PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות בקניית ג'יפ ראשון



עידן.א
14-07-20, 10:14
קצת רקע: אני בן 22, השתחררתי לפני חצי שנה משירות קבע. מאוד אוהב לטייל בארץ וכבר שנים חולם לקנות ג'יפ שאוכל לחרוש איתו את הארץ ולהגיע לכל המקומות שפרייבט לא יכול.
אין לי ניסיון בכלל באחזקת ג'יפ יש ניסיון סביר בנהיגות שטח (סופה ורנגלר בצבא).
מחפש רכב שיתאים גם כרכב יומ-יומי לנסיעות כביש ארוכות יחסית וגם לנסיעות שטח קלות.


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? -22,000 גג
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? - לא מתכנן לעשות שיפורים רציניים - תיקונים ותחזוקה בלבד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? - כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? הכיוון הוא ג'יפון - 2 אנשים (4 בלחץ מדי פעם) כן מתכנן לישון הרבה בשטח,אבל לא עם יותר מ2 אנשים ברכב.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול- אני רוצה רכב שיהיה גם ליומ-יום, וגם לנסיעות של כמה ימים בדרום הרחוק, אין לי הערכה מדויקת לק"מ אבל לפחות בחצי שנה הקרובה אני מתכנן לטייל הרבה.

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?,רכב יומ-יומי. אבל יכול לסבול כמה ימים שהוא יהיה מושבת במוסך מדי פעם.

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? - הרוב המוחלט במוסכים,אולי בעתיד תחזוקה קלה בעצמי.

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מרכז, אזור ת"א

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בתור התחלה נסיעות שטח קלות בלבד, אני לא מחפש מעלים ומדרגות מסובכים, זה לא מה שמושך אותי... בעיקר דרכים כבושות בדרום אבל עם אפשרות לעבוד איזה סלע מאתגר מדי פעם.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? בצבא זיכיתי לנסוע הרבה בשטח עם סופה ורנגלר (חלום) אז יש לי ניסיון סביר בנסיעות שטח ורכבי 4X4, לא מתכנן להצטרף לקבוצה כלשהיא.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין מקומות ספציפים, שוב אומר, לא מחפש מעלים ומעברים קשים... בעיקר שבילים כבושים ואיזה מדרגה קלה מדי פעם.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? - אין תנאי סף - חשוב שיהיה חסכוני (עד כמה שאפשר) ואמין.

א. גיר אוטומטי/ידני מעדיף ידני בשביל החסכון בדלק
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא ממש משנה, הבנתי שדיזל עדיף (תקנו אותי אם אני טועה)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)חד משמעית קצר\ג'יפון
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? על בסיס התקציב הכיוון הוא שנות ה2000 המוקדמות.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הכיוון הטבעי הוא ג'ימני, אבל שמעתי מכמה בעלים שלו שהוא לא הכי נוח לנסיעות יומ-יומית ואני צריך שהרכב גם יוכל לסבול נסיעות ארוכות על כביש 6 לדרום\ צפון באופן קבוע. + חושש שהוא קטן מדי לטיול של 3-4 אנשים האפשרות השניה שהסתכלתי עליה (במסגרת התקציב) היא ניסאן טראנו קצר (2000) אבל לא מצאתי עליו מספיק מידע (יתרונות\חסרונות)


שורה תחתונה:
אני מחפש רכב שטח ראשון קטן שיכול להחזיק גם כרכב יומ-יומי לנסיעות כביש ארוכות וגם לנסיעות שטח קלות בדרכים כבושות. לא מחפש חיית שטח שתעבור כל מכשול. התקציב נמוך אני יודע אבל בגילי זה מה שאני יכול להרשות ואני מוכן להתפשר איפה שצריך. עוד נקודה קטנה וקצת משונה: אני צלם במקצועי (בתחילת דרכי) אני מצלם המון טיולים ונוף אז אני צריך שהרכב יראה טוב בתמונות (קיה ספורטאז' למשל לא בא בחשבון ;))
אשמח מאוד להמלצות, תודה מראש לכל העונים!

geva dover
14-07-20, 10:17
קצת רקע: אני בן 22, השתחררתי לפני חצי שנה משירות קבע. מאוד אוהב לטייל בארץ וכבר שנים חולם לקנות ג'יפ שאוכל לחרוש איתו את הארץ ולהגיע לכל המקומות שפרייבט לא יכול.
אין לי ניסיון בכלל באחזקת ג'יפ יש ניסיון סביר בנהיגות שטח (סופה ורנגלר בצבא).
מחפש רכב שיתאים גם כרכב יומ-יומי לנסיעות כביש ארוכות יחסית וגם לנסיעות שטח קלות.


