צפייה בגרסה מלאה : טנק דלק מפח
מעוניין לבנות מיכל דלק באגי
כמובן מעוניין בעבודה עצמית רק שאין לי את הידע לרתך אלומניום
מה אומרים על מיכל מפח/ברזל שחור או אולי עדיף מגולבן
מה אומרים? מה יתרונות, חסרונות של.זה מול זה ?
שוב שם דגש על עבודה עצמית
תודה מראש
Sent from my S60 using Tapatalk
אין בעייה לבנות מפח שחור. בפנים הוא לא יחליד, כל עוד הוא סגור ומלא בעיקר בדלק. מבחוץ הוא צריך להיות צבוע.
באופנועים מקובל לעשות ציפוי למיכל מבפנים, ויש חומרים ייעודיים לזה.
חנן-ג'יפולוג
12-07-20, 20:28
אין בעייה לבנות מפח שחור. בפנים הוא לא יחליד, כל עוד הוא סגור ומלא בעיקר בדלק. מבחוץ הוא צריך להיות צבוע.
זה לא תואם את ההיכרות שלי עם רכבים שהמיכלים שלהם החלידו מבפנים ונכנסו לסאגה אינסופית של סתימות חלודה במסנן הדלק ובמאייד.
ואם יהיה מגולבן.?
Sent from my S60 using Tapatalk
זה לא תואם את ההיכרות שלי עם רכבים שהמיכלים שלהם החלידו מבפנים ונכנסו לסאגה אינסופית של סתימות חלודה במסנן הדלק ובמאייד.
++
כולל מיכל גרמני אותנטי שהחליד כשהוא מלא.
ייצור מיכל אטום זה לא דבר טריוויאלי.
על אחת כמה מיכל לדלק שנזילה ממנו עלולה להיות מסוכנת מאוד.
אישית אני חושב שלא טוב פח שחור.
מחליד. כבד.
אם אין לך בעיה של משקל לך על נירוסטה
בכל מקרה אלומיניום עדיף
בשום אופן לא מגולוון בזמן הריתוך הגילוון הפנימי נשרף ויהיה לך קשה להיפטר מהליכלוך
אם אתה באזור חיפה וצריך עזרה תפנה בפרטי
יצור מיכל זה דבר לא טריביאלי אבל גם לא מסובך במיוחד.
הייתי מעורב בתכן ויצור של מיכלי מים, שמן ודלק אחדים (בד"כ מאלומיניום) וגם תכננתי מיכלי דלק ומים קונבנציונליים יותר (לג'יפים) מפח שחור ומנירוסטה.
מי שרוצה את הטוב ביותר זה לקנות מיכל תקני יעודי. כמובן שזה גם היקר ביותר. ATL, FuelSafe וכו. לא נראה לי רלוונטי לפות"ש.
אחר כך לקנות מיכל לא בתקן מרוצים אבל למשל מיכל שנועד לסירות (נגיד https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=marine+permanent+fuel+tank&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=marine+fuel+tank)
זה עדיין יקר, וזה במידות לאו דווקא מתאימות.
אחר כך זה לתכנן ולבנות לבד. עדיף מאלומיניום. אפשר מנירוסטה. אבל גם זה וגם זה דורשים ציוד ריתוך לא נפוץ אצל חובבים, ועלות החומר תהיה משמעותית יותר מפח שחור (נירוסטה עולה פי 4 בערך).
עכשיו הגענו למה שפות"ש ביקש - הוא כתב "דגש על עבודה עצמית".
האפשרות הזולה ביותר היא לרתך לבד מפח שחור בעובי 1.5 או 2 מ"מ. העובי מקל על הריתוך. העמידות של פלדה פשוטה להתעייפות, סדקים, רעידות, ריתוך חובבני וטעויות בהתקנה - הכי טובה. העלות למיכל של, נניח, 50 ליטר, תהיה להערכתי 300-400 חומר גלם כולל חיתוך לייזר וכיפופים. והרבה פחות אם הכוונה לקנות גליון פח 2X1 מטר לקדוח חורים, לחתוך עם דיסק ולכופף לבד. ובהחלט אפשרי. יש לי מיכל כזה שיוצר באמצעים פרימיטיביים בעבודת יד לפני שנים והוא במצב מצויין.
