צפייה בגרסה מלאה : יונדאי טראקן קניה לג’יפ ראשון
DanielChabotier
24-07-20, 14:53
היי
אני בתקציב דל של 25
קפץ לי הרבה בראש יונדאי טראקן
סביב שנת 2002-2006
האם כדאי להתקרב?
עלות הטיפולים והאחזקה גבוהה?
אני בגדול רוצה רכב לשטח בינוני ולא קשה
ההמלצה הנפוצה אצלנו היא ג'ימני, הכי הרבה רכב שטח גיבור בתקציב סביר ועלויות אחזקה דומות לפרייבט.
נסה לתת יותר מידע על הצרכים (ענה על השאלון בשרשור הנעות) והיה יותר קל לענת לך.
תהיה מוכן להוציא על תחזוקה סכום לא מבוטל, זה חלק מהתחביב.
נשלח מהנייד
DanielChabotier
24-07-20, 18:59
1. תקציב - עד 25k
ב. התקציב לקניה , העדפה למציאת רכב שמוכן ברובו לשטח, מוגבה וממוגן.
ללא תקציב לטיפול גדול .
2. גודל / קיבולת הרכב - זוג +1 + 3 כלבים
3. נסועה שנתית ותחזוקה:עיקר הנסיעה היא כל כביש , סופש טיולי שטח עדינים , בחורף קצת שלוליות או שטח קצת יותר מורכב משבילים.
גר במרכז ללא ידע טכני מה שאומר עיקר הטיפולים במוסך.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות,וטיולים רגועים בחיק הטבע, לעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / שלוליות.
כרגע הטיול עם חבר בעל טנדר בהמשך להיכנס לקבוצ.
5. אין העדפה למשהו מסויים.
א. גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל
ג. תצורה טנדר, קצר, ארוך
ד. גיל הרכב - לא משנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זוג עם ילד ושלושה כלבים זה באמת לא מתאים לגימני.
תצטרך קצת סבלנות למצוא רכב ישן יחסית במצב טוב, אבל אל תתייאש.
נשלח מהנייד
לדעתי עדיף לחפש רכב טיפש יותר.
פאג'רו q ידני יהיה אחלה אבל שני טסטים בשנה וידרוש תחזוקה אדוקה כדי לא לאכול חרא.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
DanielChabotier
24-07-20, 22:50
לא ממליצים על טאראקן.?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא להרבה היה כזה. הוא לא היה פופולרי כאן באתר כי בזמנו הוא נחשב רכב "רך". אני טיילתי עם אחד למשך תקופה. היה אחלה רכב ולא עיכב אותנו בשום מקום.
לבדוק טוב שהמנוע לא עבר התחממות , כי המנועים בהרבה מקרים לא חוזרים לעצמם אחרי החלפת ראש, וממשיכים להתחמם.
יש לי שני חברים עם טרקאן.
סה"כ הרכב מתאים בהחלט כרכב טיולים מבחינת ביצועים. לא שונה בהרבה מפג'רו דור שני שמומלץ כאן בדרך כלל - פרט לזה שהוא חדש יותר ועם מנוע דיזל מסילה משותפת מודרני, ונמוך יותר ממנו.
כמו כל מנוע דיזל מודרני הוא דורש תחזוקה טובה ובזמן. מי שמסתפק במסנן סולר סיני תחליפי כל 40000 קמ - וחוסך את מאות השקלים שעולה מסנן מקורי כל 10000 קמ - יסבול ממזרקים בלויים בעלות של אלפי שקלים לכל מזרק.
רבים מבעלי הטרקאנים מדווחים על תקלות ובעיות, שמקורן בתחזוקה חלקית או חסכנית לאורך מאות אלפי ק"מ.
מי שמתחזק את הרכב בקפדנות ובחומרים מקוריים לא יסבול יותר מבעלי רכבי שטח אחרים מאותו סוג, מהיצרנים היפניים המקבילים. יש חלקים יקרים מאוד, יש חלקים לא יקרים - אבל הכל זמין בארץ או ברשת. כמו כל רכב דומה, צריך לבדוק היטב בלאי במתלים (בוקסות משולשים בולג'וינטים וכו') - אלו חלקים יקרים ומוחלפים 'קומפלט'.
