PDA

צפייה בגרסה מלאה : מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה



נמרוד
06-07-20, 10:15
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3838097,00.html


רגב הודיעה שתגיש תיקון חקיקה שיחייב את אזרחי ישראל בזמן העברת הבעלות בדואר או באינטרנט, לדווח על מחיר המכירה של הרכב, ולהעמיד את מאגר המידע באתר אינטרנט נגיש וחינמי לציבור הרחב, שיתחרה במחירוני הרכב של לוי יצחק ויד2. ישראל כץ העלה יוזמה כזאת לפני עשור כאשר שימש כשר התחבורה, אך היא נפלה בשל קשיים טכניים, ובשל ההערכה כי בהיעדר סנקציה פלילית כמו המוטלת על מי שמסתירים מהמדינה את המחיר שבו נמכרה דירתם, לא תקבל המדינה דיווחי אמת מהנהגים... .

על פניו יוזמה ברוכה, גם אם לא יצליח זה לא יגרום ליותר מדי נזק (חוץ מאשר לפרנסה של לוי יצחק).

ד.א. תשתדלו להתגבר על החשק העז להגיב לאישיותה של שרת התחבורה, ולהתייחס לעניין עצמו.

boaz avrahami
06-07-20, 10:31
פרוייקט מבורך אבל נידון לכישלון.
יש המון אינטרסים למה לבלף במחיר המדווח.



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

אומי5
06-07-20, 10:32
באופן כללי אני בעד הפחתת מעורבות המדינה.

במקרה הספציפי הזה, יש האמת בעיה שאדם פרטי שולט במידע והוא הקובע לפי חוק.

הדרך היחידה לפקח את המחירון היא שבעל הרכב והקונה יצטרכו לחתום על הצהרה משותפת לגבי המחיר.
ועדיין, יש יותר מידי נתונים לחשב כדי שזה יהיה אמין.
יש רכבים שכמעט ולא קיימים, נניח אוסטין מונטגו, איך תקבע מחירון לדגם שנותרו ממנו 20 נוסעים ורובם לא מחליפים בעלים?
או דגמים שנמכרו בבודדים, כמה דיפנדר 130 יש בארץ? כמה נמכרים בשנה?
לפי מה תקבע מחירון לרכב שלא בוצע שום עסקה לגביו שנתיים?

כמו שאמרת, על פניו יוזמה מבורכת.
בפועל נסתבך עם מחירון לא אמין ומחייב.

נמרוד
06-07-20, 10:39
אם בכל החלפת בעלות בדואר הפקידה תשאל: "כמה"?
לא רוצים, לא עונים.
רוצים לבלף - מבלפים. אבל לאן? למעלה? למטה? יש אינטרסים לכאן או ולכאן, מוכר וקונה.
חלק ניכר מאד מהאנשים פשוט יגידו אמת, חלק אחר יסרבו להגיד, והבלופים, רוב הסיכויים שיקזזו אחד את השני.

כמו כל מחירון אחר, כמו בורסה, זה יהיה מדויק יותר ככל שנפח המסחר משמעותי יותר, ברור שלאוסטין מונטגו זה לא יעזור... אבל מי לעזאזל צריך לדעת מחירון של אוסטין מונטגו? אתה הולך להוציא עליה ביטוח מקיף??

אני לא רואה איך זה פחות מדויק מהמחירון המסחרי של לוי יצחק, וזה יהיה בחינם.

שמעון.פ
06-07-20, 10:40
ואם יש מכירה של רכב עם מנוע/גיר גמורים.
איך זה יבוא לידי ביטוי בהצהרת המחיר?
לחלופין. רכב שטח מועשר בתוספות.
איך ישפיע על המחירון בצורה נכונה?

נמרוד
06-07-20, 10:44
כל המקרים האיזוטריים לא משנים כלום.

המחירון חשוב לא לקונה ולמוכר הפרטיים, שימשיכו לקנות ולמכור בכמה שהם רוצים.

הוא חשוב כדי להעריך שווי של מכונית עבור ביטוח מקיף, ועבור חברות שמחזיקות ציי רכב. כלומר עבור כלי רכב חדשים ונפוצים.

talw
06-07-20, 10:44
המלחמה בהון השחור ועסקאות המזומן רק תגבר בקרוב, לדעתי, עד לחיסול הדבר הזה שנקרא כסף מזומן- הכל יהיה בהעברות דיגיטליות מנוטרות כאלה או אחרות, לא יהיה ניתן יותר להסתיר . המצב היום עם חוסר האמון בין האזרח לממסד רק מגביר את העסקאות במזומן לא מדווח, זה מצידו רק יאיץ את הממסד בתהליך להפחתה ולבסוף ביטול השטר שעשוי מנייר.
כך שללא עסקאות טרייד אין מוסלקות זניחות , מחיר הרכב יהיה פחות או יותר ריאלי.

דור אריאל
06-07-20, 10:53
באופן כללי אני בעד הפחתת מעורבות המדינה.

במקרה הספציפי הזה, יש האמת בעיה שאדם פרטי שולט במידע והוא הקובע לפי חוק.

הדרך היחידה לפקח את המחירון היא שבעל הרכב והקונה יצטרכו לחתום על הצהרה משותפת לגבי המחיר.
ועדיין, יש יותר מידי נתונים לחשב כדי שזה יהיה אמין.
יש רכבים שכמעט ולא קיימים, נניח אוסטין מונטגו, איך תקבע מחירון לדגם שנותרו ממנו 20 נוסעים ורובם לא מחליפים בעלים?
או דגמים שנמכרו בבודדים, כמה דיפנדר 130 יש בארץ? כמה נמכרים בשנה?
לפי מה תקבע מחירון לרכב שלא בוצע שום עסקה לגביו שנתיים?

כמו שאמרת, על פניו יוזמה מבורכת.
בפועל נסתבך עם מחירון לא אמין ומחייב.לא קובעים מחירון
זה מאגר מידע נגיש כמו שיש כיום עם מכירות של דירות

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

nir.samo
06-07-20, 10:55
אם יש מספר זניח של רכבים עם מנועים גמורים זה יוריד קצת, אם חצי מהמנועים גמורים זה יוריד יותר. מה שצריך.
אותו דבר לכוון מעלה.

Sent from my H3123 using Tapatalk

אומי5
06-07-20, 11:57
אם בכל החלפת בעלות בדואר הפקידה תשאל: "כמה"?
לא רוצים, לא עונים.
רוצים לבלף - מבלפים. אבל לאן? למעלה? למטה? יש אינטרסים לכאן או ולכאן, מוכר וקונה.
חלק ניכר מאד מהאנשים פשוט יגידו אמת, חלק אחר יסרבו להגיד, והבלופים, רוב הסיכויים שיקזזו אחד את השני.

