צפייה בגרסה מלאה : ג'אנטים לגימיני
שלום
יש לי כרגע על הגימי שלי גאנטים עם ספייסרים שאני מעוניין לבטל.
המוסך אומר שאי אפשר להסיר את הספייסרים עד שאני מחליף גאנטים
השאלה מה לקנות? מגנזיום או פלדה? והאם יש גנט ספציפי שאתם ממליצים עליו לשטח?
חפש בפורום דיונים לגבי חישוק ברזל או מגנזיום.
ברזל יותר פשוט וניתן לתקן עם פטיש בשטח, מגנזיום יותר קל. יש דעות לכאן או לכאן.
נשלח מהנייד
מה מידת הצמיגים שמורכבים לך עכשיו ?
מה זו השטות הזו?
הרכב הגיע מהיצרן ללא ספייסרים.
כל עוד הצמיגים במידה המקורית אין שום צורך בספייסר למעט צורך ויזואלי של מי שאוהב פוזה רחבה יותר.
ספייסר מינימלי באמת נדרש אך ורק במקרה שעברת לצמיג במידה שונה מהמקורית שנוגע במשהו בשילדה/חלקי מתלה בזמן הפניית הגה מקסימלית.
אם אין לך צורך בספייסרים, אין שום בעיה להסיר אותם ואין שום צורך להחליף חישוקים.... מישהו מנסה לעשות עליך סיבוב.
אבל כדי שהתשובה תהיה יותר ספציפית ומדוייקת, תוסיף פרטים כמו מידת הצמיגים והחישוקים שמורכבים כרגע והכי טוב - תמונה.
בשרשור אחר של פות"ש הוא ציין מידות מאד מוגדלות של צמיגים http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116892-%D7%94%D7%92%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%91%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%91-4%C3%974
נשלח מהנייד
אני מניח שהספייסרים הם בשביל שהצמיג ייצא החוצה ובסגירה פחות ישפשף את הרכב.
בשביל למנוע זאת על ידי החלפת ג'אנטים אתה צריך לשים לב לאופסט, ולהתאים את האופסט (כמה שהצמיג בולט החוצה)
לפותח השרשור - אתה נוסע על אותה מידה שיש לי בויטארה, אז אתה מוזמן לנסות אחד מהגלגלים שיש לי (מורכבים וספייר שונה). יש לי גם סט ג׳אנטים סגסוגת (המכונה בפי העם "מגנזיום) שתוכל לנסות (אבל הצמיגים עליהם במידה אחרת ...)
כך תדע (אולי) בדיוק איזה אופסט אתה צריך.
אני נמצא בכפ"ס, ורוב הזמן עובד מהבית [emoji846]
ולשאלת הפתיחה: אני מעדיף חישוקי סגסוגת, אבל מהמאסיביים יותר, לא המפונפנים של הכביש ...
מה זו השטות הזו?
הרכב הגיע מהיצרן ללא ספייסרים.
כל עוד הצמיגים במידה המקורית אין שום צורך בספייסר למעט צורך ויזואלי של מי שאוהב פוזה רחבה יותר.
ספייסר מינימלי באמת נדרש אך ורק במקרה שעברת לצמיג במידה שונה מהמקורית שנוגע במשהו בשילדה/חלקי מתלה בזמן הפניית הגה מקסימלית.
אם אין לך צורך בספייסרים, אין שום בעיה להסיר אותם ואין שום צורך להחליף חישוקים.... מישהו מנסה לעשות עליך סיבוב.
אבל כדי שהתשובה תהיה יותר ספציפית ומדוייקת, תוסיף פרטים כמו מידת הצמיגים והחישוקים שמורכבים כרגע והכי טוב - תמונה.
https://photos.app.goo.gl/TXJUYiKkkJUr9T1c9
צירפתי קישור עם תמונות של הצמיגים
הם יותר גדולים מהמקורי
215/75/15
אז השאלה אם אני רוצה להחליף את כל הצמיגים והחישוקים בשביל לעבור טסט וגם להוריד את הספייסרים איזה חישוקים אני צריך לקנות? וכמה בכלל שווה ה4 צמיגים וגאנטים שיש לי אם אני רוצה למכור אותם ביחד עם הספייסרים
- - - Updated - - -
לפותח השרשור - אתה נוסע על אותה מידה שיש לי בויטארה, אז אתה מוזמן לנסות אחד מהגלגלים שיש לי (מורכבים וספייר שונה). יש לי גם סט ג׳אנטים סגסוגת (המכונה בפי העם "מגנזיום) שתוכל לנסות (אבל הצמיגים עליהם במידה אחרת ...)
כך תדע (אולי) בדיוק איזה אופסט אתה צריך.
אני נמצא בכפ"ס, ורוב הזמן עובד מהבית [emoji846]
ולשאלת הפתיחה: אני מעדיף חישוקי סגסוגת, אבל מהמאסיביים יותר, לא המפונפנים של הכביש ...
תודה רבה לך.
