התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רקסטון 2006-2008 כג'יפ ראשון לטיולים משפחתיים רגועים?



Ofir84
03-07-20, 19:47
שלום,

החלטנו להכנס לעולם טיולי השטח,
חשבתי הרבה אם להתאמץ ולהתארגן על תקציב של כ120 אלף ש"ח וללכת על רכב שטח חדש יחסית שישמש כרכב עיקרי
וגם כרכב טיולים (כיום הרכב העיקרי הוא סורנטו 2016 שצמוד לאישה) או להחליף את הטויוטה קורולה 2008 האהובה שלי ברכב יותר צנוע בתקציב של כ30 אלף ש"ח.
כרגע ההחלטה היא לקנות ג'יפ צנוע בכ30 אלף ש"ח שיחליף את הטויוטה ,לטיולים קלים יחסית, כזה שיהיה זול לאחזקה,
ולא יכאב הלב "ללמוד עליו" נהיגת שטח. קראתי בפורום קצת ואני סבור שרקסטון יכול להיות בחירה טובה.

בגדול, הרכב אמור להסיע 6 נפשות זוג הורים פלוס 4 ילדים בטווח גילאים 8-2 בטיולים (ביומיום אני נוסע לבד), לעשות כ 15 אלף ק"מ בשנה בנסיעה בן עירונית רגועה + כ12 טיולים בשנה (עוד כמה אלפי ק"מ בודדים), ולהיות נוח לטיפול עצמי ,כי אצלי זה תחביב ואני מאוד אוהב את העניין הזה.

מן הסתם רוב רובם של הרכבים בשנתונים האלה עם קילומטראזים גבוהים מאוד, האם זה מתכון לצרות או שניתן לצפות לאמינות סבירה?

תודה לעוזרים :)


1. תקציב - א. מה התקציב לרכישת הרכב?כ30 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?יש אפשרות למימון נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מסוגל

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? 6 נפשות , ללא לינת שטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15 אלף בשנה + כ12 טיולים בשנה, עוד 2-3 אלף ק"מ
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יומיומי, אפשר שהרכב יושבת למס' ימים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)שואף לטפל בעצמי , יש ידע וניסיון סביר במכונאות
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור רחובות, מוסכים זמינים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? טיולים רגועים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא ,
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).עדיין לא מכירים מסלולים

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? רכב משומש, אך לא ישן מידי

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? נראה שרקסטון יתאים לדרישות

איל מ
03-07-20, 20:13
רקסטון יתאים, אבל 30 אלף לרכב (שטח) שאמור להיות רכב יומיומי אמין, זה מעט מדי לדעתי.

בוזי
03-07-20, 20:40
אלו המחירים של הכלים האלה, הם נמוכים בצורה מגוחכת.
ועם זאת, חשוב למצוא מטופל ולא שבור, מכיוון שיישור קו לרכב מוזנח יהיה יקר.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Asaf-a
03-07-20, 21:05
יש הסתברות גדולה שהרכישה תהפוך להיות "בזוקר"

תשקיע הרבה מאמץ למצוא רכב טוב ותיעזר במי שמתמחה בדגם זה בבדיקה ולא במכון רגיל.



Sent from my SM-T580 using Tapatalk

Ofir84
03-07-20, 21:43
היי, תודה לכולם על התגובות

איל,
אני יכול להתאמץ קצת ולהעלות את התקציב ל40-45 במידה ותהיה תמורה משמעותית.




https://www.yad2.co.il/s/c/b2aeq8

מה דעתכם על הרכב במודעה? במידה ואכן קיימת היסטוריית טיפולים מסודרת, זו קניה טובה,למרות הקילומטראז הגבוה?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

איל מ
03-07-20, 21:46
אני לא רוצה לייעץ לך על רקסטון ספציפית.
אני פשוט בדעה שרכב שטח, שגם אמור להיות דיילי קומיוטר, לא יכול להיות בן יותר מעשר. (כלל אצבע בלבד).