כמו כל מחירון אחר, כמו בורסה, זה יהיה מדויק יותר ככל שנפח המסחר משמעותי יותר, ברור שלאוסטין מונטגו זה לא יעזור... אבל מי לעזאזל צריך לדעת מחירון של אוסטין מונטגו? אתה הולך להוציא עליה ביטוח מקיף??

אני לא רואה איך זה פחות מדויק מהמחירון המסחרי של לוי יצחק, וזה יהיה בחינם.

מחירון זה לא רק מקיף, זה גם לקניה.
נניח שאני מחפש לקנות אלפא ג'וליה תלתן ירוק, אני כמובן רוצה לעשות מקיף, וגם רוצה לדעת מה השווי שלה לפי הדייטלינג והעץ ריח.
אבל כמה כאלו כבר נמכרו כדי ליצור דטא?

ברור שעבור מאזדה 3 וברלינגו יהיו מספיק עסקאות כדי לקבל התפלגות שניתן ללמוד ממנה משהו.
אבל מה עם דיפנדר 130? או בכלל דיפנדר ישן?
מה עם רמות גימור מיוחדות או סתם דגמים שלא נמכרו במאות או אלפים?

בסוף תהייה חייבת להיות יד שתתן מחירים לדגמים מסויימים, וכנראה שיד הזו לא תדע מה שהיא עושה.

נמרוד
06-07-20, 12:26
לרכבים שנפח העסקאות שלהם לא מספיק, המחירון הזה לא יהיה רלוונטי. בדיוק כמו המחירונים המסחריים של היום.

מישהו יודע להגיד לך מה המחיר של דפנדר 130 בישראל? לא. ולעולם לא יהיה מחיר מוסכם. ואחרי שתקנה במחיר שאתה והמוכר הגעתם אליו, ותחליט לבטח מקיף, זה יהיה דיון פרטני מול שמאי חברת הביטוח - בדיוק כמו שעושים היום (יצא לי לבקר פעם אחת פיזית במשרדי לוי יצחק בתל אביב כדי לקבוע ערך בשביל לבטח מקיף רכב מסויים שלא היה לו ערך במחירון).

היתרון של המדינה הוא אחד - כל העסקאות עוברות בהגדרה תהליך העברת בעלות, וזו נקודה יחידה ונוחה לדלות את המחיר. לוי יצחק ויד 2 מנסים לעשות אותו דבר בסקרים שלהם ובבקשה למלא משוב אחרי שהמודעה יורדת (לוי יצחק דרך win-win) אבל הם לא יכולים להתקרב להיקף שמשרד הרישוי יכול להגיע אליו בצורה טריביאלית.

DavidL
06-07-20, 12:34
מצוין, המחירון של LC ירד ושל LR יעלה :)

גיא
06-07-20, 12:36
כל מה שהמדינה נוגעת בו . ולא משנה כמה הריון עצמו טוב או חשוב או בא ישירות מהלב ...

יגמר רע, מכמה סיבות אוביקטיביות לחלוטין.

1. חוסר ידע של מי שמחליט
2. חוסר רצון או מוטיבציה של מי שמחליט להקשיב למי שמבין
3. יותר מידי ידיים בוחשות בקדירה
4. יותר מידי אנשים מנסים להרויח מהבחישה בקדירה
5. יותר מידי אנשים עלולים להפסיד מזה .. ולכן ילחצו על מנת לשנות את רוע הגזירה מה שיוציא את העוקץ מכל התהליך
6. דרור ימשיך.

assafy
06-07-20, 12:51
מצוין, המחירון של LC ירד ושל LR יעלה :)כנראה שבדיוק ההפך.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Oren Kipnis
06-07-20, 14:53
כל הרעיון של מחירון פסול מיסודו. גם המחירונים של לוי יצחק והמתחרים שלו אם עדיין קיימים, וגם המחירון המוצע על בסיס מאגר ממשלתי. בשום מקום בעולם, לא קיימים מחירונים משני הסוגים.

לשאלת הסחירות, הכל תלוי באיזה סכום המוכר מוכן להפרד ממכוניתו, ואיזה סכום הקונה וכן לשלם. בפועל זה המצב בארץ כיום ברוב העסקאות.

לשאלת הביטוח, הרי חברות הביטוח הן הקרטל הגדול המחזיק את לוי יצחק ודומיו עם ערימת מזומנים שמנה בחשבון הבנק. בכל מקום אחר, כאשר רוצים ביטוח מקיף, מתמחרים את כלי הרכב על בסיס הצהרת המבוטח או במקרים קיצוניים על בסיס שמאי פרטי אשר מוזמן לבצע הערכת מחיר.

אם רוצים מהפכה אמיתית, צריך את שיהיה מפקח על ביטוח עם ראש פתוח וביצים גדולות, ובלי התערבות של אף אחד מלמעלה.

איל מ
06-07-20, 16:05
ולפי מה תמכור את האוטו?

yoni_0000
06-07-20, 16:09
כל המקרים האיזוטריים לא משנים כלום.

המחירון חשוב לא לקונה ולמוכר הפרטיים, שימשיכו לקנות ולמכור בכמה שהם רוצים.

הוא חשוב כדי להעריך שווי של מכונית עבור ביטוח מקיף, ועבור חברות שמחזיקות ציי רכב. כלומר עבור כלי רכב חדשים ונפוצים.

בקיצור מדובר באינטרס של בעלי טויוטה להעלות את ההחזר מהביטוח אחריי שתיגנב :cool:

וברצינות.. הרכבים שזה רלוונטי אליהם (אלו שהשוק מוצף בהם והם לא טויוטה), לרוב נמכרים הרבה מתחת למחירון של לוי יצחק ודומיו - השוק שייך לקונים ולא למוכרים.. אז שווי הרכב מבחינת הביטוח ירד.. איך נרוויח מזה? חברות הביטוח יגבו פחות על מקיף? ספקני.

אז יהיה מחירון ממוצע שהרכב נמכר בו.. בסוף אף אחד לא מחוייב למכור במחיר מחירון והקונה והמוכר כבר יסתדרו על מחיר שמתאים לשניהם.

אני באמת לא מוצא פה יותר מדי תועלת, בטח לא לפרט.