אין שפע שיפורים, למרות שהכרתי טרקאנים משופרים 'מהתחת'. הבעיה העיקרית היא היעדרה של נעילת אפטרמרקט זמינה. היו ואולי יש של TF (בזמנו ייבאתי והתקנתי כמה) אבל זה לא כמו בשאר המותגים בהם יש מבחר של נעילות.
לדעתי יש חלופות טובות יותר, בעיקר בזכות פוטנציאל השיפורים וגם השכיחות בכביש ובדטח - אבל זה סה"כ חבילה סבירה למי שמחפש רכב שטח בינוני משפחתי.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/d4e9299b1f0864cd2b64a556bba0a801.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דורטור מוטו
25-07-20, 13:56
סורנטו 2006, עדיף 2007 בהחלט יענה על הבקשות שלך.
מוזמן לשאול שאלות
DanielChabotier
25-07-20, 14:33
סורנטו 2006, עדיף 2007 בהחלט יענה על הבקשות שלך.
מוזמן לשאול שאלות
אשמח להצעות והכוונה
מחפש בנרות משהו
Sent from my iPhone using Tapatalk
דורטור מוטו
25-07-20, 15:01
יכולות שטח מאוד מאוד טובות, מרווח מבפנים, תא מטען קטן, דלק בערך 1-9, תנסה לעלות ל2007, שם אתה מקבל חזק יותר ובטיחות גבוהה יותר.
אם אתה מחפש נטו שטח אז השמועה אומרת שהדגם 2003 הוא המוצלח ביותר בגלל הגיר 4 הילוכים הסטנדרטי.
אמינות:
כמו כל ג’יפ בן 10+ צריך מאוד לשים לב ויש לסורנטו יש הרגישות שלו ( כפי שיש לכל ג’יפ מזדקן)
הרכב מאוד רגיש להתחממות, שים לב למצב מיכל המים, טחינה בפקק שמן.
אם עבר החלפת מנוע, תבדוק את הרכב ב10 עיניים, רבים מהמנועים המיובאים מגיעים מאותו יבואן בארץ, השמועה אומרת שהמנועים האלה לא משהו בלשון המעטה, בגלל זה אגב אתה תפגוש הרבה שהוחלף בהם יותר ממנוע אחד.
אני אישית מטפל בקיה נתניה, סהכ מרוצה. לאיציק בעל המוסך יש סורנטו 2005 והוא מאוהב בו.
יש את קבוצת סורנטו ישראל בפייסבוק, שם יש לך את Tomer Hack. נחשב לגורו של הסורנטו, חבר שלי טוב, בחור מאוד מאוד נחמד, ישמח לעזור לך גם בחיפוש.
אם יש לך עוד שאלות תרגיש חופשי
סתם לצורך העניין, שיטטתי עכשיו בפייסבוק ועלה שם מודעה להיילקס 2002 ב-20k.
נשמע כמו אופציה די מעניינת: https://www.facebook.com/groups/1556880237894113/permalink/2608454249403368/?sfnsn=mo
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
היי,
אתייחס לגרסת הדיזל -עלויות האחזקה סבירות ביותר.
חלפים מקוריים יש בשפע, והם מספיק זולים כדי לא להתפתות לתחליפים.
נעילות - יש ARB לסרן האחורי ויש HF/TRE וסיניות לשני הסרנים (לדעתי הגיעו גם חשמליות לאחרונה, לא בטוח).
בדגמי הדיזל אפשר להחליף מידת צמיגים ל 235/75R15 ולהנות מצמיגי שטח מלא.
בגלל שהוא זול חשוב לברור ולמצוא רכב שטופל כמו שצריך ללא עיגולי פינות (חלקים סיניים וכו').
נק ספציפיות :
א. משולשים עליונים - לוודא שלא הרכיבו תחליפיים. הבוקסות שלהם מתפוררות אחרי חודשים ספורים.
ב. מנגנון השילוב על הסרן הקדמי מבוסס ואקום ונוטה לשבוק ללא התרעה. ההחלפה פשוטה מאד ולא יקרה ( החלק עולה פחות מ 300 למיטב זכרוני).
