PDA

צפייה בגרסה מלאה : מת להכנס לעולם השטח בן 23



Shalem
30-07-20, 19:22
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 40K~50K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? אדם אחד או שניים, לינה של לילה או שניים לעיתים רחוקות

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? מעריך ש20K בשנה, מתוכם לדעתי חצי נסיעה שוטפת, וחצי נסיעה לטיולים+טיולים עצמם
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? בעיקר פנאי לסופ"שים, לעיתים גם במהלך היום יום
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?אני מאמין שיש לי ידיים טובות, רצון לתחזוקה עצמית חלקית קיים.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר במרכז, בראשון לציון, יש מלא מוסכים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? מניח שלאט לאט אעלה את הרמה, אחרי שאצבור ידע וניסיון. מתכנן גם מעלות קשים ומעניינים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? מעולם לא טיילתי ברכב שטח (קצת בוץ בקיבוץ של משפחה לא נחשב נכון?), אין כרגע קבוצה, אחרי שאמצא את הרכב, אמצא קבוצות טיולים
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). שמעתי על מעלה זיק, שמעתי על מעלה יאיר

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
רצוי שיהיה חסכוני כמה שאפשר

א. גיר אוטומטי/ידני ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין לא עקרוני כל כך (די נעול על רכבים ספיציפיים אז בנזין בגדול, אלא אם יהיו הצעות מעניינות)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) קצר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? אם היה גיפ חדש במחיר הזה ברכה, אבל כיון ואין, אז משומש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
די נעול על הג'ימני, לאחרונה נחשפתי לכמה גראנד ויטארות דור 3 שנכנסות לי בתקציב, חוץ מהתיבת הילוכים,וצריכת הדלק אילו הבדלים מהותיים יש בין הרכבים?
מצד שני, אם תציעו משהו מעניין אני מבטיח להיות עם ראש פתוח

*עריכה* שאלה נוספת, אני די נעול על ידני אבל הבנתי שבשטח עדיף יותר תיבה אוטומטית, בעיקר למתחילים, האם נכונה הטענה הזו?

תודה מראש,
שלם

erezgur
30-07-20, 19:52
בדרך כלל התשובה הסטנדרטית היא ג'ימני, וגם הפעם... זה גם מתאים למה שאתה חושב אז תתחיל לחפש

נשלח מהנייד

איל מ
30-07-20, 20:11
אוטומט פחות טוב למי שרוצה להינות מנהיגה בשטח. כן, יותר קל, אבל אתה לא לומד לנהוג, ומסגל הרגלים של עצלנים.
רק רכב ידני ילמד אותך נהיגה.

six 4 life
30-07-20, 21:12
ג'ימיני עונה על כל הדרישות שלך ויחסוך לך לא מעט כסף, במיוחד ידני
יש גם אחלה כלים במחירים משמעותית נמוכים יותר מהתקציב שהגדרת
בהצלחה!

zivo
30-07-20, 23:39
אוטומט פחות טוב למי שרוצה להינות מנהיגה בשטח. כן, יותר קל, אבל אתה לא לומד לנהוג, ומסגל הרגלים של עצלנים.
רק רכב ידני ילמד אותך נהיגה.

כלומר, כל מי שנוהג פה על אוטמטי לא יודע לנהוג (וזה בערך כל ה SUV + חלק גדול מהטנדרים).
טוב שלא אמרת שעדיף בלי מזגן ואפשרות להשכיב את השימשה הקידמית.....

אז אני אדייק לך את העברית :-)
כל מי שאומר, שנהיגת שטח זה רק גיר ידני, נשאר בימי האבן.
גיר ידני זו שריטה, בדיוק ההתעקשות של אנשים מסויימים לשלם 60-80 אלף ש"ח על CJ7 מודל תרפפו, שכבר מזמן חצי מהרכב זה כל מני שאריות של רכבים "מהמשפחה" (CJ אחרים או סופות למיניהן).

בדיוק הפוך!
תתחיל ברכב אוטמטי, זה יחסוך ויפשט את הכניסה לתחום.
תחליט יום אחד שרגל שמאל ויד ימין מתנוונים ואתה צריך פיזוטרפיה תמידית, תעבור לידני.