בוזי
03-07-20, 22:12
על פניו, הרכב נראה טוב.
בנוסף, זה גם "הדגם המוצלח" - זה שמצוייד בטרנספר part-time ונועלי טבור בגלגלים הקדמיים.
אני מצטרף להמלצה לבדוק את הרכב במוסך שמכיר טוב את הדגם הספציפי (ולא מוסך כללי של דוד שלי שאלוף בג׳יפים), ע"מ שיבדוק היטב כולל חיבור למחשב, ייתן הערכה רצינית על מצב הרכב ועלות תיקון הריג׳קטים שיימצאו.
באופן כללי, רקסטון הוא רכב אמין ועמיד ואם טופל היטב יכול לתת שירות טוב במשך הרבה שנים ומאות אלפי קילומטרים. עם זאת, בגיל כזה כדאי להחליף, או לוודא שהוחלפו, צנרת מערכת הקירור, צנרת בלמים, תושבות מנוע וגיר בנוסף לטיפולים השוטפים.


Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Yaki5500
04-07-20, 00:53
תחזוקה עצמית זולה ורקסטון לא הולך יד ביד בשנתונים האלה או בכלל. בעלי רקסטון נוטים להיצמד למוסכים ספציפיים ובשנתונים שאתה מדבר עליהם עלות האחזקה לא זולה והאמינות לא משהו בעיקר בגלל קילומטראז' גבוה. במילים אחרות שווה להתאמץ בשביל כלי שמור עם קמ נמוך
מעבר לזה מסכים עם כל מה שנאמר מעליי

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

בוזי
04-07-20, 09:02
תחזוקה עצמית זולה ורקסטון לא הולך יד ביד בשנתונים האלה או בכלל. בעלי רקסטון נוטים להיצמד למוסכים ספציפיים ובשנתונים שאתה מדבר עליהם עלות האחזקה לא זולה והאמינות לא משהו בעיקר בגלל קילומטראז' גבוה. במילים אחרות שווה להתאמץ בשביל כלי שמור עם קמ נמוך
מעבר לזה מסכים עם כל מה שנאמר מעליי

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
את מה שהיה לי לכתוב על אחזקת רקסטון, מנסיוני שמתפרש על פני 420 אלף ק"מ ו15 שנה, כבר כתבתי בשרשורים אחרים, אפשר לחפש.
בהיותי עצמאי, אני מתעד את כל ההוצאות לאורך השנים.
בואו נגיד שהשנה, ההוצאה הכי גדולה היא על מערכת קול צנועה... הרמקולים התפוררו והפיוניר הוותיק לא תומך בלוטות'.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

אלדר
04-07-20, 13:25
את מה שהיה לי לכתוב על אחזקת רקסטון, מנסיוני שמתפרש על פני 420 אלף ק"מ ו15 שנה, כבר כתבתי בשרשורים אחרים, אפשר לחפש.
בהיותי עצמאי, אני מתעד את כל ההוצאות לאורך השנים.
בואו נגיד שהשנה, ההוצאה הכי גדולה היא על מערכת קול צנועה... הרמקולים התפוררו והפיוניר הוותיק לא תומך בלוטות'.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkבאמת מעניין לשמוע על הוצאות ברכב כזה.
כאחד שהחזיק גרנד ויטרה דור ראשון, שנסעה 40 אלף קמ בשנה.
ההוצאה על תחזוקה הייתה כ1000₪ בחודש בממוצע ( לשנה האחרונה).
האם יש נעילות לרכב?


