התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת משאבת מים, סט טיימינג ורצועת מנוע בפורד פוקוס 2016



oyf
21-07-20, 08:53
שלום לכולם,

אני צריך להחליף משאבת מים, סט טיימינג ורצועת מנוע (אביזרים) בפורד פוקוס 2016.
האם כדאי להזמין את החלקים הנ"ל מחו"ל ולחסוך כ- 700-1,000 ש"ח ולבצע את ההחלפה במוסך ללא אחריות או לקנות ולהחליף במוסך ולקבל אחריות לשנה או 20,000 ק"מ?
מה הסבירות שהחלקים הנ"ל יתקלקלו תוך שנה?
אשמח לקבל המלצה על מוסך באזור רחובות שיש לו ניסיון בטיפול בפורד פוקוס 2016.
כמו כן, אשמח לקבל המלצה על יצרנים מומלצים לחלקי החילוף הנ"ל.

תודה רבה

אומי5
21-07-20, 09:00
יעזור אם תכתוב אזור, הרי לא תיסע חצי מדינה בגלל מוסך.

יש לי פוקוס 2011 שזה אותו דגם, אישית אני מטפל בשי-לי אור יהודה, אני בודאות משלם יותר, כי זה מוסך מורשה יבואן, אבל הם ממש צמודים לעבודה שלי ואני מרוצה מהשירות.
לא הייתי נוסע בשבילם יותר מזה עם רכב כמעט בן 10.

לעניות דעתי כל מוסך טוב שאתה מכיר אמור לדעת לטפל ברכב, זה לא אוטו אקזוטי או צרפתי.

oyf
21-07-20, 09:17
תודה על תגובתך. אזור שפלה-מרכז.
מה לגבי הזמנה מחו"ל והחלפה במוסך?

אומי5
21-07-20, 09:42
רוב המוסכים לא אוהבים שהלקוח מביא חלקים, החלקים הוא הם חלק מהרווח שלהם, והם לא שם בהתנדבות.

oyf
21-07-20, 09:51
לא כל כך התנדבות, על העבודה לוקחים כ- 1200 ש"ח כולל מע"מ.

איל מ
21-07-20, 09:54
לפי ההודעה המקורית, המוסך שלך מוכן להרכיב את החלקים שאתה מביא, פשוט לא נותן אחריות.
זה מקובל והגיוני (ואני לא מכיר אף מוסך שנותן אחריות על חלקים שהלקוח מביא).
תוודא שאתה לא משלם מיסים על החלקים. זה יכול להגיע כמעט ל40 אחוז. הבדל של 700-1000 שח הוא משמעותי, ואם לקחת בחשבון את ההתעסקות שזה עלול לגרום לך, אני לא רואה מניעה. אם אלו חלקים מקוריים, אין סיבה שלא יחזיקו שנים רבות.

oyf
21-07-20, 10:06
החלקים שמצאתי ברשת לא מקוריים, הם מהמותגים: SKF, INA, DAYCO, HEPU.
המותגים הנ"ל נחשבים לאיכותיים?

six 4 life
21-07-20, 10:18
מנסיון אל תתקרב לסט של SKF
DAYCO זו חברת רצועות מוכרת אבל לא יודע לגביי איכות המותחנים ומשאבת המים שלהם
אם יש לך אפשרות לסט מקורי וההפרש לא גדול מדי, זה שווה את ההשקעה

boaz avrahami
21-07-20, 10:29
מקווה שהנושא מוצה ואני לא גונב את השרשור.

איך הפורוס הזה היום?
היה לי בליסינג 2012 והחזרתי אותו אחרי 50 אקמ בגלל הגיר.

האם הבעיות נפתרו?
מה נקודות התורפה של האוטו כיום ממרומי גילו?


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

oyf
21-07-20, 10:32
הרכב שמדובר עליו בשרשור הוא לא אותו הדגם שהיה לך אלא זה שאחרי מתיחת הפנים. מנוע חזק 1.5 ליטר טורבו, 150 כ"ס, גיר אוטומטי פלנטרי 6 הילוכים, יציב על הכביש.

boaz avrahami
21-07-20, 11:00
היה לי את זה שאחרי מתיחת הפנים.
סטישן עם גיר רובוטי כפול מצמדים - אלא אם כן הייתה עוד מתיחה
אולי אני טועה בשנתון.

