צפייה בגרסה מלאה : דילמה - רכב מזדקן (WK או WK2 או להשאר עם WJ))
שלום לכולם, מבקש את דעתכם ועצתכם.
אני בעליו הגאה של WJ 4.7 מודל 2002 כבר 10 שנים ונהנה מכל קילומטר שאני נוהג בו.
אבל... יש אבל.
הרכב מזדקן ודורש השקעה משמעותית להביא אותו למצב שארגיש בטוח בכביש ואמין בשטח.
בדקתי מה מסתובב בשוק סביב 8 עד 10 שנים קדימה ולא נפלתי. אני כמובן רוצה להישאר אינדיאני!
שקלתי רנגלר, אבל קצת יקר לי. אז החלטתי להישאר בגראנד. או שלי עם השקעה משמעותית, או WK או WK2.
ראיתי במודעות שיש קפיצה משמעותית במחיר בין 2010 WK ל 2011 WK2.
קראתי את המבחן של דרור בארלי על WK2 ולא נפלתי וגם לשלם יותר, לא נראה לי.
אז כרגע, לפחות עד התגובות שלכם, אני בין ה WJ הישן שלי ל WK 2009-10 שגם עליו אצטרך כנראה להשקיע בישור קו.
אודה לתגובות ענייניות (גם דחקות יתקבלו בהבנה)
אתה מחזיק את השיא של השושלת, אני הייתי מחזיק ומשמר אותו (אם הוא לא מתפורר לך בידיים, תרתי משמע). לא מייצרים עוד כאלו דברים ...
גילוי נאות אני עם wk 2008
ה wk 2005 עד 2010
הוא סהכ אוטו טוב כמו שאתה מכיר בגדול.
חלק מהבעיות שהתמודדת איתן ב wj הוחלפו ב wk לאחרות.
הרכב דורש בשקעה כדי להיות כלי ראוי לטיולים.
זה לא מעט ולא בקלות.
יש כתבה של אילן הדר באתר. תתעמק בה.
הייתי מחפש המי +qd2
אין המון. שווה את המאמץ.
Wk2
כבר משהו אחר.
יקר יותר.מורכב יותר.
לפעמים אני מהרהר למה לא קניתי wj
שני סרנים חיים.
אוטו בריא
יפה
תחשוב טוב לפני שתמכור.
six 4 life
12-07-20, 15:09
על איזה סכום מדובר כדי לישר קו לתוצאה שאתה רוצה להגיע עם הרכב שלך?
הי מרק
נראה לי שלשמור על האוטו שלך תהיה האופציה הכי זולה.
גם הכי כייפית.
רק קח בחשבון שתוך שנתיים אתה נדרש לטסט דו שנתי....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
זה סה"כ אומר שמכניסים את הרכב למוסך לטיפול כל חצי שנה, ועל הדרך הוא גם מעביר טסט.
בשנים האחרונות אני כבר לא מטפל בעצמי, אז יוצא שזה מה שאני עושה. לא סיפור גדול (אני אמנם עוד לא בשני טסטים, אבל האוטו כן נכנס לטיפול פעמיים בשנה).
אם אפשר לשאול למה אחרי 10 שנים עם האוטו אתה מרגיש ירידה באמון שלך בו?
אילו בעיות, שאתה מאמין שכל כך יקרות לתיקון, צצו?
התחממות? חשמל?
אלו דברים שעם תכנון נכון והזמנת חלקים מחו"ל כמה שאפשר - ניתן להפחית את העלויות.
טסט פעמיים בשנה - זה כבר שיקול לגיטימי למכירה. אבל אם אתה מחזיק אותו כבר 10 שנים, והוא לא משופר בקיצוניות - עוד סביר.
אני אזכיר מספר בעיות שאני לא יודע מי/איך לפתור .
אני מטפל אצל אודי מזרחי וכל פעם שניסיתי מישהו אחר רק נפלתי.
1. בעיית גיר שכבר היה כאן דיון וחוץ מצעקות בטלפון ממישהו שאמר שכולם מטומטמים ולא מבינים כלום (חוץ ממנו) לא באמת הבנתי מי או איזה מוסך יכול לעזור.
אני פשוט פוחד להפקיר (לא טעות כתיב) את הרכב במוסך גירים, שלו יבשלו לי מעדן אם זה רק החלפת חיישני מהירות.
2. כשקניתי את האוטו לפני 10 שנים היה לו וובל (Womble) בזמן האצה או האטה פתאומית. זה סודר ע"י החלפת חלקים במתלה האחורי וחזר שוב - סודר שוב וחזר שוב. אני פוחד לנסוע בכביש מעבר ל 80, למרות שלמדתי לחיות עם זה.
