PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ לפני קניה



arkadi
22-07-20, 15:29
שלום לכולם מתלבט מה לקנות


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ 60,000 ש''ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?תקציב נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מסוגל

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?משפחה של 4 נפשות ללא לינה בשטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כ 20,000 בשנה כולל הכל
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?הרכב חייב להיות אמין וזמין כל הזמן
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?יש רצון לבצע וקצת ידע לתחזוקה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?מקום מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?גם טיולים מאתגרים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?כרגע אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).בעיקר בנגב מעלה עשוש ודומיו

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?רצוי מאוד יפני

א. גיר אוטומטי/ידני לא משנה
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)לא טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?לא משנה

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

מתעניין בלנד קרוזר פראדו בשנים 2001-2002 או סאןיאנג רקסטון עם שנתון יותר גבוה
שיהיה לו שלדסת סולם וסרן אחורי חי..

אשמח לשמוע את עצתכם...

איל מ
22-07-20, 16:42
כל מה שכתבת מתכנס באמת לכל אחד מהsuv הנפוצים. אבל,
רשמת אמין וזמין כל הזמן....
זה אומר רכב הרבה יותר חדש מהפראדו שרשמת ב(בערך) עשר שנים, וכמה עשרות אלפי שקלים.

Yaki5500
22-07-20, 22:53
אם אני לוקח את מעלה עשוש כרפרנס אז בתקציב כזה הייתי מחפש טראנו 2005 מדוגמת עם קמ נמוך ככל האפשר. לדעתי עדיף טראנו מדוגמת על פני פראדו שחוט אפילו שהפראדו יותר קשוח. והטראנו תבוא יותר מאובזרת ותשאיר לך עודף ליישור קו ואולי גם ליום גשום




Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

arkadi
23-07-20, 08:38
חשבתי גם על צ'ירוקי ליברטי עם הסבה לגז השאלה מה רמת האמינות שלהם?

Yaki5500
23-07-20, 09:10
חבר לעבודה קנה עכשיו מודל 2006. אני מאוד מתלהב מהרכב אבל הוא חווה איתו בזמן קצר כל מיני בעיות וזה אחרי יישור קו של המוכר עם קבלות. מצד שני אקזמפלר אחד לא מעיד על הכלל.
קח בחשבון שזה לא שלדת סולם

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שמוליקו
23-07-20, 09:46
אם אני לוקח את מעלה עשוש כרפרנס אז בתקציב כזה הייתי מחפש טראנו 2005 מדוגמת עם קמ נמוך ככל האפשר. לדעתי עדיף טראנו מדוגמת על פני פראדו שחוט אפילו שהפראדו יותר קשוח. והטראנו תבוא יותר מאובזרת ותשאיר לך עודף ליישור קו ואולי גם ליום גשום
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

--1
יאקי יקירי, מתי לאחרונה עברת בעליה את מעלה עשוש עם טראנו?
נכון זה בהחלט אפשרי.
אבל מגיע אדם להתייעצות, אין לו נסיון בנהיגת שטח, מעלה את עשוש כדבר שהוא מעוניין לעבור ואתה ממליץ לו על טראנו.

טראנו אחלה רכב, באמת, נסענו איתו בכל מקום אפשרי בארץ (כולל את עשוש) ביחס נגיד לפאגרו מודל 2007 אולי אפילו 2008 שניתן לרכוש בסכום שאנדרי הקציב, הוא אפילו לא מתקרב למאית מהנוחות, הבטיחות ויכולות הכביש והשטח.

אנדרי,
להערכתי הלא מלומדת, לפי הדרישות שלך, הרכב הכי מתאים זה פאג'רו.
גם נוח לנהיגה בכביש גם עם נעילה אחורית מהמפעל, גם לא ממש ישן כמו הפראדו ויש סיכוי למצוא במצב טוב עם מעט קילומטרים יחסית.
צריך סבלנות וניתן למצוא כאלה.