Oren Kipnis
06-07-20, 16:17
ולפי מה תמכור את האוטו?
לפי כמה שאתה רוצה לקבל ולפי כמה שהקונה מוכן לשלם, ובעצם בשביל הזהב שבין שניהם.

eyalski
06-07-20, 17:14
תכלס, אם שאיפת המדינה היא לכפות על האזרחים עסקאות ללא שימוש במזומן, הרי שממש קל לקבל נתוני מחיר מכירה.
אפשר להצמיד לטופס העברת הבעלות גם סוג של הצהרה חתומה על המחיר בצרוף אמצעי תשלום או קבלה והכל סגור.
רוב העסקאות במכוניות פרטיות נעשות בכל מקרה מול מגרשים או סוחרי רכב.

ג'יפים נדירים ושאר עופות מוזרים לא חשובים למדד בגלל המספרים הזניחים.

מבחינת המדינה גם אם יהיה דיוק של 60-70 אחוז בדגמי המכוניות הנפוצים עדיין תהיה אינדיקצייה טובה יותר מאשר המחירון המופרך של אדון יצחק לוי או יד 2

נראה אותם מוצאים דיפנדר 97 בפחות מ 8000 ש'ח

כך מופיע במחירון יד 2:

לנד רובר דיפנדר - 4X4 110 פתוח ידני דיזל 2.5 - 1997
מחיר הרכב נמוך מ-8,000 ₪ יש לקבוע את מחירו לפי מצבו בפועל

או לנד קרוזר סדרה 70:

טויוטה לנד קרוזר סדרה 70 - 75 ידני ארוך דיזל 4.2 - 1998 מחיר לפני שקלול 13,700 ₪

omri_t
06-07-20, 20:23
כדי לממש את היוזמה הזו
כולנו נצטרך לשלם
עבור תוכנות וממשקים
עבור כצה פרוייקטורים
עבור חברת יעוץ
ופירסום ושיווק
וגם בטח 10 פקידים שיבדקו את המידע
וקצת זמן של פקידעם אחרים לסייע להם
ועוד כמה פקידים שיכשירו פקידים

בסוף זה יעלה לכולנו כסף.
ומה יצא לנו מזה?
לי אישית כנראה שכלום.

אז בין אם היוזמה טובה או רעה
ממש כמו השרה
אני פשוט נגד כי לי זה לא עוזר בכלום.

asafk
06-07-20, 20:25
בינתיים אתה משלם - ואתה לא יודע כמה - על המונופול שנקרא לוי יצחק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שלומי
06-07-20, 23:09
בדירות זה עובד יופי,
נשמע כנו אחלה מאגר מידע

דרור ברלי
07-07-20, 00:06
כל מה שהמדינה נוגעת בו . ולא משנה כמה הריון עצמו טוב או חשוב או בא ישירות מהלב ...

יגמר רע, מכמה סיבות אוביקטיביות לחלוטין.

1. חוסר ידע של מי שמחליט
2. חוסר רצון או מוטיבציה של מי שמחליט להקשיב למי שמבין
3. יותר מידי ידיים בוחשות בקדירה
4. יותר מידי אנשים מנסים להרויח מהבחישה בקדירה
5. יותר מידי אנשים עלולים להפסיד מזה .. ולכן ילחצו על מנת לשנות את רוע הגזירה מה שיוציא את העוקץ מכל התהליך
6. דרור ימשיך.


הנה דרור ממשיך:

היה ברור שגם זה ייגמר בלנדקרוזר.....

ואני שואל - אתם מפגרים?....
אתם באמת לא מבינים מה עניינה של המדינה בכמה קניתם או מכרתם אוטו בן 10-20-30 ולמה זה צץ בעיתוי כזה?............
אתם עוד לא קולטים מה עומד מאחורי זה?..............................

הטלת מס על עסקאות מכירת וקניית רכב משומש.

boaz avrahami
07-07-20, 07:37
הנה דרור ממשיך:

היה ברור שגם זה ייגמר בלנדקרוזר.....

ואני שואל - אתם מפגרים?....
אתם באמת לא מבינים מה עניינה של המדינה בכמה קניתם או מכרתם אוטו בן 10-20-30 ולמה זה צץ בעיתוי כזה?............
אתם עוד לא קולטים מה עומד מאחורי זה?..............................

הטלת מס על עסקאות מכירת וקניית רכב משומש.

אם זה היה נכון אתה לא חושב שהמשרד שהיה מוביל את המהלך היה משרד האוצר?

יש לך סימוכין לטענה או שזה ניתוח על פי ההגיון כי אני כשותף לדעתך שהמדינה נרקומנית מיסים ממש לא שותף לדעתך בעניין הספציפי הזה.
כבר היום יש חוק איסור ביצוע עיסקאות מזומן מעל כמה אלפי שקלים שלא נאכף למרות שמאוד קל לאכוף אותו על המערכת הבנקאית כמעט בלחיצת כפתור.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

דרור ברלי
07-07-20, 07:54
גם וגם.

דרור ברלי
07-07-20, 07:59
אם זה היה נכון אתה לא חושב שהמשרד שהיה מוביל את המהלך היה משרד האוצר?

יש לך סימוכין לטענה או שזה ניתוח על פי ההגיון כי אני כשותף לדעתך שהמדינה נרקומנית מיסים ממש לא שותף לדעתך בעניין הספציפי הזה.
כבר היום יש חוק איסור ביצוע עיסקאות מזומן מעל כמה אלפי שקלים שלא נאכף למרות שמאוד קל לאכוף אותו על המערכת הבנקאית כמעט בלחיצת כפתור.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94


כמובן ניחוש שלי. בכוונה אני לא כותב מילה מפוצצת כמו "ניתוח" כי אין לי במה להתהדר כאן - לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין מה בדיוק עומד מאחורי צעדים כאלה של משרדי ממשלה. כי זו מדינת ישראל.

כמו שאומרים: זה נראה כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, בקע מביצה, מטיל ביצה בעצמו, שוחה בבריכה?..... זה ברווז.

asafk
07-07-20, 08:06
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
07-07-20, 09:14
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.



חוץ מהמקרים הנדירים שהוא עולה... נגיד, סופות? יש מצב שזה אכן תוכנית לדפוק את דרור.

shachar
07-07-20, 09:15
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אז המדינה בעצם לטובתינו ונקבל החזר.....

