PDA

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה על jk קצר שלא הרגישה לי טוב



tomer wrx
29-06-20, 19:34
ערב טוב לכולם
אני מחפש רנגלר jk ויצא לי לעשות נסיעה על אחד קצר.
בטח הרכב הרשים מאוד.
בכביש משהו לא הכי הסתדר לי.

הרכב בעיקרון סטנדרטי ורק עם צמיגי שטח מלא (100%).
שנסעתי באותו הרגיש כאילו הזנב קצת משחק בלי ממש קשר למה שקורה.
לא נהגתי במהירות גבוה.

רציתי לדעת אם זה משהו שידוע ברנגלר ואולי בקצר?

אני מגיע יותר מרכבי הספורט שהכל הרבה יותר מהודק חד וישיר.

אז איך שהחלק האחורי התנהג הרגיש לי מוזר.

אשמח לעזרתכם...

איל מ
29-06-20, 19:41
אתה צריך סיבוב על סיקס, סופה, או דיפנדר ישן כדי לקבל פרופורציה...
מעבר לעובדה שאלו רכבים פחות "מהודקים" אי אפשר לתת לך חוות דעת על סמך התחושה שלך כי היא סובייקטיבית.
קח נסיעות על עוד כמה כאלו כדי לראות אם זה משהו שספציפי לאוטו שנסעת עליו.

asafk
29-06-20, 20:02
זה רכב עם בסיס גלגלים קצר צמיגי חתך גבוה והנעה אחורית.
יכול להיות שגם לחץ אויר לא הכי גבוה.
מנגד, עדיין - וגם יחסית לכל מכונית 'רגילה' - הוא אמור להתנהג די 'רגיל' ונהיג, כי בכל זאת זו מכונית שנובעת בכביש על ידי נהגים מהשורה.
אז או שאתה רגיש מאוד ושם לב במיוחד להתנהגות הטבעית של הג'יפ - נטיה להיגוי יתר וזוויות גילגול גדולות, או שמשהו בג'יפ לא תקין - מתלים בלויים, מייצב חסר או מנותק וכו'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

grand
29-06-20, 20:32
הקצר משמעותית פחות נוח מהארוך.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

tomer wrx
29-06-20, 21:10
הקצר משמעותית פחות נוח מהארוך.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ומצד שני העבירות שלו טובה יותר בשטח...
תמיד יש שני צדדים למטבע

מוני אורבך
30-06-20, 08:11
יש לי רנגלר קצר כבר 5 שנים.
מוגבה חוקי עם צמגי שטח מלא בגודל חוקי 2010
רכב ספורט הוא לא, וגם מהודק הוא לא.
אבל הוא הרבה הרבה יותר טוב מכל סופה שאי פעם נסעתי בה.
מכל רכבי השטח שהיו לי (והיו הרבה) זה הרכב שמתנהג בכביש הכי טוב.
לפני ההגבהה וצמיגי השטח הוא היה מהודק יותר טוב כמובן, אבל השינוי יחסית מינורי.

אני לא מכיר תופעה של זנב שמתנהג מוזר, או חוסר יציבות.
נראה לי שזה הרכב הספציפי שבדקת.
צמיגים לא מאוזנים או שחוקים, לחץ אוויר נמוך מדי, הגבהה שלא עשו אותה נכון יכולים לגרום לתופעות כאלו.
כמו גם תפוחים ו\או צירים שחוקים במתלים.

מציע לך לראות עוד כמה רכבים בדגש על כאלו מתוחזקים טוב, לא חושב שתראה בהם בעיות כאלו.

gillss
30-06-20, 10:43
JK הוא לא ג'יפון יפני ובטח לא פריבט ספורטיבי.
כשאתה יושב על שני טון (+/-) עם חתך גלגל הנע בין 32" ל 40" , שני סרנים חיים,
מערכת קפיצים ובולמים בעלת אין סוף תצורות ומופעים (אין כמעט שני רנגלרים בעלי אותה מערכת)
כשמחזיר ההגה המקורי שווה לתחת, והשונות בצמיגים בלתי ניתנת לחישוב.
וכל זה מונע על הכביש בהנעה אחורית...