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? -22,000 גג
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? - לא מתכנן לעשות שיפורים רציניים - תיקונים ותחזוקה בלבד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? - כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? הכיוון הוא ג'יפון - 2 אנשים (4 בלחץ מדי פעם) כן מתכנן לישון הרבה בשטח,אבל לא עם יותר מ2 אנשים ברכב.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול- אני רוצה רכב שיהיה גם ליומ-יום, וגם לנסיעות של כמה ימים בדרום הרחוק, אין לי הערכה מדויקת לק"מ אבל לפחות בחצי שנה הקרובה אני מתכנן לטייל הרבה.

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?,רכב יומ-יומי. אבל יכול לסבול כמה ימים שהוא יהיה מושבת במוסך מדי פעם.

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? - הרוב המוחלט במוסכים,אולי בעתיד תחזוקה קלה בעצמי.

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מרכז, אזור ת"א

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בתור התחלה נסיעות שטח קלות בלבד, אני לא מחפש מעלים ומדרגות מסובכים, זה לא מה שמושך אותי... בעיקר דרכים כבושות בדרום אבל עם אפשרות לעבוד איזה סלע מאתגר מדי פעם.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? בצבא זיכיתי לנסוע הרבה בשטח עם סופה ורנגלר (חלום) אז יש לי ניסיון סביר בנסיעות שטח ורכבי 4X4, לא מתכנן להצטרף לקבוצה כלשהיא.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין מקומות ספציפים, שוב אומר, לא מחפש מעלים ומעברים קשים... בעיקר שבילים כבושים ואיזה מדרגה קלה מדי פעם.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? - אין תנאי סף - חשוב שיהיה חסכוני (עד כמה שאפשר) ואמין.

א. גיר אוטומטי/ידני מעדיף ידני בשביל החסכון בדלק
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא ממש משנה, הבנתי שדיזל עדיף (תקנו אותי אם אני טועה)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)חד משמעית קצר\ג'יפון
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? על בסיס התקציב הכיוון הוא שנות ה2000 המוקדמות.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הכיוון הטבעי הוא ג'ימני, אבל שמעתי מכמה בעלים שלו שהוא לא הכי נוח לנסיעות יומ-יומית ואני צריך שהרכב גם יוכל לסבול נסיעות ארוכות על כביש 6 לדרום\ צפון באופן קבוע. + חושש שהוא קטן מדי לטיול של 3-4 אנשים האפשרות השניה שהסתכלתי עליה (במסגרת התקציב) היא ניסאן טראנו קצר (2000) אבל לא מצאתי עליו מספיק מידע (יתרונות\חסרונות)


שורה תחתונה:
אני מחפש רכב שטח ראשון קטן שיכול להחזיק גם כרכב יומ-יומי לנסיעות כביש ארוכות וגם לנסיעות שטח קלות בדרכים כבושות. לא מחפש חיית שטח שתעבור כל מכשול. התקציב נמוך אני יודע אבל בגילי זה מה שאני יכול להרשות ואני מוכן להתפשר איפה שצריך. עוד נקודה קטנה וקצת משונה: אני צלם במקצועי (בתחילת דרכי) אני מצלם המון טיולים ונוף אז אני צריך שהרכב יראה טוב בתמונות (קיה ספורטאז' למשל לא בא בחשבון ;))
אשמח מאוד להמלצות, תודה מראש לכל העונים!



