צפייה בגרסה מלאה : קויל אובר למה זה טוב?
הבון טון הנוכחי בסצינה של שידרוג הרנגלרים הוא מעבר לקויל אוברים....
אני תוהה במה עדיף סט קוילאוברים על פני קיט הגבהה איכותי?? (חוץ מזה שזה כמובן יותר יקר ובעיני כמה זה כבר מספיק כדי להפוך אותו לעדיף)
2 יתרונות מרכזים לדעתי לקויל אובר.
1. אריזה,
כשהגלגלים גדלים ומהלכי המתלה עצומים... נוצרות בעיות אריזה...
קפיץ נוגע בשלדה... צמיג נוגע בבולם ...
2. אפשרויות כיול מותאמות פרטנית לרכב למשקל, לסגנון הנהיגה ולתוואי.
לדוגמא:
אפשר לייצר קוייל אובר שב7סמ הראשונים של המהלך סגירה יהיה רך מאוד.. ויטפל היטב בשיבושים במהירות איטית.. וב10סמ בהמשך ייעבוד מול קבוע קפיץ קשוח יותר לקצבים גבוהים ובאמפים גבוהים.
נ.ב .. לרנגלר יש סט מהמדף של קפיצי סליל פרוגרסיבים כמעט מכל חברה אפשרית..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא הבנתי מה מיוחד בסעיף השני ( שאי אפשר לעשות בקפיץ רגיל)?
למעשה, אפילו קפיצי עלה עובדים כך.
אתה בעצמך הזכרת שיש קפיצים פרוגרסיביים.
יש קפיץ פרוגרסיבי מקדימה לטרופר?
לרכב שלי לדוגמא אין קפיץ פרוגרסיבי מהמדף.
עם קויל אובר אני יכול להגיע לזה..
הדגש הוא על התאמה אישית.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לדוגמא:
אפשר לייצר קוייל אובר שב7סמ הראשונים של המהלך סגירה יהיה רך מאוד.. ויטפל היטב בשיבושים במהירות איטית.. וב10סמ בהמשך ייעבוד מול קבוע קפיץ קשוח יותר לקצבים גבוהים ובאמפים גבוהים.
גם בשילוב רגיל של סליל ובולם.
הנה תשובה שמצאתי ברשת:
https://youtu.be/8Ufuh9v3EeY
בקאוליבר הקפיץ והבולם עובדים על אותו הציר באופן קבוע לכן פועלים עליהם אותם הכוחות. הדבר תורם ל"הרמוניה" בעבודה של הקפיץ - בולם.. קשה להגיע לסטאפ הזה עם קפיץ ובולם בנפרד. לקפיץ עצמו יש את אותו (או כמעט אותו) מהלך כמו הבולם.. זה פשוט עובד טוב יותר.
עם קאוליבר ניתן לכייל את הגובה של הרכב בעזרת סיבוב של דיסקית.
הרבה יותר קל להתאים קפיצים לקויילאובר - יש נתונים, יש קטלוג עם מקדמים, יש אורכים שונים.. הרבה יותר קל להגיע לקונפיוגרוציה הרצויה.
כמה קטלוגים של קפיצים רגילים לרכב אתם מכירים שיש נתונים כמו אורך וקבוע קפיץ?
זה מה שעולה לי בחפיף ב2 בלילה.. מחר אני בטח אזכר בעוד כמה דברים.
עוד יתרון לקוילאובר זה שיותר קל לשחק עם המרחק סרנים ולהעביר תושבת אחת במקום להעביר תושבת גם של קפיץ וגם של בולם.
קויל אובר למה זה טוב?
https://youtu.be/zRzsUVXXMyE
יש גם חסרונות.
בצד הדינמי - הנסיון מראה שקוילאובר 'רגיש' יותר לתופעה של תת ריסון בקומבינציית קרקע + מהירות מסויימת - רואים את זה בדרך כלל בטיפוס בדרדרת. הסיבה היא שהריתום לנקודה בודדת על הסרן מאפשר לו להסתובב מעט סביב צירו ועל הגמישות של הבושינגים. ריתוך בצד הסרן של סליל על 'צלחת' או של סליל לצד בולם, מונע את התופעה הזו.
