צפייה בגרסה מלאה : מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור - שילוב מנצח או פשרה סבירה? (פוצל מדיון על הברונקו חדש)
....... בעיני גם חוסר האיזון של מתלה נפרד מלפנים וסרן מאחור.......
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בזמן האחרון אתה חוזר על הטענה הזו יותר ויותר.
אתה יכול קצת לפרט (אולי שווה שרשור עצמאי).
ע"פ זו נראת פשרה בהחלט סבירה (ונפוצה) למגוון שלם של בעיות ( מעלויות יצור, נוחות נהיגה, יכולות שטח לעומת כביש)
פשרה סבירה, אבל פשרה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פשרה סבירה, אבל פשרה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ארבעה נפרדים עדיף?
ולא תשובה תאורטית , ותשלח אותי להאמר.
עזוב את בעיית המחיר והאמינות.לצרכים שלך, מה שהיום אתה עושה עם הטנדר, מה יותר טוב?
הדיון הוא על ברונקו, אבל כן. לטעמי ארבעה מתלים נפרדים או שני סרנים עדיפים על קומבינציה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לטעמי ארבעה מתלים נפרדים או שני סרנים עדיפים על קומבינציה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, תצורה של סרן חי מאחור ומתלים נפרדים קדימה נמצאת בטרופיטראק שזה ממש לא רכב של פשרות.
מה הסיבה שהם בוחרים בה ולא בתצורה של שני סרנים או לחילופין 4 מתלים נפרדים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הדיון הוא על ברונקו, אבל כן. לטעמי ארבעה מתלים נפרדים או שני סרנים עדיפים על קומבינציה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאסף, אין מצב...
לכביש אתה צודק, אבל לשטח 4 נפרדים לא מעניקים את אותה גמישות, הבעיה העיקרית היא ברגע של הנפת גלגל מאחור משקל המנוע מפיל את החלק הקידמי בצורה לא נעימה, בירידות עם הצלבות מרגישים את זה היטב.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אתה צודק לגבי הגמישות. תמיד אין כמו שני סרנים.
אבל המתלה הנפרד מקדימה מתנהג בצורה מסויימת. אחריו הגלגלים על הסרן האחורי עוברים באותן נקודות וזה מתנהג אחרת. בקיצור... מעצבן.
אבל זו המציאות וזו פשרה טובה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף,
איך אמרו לנו בטכניון,
מדעי הרוח עוסקים ברגשות, אנחנו עוסקים בעובדות.
לא מבין את המילה מעצבן ( אולי למדתי בפקולטה הלא נכונה?).
אם 4 נפרדים, או שני חי, יותר טוב, איך יכול להיות ששני חי כמעט נעלם, ו4 נפרדים זה איזוטרי ברכבי שטח?
תסביר בבקשה.
4 נפרדים איזוטרי?
לאט לאט כולם עוברים לזה.
4 נפרדים איזוטרי?
לאט לאט כולם עוברים לזה.לאט לאט פוחתים רכבי שטח אמיתיים...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
כבר עשור שרכבי השטח האמיתיים מגיעים עם ארבע מתלים נפרדים. פולריס, קאן-אם, ימאהה, הונדה, קוואסקי, וכו' וכו'.
רק מזכיר שאיזה יצרן ישראלי פיתח קיט מתלים נפרדים לרנגלר...
כבר עשור שרכבי השטח האמיתיים מגיעים עם ארבע מתלים נפרדים. פולריס, קאן-אם, ימאהה, הונדה, קוואסקי, וכו' וכו'.
אז למה אתה החלפת היילקס אחד באחר?
למה לא עברת לפולריס?
סרן חי - כשגלגל אחד עולה על אבן או נופל לבור, דוחף את כל הרכב הצידה.
מתלה נפרד - כשגלגל אחד עולה על אבל או נכנס לבור - מעלה או מוריד את כל הרכב מעלה מטה.
זה בגדול.
כשזוג סרנים בסיטואציה של הצלבות - הרכב נשאר מאוזן כשהמתלים תחתיו עובדים. כשסט ifs/irs עובד בהצלבות - הרכב נשאר מאוזן מעליו.
כש ifs עובד במשולב עם סרן אחורי בסיטואציה של הצלבות, תוך כדי ההתקדמות נוצרות תנועות לכיוונים שונים ואנחנו רואים את הרכב נופל וקם ומתנהג בצורה לא נוחה לנהג ולנוסעים.
למזלנו בשנים האחרונות למדו לעשות ifs שעובד יפה עם מהלכים סבירים. המוט המייצב בתורו 'מחקה' עבודה של סרן כשהוא הופך את המתלה הנפרד ללא נפרד בכלל וגם מקטין את הגמישות.
ועדיין מדובר בתנועה לא רצופה וחוסר האיזון מורגש.
קחו רכב ifs/irs טוב, עם מהלכים מכובדים ובלי מייצב - וחשוב מזה - עם חלוקת משקל של רכב שטח ולא של פרייבט - ותקבלו עבודת מתלים נהדרת גם בסיטואציות של 'עבירות'. דיסקברי 3 ומעלה הם דוגמאות מצטיינות. וכמובן רכבי השטח הקלים וכן... גם האמר.וגפ"ס.
קל לומר שזה לא טוב בשטח כי עדיין רוב ה suv בעלי המתלים הנפרדים מכויילים פחות לשטח ויותר לכביש. האשם הוא בכיול, המייצב, ובחלוקת המשקל. לא בקונספט.
אז למה בכל זאת אנחנו 'נהנים' מהקומבינציה המקובלת של ifs וסרן אחורי? כי בסופו של יום קל יותר להעמיס הרבה, עומס משתנה, על סרן. ובגרירה - מי שגורר עם irs יספר לכם שזה לא נעים במקומות בהם הנגרר מושך את הגורר הצידה למשל בשיפועי צד אבל לא רק. ומלפנים - ליצרנים קל יותר לארוז את כל החלק הקדמי עם ifs, מסרק הגה במקום תיבה, קורות רוחב נמוכות יותר ושילדה קדמית יותר פשוטה. המשקל הלא מוקפץ הנמוך יותר הוא בונוס לנוחות הנסיעה.
ואנחנו בסופו של יום בוחרים פשרה מתוך מה שיש. אבל מותר לומר שזה לא מצב אידאלי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, תצורה של סרן חי מאחור ומתלים נפרדים קדימה נמצאת בטרופיטראק שזה ממש לא רכב של פשרות.
מה הסיבה שהם בוחרים בה ולא בתצורה של שני סרנים או לחילופין 4 מתלים נפרדים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעבר במרוצי הבאחה שלטו בעלי המתלים הנפרדים, אני חושב שזה ברור למה, כשגדלו הצמיגים מצד אחד והמנועים מצד שני , לבסוף החבר׳ה הגיעו למצב שצריך להוריד 900 סוסים מבהמה של שלוש טון לגלגלים 40 אינטצ׳, וכל זה במהירות של 160 קמש על באמבים של יותר ממטר.- בשביל זה צריך מהלך ארוך מאוד וחוזק מכלולים שלא קיים בשוק המתלים הנפרדים.- זה למה, וזו פשרה. כי עדיין סרן זה דבר כבד יותר ומתנהג דינמית פחות טוב גאומטרית .