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

בוזי
04-07-20, 14:12
אחרי תקופה של תקלות מצד אחד ושיפורים מהצד השני, תקופה בה הוצאתי על הרכב סביב 2.5 שקל לק"מ כולל הכל, כיום אני עושה רק טיפולים. מפעם לפעם איזה חיישן, מיסב, תפוח, מותחן וכדומה מודיע שהגיע הזמן שלו ללכת והוא מוחלף בזמן הטיפול בחלק חדש, מקורי. החלקים המקוריים לא זולים אבל מחזיקים המון, ולטווח הארוך זה ממש משתלם. חלק שהוחלף במקורי נותן שוב שקט לכמה מאות אלפי קילומטרים. אצלי המנוע, גיר, טרנספר, מזרקים, משאבת הזרקה,טורבו, גלי הינע כולל צלבים, סרנים ובטח עוד חלקים, עדיין מקוריים, וזה למרות שאני נוסע על צמיגים קצת יותר גדולים מהמקור, קיים שיפור מנוע במפת ההזרקה והרכב משמש בעיקר לטיולים ולגרירה.
בגדול העלויות עומדות כיום על כשקל עד 1.2 שקל לק"מ כולל הכל: דלק, תחזוקה, טסט וביטוח. עושה בין 15 ל 20 אלף ק"מ בשנה. ירידת ערך אין, כי אין ערך.
אין צורך בביטוח מקיף בגלל הערך הנמוך ובכלל... מי יגנוב רקסטון. גם כשהם היו חדשים אף אחד לא גנב אותם.
כנראה שיש נעילות, אבל הן לא בולט און מהמדף, אלא דורשות התאמות. אני בהחלט מסתפק במערכת בקרת המשיכה המקורית (בלעדיה, אגב, הרכב לא מגיע רחוק).
בשורה התחתונה אני נוסע לאן שאני רוצה (לזיק אני ממש לא רוצה לנסוע, נגיד.יש לי רכב אחר שמיועד לזה וגם הוא לא נוסע לשם). בהתחשב במצב התחזוקתי של הרכב האישי שלי, מעטפת היכולות שלו, ומחיר השוק, אני לא רואה את עצמי מחליף אותו בשנים הקרובות.

בנימה קצת רומנטית, הרכב הזה (רקסטון דור ראשון) הוא לדעתי שריד לתקופה נשכחת, בה יצרני הרכב בנו מכונות ע"מ שישרדו לאורך זמן, ויהוו מקור לגאווה עבור היצרן. כיום אפילו סאנגיונג למדה את הטריק, כלי רכב נבנים ע"מ להיות נהדרים בתקופת האחריות ומיד אח"כ להיגרט או להוות מקור בלתי אכזב לצריכת חלפים יקרים.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Ofir84
04-07-20, 15:04
בוזי, תודה על המידע, אכן עשיתי חיפוש ומצאתי כמה דוגמאות למחירי החלפים של הרקסטון, זה בהחלט עוזר להבין למה אני נכנס.

אם אני מעלה את התקציב ל40-45, נכנס לתקציב פאת'פיינדר, האם הניסן יהיה יותר חסכוני לאחזקה מבחינת חלפים וטיפולים?

מה הייתרונות והחסרונות שלו מול הרקסטון?




Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Asaf-a
04-07-20, 15:05
עוד שירשור שיסתיים בפאג'רו...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

בוזי
04-07-20, 15:08
בוזי, תודה על המידע, אכן עשיתי חיפוש ומצאתי כמה דוגמאות למחירי החלפים של הרקסטון, זה בהחלט עוזר להבין למה אני נכנס.

אם אני מעלה את התקציב ל40-45, נכנס לתקציב פאת'פיינדר, האם הניסן יהיה יותר חסכוני לאחזקה מבחינת חלפים וטיפולים?

מה הייתרונות והחסרונות שלו מול הרקסטון?




Sent from my ONE A2003 using Tapatalkאני לא יודע. מעולם לא החזקתי פאת׳פיינדר ואני גם לא מכיר מספיק מקרוב אף אחד שהחזיק לאורך זמן.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

בוזי
04-07-20, 15:13
אגב, הסתכלתי שוב במודעה שהעלית כאן קודם,
250 אלף ק"מ לרכב שנת 2006 זה קילומטראז' נמוך. אפילו נמוך מאוד.
את הרכבים האלה קנו בשביל לנסוע, זה לא בדיוק סמל סטטוס או קישוט לחנייה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

אלדר
04-07-20, 15:19
מעניין כמה ק"מ מחזיקים המנועים האלו.
כמובן בטיפול נכון וללא בהזנחה

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

איל מ
04-07-20, 15:21
מהתבוננות בחברים סביב, אחזקה של פאת'פיינדר היתה יותר יקרה. אבל, הרעיון בהגדלת התקציב, הוא לעלות בשנתונים.

