התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מעוניין להחליף פילטרים ושמן מנוע לבד - טרופר 3.0 דיזל 2004



טרופר 3>
28-07-20, 13:42
אני מעוניין להחליף את הפילטרים הבאים:
פילטר שמן x2
פילטר אוויר
פילטר מזגן
פילטר סולר

ושמן מנוע 5w-40, קאסטרול ככל הנראה
וגם כנראה לעשות ניקיון יסודי למערכת קירור לפי מדריך: https://www.youtube.com/watch?v=s--5ft5YiHg

אשמח למיקום ה-2 פילטרים של השמן מנוע, פילטר סולר, ותרמוסטט... לא הצלחתי למצוא בפורום\אונליין

אגב, אין לי נסיון בתחום בכלל... אבל מוכן לנסות וללכלך את הידיים :)
אם מישהו מעוניין להתנדב, ולעזור לי להחליף הכל בפעם הראשונה כדי שאוכל ללמוד, לא אתנגד בכלל!

תודה

erezgur
28-07-20, 13:51
ברוך הבא,
ממליץ לרכוש מסנני שמן מקוריים ומסנן אוויר מקורי / איכותי. זה מאד חשוב לרכב הזה, מלבד שמן איכותי כמובן.

ציין מאיזה אזור אתה אולי יעזור לך למצוא מישהו שיכול לעזור.

נשלח מהנייד

טרופר 3>
28-07-20, 13:55
ברוך הבא,
ממליץ לרכוש מסנני שמן מקוריים ומסנן אוויר מקורי / איכותי. זה מאד חשוב לרכב הזה, מלבד שמן איכותי כמובן.

ציין מאיזה אזור אתה אולי יעזור לך למצוא מישהו שיכול לעזור.

נשלח מהנייד
תודה :)

אני מפרדס חנה-כרכור.
קראתי כבר בפורום (המון פעמים) להמנע ממסננים חליפיים, רק מקוריים.

נדב ש.
28-07-20, 16:36
אם אין לך בכלל ניסיון ממליץ להימנע מלבצע לבד.
למה אתה רוצה לעשות שטיפה לנוזל קירור?

לפילטר הגדול והקטן צריך 2 מפתחות פילטר שונים.
הפילטרים נימצאים מתחת לרכב אחד בצד נוסע השני בצד נהג.
פילטר סולר בתא מנוע צמוד למחשב מנוע.
תרמוסטט-תעקוב אחרי הצינור מים עליון יוצא מהרדיאטור, בצד השני זה הבית תרמוסטט בוקסה 12 מ"מ , 2 ברגים.

omri_t
29-07-20, 06:54
כול'ה החלפת פילטרים... למה להפחיד?
יש אינסוף מדריכים מצולמים למי שלא ראה מנוע מימיו..

נדב ש.
29-07-20, 07:59
כי כבר ראיתי כאלה שפירקו מוט פיתול כי לא הצליחו להוציא את הפילטר הגדול....
וראיתי כאלה שחשבו שה"עיגול" הכסוף בתא מנוע זה הפילטר הקטן(והפילטר הקטן גם יש טריק להוציא אותו) וניסו לפרק אותו.... אתה לא רוצה לדעת איך זה ניגמר.
או כאלה שטחנו הברגה או את הבורג ריקון שמן...
בקיצור, גם לעבודה הפשוטה לכאורה הזאת צריך קצת ניסיון ושתי ידיים ימניות.
לא מפחיד אף אחד, רק אומר. שלא ניקרא בפורום תכף "דרוש חילוץ מהחניה של הבית"...