כבר היום אפשר לראות איך רכבי אולטא פור, שהם רכבי מהירות/ עבירות אולטמטיבים , עוברים אט אט לארבעה מתלים נפרדים, כי פשוט הטכנולוגיה משתפרת ויש מי שמשלם על זה , מה שלא קורה ברכבים שקונים בסוכנויות הרכב ליד הבית, שפונות לקהל יעד פוטנציאלי לקניה .
בעבר במרוצי הבאחה שלטו בעלי המתלים הנפרדים, אני חושב שזה ברור למה, כשגדלו הצמיגים מצד אחד והמנועים מצד שני , לבסוף החבר׳ה הגיעו למצב שצריך להוריד 900 סוסים מבהמה של שלוש טון לגלגלים 40 אינטצ׳, וכל זה במהירות של 160 קמש על באמבים של יותר ממטר.- בשביל זה צריך מהלך ארוך מאוד וחוזק מכלולים שלא קיים בשוק המתלים הנפרדים.- זה למה, וזו פשרה.
בוא נדבר על זה שניה. למה פשוט לא עושים גדול יותר? חומרים קלים וחזקים קיימים.. איך לעבד אותם כבר יודעים.. אף פעם לא הבנתי את זה.
אתמה עושים גדול יותר ? את הרכב? גלגלים?
הדיון הוא על ברונקו, אבל כן. לטעמי ארבעה מתלים נפרדים או שני סרנים עדיפים על קומבינציה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אודה ולא אבוש- אני לא מהנדס. הלכתי ללמוד תקשורת בגלל שהרוב בנות נאות והלכתי ללמוד כלכלה בגלל שהרוב אנשים חכמים. אבל דבר אחד אני כן יכול לומר- נחל ציחור.
מה עיניין מחט לתחת? ובכן- זו דוגמה מצוינת למצב בו אתה מרגיש שמדובר בעסקת קומבינציה. אני נוהג ברכב שהמתלים שלו יחסית מסודרים- כלומר בשפת הדיוטות אני פתחתי את הקטלוג וקניתי את הרכיבים שכל אחד מבטיח שיטפלו בכל נקודת תורפה וכל המלל השיווקי הזה- וכאשר אני נע במהירות 50 קמ"ש בנחל ציחור אני חווה בדיוק את מה שאסף מדבר עליו: אני רואה בנתיב שלי חריץ קרקע גדול שהולך ומתקרב- וחוט השדרה שלי נדרך אינסטינקטיבית. ואז הוא חולף תחת המתלה הקדמי. משולשים משופרים, זרועות משופרות, בולמים קפיצים- החריץ עובר לי תחת הגלגלים הקדמיים כאילו שהוא לא שם. ואז- בעיטה בתחת מאחור. הבילשטיינים מתכווצים ונפתחים. עברנו. מה זה אומר מבחינתי? זה אומר שמדובר בעצם בתצורה שהחלק הקדמי שלה משכך יפה. אבל החלק האחורי פחות. מצד שני- כמובן שבסלעים על החלק הקדמי אני לא בונה כלום. אני יכול לבנות בתוך בית הגלגל הקדמי שיכון לזוגות צעירים עשוי מדולרים, לשים שם פוקסים, לנתק אנטירול וכו וכו- אבל הפשטות של סרן חי גורמת לי להתגאות במהלך האחורי. מקדימה מבחינתי זה פשוט לחיות עם הקיים. ונכון- זרקו כאן שיש את הרנגלר מהצפון שהוצג בSEMA שיש לו IFS וגם IRS אבל אני משער שמדובר בקיט שרמת ההנדסה בו ורמת ההשקעה בו גורמת לצמד סרני דיינטראק חדשים מהניילון להיראות כמו כסף קטן. (זו השערה בלבד).
מה שאני אומר זה שבאמת מדובר בשעטנז- זה כאילו "הטוב שבכל העולמות" סרן אחד קשוח אז זה טוב בסלעים וסרן אחד לא קשוח-וזה טוב ליום יום. אבל מה לעשות ששני הסרנים האלה חיים יחד תחת רכב אחד -ואי אפשר לבצע את ההפרדה הזו כשאתה נוסע ברחובות תל אביב המחורבנים ונהנה מהנוחות של IFS אבל חוטף בעיטה מהסרן החי - או לסירוגין נוסע בשטח ונהנה מהקשיחות של הסרן החי אבל לפני זה מגיע חוסר היכולת של המתלה הנפרד. ולכן זה באמת רק בכאילו- הנושא של הטוב בכל העולמות. בפועל אתה מקבל את הטוב ביותר שניתן להציע לסיטואציה, אבל שניה אחרי זה אתה מקבל תמיד את מה שלא מתאים לסיטואציה. רוצה נוחות ב50 קמ"ש- IFS מטפל נפלא ואז בום סרן אחורי. רוצה סלעים ב8 קמ"ש? - שיט חרא סרן קדמי IFS- ואחרי שניה- אוי איזה יופי סרן חי. לסירוגין בנסיעה בכביש אותו סיפור.
עקרונית- שילוב שהוא פתרון אידיאלי - אבל כשאתה מגיע לעולם האמיתי- ר ערך נחל ציחור- אתה מבין שזה רק בכאילו- כי אתה מבין שזה כמו קנטאור (היצור המיתולוגי). ברמת התאוריה יש לו יכולת לרוץ כמו סוס ולדבר כמו בן אדם- אבל ברמה המעשית הוא ממש לא יכול לנגב לעצמו את התחת.
סרן חי - כשגלגל אחד עולה על אבן או נופל לבור, דוחף את כל הרכב הצידה.
מתלה נפרד - כשגלגל אחד עולה על אבל או נכנס לבור - מעלה או מוריד את כל הרכב מעלה מטה.
זה בגדול.
לפני כמה שנים טובות, גרשון פתח שרשור עם מעט מאד מלל, אם בכלל, אבל עם ציור מינימליסטי שתאר בדיוק את זה. סרן חי עובר סלע לעומת מתלה נפרד עם אותו מכשול.
מבחינתי זה היה הסבר קצר ומאוד ברור על הנושא הזה ועזר לי להבין את הסיבה שבגללה מדברים בפורום על סרן חי כמעט בכל דיון על רכב זה או אחר.
נשלח מהנייד
geva dover
11-07-20, 09:40
בגדול אני מסכים איתך תומר אבל אני חייב להגיד לך שגם לזה יש פתרון.
אצלי בהיילקס ז"ל היו 2 סרנים חיים, אחרי הרבה מאוד התעסקות בקפיצי עלים הצלחתי להגיע לרמת נוחות שהייתי מגהץ בציחור ב60 קמש בשקט ולא הייתה מרגיש. כל מי שנסע איתי ברכב היה מעיד על זה.