אל תצפה לרכב סטנדרט (לא פרייבט ואפילו לא מסחרי)
אי אפשר להשוות בין עגלה אמריקאית ובין קורקינט יפני.

תנועות אגן או זריקת זנב הוא אירוע הגיוני בכלי רכב שכזה מול 4 גלגלים מונעים קידמית.
כן ... צריך להאיט בפניות :):):)

דרור ברלי
30-06-20, 10:58
אני מגיע יותר מרכבי הספורט שהכל הרבה יותר מהודק חד וישיר.



זו הסיבה האמיתית שכל רכב שטח אמיתי ירגיש לך "לא טוב".



כאמור, רנגלר JK (ועכשיו JL) מתנהג על הכביש טוב יותר מכל ג'יפ אמיתי שקדם לו.
בהינתן אותו גובה, אותם צמיגים ואותה מערכת מתלים - רנגלר ארוך מין הסתם מתנהג על הכביש טוב יותר מהקצר. וזה ככה בכמעט כל רכב שטח.

אגב עבירות - היתרונות היחידים של ג'יפ קצר הם במראה סקסי יותר, בזוית הבטן וביכולת התמרון (ובחלק מהדגמים בזוית הנטישה - כי חלק גדול מרכבי השטח ה"ארוכים" הם בעלי זנב בולט יותר מאשר בדגם הקצר - מה שנקרא בשפה הטכנית "שלוחה אחורית"....)
בכל השאר הארוך לוקח חד משמעית.

KOOKE
30-06-20, 11:07
בגדול לרנגלר הארוך באופן טבעי יש יציבות כיוונית טובה יותר מאשר בקצר.

"זנב משחק" ברכב הנעה אחורית זה דבר סביר וקיים גם ברכבי ספורט מהודקים (רנגלר בכביש הוא מן הסתם בהנעה אחורית).

"זנב משחק" בלי קשר למה שקורה כבגדרתך זו כבר בעיה.

אם כבר דווקה הפרונט קצת יותר משחק בלי קשר למה שקורה ברנגלרים בגללהסרן החי הקדמי.

כבר ציינו לפני שייתכן שזו בעיה ברכב הספציפי בו נהגת וציינו גורמים אפשריים לבעיה כשהראשון יכול להיות מוט מייצב אחורי מנותק (נוהגים לעיתים לנתק כדי להשיג מהלך מתלה גדול יותר)

tomer wrx
30-06-20, 20:43
תנועות אגן או זריקת זנב הוא אירוע הגיוני בכלי רכב שכזה מול 4 גלגלים מונעים קידמית.
כן ... צריך להאיט בפניות :):):)[/QUOTE]


זאת לא זריקת זנב של רכב ספורט
וזה גם לא ממש היה בפניה.

אני אנסה לתאר את ההרגש...

כאילו הגלגלים האחוריים מכנסו לקוליס

כאילו משהו ניטב אותם לזוז קצת הצידה
לא משהו שמצריך תיקון עם ההגה כנו בהיגוי יתר.

tom1105
30-06-20, 20:48
תנועות אגן או זריקת זנב הוא אירוע הגיוני בכלי רכב שכזה מול 4 גלגלים מונעים קידמית.
כן ... צריך להאיט בפניות :):):)


זאת לא זריקת זנב של רכב ספורט
וזה גם לא ממש היה בפניה.

אני אנסה לתאר את ההרגש...

כאילו הגלגלים האחוריים מכנסו לקוליס

כאילו משהו ניטב אותם לזוז קצת הצידה
לא משהו שמצריך תיקון עם ההגה כנו בהיגוי יתר.[/QUOTE]תבדוק את הזרועות האחוריות, נשמע כמו בושינגים גמורים

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

tomer wrx
30-06-20, 21:08
זאת לא זריקת זנב של רכב ספורט
וזה גם לא ממש היה בפניה.