נדב42
30-07-20, 23:58
כלומר, כל מי שנוהג פה על אוטמטי לא יודע לנהוג

זיו, יש לך שגיאה בהבנת הנקרא, ובכלל מה אתה נכנס לעניין הזה ?

רוב העדר מעדיף אוטומטי, פותח השרשור ועוד כמה שרוטים כאן באתר (ואני ביניהם) מעדיפים ידני, תעזוב אותנו, תן שרשור אחד שיהיה נטול מאבקי דת ...

(ואם אתה ממש חייב להתווכח על זה, פתח שרשור ייעודי נפרד באוף-טופיק...)

boaz avrahami
31-07-20, 00:01
מבלי להתיחס לרמת הנהיגה שזה ויכוח די ילדותי כדאי לציין רק יתרונות וחסרונות .

גיר ידני הוא הרבה יותר אמין , בולם בירידות וצורך פחות דלק.
חסרונות: דורש יותר התעסקות בתפעול בנהיגה טכנית.

גיר אוטומטי להיפך.






Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

DavidL
31-07-20, 00:09
לפותח השירשור, סופה פתוחה/דיפנדר, שימשה קדמית מקופלת וגיר ידני זה בדיוק רכב השטח לצעיר בן 23....

Yaki5500
31-07-20, 00:09
ג'ימני אחלה רכב עם המון אופי.
אוטומט יותר נוח וקל בשטח אבל אם אתה אוהב ידני לך על ידני. בתרחישים הטכניים שבהם ידני זה מאתגר יותר, תשקיע ותלמד לעבוד נכון איתו. זה חלק מהכיף! (עבור מי שאוהב ידני - מי שלא, מקלל). יתר הזמן (שזה רוב הזמן) אין משמעות אם הרכב ידני או אוטומט

שים לב שבעולם הג'ימני יש הרבה חבר'ה ששמו כמה שיפורים על הרכב ועכשיו רוצים שתמכור כליה בשבילו. אל תמהר. יש הרבה דגים בים והמון ג'ימנים מכל הסוגים והצבעים על הכביש.

בהצלחה

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
31-07-20, 09:30
אני מתנצל עם הכעסתי מישהו.

להתחיל ללמוד נהיגה בשטח, רק בידני. בהחלט.
לנסוע בשטח... אפשר בכל רכב.
אפילו ברכב אוטונומי.
וזוהי דעתי. אין בה בכדי להשליך על אף אחד ושום דבר.
אני, אגב, מטייל להנאתי ברכב אוטומטי.
כדי להסביר את דעתי יותר טוב אדגים:
כשילדינו עושים רשיון נהיגה, אנחנו ממליצים להם ללמוד על ידני או אוטומט?

וברשותכם אקנח במילים של אנשים גדולים ממני:
"... "ואם יש כמה שהחלו לעקם את האף שלהם – אז שיהיה להם אף עקום..."

Shalem
31-07-20, 10:54
אוקיי תודה לכולם על התשובות האמיתיות והכנות, מניח שאמשיך עם החיפושים של ידני בשנתונים של מתחת ל2015.
האם יש דברים מיוחדים שכדאי לשים לב אליהם? כמו להמנע מק"מ גבוה (למרות שהממוצע שנתי לפעמים סביר מאוד)?
מספר ידיים לא רלוונטי כבר בשנים האלה נכון? ואחרונה, מאיזו שנה החלו בייצור של שרשרת טיימינג במקום רצועה?

שגיא S
31-07-20, 11:48
אוקיי תודה לכולם על התשובות האמיתיות והכנות, מניח שאמשיך עם החיפושים של ידני בשנתונים של מתחת ל2015.
האם יש דברים מיוחדים שכדאי לשים לב אליהם? כמו להמנע מק"מ גבוה (למרות שהממוצע שנתי לפעמים סביר מאוד)?
מספר ידיים לא רלוונטי כבר בשנים האלה נכון? ואחרונה, מאיזו שנה החלו בייצור של שרשרת טיימינג במקום רצועה?