בנוגע לליברטי, רכב לא רע בכלל, יותר קטן בכל קנה מידה מפאג'רו או פראדו.
לא מגיע עם נעילה אחורית, ניתן להתקין נעילות "אפטר מרקט" (לא זול) וצריך להיות אחד שמסוגל לנהוג ברכב עם אורגן אורות בלוח השעונים.
יש לא מעט תקלות חיישנים, חלקם יותר מפריעים לנהיגה, חלקם פחות.
האמינות בגדול היא כמו כל JEEP אמריקאי אחר.
רכב יחסית חזק אבל לא אמינות יפנית.

Yaki5500
23-07-20, 09:49
טראנו אוכל את עשוש שקט וגם רכבים נחותים ממנו אוכלים את עשוש בשקט. עשוש לא כזה מעלה קשה
מה עדיף טראנו או פאג'רו 2008? זו כבר שאלה אחרת פאג'רו בהחלט אופציה ראויה

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

erezgur
23-07-20, 11:25
אפרופו עשוש, גוגל הקפיץ לי שרשור ישן עם סרטון של עלייה במצב פחות טוב של המעלה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89013-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A9

נשלח מהנייד

גיא
23-07-20, 12:50
אפרופו עשוש, גוגל הקפיץ לי שרשור ישן עם סרטון של עלייה במצב פחות טוב של המעלה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89013-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A9

נשלח מהנייד

לא רואה הבדל מהסרטון של הסובארו או הדאסטר ... מאד פרוע ..

הדסופה
23-07-20, 13:23
לא ממש
ההבדל הוא ברכב וכמה כאלה הוא יספוג עד התפרקות


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
23-07-20, 13:23
אל לזלזל בשום מעלה או מעבר.... גם עשוש הוא מתעתע...
"רכבים שאוכלים" מעלות... פעם אתה בא ועולה, פעם אתה בא ומתחרבש ופעם אתה בא ושובר...
הרבה תלוי ביכולות הנהג ומצב הרכב... כל ברזל מתישהו מתעייף וזה יכול ליפול בדיוק באותו מקום ואם לא אז במכשול הבא אחריו...

לעיניין הטראנו ושאר ה suv שאינם נעולים ועם ifs יהיה להם קשה, כמובן שזה תלוי גם במצב המעבר באותו רגע ואותה עונה.
לטראנו פרונט חלשלוש במיוחד ומוגבל שצריך היתייחסות חדשות לבקרים(פעם אפילו ייצרתי משולשים מחוזקים בשבילו), רכב צר וצריך להתרגל לזה ועוד.

+1 לשמוליק לגבי הליברטי, יש לחבר כזה.
לגבי הפאג'רו הבעיה תהיה למצוא אחד כזה שמור ומטופל.

לפות"ש, הפראדו אחלה רכב, גם לו יש נקודות תורפה שצריכות התייחסות, הרכב ישן(2 טסטים אם לא עכשיו עוד שנה זה יתחיל) קח בחשבון.
לפג'רו אומנם 4 מתלים ניפרדים אבל הוא נעול אחורה ושנתון יותר גבוה, כאמור יהיה קשה למצוא אקזמפלר, חיפשתי לאחרונה לחבר ואחרי שהסתובבנו בחצי מדינה ולא מצאנו משהו ראוי העלה תקציב לשנתון יותר חדש.
או שגם תעלה את התקציב שלך...

כמובן שיש עוד מותגים אחרים בתקציב הזה, תלוי אם הם עונים לדרישות שלך ואתה מתחבר אליהם.

גיא
23-07-20, 13:59
לא ממש
ההבדל הוא ברכב וכמה כאלה הוא יספוג עד התפרקות


Sent from my iPhone using Tapatalk

למה להתבלבל עם העובדות ... צודק !

נמרוד
23-07-20, 14:44
שלום לכולם מתלבט מה לקנות


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ 60,000 ש''ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?תקציב נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מסוגל

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?משפחה של 4 נפשות ללא לינה בשטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כ 20,000 בשנה כולל הכל
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?הרכב חייב להיות אמין וזמין כל הזמן
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?יש רצון לבצע וקצת ידע לתחזוקה
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?מקום מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?גם טיולים מאתגרים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?כרגע אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).בעיקר בנגב מעלה עשוש ודומיו

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?רצוי מאוד יפני

א. גיר אוטומטי/ידני לא משנה
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)לא טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?לא משנה

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

מתעניין בלנד קרוזר פראדו בשנים 2001-2002 או סאןיאנג רקסטון עם שנתון יותר גבוה
שיהיה לו שלדסת סולם וסרן אחורי חי..