זה שכבר יש לו שליטה קולית בפונקציות הנוחיות.
125 כס למיטב זכרוני


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

אומי5
21-07-20, 11:13
יש עוד מתיחת פנים ב2016 והוחלף הגיר, חיצונית הן מאוד דומות עד זהות, חוץ מהחזית.
לי יש עם רובוטי מנוע 2000 בלי בעיות עד כה.

מעניין אם אפשר להסב לגיר אוטומטי מהדור החדש יותר.

Asaf-a
21-07-20, 11:26
ב2016 זו לא מתיחת פנים, דווקא חיצונית לא היה כמעט שינוי.
הלכו על החלפת לב וריאה...
את המנוע והגיר החליפו, דווקא שינוי מוצלח.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

oyf
21-07-20, 12:06
חוזר לנושא השרשור.
למישהו יש ניסיון עם משאבת מים של DAYCO או מותג מוכר אחר?

דרור ברלי
21-07-20, 15:42
"יציב על הכביש".... אהבתי את האנדרסטייטמננט...

אני מהמכורים לפוקוס. הרכב אמין מאוד ומהנה לנהיגה כמעט ללא תחרות. בחניה מתפננות 2002 סדאן 1.6 אוט' ו-2010 סדאן 1.6 אוט'. הייתי יותר מאשר שמח אם שתיהן היו האצ'בק/סטיישן 2 ליטר ידניות, אבל בישראל זה מה יש.


בכל ארבעת הדורות שלה (דור חדש הושק לא מזמן בישראל) פורד פוקוס היא המשפחתית עם מאפייני ההתנהגות הדינמיים הטובים ביותר בסגמנט באופן מסורתי. שילוב ללא תחרות של נוחות מעולה עם התנהגות נהדרת, כמעט ספורטיבית. היתרון של פורד-אירופה על כל שאר היצרנים בתחום כיול שילדות הנעה קדמית, מתלים ומערכות היגוי, הוא חד משמעי ובלתי מעורער כבר 40 שנה.

כאן מדובר בדור השלישי של הפוקוס, מ-2011 עד 2019. זו אותה מכונית, אבל בדגמי 2011-2014 יש מנוע 1.6 אטמוספרי 125 כ"ס (מנוע מצויין) וגיר Powershift רובוטי דו-מצמדי עם 6 מהירויות (גיר מחורבן ולא אמין שחירב את השוק של האוטו, פגע תדמיתית באופן כמעט אנוש במוניטין המותג כולו וגרם להפסקת היבוא). מ-2015 הוחלפה יחידת ההנעה למנוע Ecoboost 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס וגיר פלנטרי 6 מהירויות. בדגם הזה לצד ההתנהגות המצטיינת, גם הביצועים מעולים והמכניקה אמינה, אבל הנזק התדמיתי כבר נגרם ושמירת הערך של כל הפוקוסים, מכל השנים והדגמים - בקאנטים.
למי שמחפש רכב משפחתי מעולה ונוח במחיר אטרקטיבי זו מציאה אמיתית. למי שמוצא אחת ידנית - לחטוף!


לא מכיר DAYCO. אני משתדל להיצמד לחלפים המקוריים של מוטורקראפט.

boaz avrahami
21-07-20, 15:52
תגיד דרור,

מה המשותף במרכב/מתלים בין הפוקוס לבין מאזדה ו/או וולוו?

ועד כמה הגיר הרובוטי הפאוורשיפט של דור 3 MK1 בעייתי?
קראתי שהיה עדכון תוכנה/ תיקון מוצלח והארכת אחריות לגביו.
מה נכון?

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

יונתןמצפה
21-07-20, 16:05
למי שמחפש רכב משפחתי מעולה ונוח במחיר אטרקטיבי זו מציאה אמיתית. למי שמוצא אחת ידנית - לחטוף!
.

