=893770&viewfull=1#post893770

raanan
29-06-20, 13:22
אני הייתי ממליץ לך על הפרדת רשויות.
נותן שקט ופחות לחץ בטיולים (הרכב לא צריך ביום א' להגיע לעבודה או פגישה חשובה).

מימדים , ניתן לרכוש רכב שטח גדול שיתאים להעמסת ציוד קמפינג אפילו עודף.
מאידך רכב קטן יום יומי להתנהלות העירונית.

בכל מקרה, הייתי ממליץ לך שתנאי הסף ברכב השטח יהיה תיבת העברה הכוללת הפחתה (LOW ).
כמו כן, לאור נסועה נמוכה מתוכננת, אז רכב עם מנוע בנזין.

לצרכים שתיארת , כנראה שגרנאד ויטארה מהסדרות שעדיין כוללת LOW , תתאים מצוין.
אגב, עם אותה גראנד ויטארה, ניתן להתנייד איתה ביום יום (היא אינה SUV מגודל ומגושם),
כך שגם יכולה להיות אופציה למקרה שאינך מעוניין להפריד רשויות.

בהצלחה
רענן

ש01
29-06-20, 13:43
בעבר גם אני הייתי עם הפרדת רשויות, והחזקתי ליד הבית סופה לסופ"שים וטיולים (הרבה יותר סקסי וכיף מטרופר, לטעמי).

אבל, הגענו למסכנה ש-3 רכבים זה מתחיל להיות קצת יקר (3 ביטוחים, קצת יותר בעליות האחזקה הכוללות - מוסכים/דלק/חידוש רשיון) וצמצמנו רשויות.
מה נכון - רק אתה, זוגתך ומנהל העו"ש יודעים. אני הסתדרתי אז ומסתדר היום (אבל מתגעגע לסופי...)

החלטתי ללכת על ג'יפ שייתן כ 80% מהסופה וכ80% מהפרייבט שהיתה לידה.
במקרה שלי הנבחר היה גראנד שירוקי. נתן הרבה יותר משציפיתי.
בתקציב שלך נכנס גם 2012, אם כי אם תמצא אחד בלי הגבהות (8000-1000 ש"ח), מיגונים (כ 2000 ש"ח), צריך להוסיף את זה לתקציב.
אני ממליץ גם על מערכת גז (כ 8000 ש"ח).
הרכב יהיה הרבה יותר מפנק, נוח וחזק מרובם המכריע של רכבי השטח הגדולים (רק האנגלי יכול להתחרות בפרמטר הנוחות והפינוק).
אבל לא כדאי דיזל - השמועות מדברות על הרבה בעיות, לחבר שלי הלך הטורבו, פעמיים.

לגבי הסוברו - אכן רכב ראוי שיגיע הרבה יותר רחוק מרוב ה "SUV" או כמו שקוראים להם אצלנו "ג'יפוזה".
אבל, בשלב מסויים הוא יעצור במקום שרכב שטח עם הילוך LOW יעבור (לא כתבתי גבוהה, כי הסובארו מגיע עם מרווח גחון מפתיע).

לגבי הגברת - אשתי שמחה (מאוד) תמיד לנהוג בגראנד (אם כי כשיש ברירה היא מעדיפה לנהוג באלפא, אבל זו היא).

איל מ
29-06-20, 13:48
סובארו/גראנד ויטארה/דאסטר. קרא עליהם קצת.

נמרוד
29-06-20, 13:50
ג'ימני.

אתם זוג צעיר. לא צריך יותר מזה, בטח אם הכלב לא גדול מדי.
קל למצוא, קל לנהוג ביום-יום, קל לחנייה. הדגם הנפוץ יותר הוא האוטומט. נהדר-נהדר-נהדר בתור רכב שטח ראשון, יאפשר את כל מה שביקשת. ויהיה קל למכור ולהתקדם משם בעוד שנה או שנתיים כשהמשפחה תגדל ואחרי שתטייל ותכיר ותצבור חברים ונסיון, יהיה לך הרבה יותר ברור מה הרכב הבא.

עזוב אותך מדאסטר ומסובארו למיניהם, אלו רכבי פשרה. אתם לא מתחיל את התחביב מפשרה כשאין לך ילדים, הקילומטראז' לא גבוה, החוליות בגב עדיין תקינות.

Asaf-a
29-06-20, 14:20
הגרנד ויטארה קיים גם בגרסה קצרה, עם יכולות טובות יותר מהארוכה וגלגלי 16" לעומת 17", מאפשר צמיגים מתאימים יותר לשטח.

מבחינת איכות החיים ביום יום עדיפה משמעותית על הג'מיני על חשבון יכולת שטח.

בסופו של יום אתה צריך לקבוע מה הפשרה בין שטח ונוחות ביום יום שמתאימה לך.

ממליץ לך לעשות סיבוב על כמה מהרכבים שהציעו לך ולחזור לכאן להתייעצות לאחר תובנות מהסיבוב.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Yaki5500
29-06-20, 16:39
מרבית שנות המודל אפשר להחליף חוקית לג'אנט 16 עם חתך 70


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Yaki5500
29-06-20, 16:58
הכוונה גם לארוכות

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
29-06-20, 17:42
ממליצי הג'ימני. אל תתעלמו מהרצון לגדול עם המשפחה.
לגבי לקנות היום ג'ימני ומחר לשדרג- אני אישית לא סובל לקנות ולמכור רכבים ( גם ההתעסקות, גם להכיר רכב חדש, וגם תמיד אני מפסיד את המכנסיים בעסקה).

h2o
29-06-20, 18:10
דרור ברלי כתב כאן על המסלול שציינת.
כלא מתאים לסובארו
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116124-%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9E%D7%A4%D7%99-%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%99%D7%AA%D7%9F-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8%D7%99?p=893770&viewfull=1#post893770
נהדר! תודה.

תודה לכולם על התשובות, באמת הג'ימני כרכב שני יכול להיות רעיון סביר, העניין הוא שכבר עכשיו אם אני רוצה לצאת לקמפינג עם הכלב אני ממלא אותו לחלוטין, כולל גגון (הכלב צריך לפחות מושב אחד שישאר עומד מאחורה, אם זה בכלל אפשרי בג'ימני). בכל מקרה אני משאיר את האופציה הזו פתוחה בגלל שהשוק בג'ימני כל כך רווי, עושה רושם שאפשר למצוא בקלות רכב טוב וזול ומוכן לשטח.

לגבי הגרנד ויטרה - יש כיוון לשנתונים ספציפיים? קצר\ארוך?

Yaki5500
29-06-20, 18:15
אפשר מושב אחד פתוח בג'ימני
לגבי ויטרה כתבתי על זה מדריך רכישה מפורט נעוץ בראש פורום סוזוקי כולל שנתונים בעייתיים

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נמרוד
29-06-20, 18:17
לגבי לקנות היום ג'ימני ומחר לשדרג- אני אישית לא סובל לקנות ולמכור רכבים ( גם ההתעסקות, גם להכיר רכב חדש, וגם תמיד אני מפסיד את המכנסיים בעסקה).

מבין אותך, זה כמו אלו שגרים בפתח תקווה כי הם שונאים לעבור דירה. מסביר גם למה אתה תקוע עם לנדרובר [emoji16]

h2o
29-06-20, 18:29
אפשר מושב אחד פתוח בג'ימני
לגבי ויטרה כתבתי על זה מדריך רכישה מפורט נעוץ בראש פורום סוזוקי כולל שנתונים בעייתיים

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מדריך נהדר, תודה

-->