אשמח לשמוע את עצתכם...
פאג'רו, תתמקד במודל 2008.
ניסאן פאת'פיינדר, נדיר יותר אבל נכנס בתקציב מודל 2009 בכיף, שב על הלוחות וכשמופיע אחד לך לבדוק.
שני הכלים האלו מתאימים לדרישות שלך מאד.

sgill
23-07-20, 23:41
גם רקסטון יסתדר בעשוש, אפשר למצוא בתקציב הזה מודל יחסית מתקדם
גם יונדאי טראקאן יסתדר בעשוש ואפשר למצוא אחד יחסית חדש ושמור בפחות מהתקציב
אם הגודל של הליברטי מספק אותך, הוא בחירה ראויה.

A r i
24-07-20, 14:49
--1

בנוגע לליברטי, רכב לא רע בכלל, יותר קטן בכל קנה מידה מפאג'רו או פראדו.
לא מגיע עם נעילה אחורית, ניתן להתקין נעילות "אפטר מרקט" (לא זול) וצריך להיות אחד שמסוגל לנהוג ברכב עם אורגן אורות בלוח השעונים.
יש לא מעט תקלות חיישנים, חלקם יותר מפריעים לנהיגה, חלקם פחות.
האמינות בגדול היא כמו כל JEEP אמריקאי אחר.
רכב יחסית חזק אבל לא אמינות יפנית.

אחרי 2 טיולים עם ליברטי מודל 2007 שקניתי לאחרונה - בינתיים הפתעה לטובה. עם הגבהה ונעילה אחורית נשלטת העבירות מצוינת (והבסיס להשוואה הוא לנד קרוזר 2004 קצר מוגבה שהיה לי לפני הליברטי).
לגבי אורגן אורות בלוח מחוונים - מאיפה האמירה הזו? אצלי בינתיים אין נורות תקלה דולקות ואנשים שדיברתי איתם לפני הרכישה לא ציינו את זה כבעייה בליברטי. נראה לי שהאמירה הזו יותר מתאימה לגרנד צ'רוקי ממודלים מקבילים שם כמות האלקטרוניקה ברכב גבוהה משמעותית מהליברטי...

ishc
24-07-20, 20:16
כבר כתבתי על התרשמות שלי מליברטי שהלכתי לראות (KK) בשרשור.
ל-4 בלי לינת שטח הוא כנראה יהיה סבבה אם יושבי המושב האחורי הם ילדים קטנים / גמדים.
בעיה השנייה פה היא ק"מ שנתי של 20 אלף עם צריכה שכנראה תעמוד על 1:6-7.
דבר שלישי, האוטו ממש נמוך.
מעבר לזה הוא דווקא עושה רושם של אוטו שבנוי כמו רכבים משנות התשעים מבחינה טכנולוגית ככה שדווקא לא הייתי מצפה לאורגן אורות ובאופן אישי לטעמי זה היה פלוס.
אני ירדתי ממנו בגלל מימדים.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

hadtomer
25-07-20, 09:16
היי.

עוד מעט חמש שנים עם ליברטי. אני מאוד מרוצה מהרכב.

מבחינת עבירות, כמו כל רכב של ג'יפ- השמים הם הגבול העליון והכיס הוא המכשול העיקרי.

אני לא יודע אם כן זרון, לא זרון, כן עשוש לא עשוש (זה שביל בדרך לורדית, לא?) כמו כל ג'יפ אתה יכול לבנות את הרכב לרמה בה חמרן יראה לך כמו מכשול קליל בדרך לשקשוקה (הנה הגרוטאה שלי) :



https://www.youtube.com/watch?v=Xq_KBZnYMSs

אני בחרתי בליברטי בגלל שילוב של בסיס גלגלים קצר, מנוע שחזק בשבילי ושוק אפטרמארקט מאוד נאה.