אני אנסה לתאר את ההרגש...

כאילו הגלגלים האחוריים מכנסו לקוליס

כאילו משהו ניטב אותם לזוז קצת הצידה
לא משהו שמצריך תיקון עם ההגה כנו בהיגוי יתר.תבדוק את הזרועות האחוריות, נשמע כמו בושינגים גמורים

Sent from my SM-G950F using Tapatalk[/QUOTE]

- - - Updated - - -


תבדוק את הזרועות האחוריות, נשמע כמו בושינגים גמורים

Sent from my SM-G950F using Tapatalk[/QUOTE]

ידוע לך עלות החלפה?

raanan
01-07-20, 10:28
זאת לא זריקת זנב של רכב ספורט
וזה גם לא ממש היה בפניה.

אני אנסה לתאר את ההרגש...

כאילו הגלגלים האחוריים מכנסו לקוליס

כאילו משהו ניטב אותם לזוז קצת הצידה
לא משהו שמצריך תיקון עם ההגה כנו בהיגוי יתר.תבדוק את הזרועות האחוריות, נשמע כמו בושינגים גמורים

Sent from my SM-G950F using Tapatalk[/QUOTE]

האם התופעה שהרגשתי בשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/66132-%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%96-%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%A0%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%95%D7%98-%D7%A4%D7%A0%D7%94%D7%A8%D7%93-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%94?p=4 51913&viewfull=1#post451913) , מתאר את ההרגשה שלך ?
אגב, גם אני באתי מתחום רכבי הספורט והרגישות להתנהגות רכבים מכל סוג מאד גבוהה.

רענן

sgill
01-07-20, 22:34
אל תבדוק כלום, תעשה סיבוב על רכב אחר (יש מספיק למכירה) ותראה אם ההרגשה אותו דבר או לא. אם לא, תגיד לזה שמוכר את הרכב שיסדר אותו לפני שהוא מוכר.

ובקשר לעבירות, מסכים עם הנקודות של דרור בנוגע להבדלים בין הקצר לארוך ומה היתרונות/חסרונות של כל אחד. אבל להגיד "ובזה מסתיימים היתרונות של הקצר" זה לא מדוייק, כי אלו כ- 50% מהמקרים. זווית נטישה, סיבוב ומרווח גחון. עכשיו, אם נצא מתוך הנחה שנשארים חוקיים ב- JK, ההבדל במרווח גחון משפיע הרבה על העבירות. הייתי אומר שכדי לקבל מרווח גחון של קצר עם מרחק סרנים של ארוך, צריך לעלות מ 32.5 (חוקי) ל - 35 (מממ).
אני לא אומר שאין יתרונות לארוך בשפצים, במדרגות ועוד. אבל קודם מרווח גחון (לדעתי) אח"כ השאר...
ברור שמבחינת נוחות, מקום, הארוך עדיף.
my 2 cents

talw
01-07-20, 22:45
וגם 100 ק״ג פחות...ומרגישים את זה.

boaz avrahami
01-07-20, 23:05
נשמע שזו נהיגה ראשונה על רכב עם סרנים חיים ומוטות פנהארד לפותח השרשור.

אני זוכר חוויה דומה כאשר בדקתי את ה ZJ הראשון .
בגלל מבנה הסרנים, במהמורות חזקות הסרנים מתכווצים בהצלבה .
התחושה היא מאוד לא נעימה ומובנת עבור מי שמגיע ממשולשים או רכבי ספורט.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

nirs
02-07-20, 10:01
ההבדל במרווח גחון משפיע הרבה על העבירות. הייתי אומר שכדי לקבל מרווח גחון של קצר עם מרחק סרנים של ארוך, צריך לעלות מ 32.5 (חוקי) ל - 35 (מממ).
אני לא אומר שאין יתרונות לארוך בשפצים, במדרגות ועוד. אבל קודם מרווח גחון (לדעתי) אח"כ השאר...
ברור שמבחינת נוחות, מקום, הארוך עדיף.
my 2 cents

מניח שהתכוונת לזווית הבטן.
אין הבדל במרווח גחון בין הקצר והארוך.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tomer wrx
11-07-20, 00:46
מניח שהתכוונת לזווית הבטן.
אין הבדל במרווח גחון בין הקצר והארוך.


