PDA

צפייה בגרסה מלאה : לנד קרוזר 2008 דיזל נשמע כמו טרקטור, סוחב בעצלתיים ונוקש קצת בסל"ד נמוך



mishu
04-07-20, 13:24
שלום לחברי הפורום.
זהו כנראה פוסט #22789 על מזרקים/שסתום EGR/צינורות סדוקים/נקישות מהמנוע וכו'... אני מודע לחפירה.
הרכב שלי עם 200k ק"מ, דיזל, ונמצא ברשותי כארבעה חודשים. המנוע נשמע יותר כמו טרקטור מאשר מנוע דיזל של ל"ק, נוקש קצת בסל"ד נמוך (הרעש נעלם או נבלע ברעש המנוע בסל"ד גבוה יותר), מגיב קצת בעצלתיים בפתיחה והאצת ביניים, ונראה (בהסתייגות) שצורך קצת יותר דלק ביחס ללנד קרוזר 2006 של חבר. חוץ מזה בסה"כ האוטו עושה עבודה טובה, לא מגמם או רועד, עושה שטח בלי קושי מיוחד ואלמלא נסיעה שעשיתי השבוע על הרכב של החבר, הייתי חושב ש"ככה זה דיזל" ומתעלם.
אמהמה, מהיום הראשון שקניתי את הרכב שמתי לב לכל התופעות שציינתי, אבל כל מיני אנשים אמרו לי "זה שום דבר", "ככה זה דיזל" ושאר תשובות באויר ולכן התעלמתי. אני גם מגיע משנים של ניסיון על ג'ימני, ככה שלא באמת היה לי מול מה להשוות ולכן קיבלתי את עמדתם.
כאמור, השבוע נסעתי על ל"ק של חבר, 2006 דיזל (350k ק"מ), והמנוע שלו היה שקט יותר, מגיב, נשמע כמו מנוע דיזל של פרייבט וברור שלא נשמעו נקישות בשום שלב. מכיוון שזה חיזק אצלי את ההבנה שכנראה יש משהו אצלי ברכב (שכדאי לבדוק) התחלתי לקרוא כל מיני פוסטים בפורום על כאלה שהיו להם תופעות דומות.
אני מבין שיש מגוון סיבות אפשריות לתופעות שתיארתי, לכן החלטתי ללכת בשבוע הקרוב למוסך מורשה שיעשה בדיקה/ות. עם זאת, אשמח לעיצות מחברי הפורום מאיפה כדאי להתחיל עם העניין הזה? מה לדעתכם כדאי לבקש לבדוק קודם ועל מי אפשר לסמוך בנושא כזה?

בנוסף, אשמח לפתוח את הנושא לדיון באופן כללי - לשמוע תובנות, המלצות, הערות, מה פתר אצלכם את העניין או כל מה שבא לכם להוסיף ויוכל לשפוך אור בנושא (מניסיונכם האישי או מידע מקצועי).

אשכול #22789 בנושא או פשוט אשכול עונג שבת.

תודה רבה :)

asafk
04-07-20, 13:33
תתחיל בבדיקה במוסך של ערכי מזרקים בהתנעה אחרי עמידה ממושכת (מנוע קר).
ב200 אלף שווה גם להחליף מסנן חיישן map בלי קשר לכלום - וזה יישפר את תגובת המצערת והטורבו.
אחרי זה ניקוי מערכת דלק - לפי שגרת הטיפולים של טויוטה נדרש כל 40 אלף, המוסכים בארץ לא שמעו על זה.
ומשם נתקדם....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

assafy
04-07-20, 13:44
שלום לחברי הפורום.

אני מבין שיש מגוון סיבות אפשריות לתופעות שתיארתי, לכן החלטתי ללכת בשבוע הקרוב למוסך מורשה שיעשה בדיקה/ות. עם זאת, אשמח לעיצות מחברי הפורום מאיפה כדאי להתחיל עם העניין הזה? מה לדעתכם כדאי לבקש לבדוק קודם ועל מי אפשר לסמוך בנושא כזה?

בנוסף, אשמח לפתוח את הנושא לדיון באופן כללי - לשמוע תובנות, המלצות, הערות, מה פתר אצלכם את העניין

תודה רבה :)

אתה כמובן יכול ללכת למוסך מורשה (יבואן) אך יש שלל מוסכים שמכירים היטב את הרכב שיוכלו לסייע כנראה בעלות נמוכה יותר.
כמובן גם גרשון כנראה יוכל לעשות דיאגנוסטיקה - "חחח".

למניעת בעיות פשוט להקפיד לעשות טיפולים בזמן ולדעתי ברכב בשנתון כזה לא יותר מ10k ק"מ, לשים שמן איכותי לפי התקן, פילטר סולר ואויר מקוריים ולתדלק בתחנות מוכרות. אני גם נוהג להוסיף BG245 בכל טיפול.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

mishu
04-07-20, 13:48
תתחיל בבדיקה במוסך של ערכי מזרקים בהתנעה אחרי עמידה ממושכת (מנוע קר).
ב200 אלף שווה גם להחליף מסנן חיישן map בלי קשר לכלום - וזה יישפר את תגובת המצערת והטורבו.
אחרי זה ניקוי מערכת דלק - לפי שגרת הטיפולים של טויוטה נדרש כל 40 אלף, המוסכים בארץ לא שמעו על זה.
ומשם נתקדם....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה אסף (אגב, קראתי את הפוסט החשוב והנעוץ שלך בנושא).
ומתוך סקרנות - אתה יודע איך מתבצע ניקוי מערכת דלק?

mishu
04-07-20, 13:59
אתה כמובן יכול ללכת למוסך מורשה (יבואן) אך יש שלל מוסכים שמכירים היטב את הרכב שיוכלו לסייע כנראה בעלות נמוכה יותר.
כמובן גם גרשון כנראה יוכל לעשות דיאגנוסטיקה - "חחח".