אל תסמוך על נורת 4H בלוח השעונים - משמעותה שהטרנספר בלבד השתלב, לא שאתה ב 4×4...
ג. "נקישות" בזמן סיבוב ההגה - מיסתורין של האוטו. יש לא מעט שרשורים אוסטרליים ואין פתרון. יש כאלה שהחליפו זרוע עזר, גירוז תושבות מוטות פיתול, גירוז מוט הגה וכו'. חלק עוזר קצת, חלק לא...
הרוב למדו להשלים ולהגביר את המוזיקה [emoji6]
גיא
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
DanielChabotier
26-07-20, 11:25
היי,
אתייחס לגרסת הדיזל -עלויות האחזקה סבירות ביותר.
חלפים מקוריים יש בשפע, והם מספיק זולים כדי לא להתפתות לתחליפים.
נעילות - יש ARB לסרן האחורי ויש HF/TRE וסיניות לשני הסרנים (לדעתי הגיעו גם חשמליות לאחרונה, לא בטוח).
בדגמי הדיזל אפשר להחליף מידת צמיגים ל 235/75R15 ולהנות מצמיגי שטח מלא.
בגלל שהוא זול חשוב לברור ולמצוא רכב שטופל כמו שצריך ללא עיגולי פינות (חלקים סיניים וכו').
נק ספציפיות :
א. משולשים עליונים - לוודא שלא הרכיבו תחליפיים. הבוקסות שלהם מתפוררות אחרי חודשים ספורים.
ב. מנגנון השילוב על הסרן הקדמי מבוסס ואקום ונוטה לשבוק ללא התרעה. ההחלפה פשוטה מאד ולא יקרה ( החלק עולה פחות מ 300 למיטב זכרוני).
אל תסמוך על נורת 4H בלוח השעונים - משמעותה שהטרנספר בלבד השתלב, לא שאתה ב 4×4...
ג. "נקישות" בזמן סיבוב ההגה - מיסתורין של האוטו. יש לא מעט שרשורים אוסטרליים ואין פתרון. יש כאלה שהחליפו זרוע עזר, גירוז תושבות מוטות פיתול, גירוז מוט הגה וכו'. חלק עוזר קצת, חלק לא...
הרוב למדו להשלים ולהגביר את המוזיקה [emoji6]
גיא
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
היי גיא
אשמח אם נדבר בפרטי
0544892970
Sent from my iPhone using Tapatalk
DanielChabotier
26-07-20, 11:25
יש לי שני חברים עם טרקאן.
סה"כ הרכב מתאים בהחלט כרכב טיולים מבחינת ביצועים. לא שונה בהרבה מפג'רו דור שני שמומלץ כאן בדרך כלל - פרט לזה שהוא חדש יותר ועם מנוע דיזל מסילה משותפת מודרני, ונמוך יותר ממנו.
כמו כל מנוע דיזל מודרני הוא דורש תחזוקה טובה ובזמן. מי שמסתפק במסנן סולר סיני תחליפי כל 40000 קמ - וחוסך את מאות השקלים שעולה מסנן מקורי כל 10000 קמ - יסבול ממזרקים בלויים בעלות של אלפי שקלים לכל מזרק.
רבים מבעלי הטרקאנים מדווחים על תקלות ובעיות, שמקורן בתחזוקה חלקית או חסכנית לאורך מאות אלפי ק"מ.
מי שמתחזק את הרכב בקפדנות ובחומרים מקוריים לא יסבול יותר מבעלי רכבי שטח אחרים מאותו סוג, מהיצרנים היפניים המקבילים. יש חלקים יקרים מאוד, יש חלקים לא יקרים - אבל הכל זמין בארץ או ברשת. כמו כל רכב דומה, צריך לבדוק היטב בלאי במתלים (בוקסות משולשים בולג'וינטים וכו') - אלו חלקים יקרים ומוחלפים 'קומפלט'.
אין שפע שיפורים, למרות שהכרתי טרקאנים משופרים 'מהתחת'. הבעיה העיקרית היא היעדרה של נעילת אפטרמרקט זמינה. היו ואולי יש של TF (בזמנו ייבאתי והתקנתי כמה) אבל זה לא כמו בשאר המותגים בהם יש מבחר של נעילות.