אתה לגמרי צודק, גימני הוא הפתרון הכי טוב בשבילך. אחזקה זולה בטירוף קטן וממזר בשטח.
אם אתה רוצה אולי משהו יותר נוח תנסה אולי גרנד ויטרה 2001-2002, פחות עבירות בשטח אבל יותר נוחות בכביש.
אני במצב שלך הייתי לוקח גימני, חד משמעית.

ishc
14-07-20, 10:50
צריך לעשות באנר בראש הפורום:
עד גיל 30 בלי ילדים תקנה גימני/סמוראי/ויטרה ועזוב אותנו באמאשלך'
[emoji12][emoji12][emoji12]

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Yaki5500
14-07-20, 10:51
ג'ימני
זה הרכב בשבילך
לך תעשה נסיעת מבחן על כביש מהיר כי אם תוכל לסבול אותו בכביש הוא יתן לך כל מה שבקשת ויותר

אם יש לך אפשרות לדחות את הסיפור בכמה חודשים ולגייס עוד כמה אלפים אז ב-30,000 כבר יש לך ג'ימני עם נתונים טובים
22 קצת גבולי אבל לא בלתי אפשרי



Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

asypeer
14-07-20, 13:42
ג׳ימני ב22 זה לקנות צרות של מישהו אחר


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
14-07-20, 16:23
בשביל הספורט נכנסתי ליד 2 והזנתי חיפוש על סמוראי, גימני, ויטרה וגראנד ויטרה.
כולם עד 25 אל"ש
כולם גיר רגיל
עלו 14 אופציות, כנראה שלפחות אחת היא בסדר.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Asaf-a
14-07-20, 18:18
אין חיה כזו גרנד ויטארה ידנית.
ולא סביר שיש גרנד ויטארה תקינה וסבירה ב25.
לפחות בדגם זה, כנראה הזנת נתונים שגויים.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

asypeer
14-07-20, 18:19
יש עד 2003 גרנד ויטרה דור 1 ידנית


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
14-07-20, 18:22
אתה בטוח שזה גרנדה גרנדה...?
למיטב ידיעתי זה ויטארה ללא הגרנד...

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

asypeer
14-07-20, 18:23
למיטב ידיעתי, אתה טועה..
החזקתי כזאת כמה שנים ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yaki5500
14-07-20, 18:29
יש ויש
אבל להיתלות באיזה דגם איזוטרי ונדיר זה גם לא רעיון טוב. רצוי לשמור על ראש פתוח ולהרחיב את החיפוש כך שניתן יהיה לתעדף רכבים על מצבם ולא על פי הסמל שבחרטומם או מספר הדוושות שבעמדת הנהג

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Asaf-a
14-07-20, 18:30
אוקי, מתנצל על ההטעיה, זכרתי לא נכון

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

שמעון.פ
14-07-20, 18:42
פות"ש שם דגש על נוחות נסיעה וחסכון בדלק.
לא מחפש עבירות ומסתפק בנסיעות שטח קל/דרכים כבושות.

ג'ימיני, סמוראי, וויטרה, רחוקים מלספק נוחות נסיעה.
גרנד ויטרה קצרה (2001- 2006), דיי נוחה אבל לא ממש חסכונית.

דסטר היה מושלם, אבל רחוק מהתקציב.

דייהטסו טריווס, ככל שידוע לי, חסכונית עם עבירות בסיסית.
ונכנסת בתקציב של 25000

איל מ
14-07-20, 19:11
שמעון הכל נכון, אבל אז אתה מתעלם מהחוק של לדחוף לפותש את מה שאתה רוצה, ולא את מה שהוא ביקש.
עזוב,
זה במילא יגמר בטויוטה.

asypeer
14-07-20, 19:30
גרנד ויטרה ידנית, לפחות בדלק, די חסכונית. סביב 1-12 לליטר. הג׳ימני האוטומט עשה 1-8 והויטרה הידנית עשתה 1-13 בבינעירוני.

בכללי, מבחינת עלות חלקים - כל משפחת בוזוקי די זולה לאחזקה. הרפרס שלי זה הפאג׳רו של אבי שכל כניסה למוסך זה 4 ספרות, לא משנה מה נעשה ברכב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yaki5500
14-07-20, 19:43
משפחת בוזוקי זה טוב חחחח

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->