שרשרת טיימינג במקום רצועה החל במעבר למנועי M13 - החל משנת 2002.

דרור ברלי
31-07-20, 13:13
לפותח השירשור, סופה פתוחה/דיפנדר, שימשה קדמית מקופלת וגיר ידני זה בדיוק רכב השטח לצעיר בן 23....


הפוך גוטה, הפוך!!!
אל תיפול למלכודת הדבש הזו שקובעת שאם זה ישן, ידני, פתוח, פשוט וספרטני - זה באופן טבעי מתאים לצעירים חסרי נסיון....


רכבי השטח הישנים והטהורים האלה הם במהותם כלים למתקדמים. לבעלי נסיון. וכמובן לשרוטים ולמכורים.

1. אלה כלי רכב של פעם, הם מאתגרים לנהיגה. בעיקר על כביש. מכל בחינה של התנהגות ובטיחות.
2. אלה כלי רכב ישנים. גם אם מתוחזקים היטב ושמורים, הם יסבלו מתקלות תכופות. חלקן צפויות ורובן לא צפויות.
3. אלה כלי רכב שדורשים הבנה מכנית ואהבה, ידע ונכונות ללכלך ידיים בעבודה עצמית - אחרת, תחזוקתם במוסכים תעלה תועפות. וגרוע מזה - כל תקלה פשוטה שניתן לפתור לבד בשטח תסתיים במפחי נפש ובהמתנה לגרר.
4. אלה כלי רכב זוללי דלק בהגדרתם. בעיקר מנועי בנזין גדולים כמו בסופה. אבל גם מנועי דיזל מיושנים עדיין נוסעים מספר חד-ספרתי לא מרשים במיוחד של קילומטרים על כל ליטר סולר = כל טיול עולה הרבה בדלק.
5. יכולות השטח שלהם גבוהות ביותר, אבל הם אינם סלחניים לשגיאות/טעויות נהיגה גם בשטח. טעית?... תשבור משהו ו/או גרוע יותר - תיכנס למצבי סיכון דרמטיים. לך ולרכב.
6. אלה כלים מבוקשים ביותר על ידי גנבים. צריך לאבטח ולנעול ולרתק אותם למשהו מוצק בדיוק כמו אופנוע. בכל מקום, בכל שעה, גם בחניה קצרה של חצי שעה לצורך סידורים - וזה ניג'וס מטורף. תאמין לי, אני חי ככה כבר הרבה שנים.....
בכלי פתוח - אי אפשר להשאיר כלום. הכל חשוף ונגיש לידיים ונדליסטיות ו/או חמדניות. ילדים משועממים יושבים לך ברכב ומשחקים בו (מסוכן!!!), חתולי רחוב ישנים בו ומשאירים אחריהם כדורי שיער מדובללים ומגעילים... שום דבר כבר לא מפתיע.


פות"ש צעיר ולא מנוסה. הוא רוצה וצריך ללמוד ולהתרגל לדבר הזה שנקרא "רכב שטח" אבל לא רוצה/יכול לשלם שכר לימוד גבוה מדי.
ולכן ג'ימני עונה בדיוק לדרישות שלו - הן מבחינת תקציב (בתקציב הנתון זה רכב הרבה יותר חדש), הן מבחינת צריכת דלק ועלויות שוטפות.
הגודל הזערורי והנפח הפנימי המצומצם לאנשים ולמטען לא רלוונטי לצעיר רווק. כי הוא נוסע לבד או עם עוד חבר/חברה ולא יותר.
האמינות הבסיסית הטובה של רכב יפני פשוט מכנית ולא מתוחכם, מוזילה את עלויות הטיפולים/תיקונים/תחזוקה בכללי.
המשקל הקל והכוח המועט שהמנוע מייצר מבטיחים מינימום של שבירות.
יש בו אבזרי נוחות בסיסיים נדרשים, מקוריים מהיצרן, כמו הגה כוח ומזגן.
מבחינת בטיחות - יש כריות אויר ו-ABS. אתה עדיין מאוד לא רוצה להתנגש איתו במשהו, אבל אלה אבזרי בטיחות חשובים שאין בכלים הישנים.
חשוב ביותר - כל זה לא בא על חשבון ביצועים בשטח! לג'ימני יכולות שטח גבוהות מאוד (מאוד!!!) כבר במצבו המקורי. ג'ימנים מטיילים עם סופות ודיפנדרים בכל מקום ללא שום רגשי נחיתות. ואם נדלקים על העניין - יש גם אופק נרחב לשדרוגים ושיפורים שהופכים אותו למפלצת שטח רצינית.