3. קשור לקודם - יש לי הגבהות ספייסרים, שמישהו יגיד לי שזו הסיבה, אז אני מוכן לזרוק אותם לטובת הגבהה 2.5 אינץ' חוקית.
4. יש לי נעילה אחורית מה שנקרא "אוטומטית". כזאת שמתקתקת בסיבובים על כביש. האם היא הבעיה? מרגישה ממש גרוע בנסיעה 4X4 באזור סלעי.
חשבון גס - 40,000 ש"ח
boaz avrahami
12-07-20, 18:20
מרק, נסחפת קשות!
לגבי הגיר אין לי מושג מה הבעיה מפני שלא פירטת אבל בוא ניקח את ההוצאה הגבוהה ביותר 10 שח.
הרעידות שליש לך מקורן או בחופשים או בתיקון זווית הסרן חזרה לזוויתה המקורית טרום ההגבהה.
לא מבין מה הקשר לסרן האחורי.
במקרה הכי קיצוני עוד 2000 שח.
החלפת חלקים או התקנת זרועות קידמיות תחתונות מתכווננות.
נעילה אחורית אוטומטית זה לא באג אלא פיצ׳ר.
לפעים זה לא נח והאוטו לא נוסע בקו שבחרת אבל יש גם יתרונות.
אם תרצה להחליף לנשלטת זה יעלה באמת יקר. בטח כ 10000 אשח על האוטו. ממליץ להתפשר.
המגרעה היחידה שאני רואה היא שני טסטים בשנה. זה קצת מטריד אבל לאוטו שלך אין מה לחשוש מטסטים.
מעבר לדורות מתקדמים יותר זה להתחיל לנפנף גלגלים באוויר בשטח.
זה כבר סט אחר של רכבים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא מבין ולא מכיר את ההבדלים עם רצף האותיות. אבל,
לדעתי אם אין לך בעיה רצינית (סדקים, שברים, חלודה סופנית) במרכב/שלדה , הכל פתיר !
ובכל אופן, לדעתי עדיף לתחזק את הרכב שלך (כן, יש מחיר לאחזקת רכב מזדקן ועוד רכב שטח).
אני חושב שיצא יותר זול מלהחליף רכב ולחטוף את ההפתעות שלו.
בהצלחה
רענן
היי מרק
לגבי הגיר, הדרך היחידה לברור מעמיק זה מחשב רציני כמו של המוסכים המורשים שיודע לקרוא תקלות גיר,
לאחד מיקירי הפורם לאחר שהחליף גיר ולא נפתרה הבעיה התברר שצמת המחשב של הגיר היתה פגומה, בדרך כלל, אם השמן נקי ואדום ללא משקעים הגיר עצמו תקין. אמנם מתסכל לחפש אך הכל פתיר.
לגבי רעידת המוות שאתה חווה, כל הגבהה, גם של 2 אינץ ב wj ללא קשר אם זה ספייסרים או קפיצים עלולה לגרום לתופעה, ניתן לסגור את הפינה עי פלסטר שתמיד עוזר.. החלפת בולם הגה לקשיח יותר, או הוספת בולם נוסף במקביל, אודי יודע לבצע את זה טוב.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
נזכרתי.. מוסך חי באיזור התעשיה החדש בראשון, בחור בשם נתן, הוא יודע לסרוק ולאתר תקלות גיר.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אותי מה שהיה מטריד זה 2 טסטים בשנה. השאר פתיר, וזול מלקנות רכב אחר שכבר בן 10, יקר יותר לאחזקה ותחזוקה ופחות עביר בשטח.
נתונים שחסרים הם כמה ק"מ אתה עושה עם הרכב בשנה? האם הוא יום יומי או לטיולים בלבד ומה רמת השטח.
ככל שהוא יותר יום יומי, ככל שאתה עושה איתו יותר קמ כביש בשנה וככול שהשטח פחות קשה - ככה הכף תיטה לכיוון WK.
יש לי הרבה להגיד,
בטח שתתקדם, תשב ב WK 2008 ואילך אתה תרגיש הבדל ושידרוג מהותי.
אתה מכיר ג'יפ, בטח יש לך מנוי בדואר, אז למה לא?
התקלות שאתה מתאר נשמעות בקטנה.
מוזר שאודי לא סגר את הבעיות האלו.
תישאר עם האוטו.
