PDA

צפייה בגרסה מלאה : התיעצות לגבי החלפת רכב, טרופר דיזל



ofer_b
08-07-20, 21:58
בכמעט 9 שנים האחרונות אני עם ג.ויטארה, בנזין, שנת 2000 ארוכה. רכב מצויין, משמש לטיולים אבל בעיקר לניוד יומיומי והוא עושה זאת בצורה אמינה מאוד.
טיפולים ותיקונים קטנים אני עושה לבד, לא מפחד להתלכלך ויש ידע בסיסי, דברים גדולים יותר או עם פוטנציאל להשבתה ארוכה אני נותן למוסך שלי.
נסועה שנתית באזור 15k -20k

אני מחפש רכב גדול יותר, עם יותר מקום. אנחנו 4 נפשות ושתי כלבים גדולים והרכב צפוף לנו, אז בודק אפשרויות באותו סדר גודל של מחיר מכירה של הרכב שלי, שזה אומר סביבות 25-30k..

שמתי עין על הטרופר דיזל 3.0. מחיר טוב, צריכת דלק דומה למה שאני מכיר, מעולה לשטח, ולהבנתי אם טופל טוב מבחינת מזרקים/גומיות מזרקים אז לא צפויות בעיות קריטיות.
השאלה שלי בגדול היא על האמינות הכללית שלו לעומת האמינות האבסולוטית של הג.ויטרה שלי.
כמו כן עלויות אחזקה, אני מניח שיקר יותר (לטרופר זה שני מצברים, שני פילטר שמן, שמן סינטטי איכותי וכו') השאלה כמה יקר יותר, ואם כדאי להיכנס להרפתקה עם רכבי דיזל בכלל?






Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב42
08-07-20, 22:43
XL7

ofer_b
08-07-20, 23:10
Xl7 לא נחות משמעותית מג.ויטרה?
ארוך מאוד ונמוך מאוד, נעילה אחורית לא קיימת (אני עם לוקרייט מאחור)

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב42
08-07-20, 23:19
לאחד החברים באתר יש xl7 עם נעילה אחורית. זה פתיר, לא זוכר את הפרטים.

zivo
09-07-20, 00:36
כל מה XL7 עושה, טרופר דיזל עושה טוב יותר :-)
יותר מרווח, פחות דלק!, יותר עבירות.

נדב ש.
09-07-20, 07:15
שמתי עין על הטרופר דיזל 3.0. מחיר טוב, צריכת דלק דומה למה שאני מכיר, מעולה לשטח, ולהבנתי אם טופל טוב מבחינת מזרקים/גומיות מזרקים אז לא צפויות בעיות קריטיות.
השאלה שלי בגדול היא על האמינות הכללית שלו לעומת האמינות האבסולוטית של הג.ויטרה שלי.

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

זה לא רק גומיות מזרקים. השימוש בשמן סינטטי איכותי ופילטרים מקוריים בשיגרת טיפולים קבועה, נוזל קירור מתאים, יבטיח את עבודת המנוע, חיישנים, מזרקים לאורך זמן.

לגבי אמינות, תשווה תפוחים לתפוחים. לדעתי אי אפשר להשוות בנזין לדיזל מודרני, כל דיזל שלא יהיה הוא תמיד מורכב יותר ברכיבים שעלולים להפתיע אותך, כמובן שגם מנוע בנזין יכול, אבל כנראה הרבה פחות.

Yaki5500
09-07-20, 07:18
יש נעילה אחורית ל-xl7

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

omri_t
09-07-20, 07:30
אתה מאוד גבולי בתקציב.
שכן יישור קו, מינימום שיפורים ואתה כבר בבור כספי.
וזה לפני צקלה כלשהי שבטרופר עלולה להיות יותר כואבת כספית.

נדב ש.
09-07-20, 11:42
אתה מאוד גבולי בתקציב.
שכן יישור קו, מינימום שיפורים ואתה כבר בבור כספי.
וזה לפני צקלה כלשהי שבטרופר עלולה להיות יותר כואבת כספית.

אם זה התקציב, מסכים בהחלט לנאמר לעיל.

ofer_b
09-07-20, 12:05
ישור קו לא נלקח בתקציב, אם צריך אז הוא יהיה מינימלי ויעשה לרוב עצמאית
שיפורים גם לא מתוכננים, טרופר אפילו במצב סטוק הוא מספיק עביר בשבילי כרגע, ובכל מקרה סביר להניח שביד 2 יש כבר משופרים קלות (מיגון/הגבהה וכו')

בהנחה ואמצא רכב שתוחזק מעולה אני לא רואה סיבה למה לא, חוץ מכל נושא מנוע הדיזל וטורבו שאני לא מכיר.
אני מבין שעלויות אחזקה גבוהות יותר ממה שאני רגיל אליו, השאלה אם אין "עיזים" לא צפויים בהנחה ואכן מצאתי רכב מטופל כמו שצריך בתחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר.

לצורך העניין אני משתף פה את עלות האחזקה של הג.ויטרה שלי, מיום הקנייה לפני כ 9 שנים. יש פה עלויות וכל מה שעשיתי לבד (רוב הדברים) או במוסך, הכל רשום ומתועד. לפי החישוב עלות אחזקה חודשית היא כ 500 ש"ח עם הג.ויטרה.

בהנחה ואמצא טרופר שתוחזק כך ביד אוהבת, עם הסטוריית טיפולים מלאה, עדיין לדעתכם זה "סיכון" משמעותי מבחינת עלויות נלוות?