הנקודה שלי היא שגם לסרן חי מאוחר אפשר לשפר נוחות לגיהוץ בשטח, הכל עניין של העדפה אישית. אתה רוצה סרן חי חזק מאוד לסלעים או סרן מרוסן להיגוץ.
העולם כן עובר למתלים נפרדים לא כי זה זול יותר ( לפי מה שאני יודע זה משמעותית יותר יקר) אלא בגלל שזה מביא מצב של רכב מרוסן וטוב, המון בעלי ג'יפים היום נוסעים 90% מהזמן בעיר והשאר בשבילים כבושים, לא כולם הולכים לטפס מעלות עם הצלבות ענק כל היום.
דא זה תקף גם לנסיעה מדברית רגילה, 90% מהזמן המתלים הנפרדים יספקו לך את העבודה של הנוחות בשטח ככה שיהיה לך יותר כיף לטייל.
מתלים נפרדים של טרופיטראקס לא דומים בכלל למה שיש על גיפים, נתחיל מזה שזה משולשים הפוכים, כלומר משולש שמאל מתחבר לצד הימני של הרכב והפוך, מה שיוצר תנועה של X בין המשולשים ומגדיל את המהלכי מתלה ומשפר עוד יותר את הספיגת זעזועים.
.
הנקודה שלי היא שגם לסרן חי מאוחר אפשר לשפר נוחות לגיהוץ בשטח, הכל עניין של העדפה אישית. אתה רוצה סרן חי חזק מאוד לסלעים או סרן מרוסן להיגוץ..
ללא ספק נכון. אפשר הכל. אך כשאני כותב שאני מגיע לחריץ והקדימה מגהץ והאחור לא- זה עיניין יחסי שנובע בעצם משתי תצורות מתלה שחיות יחד במרחק של פחות משלושה מטרים באותה פלטפורמה. האחור שלי מגהץ מאוד יפה- קפיצים לאפליקציה ספציפית, בילשטיינים, טריי לינק וכו וכו - אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בסרן שגלגליו אינם נעים כל אחד מעלה ומטה באופן עצמאי ושאינו קשור לצד הנגדי. כלומר אני תומך במה שאסף אמר - ברגע שאתה משדך 2 תצורות, אז קשה לעסק הזה לחיות בצורה מושלמת. אני גם מתחבר למה שאסף אמר על האנטירול הקדמי- לכן אני עדיין איתו ואין לי אפילו ניתוק. מאחור זה כמובן סיפור אחר. אני כן מבין ומעריך במידה מסוימת את היתרונות של IFS בעיר ואני מבין מה עבר בראש של מי שהחליטו לשים את ה IFS מקדימה- כלומר ה IFS הוא הראשון שפוגש במכשול. השבוע היתי צריך לקחת רנגלר JL למטרת עבודה- ואני מודה שעם כל הרצון והאהבה, בסוף יום שלם עם הרכב אני החזרתי את המפתח באנחת רווחה - יש לי 2 בלטי דיסק ו4 שעות בתל אביב הבהירו לגב שלי שזה לא יכול להימשך עוד הרבה, גם אחרי כמה עצירות לבדוק לחץ אוויר. סרן חי הוא סרן חי, ברווז הוא ברווז כמו שאומרים . כמובן- ניתן לשפר, ניתן לשדרג. אך התצורה המקורית נותרת.
geva dover
11-07-20, 10:11
ביום שיתחילו לייצר רכבי שטח עם מתלים נפרדים כמו הרנגלר ההיא בצפון או עם משולשים ארוכים שיוצרים X במרכזם כמו בטרופי טראקס אני יכול להבטיח לך שאתה והגב שלך יהנו מסלעים וגיהוצים בשטח.
כרגע זה חלום רק לעשירים, בנתיים אתה מוזמן לעשות סיבוב אצלי בפראדו ( מגהצץ יופי עם מתלים מקוריים) ותהנה מכיסא שמן ונוח ( לצערי מכוסה עור) בשבילים ליד הבית
ביום שיתחילו לייצר רכבי שטח עם משולשים ארוכים שיוצרים X במרכזם כמו בטרופי טראקס אני יכול להבטיח לך שאתה והגב שלך יהנו מסלעים וגיהוצים בשטח.
לא ,אתה לא רוצה כאלה, תאמין לי, זאת האם אמא של הפשרות בכדי לייצר עוד מהלך מתלה, זו גאומטריית מתלה מגעילה עם כל הקמבר החיובי הזה בפתיחה- ממש לא כיף בכביש למשל. וזה לא טרופי טראק, זה CLASS 7 . הIFS של טרופי טראק בנוי קונבנציונאלית .
geva dover
11-07-20, 10:21
לא ,אתה לא רוצה כאלה, תאמין לי, זאת האם אמא של הפשרות בכדי לייצר עוד מהלך מתלה, זו גאומטריית מתלה מגעילה עם כל הקמבר החיובי הזה בפתיחה- ממש לא כיף בכביש למשל. וזה לא טרופי טראק, זה CLASS 7 . הIFS של טרופי טראק בנוי קונבנציונאלית .
הבנתי, לא בקיא עד כדי כך בגיאומטריה, אני לא מהדנס סטודנט לגיאומורפולוגיה בסה"כ עם ידע טכני טוב.
חייב להיות איזה שלב אמצע שבין טרופי טראק למתלים נפרדים לגיפים, לא?
אפשר לעשות הכל, שיעבוד טוב בכל סיטואציה,תלוי בעומק הכיס, ואין קשר למהנדסים,אנשים עם ראש טוב וידיים טובות יכולים לעשות דברים נפלאים, הם רק צריכים לאהוב ולהיכנס לזה .
אני מחכה ליום שיוציאו רכב שטח חשמלי ראוי, עם מנוע בתוך כל גלגל, עם רגנרציה כמובן, ואז אפשר יהיה לייצר מתלים נפרדים עם מהלך ראוי, גחון גבוה ושטוח, בלי תמסורות, נעילות, גלי הינע וכל הברזלים שיש לנו היום. זה באמת יהיה הדבר המשמעותי הבא ...
אתם מערבבים סוגי מתלים וכלים שונים...
תתיחסו למה שיש כרגע בשוק ונוסע בשטח, להוציא כלים sbs כי זה עולם אחר לגמרי.
עד לפני עשור ויותר חלק מהכלים היו בכלל עם ifs מלפנים עם מוטות פיתול שאם מגביהים ומותחים אותם כמו מתעמלת רומניה כבר לא שווים כלום ולא מגהצים כלום, זה כאילו אתה נוסע על ברזלים.... שלא לדבר אם אתה נכנס לכפל קרקע מה קורה...
ואלה שנולדו עם קוילאוברים מלפנים סובלים ממחלות אחרות אחרי הגבהה וצריכים שינויים יצירתיים משהו...