----------------------------

וזה לזיו - גיר ידני? כן!!! רק ידני!
יש בשוק לא מעט ג'ימנים ידניים והם עדיפים על האוטומטיים בהכל - הם אמינים יותר, חסכוניים יותר, הביצועים שלהם עדיפים (זה חשוב ברכב כזה עם מנוע קטן וחלש) וגם מומלצים יותר למתחילים - זה קריטי במיוחד למי שלא מנוסה ורוצה/צריך ללמוד לנהוג בשטח!...
את תהליך הלימוד מומלץ מאוד לדעתי לעבור אך ורק עם גיר ידני!!! כדי ללמוד, להבין, לדעת. נהיגת שטח זו מיומנות נרכשת וגיר אוטומטי שאולי נוח ומקל את החיים, גם גורם לאנשים לא להבין שהם מדלגים על שלבים מאוד בסיסיים ומסגלים לעצמם הרגלי נהיגה רעים ואפאטיים שאחר כך קשה להיפטר מהם.

היי - גם ילדים בכיתה א' שלומדים חשבון, מתחילים עם מחברת ועיפרון ולא עם מחשבון. המחשבון יגיע אחר כך. גם הגיר האוטומטי.

Laikon
31-07-20, 14:47
תחפש ג'ימיני אוטומט ותהנה מהשטח.
ממליץ לחפש אחד כבר משופר בגבול מה שחוקי כלומר הגבהה 2 אינצ' ומיגון יחסוך לך הרבה כסף בהמשך אם תרצה להתקדם.
אני עם ג'ימיני כבר שנה וחצי וזה הדבר היחידי שאני מתחרט עליו שקניתי רכב סטוק (למרות שהוא יד ראשונה למצב טוב) במקום רכב משופר כבר. בדיעבד הייתי מעדיף רכב יד 1-4 עם קמ הגיוני ומשופר.

Shalem
31-07-20, 15:58
הפוך גוטה, הפוך!!!
אל תיפול למלכודת הדבש הזו שקובעת שאם זה ישן, ידני, פתוח, פשוט וספרטני - זה באופן טבעי מתאים לצעירים חסרי נסיון....


רכבי השטח הישנים והטהורים האלה הם במהותם כלים למתקדמים. לבעלי נסיון. וכמובן לשרוטים ולמכורים.

1. אלה כלי רכב של פעם, הם מאתגרים לנהיגה. בעיקר על כביש. מכל בחינה של התנהגות ובטיחות.
2. אלה כלי רכב ישנים. גם אם מתוחזקים היטב ושמורים, הם יסבלו מתקלות תכופות. חלקן צפויות ורובן לא צפויות.
3. אלה כלי רכב שדורשים הבנה מכנית ואהבה, ידע ונכונות ללכלך ידיים בעבודה עצמית - אחרת, תחזוקתם במוסכים תעלה תועפות. וגרוע מזה - כל תקלה פשוטה שניתן לפתור לבד בשטח תסתיים במפחי נפש ובהמתנה לגרר.
4. אלה כלי רכב זוללי דלק בהגדרתם. בעיקר מנועי בנזין גדולים כמו בסופה. אבל גם מנועי דיזל מיושנים עדיין נוסעים מספר חד-ספרתי לא מרשים במיוחד של קילומטרים על כל ליטר סולר = כל טיול עולה הרבה בדלק.
5. יכולות השטח שלהם גבוהות ביותר, אבל הם אינם סלחניים לשגיאות/טעויות נהיגה גם בשטח. טעית?... תשבור משהו ו/או גרוע יותר - תיכנס למצבי סיכון דרמטיים. לך ולרכב.
6. אלה כלים מבוקשים ביותר על ידי גנבים. צריך לאבטח ולנעול ולרתק אותם למשהו מוצק בדיוק כמו אופנוע. בכל מקום, בכל שעה, גם בחניה קצרה של חצי שעה לצורך סידורים - וזה ניג'וס מטורף. תאמין לי, אני חי ככה כבר הרבה שנים.....
בכלי פתוח - אי אפשר להשאיר כלום. הכל חשוף ונגיש לידיים ונדליסטיות ו/או חמדניות. ילדים משועממים יושבים לך ברכב ומשחקים בו (מסוכן!!!), חתולי רחוב ישנים בו ומשאירים אחריהם כדורי שיער מדובללים ומגעילים... שום דבר כבר לא מפתיע.


