PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיקון מנוע סמוראי 1 ל' שנת 84



מתן הירש
13-07-20, 01:56
אהלן. אני יודע שהנושא דובר בעבר אבל אני מעלה אותו שוב כי הדיון האחרון מאוד ממזמן.
אני מאושר להצטרף למשפחת הסמוראים וקניתי סמוראי 84 פתוח, רק שיש לו בעיה שהוא עובד על 3 בוכנות בלבד (בדקתי ע"י ניתוק ראש הפלאג ולא היה שינוי במנוע). אני מתלבט על לבצע אוברול למנוע לבדי (אני בא לשיפוץ עם 2 ידיים טובות +-, מד מומנט, ספר רכב והרבה נחישות)
ראיתי המון קיטים לשיפוץ באיביי אבל הבנתי שיש קיטים באיכות מאוד גרועה ואני חושש לקנות ולגלות שסתם הכסף ירד לטמיון. עכשיו השאלות:
1.מישהו יודע להמליץ מניסיון אישי על קישור באיביי/מקום בארץ שמוכר קיט שיפוץ למנוע (מנוע F10A)?
2. מישהו מוכר מנוע כזה במקרה?
3. איך לבדוק שהקיט שאני מזמין הוא באיכות טובה?
4.אשמח לשמוע כל רעיון אחר לתיקון הבעיה או מישהו שנתקל במשהו דומה בעבר!

מתן

חנן-ג'יפולוג
13-07-20, 09:15
יש עוד כמה בדיקות שאתה צריך לעשות לפני שאתה רץ להזמין סט שיפוץ.

בדקת קומפרסיה? leakage? מה התוצאות, לפני והחדרת שמן?

הרמת מכסה שסתומים? בדקת כיוון שסתומים? היה משהו חריג?

אם החלטת שהבוכנה והצילינדר לא תקינים, כדאי לבדוק שהראש ראוי לשיפוץ והחזרה לעבודה. להרים קסוות מיסבי גל זיזים. לבחון היטב אותן ואת גל הזיזים. אם שרוט, אין מה להחזיר את הראש הזה, ויתכן ששווה כבר להחליף מנוע מושלם. אם יש ספק, לבדוק מרווח שימון עם פלסטיגייג'. אל תסמוך בקטע הספציפי הזה על משפצי ראשים. יש להם נטייה להחליט שהכול בסדר, ואתה מוצא את עצמך שוב עם מנוע הרוס לאחר כ10000 ק"מ.

מתן הירש
22-07-20, 15:56
יש עוד כמה בדיקות שאתה צריך לעשות לפני שאתה רץ להזמין סט שיפוץ.

בדקת קומפרסיה? leakage? מה התוצאות, לפני והחדרת שמן?

הרמת מכסה שסתומים? בדקת כיוון שסתומים? היה משהו חריג?

אם החלטת שהבוכנה והצילינדר לא תקינים, כדאי לבדוק שהראש ראוי לשיפוץ והחזרה לעבודה. להרים קסוות מיסבי גל זיזים. לבחון היטב אותן ואת גל הזיזים. אם שרוט, אין מה להחזיר את הראש הזה, ויתכן ששווה כבר להחליף מנוע מושלם. אם יש ספק, לבדוק מרווח שימון עם פלסטיגייג'. אל תסמוך בקטע הספציפי הזה על משפצי ראשים. יש להם נטייה להחליט שהכול בסדר, ואתה מוצא את עצמך שוב עם מנוע הרוס לאחר כ10000 ק"מ.

אהלן וקודם כל תודה על התשובה!
קומפרסיה נבדקה:
מהרדיאטור למפלג-
צילנדר 1- 120 psi
צילנדר 2- 118 psi
צילנדר 3- 113 psi
צילנדר 4- 129 psi

לא עשיתי עם החדרת שמן אבל להבנתי זו קומפרסיה נמוכה מאוד גם ככה. (את שאר הבדיקות אין לי את הכלים והידע לעשות כרגע)
עכשיו אחדד את השאלות כי הבנתי ששאלתי באוויר,
אני רוצה מאוד לעשות שיפוץ מלא למנוע משתי סיבות:

א. אחרי שהבנתי משיחות עם שלושת הבעלים האחרונים שהם בקושי החליפו שמן מנוע.
ב. הסיבה העיקרית שאני רוצה ללמוד ולהבין את המנוע ובינתיים למדתי המון משיפוצים קטנים אחרים בסמוראי.

אנסה להתמקד בשאלות:
1. יש בעל מקצוע שיכול שאני יכול להביא לו את המנוע להסתכלות ויתן לי הערכה לגבי מצב ראש המנוע?

2. כנל לגבי גל הזיזים.

3. מחפש עדיין ספר רכב לסמוראי sj400 (שנת 84).
כרגע אני עובד לצערי רק עם ספר של שנת 86.

ishc
22-07-20, 17:02
יש את עומרי ששיפץ טנדר 84 מהיסוד ונראה לי ששווה לך ליצור איתו קשר ולהתייעץ איתו.
אם יש לך פייסבוק אני יכול לקשר אתכם (אני tsahi grimberg) שם גם כי הוא לא כלכך פעיל פה וגם כי אני לא בטוח אם הוא חי פה בארץ כרגע.