אני יכול לתת דוגמה לגבי, אני על דיסקו 2, פוקסים ארוכים+מיכלים, אחרי/לפני נוסעים טרופרים, פראדו, ל"ק, איפה שיש חריצים, כפל קרקע וכו', אני לא בולם ואפילו לוחץ, הם מצידם כמעט ועוצרים אחרת הם מרגישים טוב טוב את השטח(להזכיר למי שלא יודע, עד לפני כמה שנים הייתי על טרופר ועוד כל מיני עם מתלה נפרד כך שאני יודע מה ההרגשה) ואפילו מרגיש להם כמעט ושוברים, עוד דוגמה שבילי קורדרוי כדוגמת היציאה מהר כיפה אותו סיפור, מרגיש כמו פטיש אוויר שמפרק את האוטו.
זו בדיוק דוגמה לרכב מאוזן - על שני סרנים.
הדיון הזה הוא לא על מה יותר טוב - מתלים נפרדים או סרנים - אלא על הטענה שלי שהשילוב ביניהם יוצר רכב לא מאוזן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפשר לעשות הכל, שיעבוד טוב בכל סיטואציה,תלוי בעומק הכיס, ואין קשר למהנדסים,אנשים עם ראש טוב וידיים טובות יכולים לעשות דברים נפלאים, הם רק צריכים לאהוב ולהיכנס לזה .
נכון ואתה דוגמה אמיתית לכך :)
אתם מערבבים סוגי מתלים וכלים שונים...
תתיחסו למה שיש כרגע בשוק ונוסע בשטח, להוציא כלים sbs כי זה עולם אחר לגמרי.
עד לפני עשור ויותר חלק מהכלים היו בכלל עם ifs מלפנים עם מוטות פיתול שאם מגביהים ומותחים אותם כמו מתעמלת רומניה כבר לא שווים כלום ולא מגהצים כלום, זה כאילו אתה נוסע על ברזלים.... שלא לדבר אם אתה נכנס לכפל קרקע מה קורה...
ואלה שנולדו עם קוילאוברים מלפנים סובלים ממחלות אחרות אחרי הגבהה וצריכים שינויים יצירתיים משהו...
אני יכול לתת דוגמה לגבי, אני על דיסקו 2, פוקסים ארוכים+מיכלים, אחרי/לפני נוסעים טרופרים, פראדו, ל"ק, איפה שיש חריצים, כפל קרקע וכו', אני לא בולם ואפילו לוחץ, הם מצידם כמעט ועוצרים אחרת הם מרגישים טוב טוב את השטח(להזכיר למי שלא יודע, עד לפני כמה שנים הייתי על טרופר ועוד כל מיני עם מתלה נפרד כך שאני יודע מה ההרגשה) ואפילו מרגיש להם כמעט ושוברים, עוד דוגמה שבילי קורדרוי כדוגמת היציאה מהר כיפה אותו סיפור, מרגיש כמו פטיש אוויר שמפרק את האוטו.
+1000
בהתייחס ל 2 סרנים קשיחים וחיים עם קפיצי סליל הדיסקו 2 הוא רכב מופלא, לדעתי רכב כביש/שטח הטוב והאמין ביותר שיצא מסוליהול שמיועד למי שמחפש פלטפורמת טיולים משובחת עם ביצועים סבירים בכביש וטובים עד טובים מאוד בשטח. אין צורך להחליף משולשים כל 60000 קמ או איזון פרונט אחת לחודש....( אפרופו IS)
נ.ב,
לטעמי הסטאפ של נדב אגרסיבי מדי והכרכרה שלו איבדה משהו מהנינוחות והאצילות הבריטית :)
אני לא פתחתח את השרשור (רק שאלתי שאלות) ולכן גם לא אחראי לשם.
אם אני הייתי צריך לתת את השם, אז זה כנראה -
מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור - פשרה מנצחת?
כמו שנדב כתב, יש כמה סוגים של מתלים נפרדים מקדימה, ובהחלט מגיעים "לביצועים" יפים.
כל מי שהסביר על הבעיות, לא נתן פתרונות טובים יותר.
לדעתי, בהנתן קשת הצרכים והעדיפויות שלנו (ולכל אחד התהמיל שלו) - עבירות, נוחות נסיעה, עלויות רכישה ועלויות שוטפות....
זה כנראה באמת שילוב מנצח.
1- אם נחזור לדיון שממנו הדיון הזה פוצל, על הברונקו, אני חושב שזו החלטה בהחלט נכונה.
2- כל מי שיצא בהצהרות על הדיפנדר 5 ויכולות השטח שלו, יצטרך לאכול את הכובע. גם הטויוטות (למינהן) וגם רכבים חדשים כמו הברונקו, יהיו טובים יותר לצרכים כמו שלנו (לא מעניין אותי לנסוע 150 קמ"ש). יתרה מזאת, לגבי עבירות, גם רכבים "נחותים" יותר כמו דימקס והיילקס, ינצחו דיפ' 5.
3- ומי שזה מעצבן אותו... שלא יקנה רכב "פשרה" כזה :-)
אתמה עושים גדול יותר ? את הרכב? גלגלים?
את המתלים, את הציריות, פתרון שיאפשר לגלגל 40" ואלפיה של כוחות סוס במתלים נפרדים ללא חשש.
אני לא פתחתח את השרשור (רק שאלתי שאלות) ולכן גם לא אחראי לשם.
אם אני הייתי צריך לתת את השם, אז זה כנראה -
מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור - פשרה מנצחת?
כמו שנדב כתב, יש כמה סוגים של מתלים נפרדים מקדימה, ובהחלט מגיעים "לביצועים" יפים.
כל מי שהסביר על הבעיות, לא נתן פתרונות טובים יותר.
לדעתי, בהנתן קשת הצרכים והעדיפויות שלנו (ולכל אחד התהמיל שלו) - עבירות, נוחות נסיעה, עלויות רכישה ועלויות שוטפות....
זה כנראה באמת שילוב מנצח.
1- אם נחזור לדיון שממנו הדיון הזה פוצל, על הברונקו, אני חושב שזו החלטה בהחלט נכונה.
2- כל מי שיצא בהצהרות על הדיפנדר 5 ויכולות השטח שלו, יצטרך לאכול את הכובע. גם הטויוטות (למינהן) וגם רכבים חדשים כמו הברונקו, יהיו טובים יותר לצרכים כמו שלנו (לא מעניין אותי לנסוע 150 קמ"ש). יתרה מזאת, לגבי עבירות, גם רכבים "נחותים" יותר כמו דימקס והיילקס, ינצחו דיפ' 5.
3- ומי שזה מעצבן אותו... שלא יקנה רכב "פשרה" כזה :-)
לא שילוב מנצח ולא בטיח אלא פשרה גרועה בגלל שרכבים עם סרנים קשיחים וקפיצי סליל לא מיוצרים יותר ..וזהו אין יותר גם טויוטה לא מייצרים.
ולכן שני הגנטלמנים עברו לטנדרים כי זה מה שניתן לקנות כיום כרכב חדש יחסית, בעלות סבירה עם ערך מוסף, פשוט יחסית, מחירון טוב ומנעד שימושים רחב יעני life style של דור ה Z.