בניגוד למה שנכתב כאן, נעילה אחורית אינה יקרה. שלי הורכבה בשבוע הראשון עם הרכב והעלות היתה 300 דולר. עובדת עד היום בשמחה ובששון. נעילה קדמית היא עיניין אחר. אין לי נעילה קדמית אלא דווקא דיפרנציאל מוגבל החלקה- דטרויט טרוטראק, שעלה בזמנו בערך 700 דולר. הבאתי במזוודה.

בניגוד (2) למה שנכתב כאן, בחמשת השנים האחרונות מעולם לא חוויתי אורגן אורות וכו. הפעם היחידה שסבלתי מנורה שנדלקה היתה עקב קריעת חיישן ABS- אני אשם, נסעתי בשומרון בבוץ עד מעל הדיפרנציאלים ולקח לי שעות עם גרניק לנקות את הגחון.

בניגוד (3) למה שנכתב כאן, העובדה שיש שלדה, אין שלדה וכו אינה משנה דבר וחצי דבר. זה לא משהו "שצריך לקחת בחשבון". הרכב הוא יוניבודי. נקודה. כמו פאג'רו קינג, כמו גראנד WK, כמו גראנד WJ, כמו מיצובישי סופר לאנסר.

אני ממליץ לך בחום לקבל עצות על רכישת רכב- שמן הסתם תשלם עבורו הרבה כסף- ממי שהיה לו כזה רכב. זה תקף לגבי טראנו, לגבי פאג'רו, לגבי כל רכב. כפי שאתה שם לב, אגדות, סיפורים על חבר שהיה לו, יש הרבה. כולנו חכמים גדולים עם ניסיון של אחרים. אני כן יכול גם לציין שמדובר גם ברכב שרחוק מאוד מלהיות אמין כמו פטיש ישן. במקרה שלי, אני מתקן כל דבר תוך שבוע, אחרת זה משגע אותי, ואת הרוב אני מתקן בבית, כך שאני מכיר את הגרוטאה לא רע. הרכב שלי עושה מעל 20 טיולים בשנה ורובם לא טיולי שבילים, זה רכב שעושה ורדית, עשוש וכו. זו לא איזו גבורה, אלפים עלו את ורדית ועשוש- זה פשוט המצב. אני יכול לומר לך שמכלולי ההיגוי רגישים ודורשים המון תשומת לב, כלומר מסרק ההגה, הבולג'וינטים והגומיות. אני יכול לומר שהגירים שלהם מעולם לא היו מציאה גדולה, וגם שמערכת הקירור דורשת שדרוג ברכב שהולך לעבוד קשה. גם מרימי השסתומים אוהבים לדפוק- ויש כמה נקודות שצריך לבדוק במנוע הזה, אבל זה כבר המון מלל ואין טעם לחפור לך פה על רכב שאולי לא תקנה. תרצה- אחפור בשמחה.

לגבי הסבה לגאז, מעולם לא ביצעתי כזו. הרכב שלי משמש כרכב לטיולים בעיקר ולמען האמת אני מתדלק אותו בדרך כלל פעמיים בחודש. על עוד 300 שקל אני לא אעשה חשבון. גם כפי שנכתב- הרכב אינו גדול. החלק האחורי שלי (של הרכב, לא החלק האחורי הפרטי שלי) מסודר עם ארגזי ציוד בישול , ישיבה, כלים וכו- אני לא יכול להקריב אותו לטובת גאז.

אלה הדברים שהיתי שם עליהם דגש.

חשוב לציין- מטבע הדברים- רשימת תקלות ובעיות שתקבל ממי שיש לו כזה רכב היא הרבה יותר מקיפה ומדויקת ממה שתקבל ממי שאין לו כזה רכב, אבל הוא שמע, היה לחבר שלו, סרן שמועתי אמר לו. לכן ברמה המעשית זה נראה כמו הרבה בעיות. זה לא. זו פשוט רשימה מאוד מרוכזת ומזוככת של בעיות שנובעות מניסיון מעשי. היא שאובה מחמש שנים וכמה עשרות טובות של אלפי קילומטרים עם רכב שעובד בשטח. אם תזדקק למידע נוסף, אני לשרותך.

-->