בוזי
04-07-20, 15:28
מעניין כמה ק"מ מחזיקים המנועים האלו.
כמובן בטיפול נכון וללא בהזנחה

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalkאני מכיר מישהו עם 570 אלף ק"מ, מנוע וגיר מקוריים, ועדיין נותן בראש, לא מקרטע ולא מעשן. הרכבים האלה נוסעים, ונוסעים טוב. המנוע הזה תוכנן מזמן מזמן ע"י מרצדס ונחשב לאחד המאוזנים והאמינים.
פעם שאלתי יבואן מנועים כמה עולים מנוע וגיר לרקסטון ונדהמתי מהתשובה. לטענתו הביקוש אפסי. אז או שהם שורדים, או שבגלל מחיר הרכב הנמוך פשוט משביתים אותם. האופציה השנייה פחות סבירה כי אין כמעט רקסטונים לפירוק.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Yaki5500
04-07-20, 15:50
את מה שהיה לי לכתוב על אחזקת רקסטון, מנסיוני שמתפרש על פני 420 אלף ק"מ ו15 שנה, כבר כתבתי בשרשורים אחרים, אפשר לחפש.
בהיותי עצמאי, אני מתעד את כל ההוצאות לאורך השנים.
בואו נגיד שהשנה, ההוצאה הכי גדולה היא על מערכת קול צנועה... הרמקולים התפוררו והפיוניר הוותיק לא תומך בלוטות'.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkאני "האזנתי" בקבוצה של הרקסטונים מספר חודשים כששקלתי מעבר לרקסטון והתמונה שעלתה שם היא של רכב אמין אבל כשכן היו תקלות הן היו ברכבים עם הרבה ק"מ והתיקונים היו יקרים.

אגב, רוב הרכבים שנעשה בהם שימוש תואם לייעוד, שמטופלים היטב ומחליפים מעט ידיים יחזירו בתמורה אמינות ושירות טוב לבעליהם. ונשמע שזה המצב איתך. אבל למרבה הצער זה לא המצב אצל רוב הרכבים על הכביש.
רכב שהיה זול כחדש ויקר לאחזקה הפוטנציאל שלו לסבול מתחזוקת שבר גדול יותר ומכאן ההמלצה להתאמץ ולהתאזר בסבלנות עד שתבוא הזדמנות להביא רכב רענן ומטופל ככל שניתן

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Ofir84
05-07-20, 22:44
הרכב במודעה שהעלתי בתחילת השרשור עם תקלה בשילוב של 4X4 (לא משתלב)

האם מדובר על תקלה נפוצה ברקסטון או בכלל ברכבי 4X4 ?

האם מדובר בתקלה "כבדה"?

אחרי שקצת התבשלתי, עדיין הרקסטון נראה לי כבחירה הנכונה, אני אגדיל את התקציב ואחפש בסבלנות רקסטון שמור משנתון 2010 - 2011

שאלה נוספת,
בתור מתחיל שמתכנן טיולים רגועים, האם חובה למגן ולהגביהה את הרקסטון? מה בערך העלויות?

תודה

Yaki5500
05-07-20, 23:10
כל רכב שטח צריך מיגון. מה בדיוק ממגנים זה פונקציה של נק' תורפה ספציפיות לרכב וסוג השטח שעושים.
הגבהה זה כבר תוספת שרבים בוחרים בה אבל רבים גם מסתדרים בלעדיה - שוב פונקציה של השטח שעושים.
המלצה שלי למגן את המינימום ההכרחי ברכב שלך ולטייל קצת לפני שרצים להשקיע כסף. ככה תכיר טוב יותר את הצרכים שלך, את הרכב ותלמד מאחרים גם מה מי מו.

אי שילוב 4*4 יכול לנבוע מדברים פשוטים כמו קונקטור חשמלי רופף ועד דברים יותר כבדים כמו תיבת העברה תקולה שמצריכה שיפוץ/החלפה. קשה לומר בלי מידע נוסף

אם ביכולתך להתאמץ קצת אזי 2014 ומעלה הם השנתונים המוצלחים ברכב זה. אל תתייאש גם 2010 זה סבבה אבל יש לו רגישות סביב תיבת ההעברה שצריך להכיר.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נמרוד
06-07-20, 00:41
כל רכב שטח צריך מיגון. מה בדיוק ממגנים זה פונקציה של נק' תורפה ספציפיות לרכב וסוג השטח שעושים.


"כל רכב שטח צריך מיגון" - ? -
קלישאת פורומים שחבל שאתה חוזר אחריה כמו תוכי. יש בבירור רכבי שטח רבים שלא צריכים שום מיגון, וברבים אחרים אפשר להתווכח על נחיצות המיגון ואיפה הוא צריך להיות בסדר החשיבות של השיפורים.

hadtomer
06-07-20, 06:13
"כל רכב שטח צריך מיגון" - ? -
קלישאת פורומים שחבל שאתה חוזר אחריה כמו תוכי.


