צפייה בגרסה מלאה : מעבר משמן 10/40 ל-5/40 סוזוקי גרנד ויטרה ובכלל
שלום לכולם
ברשותי סוזוקי גרנד ויטרה 2008. כשקניתי את הרכב היה בו שמן 5/30. המלצת היצרן לפי ספר הרכב היא 10/40 חצי סינתטי אז החלפתי לשמן הזה ומאז (שנה +) הרכב עובד יפה והכל בסדר. נדמה לי שהמנוע מעט יותר רועש אבל אני לא מאה אחוז בטוח וגם אם כן המנוע עובד עגול וצריכת הדלק לא השתנתה.
המנוע צורך על השמן הזה כליטר לכל 5000 קמ פחות או יותר (נמדד על תקופה של 10 חודשים וכ-14 אלף קמ)
צריכת דלק עם השמן הקודם היתה זהה. צריכת שמן לא ידועה
עכשיו לשאלתי - בעלי ג. ויטרה רבים בקבוצה עברו ל-5/40 סינתטי מלא. לדבריהם מדובר ב-"טוב בכל העולמות" אם כי אף אחד לא סיפק הסבר משכנע לאמירה הזו.
הידע שלי בשמנים דל. האם יש איזושהי תועלת ב-5/40 סינתטי על פני 10/40 חצי סינתטי?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יש תועלת בסינטטי פשוט כי הוא יותר אחיד ו'נקי'.
תיאורטית אתה גם מרוויח מרווח טיפולים - מעשית זה עניין של החלטה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה עונה על חצי מהשאלה, מה לגבי הצמיגות בטמפרטורה נמוכה? האם במעבר מ-10w ל-5w מפסידים או מרוויחים משהו?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
לפני חודש קניתי שמן 10/40 סינתטי מלא כך שאפשר למקד את השאלה בצמיגות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני לא רואה שום סיבה לסטות מהמלצת היצרן לגבי הצמיגות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
*מעבר משמן 10/40 ל-5/40 סוזוקי גרנד ויטרה ובכלל*=דברי סרק
שעיר בגב"ב
11-07-20, 12:00
ככלל, ככל שהפער בין צמיגות בטמפ' קרה לחמה גדול יותר זאת אומרת שהשמן הנ"ל נועד לענות על יותר פשרות ויש יותר תוספים.
יותר תוספים אין זה אומר שהשמן איכותי יותר, לרוב זה אומר בדיוק ההפך, שהשמן הנ"ל מכיל "פחות שמן ויותר פשרות".
- - - Updated - - -
ככלל, ככל שהפער בין צמיגות בטמפ' קרה לחמה גדול יותר זאת אומרת שהשמן הנ"ל נועד לענות על יותר פשרות ויש יותר תוספים.
יותר תוספים אין זה אומר שהשמן איכותי יותר, לרוב זה אומר בדיוק ההפך, שהשמן הנ"ל מכיל "פחות שמן ויותר פשרות".
ככלל, ככל שהפער בין צמיגות בטמפ' קרה לחמה גדול יותר זאת אומרת שהשמן הנ"ל נועד לענות על יותר פשרות ויש יותר תוספים.
יותר תוספים אין זה אומר שהשמן איכותי יותר, לרוב זה אומר בדיוק ההפך, שהשמן הנ"ל מכיל "פחות שמן ויותר פשרות".
בשמנים מינרליים שנדרש למתוח אותם לקצה המעטפת כדי להגיע לטווח עבודה גדול, אז איכשהו האמירה הזו לגבי ריכוז תוספים גדול הייתה מחזיקה.
אבל בהתייחס לשמן סינטטי האמירה הזו היא ניסוח מעוות של המציאות.
כל שמן סינטטי הוא ערוב של נוזלים בעלי תכונות שונות.
בניסוח אחר, הוא ערוב של תוספים לכדי מוצר מוגדר, טוב יותר משמן מינרלי (בהינתן ולא קנית מותג עלום וזול).
לפות״ש,
בטבלת השמנים של יצרן הרכב שלך יש בד״כ כמה אופציות לשמנים, מה קיים לגבי הרכב הספציפי?
אני משער שהתכוונתי לזהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200711/9184587a509015069c08bb2d608d5e2a.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תמונה יותר טובה אני מקווהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200711/da1460df3c97b90f624760eb4dd9dd95.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
היצרן ממליץ לך להשתמש ב 10-40 או ב 15-40.
למה לעשות אחרת?
אל תחפש צרות, קנה את השמן הכי טוב שאתה יכול באחת הצמיגויות המומלצות וסע לשלום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שעיר בגב"ב
11-07-20, 18:21
בדיוק כמו שאמר אסף, לא צריך לשחק ולהתחכם ביחס להוראות היצרן.
השאלה היא מה לעשות כשהיצרן מציע כמה אופציות לפי מזג האוויר באזורך?
לא רוצה להפוך פשוט למסובך, אסביר רק את מה שלא הסברתי די טוב בתגובה הקודמת שלי כאן:
אם היצרן מאפשר לי לבחור בין 10w-40 לבין 15w-40 ושניהם מתאימים לטמפ' הסביבה שלי, אני אלך על ה 15-40 (מבית טוב ומוכר) מאחר והשמן הזה מכיל פחות פשרות.