הטרופר זאת דוגמה מצוינת עד כמה הפשרה הזאת גרועה. סרן אחורי מצוין ו ifs גרוע מאוד שכדי לרסן אותו בשטח טכני אתה מותח את מוטות הפיתול למכסימום ומבטל כמעט לחלוטין את דרגת החופש בין המתלים ומיישר את הפרונט בתדירות חודשית ובנוסף הנוסעים בשטח טכני מתנדנדים כמו מטרונום.....
אם משהו מנסה לחיות במציאות וירטואלית אז סבבה אבל במציאות שאני מכיר אין כיום תחליף אמיתי ל 2 סרנים קשיחים וקפיצי סליל כרכב טיולים משפחתי עם עבירות סבירה ותחזוקה פשוטה כל אופציה אחרת זאת פשרה שמשנמכת את החוויה בשטח.
לא שילוב מנצח ולא בטיח אלא פשרה גרועה בגלל שרכבים עם סרנים קשיחים וקפיצי סליל לא מיוצרים יותר ..וזהו אין יותר
יש רנגלר ויש ג׳ימני, לפחות שני יצרנים סידרתיים עדיין שומרים על הגחלת.
הגימיני קטן מדי למשפחה ואכן הרנגלר נותר לבדו וגם הוא להערכתי ישונמך לצערי ל ifs בשנים הקרובות.
אני מחכה ליום שיוציאו רכב שטח חשמלי ראוי, עם מנוע בתוך כל גלגל, עם רגנרציה כמובן, ואז אפשר יהיה לייצר מתלים נפרדים עם מהלך ראוי, גחון גבוה ושטוח, בלי תמסורות, נעילות, גלי הינע וכל הברזלים שיש לנו היום. זה באמת יהיה הדבר המשמעותי הבא ...עוד מס חודשים...
https://www.theverge.com/platform/amp/2020/7/10/21319899/rivian-2-5-billion-funding-round-amazon-soros-r1t-r1s-truck-suv-ford
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
יש רנגלר ויש ג׳ימני, לפחות שני יצרנים סידרתיים עדיין שומרים על הגחלת.
נדב,
אתה סתם נסחף ומבלבל את הדיון.
אני בכלל לא התייחסתי איך הסרן החי , מאחור, נושא במשקל (עלים? קפיצים? שילוב?)
ולא התייחסתי איך המתלים הנפרדים, הקידמים, נושאים את המשקל (מוטות פיתול, קפיצים, קויל-אובר..).
הנקודה, שאסף העלה, שילוב של סרן אחורי חי, ומתלים נפרדים מלפנים.
השילוב, הזה, של סרן חי מאחור ומתלים נפרדים, הוא המבנה הנפוץ ביותר, והוא לא הולך לשום מקום.
אחריו, שני סרנים חיים, ובסוף הרשימה 4 מתלים נפרדים.
מבחינת נתח שוק, זה ללא ספק השילוב המנצח.
מה אתם אוהבים, זו שאלה אחרת.
וכל זה היה, רק כדי להגיד, שאני מבין את ההחלטה של פורד.
את המתלים, את הציריות, פתרון שיאפשר לגלגל 40" ואלפיה של כוחות סוס במתלים נפרדים ללא חשש.
זה לא נושא השרשור, אבל עושים את זה לאחרונה די הרבה, עדיין יש מגבלת זווית מקסימלית ל cv לעומת מהלך שיוצר סרן חי, פותרים את זה עם פורטלים באפרייט. ועוד כל מיני...
+1000
נ.ב,
לטעמי הסטאפ של נדב אגרסיבי מדי והכרכרה שלו איבדה משהו מהנינוחות והאצילות הבריטית :)
אנחנו מכירים? נסעת על הרכב שלי במקרה ולא ידעתי?
כל מה שרשמת זה ההיפך הגמור.
אבקש לנתק מגע ולחלץ לאחור. חלאס.
את המתלים, את הציריות, פתרון שיאפשר לגלגל 40" ואלפיה של כוחות סוס במתלים נפרדים ללא חשש.
יש חפש רוק באונסינג. מסרני רוקוול 2.5 טון הם עוברים למתלים נפרדים. בטח יש כמה סרטונים ביוטיוב.
נדב,
אתה סתם נסחף ומבלבל את הדיון.
אני בכלל לא התייחסתי איך הסרן החי , מאחור, נושא במשקל (עלים? קפיצים? שילוב?)
ולא התייחסתי איך המתלים הנפרדים, הקידמים, נושאים את המשקל (מוטות פיתול, קפיצים, קויל-אובר..).
הנקודה, שאסף העלה, שילוב של סרן אחורי חי, ומתלים נפרדים מלפנים.
השילוב, הזה, של סרן חי מאחור ומתלים נפרדים, הוא המבנה הנפוץ ביותר, והוא לא הולך לשום מקום.
אחריו, שני סרנים חיים, ובסוף הרשימה 4 מתלים נפרדים.
מבחינת נתח שוק, זה ללא ספק השילוב המנצח.
מה אתם אוהבים, זו שאלה אחרת.
וכל זה היה, רק כדי להגיד, שאני מבין את ההחלטה של פורד.
על נתח שוק וכו' משפיעים מכלול נושאים ובעיקר כלכליים ביקושים וכו'...בעידן בו נסיעה בשטח נתפשת כדבר מזיק, לא טרנדי ומאוס משהו...הכדאיות לייצר רכב איכותי לשטח ( כאמור 2 סרנים קשיחים עם קפיצי סליל מברזל) קטנה..ומבחר האופציות קטן מאוד... ולראיה שני הגנטלמנים הנכבדים, המלומדים ועתירי כשרונות שחשקו ברכב ממודל מתקדם בעלות סבירה, התפשרו ובחרו בסופו של יום בטנדר קבלנים סולידי עם ifs מצוקמק ( כתחביב כדי לשמור על הגחלת הם עוסקים בשיפוצים ומיחזור של הדבר האמיתי) וזה אומר שנפל דבר בקרב קהילת הגיפאים המסוקסים בארץ הקודש...תם עידן ומתחיל עידן חדש :)
עד לפני עשור ויותר חלק מהכלים היו בכלל עם ifs מלפנים עם מוטות פיתול.
מוט פיתול זה סוג של קפיץ סליל באריזה שונה.
+1000
הדיסקו 2 הוא רכב מופלא, לדעתי רכב כביש/שטח הטוב והאמין ביותר שיצא מסוליהול
:rolleyes: אכן, הוא מתמודד בתחרות קשה.
:rolleyes: אכן, הוא מתמודד בתחרות קשה.
צחוקים.. :)
אזהרת חפירה! יש אמל"ק בסוף:
יש כאן יותר מדי סיסמאות. אז אזרוק עוד אחת.
כשזה נוגע לנוחות, כיול מתלים משמעותי פי אלף מאשר התצורה שלהם.
יסלח לי דוידל, אבל הדיסקו שלי בטיולים נורמאלים, הרבה! אבל הרבה! פחות נוח משני הטרופרים שמטיילים איתי (שניהם הגבהה סטנדרטית, אחד עם צמיגים גדולים במידה אחת).