עם חומר מגלוון לא הייתי מתחיל כי כמו שצויין, בפנים הגלוון ישרף ויהיה קשה לנקות. הייתי מתחיל מפח שחור נקי וחדש, אני הייתי מזמין חתוך ומכופף לפי הצרכים. מרתך, משחיז מבחוץ, צובע ביסוד וצבע עליון, סוגר את המיכל עם האביזרים (פתח מילוי, מצוף, משאבה, מה שלא יהיה) וממלא בדלק בערך חצי, ושם בצד להמשך הפרויקט. כל עוד הוא מלא בדלק ואדי דלק, לא תהיה חלודה משמעותית. התופעות של חלודה יופיעו אחרי הרבה שנים או אם המיכל עומד ריק תקופות ארוכות, אז מצטברת בו לחות.
חשבתי לא פעם לקנות את ציוד הריתוך הנדרש וללמוד לרתך נירוסטה ואלומיניום. כל פעם אני מגלה שמשתלם לי יותר לתת את עבודת הריתוך לבעל מקצוע עם ציוד מתאים.
לרתך נירוסטה אפשר בco2 שיש לך, אולי צריך להחליף לארגון. לרתך אלומיניום גם אפשר עם רוב רתכות הco2.
לרתך נירוסטה עם טיג זה לא בעיה, אפשר אפילו לחבר לרתכת אלקטרודות זרם ישר ולעבוד בשיטת יצירת קשת והתחלת ריתוך. יש לזה שם אני שכחתי. לרתך אלומיניום זו בעיה צריך רתכת טיג עם זרם חילופין.
רתכת טיג סינית אפשר להביא בסביבות 2000 שח. אני יודע כי בטעות קניתי כזו. עובדת מעולה אבל רק זרם ישר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לפותח השירשור, אפשר לתכנן מיכל דלק עם פתח עליון שמחובר בברגים (עם אטם וכל זה כמובן) ואז יש לך גישה לפנים המיכל. אפשר לצבוע בצבע עמיד לדלק או אפשר אחרי שבנית את המיכל לשלוח לגילוון קר, אם האיש גילוון אומר שהפתח מספיק כדי שהכדוריות אבץ יכנסו אז זה הפתרון הכי טוב לדעתי.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מה לגבי מיכל דלק מפרוק?
הכי פשוט, עם כניסות ויציאות, נדמים וכו.
אפילו פקק.
מס' עצות אם אתה הולך לרתך לבד
1. ריתוך נירוסטה ברתכת MIG מצריך תערובת גזים וכדי לקבל ריתוך יפה צריך קצת ניסיון
2. ריתוך אלומיניום בMIG מצריך ידית עם מוליך טפלון ועדיף גם גלגל מזין מטפלון הריתוך קצת אגרסיבי ומצריך ניסיון
3. ריתוך נירוסטה ב TIG ריתוך עדין ויפה בפחים רצוי קצת ניסיון כדי לא לעוות את הפח ולרתך ללא נזילות עם מינימום חדירות
4. ריתוך אלומיניום בTIG מצריך להחליף מחט מתאימה וניסיון בריתוך אלומיניום
תוסיף רכישת רתכת ואביזרים ( מחטים בחבילות של 10 יחידות .דיזות וקרמיקה בבודדת)
וכן חבילה מינימלית מכילה 5 ק"ג של חוט ריתוך ול MIG גלגל קטן מכיל 5 ק"ג
אם אין לך כוונה להיכנס לנושא וללמוד לרתך יותר פשוט וזול ללכת לבעל מקצוע
אם אתה מתכוון ללמוד ולהתחיל לבצע פרויקטים אז זה בי"ס נחמד
בהצלחה
תודה על כל התגובות
שכנעתם וכנראה לאחל לבעל מקצוע לבנות אחד
מה אומרים שעדיף נירוסטה או אלומניום ?
אני יודע שכולם בונים מאלומיניום אבל יש לי כנראה חומר נירוסטה או שאין עדיפות ביצועית או אמינות לאורך שנים ?
Sent from my S60 using Tapatalk
מרכיב החומר לא היסטרי
אלומיניום עדיף מבחינת משקל
נירוסטה גם האיכותית ביותר ללא טיפול גשם ובוץ עם הזמן תראה ניצוצות חלודה
מבחינת אביזרם ( מופות ניפלים צנרת ) לאלומיניום יהיה לך קשה להשיג
לסיכום לך על נירוסטה תקפיד לשטוף אחרי ירידה לשטח ( תמיד אפשר לפרק ללטש ולהרכיב חזרה )
בהצלחה
נשארו עוד כמה בעלי מקצוע בארץ שמבצעים עבודה מרשימה...
חכו שאעלה את האלבום BSA שהם סיימו לבנות לי [emoji16]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200716/90e2d5746769a0e4c4825d66c72fb6a4.jpg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.