Oren Kipnis
07-07-20, 09:27
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ממסים גם רכישה, אפילו ברכישת דירה ראשונה מעל סכום מסוים (ולא כזה של דירות פאר).

boaz avrahami
07-07-20, 09:28
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

בנדל"ן ממסים גם את הרכישה עצמה.
יש מס רכישה ויש מס שבח.
מס שבח אתה משלם אם הרווחת (לא רלוונטי ברכב בד"כ) ואתה משלם גם על עצם העיסקה.
מס רכישה על עצם העיסקה מעל 1.6 מליון שח בערך.
נרקומנית מיסים הזכרנו.

עדיין, נושאי מיסוי זה משרד האוצר, אגף המיסים.
משרד התחבורה לא קשור לעניין ולא קובע מיסים.

גיא
07-07-20, 12:56
בנדל"ן ממסים גם את הרכישה עצמה.
יש מס רכישה ויש מס שבח.
מס שבח אתה משלם אם הרווחת (לא רלוונטי ברכב בד"כ) ואתה משלם גם על עצם העיסקה.
מס רכישה על עצם העיסקה מעל 1.6 מליון שח בערך.
נרקומנית מיסים הזכרנו.

עדיין, נושאי מיסוי זה משרד האוצר, אגף המיסים.
משרד התחבורה לא קשור לעניין ולא קובע מיסים.

מצד שני, הם כן יכולים לקבוע "סתם" עמלת רישום ברשומות / מחירון בסך כמה מאות שקלים ..

למה לא ? .. הם עומדים לאבד את ההכנסה ממצלמות השקר .. צריך לחשוב על העתיד.

asafk
07-07-20, 18:32
על קניית הרכב כבר משלמים מיסים. ועל השימוש בו משלמים עוד מיסים.
על החלפת יד אין טעם לגבות מס - זה הרבה כאב ראש בשביל הכנסה קטנה. יותר קל יהיה להם להעלות את הבלו בעוד כמה אגורות.
בלי להכיר ובלי לדעת משהו קונקרטי במקרה הזה - כל יוזמה כזו, אם רוצים לדעת מה מקורה ותכליתה - כדאי לעקוב אחר הכסף. מי מרוויח מזה? או מי מפסיד? אני מקווה כמובן שזו יוזמה לתועלת הציבור באופן כלשהו, אבל הנסיון מראה שתמיד מישהו מרוויח....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
07-07-20, 18:53
על החלפת יד הם כבר גובים את העמלה שלהם, לא צריך בשביל זה מחירון (אבל זה אחלה תירוץ להגדיל את העמלה הזו...)

דרור ברלי
07-07-20, 21:10
דרור, בנדלן ממסים את עליית הערך. הרכב.. הערך יורד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


הערך שעולה או יורד לא מעניין.
הרוב המוחלט של המכוניות הן מוצר זול בסדרי גודל מנדל"ן. בלי לבדוק נתונים, קל לי לנחש שמספר עסקאות קניית ומכירת רכב גדול בסדרי גודל מעסקאות נדל"ן.
מה שמעניין את המדינה זה שתשלם מס על כל עיסקה. אחוז מסוים.
לא משנה אם הערך ירד ו"הפסדת", או שהוא לא ירד (כמו בלנדקרוזר, רנגלר) או שאפילו עלה כמו בסופות, דיפנדרים וכו' ו"הרווחת". (המרכאות הן כי בשום מקרה לא מרוויחים. אוטו זה רכוש שאוכל כסף. גם נדל"ן אוכל המון כסף, אבל ערכו באמת עולה יותר מהכסף שהוא אוכל. במכוניות זה לא ככה גם אם מחיר השוק שלהן עלה. תבדוק אותי. תוריד את מרכיב ירידת הערך ותחשב רק כמה האוטו שלך עולה לך באגרות, ביטוחים, דלק, חניה, פה ושם קנסות (תעבורה, חניה) חלפים ותחזוקה וכו' ותבין. זה בסדר גודל של חמש ספרות לשנה גם במכוניות קטנות וזולות.


אז למה המדינה נטפלת עכשיו לרכב משומש? כי:

1. כסף. המדינה בקריז עכשיו. היא צריכה כסף עכשיו בדחיפות כמו שנרקומן צריך את המנה שלו. בועז הגדיר את זה יפה. לכן גם כל השתוללות השוטרים האלימים ברחובות למשל. כסף כסף כסף. זה עוד ערוץ שאפשר להטיל עליו מס. במיוחד כשמדובר בענף הרכב, שהוא הפרה החולבת הגדולה ביותר במשק הישראלי.

2. שליטה. זה עוד ערוץ עבור המדינה להיכנס לעוד וריד שלך. שליטה מוחלטת בך בכל צעדיך לאן שתפנה, זה שם המשחק. איסור השימוש במזומן הוא עוד אחד מהצעדים הללו - "מלחמה בהון שחור" זה רק תירוץ - בפועל, נשלם רק באפליקציות/העברות בנקאיות/אשראי, והמידע הזה יזרום לאן שצריך ויישמר כדי לשמש נגדנו בבוא הזמן. 7 שנים אחרי, נצטרך להסביר למס-הכנסה למה רכשנו קופסת סיגריות ב-30 שקלים בפיצוציה בתאריך X ופלאגים+פילטרים לסופה אצל ינוביץ בתאריך Z. זה הכל.

3. כי אפשר וכי הם יכולים. כי אנחנו לא יוצאים לרחובות בהמונינו עם נבוטים ובקת"בים ובעיקר עם נחישות.


-------------------------------------------


אותי אגב כל זה לא ממש מעניין כי הסופה לא למכירה. לא עכשיו ולא אף פעם.
כשהיא תגיע לאספנות ואפצח בפרויקט השיפוץ הגדול שלה ואצטרך לרכוש רכב שטח אחר, בסיסי מאוד וממש זמני, רק כדי לעבוד איתו עד שיסתיים השיפוץ, בוודאי זה כן יעניין אותי וגם יעצבן מאוד, ואז אנבל את הפה כמו שאני יודע.








על קניית הרכב כבר משלמים מיסים. ועל השימוש בו משלמים עוד מיסים.
על החלפת יד אין טעם לגבות מס - זה הרבה כאב ראש בשביל הכנסה קטנה. יותר קל יהיה להם להעלות את הבלו בעוד כמה אגורות.

גם זה בדרך. אפילו בקרוב. ב-19 ליולי אמור להתחדש משפטו של הקיסר ירום-הודו. סביר להניח שיום-יומיים לפני, יוטל סגר מלא. והעיתוי מין הסתם אינו מקרי. פשוט כדי לדחות את המשפט. וכן הלאה וכן הלאה. שוב יסגרו את הפרנסה למיליונים, שוב יצטרכו לשלם מענקי מחיה לאנשים, מאיפה יבוא הכסף?......