איל מ
29-07-20, 10:35
יש חבר אתר, טרופראי ותיק, לא רחוק ממך. אם יקרא כאן, ודאי יצור איתך קשר.
לגבי מה שנדב אמר- לא היה לי רכב, שבו לא היתה לפחות הברגה אחת טחונה באחד מהברגים שנפתחים לטיפול (או קטנים של בית פילטר, או גדולים של ניקוז שמן), וכשהרכב מתיישן, גם הרבה קליפסים מפלסטיק. לכן, אני לא שולל עבודה לפי יוטיוב (אפילו פרסמתי כאן חומר שמדריך), אבל אם ניתן לעשות פעם ראשונה עם איש מקצוע, זה הרבה יותר טוב, ובד"כ לומדים עוד הרבה דברים (ופרקטיקות) על הדרך.

zivo
29-07-20, 19:54
לא מאמין בללמוד שחיה בהתכתבות.
ואלו שאלות ברמה של איפה הכניסה לבריכה....

תלך למוסך (שמסכים לך לעמוד ליד), או מישהו שעושה לבד, ותראה פעם או פעמיים, איך ומה עושים.
אחרת, בדיוק כמו שנדב כתב, כל מה שתחסוך על מוסך בהחלפה, תשלם פי שלוש על תיקונים מאוחר יותר.

omri_t
29-07-20, 20:26
מה נהיה מהאתר הזה.......

erezgur
29-07-20, 21:06
להבנתי זה פחות או יותר מה שהוא מבקש - מישהו שיכול לעזור לו בפעם הראשונה.


אם מישהו מעוניין להתנדב, ולעזור לי להחליף הכל בפעם הראשונה כדי שאוכל ללמוד, לא אתנגד בכלל!





נשלח מהנייד

נדב ש.
29-07-20, 21:23
מה נהיה מהאתר הזה.......

מי ששואל איפה הפילטרים נמצאים ומציין שאין לו בכלל ניסיון.... ןעוד המדובר בטרופר דיזל לא פחות ולא יותר....

הייתי מתנדב בכייף אבל לצערי אני לא פנוי בזמן הקרוב(חופש גדול, ילדים, עבודה וכו') וגם לא כזה קרוב לבחור...
אם רוצה לתאם ולקפוץ לבקר לשתות בירה בערב ולקשקש קצת תוך כדי להעיף מבט על הטרופר ולראות איפה כל דבר נימצא ולקבל "הוראות הפעלה" בכייף, נתאם.

טרופר 3>
30-07-20, 11:06
חברים, תודה על העזרה.

מצאתי את המיקום של הפילטרים, ופינות קשות מדי בשביל מתחיל כמוני... אז אוותר על הנושא לבנתיים, לצערי הרב.
אין לי גם את המפתחות לתהליך...

ניגשתי למוסך טוב באזורי שמתעסק עם ג'יפים. אני כבר אעשה את הטיפול שם.

- - - Updated - - -


מי ששואל איפה הפילטרים נמצאים ומציין שאין לו בכלל ניסיון.... ןעוד המדובר בטרופר דיזל לא פחות ולא יותר....

הייתי מתנדב בכייף אבל לצערי אני לא פנוי בזמן הקרוב(חופש גדול, ילדים, עבודה וכו') וגם לא כזה קרוב לבחור...
אם רוצה לתאם ולקפוץ לבקר לשתות בירה בערב ולקשקש קצת תוך כדי להעיף מבט על הטרופר ולראות איפה כל דבר נימצא ולקבל "הוראות הפעלה" בכייף, נתאם.
הייתי שמח, אבל מעדיף שלא להפריע לבעל משפחה כרגע... במיוחד בתקופה הנוכחית (קורונה).
תודה בכל מקרה!

erezgur
30-07-20, 12:53
ניגשתי למוסך טוב באזורי שמתעסק עם ג'יפים. אני כבר אעשה את הטיפול שם.


אני ממליץ לך לחפש מוסך שמכיר טרופר ולא סתם מטבח שמכיר ג'יפים. גם אם זה אומר לנסוע קצת יותר רחוק.
יכול מאד להועיל לטווח בינוני ארוך.
לא יודע אם ארנון שיש לו מוסך לידך מסכים לקבל טרופר, אבל אם כן - הרווחת.