הדיסקו שלי עם סלילים מקוריים ופוקסים שמכוילים קשיח. אם לא עוברים למהירויות של ראלי, אני צריך לגייס את כל יכולות קריאת השטח המהוללות שלי כדי לעמוד בקצב בלי לקבל מבטים זועמים מהאשה מחד, וקריאות שמחה מהמושב האחורי מאידך.
וזה רכב שיצא מסוליהול. פאר היצירה והנוחות.
לעומת זאת, אם צריך לטוס שניה כמה קילומטרים כי מישהו בנוהל נתק, או להספיק לצאת לכביש לפני החושך.... אוהו... הרכב מגהץ כמו בן זונה.
אמל"ק: הרבה מילים כדי להעביר שתי נקודות:
א. כשקונים רכב לטיולים ולא לתחרויות עבירות, הרבה יותר חשוב להסתכל על כיול המתלים מאשר על האם יש שני סרנים או לא.
ב. האוטו שלי הגיע אלי באיחור של עשר שנים. היום הוא אוברקואליפייד לצרכים שלי.
כל מי שהסביר על הבעיות, לא נתן פתרונות טובים יותר.
לדעתי, בהנתן קשת הצרכים והעדיפויות שלנו (ולכל אחד התהמיל שלו) - עבירות, נוחות נסיעה, עלויות רכישה ועלויות שוטפות....
זה כנראה באמת שילוב מנצח.
1- אם נחזור לדיון שממנו הדיון הזה פוצל, על הברונקו, אני חושב שזו החלטה בהחלט נכונה.
3- ומי שזה מעצבן אותו... שלא יקנה רכב "פשרה" כזה :-)
קשקוש. זה פשוט מה שקיים בשוק. רובנו לאופי הטיולים שלנו היינו מעדיפים 2 סרנים אבל מה לעשות, שההיצע של רכבים כאלו קטן? ברורר שהייתי מעדיף שלהיילקס ויגו יהיה סרן מלפנים וכך רוב עכברי השטח, אבל לצערי לא בדיוק שאלו אותי.
אנחנו מסכימים שהשוק לא מציע לנו את הפתרון האולטימטבי מהמפעל? נשאר לנו "להתאים" את עצמנו לרכב.
זה עובד? ברור שזה עובד, אפילו טוב, אבל זה לא אידאלי ולא המצב המושלם.
אזהרת חפירה! יש אמל"ק בסוף:
יש כאן יותר מדי סיסמאות. אז אזרוק עוד אחת.
כשזה נוגע לנוחות, כיול מתלים משמעותי פי אלף מאשר התצורה שלהם.
יסלח לי דוידל, אבל הדיסקו שלי בטיולים נורמאלים, הרבה! אבל הרבה! פחות נוח משני הטרופרים שמטיילים איתי (שניהם הגבהה סטנדרטית, אחד עם צמיגים גדולים במידה אחת).
הדיסקו שלי עם סלילים מקוריים ופוקסים שמכוילים קשיח. אם לא עוברים למהירויות של ראלי, אני צריך לגייס את כל יכולות קריאת השטח המהוללות שלי כדי לעמוד בקצב בלי לקבל מבטים זועמים מהאשה מחד, וקריאות שמחה מהמושב האחורי מאידך.
וזה רכב שיצא מסוליהול. פאר היצירה והנוחות.
לעומת זאת, אם צריך לטוס שניה כמה קילומטרים כי מישהו בנוהל נתק, או להספיק לצאת לכביש לפני החושך.... אוהו... הרכב מגהץ כמו בן זונה.
אמל"ק: הרבה מילים כדי להעביר שתי נקודות:
א. כשקונים רכב לטיולים ולא לתחרויות עבירות, הרבה יותר חשוב להסתכל על כיול המתלים מאשר על האם יש שני סרנים או לא.
ב. האוטו שלי הגיע אלי באיחור של עשר שנים. היום הוא אוברקואליפייד לצרכים שלי.
מי שמתקין בולמי FOX לא מכויילים לרכב כמו דיסקו 2 ( כלומר תכל'ס 4 בזנתי"ם) והורג את אחד היתרונות המהותיים של הרכב הוא x××× גדול ( תשלים כרצונך).
אני מסתייג מבולמים תחרותיים לרכב טיולים (במיוחד מכאלו שלא ניתנים לכיוונון על ידי בעל הרכב) הם בדר"כ עדינים, מסובכים ויקרים לתחזוקה,כיוון וגם קשים מדי לטעמי.
אם אתה לא מוגבה, חזור לבולמים המקוריים.
מי אמר בולמים תחרותיים? ולמה עדינים?
ומה אתה נעלב בשם המלכה? קרא את האמל"ק ותפסיק עם הבבל"ט.
אצלי כמו אצל אייל, הדיסקו 2 (עם קפיצי ברזל ובולמי קוני) קשיח ומטלטל את הנוסעים כדבעי במהירויות איטיות.
נקודת ההשוואה שלי היא הדיסקו 1 שקדם לו שהיה ממש מרבד קסמים, וגם איזה ל"ק חדש יחסית של חבר.
מצד שני הנוכחי מתנהג בכביש מפותל כמו פרארי (זתומרת ככה נראה לי, לא נהגתי אף פעם בפרארי :cool:).
לא, זה ממש לא פרארי....
תנהג בפרארי, תבין.
הומו דרור, הומו.
"הוא חי חיים טובים, נדרס על ידי סופה".
אז למה אתה החלפת היילקס אחד באחר?
למה לא עברת לפולריס?
מה קשר מחט לתחת?
"הוא חי חיים טובים, נדרס על ידי סופה".
עם ברקסים של סופה זה ממש לא בעיה, גם כשלא מתכוונים....
עם ברקסים של סופה זה ממש לא בעיה, גם כשלא מתכוונים....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]
צריך לפתוח תת פורום של שירשורים שהפכו לא דיים.
יש לי הרגשה שתומר ורכס יככבו באחד או שניים
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מה קשר מחט לתחת?
את זה צריך לשאול את מי ששם פה את ההערה על "פולריס, קאן-אם, ימאהה, הונדה, קוואסקי, וכו' וכו'.".
מה לעשות, רכבי השטח האמיתיים הטובים ביותר, עם ביצועים שמשפילים את כל הג'יפים והSUV החוקיים לכביש, עם ובלי סרנים חיים, בכל סוג של שטח, באים עם מתלים נפרדים.
מצד שני הם יקרים אש ולא פרקטיים ולא מורשים ליסוע על כביש. זה כי הם לא רכבי פשרה. אני, וגם אתה, מסתפקים בפשרה כל אחד לפי צרכיו ולפי כיסו.
לא ככה?
הכלים האלה נישברים חדשות לבקרים, אחרי כמעט כל טיול כזה שקורה בדרך כלל בסופ"שים הם נכנסים למוסך לשבוע ושופכים הון, זה ההבדל בין כלי שהוא רק לפנאי לבין כלי שהוא גם ליום יום.
הכל נכון נדב, אבל המתלים הנפרדים בכל הפינות לא מפריעים לביצועים - להיפך.