וזה ממש לא כאב ראש לגבות כך וכך אחוזי מס על כל עסקת מכירת/רכישת רכב יד-שניה. סכומים "קטנים" לכאורה של כמה מאות שקלים במקרה של רכב ישן וזול ולחילופין אלפי שקלים במקרה של מכוניות פאר/יוקרה יקרות באמת. כפול הרבה עסקאות = מבחינת רוכש ומוכר הרכב אלה לא יהיו סכומים שיבטלו עסקה, אבל בטוטאל, זו הכנסה לא מבוטלת לקופת האוצר. ביחד עם איסור תשלום במזומן אלא בהעברה בנקאית בלבד (והסכום עומד לרדת לאלפי שקלים ספורים בלבד), יהיו למדינה מידע ושליטה על כל שקל שיחליף ידיים. בהתחלה האזרחים אולי ינסו לעבוד על המדינה בקטנה, ישלמו חלק בהעברה בנקאית, חלק במזומן. אבל בהמשך, כשהמזומן יהפוך ללא-חוקי ולא יהיה מה לעשות עם כל השטרות והמטבעות הללו (אולי לתת לילדים לשחק בהם מונופול), כבר אי אפשר יהיה לרמות עוד. השליטה תהיה מוחלטת. אגב, יהיה ממש מעניין לראות כיצד יסתדרו מגזרים שלמים שהתרגלו לחיות רק במזומן (החרדים והבני דודים).

בלי להכיר ובלי לדעת משהו קונקרטי במקרה הזה - כל יוזמה כזו, אם רוצים לדעת מה מקורה ותכליתה - כדאי לעקוב אחר הכסף. מי מרוויח מזה? או מי מפסיד? אני מקווה כמובן שזו יוזמה לתועלת הציבור באופן כלשהו, אבל הנסיון מראה שתמיד מישהו מרוויח....

שלא תדאג - לשלטון הרקוב הזה אין שום יוזמה או רצון לעשות משהו לתועלת הציבור. ואכן, כל הסיפור הוא כסף ותמיד מישהו מרוויח מזה. אבל זה אף פעם לא הציבור.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
07-07-20, 21:17
אני שולח אותך להודעה הקודמת שלי....
מי מרוויח מזה?
מםתח התוכנה? החברה שתזכה במכרז לתחזוקת בסיס הנתונים? אולי לא ישלמו לה אבל לאותה חברה יהיה מותר למכור נתונים מתוך המאגר? כאמור... צריך לעקוב אחרי הכסף.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
07-07-20, 21:22
נכון. עניתי לך בתוספת לתגובה הקודמת.
צריך לעקוב אחרי הכסף.

גם בסיפור מצלמות המהירות, כל הסיפור היה כסף. פרויקט כלכלי נטו. המדינה עשתה מזה מאות מיליונים, גם החברה שהתקינה ותחזקה את זה (מל"ם-תים) גזרה קופון נאה ביותר. כנ"ל כביש 6 ועוד שורה ארוכה של הנחתות וגזירות ואילוצים שבכולם השורה התחתונה היא בזיזת כסף מהציבור.

boaz avrahami
07-07-20, 21:52
דרור, הסופה שלך לא למכירה אבל בזמן שהשוטרים רצים לרשום קנסות על מסיכות הם לא שומרים נגד כנופיות מזוינות של בדואים שלוקחים דמי חסות וגונבים גם סופות.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

דרור ברלי
08-07-20, 08:49
דרור, הסופה שלך לא למכירה אבל בזמן שהשוטרים רצים לרשום קנסות על מסיכות הם לא שומרים נגד כנופיות מזוינות של בדואים שלוקחים דמי חסות וגונבים גם סופות.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94


וכאילו שלפני הקורונה הם כן שמרו עלינו מכנופיות חמושות של בדואים?..........................

izigwalker
09-07-20, 19:53
לדעתי דרור לגמרי צודק,
פשוט לעיתים זה לא כוונת המשורר אבל אם אנחנו חשבנו על זה ...... אז מישהו באוצר עוד ינצל את המאגר הזה. אז זה לא משנה מי יזם את המאגר תחבורה או אוצר, כל משרד ינצל את הקיים לטובתו.
וכמו כל תכנית מס כזו או אחרת בהתחלה ״רק רכבי שרד ישלמו מס העברת בעלות, בערך של מעל X ״ ומהר מאוד גם על מכירת אימפרזה שנת 97 זרועות התמנון ייקחו כמה אחוזים. בדיוק כמו חוק מס הכנסה בארה״ב מתחילים ב-נמסה רק את העשירים ואז הציבור אומר בסדר אבל בשקט ובלי ששמים לב זה מגיע לכולם

דרור ברלי
09-07-20, 23:43
האוצר לא סתם "ינצל את המאגר הזה".
לכאורה זה פרויקט של משרד התחבורע אבל האוצר הוא שיוזם דברים כאלה. זו תמימות משוועת לחשוב שיש מאחורי הרעיון הזה איזו שהיא כוונה טובה לתועלת הציבור. מדינת ישראל לא עושה שום טובה לאף אחד סתם ככה. יש לזה מטרות ויעדים.
כמו שאמרת - זה תמנון רב זרועות. כל זרוע עובדת לכאורה לבד, בפני עצמה. אבל כולן מחוברות לאותו גוף, לאותה ממלכת רשע.

היעדים של התמנון הזה - בזיזת הציבור, שליטה מוחלטת בו בכל אשר יפנה, הטלת אימה וטרור.

תחפשו עוד כל מיני תוכניות גרנדיוזיות של המופרעים האלה - אגרות גודש, מסים על קילומטראז', איכון סלולרי, מצלמות בכל פינה, מערכות לזיהוי פנים/אישונים, חדירה לפרטיות (חשבונות בנק, מחשבים), מעצרים באישון לילה של מי שהביע דעה כנגד המשטר.... זה לא מדע בדיוני - הכל קורה כבר עכשיו! את כל זה הביאה עלינו הטכנולוגיה המתקדמת, בשירותו של שלטון עריץ ודיקטטורי.

אם עוד לא הבנתם, סוף הדמוקרטיה כבר מעבר לפינה. זה משהו שכבר אי אפשר לתקן באמצעות בחירות.... רק בכוח.
שלא תגידו שלא הזהרתי פעם, כבר לפני המון זמן.

