התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב עם מנוע דיזל - ממשיך לעבוד על שמן ללא אפשרות כיבוי



ofer_b
19-07-20, 19:05
במהלך חיפושים אחרי טרופר דיזל, אני קורא לא מעט פורומים וספרות טכנית בשביל לדעת לאן אני נכנס, לא מכיר דיזל...

נתקלתי בזה:

• If the oil level in the sump rises to the point that it enters the crankcase breather pipe, the
engine may start to run on it’s own oil. In this situation, in Holdens words : “ this may result
in an unintentional increase in engine speed, and possibly vehicle speed”.
If this happened, it would cause most people to get very alarmed, especially if it happened in
heavy traffic, driving at high speed, etc.. The engine will no longer respond to normal throttle
operation, and will continue to run even with the ignition switched off.
• In extreme cases, engines have been known to red-line and self destruct. In the UK, there
have been cases of engines being replaced free of charge by Isuzu.
• If a motorist is unfortunate enough to experience a run away engine, the best advice is to
immediately steer in a safe direction, engage the highest possible gear and jump on the
footbrake and hand brake together to stall the engine. Only depress the clutch or engage
neutral as a last resort as this will allow the engine to spin freely out of control.

בקצרה זה אומר, אם מפלס השמן במנוע עולה עד לגובה הנשם, יש מצב שמנוע ימשיך לעבוד על השמן שלו עצמו ללא יכולת לכבות אותו.
במצב כזה יש ללחוץ על הבלמים ובלם יד בכל הכוח על מנת לעצור אותו.

נשמע מפחיד... מה הסיכוי שכזה דבר קורה? תלוי תקלה כלשהיא?


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
19-07-20, 19:33
המפלס שמן עולה בגלל פריצה של אטם בתוך המזרק שמפריד בין השמן לסולר, הסולר עובר לשמן והמפלס מתחיל לעלות.
קרה מזמן בתחילת דרכו של הטרופר דיזל, מאז היו ריקולים(בעולם) בנושא עד שהמזרקים שודרגו ובאותו זמן גם הומלץ על שמן 5w40 סינטטי, יש הרבה מידע על זה ברשת וגם פה.

עם זאת, הרבה טרופרים מחליפים מזרקים, מנועים, וכו', חלקים שפורקו ומגיעים מחו"ל לא תמיד עברו את הריקול הנ"ל.
מסתובבים בשוק המשומשים עדיין גם מזרקים מסדרות ישנות מלפני הריקול.

זה בגדול, יש עוד סיבות של חדירת סולר לשמן אבל זה כבר סיפור אחר.

asafk
19-07-20, 21:34
באופן כללי, מנועי דיזל עלולים 'לרוץ' ואז אי אפשר לדומם - ואחד התרחישים הוא מנוע שמושך שמן ועובד עליו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
19-07-20, 22:16
סרט קצר שבסוף המנוע יוצא משליטה
לא לבעלי לב חלש וקשיי נשימה
רואים אותי רץ להביא לקחת מגבת רטובה ולחנוק את המנוע
זרקתי את המגבת לתוך מסנן האויר


https://www.youtube.com/watch?v=3Px_lOW8GtI

חנן-ג'יפולוג
19-07-20, 23:18
אכן, מוכר.
אני מכיר משאית רנו שפוצצה כך מנוע, ולאחי התפגרו בצורה כזו מנועים לשני טנדרים של איסוזו מדורות שונים.
בדיזלים מודרניים עם מצערת בסעפת היניקה, אחד התפקידים שלה הוא להיסגר בסגירת סוויץ' , ואז המנוע נחנק מחוסר אוויר גם אם יש לו דלק (שמן) לבעירה.

DavidL
19-07-20, 23:51
בטרופרים משנתון 99 עם המנוע דיזל 3 ליטר זאת היתה תופעה שכיחה ומפחידה. המנוע עולה בבת אחת לסל"ד גבוה מתפגר.

-->