למניעת בעיות פשוט להקפיד לעשות טיפולים בזמן ולדעתי ברכב בשנתון כזה לא יותר מ10k ק"מ, לשים שמן איכותי לפי התקן, פילטר סולר ואויר מקוריים ולתדלק בתחנות מוכרות. אני גם נוהג להוסיף BG245 בכל טיפול.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

הבנתי שמוסך מורשה "מחזיק" במידע מהחברה לגבי ערכי המזרקים וכו', לכן המליצו לי על מוסך מורשה. אני מוכן לבדוק גם במוסך שאינו מורשה, רק שיהיה שם דבר בתחום. לכן ביקשתי המלצות (אם יש כאלה).

לגבי הטיפול השוטף - למעט הפילטר סולר, אלו הם בדיוק הפעולות שהתכוונתי לעשות. אני מחליף השבוע את הפילטר סולר בכל מקרה. אקח את זה בחשבון בטיפול הבא :)

תודה.

asafk
04-07-20, 14:02
כשאתה מחליף פילטר סולר, מלא את בית הפילטר בחומר ניקוי. את שאר החומר שים במיכל.
זו הרמה הבסיסית של ניקוי. לפני שדיברנו על אינפוזיה.

לגבי איבחון - לא צריך נתונים מהחברה, כל מכשיר איבחון שיש לו גישה לנתונים מעבר ל obd יעשה זאת. נסה את גרשון, אמור להיות לו הציוד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gershon
04-07-20, 14:24
אתה כמובן יכול ללכת למוסך מורשה (יבואן) אך יש שלל מוסכים שמכירים היטב את הרכב שיוכלו לסייע כנראה בעלות נמוכה יותר.
כמובן גם גרשון כנראה יוכל לעשות דיאגנוסטיקה - "חחח".

למניעת בעיות פשוט להקפיד לעשות טיפולים בזמן ולדעתי ברכב בשנתון כזה לא יותר מ10k ק"מ, לשים שמן איכותי לפי התקן, פילטר סולר ואויר מקוריים ולתדלק בתחנות מוכרות. אני גם נוהג להוסיף BG245 בכל טיפול.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

מאיפה אתה-אחי.....?חחח.....

- - - Updated - - -

אסף
יש לי TIS של טויוטה מקור

mishu
04-07-20, 14:40
מאיפה אתה-אחי.....?חחח.....

- - - Updated - - -

אסף
יש לי TIS של טויוטה מקור

גרשון, אתה מפנה את השאלה לאסף או אלי (פותח האשכול)?
אם אלי, אני מאשדוד.

תודה.

assafy
04-07-20, 14:51
מאיפה אתה-אחי.....?חחח.....

- - - Updated - - -

אסף
יש לי TIS של טויוטה מקורכנראה שמה שכתבתי עבר לך מעל הראש, מניח שאחרים הבינו.
כנראה הייתי צריך לכתוב: גרשון - חחח, גובלנים ועצות לאנשים מטופשים בע"מ.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Gershon
04-07-20, 15:05
גרשון, אתה מפנה את השאלה לאסף או אלי (פותח האשכול)?
אם אלי, אני מאשדוד.

תודה.
ל-assafy
רכב הזה אפשר לקרוא דרך סורק OBD2 פרימיטיבי-מנוע\גיר
K-LINE\CAN BUS
כל השאר(ושם לא מעט)-רק דרך סורק מקצועי

Gershon
04-07-20, 16:20
כאן הרבה חומר לטויוטה-5 דפים
תקלות\תיקונים\בולטינים.....
http://gershon.ucoz.com/index/toyota/0-5

נדב ש.
04-07-20, 18:39
שלום לחברי הפורום.
זהו כנראה פוסט #22789 על מזרקים/שסתום EGR/צינורות סדוקים/נקישות מהמנוע וכו'... אני מודע לחפירה.
הרכב שלי עם 200k ק"מ, דיזל, ונמצא ברשותי כארבעה חודשים. המנוע נשמע יותר כמו טרקטור מאשר מנוע דיזל של ל"ק, נוקש קצת בסל"ד נמוך (הרעש נעלם או נבלע ברעש המנוע בסל"ד גבוה יותר), מגיב קצת בעצלתיים בפתיחה והאצת ביניים, ונראה (בהסתייגות) שצורך קצת יותר דלק ביחס ללנד קרוזר 2006 של חבר. חוץ מזה בסה"כ האוטו עושה עבודה טובה, לא מגמם או רועד, עושה שטח בלי קושי מיוחד ואלמלא נסיעה שעשיתי השבוע על הרכב של החבר, הייתי חושב ש"ככה זה דיזל" ומתעלם.
אמהמה, מהיום הראשון שקניתי את הרכב שמתי לב לכל התופעות שציינתי, אבל כל מיני אנשים אמרו לי "זה שום דבר", "ככה זה דיזל" ושאר תשובות באויר ולכן התעלמתי. אני גם מגיע משנים של ניסיון על ג'ימני, ככה שלא באמת היה לי מול מה להשוות ולכן קיבלתי את עמדתם.
כאמור, השבוע נסעתי על ל"ק של חבר, 2006 דיזל (350k ק"מ), והמנוע שלו היה שקט יותר, מגיב, נשמע כמו מנוע דיזל של פרייבט וברור שלא נשמעו נקישות בשום שלב. מכיוון שזה חיזק אצלי את ההבנה שכנראה יש משהו אצלי ברכב (שכדאי לבדוק) התחלתי לקרוא כל מיני פוסטים בפורום על כאלה שהיו להם תופעות דומות.
אני מבין שיש מגוון סיבות אפשריות לתופעות שתיארתי, לכן החלטתי ללכת בשבוע הקרוב למוסך מורשה שיעשה בדיקה/ות. עם זאת, אשמח לעיצות מחברי הפורום מאיפה כדאי להתחיל עם העניין הזה? מה לדעתכם כדאי לבקש לבדוק קודם ועל מי אפשר לסמוך בנושא כזה?