תאמת שאני לא מבין בכל הנושא של צמיגים ואופסט וכל זה
אשמח להסבר קצרצר
בשרשור אחר של פות"ש הוא ציין מידות מאד מוגדלות של צמיגים http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116892-%D7%94%D7%92%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%91%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%91-4%C3%974
נשלח מהנייד
זו מידה גדולה מהמקורית (ולא חוקית) אבל לא מוגזמת ודי מקובלת בקרב משפרי סוזוקים בארץ ובעולם.
אני מניח שעל הג'נט המקורי הצר ללא אופסט/עם אופסט מינימלי, הצמיגים הקדמיים מתחככים בזרוע הרדיוס בהפניית הגה מלאה.
בסרן דנה 30 שאני מכיר מהסופה/XJ/YJ יש בורג עצר/גובל-צידוד שאפשר לכוון כדי למנוע את התופעה הזו, אבל המחיר יהיה זוית הגה פחותה וקוטר סיבוב מוגדל = כושר תמרון פחות טוב בחנייה ובתמרונים הדוקים בשטח. לא יודע איך זה בג'ימני או כל רכב אחר.
לכן נדרש הספייסר. או ג'נט חלופי עם אופסט שלילי גדול יותר (שזו האפשרות העדיפה על ספייסר).
לכן חשוב לבחור בספייסר הכי מינימלי שאפשר/ג'נט עם האופסט המינימלי שנדרש על מנת שהצמיגים לא יתחככו, ואפילו לא חצי-סנטימטר מעבר לזה - כי גלגלים שבולטים החוצה באופן מוגזם לא עושים לאוטו שום דבר טוב מבחינה דינמית, בעיקר בכביש. במקרה הכי טוב ההשפעה לרעה על התנהגות הרכב תהיה "רק" מינורית. וכשאני אומר "פגיעה דינמית" אני מתכוון לירידה בחדות ודיוק ההיגוי, בביצועים, לעליה בצריכת דלק, וכמובן גם בבלאי ופגיעה באורך חיי מכלולים שונים (מיסבי גלגל, בולג'וינטים, תפוחי היגוי וכו') - כל אלה מושפעים רק לרעה ככל שהגלגל בולט יותר החוצה וזה מנסיון - הן ברכבי כביש והן ברכבי שטח.
גם תרומת הגלגלים הבולטים החוצה ליציבות בשפ"צים לכאורה, היא יותר בתיאוריה מאשר בפועל. תכל'ס בשטח.
ואף מילה על בעיות בטסטים. הבוחנים ידועים כמי שמאוד לא אוהבים גלגל שבולט החוצה.
כאן היתרון של ספייסר שניתן להסיר לפני הטסט ולהחזיר אחר כך.
זו מידה גדולה מהמקורית (ולא חוקית) אבל לא מוגזמת ודי מקובלת בקרב משפרי סוזוקים בארץ ובעולם.
אני מניח שעל הג'נט המקורי הצר ללא אופסט/עם אופסט מינימלי, הצמיגים הקדמיים מתחככים בזרוע הרדיוס בהפניית הגה מלאה.
בסרן דנה 30 שאני מכיר מהסופה/XJ/YJ יש בורג עצר/גובל-צידוד שאפשר לכוון כדי למנוע את התופעה הזו, אבל המחיר יהיה זוית הגה פחותה וקוטר סיבוב מוגדל = כושר תמרון פחות טוב בחנייה ובתמרונים הדוקים בשטח. לא יודע איך זה בג'ימני או כל רכב אחר.
לכן נדרש הספייסר. או ג'נט חלופי עם אופסט שלילי גדול יותר (שזו האפשרות העדיפה על ספייסר).
לכן חשוב לבחור בספייסר הכי מינימלי שאפשר/ג'נט עם האופסט המינימלי שנדרש על מנת שהצמיגים לא יתחככו, ואפילו לא חצי-סנטימטר מעבר לזה - כי גלגלים שבולטים החוצה באופן מוגזם לא עושים לאוטו שום דבר טוב מבחינה דינמית, בעיקר בכביש. במקרה הכי טוב ההשפעה לרעה על התנהגות הרכב תהיה "רק" מינורית. וכשאני אומר "פגיעה דינמית" אני מתכוון לירידה בחדות ודיוק ההיגוי, בביצועים, לעליה בצריכת דלק, וכמובן גם בבלאי ופגיעה באורך חיי מכלולים שונים (מיסבי גלגל, בולג'וינטים, תפוחי היגוי וכו') - כל אלה מושפעים רק לרעה ככל שהגלגל בולט יותר החוצה וזה מנסיון - הן ברכבי כביש והן ברכבי שטח.
גם תרומת הגלגלים הבולטים החוצה ליציבות בשפ"צים לכאורה, היא יותר בתיאוריה מאשר בפועל. תכל'ס בשטח.
ואף מילה על בעיות בטסטים. הבוחנים ידועים כמי שמאוד לא אוהבים גלגל שבולט החוצה.
כאן היתרון של ספייסר שניתן להסיר לפני הטסט ולהחזיר אחר כך.