בצד הסטטי - חוזק הריתום לשילדה. גם כאן הסליל המקורי שיושב על שטח אחד והבולם על נקודה אחרת - מפזרים מאמצים. מה עוד שהכוח בין הבולם המקורי לשילדה, קטן משמעותית מזה שקוילאובר שהוא גם קפיץ - מפעיל. כך שלא בכל מקרה נקודת חיבור של בולם לשילדה - מתאימה מבחינת חוזק לריתום קוילאובר.
קוילאובר הוא מצויין - כפתרון שמקל מאוד על מציאת כיול מדוייק. אבל ברוב המקרים מזניחים שיקולים חשובים בתכנון המתלה כמערכת וכדאי לחשוב על זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הבון טון הנוכחי בסצינה של שידרוג הרנגלרים הוא מעבר לקויל אוברים....
אני תוהה במה עדיף סט קוילאוברים על פני קיט הגבהה איכותי?? (חוץ מזה שזה כמובן יותר יקר ובעיני כמה זה כבר מספיק כדי להפוך אותו לעדיף)
בשביל ה*רנגלר* זה בעיקר סקסי ונותן עוד תחמושת למירוץ חימוש.
הרוב המוחלט של היתרונות שנרשמו עד עכשיו ניתנים להשגה גם עם מבנה רגיל.
החסרון הנוסף שלא הזכירו הוא שאם קורס לך הבולם, אתה תקוע.
במבנה נפרד אתה ממשיך ונוסע הביתה.
רוצה להבהיר שאין לי כוונה להתקין קוילאוברים. פשוט תהיתי למה זה טוב.
התחושה שלי שכמו שכבר כתבתי זה בעיקר כי זה "סקסי" ויקר וכי זה עוד משהו לנפנף בו במירוץ החימוש.
רוצה להבהיר שאין לי כוונה להתקין קוילאוברים. פשוט תהיתי למה זה טוב.
התחושה שלי שכמו שכבר כתבתי זה בעיקר כי זה "סקסי" ויקר וכי זה עוד משהו לנפנף בו במירוץ החימוש.אתה כנראה צודק.
השלב הבא קוילאובר בייפאס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קויל אובר הארוכים,במיוחד אלה עם הדואל רייט ,נוצרו בראש ובראשונה לספק מענה ל"רכבי ביצועים" עם מהלך ארוך ,אי אפשר לחבר קפיץ אחד,בקוטר קטן יחסית, באורך 80 ס"מ ללא תמיכה ממרכזת באמצע-על גוף הבולם, כי אחרת הוא יתקפל הצידה. מפה נוצר שוק גדול לכל השאר.
כל עוד לא מכוונים למהלכי מתלה של 12אינץ...
גם קפיץ משולב בולם ידע לתת dual rate.
כמו לדוגמא של טרהפלקס.
פה המקום לשבח את השוק האדיר של הרנגלר.... אם אני רוצה להגיע למשהו דומה אהיה חייב קוייל אובר.
שלמה ממליץ בחום לצפות,
https://youtu.be/V_Qp7L_eTqU
עריכה.. שוק מטורף.
טריפל רייט ... ללא קויל אובר:
https://youtu.be/yZI-wVv-5ZE
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם מדברים על רנגלר... מנסיון קצר של JL רוביקון עם קפיצי הגבהה "רגילים" + בולמי 3.3 https://www.youtube.com/watch?v=qRfmlMdkpuE .
המערכת עובדת לא רע בכלל.- אפשרות משחק ההתאמה בבולם נותנת מענה טוב בהתמודדות עם תנאי דרך שונים. -הקפיץ הוא אותו קפיץ .
בארץ הקודש זה ניתן לביצוע באופן חוקי?
אני שקלתי לבצע מהלך הפוך של ביטול CO ומיקום הבולם לצד הקפיץ.
בארץ הקודש זה ניתן לביצוע באופן חוקי?
.
ברור שלא, אבל מה זה קשור ? אנחנו מדברים פה על דברים שעושים לנו טוב ,לא אלה שעושים לנו רע.
טל במה זה שונה מהקוני שהרכבתי לפני עשור על הסמוראי..עם 5 מצבי קשיחות שונים?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא נראה לי שבהרבה,הרעיון הוא אותו רעיון .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.