בנוסף, אשמח לפתוח את הנושא לדיון באופן כללי - לשמוע תובנות, המלצות, הערות, מה פתר אצלכם את העניין או כל מה שבא לכם להוסיף ויוכל לשפוך אור בנושא (מניסיונכם האישי או מידע מקצועי).

אשכול #22789 בנושא או פשוט אשכול עונג שבת.

תודה רבה :)

ממליץ לך להיתחבר לסורק ייעודי לקרוא נתונים, בק"מ שלך רוב הסיכויים שתצטרך שיפוץ/החלפת מזרקים מניסיון של כמה קרוזרים בק"מ הנ"ל, אל תזלזל בזה, מנוע דיזל כזה לא צריך להישמע כמו טרקטור, לא רוצה להפחיד אותך, אבל נקישות ודפיקות במנוע כזה(תוצאה של מזרק משתין וכדומה) עלול לגרום לתוצאה של נזק הרבה יותר גבוה, לכן גש לבדוק את העיניין בדחיפות ואל תזניח.

mishu
04-07-20, 18:57
ממליץ לך להיתחבר לסורק ייעודי לקרוא נתונים, בק"מ שלך רוב הסיכויים שתצטרך שיפוץ/החלפת מזרקים מניסיון של כמה קרוזרים בק"מ הנ"ל, אל תזלזל בזה, מנוע דיזל כזה לא צריך להישמע כמו טרקטור, לא רוצה להפחיד אותך, אבל נקישות ודפיקות במנוע כזה(תוצאה של מזרק משתין וכדומה) עלול לגרום לתוצאה של נזק הרבה יותר גבוה, לכן גש לבדוק את העיניין בדחיפות ואל תזניח.

תודה נדב. אני ממש לא הולך להזניח את זה וגם מוכן להחליף את המזרקים אם זה מה שנידרש. אני רק מנסה לקבל תמונה שתעזור לי לטפל בעניין הזה בצורה נכונה.

Gershon
04-07-20, 18:58
ממליץ לך להיתחבר לסורק ייעודי לקרוא נתונים, בק"מ שלך רוב הסיכויים שתצטרך שיפוץ/החלפת מזרקים מניסיון של כמה קרוזרים בק"מ הנ"ל, אל תזלזל בזה, מנוע דיזל כזה לא צריך להישמע כמו טרקטור, לא רוצה להפחיד אותך, אבל נקישות ודפיקות במנוע כזה(תוצאה של מזרק משתין וכדומה) עלול לגרום לתוצאה של נזק הרבה יותר גבוה, לכן גש לבדוק את העיניין בדחיפות ואל תזניח.

+1.

יונימוג אדום
04-07-20, 20:42
בנוסף - תופעה כזאת יכולה לנבוע גם מתדלוק בסולר באיכות ירודה - קרה לי שתדלקתי בתחנת טן ( פיתוי המחיר הזול ) ולאחר שני תדלוקים התחילו דפיקות ממש חזקות במנוע , תדלקתי בתחנה של חברת דלק ( הסולר האיכותי ביותר שמשווק בארץ ) ולאחר כמה קילומטרים נרגעו הדפיקות וחזרה הסחיבה .
מדובר על משאית דיזל עם הזרקה מכנית אולם מנוע זה מנוע .
כמו כן כל מספר תדלוקים אני מוסיף למיכל ( כ-80 ליטר ) 2 ליטר בנזין , ממש משפר את זיהום האוויר .
לא ממליץ לעשות זאת במערכת ממוחשבת , אולם יש לסולר איכויות שונות - תבדוק איפה אתה מתדלק .

אילן

mishu
04-07-20, 22:22
בנוסף - תופעה כזאת יכולה לנבוע גם מתדלוק בסולר באיכות ירודה - קרה לי שתדלקתי בתחנת טן ( פיתוי המחיר הזול ) ולאחר שני תדלוקים התחילו דפיקות ממש חזקות במנוע , תדלקתי בתחנה של חברת דלק ( הסולר האיכותי ביותר שמשווק בארץ ) ולאחר כמה קילומטרים נרגעו הדפיקות וחזרה הסחיבה .
מדובר על משאית דיזל עם הזרקה מכנית אולם מנוע זה מנוע .
כמו כן כל מספר תדלוקים אני מוסיף למיכל ( כ-80 ליטר ) 2 ליטר בנזין , ממש משפר את זיהום האוויר .
לא ממליץ לעשות זאת במערכת ממוחשבת , אולם יש לסולר איכויות שונות - תבדוק איפה אתה מתדלק .

אילן

שמע.. האמת שלאחרונה באמת תדלקתי רק בטן. אני לא חושב שזה המקור לבעיה, כי הרעשים היו (בהבנה שבדיעבד) עוד כשקניתי את הרכב. בכל מקרה - פויינט טייקן.
אני חופר על זה כל הסופ"ש, כולל פורומים בחו"ל. זה נראה כמו אינג'קטורים, אבל מאוד יכול להיות שלא רק זה. הכיוון שאסף הציע נראה כמו משהו שכדאי לעשות בכל מקרה.

אעדכן.

שבוע טוב ותודה.

mishu
07-07-20, 20:14
כשאתה מחליף פילטר סולר, מלא את בית הפילטר בחומר ניקוי. את שאר החומר שים במיכל.
זו הרמה הבסיסית של ניקוי. לפני שדיברנו על אינפוזיה.

לגבי איבחון - לא צריך נתונים מהחברה, כל מכשיר איבחון שיש לו גישה לנתונים מעבר ל obd יעשה זאת. נסה את גרשון, אמור להיות לו הציוד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אסף, אני מתכוון להחליף את פילטר הסולר השבוע.
מתי עדיף לשים את חומר הניקוי בפילטר, לפני ההחלפה (על הפילטר הישן) או אחרי? יש המלצה לחומר ניקוי מסויים?

