PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה של מתחיל על רצועת ריסון/חביקה



רוכב_נוהג
10-07-20, 22:00
הי,
יש לי 3 שאלות פשוטות על רצועת ריסון (חביקה) - הכוונה ל-2.5-3 מטר ע"מ לחלק עומס בין 2 הצדדים:
1. נניח ויש 2 - האם מומלץ לחבר ל-2 הרכבים (מחלץ ומחולץ)?
2. אם יש 1 - לאיזה רכב מומלץ לחבר?
3. בהינתן 2 נק' עיגון צמודות (סביב לקולט וו גרירה) כמו בתמונה - יש משמעות לשימוש ברצועת ריסון או שהמרחק הקצר ביניהם מבטל את האפקטיביות?
130051
תודה,

yoni_0000
10-07-20, 22:07
1. כן
2. תלוי מקרה. אם המחלץ נמצא בזווית משמעותית ביחס לרכב התקוע, הייתי מחבר למחלץ את הרסן, ובתקוע לנק' חילוץ הקרובה יותר למחלץ. אם מושכים בקו ישר הייתי מכניס לשיקול מי צריך את הרסן יותר (סוג הרכב, טיב נקודות העגינה ועוד).

3. אין משמעות לרסן במקרה הזה. הנקודות האלו כנראה לא יחזיקו חילוץ משמעותי.. עדיף כבר לחבר לוו גרירה. בלי קשר, נקודות חילוץ טובות יושבות כמה שיותר צמוד לקורות השלדה.

רוכב_נוהג
10-07-20, 23:00
1.
3. אין משמעות לרסן במקרה הזה. הנקודות האלו כנראה לא יחזיקו חילוץ משמעותי.. עדיף כבר לחבר לוו גרירה. בלי קשר, נקודות חילוץ טובות יושבות כמה שיותר צמוד לקורות השלדה.

1. למה הנק' הללו לא יחזיקו חילוץ משמעותי? זה לא התקן גרירה וחילוץ ייעודי שמחובר כמו שצריך לשלדה?
2. ציינת שבמקרה זה עדיף לחבר לוו גרירה - במקרה שאין וו, ראיתי שיש אפשרות לקנות די בזול חיבור אוניברסלי לקולט וו גרירה שמצידו השני נק' עיגון לשאקל חילוץ. מומלץ?

yoni_0000
10-07-20, 23:07
לא ממש. יכול להיות שזה יחזק מעמד אבל בסוף אל תשכח שזה ריתום חירום ולא נקודה שנושאת עומס באופן קבוע (בגרירה). לא נראה לי שזה יחזיק משיכה אגרסיבית.

הרסיבר בהחלט מומלץ לחילוץ והרבה יותר בטיחותי מוו גרירה. אם כבר עושים וו גרירה נשלף, עדיף להחזיק גם רסיבר לחילוץ.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

asafk
10-07-20, 23:09
הנקודות הללו אינן נקודות חילוץ!! הן מיועדות לאבטח את השרשרת של הנגרר.
עדיף אם אין משהו יותר יציב ואי אפשר לייצר נקודות ייעודיות בקצות קורת הוו גרירה - לגרור מהרסיבר עצמו עם הפין של הרסיבר או אביזר שמתחבר לרסיבר ועליו יש שאקל

אסף.

רוכב_נוהג
11-07-20, 00:22
הנקודות הללו אינן נקודות חילוץ!! הן מיועדות לאבטח את השרשרת של הנגרר.
עדיף אם אין משהו יותר יציב ואי אפשר לייצר נקודות ייעודיות בקצות קורת הוו גרירה - לגרור מהרסיבר עצמו עם הפין של הרסיבר או אביזר שמתחבר לרסיבר ועליו יש שאקל

אסף.
אני מבין ולזה התכוונתי-יש אביזר שמתחבר לרסיבר עם עיגון לשאקל בקצהו.
1. מבחינת נזק לשלדה - מה ההבדל בין חיבור שאקל לנק' אבטוח רצועת נגרר, לבין לייצר נקודות ייעודיות בקצות קורת הוו גרירה? אם הבנתי נכון קורת וו גרירה זה כל המתקן הזה. במילים אחרות הכל בסוף מחובר אליו אז האם יש הבדל מבחינת פוטנציאל פגיעה בשלדה? (בהינתן אותו מיקום ולא ניתן לפזר עומס בין קצוות ע"י רצועת ריסון). לדעתי הסכנה היותר מוחשית היא שנק' אבטוח רצועת גרירה לא יעמדו בעומס ואז כבל ושאריות ברזל טסים באוויר...
2. במצב שאין נק' עיגון נורמליות כמו במקרה זה, האם כדאי לחפש דרך לקשור שרשרת חביקה מברזל סביב איזה חלק בשלדה שניתן להגיע אליו מתחת לפגוש?

Gilad
11-07-20, 10:13
בחילוצים לא מורכבים מדי ובלי עומס גדול אני פשוט מכניס את הרצועה לרסיבר של הוו גרירה ונועל אותה עם הפין של הרסיבר - פתרון פשוט ונח אבל מתאים רק לחילוצים קלים בהם נדרשת משיכה קלה כדי לזוז ולא לחילוצים אגרסיביים של בוץ עמוק וכדו'

אני חושב שזה עדיף מאשר מתאם גרירה מעלי אקספרס בכמה דולרים שסביר שיתפרק בחילוץ הראשון

asafk
11-07-20, 11:09
הבנת נכון. אותן לולאות ליד הרסיבר לא יעמדו בעומס.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->