אתה טועה ובענק. בזמן שאתה מסתמך על מה שמכונה "ניסיון", הוא חקר את הנושא לעומק בפורומים של הסלעים והטרשים באינטרנט. הרקסטון יקר בעיקר בטרנספר ויש לו תקלות מאוד ספציפיות, זה מופיע במחקר המקיף על הרקסטון- שנעשה באינטרנט, בפורום. עדיף 2014, זה באינטרנט. יש לו חברים שהיו להם המון רכבים. לא לו ספציפית אבל ככה הוא שמע. וגם הוא קרא על זה מלא באינטרנט. אנשים כמוך משתמשים בביטויים כמו "גבר, אתה כולה עוסק בזה משהו כמו שלוש שנים" או "כשקוראים לעומק מבינים שאתה לא בדיוק חיית שטח, חלאס כבר, אתה חי באינטרנט" בגלל שאתה ממעיט בכוחו של האינטרנט. תצטרף כבר למאה ה21, שב בבית, על האינטרנט.

איל מ
06-07-20, 08:37
הוא יצא חוצץ על האמירה שכל רכב צריך מיגון. והוא צודק.
הדיסקברי למשל לא צריך מיגון. ואם מתעקשים, אז מיגון למיכל דלק. וזה בעדיפות נמוכה אחרי הגבהה (שגם לא חייבים) ונעילה אחורית (כנ"ל). וגם אלו, רק אם אתה מרבה לצאת לטיולי גברים (ואז מלכתחילה אולי הרקסטון הוא בחירה פחות טובה).

בוזי
06-07-20, 09:47
אם הרכב במודעה מצוייד בטרנספר part-time, ואני כמעט בטוח שכן, הכל פתיר ולא ביוקר.
כמו שכתבתי קודם, קח את הרכב למוסך שמכיר רקסטונים (לא כל מוסך מורשה יבואן עם לוגו של סאנגיונג ובטח לא מוסך כללי שאלוף בג׳יפים. ציין אזור בארץ ואשלח אותך), תקבל ממנו חוות דעת על הרכב, מה חובה לתקן דחוף, מה יכול לחכות ועם מה אפשר לחיות, וכמה עולה לתקן כל דבר.
כך יהיו לך נתונים שיאפשרו לך לשקול את הקנייה, כל השאר זה דיבורים באוויר.
אגב, טרנספר מפירוק עולה 2000 שקל, יש במאגר.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

בוזי
06-07-20, 09:51
לגבי מיגון: רקסטון במקור רכב נמוך. נמוך מדי. בשילוב בולמים שבטח כבר עשו את שלהם, בזמן נסיעה בקצב סביר בתוך קוליסים, הוא מתנדנד וכתוצאה מזה הגחון נחבט בקרקע. לכן הייתי אומר שבמצב מתלים סטנדרטי - מומלץ למגן לפחות את הגחון, מתחת למנוע ולסרן הקדמי.
הגבהה והחלפת בולמים פותרת את העניין הזה, ואז אפשר באמת לדון בשאלה האם נדרש מיגון, היכן, כמה ולמה.

ספציפית הרכב במודעה נראה מוגבה, לא יודע לחוות דעה על טיב ההגבהה.


הגבהה באמצעות קפיצים ובולמים משובחים, כולל התקנה, כיוון אורות, פרונט ורישום ברישיון עולה 7000-8000 ש"ח. אפשר למצוא גם בפחות, ככל שיורדים באיכות הרכיבים.
אני לא זוכר כמה עולה מיגון.
לדעתי אפשר למצוא רכבים שמורים ומטופלים שכבר זכו לתוספת האלה, ספק אם יבואו לידי ביטוי במחיר המכירה.

בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

בוזי
06-07-20, 10:04
אגב, יש לי סיקס. הסיקס נוסע כבר 35 שנה בשטח קשה, בלי מיגון.
אולי הוא לא רכב שטח?