תודה.

asafk
07-07-20, 20:16
על הפילטר הנקי. אני משתמש בחומר של ליקווימולי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

mishu
07-07-20, 20:44
על הפילטר הנקי. אני משתמש בחומר של ליקווימולי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה רבה.

ד ו ר ו ן
07-07-20, 21:33
על הפילטר הנקי. אני משתמש בחומר של ליקווימולי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
+

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-liqui-moly-diesel-purge

mishu
07-07-20, 22:49
+

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-liqui-moly-diesel-purge

תודה רבה דורון. הלינק שצירפת חסך לי המון 👍

Gershon
08-07-20, 08:52
http://landrover.narod.ru/index/additive/0-21

ד ו ר ו ן
08-07-20, 09:41
http://landrover.narod.ru/index/additive/0-21
אני מאד מעריך את המקצועיות שלך בתחומים מסויימים אבל אותה מקצועיות גורמת לך לפעמים להגיב בצורה נחרצת על גבול השחצנות בלי באמת לבסס את התגובה שלך.

ברגע שמבהירים מה מבקשים לעשות ויש תאום ציפיות בין המהלך והתוצאה המבוקשת, אין סתירה בין הדברים.

תשקיע קצת בקריאה של השרשור ותבין מה מתייחס למה.

Gershon
08-07-20, 13:43
ד ו ר ו ן
עם*,,,,,,* ​​מדברים בשפתם

ד ו ר ו ן
08-07-20, 15:11
עם*,,,,,,* ​​מדברים בשפתם
זה מהמשפטים הארוכים ועל גבול הקוהרנטיים שהעלת לאתר.
למסגר בשרשור ציטוטים מיתולוגיים.

כשכואבת הבטן, יש סיכוי לא רע שבמיון יחברו אותך לכל מוניטור אפשרי, ואולי גם יפתחו לך את הבטן, ויבינו מה הגורם.
ולפעמים, כאמצעי מקדים, מתחילים בשטיפת ידיים לפני האוכל.

Gershon
09-07-20, 06:52
כאן חלק ממני-5 דפים
זאת הדרך לאוניברסיתה פטוחה
http://gershon.ucoz.com/index/toyota/0-5

mishu
09-07-20, 17:06
טוב, הוחלף היום הפילטר סולר למרות שביקשתי שרק יקנו לי ואחליף אותו בעצמי.
אז, בהינתן שזה המצב - עדיין אפשר לבצע בשבוע הבא פתיחה של הפילטר, ריקון סולר ולשים את החומר או שכבר כדאי לעבור לשלב האינפוזיה?

assafy
09-07-20, 17:13
מעבר להחלפת הפילטר, האם עשו לך אבחון מקצועי לגבי התופעות שכתבת בתחילת השרשור? מה היו המסקנות?
בדקו ערכי מזרקים?


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

mishu
09-07-20, 18:27
מעבר להחלפת הפילטר, האם עשו לך אבחון מקצועי לגבי התופעות שכתבת בתחילת השרשור? מה היו המסקנות?
בדקו ערכי מזרקים?


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

כן. אני לא זוכר את הערכים המדוייקים, אבל 2 מזרקים היו בערך 2.5 ונראה לי שאחד היה על 1.5. אני אכתוב עדכון יותר מדוייק כשאהיה ליד הדו"ח.
המסקנה שלהם היא שצריך להחליף את המזרקים. המליץ לעשות בנוסף גם ניקוי ואמר שזה עדיין משאיר אפשרות של סדק בבוכנה (אמר שהוא לא יכול לדעת). אני לא חושב שהמצב כזה גרוע וזה הוורסט-קייס סנריו.
החלטתי לפעול בשלבים:
1. עשיתי היום יישור קו (שמנים, פילטרים).
2. אבצע ניקוי באמצעות תוסף דרך הסולר, אח"כ אינפוזיה (ואם זה לא יזיק, אז אח"כ עוד תוסף דרך הדלק).
3. ניקוי חיישן אויר + חיישן EGR (נראה לגבי המשך מע' ה EGR).
3. אם לא יהיה שיפור (מה שסביר בעיני), אנסה שיפוץ או החלפה של המזרקים.

זה על קצה המזלג. קראתי המון בזמן האחרון על הנושא. לדעתי אין מנוס מהחלפה של המזרקים, אבל אמרתי שאנסה שלב שלב.

תודה אסף.

ד ו ר ו ן
09-07-20, 18:33
נשמע שיש לך אבחנה למזרקים.

החומר ניקוי אוב כצעד אחזקתו מונע וגם לניקוי ג׳יפה, אבל לא מגדל מתכת עייפה.

אתה יכול לעשות אינפוזיה בסיסית בעצמך ע״י הרצת המנוע על חומר ניקוי בלבד.

נדב ש.
09-07-20, 18:53
הרעש נעלם כשהמנוע חם בטמפ' עבודה?

assafy
09-07-20, 19:33
כן. אני לא זוכר את הערכים המדוייקים, אבל 2 מזרקים היו בערך 2.5 ונראה לי שאחד היה על 1.5. אני אכתוב עדכון יותר מדוייק כשאהיה ליד הדו"ח.
המסקנה שלהם היא שצריך להחליף את המזרקים. המליץ לעשות בנוסף גם ניקוי ואמר שזה עדיין משאיר אפשרות של סדק בבוכנה (אמר שהוא לא יכול לדעת). אני לא חושב שהמצב כזה גרוע וזה הוורסט-קייס סנריו.
החלטתי לפעול בשלבים:
1. עשיתי היום יישור קו (שמנים, פילטרים).
2. אבצע ניקוי באמצעות תוסף דרך הסולר, אח"כ אינפוזיה (ואם זה לא יזיק, אז אח"כ עוד תוסף דרך הדלק).
3. ניקוי חיישן אויר + חיישן EGR (נראה לגבי המשך מע' ה EGR).
3. אם לא יהיה שיפור (מה שסביר בעיני), אנסה שיפוץ או החלפה של המזרקים.

