התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חושב על שבי ואן 4x4



בוזי
16-07-20, 20:54
שלום חברי המכובדים,
לאחרונה נכנס לי ג׳וק חדש לראש - אחרי כשנה וחצי עם מוטורהום, ממש התרגלתי לרעיון של מקלחת חמה, מיטה נוחה, חימום, מיזוג ומטבח שלא צריך לקפל לתוך ארגזים. החיסרון היחיד שלו הוא, שהוא לא... ובכן, לפחות הוא לא אמור לנסוע בשטח. כמובן שהוא גם מוגבל ביכולת העבירות ובנוסף, לאורך זמן הוא פשוט יתפרק.
התחלתי לחשוב על וואן 4x4. הרכב יסע רק לטיולים, יסיע מקסימום 6 אנשים וילין כמה שייכנסו.
שדרוגים כמו מים חמים, מערכת סולארית קטנה, מטבחון ופינת ישיבה ייבנו באופן עצמאי.
התחלתי לחפש ומצאתי את המועמדת שבתמונה. מדובר בשבי ואן G20 שנת 93, הסבה של קוויגלי. מנוע 5.7 מתומן גלילים, הזרקת TBI, גיר 400(?), צמיגי 235x85R16 לא ברישיון.
הלכתי לראות את הרכב ובדקתי באופן שטחי.
מכנית הרכב במצב סביר, יש כמה ריג׳קטים שיטופלו ע"י המוכר. קוסמטית ככה ככה.... היה רכב עבודה, וזה ניכר. שום דבר קריטי, אבל לא מעט ריג׳קטים קטנים. ועכשיו לשאלות:
1. צריכת הדלק ידועה כשערורייתית. האם ניתן להסב חוקית לגז?
2. כמה שטח הדבר הזה יכול לעשות? לא מחפש לעשות איתו עבירות אקסטרים, יותר כמו טיולי מדבר של כמה ימים והתמודדות עם מה שיבוא בדרך. מפעם לפעם לטפס על איזו גבעה ולשבת שם בשקט. ובשביל שקט צריך 4X4...
3. האם אפשר לטפל עצמאית? מחיפוש בפורום, הדעות חלוקות. חלק אומרים שהגישה איומה וחלק אומרים שאחרי הסרת החופה הפנימית הגישה קלה.
5. האם אפשר להגביה את הגג בכמה סנטימטרים? נגיד כמו לפרק את הגג ולהרכיב אותו על ספייסר.
4. מה עוד אני צריך לדעת ע"מ לקחת החלטה?
אשמח לכל תובנה.
****עריכה**** 5. כמה שווה רכב כזה לדעתכם?
תודהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200716/216eccffc0a0304b65c37e954bc98112.jpg

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Yaki5500
16-07-20, 21:13
המוסכניק שלי בעבר מחזיק רכב כזה ומאותה סיבה. אני יכול לקשר ביניכם ואני בטוח שהוא ישמח לענות על שאלות

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-07-20, 21:27
מידת הצמיגים..
המקור זה קורקינט ביום טוב.
תבדוק מה ניתן להכניס לרשיון.

נהגת עליו?

בכביש זה התנהגות של פיל שיכור.
בשטח זה חוויה מעניינת שלא לומר מפחידה לפעמים, כל שפצ קטן מוקצן בגלל גובה הישיבה.

נדב42
16-07-20, 21:31
לגבי גז אני מניח שכן, אבל יהיה יקר יחסית כי כנראה יהיה צורך להגיש תוכניות חדשות או שקר כלשהו אחר כדי לאשר התקנה ראשונה מסוגה.

הכתובת לעניין הוא כמובן ערן המסוקס..

shmulikbg
16-07-20, 22:19
בדקת את של ידידנו?

דרור ברלי
16-07-20, 23:09
היה מטייל איתנו בשומרון אחד כזה. אתה בטח זוכר - של יוני. נתקע על איזו בעיה עוד לפני שהתחיל הטיול שלנו בנחל בזק עילי.

צמיגים 265/75R16, נעול כפול.
5.7 TBI, בהמה אמיתית. אוטו כבד, מגושם ושתיין בנזין סופני. אגב - נסע על גז.
עם נעילות, העבירות מפתיעה ביותר. צלח די בקלות את ציר נחל תאנים (ליד קדומים. טכני מאוד, בולדרים ומדרגות גדולים מאוד), עלה כמו גדול לסרטבה, לקבר שיך אבו יזיד ועוד מקומות סו-קולד "בעייתיים".
לגדי צוקר היה אחד כזה 6.5 דיזל נעול כפול. עלה את זיק.
תסכים שזה הרבה מעל כל מה שתחלום שצריך בשביל קמפר.

מה שהפריע לו זה בעיקר המידות המפלצתיות בכל מיני מעברים צפופים, איום ונורא בשפ"צים.
למרות היכולות הגבוהות, זה לא רכב לעבירות אבל כקמפר 4X4 גדול ונוח, זה אוטו מאוד מתאים ומעניין. רק שצריך לעבור לגז כי לנסוע איתו על בנזין זה אפעס, התאבדות כלכלית.