גיא
10-07-20, 00:13
פה הטעות שלך דרור ...
הסוף כבר אחרינו .. עכשיו זה רק עד שהצפרדע תבין שהיא כבר מבושלת ... המים רתחו כבר.

boaz avrahami
10-07-20, 00:15
לא שיש לי משקפיים וורודות אבל אני מתרשם שאתה חי בתחושת רדיפה וקונספירציה תמידית.
לא פשוט לך כנראה...

האוצר יודע עלינו יותר משאנחנו יודעים על עצמנו.
מעבר לכך המדינה הגיע מזמן למסקנה שהרבה יותר קל לה לגבות מיסים עקיפים ולא ישירים.
בעקיפים היא לוקחת מכולם כולל מהמעלימים הסידרתיים,

ודבר נוסף-
המשק עכשיו בצרה גדולה.
הפתרון היחיד להוציא אותו מהקפאון ומעמדת פחד ומגננה הוא ליצר וודאות, להוריד מיסים ולדרבן את האזרחים לבזבז.
קניות זה מה שמרים כלכלה.

אבל מי שטוב לו לפחד שימשיך.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

דרור ברלי
11-07-20, 23:35
זה לא עניין של טוב למישהו לפחד, או לחיות בקונספירציה. נהפוכו - זה הופך את החיים למאוד פשוטים. אני יודע שהם מחפשים אותי. הם כבר לא יכולים להפתיע אותי.
זו המציאות ואני מכיר בה.

תקופת הקורונה לא חידשה לי כלום, רק חידדה את כל מה שידעתי כבר מזמן. לצערי שוב התברר לי שצדקתי.


למדתי שאסור להאמין לאף מילה של פוליטיקאי או של נציג המדינה.
למדתי שפוליטיקאים משקרים כברירת מחדל. תמיד.
למדתי שזו המדינה היחידה בעולם ש"מפצה" את העצמאים בתקופת משבר הקורונה בתנאי שיחתמו שהם מודעים לעובדה שיצטרכו להחזיר את הכסף....
למדתי שמאחורי כל הנפצה שלהם תמיד יש כוונה נסתרת שבסופה נשלם עוד מיסים.
למדתי שהמטרות שלהם אף פעם אינן לטובת האזרחים. הן תמיד מסתיימות בעוד מיסים.
למדתי שהם עושים ימים כלילות, שוברים את הראש ממש, למצוא דרכים יצירתיות לבזוז מאיתנו עוד כסף.
למדתי שמדינת ישראל היא אויב שלי.

זה הכל וזה מאוד פשוט. בלי לנבל פה, בלי לנפנף ידיים. רק הכרה במציאות. וזה אתה שהגדרת את זה כל כך יפה - "המדינה היא נרקומנית של מיסים"..... אז באמת נראה לך שבזמן קורונה כזה הם מתעסקים ככה סתם בשטויות כמו מחירון לאומי לרכב משומש?.... זה בא בחשבון רק אם זה משהו שיכניס למדינה כסף!

אני חושב וזו כמובן רק דעתי, על סמך כל מה שלמדתי (והזכרתי למעלה) וחוסר אמוני המוחלט בשלטון המתועב של המדינה הרקובה הזו, שיש לזה רק מטרה אחת - והיא בניית בסיס נתונים אחיד עליו יוכלו להסתמך לצורך גביית מס כלשהו.

ביחד עם הידוק הפיקוח על תשלום בכסף מזומן וביטול הדרגתי של השימוש בו/הוצאתו אל מחוץ לחוק, ביחד עם הגברת החדירה לפרטיות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, כך יהיה קל יותר להטיל מס שכזה ולגבות אותו.
זה יכול להיות מס על כל עיסקת קנייה/מכירה של מכונית, זה יכול להיות מס חד פעמי שיוטל על כל רוכש רכב במעמד העברת הבעלות על פי ערך הרכב וזה יכול להיות עוד סוג של אגרה שנתית (תגידו שיש כבר מס כזה - אגרת הרישוי?.... נכון! אז מה! זה רק עניין סמנטי, יקראו לזה בשם אחר. מה שבטוח זה שאף בר-דעת לא יהיה מוכן להתחייב לך שלא יטילו מס נוסף).

זה כמובן ייקח עוד קצת זמן עד שיסיימו לבנות את המחירון הזה ויטילו את המס המדובר, כמה חודשים/שנה/שנה וחצי - אבל לי ברור לחלוטין שזה יגיע.

נמרוד
25-07-20, 11:17
אתה יכול להיות רגוע דרור. כמו שהרעיון (לדעתי כאמור, לא רע) צף, ככה מהר הוא שקע.

יונתןמצפה
25-07-20, 11:48
דרור, הורדת כבר חלק עליון ונסעת לירושלים?
תעשה קופי ופייסט על החזה שלך למה שכתבת למעלה, ותעמוד על הג'יפ שלך ליד הכנסת.
סופה, כמו המנורה, הם סמל ישראלי.
אני בטוח שהמסר יחלחל.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

דרור ברלי
26-07-20, 10:44
החזה השעיר שלי כנראה פחות אטרקטיבי מהציצי של איזו אנרכיסטית.
אני איאלץ להמשיך להפגין עם חולצה ולהזיע כמו בסאונה.

יונתןמצפה
26-07-20, 10:47
החזה השעיר שלי כנראה פחות אטרקטיבי מהציצי של איזו אנרכיסטית.
אני איאלץ להמשיך להפגין עם חולצה ולהזיע כמו בסאונה.אל תמעיט מעצמך.
לא תנסה לא תדע.
אתה מפספס הזדמנות...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נמרוד
26-07-20, 11:14
אני ממש מאוכזב מהשרה. דווקא במשרד התחבורה היינו שמחים אם היא היתה הורסת כמה דברים מהיסוד ככה ששני השרים שיבואו אחריה לא יצליחו לתקן :rolleyes:

boaz avrahami
26-07-20, 11:20
אין לך מושג כמה ישראל כץ מצטער על הגשרים שהקים .
יש סיכוי שהגשרים יהרסו אם ההפגנות עליהם לא יפסקו.

דור אריאל
12-10-20, 07:51
לא כל כך מהר..

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3857574,00.html

יואב פולס
12-10-20, 14:37
לוי יצחק מסר בתגובה: "אנו מדינה חופשית וכל אחד יכול להוציא מחירון".

אני מדמיין את הצחוקים שרצו במשרדי לוי יצחק כשהם העבירו את התגובה הזו.

תכתוב, תכתוב להם...נו, אנא עארף...תכתוב שיעשו מה שבא להם...לא, תכתוב שהם יכולים להוציא מחירון רגב...לא, לא טוב...זה מחירון שעושה מלא רעש...תכתוב להם "אנחנו מדינה חופשית וכל אחד יכול להוציא מחירון". את המילים האחרונות הם כתבו כשהתגלגלו מצחוק על הרצפה עם דמעות בעיניים.
שלח...שלח להם. זה טוב, זה....