זה על קצה המזלג. קראתי המון בזמן האחרון על הנושא. לדעתי אין מנוס מהחלפה של המזרקים, אבל אמרתי שאנסה שלב שלב.

תודה אסף.2.5 ממ"ק אכן נחשב הגבול העליון למזרק תקין. קראתי גם מקומות שכתבו שאפשר לסחוב עד 3 אך הרוב מציינים 2.5.
במידה ותרצה להחליף יש לא מעט שמפרסמים בפייסבוק.
למשל תומר פלד מבית שאן פירסם ש4 מזרקים דנסו חדשים כולל התקנה וקידוד ב6000 ש"ח לפני מע"מ.
יש איזה מכון דיזל מירושלים שמפרסם מזרקים מחודשים ב450 לפני מע"מ פלוס פו"ה ב800 שח.
ויש עוד לא מעט. מציע לעשות סקר שוק לפני שאתה רץ להחליף.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Gershon
09-07-20, 22:09
אלה מזרקים טובים לחלוטין
גבול:
-4/+4 mm3/st

mishu
09-07-20, 22:30
הרעש נעלם כשהמנוע חם בטמפ' עבודה?

לא. זה רעש קבוע שנחלש קצת כשהמנוע חם. אחד הדברים שחשבתי לנסות ושכחתי לרשום בתשובה לאסף, זה שבפעם הבאה אתדלק בתחנה אחרת. נראה לי שרעש הצלצול (דטונציה) התגבר מאז שהתחלתי לתדלק רק בטן.

mishu
09-07-20, 22:39
2.5 ממ"ק אכן נחשב הגבול העליון למזרק תקין. קראתי גם מקומות שכתבו שאפשר לסחוב עד 3 אך הרוב מציינים 2.5.
במידה ותרצה להחליף יש לא מעט שמפרסמים בפייסבוק.
למשל תומר פלד מבית שאן פירסם ש4 מזרקים דנסו חדשים כולל התקנה וקידוד ב6000 ש"ח לפני מע"מ.
יש איזה מכון דיזל מירושלים שמפרסם מזרקים מחודשים ב450 לפני מע"מ פלוס פו"ה ב800 שח.
ויש עוד לא מעט. מציע לעשות סקר שוק לפני שאתה רץ להחליף.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ראיתי את הפרסום של ניר מירושלים (לא נראה לי שאסע עד בית שאן בשביל זה). כשאגיע לשלב של הטיפול במזרקים בהחלט ארחיב את סקר השוק.
רק לסבר את האוזן, ההצעה שקיבלתי להחלפת המזרקים בטויוטה היתה 17,000 שקל. הרגשתי כמו במערכון של הגשש: "אז מה היה לנו שם? היה לנו ריגולז' ברקס, פלגים, פלטינות, שטנגה, פילטר שמן, שמן ברקס, החלפנו לך גם את האלמנט... את האלמנט אל תכניס לו לחשבון. האלמנט עלינו, און דה האוס".

- - - Updated - - -


אלה מזרקים טובים לחלוטין
גבול:
-4/+4 mm3/st

תודה גרשון על המידע (תמונה מצורפת)

assafy
09-07-20, 23:34
https://www.vacc.com.au/TechOnlineV2/Resource/PDF/11001b58-4725-4a70-b192-cb808c5ccdb5130042

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

mishu
09-07-20, 23:47
https://www.vacc.com.au/TechOnlineV2/Resource/PDF/11001b58-4725-4a70-b192-cb808c5ccdb5130042

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

אסף. זה אחלה של של מידע מרוכז ולא מסובך יחסית. חן חן על הלינק.

נדב ש.
10-07-20, 00:34
לא. זה רעש קבוע שנחלש קצת כשהמנוע חם. אחד הדברים שחשבתי לנסות ושכחתי לרשום בתשובה לאסף, זה שבפעם הבאה אתדלק בתחנה אחרת. נראה לי שרעש הצלצול (דטונציה) התגבר מאז שהתחלתי לתדלק רק בטן.

את הפילטר סולר שהחלפת לא רוקנת לתוך כלי שקוף?

מקווה בשבילך שמדובר רק בסולר ג'יפה...
ואם כבר מדובר במזרקים, המשופצים/מחודשים לא מחזיקים הרבה, 30-40k ק"מ... במקרה הטוב טיפה יותר...
תנסה לחפש חדשים בחו"ל אולי.
ועוד טיפ, כדאי גם להיתייחס לצנרת הסולר.

snirm
10-07-20, 08:31
כשאתה מחליף פילטר סולר, מלא את בית הפילטר בחומר ניקוי. את שאר החומר שים במיכל.


אסף, אתה משתמש בתוסף בכל החלפת פילטר סולר?

asafk
10-07-20, 10:03
לא. כל החלפה שנייה /שלישית תלוי במצב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

mishu
10-07-20, 10:11
את הפילטר סולר שהחלפת לא רוקנת לתוך כלי שקוף?

מקווה בשבילך שמדובר רק בסולר ג'יפה...
ואם כבר מדובר במזרקים, המשופצים/מחודשים לא מחזיקים הרבה, 30-40k ק"מ... במקרה הטוב טיפה יותר...
תנסה לחפש חדשים בחו"ל אולי.
ועוד טיפ, כדאי גם להיתייחס לצנרת הסולר.