נמרוד, לא טענתי אחרת. עובדה שהרבה יצרנים עברו למתלים ניפרדים בארבע פינות, זה התחיל בפג'רו קינג אאל"ט וכולם אחריו.
אסף תיאר את זה טוב:
זו בדיוק דוגמה לרכב מאוזן - על שני סרנים.
הדיון הזה הוא לא על מה יותר טוב - מתלים נפרדים או סרנים - אלא על הטענה שלי שהשילוב ביניהם יוצר רכב לא מאוזן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אז זה או 2 סרנים, או 4 ניפרדים.
כל דבר אחר נראה לי שהוא פשרה... אולי מצד היצרן ואולי לא.
הכל נכון נדב, אבל המתלים הנפרדים בכל הפינות לא מפריעים לביצועים - להיפך.
אני רוצה לראות אותם עם 800+קג מטען כולל של אנשים וציוד טיולים.
דווקא זה יש - למשל משפחת דיסקברי המודרנית - מי שעושה מצויין.
הכלים הקלים לא נדרשים לזה, עד שכן... פולריס dagor למשל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דווקא זה יש - למשל משפחת דיסקברי המודרנית - מי שעושה מצויין.
הכלים הקלים לא נדרשים לזה, עד שכן... פולריס dagor למשל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דיסקו 3/4 עושה את מצוין?
הריקוד חסר המהלך והעברות משקל בגלל חוסר אחיזה ומהלך רחוקים מהגדרת מצוין לדעתי.
נמרוד ערבב מין בשאינו מינו..
השיח הוא באוריינטציה של רכב שמסוגל לטייל, כלומר אנשים וציוד.
SBS זה לא החתך הזה.
לא מיועד ולא מסוגל.
מכיר את הפולריס, זה עונה לחלק השני שנמרוד התייחס אליו, של כלי אקסטרים שאף אחד כאן לא יכול לרכוש.
דיברנו על פשרות, לא?
כן... פשרות.
משפחת דיסקברי עם מהלך מתלה מאוד מרשים. שלמרבה הצער מוגבל על ידי הבקרה המקורית, אבל יש מספיק מוצרים שעוקפים אותה.
ויכול לשאת משקל מועיל לא קטן, גם בשטח, ולשמור על גובה ועל מהלך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ב ד3 וד4 המתלים מחייבים תחזוקה בתדירות גבוהה יחסית ...
גם תחזוקה מונעת תכופה זו פשרה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם תחזוקה מונעת תכופה זו פשרה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה צודק, פשרה יקרה.
ברפטור יש IFS עם גלגל 34.5". מעניין כיצד הוא מתנהג בשטח וגם מה חוסן המתלה הקדמי. הכלי הזה טס מהר ושוקל לא מעט.
מה כל כך מסובך? זרוע עליונה, זרוע תחתונה, ובולם קוילאובר.. פשוט מרכיבים בושינגים ותפוחים יותר חזקים, גם בסרן חי קדמי יש זרועות ובושינגים, פיטמן ותפוחים וגם הם מתכלים בעומס הזמן.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
הדיון הזה מסביר אולי שדווקא לנדקרוזר 70 מככב בספורט המוטורי המלהיב הזה:
https://youtu.be/g6HEDyPM5xY
אני רציני לגמרי. תשאירו את הדיון טכני.
זה בכלל קשור לדיון על נעילה קדמית אוטומטית ...
קודם כל יש שם גם רכבי ifs.
אני מניח שה70 מככב בגלל כמה סיבות.
א. נעילות.
ב. מבנה נאבות רובסטי שעומד בעומסי צד שמופעלים עליהן.
ג. רכב נפוץ באיזור.
קודם כל יש שם גם רכבי ifs.
אני מניח שה70 מככב בגלל כמה סיבות.
א. נעילות.
ב. מבנה נאבות רובסטי שעומד בעומסי צד שמופעלים עליהן.
ג. רכב נפוץ באיזור.
וגם ד': נפוץ בסוכנויות השכרה.
אבל נראה לי שיש בדיוק בקטע הזה את היתרון של מתלה קדמי ואחורי קשיחים יחסית שמגלגלים ביחד.
מה לעשות, רכבי השטח האמיתיים הטובים ביותר, עם ביצועים שמשפילים את כל הג'יפים והSUV החוקיים לכביש, עם ובלי סרנים חיים, בכל סוג של שטח, באים עם מתלים נפרדים.
מצד שני הם יקרים אש ולא פרקטיים ולא מורשים ליסוע על כביש. זה כי הם לא רכבי פשרה. אני, וגם אתה, מסתפקים בפשרה כל אחד לפי צרכיו ולפי כיסו.
לא ככה?
אני מנסה להחזיר את הדיון למסלול עניני :-(
כל ה SBS והטרקטרונים לא רלוונטים לדיון הזה. אלו כלים עם בלאי ללא השוואה לעומת הרכבים שאנחנו מדברים פה, ובגודל מלא ( 2 טון?) וקילומטרז' שאנחנו מדברים, יעלו הון לתחזק. (מספיק להסתכל על הזרועות והצריות שלהם, ולהבין את ההבדל).
כמו שכבר כתבתי, אם אני הייתי פותח את השירשור, הייתי קורא לו - "מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור - פשרה מנצחת?"
ובגדול, אתה אומר אותו הדבר, רובנו (שלא לומר כולנו), מתפשרים בבחירת הרכב, וזו כנראה הפשרה המנצחת (לפחות הכי נפוצה) כרגע.
לדעתי זה שילוב של דברים -
1- נוחות נסיעה ובטיחות על דרכים מהירות וכבישים.
2- עלויות יצור (תחזוקה אני לא בטוח מה יותר יקר , ואני חושב שיש פה הבדלים גדולים בין היצרנים. סרן חי עם נוחות נסיעה, זה כבר מבנה יקר גם לתחזוקה).
ניתן לייצר רכב עם 4 מתלים נפרדים ועבירות גבוהה, אבל זה יקר.
ניתן לייצר רכב עם שני סרנים חיים, בטיחותי, ונוחות נסיעה טובה, אבל זה יהיה יקר (דיסקו 2 אמרנו?).
הברונקו החדש מציג גישה מעניינת (וחדשה בשוק) - להשאר עם IFS אבל "לנצח" את הסרנים החיים של הרנגלר ע"י גלגל גדול יותר (מההתחלה).
אני מנחש שמהלך המתלה הקידמי של הברונקו נחות מזה של הרנגלר, אבל הגלגל הגדול, מאפשר מספיק אחיזה, גם אם רק 3 גלגלים באמת אוחזים.
והכי חשוב, ולמה התחלתי את כל "הרעש" הזה -
ישנה איזה הנחה נפוצה בקרב "הג'יפאים" שעבור עבירות "אמיתית" חייבים שני סרנים חיים. אני חושב שהברונקו בהחלט מאתגר את האמירה הנחרצת הזו.
ההנחה שעומדת בבסיס הקביעה ש"עבירות אמיתית רק עם סרנים מקורה באפשרות של לקחת רכב סדרתי, ולשפר אותו בצורה רצינית מאוד.