הבנתי
אז בשביל להוציא את הספייסרים איזה ג'אנטים עם איזה אופסט אתה ממליץ? כאילו אני הבנתי שאני צריך ג'אנטים מידה 15 אבל איזה אופסט דרוש בגימני כדי שימנע את החיכוך הזה שאתה מדבר עליו בלי ספייסרים?
חסר עוד מידע
215 לא אמור לשפשף בהתקנה על גאנט מקורי עם הגבהה 2״
בחלק מהדגמים גם בלי הגבהה לא משפשף(יש נקודת תורפה שקשורה לסוג הפגוש הקדמי והעיגון שלו וזה תלוי באיזה מהמתיחות פנים הרכב)
יונימוג אדום
30-07-20, 17:51
ואף מילה על בעיות בטסטים. הבוחנים ידועים כמי שמאוד לא אוהבים גלגל שבולט החוצה.
כאן היתרון של ספייסר שניתן להסיר לפני הטסט ולהחזיר אחר כך.[/QUOTE]
היום נכשלתי בטסט עם הסיקס - הכל תקין פיקס רק הגלגלים בולטים - צמיג 31 ג'נט "10 .
אילן
חסר עוד מידע
215 לא אמור לשפשף בהתקנה על גאנט מקורי עם הגבהה 2״
בחלק מהדגמים גם בלי הגבהה לא משפשף(יש נקודת תורפה שקשורה לסוג הפגוש הקדמי והעיגון שלו וזה תלוי באיזה מהמתיחות פנים הרכב)
חסר עוד מידע
215 לא אמור לשפשף בהתקנה על גאנט מקורי עם הגבהה 2״
בחלק מהדגמים גם בלי הגבהה לא משפשף(יש נקודת תורפה שקשורה לסוג הפגוש הקדמי והעיגון שלו וזה תלוי באיזה מהמתיחות פנים הרכב)
המוסך אמר שבשביל להוציא ספייסרים אני צריך להחליף ג'אנטים
המוסך אמר שבשביל להוציא ספייסרים אני צריך להחליף ג'אנטים
אז תחליף מוסך כל עוד אתה עם הגבהה 2 אינצ' או יותר אין סיבה שהצמיג יפריע למרות שנראה שיש לו אופסט.
בכל מקרה מידה 215/75/15 על ג'אנט מקורי לא מצריכה הגבהה כמו שאמר הבחור לפני רק בחלק מהדגמים יש טמבון קדמי שונה ומצריך קיצור של הטמבון כמו שהרוב עושים בשביל לשפר זווית גישה.
ככה ש215 לא מצריך הגבהה כלל ובברזיל נמכר ככה גם מהחברה ישירות אך עם טמבון שונה.
אתה לפי מה שאני רואה מוגבה לכן זה לא שום דבר לא אמור להפריע במידה הזאת תוריד את הספייסרים ותרכיב צמיגים וסע לשלום.
אם אין לך צורך בזה שהמספיק יבלוט החוצה או יתפרס עם אופסט תחפש ג'אנטים 15 מקורים ברזל של ג'ימיני (לרוב נמכר ב400-50) ותרכיב אותם. המידה הזאת לא מצריכה ג'אנטים מיוחד ומה גם תוכל למכור את שלך ולצאת ברווח אם הם לא לטעמך.
(כל מה שאני רושם לך אומר לך את זה בתור בעל ג'ימיני ולא משמועות כמו חלק פה.)
הבנתי
אז בשביל להוציא את הספייסרים איזה ג'אנטים עם איזה אופסט אתה ממליץ? כאילו אני הבנתי שאני צריך ג'אנטים מידה 15 אבל איזה אופסט דרוש בגימני כדי שימנע את החיכוך הזה שאתה מדבר עליו בלי ספייסרים?חוץ ממי שיש לו ג׳ימני עם אותה הגבהה ואותה מידת צמיגים כמו שלך, אף אחד כאן לא ידע לענות לך מתוך ידיעה אמיתית.
אני חוזר על ההזמנה לנסות את הגלגלים מהויטארה שלי. הם באותה מידה, בעלי אופסט גדול (לא זוכר בדיוק כמה, אבל מוטבע עליהם מהצד הפנימי), וזה יעלה לך בדלק לכפ"ס וחיוך [emoji846]
אני אישית התקנתי על ג'ימני עם ג'אנטים מקוריים צמיגי 215 (יוקוהומה גיאולנדר בזמנו) והיה שפשוף בהצלבות בשטח.
התקנו ספייסרים (הספיקו חצי אינץ' בזמנו אבל התקנו של אינץ' 1)
מצד שני, היום בחבורה יש ג'ימני עם 215 (עם אותה גבהה כמו הקודם -EFS) ששם צמיג 215 של BF ולא נוגע, והוא בלי ספייסרים.
מבחינת ג'אנטים אם אתה רוצה (!) להחליף - אז יש בחור בשם אלירן לוי שאני קניתי ממנו ג'נטים והיה מחיר ממש טוב וגם נראים טוב
(גם לא כבדים יחסית מחקר שוק שעשיתי)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.