PDA

צפייה בגרסה מלאה : פלואנס דיזל- בעיית מיזוג



מידבר
04-07-20, 17:20
שלום לכולם,
הצרפתיה ילידת 2013, ידנית עם 281 אקמ. עברה שיפוץ ראש מנוע לפני זמן קצר. קצת לפני כן החלפנו לה מפוח. לא מתחממת, לא מאבדת מים.
הבעיה עכשיו היא שככל שמאריכים בנסיעה, למרות שהמפוח פועל במרץ, משב הרוח+רמת הקור של האוויר שהוא מוציא, הולכת ויורדת עד כדי חוסר משב. אם מכבים המזגן למספר דקות הוא חוזר לאיתנו אך תוך זמן קצר שוב מתעייף. מישהו יכול לסייע לאבחן הבעיה?

בוזי
04-07-20, 17:31
המאייד קופא?


Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

מידבר
04-07-20, 17:54
לא קופא

בוזי
04-07-20, 17:56
אולי תריסי התעלות צונחים?

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

מידבר
04-07-20, 18:24
של כל התעלות יחדיו, כולן כאחת?

boaz avrahami
04-07-20, 18:36
למה החלפתם מפוח?
החדש מקורי או חליפי?
האם על פי הרעש המפוח מסתובב באותו המרץ כשהתפוקה יורדת או שהוא דועך?

אם באותו המרץ תנסה לבדוק לחץ הגז במערכת.




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

בוזי
04-07-20, 19:03
האיש אומר שגם משב הרוח דועך, למרות שנשמע שהמפוח ממשיך לעבוד במרץ.
יש תריס/מגוף/שסתום שתפקידו לנתב את האוויר אל יציאות האוויר השונות: מול הפנים/אל הרגליים/שמשה וכדומה. התריס הזה מופעל ע"י מנוע חשמלי ומפוקד ע"י אלוהי הצרפתיות זולל הצפרדעים.
במקומך הייתי דוחף את הראש מתחת לדשבורד, באזור המפוח ומנסה להבין מה הולך שם בזמן אמת.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

מידבר
04-07-20, 19:06
החלפנו מפוח כי הקודם הפסיק לפעול, לא הוציא אוויר כלל. החדש מקורי.

- - - Updated - - -

לפי הרעש, המפוח החדש עובד היטב בהתאם לבורר המצבים. אך לאחר נסיעה ממושכת, לאחר כ45 דקות, יציאת האוויר מצטמצמת משמעותית אם כי המפוח ממשיך להרעיש בשיא העוצמה

boaz avrahami
04-07-20, 19:12
אם כן, הבעיה אינה במפוח בסבירות גבוהה מאוד.

הבעיה בזרימת האוויר.
הדבר היחיד שסביר שעלול להשתנות שם זה היא הצטברות קרח בשל לחץ גז נמוך מדי


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

מידבר
04-07-20, 19:52
אוקי, אבדוק לחץ גז.
בוזי, זה שבורר כיווני זרימת האוויר (ישיר, רגליים וכו) עובד היטב, אומר שהתריסים אליהם כיוונת, הם בסדר או שאין קשר?

boaz avrahami
04-07-20, 20:05
אוקי, אבדוק לחץ גז.
בוזי, זה שבורר כיווני זרימת האוויר (ישיר, רגליים וכו) עובד היטב, אומר שהתריסים אליהם כיוונת, הם בסדר או שאין קשר?

לרוב יש רדיאטור פנימי לחימום ולקירור מאחורי הדשבורד.
החימום עובד תמיד וישנה פלאפה שמסיטה את האוויר בין החם לקר תוך יצירת ערבול אוויר בינהם בחלק מהמקרים.
אם הקלאפה מתקלקלת אתה עלול לקבל טמפרטורה לא נכונה או אפילו חסימת כניסת האוויר.

שווה לנסות לשחק עם הכפתור של אוויר טרי או סירקולציה


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

בוזי
04-07-20, 20:07
קשה לי לחשוב על משהו אחר מלבד מאייד שקופא (מצטבר עליו קרח) או הקלאפה המדוברת שלא מתנהגת כמצופה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

מידבר
04-07-20, 20:19
בסדר גמור.
תודה רבה

חנן-ג'יפולוג
04-07-20, 23:43
זה ממש נשמע כמו סימפטום של קפיאה של המאדה. על סמך מה אתה רושם שזה לא? מה בדקת?
קפיאה יכולה להיגרם מחוסר גז, אבל גם מטרמיסטור, חיישן טמפ' לא תקין על המאדה.

yovavz
04-07-20, 23:48
זה ממש נשמע כמו סימפטום של קפיאה של המאדה. על סמך מה אתה רושם שזה לא? מה בדקת?
קפיאה יכולה להיגרם מחוסר גז, אבל גם מטרמיסטור, חיישן טמפ' לא תקין על המאדה.או מניקוז חלקי של המאייד כי איזה שמגג שהרכיב את הפלסטיקים לחץ את הצינורית...
(קורה בדאסטרים)

שמעון.פ
05-07-20, 00:09
כדי לשלול או לאשר שקרח על המאייד (יחידת הקירור הפנימית)
הוא הגורם לירידה בתפוקת האוויר, עשה כך.

ברגע שאתה מרגיש שהאוויר חסום,
בטל רק את פעולת המזגן ושהמפוח ימשיך לפעול.
אם לאחר מס' דקות אין שיפור בחסימה, זה לא קשור לקרח.
החסימה נפתחה, היה קרח.

asafpeleg
05-07-20, 06:24
הייתה לי תופעה דומה מאוד, אמנם בדימקס, אבל התיאור זהה. נמצא שבורר החלפת מצב קור/חום תקוע ולא מתפקד. בדימקס זה מכני, בפלואנס ( גם כשהיה חדש לא הצטיין בתחום המיזוג,מניסיון אישי), לא בטוח שמכני, בכל מקרה הייתי בודק.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

-->