איל מ
16-07-20, 23:46
אני מפנטז לא מעט על שימוש דומה, אבל על פלטפורמה של ראם. והחלום הרטוב הוא קמפר לא קבוע שניתן לפרק ולחבר מהארגז לפי צורך. בחו"ל יש לא מעט כאלה. אפילו יודעים לע וד על רגליים עצמאיות, ואתה נכנס אליהם ברברס, מוריד על האוטו ומחבר.
דודג' ראם די חדשים נמכרים בלא הרבה כסף.

ד ו ר ו ן
17-07-20, 08:04
אני מפנטז לא מעט על שימוש דומה, אבל על פלטפורמה של ראם. והחלום הרטוב הוא קמפר לא קבוע שניתן לפרק ולחבר מהארגז לפי צורך. בחו"ל יש לא מעט כאלה. אפילו יודעים לע וד על רגליים עצמאיות, ואתה נכנס אליהם ברברס, מוריד על האוטו ומחבר.
דודג' ראם די חדשים נמכרים בלא הרבה כסף.
בבקשה.
תוצרת עצמית, צולם בכינרת ברשות הבעלים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200717/e757fe8ffa8d9e86534d152e2d5a1706.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200717/be1011a89f7a8c487adb1bb76629db5f.plistht tps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200717/39a3fafd56599f1db1568e57bd40d85c.plist

asafpeleg
17-07-20, 08:28
אני מפנטז לא מעט על שימוש דומה, אבל על פלטפורמה של ראם. והחלום הרטוב הוא קמפר לא קבוע שניתן לפרק ולחבר מהארגז לפי צורך. בחו"ל יש לא מעט כאלה. אפילו יודעים לע וד על רגליים עצמאיות, ואתה נכנס אליהם ברברס, מוריד על האוטו ומחבר.
דודג' ראם די חדשים נמכרים בלא הרבה כסף.יש גם לפחות 1 כזה בארץ, לשכן שלי. מתאים לארגז של ה GMC סיירה שלו , עם 4 רגליים חשמליות.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

mrivel
07-02-22, 16:17
שלום חברי המכובדים,
לאחרונה נכנס לי ג׳וק חדש לראש - אחרי כשנה וחצי עם מוטורהום, ממש התרגלתי לרעיון של מקלחת חמה, מיטה נוחה, חימום, מיזוג ומטבח שלא צריך לקפל לתוך ארגזים. החיסרון היחיד שלו הוא, שהוא לא... ובכן, לפחות הוא לא אמור לנסוע בשטח. כמובן שהוא גם מוגבל ביכולת העבירות ובנוסף, לאורך זמן הוא פשוט יתפרק.
התחלתי לחשוב על וואן 4x4. הרכב יסע רק לטיולים, יסיע מקסימום 6 אנשים וילין כמה שייכנסו.
שדרוגים כמו מים חמים, מערכת סולארית קטנה, מטבחון ופינת ישיבה ייבנו באופן עצמאי.
התחלתי לחפש ומצאתי את המועמדת שבתמונה. מדובר בשבי ואן G20 שנת 93, הסבה של קוויגלי. מנוע 5.7 מתומן גלילים, הזרקת TBI, גיר 400(?), צמיגי 235x85R16 לא ברישיון.
הלכתי לראות את הרכב ובדקתי באופן שטחי.
מכנית הרכב במצב סביר, יש כמה ריג׳קטים שיטופלו ע"י המוכר. קוסמטית ככה ככה.... היה רכב עבודה, וזה ניכר. שום דבר קריטי, אבל לא מעט ריג׳קטים קטנים. ועכשיו לשאלות:
1. צריכת הדלק ידועה כשערורייתית. האם ניתן להסב חוקית לגז?
2. כמה שטח הדבר הזה יכול לעשות? לא מחפש לעשות איתו עבירות אקסטרים, יותר כמו טיולי מדבר של כמה ימים והתמודדות עם מה שיבוא בדרך. מפעם לפעם לטפס על איזו גבעה ולשבת שם בשקט. ובשביל שקט צריך 4X4...
3. האם אפשר לטפל עצמאית? מחיפוש בפורום, הדעות חלוקות. חלק אומרים שהגישה איומה וחלק אומרים שאחרי הסרת החופה הפנימית הגישה קלה.
5. האם אפשר להגביה את הגג בכמה סנטימטרים? נגיד כמו לפרק את הגג ולהרכיב אותו על ספייסר.
4. מה עוד אני צריך לדעת ע"מ לקחת החלטה?
אשמח לכל תובנה.
****עריכה**** 5. כמה שווה רכב כזה לדעתכם?
תודהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200716/216eccffc0a0304b65c37e954bc98112.jpg

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

הי בוזי - יצא לך אי פעם לבדוק את נושא הגבהת הגג? אפשרי? איך ניתן לעשות את זה חוקי?

תודה

-->