דרור, מסכים עם כל מילה.
תמשיך...
בסוף עוד תעלה את הערך של הידנית הפרטית שלי, בציר 2013. [emoji846]

כרגע לא למכירה...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

דרור ברלי
21-07-20, 16:14
תגיד דרור,

מה המשותף במרכב/מתלים בין הפוקוס לבין מאזדה ו/או וולוו?

ועד כמה הגיר הרובוטי הפאוורשיפט של דור 3 MK1 בעייתי?
קראתי שהיה עדכון תוכנה/ תיקון מוצלח והארכת אחריות לגביו.
מה נכון?

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94


מאזדה 3 דור ראשון יושבת על פלטפורמה של פוקוס דור 2 (2005-2011).
המאזדה הרבה פחות מרווחת מהפוקוס, יותר נמוכה וקלה וקצת יותר נמרצת, אבל ההיגוי קל יותר ועם פחות תחושה וכיול המתלים פחות מוצלח. המאזדה מתנהגת מצויין אבל המתלים שלה נוקשים ו"מתרסקים" על שיבושי כביש. לפוקוס הגה עדיף, מדויק יותר, עם יותר תחושה ומשקל. היא מתנהגת לא פחות טוב אבל הרבה יותר נוחה. אולי כי היא קצת כבדה יותר.

בפוקוס דור 2 עם מנוע 2 ליטר, המנוע הוא של מאזדה. דומה/זהה למנוע ה-2 ליטר של המאזדה 3 ו-6. אם אני לא טועה גם הגיר האוטומטי דומה (פלנטרי 4 מהירויות עם טיפטרוניק). אוטו פשוט ולכן אמין ומוצלח. באופן כללי דור 1 ודור 2 של הפוקוס מצויינים ואמינים מאוד. כרכב משפחתי מרווח, נוח, מהנה לנהיגה, אמין ובעיקר זול (מחירי ארבע ספרות מצחיקים) קשה לי להצביע על משהו טוב יותר.

בדור השלישי, גיר הפאוורשיפט הוא אולי הנפילה הכי גדולה של פורד אי פעם מבחינת המכניקה ואחד ה"כוכבים" שאחראים לדעה (המוצדקת לטעמי האישי) שגיר דו-מצמדי זה משהו שאסור להתקרב אליו בשום רכב יומיומי שהאמינות ועלויות התחזוקה שלו הם פקטור חשוב יותר מביצועים וצריכת דלק. "לא אמין" זה בעדינות מרובה. אנדרסטייטמנט פרוע.
בזמנו דובר על יותר מ-25% הפעלות אחריות בעניין גיר שזה מספר מבהיל כי אנחנו מדברים כאן על מכונית שנמכרה במספרים גדולים ביותר (היתה המכונית נמכרת ביותר בישראל ב-2011-2012, בעיקר לחברות הליסינג). הצרות עם הגיר הגיעו מהר מאוד ובגלל הגיר הזה המכירות של כלל דגמי הפוקוס צנחו לכמעט אפס והייבוא הופסק. צריך יותר מזה?...... חוץ מהגיר זה רכב מעולה. לכן אני אומר שמי שמוצא ידנית - שיחטוף אותה מיד. הידניות נדירות בישראל ומאוד מבוקשות על ידי אוהבי נהיגה, ולכן גם נסחרות במחירים גבוהים בהרבה.

בכל הדגמים מערכת חשמל מצויינת ואמינה, אבל הפלסטיקה לא הכי איכותית - כל מיני דברים קטנים מתייבשים מהשמש ומשתחררים (סכי שמש, חלקי פלסטיק קטנים, גומיות אטימה של הדלתות שמשתחררות וכו'). זה יכול אולי להציק קצת למי שרגיל לאיכות הרכבה יפנית, אבל בהשוואה לצרפתיות שמתפוררות לך בידיים, מדובר באיכות של רולס-רויס ומרצדס. לא פחות.

raanan
21-07-20, 16:38
אחחח, פוקוס
זבל על 4 גלגלים ! כן כן !
אחת חדשה לחלוטין (לא זוכר שנתון ) תקעה אותי יום שלם באילת לאחר צ'קאאוט מהמלון.
בסוף דרשה החלפת מצערת.