Sent from my iPhone using Tapatalk


איך אין הבדל?? לא הגיוני בעליל מה שאתה אומר.
אולי בגבוה התכוונת??
זווית גחון של הקצר טובה יותר במקרה של רכבים מקוריים וללא שום שינוי

erezgur
11-07-20, 09:25
זה רק עניין של מינון לא מדויק:
מרווח גחון - זה מה שאתה מכנה גובה, המרחק או המרווח, בין הגחון לקרקע.
יש זוויות גישה ונטישה - האחת מתייחסת לחלק הקדמי והשניה לאחורי.

נשלח מהנייד

nirs
11-07-20, 10:58
https://shvilim.co.il/4x4-%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%92%D7%97%D7%95%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A2/

ובמקרה שלנו, המרחק בין הביצה הקידמית לקרקע.
אין הבדל בין הקצר לארוך.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tomer wrx
11-07-20, 16:30
https://shvilim.co.il/4x4-%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%92%D7%97%D7%95%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A2/

ובמקרה שלנו, המרחק בין הביצה הקידמית לקרקע.
אין הבדל בין הקצר לארוך.


Sent from my iPhone using Tapatalk


אבל זה לא זווית גחון.
זווית גחון נמדדת מהציר הקידמי לאחורי.
מנקודת המגע של הגלגל הקידמי עם השטח למרכז בטן/גחון הרכב ומשם ונקודת המגע של הגלגל האחורי עם השטח.

nirs
11-07-20, 16:47
אתה עושה קצת סלט במונחים.
זווית גישה ומרווח גחון זה 2 דברים שונים.
אם הבנתי נכון, מה שתארת זה זווית בטן וכמו שרשמתי, יש הבדל בין קצר ארוך רק בזווית הנדונה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
12-07-20, 00:06
לא סתם סלט, סלט מוקפץ......

מרווח הגחון של JK קצר וארוך זהה לגמרי.
מכיוון שאורך בסיס הגלגלים שונה, זוית הבטן של הקצר עדיפה. זה ייתן לו יתרון, נגיד במעבר סוללה.
בסיס הגלגלים הקצר יותר ייתן לו יתרון בקוטר הסיבוב ולכן ביכולת תמרון - החל מהשתחלות לחנייה ועד תמרון בין מכשולים בשטח.
וכמובן הוא ג'יפ יותר יפה. הפרופורציות נאות יותר וכמובן, פחות דלתות - יותר סקסי. עניין של טעם.

וזהו. כאן מסתיימים היתרונות של הקצר ומתחילים חסרונות. פרקטיים ודינמיים.

tomer wrx
15-07-20, 10:22
לא סתם סלט, סלט מוקפץ......

מרווח הגחון של JK קצר וארוך זהה לגמרי.
מכיוון שאורך בסיס הגלגלים שונה, זוית הבטן של הקצר עדיפה. זה ייתן לו יתרון, נגיד במעבר סוללה.
בסיס הגלגלים הקצר יותר ייתן לו יתרון בקוטר הסיבוב ולכן ביכולת תמרון - החל מהשתחלות לחנייה ועד תמרון בין מכשולים בשטח.
וכמובן הוא ג'יפ יותר יפה. הפרופורציות נאות יותר וכמובן, פחות דלתות - יותר סקסי. עניין של טעם.

וזהו. כאן מסתיימים היתרונות של הקצר ומתחילים חסרונות. פרקטיים ודינמיים.

מי דיבר בכלל על מרווח גחון?? ברור שזה יהיה זהה לדגמים.
יתרונות נוספים לקצר....
יכולת תימרון טובה יותר
משקל נמוך יותר
ועוד...
שלא תבין לא נכון... אני בכל משפחה ויש לי עדיפות לארוך

-->