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

DavidL
06-07-20, 10:10
"כל רכב שטח צריך מיגון" - ? -
קלישאת פורומים שחבל שאתה חוזר אחריה כמו תוכי. יש בבירור רכבי שטח רבים שלא צריכים שום מיגון, וברבים אחרים אפשר להתווכח על נחיצות המיגון ואיפה הוא צריך להיות בסדר החשיבות של השיפורים.
+1
ולעיתים המיגונים גורמים יותר נזק מתועלת.

- - - Updated - - -


הוא יצא חוצץ על האמירה שכל רכב צריך מיגון. והוא צודק.
הדיסקברי למשל לא צריך מיגון. ואם מתעקשים, אז מיגון למיכל דלק. וזה בעדיפות נמוכה אחרי הגבהה (שגם לא חייבים) ונעילה אחורית (כנ"ל). וגם אלו, רק אם אתה מרבה לצאת לטיולי גברים (ואז מלכתחילה אולי הרקסטון הוא בחירה פחות טובה).
+1 דיסקו זאת דוגמה טובה לרכב שכמעט ולא מחייב מיגונים לטיולים בעבירות בינונית +.

עמי
06-07-20, 14:19
+1
ולעיתים המיגונים גורמים יותר נזק מתועלת.

- - - Updated - - -


+1 דיסקו זאת דוגמה טובה לרכב שכמעט ולא מחייב מיגונים לטיולים בעבירות בינונית +.דיסקו 1 בלי מיגון לדיפרנציאלים ובלי מוט שפור מחוזק, זו הזמנה לצרות.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

asypeer
06-07-20, 14:27
ג׳ימני בלי מיגון טרנספר בשטח בינוני + = רעיון גרוע.
מלבד הסיקס שהוזכר פה, לא חושב שיש רכב שטח בלי איזה מכלול רגיש שדורש מיגון (מניסיון עם ויטרה, גרנד ויטרה, ג׳ימני, טרופר, פג׳ארו ומגנום..)
אנשים, בעיקר חדשים בתחום, נוטים להוסיף מיגונים מיותרים (מיגון סרן בג׳ימני = מחרשה)
אז העליהום פה קצת לא במקום.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ofir84
06-07-20, 15:34
אם הרכב במודעה מצוייד בטרנספר part-time, ואני כמעט בטוח שכן, הכל פתיר ולא ביוקר.
כמו שכתבתי קודם, קח את הרכב למוסך שמכיר רקסטונים (לא כל מוסך מורשה יבואן עם לוגו של סאנגיונג ובטח לא מוסך כללי שאלוף בג׳יפים. ציין אזור בארץ ואשלח אותך), תקבל ממנו חוות דעת על הרכב, מה חובה לתקן דחוף, מה יכול לחכות ועם מה אפשר לחיות, וכמה עולה לתקן כל דבר.
כך יהיו לך נתונים שיאפשרו לך לשקול את הקנייה, כל השאר זה דיבורים באוויר.
אגב, טרנספר מפירוק עולה 2000 שקל, יש במאגר.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

לצערי הרכב במודעה נמכר אתמול, דיברתי עם המוכר בשבת וקבענו להיפגש היום, לא יכולתי אתמול. היה מישהו זריז יותר, שיתחדש.

שמעתי בצעתך וקבעתי עם המוכר במוסך שהוא מטפל ברכב, מוסך צמד באשדוד, הבנתי מקריאה בפורום שמדובר במוסך מומלץ,
התכוונתי לבדוק את הרכב ואפילו להשאיר אותו ליישור קו . אך כאמור זה לא הסתדר. אני ממשיך לחפש.

מה הייתרונות של טרנספר part-time ,פרט לזה שניתן לסוע 2X4 ולחסוך בדלק?

תודה,

Yaki5500
06-07-20, 15:42
אני לא בעד מיגון יתר
מיגון מוסיף משקל ופוגע בפיזור חום. וגם עולה כסף.
יתכן שיש קומץ רכבים יחידי סגולה שלא זקוקים לשום מיגון. ציינו פה דיסקו 2 סופה. אולי גם h3
אבל הרוב המכריע והמוחלט של הרכבים מתהדר בנקודות תורפה המצריכות מיגון.
בטח שרקסטון זקוק למיגון
ובטח שנהג חדש בשטח
זה לא אני אומר אלה תובנות של כ-170 בעלי רקסטונים. מה כבר הם מבינים?