חבר לקח עבורי את הרכב לטיפול ובמוסך החליפו את הפילטר בשלב שהוא לא היה ליד הרכב, ככה שלא רוקן שום דבר לכלי שקוף. נאמר לו שבפילטר היו קצת לכלוכים (סומך מאוד על המכונאי שלי).
לגבי המזרקים מחו"ל - זה רעיון לא רע (יש לי מי שיקנה וישלח עבורי), אני רק מפחד מטעות כי אין לי מושג איזה מק"ט אני צריך.
לגבי צנרת הסולר - למה אתה מתכוון? יכול לפרט?

תודה

Gershon
10-07-20, 10:38
חלקים מזמינים לפי מספר שלדה\VIN
17 אותיות ומספרים-צד שמאל על נייר של טסט
שלח לי אותו-תקבל מספר קתלוגי מדויק

נדב ש.
10-07-20, 10:48
חבר לקח עבורי את הרכב לטיפול ובמוסך החליפו את הפילטר בשלב שהוא לא היה ליד הרכב, ככה שלא רוקן שום דבר לכלי שקוף. נאמר לו שבפילטר היו קצת לכלוכים (סומך מאוד על המכונאי שלי).
לגבי המזרקים מחו"ל - זה רעיון לא רע (יש לי מי שיקנה וישלח עבורי), אני רק מפחד מטעות כי אין לי מושג איזה מק"ט אני צריך.
לגבי צנרת הסולר - למה אתה מתכוון? יכול לפרט?

תודה

צינורות סולר של המזרקים...

mishu
10-07-20, 11:36
חלקים מזמינים לפי מספר שלדה\VIN
17 אותיות ומספרים-צד שמאל על נייר של טסט
שלח לי אותו-תקבל מספר קתלוגי מדויק

תודה רבה 👍

mishu
14-07-20, 09:06
עדכון #1:

אחרי החלפת שמנים ופילטר סולר+אויר - יש שיפור קל בביצועים של הרכב. הוא סוחב קצת יותר טוב, אבל רעש התקתוק במנוע לא השתנה. לפעמים זה נשמע קצת יותר בולט ולפעמים פחות (אבל אולי זה רק אני שנדמה לי).
קצת מוקדם מידי להגיד בנחרצות, אבל נראה שלאחר כל זה הרכב צורך יותר דלק. אני צריך לבחון את זה לאורך זמן יותר ממושך כדי לקבוע בוודאות.

שאלה:
במידה וארצה לנקות את מערכת ה-EGR. איפה כדאי לעשות את זה וכמה פחות או יותר זה צפוי לעלות?

תודה

נדב ש.
14-07-20, 09:25
לא ממליץ לך למשוך את זה יותר מידי.... אאל"ט קיבלת אבחון שיש ליקוי במזרקים, מזרק משתין יעשה בסוף נזק למנוע, חבל.

mishu
14-07-20, 09:44
לא ממליץ לך למשוך את זה יותר מידי.... אאל"ט קיבלת אבחון שיש ליקוי במזרקים, מזרק משתין יעשה בסוף נזק למנוע, חבל.

יאפ.. זה נכון. כרגע המסקנה שלי היא שהאבחון שקיבלתי (החלפת מזרקים --> לא הסתדר אז EGR --> לא הסתדר אז בדיקה של סדק בבוכנה) היה מקצועי ולא חרטוט כדי לחלוב אותי. אני לא עושה הרבה ק"מ ביום וגם אין לי הרבה זמן פנוי, לכן אני לא ממהר להחליף ASAP.

אבל אתה צודק נדב.

mishu
15-07-20, 00:25
מוסיף לשרשור: לפי היסטורית הטיפולים של הרכב, הוחלפו 4 מזרקים ו-4 צינורות סולר (חלקים מקוריים) במוסך טיוטה לפני כ-120,000 ק"מ. האם זה סביר שאחרי מס' ק"מ מועט שכזה יגיעו המזרקים לביצועים כאלה? האם הנתון הזה משנה במשהו?

תודה.

mishu
23-07-20, 23:47
תוצאות בדיקת נתוני מנוע.
כל תובנה תתקבל בברכה...
תודה.

איל מ
24-07-20, 08:51
לא קראתי הכל, אבל מזרק מס' 3 חורג בקריאה משאר המזרקים. גם אם הוא בתוך התחום, השוני הוא גדול. צריך לראות שזאת לא קפיצה של רגע אלא שהמספרים יציבים.

asafk
24-07-20, 10:27
הבדיקה הראשונית צריכה להיות בהתנעה, מנוע קר אחרי שעמד לילה.
אחרי כן בסלד סרק.

יש תהליך לימוד שבו התוכנה אומרת לך איזה 80 פעם ללחוץ על הגז ולעזוב. ככה המחשב מנוע מכייל את ערכי הסטייה מחדש, למזרק שערך הסטייה שלו לא כמו שאמור להיות אבל עדיין בתחום המותר.
זה ב active trsts

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

mishu
24-07-20, 10:56
הבדיקה הראשונית צריכה להיות בהתנעה, מנוע קר אחרי שעמד לילה.
אחרי כן בסלד סרק.

יש תהליך לימוד שבו התוכנה אומרת לך איזה 80 פעם ללחוץ על הגז ולעזוב. ככה המחשב מנוע מכייל את ערכי הסטייה מחדש, למזרק שערך הסטייה שלו לא כמו שאמור להיות אבל עדיין בתחום המותר.
זה ב active trsts

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה אסף. אני תיכף הולך לבדוק את זה שוב.

mishu
25-07-20, 09:28
בדיקת נתוני מנוע, הנעה ראשונה לאחר שהרכב עמד לילה בחניה.