נשלח מהנייד

טרופר 3>
05-08-20, 10:35
החלטתי ללכת על זה לבד (מצאתי סרטון ביוטיוב שיעזור לי, לא נראה מסובך).
אם לא אדע לטפל בטרופר לבד, לא הייתי צריך להביא אחת.

אני היום או מחר הולך ל-UMI חדרה, יש להם במלאי פילטרים.
השאלה היא, האם הפילטרים שנמכרים במוסכי UMI "איכותיים" ו\או הפילטרים "מקוריים"?

הבחור ממחלקת החלפים אמר לי שהפילטרים אצלו מתוצרת סין, אבל אורגינל של איסוזו.

בנוסף, לגבי הפילטר סולר...
הוא אמר שיש שני סוגים, עם חיישן ובלי. איך אדע איזה סוג שלי? מנוע 4JX1 (יורו 3 לפי פעם אחרונה שבדקתי).

תודה לעוזרים.

zivo
05-08-20, 12:00
החלטתי ללכת על זה לבד (מצאתי סרטון ביוטיוב שיעזור לי, לא נראה מסובך).
אם לא אדע לטפל בטרופר לבד, לא הייתי צריך להביא אחת.

אני היום או מחר הולך ל-UMI חדרה, יש להם במלאי פילטרים.
השאלה היא, האם הפילטרים שנמכרים במוסכי UMI "איכותיים" ו\או הפילטרים "מקוריים"?

הבחור ממחלקת החלפים אמר לי שהפילטרים אצלו מתוצרת סין, אבל אורגינל של איסוזו.

בנוסף, לגבי הפילטר סולר...
הוא אמר שיש שני סוגים, עם חיישן ובלי. איך אדע איזה סוג שלי? מנוע 4JX1 (יורו 3 לפי פעם אחרונה שבדקתי).

תודה לעוזרים.
מה שיש ה UMI מספיק "איכותי".
אפשרות 1- תתסתכל על התחתית של הפילטר , אם יש חישן (חוטים, מחבר). אתה יכול גם לצלם ולשים פה
אפשרות 2- האם זה המנוע המקורי או שהחליפו מנוע? אם אתה נותן ל UMI את המס' רישוי, הם יודעים בדיוק מה יש לך ברכב (בהנחה שלא החליפו מנוע לבד).
אם אתה לא יודע (אם החליפו מנוע), אני מציע לך לעשות מאמץ (מול UMI, הם יודעים את המס' מנוע שאתו הרכב יצא לכביש, תבדוק שזה מה שיש לך ברכב וברישיון ) זה נתון שכדאי לדעת אותו.

טרופר 3>
05-08-20, 12:49
מה שיש ה UMI מספיק "איכותי".
אפשרות 1- תתסתכל על התחתית של הפילטר , אם יש חישן (חוטים, מחבר). אתה יכול גם לצלם ולשים פה
אפשרות 2- האם זה המנוע המקורי או שהחליפו מנוע? אם אתה נותן ל UMI את המס' רישוי, הם יודעים בדיוק מה יש לך ברכב (בהנחה שלא החליפו מנוע לבד).
אם אתה לא יודע (אם החליפו מנוע), אני מציע לך לעשות מאמץ (מול UMI, הם יודעים את המס' מנוע שאתו הרכב יצא לכביש, תבדוק שזה מה שיש לך ברכב וברישיון ) זה נתון שכדאי לדעת אותו.
כן, הוחלף המנוע, ונראה שהותקן בצורה לא מקצועית בכלל...