ויטארה 6790028
תאריך
ק"מ
מחיר



קנייה
03/08/2011
115000
51000



טיפול 10000
03/08/2011
115000




החלפת בולמים וקפיצים, מיגון (מוסך)
30/03/2011

9106



הח' שמן דיפרנציאל קידמי (עצמי
05/01/2011
119000
80



הח' שמן דיפרנציאל אחורי וטרנספר (מוסך)
01/07/2011

300



הח' 5 צמיגים
29.12.11
128000
4988



טיפול 10000, פילטר שמן, שמן, נוזל קרור, פילטר מזגן, רצועת מנוע, פלגים, פולי אלטרנטור
18.1.12
130000
1000



החלפת בולמים קידמיים באחריות, החלפת אטם צירייה ימין+ התקנת אוקולון + החלפת שמן דיפרנציאל קדמי
10.09.12
150000
1265



פילטר אויר,פילטר שמן,שמן,נוזל קרור,גומייה ציריה שמאל, רצועות מנוע,מחזיר שמן פולי מנוע קדמי. צלחות ורפידות קדמי.
17.12.12
145400
2000



מצבר חדש
10.1.13

400



שמן מנוע, פילטר, שמן דיפרנציאל ק+א, פלגים
24.10.13
157000




החלפת סטרטר 500₪, החלפת רדיאטור 1200₪
24/12/2013
159800
1700



החלפת שמן טרנספר, גומיית צירייה שמאל
31.12.13
159900
500



שמן גיר,שמן בלמים, נעילה אחורית 240$ + 1200₪
1.9.14
170500
2060



שמן, פילטר שמן, אוויר, פלגים
1.7.15
183000




החלפת רפידות קדמיות, החלפת שתי מסבים בפולי
1.2.16
190000
400



קניית סט 12 בוקסות מבריטניה
17.8.16

1200



מצבר חדש
11.16

580



שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פלגים
16.10.16
200700
280



סטרטר
2.1.17
204000
300



כבל גז
4.4.17
208000
173



התקנה בוקסות 1000₪, 4 גומיות ציריה קדמית 400₪, שמנים טרנספר ודיפרנציאל קדמי אחורי 400₪, החלפת מחזיר שמן ומייסב מקורי 850₪, ברקסים אחוריים סנדלים וחריטה 450₪, תפוח הגה +זרוע הגה 400₪, כיוון גלגלים 100₪, זרוע היגוי צד נוסע 250₪, תפוחי מוט מייצב 200₪, 2 גומיות להגה 100₪ צופי
12.5.17

4,350₪



אישור הגבהה, צופי (כולל כיוון פרונט,כיוון פנסים)
9.10.17
216000
700₪



טיפול, שמן (147₪) פילטר שמן (55₪) פילטר אוויר (40₪) פלגים (55₪) תוסף דלק (79₪)
27.10.17
216500
375



5 צמיגים bf at ko2, צמיגי אנטון יפו
29.10.17
217000
3500



החלפת נוזל קרור + צינור רדיאטור תחתון + טרמוסטט
החלפת שמן גיר
21.11.17
219000
500



החלפת שמן גיר וצינורות שמן לקולר גיר
7.4.18
224200




פילטר מזגן
23.4.18
225000




מסרק הגה (1250), עבודה מסרק הגה (500), החלפת שתי גוז'ונים אחורי שמאלי (150), כיוון פרונט (150) צופי
1.5.18
225000
2050



רוטציה גלגלים
1.5.18
225000




שתי צינורות חימום, גומית בית חיישן זיזים, גומיות מכסה שסתומים, גומיות לפלגים(צופי)
19.7.18
226909
1050



טסט 96+450, אישור בלמים 100
19.7.18
226909
650



שיפוץ גיר (טופ גיר)
19.8.18
227925
5500



החלפת רפידות קדמיות
15.9.18

110



שמן,פילטר שמן, פילטר אוויר
22.12.18
232600
180



שמן,פילטר שמן, פילטר אוויר מקורי, פלגים
14.8.19
242326
350



רוטציה צמיגים
8.70.19
245000
0



4 גרמושקות מקדימה (600), שמן דיפרנציאליים וטרנספר (450) - צופי
2.12.19
246588
1000



החלפת צלחות בלימה, רפידות והחלפת שמן ברקס. צלחות בלימה ברמבו 360 שח, רפידות , ליטר שמן ברקס 50 שח
22.2.20
250000





















46647
סה"כ הוצאות

נדב ש.
09-07-20, 12:43
בהנחה ואמצא רכב שתוחזק מעולה אני לא רואה סיבה למה לא, חוץ מכל נושא מנוע הדיזל וטורבו שאני לא מכיר.
אני מבין שעלויות אחזקה גבוהות יותר ממה שאני רגיל אליו, השאלה אם אין "עיזים" לא צפויים בהנחה ואכן מצאתי רכב מטופל כמו שצריך בתחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר.


בהנחה ואמצא טרופר שתוחזק כך ביד אוהבת, עם הסטוריית טיפולים מלאה, עדיין לדעתכם זה "סיכון" משמעותי מבחינת עלויות נלוות?



[/TABLE]

אל תחשוב שזה כזה קל למצוא אחד כזה כמו שאתה רוצה, אתה צריך לסמן לך מועמדים וללכת ולבדוק כמה שיותר כאלה כדי לקבל תמונת מצב.

תמיד יהיו עיזים לא צפויים, לא מכיר מישהו שיש לו רנטגן בעיניים שיכול לדעת מה מצב הרכב, מנוע, גיר, גם אם טופל הכי טוב שיש, מדובר ברכבים בני 16 במקרה הטוב.

לכן, אם לענות על השאלה שלך לגבי סיכון, אז כן, תמיד יש סיכון, בשביל זה אתה עושה שיעורי בית ובודק עד כמה שאפשר.

-->