הנעה ראשונה - 8:54:
130231

לאחר 10 דקות:
130232

לי נראה שהנתונים לא כאלה גרועים.
אשמח לתובנות... :)

תודה.

mishu
25-07-20, 18:37
טוב, אז ניקיתי את רוב חלקי ה-EGR... סיכום והתרשמות:

1. התחלתי לעבוד על הרכב מ 10:30 ועד 17:00 בערך (כולל הפסקות קלות וגיחה לקנות עוד כמה מיכלים של ספריי קרבורטור).
2. כבר מההתחלה הבנתי שהמערכת EGR אצלי לא ממש ממש מלוכלכת או סתומה. היא כן קצת מכילה פיח, אבל בהיקפים הגיוניים. תמונות ראשונות:
130238
130239130240130241
3. פירקתי בכל זאת את החלקים עד הסעפת (לא כולל). ניקיתי עם ספריי קרבורטורים, סכין ומברשות.
ככה זה נראה אחרי:
130243130244
4. תוך כדי ניקוי החלקים זיהיתי צינורית ואקום עם חור/חתך באורך של ~1.5 ס"מ. החלפתי את הצינורית באחרת שהיתה לי במקרה...
5. חיברתי בחזרה את החלקים למקומם וראיתי שנורית המנוע הכתום נדלקת לי ביחד עם עוד כמה נורות אזהרה. ניתקתי את המינוס ל-5 דקות והנורות כבר לא הופיעו...

לסיכום:
הרכב מגיב משמעותית (!) הרבה יותר טוב. פותח, מאיץ ומגיב הרבה יותר חזק ומהר ממקודם. עושה רושם שרמת הריח החריף מהאגזוז גם כן ירדה משמעותית. תקתוקי המנוע עדיין נשמעים, אבל אני חושב שפחות ממה שהיה לפני הטיפול (לא נסעתי מספיק עם הרכב כדי לקבוע סופית). הרכב עדיין נשמע קצת טרקטוריש, אבל ההבדל הכי מורגש הוא בתגובה של הרכב. בהאצה בתחילת נסיעה יש יותר כח וגם האצת ביניים. מרגיש מומנט משמעותי בעיקר בטורים היותר גבוהים.
אני משער שהשינוי המשמעותי קשור לצינורית ואקום הקרועה.

אעדכן בהמשך כשאסע יותר על הרכב.

שיהיה לכולם שבוע טוב.

mishu
26-07-20, 10:13
נתוני מזרקים מהיום בבוקר:
הנעה ראשונה, לאחר מס' דקות
130259
לאחר נסיעה קצרה
130260

אודה לתובנות :)

אגב, אחרי הטיפול שעשיתי אתמול הפסיק לי הריח החריף מהאגזוז והרכב מגיב לגמרי אחרת.

asafk
26-07-20, 17:12
אני מנחש שהצינורית ההלויה היתה של חיישן MAP, או אולי של הטורבו.
כך או כך עכשיו יש לך לחץ גדישה נורמלי ותערובת מדוייקת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

mishu
26-07-20, 18:48
אני מנחש שהצינורית ההלויה היתה של חיישן MAP, או אולי של הטורבו.
כך או כך עכשיו יש לך לחץ גדישה נורמלי ותערובת מדוייקת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאבף. תודה רבה על האבחנה. נראה שכל הסיפור בסוף היה הצינורית ואקום הקרועה. אני הולך לכתוב סיכום עם תמונות בסוף הפוסט.

תודה.

mishu
26-07-20, 19:03
אז ככה:

נסעתי היום עם הרכב. בבוקר נסע כמו סוס פרא. מגיב בפתיחה, מאיץ האצות ביניים כמו פרייבט, אין יותר ריח מהאגזוז ואני מחוייך כאילו שהתחדשתי בלנד קרוזר 2018... עד שפתאום אני שם לב שהאוטו שוב לא סוחב (בכלל!). לוחץ חזק על הדוושה - האוטו "עגלה" למות... שום נורה לא דולקת והאוטו לא מצליח לעלות לטורים. בקושי בקושי הוא סוחב בין המהלכים. פתחתי מכסה מנוע וגיליתי שהצינורית ואקום ששמתי אתמול יצאה מאחד החיבורים. א-הא!!!... אז זה המקור לעצלות המנוע שהרגשתי כל הזמן ברכב [emoji848]
חיברתי בחזרה את הצד המנותק, שמתי אזיקון והאוטו שוב שד טזמני.

לסיכום העניין:
ניקוי ה-egr כנראה הועיל בהפסקת הריח החריף מהאגזוז. סביר שגם שיפר במשהו את פעילות המנוע.
הסיבה לעצלות בסחיבה שהיתה לי נובעת מקרע קטן לאורך הצינורית הזו:
130268
כאן אפשר לראות בדיוק איזה צינורית:
130269
רעש התקתוק עדיין קיים, אבל פחת משמעותית. סביר שזה או הרעש "הסטנדרטי" של מנוע 1kd או אולי משהו שיסתדר עם עוד קצת ליקווי מולי. עם זאת לא פוסל אפשרות של אולי שסתום בעייתי, אבל באובר-אול - לא משהו שאי אפשר לחיות איתו.
חסכתי אלפי שקלים (20,000+) של הוצאות מיותרות בגלל אבחון "ככה-ככה".
מקווה שפוסט זה יעזור למישהו בעתיד.

תודה לכל חברי הפורום על העזרה.

Mishu.

zerez
26-07-20, 19:19
הצעה שלי מניסיון של תקלה שבאה הולכת - תחליף את הפילטר הקטן ואת כל צינוריות הואקום. אני הזמנתי מקורי מאמיימה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

mishu
26-07-20, 19:42
הצעה שלי מניסיון של תקלה שבאה הולכת - תחליף את הפילטר הקטן ואת כל צינוריות הואקום. אני הזמנתי מקורי מאמיימה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkכל שאר הצינורות וואקום נראים טובים וגם הפילטר נראה תקין. אני חושב שבינתיים אין טעם להחליף. מה שכן, אני רוצה לקנות צינור ואקום אחד ארוך שיהיה לי ספייר באוטו/בבית.