כאמור, רק במידה והיצרן מאפשר לי משחק לפי טמפ'הסביבה.
אבל...
אני חושב באותה מידה שזה ממש לא משנה. ההבדלים זניחים וחלק מזה הוא בכלל פסיכולוגי.
תמונה יותר טובה אני מקווהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200711/da1460df3c97b90f624760eb4dd9dd95.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זה מה שאתה צריך.
שעיר בגב"ב
11-07-20, 18:38
דורון באמת שלא באתי לריב אבל
זה לא נכון סתם לתקוע לו את הטבלה בלי להסביר שיש לו
את האפשרות לבחור בהתאם לאקלים במדינתו.
וזה בדיוק מה שהטבלה אומרת:
מאפשרים לך 5 אופציות.
בחר מהאופציות הנתונות לפי האקלים הספציפי אצלך.
לפי הטבלה יש ליושב בציון 3 אופציות בלבד.
השתיים התחתונות לא מתאימות לאקלים אצלנו (אלא בחורף בלבד במידה ובא לך להחליף פעמיים בשנה).
אחדד אפילו יותר:
במידה ואתה גר באזור ים המלח או אילת הייתי פוסל גם את ה 10-40.
זה גם מה שאני הבנתי. ולכן לא ראיתי סיבה (וגם עכשיו איני רואה סיבה) לחרוג מהמלצת היצרן. פשוט חיפשתי להבין אם יש איזו חוכמת המונית נסתרת ממני בטרנד שיש עכשיו אצל חלק מבעלי הויטרות ללכת על 5/40.
אני משתמש ב-valvoline 10/40 חצי סינתטי והחל מלפני חודש מבצע השלמות לפי צורך עם Valvoline 10/40 סינתטי מלא
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
דורון באמת שלא באתי לריב אבל
זה לא נכון סתם לתקוע לו את הטבלה בלי להסביר שיש לו
את האפשרות לבחור בהתאם לאקלים במדינתו.
וזה בדיוק מה שהטבלה אומרת:
מאפשרים לך 5 אופציות.
בחר מהאופציות הנתונות לפי האקלים הספציפי אצלך.
לפי הטבלה יש ליושב בציון 3 אופציות בלבד.
השתיים התחתונות לא מתאימות לאקלים אצלנו (אלא בחורף בלבד במידה ובא לך להחליף פעמיים בשנה).
אחדד אפילו יותר:
במידה ואתה גר באזור ים המלח או אילת הייתי פוסל גם את ה 10-40.
זה לא לריב, וזה הכי הוגן ופשוט להפנות אותו לטבלה.
הוא לא יטעה בבחירה מהטבלה הזו.
הטבלה היא קו מנחה פשוט ליישום בשביל המשתמש הסטנדרטי.
רוצה לעשות בחירה מורכבת יותר?
אז מתי עלה הרכב על הכביש?
כשהיו רק שמנים מינרליים פשוטים?
אז למה לא יותר טוב ממה שהיה לפני 15-20 שנה?
הוא גר בגולן/בנגב הגבוה/ירושלים?
או במישור החוף? (שגם שם אני רואה בחורף בתרמומטר 3-5 מעלות עם פקטור לחות ורוח..
שעיר בגב"ב
11-07-20, 19:08
אז למרות שאני מריח ניחוח ציני קל אנחנו סוף סוף אנחנו מסכימים👍🏼
זה גם מה שאני הבנתי. ולכן לא ראיתי סיבה (וגם עכשיו איני רואה סיבה) לחרוג מהמלצת היצרן. פשוט חיפשתי להבין אם יש איזו חוכמת המונית נסתרת ממני בטרנד שיש עכשיו אצל חלק מבעלי הויטרות ללכת על 5/40.
אני משתמש ב-valvoline 10/40 חצי סינתטי והחל מלפני חודש מבצע השלמות לפי צורך עם Valvoline 10/40 סינתטי מלא
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkתמשיך מה שעשית עד כה.
תחליף שמן ופילטר כל 10000 קמ או אחת לשנה - מה שקרוב יותר - ולא תוכל לעשות יותר טוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הייצרן שינה את ההנחיות,
ברשותי גימיני 2008, נרכשה חדשה,
בהתחלה ההנחיה הייתה חצי סינטטי 15-40
לאחר כשנתיים היבואן שינה ל סינטטי מלא 5-30
אני ממלא 5-40 סינטטי מלא.
אני מאמין שגם בויטרה ההנחיה שונתה
ההנחיה בג׳ימני הייתה 10w40
Sent from my iPhone using Tapatalk
אכן היבואן שינה בשלב כלשהו את ההנחיה מ-10/40 ל-5/30 ואחר כך חזר בו מההנחיה הזו.
אני קניתי את הרכב לאחר שהיבואן חזר בו ולכן גםמהיה לי במנוע 5/30 שרציתי להחל בחזרה ל-10/40
שינוי ההנחיה הוא גם מה שגרם כנראה לחלק מחברי הקבוצה להניח ש-5/40 יתן להם מענה מיטבי ואני רציתי לברר אם יש אמת או לפחות הגיון מאחורי זה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.