מה לעשות, שברוב (אני נזהר מלכתוב כל) הרכבים הסטנדרטיים, עם מתלים נפרדים זה יותר קשה. בוא נגיד שעד גבול ההגבהה החוקית, ואולי קצת מעבר, באמת לא מחייב סרן מקדימה.
כשאתה גולש למחוזות ה 4", 6" ומעלה, אתה כבר נדרש לעוד ועוד שינויים.
אני מנסה להחזיר את הדיון למסלול עניני :-(
כל ה SBS והטרקטרונים לא רלוונטים לדיון הזה. אלו כלים עם בלאי ללא השוואה לעומת הרכבים שאנחנו מדברים פה, ובגודל מלא ( 2 טון?) וקילומטרז' שאנחנו מדברים, יעלו הון לתחזק. (מספיק להסתכל על הזרועות והצריות שלהם, ולהבין את ההבדל).
זיו, לא יודע כמה ניסיון יש לך עם הכלים האלה אבל ניסיוני מלמד אחרת. הכלים האלה הרבה יותר אמינים ממה שאתה חושב. הבעיה מתחילה במי ואיך נוהגים בהם.
תצורת המתלים שלהם (ששונה מה ifs ברכבי השטח הקונבנציונליים) מאפשרת עבירות מרשימה שבאה כמובן על חשבון ההתנהגות בכביש.
כידוע, בסופו של יום הדרישות בשטח הן הפוכות לאלא שבכביש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מנסה להחזיר את הדיון למסלול עניני :-(
הברונקו החדש מציג גישה מעניינת (וחדשה בשוק) - להשאר עם IFS אבל "לנצח" את הסרנים החיים של הרנגלר ע"י גלגל גדול יותר (מההתחלה).
אני מנחש שמהלך המתלה הקידמי של הברונקו נחות מזה של הרנגלר, אבל הגלגל הגדול, מאפשר מספיק אחיזה, גם אם רק 3 גלגלים באמת אוחזים.
והכי חשוב, ולמה התחלתי את כל "הרעש" הזה -
ישנה איזה הנחה נפוצה בקרב "הג'יפאים" שעבור עבירות "אמיתית" חייבים שני סרנים חיים. אני חושב שהברונקו בהחלט מאתגר את האמירה הנחרצת הזו.
הגלגל של הרנגלר JL מגיע 33 במקור, כך שיחסית להבדל במהלך ובגמישות הסרן הקדמי העניין זניח.
לגבי ההנחה הנפוצה של הג'יפאים לעבירות - אני לא יודע מי הם ,אבל לדעתי זה שקלול של מספר גורמים עיקריים ,וזה לא משנה מה התצורה, -
1. גודל גלגל
2. מרווח גחון (שדי נגזר מגודל גלגל)
3. מהלך וגמישות מתלים
4. ואחרון חביב - משקל כולל .
מרווח גחון הוא over rated.
מה שחשוב באמת זה זווית גישה, בטן ונטישה (וגודל הגלגל משפיע בהחלט על הפרמטרים האלו)
Sent from my iPhone using Tapatalk
רציתי להוסיף את הזויות באותה שורה של המרווח גחון, אבל החלטתי לוותר ,בכדי להבליט את היתרון של המתלים הנפרדים.
הגלגל של הרנגלר JL מגיע 33 במקור, כך שיחסית להבדל במהלך ובגמישות הסרן הקדמי העניין זניח.
לגבי ההנחה הנפוצה של הג'יפאים לעבירות - אני לא יודע מי הם ,אבל לדעתי זה שקלול של מספר גורמים עיקריים ,וזה לא משנה מה התצורה, -
טל,
אני חושב שקצת הפכת את היוצרות.
השאלה נורא פשוטה, האם הברונקו נופל מהרנגלר בכל מה שקשור לעבירות?
אין ספק שהוא יהיה נח ומהיר יותר על כביש ודרכים, ולכן, אם הוא לא נופל בעבירות, לפחות מבחינת מתלים (נושא השרשור הזה), הוא טוב יותר.
וזו שאלת השרשור, האם זה שילוב מנצח?
לא הפכתי כלום, אתה מחליט עפ״י סרטוני פרסומת שהוא עביר כמו הרוביקון, ובנוסף גם נעים לנהיגה בכביש עם גלגל 35. היצרנים מנסים לגרור אותנו לזה שיש פה מלחמות ומנצחים, אני לא קונה את זה כך, בוא נחכה שנה שנתיים ונהיה מציאותיים יותר.
ההנחה שעומדת בבסיס הקביעה ש"עבירות אמיתית רק עם סרנים מקורה באפשרות של לקחת רכב סדרתי, ולשפר אותו בצורה רצינית מאוד.
מה לעשות, שברוב (אני נזהר מלכתוב כל) הרכבים הסטנדרטיים, עם מתלים נפרדים זה יותר קשה. בוא נגיד שעד גבול ההגבהה החוקית, ואולי קצת מעבר, באמת לא מחייב סרן מקדימה.
כשאתה גולש למחוזות ה 4", 6" ומעלה, אתה כבר נדרש לעוד ועוד שינויים.
לא רק שיפורים רציניים, גם לבסיסיים מאד.
תראה לי רכב שטח עם מתלה שנכנס חתך בקטגורית גודל של SUV גדול, שאפשר לרכוש בסוכנות רכב, או משומש זמין, ולקבל מהלך מתלה כמו של סרן חי סטנדרטי.
לא צריך ללכת למחוזות 5-7אינצ הגבהה, אפילו 2 עם קפיצים איכותיים זה מנצח כל מתלה נפרד בקטגוריה הזו בלי מאמץ.
לא הפכתי כלום, אתה מחליט עפ״י סרטוני פרסומת שהוא עביר כמו הרוביקון, ובנוסף גם נעים לנהיגה בכביש עם גלגל 35. היצרנים מנסים לגרור אותנו לזה שיש פה מלחמות ומנצחים, אני לא קונה את זה כך, בוא נחכה שנה שנתיים ונהיה מציאותיים יותר.
++1
שמתי את הקישור הזה גם בדיון על הברונקו, אבל שווה שהוא יהיה גם פה.
בסופו של יום, פורד השקיעו הרבה כסף כדי להתחרות ברנגלר.
בהרבה סעיפים, פשוט רואים שהם בדקו מה יש לרנגלר, ונתנו יותר.
ובכל זאת, הם בחרו ב IFS, אז הנה ההסבר שלהם-
https://www.motor1.com/news/440768/ford-bronco-why-has-independent-suspension/amp/
כצפוי פורד נתנו עדיפות להתנהגות כביש ( path road..)...
בנוסף, לדעתי קיימת סיבה נוספת והיא לחסוך עלויות ולנצל את השילדה של F150 ללא שינויים מהותיים. תכל'ס אני מסוקרן לראות כיצד הרכב הזה מתגלגל גם עם גלגל 31" וגם עם 35" באותו setup. לא מובן לי כיצד IFS מסוגל לקבל צמיג בקוטר מ 31 ועד 35 ". אשמח לשמוע דעתם של המומחים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.