מצרף כמה תמונות שלי עם המקלדת משבוע שעברhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200706/c21910f10f1ecdd39d4a45fd8b643573.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200706/3728be0ecfed33c5fec122036feeda1a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200706/a69b6a38d51b05911a630e3ee2b5ac33.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

בוזי
06-07-20, 15:52
לצערי הרכב במודעה נמכר אתמול, דיברתי עם המוכר בשבת וקבענו להיפגש היום, לא יכולתי אתמול. היה מישהו זריז יותר, שיתחדש.

שמעתי בצעתך וקבעתי עם המוכר במוסך שהוא מטפל ברכב, מוסך צמד באשדוד, הבנתי מקריאה בפורום שמדובר במוסך מומלץ,
התכוונתי לבדוק את הרכב ואפילו להשאיר אותו ליישור קו . אך כאמור זה לא הסתדר. אני ממשיך לחפש.

מה הייתרונות של טרנספר part-time ,פרט לזה שניתן לסוע 2X4 ולחסוך בדלק?

תודה,מוסך צמד באשדוד הוא דוגמה מצויינת למוסך שמכיר רקסטונים היטב. הוא לא זול, אבל הגון ומקצועי מאוד.
עד שנת 2007 ואח"כ החל מ-2012, הרכב מצוייד בטרנספר part-time. בשאר המודלים קיים טרנספר tod זהה לזה שבטרופר, טרקאן, סורנטו וכנראה עוד כמה... הראשון נחשב ליותר אמין ועמיד.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

איל מ
06-07-20, 15:57
דיסקו 1 בלי מיגון לדיפרנציאלים ובלי מוט שפור מחוזק, זו הזמנה לצרות.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

מוזר, היום החלפתי מוט שפור ומוט הגה בגלל שהתפוחים שלהם דרשו החלפה (טסט, גומיות) הםעברו כ-80 אלף ק"מ אצלי וכנראה עוד מאה ומשהו אצל הבעלים הקודמים ולא נראה שסבלו יותר מדי (המוטות) .
כנל לגבי הסרן הקדמי. וזה תופס גם לגבי הדיפנדר שהיה לפני הדיסקו, (גם סביב המאה אלף אצלי) בקיצור, מי שמתנגש בכוונה בסלעים בהחלט צריך מיגון. גם אם הוא נוסע בטנק. מי שיוצא לטייל, ואפילו בעבירות בינונית++, ממש לא חייב.

עמי
06-07-20, 17:47
המיקום של מוטות ההגה בדיסקו 1 ובדיפנדר, למיטב זכרוני, שונה.
לגבי הדיפרנציאלים, מה ששומר עליהם במקור הוא פח מברזל רך בעובי מ"מ אחד.
אני מעריך שראיתי יותר מ-10 כאלה מחוררים/מקומטים/שבורים עד היום.
נראה לי שמצדיק מיגון.

בוזי
06-07-20, 18:07
יופי. אחרי שמיצינו את הדיון בנושא "האם דיסקברי צריך או לא צריך מיגון" - נא לחזור לנושא השרשור.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

DavidL
07-07-20, 00:09
דיסקו 1 בלי מיגון לדיפרנציאלים ובלי מוט שפור מחוזק, זו הזמנה לצרות.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אחד הדברים הטובים שעשיתי בדיסקו היה להעיף לכל הרוחות את כל המיגונים.

DavidL
07-07-20, 00:16
מוזר, היום החלפתי מוט שפור ומוט הגה בגלל שהתפוחים שלהם דרשו החלפה (טסט, גומיות) הםעברו כ-80 אלף ק"מ אצלי וכנראה עוד מאה ומשהו אצל הבעלים הקודמים ולא נראה שסבלו יותר מדי (המוטות) .
כנל לגבי הסרן הקדמי. וזה תופס גם לגבי הדיפנדר שהיה לפני הדיסקו, (גם סביב המאה אלף אצלי) בקיצור, מי שמתנגש בכוונה בסלעים בהחלט צריך מיגון. גם אם הוא נוסע בטנק. מי שיוצא לטייל, ואפילו בעבירות בינונית++, ממש לא חייב.

++1

בוזי
07-07-20, 10:01
מספיק עם דיסקברי. מוזמנים לפתוח דיון נפרד.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

-->