מקווה שצילמתי את הפילטר סולר... 🙄
תמונות (לא הכי ברור): https://imgur.com/a/5LO8HcJ

על הדרך קלטתי את זה משוחרר... מה זה?
https://imgur.com/a/3NZGbrc

תודה וסורי על הבורות. חדש בתחום ;)

zivo
05-08-20, 15:00
......
אפשרות 1- תתסתכל על התחתית של הפילטר , אם יש חישן (חוטים, מחבר). אתה יכול גם לצלם ולשים פה
............
צילמת את הפילטר מלמעלה, ביקשתי את התחתית.

החוט המנותק, נראה כמו מתג ישן של אזעקה על פתיחת מנוע

טרופר 3>
05-08-20, 15:10
צילמת את הפילטר מלמעלה, ביקשתי את התחתית.

החוט המנותק, נראה כמו מתג ישן של אזעקה על פתיחת מנוע
מצטער, לא שמתי לב.
אני אצליח לראות את התחתית מתחת למנוע?
אני אצלם בהזדמנות, כרגע בעבודה...

קניתי את הפילטרים היום. לא זול העסק בכלל, אבל אין ברירה.
יש לך שמן מנוע מומלץ?

נדב ש.
05-08-20, 15:20
פילטר סולר לא קשור להחלפת מנוע.
תכניס יד מתחת לפילטר ותרגיש אם יש חיישן או אין, החיישן הזה סתם מעפן רק להבהרה, הוא ידליק את הנורה של מים בסולר אחרי שכבר כל המערכת מפוצצת במים/סולר במים.

שמן מומלץ 5w40 סינטטי של ולוולין או קסטרול לפי תקן למנוע דיזל, שים לב שלא נותנים לך של בנזין.

טרופר 3>
05-08-20, 17:19
פילטר סולר לא קשור להחלפת מנוע.
תכניס יד מתחת לפילטר ותרגיש אם יש חיישן או אין, החיישן הזה סתם מעפן רק להבהרה, הוא ידליק את הנורה של מים בסולר אחרי שכבר כל המערכת מפוצצת במים/סולר במים.

שמן מומלץ 5w40 סינטטי של ולוולין או קסטרול לפי תקן למנוע דיזל, שים לב שלא נותנים לך של בנזין.
אני אבדוק מאוחר יותר.
במילא זה הפילטר האחרון שאחליף, הוא נראה (מקווה שרק נראה) הכי מורכב מכל הפילטרים...

לגבי השמן מנוע, ראיתי באתרים בחו"ל, שהרבה מאוד ממליצים על Mobil Delvac 1 ESP 5W-40 למנוע 4JX1 אבל לא מצאתי בזאפ.
אז התפשרתי על Castrol Edge 5W-40, מיועד למנועי בנזין ודיזל. מספיק איכותי?

אגב, בפילטר הגדול אוכל למלא שמן לפני הברגה חזרה למנוע, כי הוא נכנס בשיפוע.
מה לגבי הקטן (בגלל שהוא יושב הפוך)? להסתפק בלמרוח קצת שמן על הרינג ולהבריג ריק?

נדב ש.
05-08-20, 21:55
הפילטר סולר פשוט מאוד, 2 צינורות(להיזהר לא להיתבלבל ביניהם בהרכבה), 2 ברגים 10 מ"מ.
ממליץ קודם להחליף את הפילטרים, למלא שמן ולהניע לתת למנוע לעבוד 5 דקות בערך, ורק אחר כך לדומם(לחכות עוד 5 דקות, לבדוק מפלס שמן) ולהחליף את הפילטר סולר.

הפילטר הקטן אין צורך למלא בשמן וגם אי אפשר, הוא מסנן שמן מישני "על הקו" את השמן למזרקים.

טרופר 3>
16-09-20, 22:01
הטיפול הושלם בהצלחה (מזמן...) :)
מאז קיבלתי יותר בטחון להכנס מתחת לרכב וללכלך את הידיים...

תקלה נוספת בפוסט חדש. אשמח לעזרה!
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117519-%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A7%D7%95%D7% 9D-4%2A4-%D7%9E%D7%94%D7%91%D7%94%D7%91

-->