הלאנטיס הוותיקה הוחלפה בפוקוס 2007 מנוע 2000 יד 1 עם קמ' אפסי למשך חצי שנה.
הוצאתי עליה בחצי שנה כמו תחזוקת ויטארה, לאנטיס וקוואליר ביחד של כמה שנים ....

הוחלפה ב B4 , לא הכי זולה לאחזקה, אבל לפחות את המספר של "שגריר" שכחתי מאז.

נ.ב - קוואליר 96 ידנית, הרכב הכי אמין וזול לאחזקה שהיה לי (גם בהשוואה לחיפושית)
אלפא GTV שנת 83 עשתה לי הסבה לא רשמית למכונאי וחשמלאי רכב... אבל נהנתי מכל רגע.

רענן

דרור ברלי
21-07-20, 16:42
לימונים של יום שני בבוקר אפשר למצוא עם כל סמל שתרצה. כולל טויוטה, כולל סובארו. בטח ובטח מרצדס....

ואם כבר הזכרת לי את החיפושית אהובת נפשי..... חיפושית נחשבה פעם לסמל האמינות, אבל בסטנדרטים של היום זה לא אוטו אמין ובטח לא זול לאחזקה.
זה האוטו הכי פשוט בעולם והוא מבוסס על פילוסופיית "מה שאין לא מתקלקל" וגם המעט שיש זה הכי פשוט ובסיסי שאפשר. זו גישה נכונה לטעמי, שהוכיחה את עצמה - אבל האוטו הזה באמת מיושן בתפיסה ובהנדסה שלו והוא היה מיושן גם לפני 50 שנה. שתיין דלק, טיפולים כל 5,000 ק"מ, גירוזים כמו בטנק, נדרשים ידע וכלים ספציפיים ייעודיים לטיפול נכון בה. הביצועים של המנועים המקוריים כל כך חלשים עד ששיפורי מנוע הם בגדר חובה על מנת שהאוטו יסתדר בקצב התנועה המקובל כיום.
זה רכב קליל ולא נדרש הספק אסטרונומי כדי שהיא תאיץ חזק ותיסע טוב. כשמנוע מקורי מפיק 40 כ"ס ושיפרת אותו ל-80-90 האוטו כבר מרגיש חזק. עם 100 כ"ס ומעלה הוא כבר מהיר. חיפושיות עם מנועים משופרים מאוד ברמה קיצונית לכיוון 200 סוסים כבר לועסות ויורקות קורבטים בתאוצה מהמקום, לפחות עד 100-120 קמ"ש. עניין של יחס הספק למשקל....

מי שמשפר חיפושית באופן נכון יכול להביא אותה לרמת ביצועים והנאה מנהיגה שיזכו אותה בתואר "פורשה 911 לעניים"... אבל אז תשכח מהעמידות המפורסמת שלה. כי ההספקים הגבוהים יוצרים עומסים גדולים על כל האוטו ושום דבר כבר לא יחזיק מעמד לאורך זמן ובוא לא נדבר על בטיחות.... אני יודע כי הייתי בסרט הזה עם חיפושית ששרפה כבישים והשפילה הרבה מכוניות מודרניות - אבל עלתה על ליפט בתדירות לא קטנה.
החיפושית גם כבר לא תחזור לעולם להיות "אוטו לעניים" כמו פעם.... המחירים שלהן בשמיים. עלויות שיפוץ בכלל ושיפורי מנוע בפרט - גבוהות.



נרגיע ונחזור לפוקוס. הנסיון שלי עם פוקוסים הוא של 18 שנה ומאוד חיובי. כמו שהזכרתי קודם, אני מקפיד על חלפים מקוריים של מוטורקראפט. זה כנראה משתלם.

ד ו ר ו ן
21-07-20, 20:09
מנסיון אל תתקרב לסט של SKF
SKF זו אחת החברות המובילות בעולם במיסבים.
בלי להטיל בך דופי, להרוג מיסב מאד קל, מהידוק יתר/חוסר הידוק, גירוז ללא חפינה.. ועוד ועוד.
אפשר להרוג גם את המיסבים האיכותיים ביותר, שעולים מאות שקלים++ ליחידה, מה גם שיש זיופים בשוק.