תודה ארז.

asafk
26-07-20, 21:33
זה לא ואקום זה חיישן map והפילטר שלו.
זו צינורית שרואה לחץ של ברים בודדים כל הזמן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

mishu
26-07-20, 23:14
זה לא ואקום זה חיישן map והפילטר שלו.
זו צינורית שרואה לחץ של ברים בודדים כל הזמן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkשמח שהעמדת דברים על דיוקם. מבחינתי כל צינור שחור ודק במנוע הוא צינור ואקום. לחץ הבארים הקבוע מסביר למה זה השתחרר מהפילטר.
עכשיו דחפת אותי ללמוד על ה MAP. רק טוב יוצא מזה... תודה רבה.

assafy
12-08-20, 23:19
לגבי פילטר map מומלץ להחליף כל כמה שנים. הוא מעין catch can קטנטן שצובר ג'יפה.
בתצלום פילטר ישן שהחלפתי וניסרתי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200812/2d7207fd2e28aa6014671f849cbb4691.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

mishu
15-08-20, 09:58
לגבי פילטר map מומלץ להחליף כל כמה שנים. הוא מעין catch can קטנטן שצובר ג'יפה.
בתצלום פילטר ישן שהחלפתי וניסרתי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200812/2d7207fd2e28aa6014671f849cbb4691.jpg

Sent from my SM-G970F using Tapatalkתודה אסף. אתה צודק ואכן מומלץ להחליף אותו אחת לכמה שנים. במקרה שלי (מסתבר), הוחלף הפילטר (מקורי) לפני פחות משנה.
אני מתחיל להבין שאומנם פתרתי את בעיית הסחיבה (חור בצינור ואקום) שהולך לחיישן map, אבל נשארתי עם התקתוקים במנוע (דטונציה) שלא נעלמים לא משנה מה ניסיתי. נראה שאני בדרך להחלפת אינג'קטורים וארגון מניין לתפילה שזה באמת יפתור הבעיה. אגב, האוטו חזר להסריח וגם פתאום אני מגלה לפעמים שהוא זורק עשן לבן מהאגזוז.

ZivN
12-09-20, 22:56
תודה אסף (אגב, קראתי את הפוסט החשוב והנעוץ שלך בנושא).
ומתוך סקרנות - אתה יודע איך מתבצע ניקוי מערכת דלק?


על איזה פוסט חשוב ונעוץ שך ASAFK מדובר?
אשמח ללמוד את הנושא יותר לעומק

Honign
29-11-20, 18:22
תודה אסף. אתה צודק ואכן מומלץ להחליף אותו אחת לכמה שנים. במקרה שלי (מסתבר), הוחלף הפילטר (מקורי) לפני פחות משנה.
אני מתחיל להבין שאומנם פתרתי את בעיית הסחיבה (חור בצינור ואקום) שהולך לחיישן map, אבל נשארתי עם התקתוקים במנוע (דטונציה) שלא נעלמים לא משנה מה ניסיתי. נראה שאני בדרך להחלפת אינג'קטורים וארגון מניין לתפילה שזה באמת יפתור הבעיה. אגב, האוטו חזר להסריח וגם פתאום אני מגלה לפעמים שהוא זורק עשן לבן מהאגזוז.

מכיוון שנתקלתי בבעיה דומה בל"ק שלי (2009) הייתי רוצה לדעת מה נגמר בסוף? האוטו שלי כרגע במוסך מורשה ומנסים לבודד את התקלה.
תודה

mishu
29-11-20, 20:35
הי.

לא פירטת מה בדיוק הבעיה/ות אצלך. במקרה שלי היה מדובר במספר גורמים:
1. כאמור, אחת מצינורית הואקום לחיישן היתה קרועה. ההחלפה שלה החזירה את הסחיבה, אבל לא פתרה את התקתוקים.
2. החלפתי מזרקים. במהלך ההחלפה נמצאו 2 אומים קצת משוחררים של צינורות הסולר שהולכים למזרקים. ההחלפה השתיקה את התיתוקים ושיפרה את צריכת הדלק (אבל במחיר פגיעה אנושה בכיס).
3. למרות ניקוי רוב מערכת ה-EGR, עדיין יש ריח לא נעים של סולר מהאגזוז. אחרי ההחלפה של המזרקים אין לי יותר מקרים של עשן, אז הבנתי שאין כנראה מה לעשות עם זה והנחתי לזה. כשאצטרך לעשות טסט, אשים תוסף - שאני יודע בוודאות שמשפר לי את ריח הסולר בזמן השימוש בו.

מקווה שעזרתי ובהצלחה.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

assafy
29-11-20, 21:24
הי.

לא פירטת מה בדיוק הבעיה/ות אצלך. במקרה שלי היה מדובר במספר גורמים:
1. כאמור, אחת מצינורית הואקום לחיישן היתה קרועה. ההחלפה שלה החזירה את הסחיבה, אבל לא פתרה את התקתוקים.
2. החלפתי מזרקים. במהלך ההחלפה נמצאו 2 אומים קצת משוחררים של צינורות הסולר שהולכים למזרקים. ההחלפה השתיקה את התיתוקים ושיפרה את צריכת הדלק (אבל במחיר פגיעה אנושה בכיס).
3. למרות ניקוי רוב מערכת ה-EGR, עדיין יש ריח לא נעים של סולר מהאגזוז. אחרי ההחלפה של המזרקים אין לי יותר מקרים של עשן, אז הבנתי שאין כנראה מה לעשות עם זה והנחתי לזה. כשאצטרך לעשות טסט, אשים תוסף - שאני יודע בוודאות שמשפר לי את ריח הסולר בזמן השימוש בו.

מקווה שעזרתי ובהצלחה.

Sent from my SM-N980F using Tapatalkלגבי 2 מוכן לשתף כמה עלה והיכן החלפת? דנסו חדשים מקוריים? כולל קידוד? עם/בלי החלפת צינוריות?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

-->