נמרוד
12-10-20, 14:43
אכן חומר טוב.

ואחרי שקראנו את כתבתו היבשושית של העיתונאי דוקטור ג'קיל מעיתון כלכליסט אנחנו מצפים לשמוע קצת יותר פרטים ממר הייד.

hadtomer
12-10-20, 16:01
אכן חומר טוב.

ואחרי שקראנו את כתבתו היבשושית של העיתונאי דוקטור ג'קיל מעיתון כלכליסט אנחנו מצפים לשמוע קצת יותר פרטים ממר הייד.

מה אתה רוצה בדיוק לדעת?

לעיניינו של לוי יצחק, לוי הוא איש מקסים ולדאבוני גם מבוגר מאוד, להערכתי כבר בן 90 ואולי אפילו יותר. הוא תמיד מסרב בנימוס ובבדיחות הדעת לחשוף את גילו, כיאה לאדם שעל כתפיו נבנה מותג אשר נושא את שמו. שיחת הטלפון איתו לא בוצעה באמצעות משרדו, כי הוא איש לבבי למדי וישיר מאוד, אבל לצערי כשאני לא תומר מג'יפולוג, אני גם צריך להיות תומר יותר רציני- ולשאול אותו באופן מסודר כיצד הוא מגיב לטענה החמורה בנוגע להיותו מונופול. כיצד הוא מגיב לטענות שרת התחבורה בנוגע להיותו מונופול. כיצד הוא מגיב לטענתנו לפיה הוא מתמרן מחירי שוק בהסתמך על היקפי פרסום במחירון שלו וכיו"ב התמליל המלא שמור אצלי במחשב. יתכן שלא תפסתי את מר יצחק ברגע הנוח ביותר (אם כי הוא חיכה לשיחתי כפי שתואם) ולכן הוא נתן תשובה קצרה וממוקדת כראות עיניו. לעניות דעתי מדובר בתשובה שלא הכילה מענה עינייני לשאלותי.

מעבר לכך, אם תשימו לרגע את כובע המבוגר, ותתמקדו באמת בכתבה, כולל ההתיחסות לנושא חברות הביטוח, הממונה על שוק ההון, הבנקים וגופי הסחר הגדולים, אז תבינו שלתחושתי האישית אין לכך סיכוי. על אחת כמה וכמה הגדילו לעשות נציגי השרה כשניסו להנמיך את הלהבות ולהדגיש כי עסקינן בסוג של "מאגר נתוני עסקאות המהווה בסיס למחיר מומלץ"- אבל דווקא דוברות משרד התחבורה שידרה מסרים הפוכים, מה שאני מניח שגרם היום לכמה צעקות בירושלים. THE END.

13-10-20, 09:27
כול הקונספירציה לגבי תוספת מיסוי על מכירה וקניה של רכבים יד שניה כנראה נכונה
קיים מחירון נוסף של יד 2 שמסתמך אני חושב על המחירים שהרכבים מוצעים למכירה
אבל לא משתמשים בו בגלל שחברות הביטוח מסתמכות על יצחק לוי
צריך לנתק את יצחק לוי מחברות הביטוח ואז המחירים שבהם מוצעים הרכבים למכירה
זה מחירון מתוך הנחה שמחיר בפועל שנסגר הוא 10%-15% נמוך יותר

ymandel
13-10-20, 20:56
לוי יצחק איש חביב עד שנכנסים איתו לויכוח... מניסיון אישי.
וברמז, לא טובת הלקוח מול עיניו.
רכב שבוטח על פי הערכת שמאי ספציפית, לאחר שהגנב חברת הביטוח סירבה לשלם את המחיר בהערכה. לוי יצחק צידד בהם והיה מאד, מאד לא נעים בשיחה אישית.
מאחל לו אריכות ימים.

דור אריאל
27-10-20, 10:34
הרעיון עוד לא מת

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3866191,00.html

boaz avrahami
27-10-20, 12:09
עושה לי ממש טוב כל פעם שהכותרת הזו קופצת.

זה לא מובן מאיליו שמירי רגב מחיה משהו. שמתי לב שלרוב זה להיפך

asafk
27-10-20, 20:52
דווקא רעיון קו המעבורות שמוזכר בשולי הכתבה מעניין ממש - והוא רעיון מצוין לדעתי.
למעשה, כשעבדתי אי שם בצפון מפרץ חיפה בואכה נחל נעמן, ניסחתי הצעה מפורטת לקו כזה - שיתבסב על שילוב בין מעבורות אזוריות קווי אקספרס ארוכים - בדומה לרכבת.
אין סיבה שבסידני ופרבריה זה יעבוד ובין אשקלון לנהריה לא. או במקרה הפרטי שהיה חשוב לי - המעבורת ממרינה תל אביב למעגנת עמק נעמן שעוד לא הוקמה....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
27-10-20, 20:57
אפילו בטורקיה זה עובד.
יש מעבורות מצד לצד של מיצרי הבוספורוס

איל מ
27-10-20, 21:12
אני רוצה קצת מהחומר שעישנתם בבקשה.

erezgur
28-10-20, 08:36
המעבורת ממרינה תל אביב למעגנת עמק נעמן שעוד לא הוקמה....

אסף.


לא קראתי, אז סליחה מראש או זה נכתב שם - כמה זמן תיקח הפלגה כזו?

נשלח מהנייד

talw
28-10-20, 09:01
תלוי בגובה הגלים וכמות הזיגזגים , אבל בערך משהו כמו זמן של שתיים עד שלוש הקאות .

גיא
28-10-20, 10:36
דווקא רעיון קו המעבורות שמוזכר בשולי הכתבה מעניין ממש - והוא רעיון מצוין לדעתי.
למעשה, כשעבדתי אי שם בצפון מפרץ חיפה בואכה נחל נעמן, ניסחתי הצעה מפורטת לקו כזה - שיתבסב על שילוב בין מעבורות אזוריות קווי אקספרס ארוכים - בדומה לרכבת.
אין סיבה שבסידני ופרבריה זה יעבוד ובין אשקלון לנהריה לא. או במקרה הפרטי שהיה חשוב לי - המעבורת ממרינה תל אביב למעגנת עמק נעמן שעוד לא הוקמה....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

בכל העולם זה פועל - ופועל אחלה .. אבל ישראל כידוע על פלנטה אחרת.