לדעתי יש חלופות טובות יותר, בעיקר בזכות פוטנציאל השיפורים וגם השכיחות בכביש ובדטח - אבל זה סה"כ חבילה סבירה למי שמחפש רכב שטח בינוני משפחתי.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/d4e9299b1f0864cd2b64a556bba0a801.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היי אסף
אשמח אם נדבר בפרטי
0544892970
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל הרעיון בפורום האיכותי שאנו נמצאים בו הוא לשתף מידע בצורה פומבית כדי שכולם ילמדו והמידע יוכל לשמש גם אחרים בעתיד כאשר יחפשו אותו ויגיעו לשרשור.
משאירים להודעות פרטיות לשיחות אישיות רק נושאים שלא נכון לדבר עליהם בצורה פומבית מסיבה זו או אחרת...
נסה להמשיך את הדיון כאן, שאל את השאלות הרלוונטיות וכולנו נרוויח מכך.
נשלח מהנייד
סורנטו 2006, עדיף 2007 בהחלט יענה על הבקשות שלך.
מוזמן לשאול שאלותמבלי לחלוק על דעתך הלגיטימית - אני מבין שסורנטו יכול להתאים ולענות על הדרישות. אבל כיצד ומדוע קבעת שהוא עדיף על טרקאן?
אני מנסה לראות במה דווקא סורנטו מצטיין היכן שטרקאן לא - ולא מצליח לשים על זה את האצבע. אתה מן הסתם מכיר טוב מרובנו את הסורנטו. עד כמה אתה מכיר את הטרקאן?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דורטור מוטו
26-07-20, 17:10
לא רשמתי שהוא טוב יותר, הצעתי אותו כעוד אופציה.
אני ניסיתי את שניהם כשחיפשתי רכב ומצאתי את הסורנטו יותר נוח, קראתי ברשת ומצאתי כמה מבחנים שבהם הסורנטו ניצח, כולל מבחן מפורט של אבירם ברקאי.
אחלה. הבנתי. טעות שלי בהבנת ההודעה הקודמת שלך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היי,
לפני 4 שנים התלבטתי וגם בדקתי סורנטו. שתי הסיבות העיקריות שהכריעו את הכף לזכות הטראקאן :
א. זמינות חלקים - לפי הלך הרוח בקבוצות שונות.
ב. תא מטען גדול יותר משמעותית.
נכון שעל מנת לאפשר את ב' קיים עודף מאחורי הסרן המוביל למפגשי ישבן-קרקע לעיתים, אבל עם 3 ילדים כל נפח אחסון משמעותי.
אחרי הגבהה המצב משתפר משמעותית.
נ.ב - נכון ללפני 4 שנים לסורנטו לא היתה נעילה נשלטת.
גיא
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אם זכרוני אינו מטעני, היה פעם מבחן השוואתי בין סורנטו, טראקן, ורקסטון. לא זוכר אם כאן בג'יפולוג, או אצל אחרים (אוגש וברקאי).
ואם זכרוני אינו מתעתע בי בשנית, הסורנטו ניצח.
ולו רק בגלל מידת גלגל מעט טוב יותר (245/70/16, לעומת השניים האחרים שחולקים מיד עם הדיסקברי- 255/65/16).
אתה לא טועה
אבירם ברקאי ביצע מבחן כזה והסורנטו ניצח
http://www.barkai4x4.co.il/%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%98%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%90%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%95/
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אתה לא טועה
אבירם ברקאי ביצע מבחן כזה והסורנטו ניצח
http://www.barkai4x4.co.il/%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%98%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%90%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%95/
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
גם ב 1983 האאודי 80 גברה על סובארו לאונה ועלתה פי 2.
ראית בשנים האחרונות אאודי כזאת ? אני לא ! אבל בכפרים סביבי עדיין נוסעים עם לאונה.
בקיצור,
מבחני עבר, טובים לעבר. מאז זרמו הרבה סולר ובנזין ויש מידע ותובנות של ההמון.