מתן הירש
22-07-20, 18:24
אתה צודק, עקבתי אחרי כל השירשורים/ והסרטונים/ והכתבות שלו. למישהו יש את הטלפון שלו?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

מתן הירש
14-08-20, 19:20
קשור בעקיפין,בגלל שאי אפשר מפאת זמן לעשות הכל לבד לצערי. מישהו ממליץ על הדייקן מפ"ת לשיפוץ המנוע?
המלצה למישהו אחר שמשפץ מנועי F10A?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

יונימוג אדום
14-08-20, 19:42
העסק שלי ממוקם 100 מטר מהדייקן פ"ת אולם מנועים וחלקיהם אני שולח אך ורק לליאון ברזאני ( הם בני דודים ) - 050-7677800 .
הבחור מיקצוען אמיתי ועובד במו ידיו ( אצל הדייקן - יש עובדים ) , הבחור נולד לתוך העסק הזה והוא גם ג'יפאי בנשמה .
אינני יודע אם גם יסגור את המנוע או רק חריטות .
קח בחשבון שמנוע סמוראי הוא מנוע קצת בעייתי לשיפוץ - חייבים חלקים מקוריים !!!!
יש לך גם את ארז סנטו - 054-4434580 , בעל מקצוע אמיתי וישר תותח אמיתי בסמוראי , אולם אינני יודע אם יש לו זמן או חשק לעשות מנוע .

אילן

מתן הירש
14-08-20, 19:48
העסק שלי ממוקם 100 מטר מהדייקן פ"ת אולם מנועים וחלקיהם אני שולח אך ורק לליאון ברזאני ( הם בני דודים ) - 050-7677800 .
הבחור מיקצוען אמיתי ועובד במו ידיו ( אצל הדייקן - יש עובדים ) , הבחור נולד לתוך העסק הזה והוא גם ג'יפאי בנשמה .
אינני יודע אם גם יסגור את המנוע או רק חריטות .
קח בחשבון שמנוע סמוראי הוא מנוע קצת בעייתי לשיפוץ - חייבים חלקים מקוריים !!!!
יש לך גם את ארז סנטו - 054-4434580 , בעל מקצוע אמיתי וישר תותח אמיתי בסמוראי , אולם אינני יודע אם יש לו זמן או חשק לעשות מנוע .

אילןתודה רבה אילן!

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

im_ri
15-08-20, 18:40
יש את עומרי ששיפץ טנדר 84 מהיסוד ונראה לי ששווה לך ליצור איתו קשר ולהתייעץ איתו.
אם יש לך פייסבוק אני יכול לקשר אתכם (אני tsahi grimberg) שם גם כי הוא לא כלכך פעיל פה וגם כי אני לא בטוח אם הוא חי פה בארץ כרגע.

צופה מהצד מידי פעם וחולם להתחיל לכתוב על שיפוץ הוואן :)
מתן, מוזמן לכתוב בפרטי.

מתן הירש
16-08-20, 21:40
מעדכן פה את כל מען דבעי, החלטתי לוותר על המקוריות ואחליף את המנוע קומפלט במקום לתקן. אולי בעתיד יהיה זמן ידע וכסף לשיפוץ

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

im_ri
29-08-20, 12:10
לא אמרת לאיזה מנוע אתה מחליף :)

מתן הירש
01-09-20, 13:15
תיכננתי להחליף ל1.3, אבל האמת שכואב לי לזרוק הצידה מנוע (וגיר בהתאמה) שעובד בסה"כ. רק כי אין לי זמן לפתוח אותו. לכן אפתח את המנוע בפעם הבאה שאהיה בבית ואעדכן בממצאים.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

מתן הירש
09-09-20, 10:13
אז הוחלט לנסות לשפץ! אני רוצה להתחיל מלשלוח את הראש מנוע לשיפוץ. מישהו מכיר את עסאף באז"ת לוד ויודע להמליץ עליו? הוא הציע לי תמורת 500 שח שיפוץ מלא של הראש (יישור,ניקוי, ריתוך חורים וכיוון). זה מחיר טוב? 50https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200909/af8f1954b69835135e1518101023e47f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200909/78f83499559668d7c323091c6c0692cf.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200909/c05d721d55680d40898d03c429d8683f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200909/61c1fbd43689fcddb5dc66ac5e63ed49.jpg

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

שגיא S
09-09-20, 12:44
תיכננתי להחליף ל1.3, אבל האמת שכואב לי לזרוק הצידה מנוע (וגיר בהתאמה) שעובד בסה"כ. רק כי אין לי זמן לפתוח אותו. לכן אפתח את המנוע בפעם הבאה שאהיה בבית ואעדכן בממצאים.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

בשביל להתקין מנוע 1300 על סוזוקי 1984 צריך לעשות כל מניי שינויים בנוסף למנוע עצמו - שינוי מיקום תושבות מנוע בשלדה, החלפת רדיאטור (כולל החלפת תושבות שלו), כנראה הגיר הישן לא יתאים ואז צריך גיר חדש וכו'..

-->