אגב, היה לתקופת מה איזה קו מעבורת בין נמל חיפה ומרינה עכו ..

איל מ
28-10-20, 10:49
אני לא תייר גדול, אבל המקומות בעולם שבהם יצא לי לשוט במעבורת היו בין שני גופי יבשה, שהדרך היבשתית ביניהם מצריכה עיקוף של מאות/אלפי ק"מ, ולא מקביל לקו חוף ישר.
אבל כאמור,
אני בין האנשים שהיו הכי מעט פעמים בחו"ל...

נמרוד
28-10-20, 10:52
אני לא יודע אם זה נכתב עד עכשיו, אבל זה מתבקש.

עלינו לאחל למשרד התחבורה שהשרה הנוכחית תצליח לעשות כל כך הרבה נזק ששני השרים הבאים אחריה לא יצליחו לתקן.

גיא
28-10-20, 11:11
אני לא תייר גדול, אבל המקומות בעולם שבהם יצא לי לשוט במעבורת היו בין שני גופי יבשה, שהדרך היבשתית ביניהם מצריכה עיקוף של מאות/אלפי ק"מ, ולא מקביל לקו חוף ישר.
אבל כאמור,
אני בין האנשים שהיו הכי מעט פעמים בחו"ל...

לי יצא ... אבל תעזוב חו"ל, הישראלים תמיד חייבים להמציא את הגלגל מחדש.
אם יש לך קו תחבורה יבשתי שהוא מהפקוקים והקשוחים שיש .. ואפשרי לעקוף את הפקק הזה בדרך הים . מה רע בזה ?
אין פה גלים של 20 מטר בחורף .. הים לא קופא .. למעשה אין חורף ..

יש אפילו מעגנים ונמלים שאפשר לשפץ , לא חייבים לבנות מחדש ..

למה לא ?... זה רק דורש יזם. יש נוסעים, יש ספינות, יש פקק .. יש אפילו שלט קטן ... "ים" ...

nir.samo
28-10-20, 11:19
חייב להיכנס לנמל לעבור איזה בדיקה בטחונית, לחכות שהמעבורת תצא, הפלגה במהירות... של פקק פחות או יותר וזה גם בטח עולה יותר.
ונקווה שאין לך מחלת ים.
עדיין שווה ?

גיא
28-10-20, 11:32
חייב להיכנס לנמל לעבור איזה בדיקה בטחונית, לחכות שהמעבורת תצא, הפלגה במהירות... של פקק פחות או יותר וזה גם בטח עולה יותר.
ונקווה שאין לך מחלת ים.
עדיין שווה ?

אה ... שכחתי שאני בישראל .. סליחה ..

כשנכנסים לתחנת הרכבת אין בדיקה ביטחונית ?

ולא, אין לי מחלת ים.

boaz avrahami
28-10-20, 15:15
לצורך הובלת נוסעים דרך הים יש כאלו סירות מהירות שלא מוספעם מגלים עד גובה מסויים ונעות במהירות של כשישים קמש אם אינני טועה.
זה מרחף מעל הים באמצעות רגליים עם סנפירים.
מצד שני, מה היתרון אל מול רכבת?
לא יודע.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201028/e4740db32b5e3c411e7283ddf40e7839.jpg

asafk
28-10-20, 20:37
הרכבת יושבת על תשתית מוגבלת. מסילת רכבת. אי אפשר להוסיף רכבות מעל כמות מסויימת.
המעבורת לא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

nir.samo
29-10-20, 10:42
תביא דוגמה של מקום עם מעבורת מקבילה לחוף ונראה אם יש לזה תכן כלכלי.

Sent from my H3123 using Tapatalk

boaz avrahami
29-10-20, 18:52
מודה שלא היה לי כח לקרוא את המאמר אבל לכם בוודאי יהיה

https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=1137

דור אריאל
09-12-20, 08:34
יצחק לוי נלחם על העסק שלו..

לוי יצחק נלחם במחירון של רגב: "מזכיר תקופה אפלה" (calcalist.co.il) (https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3880178,00.html)

איל מ
09-12-20, 12:30
לוי יצחק?
יש לי רכב שטח, ואין לי ביטוח מקיף.
אין לי שום צורך במחירון שלו. פעם אחרונה שבה המחירון שלו היה קרוב למחירון האמיתי של הרכב, היה ביום בו הוא יצא מאולם המכירה של היבואן אי שם ב2003 או 2004.
יישחקו נא הנערים לפנינו.

נמרוד
23-05-21, 13:53
כפיים!
קבלו את מחירון העם שהושק היום:
https://www.gov.il/apps/mot/carlistprice/

אני אישית נעלבתי, היילקס בכלל לא מופיע בתפריטים!
אני מקווה שזה לא בקטע של הדרה מגזרית.

איל מ
23-05-21, 14:31
גם לא דיסקו 1,2 ו3 מתחת ל2008.

erezgur
23-05-21, 15:46
על איסוזו עוד לא שמעו.
לגבי הפרייבט שלנו - מוכר וקיים אבל אין מספיק מידע לתת הערכת מחיר

נשלח מהנייד

דור אריאל
23-05-21, 16:41
הבעיה עם המחירון הזה שאתה יכול להגיד איזה סכום שבא לך והם ירשמו את זה..
( ראה ערך אלה שבכוונה משקרים בסקרים לבחירות..)

erezgur
24-05-21, 17:32
גם כתב הרכב של כלכליסט -
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39083540

נשלח מהנייד

נמרוד
24-05-21, 18:14
גם כתב הרכב של כלכליסט -
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39083540


די ברור שאותו "כתב רכב" ממורמר, שלא לומר חמוץ, בגלל שגם הרכב שלו הודר ממחירון העם.

shachar
24-05-21, 18:39
האישה הצווחת מסצנת ה "אל תצלם אותי" הייתה מירי רגב?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

amitaikl
08-02-24, 15:41
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=bjmvbfzo6

בלי מכוניות סיניות ובלי חשמליות: משרד התחבורה נפרד בשקט ממחירון העם של מירי רגב
במאי 2021 הכריז משרד התחבורה על "מהפכה בשוק המשומשות" שביקשה לקרוא תיגר על מחירון הרכב הפופולארי של לוי יצחק. אלא שבדיקת "כלכליסט" מעלה כי מכוניות רבות שנכנסו לשוק מאז כלל לא מופיעות במחירון הדיגיטלי. משרד התחבורה: "המחירון כולל רק את השלב הראשון שעלה לאוויר"
12:13
|
תומר הדר

-->