לא הייתי פוסל מיסבים של SKF.

six 4 life
21-07-20, 20:15
SKF זו אחת החברות המובילות בעולם במיסבים.
בלי להטיל בך דופי, להרוג מיסב מאד קל, מהידוק יתר/חוסר הידוק, גירוז ללא חפינה.. ועוד ועוד.
אפשר להרוג גם את המיסבים האיכותיים ביותר, שעולים מאות שקלים++ ליחידה, מה גם שיש זיופים בשוק.

לא הייתי פוסל מיסבים של SKF.
אני בכלל לא מדבר על המיסבים עצמם אלא על איכות החלקים, עובי דופן גופי המותחנים והגלגלות דק מאוד והחומרים זולים/ רכים עד כדי בדיחה, סגסוגת זולה עם חצי עובי מהמוצר המקורי.
אני קניתי סט חדש כזה לפרייבט שלי מחו"ל וכשהגיע מועד ההתקנה בעודי מפרק את הטיימינג הישן ומרכיב את החדש ורואה בידיים הפעם מקרוב באיזה רמת חלקים מדובר, זרקתי באותו רגע את הסט הצידה ונאלצתי לקנות בארץ במחיר מופקע כי סמכתי על SKF והשם הטוב שיש להם במיסבים. הדבר היחיד שהשתמשתי בו מהסט הזה הוא הרצועה.
לצורך העניין אם הייתי מעלה לכאן תמונה של הסט בלי המיתוג היית מתייג את זה כסחורה של עלי אקספרס במקרה הטוב. את מה שאני כותב אגב גיליתי אחר כך ברחבי הרשת, לצערי אחרי 500 שקל שהלכו לפח.

ד ו ר ו ן
21-07-20, 20:30
יש מצב שנפלת על זיוף.

איל מ
21-07-20, 20:47
ויש מצב שלא כל מה שיוצא ממפעל עם שם מפואר כלשהו הוא בדיוק מתאים וזהה למפרט המקורי.
כשהחלפתי מייסבים באופנוע הקשיש שלי, קניתי מייסב מהחברה שמייצרת את המקורי (קויו אאל"ט, אל תתפוס אותי במילה). אותן מידות בדיוק מהקטלוג. אבל המקורי של סוזוקי היה בנוי הרבה יותר טוב. וגם היה אטום. מה שלא היה ניתן להזמין מקויו.
ולא. לא היה זיוף.

six 4 life
21-07-20, 20:51
יש מצב שנפלת על זיוף.
לא כשזה מגיע מאמזון, ולא כשאלו הביקורות ברשת על סטים של SKF.

ד ו ר ו ן
21-07-20, 21:26
אז מה אתם מציעים?
לרכוש מראש מוצר סיני עלום?

איל מ
22-07-20, 00:19
אין מקורי של פורד?

דרור ברלי
22-07-20, 10:43
יש הכל מקורי של פורד. ולא הכי זול, מה לעשות.
כי יש דברים שלא משחקים איתם - המקורי הוא בדרך כלל הכי טוב וזה נכון לא רק בפורד אלא בהרבה מאוד מותגים והוא באמת יותר יקר. לפעמים ללא הצדקה אבל לפעמים דווקא כן.

אבל בגלל יוקר המחיה בארץ השתרשה התרבות החכמלוגית של להזמין לבד ולחסוך עלויות. ובגלל שאנחנו רוצים שזה יהיה טוב, לוקחים תואם/תחליפי סו-קולד "איכותי". וחושבים שככה דופקים את המערכת.
חברים, המערכת לא נדפקת אף פעם. הדבר היחיד שאנחנו דופקים זה את האוטו.

אני משתמש בחלפים מקוריים ופער המחיר באחוזים אולי גדול אבל תכל'ס בשקלים הוא לא כזה שיצדיק הימור על משהו שאני לא בטוח לגביו ושפוטנציאל הנזק גדול בהרבה מהפער במחיר.

oyf
22-07-20, 11:01
אלך על חלקים מקוריים דרך המוסך. תודה רבה לכולם!

-->