חלק מההחלטה קשור גם בנסועה השנתית שלך, האם הרכב יומיומי ואיזה סגנון שטח אתה מבצע.
WK יהיה יותר חדיש, מרווח ונוח והנוכחי.
אם תמצא המי עם QD2 (כפי שהמליצו לפני) - רק תשתדרג.
הרכב תוצר של שיתוף פעולה בין האמריקאים ליקים במרצדס. רע זה לא.
אני אמנם לא חסיד של דיזל, אבל בשנתונים 2005-2010 קראתי שהרכיבו אותם באוסטריה - עוד יתרון.
WK2 כבר קפיצה גדולה בעלות, בשדרוג נוחות ואיכות חיים על פני ביצועי שטח.
החלפת רכב כנראה תהיה יקרה מפיתרון הבעיות שהעלת, אבל, אחרי 10 שנים , אם אתה שואל, כנראה אתה רוצה להחליף...
אז תנסה, תמיד אפשר לקנות אח''כ משהו אחר.
boaz avrahami
13-07-20, 11:30
חלק מההחלטה קשור גם בנסועה השנתית שלך, האם הרכב יומיומי ואיזה סגנון שטח אתה מבצע.
WK יהיה יותר חדיש, מרווח ונוח והנוכחי.
אם תמצא המי עם QD2 (כפי שהמליצו לפני) - רק תשתדרג.
הרכב תוצר של שיתוף פעולה בין האמריקאים ליקים במרצדס. רע זה לא.
אני אמנם לא חסיד של דיזל, אבל בשנתונים 2005-2010 קראתי שהרכיבו אותם באוסטריה - עוד יתרון.
WK2 כבר קפיצה גדולה בעלות, בשדרוג נוחות ואיכות חיים על פני ביצועי שטח.
גם הגרנדים של מרק אם הוא ביבוא רישמי הגיע מגרץ אוסטריה.
וגם ה ZJ שהם ישנים ממנו
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בתכלס, עדיף אמריקאי מאשר אוסטרי, לפעמים מקטים מבלבלים ושונים בדגם האוסטרי.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בנוגע לגיר ממליץ בחום להגיע עם הרכב לבדיקה אצל אבי מאביר הגיר, איש מקצוע מעולה.
בתכלס, עדיף אמריקאי מאשר אוסטרי, לפעמים מקטים מבלבלים ושונים בדגם האוסטרי.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalkהאוסטרי, סדרת הרכבה קטנה, הוא בהגדרה 'אוטו קומבינה'. אישית, אני מנסה להמנע מדגמים 'מיוחדים' שזה אומר שקשה יותר למצוא חלקים וכו'.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם הגרנדים של מרק אם הוא ביבוא רישמי הגיע מגרץ אוסטריה.
וגם ה ZJ שהם ישנים ממנו
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז, ה WJ שלי - יבוא אישי מארה"ב. קניתי אותו מלביא אבירם לפני 10 שנים. הוא בטח עדיין אוכל את עצמו חחח.
boaz avrahami
13-07-20, 21:01
מרק, לביא כבר מזמן מאוהב ביפני ישן משלך.
אסף, לא מדובר ברכב קומבינה כלל וכלל.
בקטלוג חלקים הרשמי יש מקטים נפרדים ל ZJ או ZG ו WJ וגם WG.
ה G זה הארופאי.
השוני הוא בשוליים ושייך לתקינה הארופאית
כל השאר וזה 99 אחוז, זהה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
האוסטרי, סדרת הרכבה קטנה, הוא בהגדרה 'אוטו קומבינה'. אישית, אני מנסה להמנע מדגמים 'מיוחדים' שזה אומר שקשה יותר למצוא חלקים וכו'.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קצת מחוץ לנושא המרכזי, אבל קשור.
הייתי במגנה שטייר (Magna Styer) ליד העיר גרץ באוסטריה בניסיון למכור להם מגנזיום.
הם מתמחים ביצור מכוניות בסדרות קטנות. בין השאר גראנד לשוק הארופאי ואת כל היצור של מרצדס G קלאס (השוק המרכזי - מוסקבה).
הבטיחו לי סיור ונסיעה בביקור הבא, אבל לא קנו מגנזיום, אז לא יצא לי לחזור אליהם.
- - - Updated - - -
בנוגע לגיר ממליץ בחום להגיע עם הרכב לבדיקה אצל אבי מאביר הגיר, איש מקצוע מעולה.
נהדר, אבל יש מישהו קצת יותר קרוב לבאר שבע?
רמת השופט... ממש רחוק לי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.