אגב, בעבר הסורנטו עלה לכותרות עם "התאבדויות" מנוע.
רענן
הי,
מקווה שאני לא מפר את הכללים (המלצה למקום אחר...) לא מזמן שחיפשתי רכב שטח הסתכלתי גם על הטראקן, ממליץ לך לחפש את עמוד הפייסבוק של מועדון טראקן בישראל יש להם קהילה מאוד פעילה ומהניסיון שלי גם אוהבת לעזור הם ידעו לענות לך על כל השאלות.
אודי
גם ב 1983 האאודי 80 גברה על סובארו לאונה ועלתה פי 2.
ראית בשנים האחרונות אאודי כזאת ? אני לא ! אבל בכפרים סביבי עדיין נוסעים עם לאונה.
בקיצור,
מבחני עבר, טובים לעבר. מאז זרמו הרבה סולר ובנזין ויש מידע ותובנות של ההמון.
אגב, בעבר הסורנטו עלה לכותרות עם "התאבדויות" מנוע.
רענן
אז למען הסר ספק אני לא הבעתי עמדה בעד סורנטו רק הבאתי קישור למאמר המדובר
דורטור מוטו
27-07-20, 09:05
גם ב 1983 האאודי 80 גברה על סובארו לאונה ועלתה פי 2.
ראית בשנים האחרונות אאודי כזאת ? אני לא ! אבל בכפרים סביבי עדיין נוסעים עם לאונה.
בקיצור,
מבחני עבר, טובים לעבר. מאז זרמו הרבה סולר ובנזין ויש מידע ותובנות של ההמון.
אגב, בעבר הסורנטו עלה לכותרות עם "התאבדויות" מנוע.
רענן
בעבר גם שמעתי על משאבות סולר לקינג שעולות 10+ וגם על פרונט בעייתי ומזרקים בעייתיים בפראדו, אהה כן ועל בעיות חשמל בדיסקו.
כל ג’יפ והבעיות שלו, אני לא מכיר מנוע מתאבד ככה סתם, אלו שכן ״התאבד״ להם חייבת להיות סיבה.
ישראל
ואם כבר דיברנו (ודיברנו על זה קודם) לא תמצא הרבה טראקן שלא הוחלף הם מנוע. רוצה לומר, "מנועים מתאבדים" היא סיסמא. גם לרקסטון מחלות משלו, ולמרות שהוא מעט יותר פופולרי כאן בפורום, הוא לא שונה מהותית מהשניים האחרים.
אני הייתי שוקל כל אחד משלושת המשתתפים במבחן, והולך על הדוגמן המוצלח ביותר שניתן למצוא ביד 2. כך אתה מרחיב את האפשרויות למצוא רכב במצב טוב. הרי שלושתם יתנו בערך את אותן יכולות (עם יתרון קטן לכאן או לכאן).
בכל מקרה. אם הפות"ש הולך לבדוק סורנטו, שיבדוק את מנגנון שילוב ההנעה הקדמית (דיאפרגמה שעם הזמן הולכת, ולמרות שיש חיווי שנעול, הרכב בעצם ב2X4). נתקלתי בזה בכמה וכמה רכבים. לא סיבה לפסול אם אפשר להגיע להבנה על עלות התיקון עם המוכר.
ובכלל, אחרי שתסמן לך כמה רכבים שאתה מעוניין לבדוק, תריץ חיפוש ספציפי על בעיות ידועות בדגם. אחרי שתקרא את החומר שיש כאן באתר (ויש) ואם יהיו עוד שאלות, פתח שרשור ספציפי על מה כדאי לבדוק בכל אחד.
כמו שאוהבים לומר בטלוויזיה וברדיו, 'בעת הזו' - ובכן, בעת הזו לא הייתי קונה רקסטון. שוקל לקחת חינם - אולי.
היצרן ממש עכשיו על סף סגירה, כלומר יש סיכוי ממשי שבזמן קצר מאוד לא יהיו יותר חלפים מקוריים, עם כל המשמעויות של זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, רואים שאין לך חוש עסקי. קנה המון רקסטונים ופרק אותם, אתה יודע כמה כסף תעשה מחלפים?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.