פות"ש צעיר ולא מנוסה. הוא רוצה וצריך ללמוד ולהתרגל לדבר הזה שנקרא "רכב שטח" אבל לא רוצה/יכול לשלם שכר לימוד גבוה מדי.
ולכן ג'ימני עונה בדיוק לדרישות שלו - הן מבחינת תקציב (בתקציב הנתון זה רכב הרבה יותר חדש), הן מבחינת צריכת דלק ועלויות שוטפות.
הגודל הזערורי והנפח הפנימי המצומצם לאנשים ולמטען לא רלוונטי לצעיר רווק. כי הוא נוסע לבד או עם עוד חבר/חברה ולא יותר.
האמינות הבסיסית הטובה של רכב יפני פשוט מכנית ולא מתוחכם, מוזילה את עלויות הטיפולים/תיקונים/תחזוקה בכללי.
המשקל הקל והכוח המועט שהמנוע מייצר מבטיחים מינימום של שבירות.
יש בו אבזרי נוחות בסיסיים נדרשים, מקוריים מהיצרן, כמו הגה כוח ומזגן.
מבחינת בטיחות - יש כריות אויר ו-ABS. אתה עדיין מאוד לא רוצה להתנגש איתו במשהו, אבל אלה אבזרי בטיחות חשובים שאין בכלים הישנים.
חשוב ביותר - כל זה לא בא על חשבון ביצועים בשטח! לג'ימני יכולות שטח גבוהות מאוד (מאוד!!!) כבר במצבו המקורי. ג'ימנים מטיילים עם סופות ודיפנדרים בכל מקום ללא שום רגשי נחיתות. ואם נדלקים על העניין - יש גם אופק נרחב לשדרוגים ושיפורים שהופכים אותו למפלצת שטח רצינית.

----------------------------

וזה לזיו - גיר ידני? כן!!! רק ידני!
יש בשוק לא מעט ג'ימנים ידניים והם עדיפים על האוטומטיים בהכל - הם אמינים יותר, חסכוניים יותר, הביצועים שלהם עדיפים (זה חשוב ברכב כזה עם מנוע קטן וחלש) וגם מומלצים יותר למתחילים - זה קריטי במיוחד למי שלא מנוסה ורוצה/צריך ללמוד לנהוג בשטח!...
את תהליך הלימוד מומלץ מאוד לדעתי לעבור אך ורק עם גיר ידני!!! כדי ללמוד, להבין, לדעת. נהיגת שטח זו מיומנות נרכשת וגיר אוטומטי שאולי נוח ומקל את החיים, גם גורם לאנשים לא להבין שהם מדלגים על שלבים מאוד בסיסיים ומסגלים לעצמם הרגלי נהיגה רעים ואפאטיים שאחר כך קשה להיפטר מהם.

היי - גם ילדים בכיתה א' שלומדים חשבון, מתחילים עם מחברת ועיפרון ולא עם מחשבון. המחשבון יגיע אחר כך. גם הגיר האוטומטי.

דרור תודה רבה, בהחלט שכנעת אותי להמשיך עם הגימני ולא לשנות כיוון בכלל, גם לא בנושא הגיר.


תחפש ג'ימיני אוטומט ותהנה מהשטח.
ממליץ לחפש אחד כבר משופר בגבול מה שחוקי כלומר הגבהה 2 אינצ' ומיגון יחסוך לך הרבה כסף בהמשך אם תרצה להתקדם.
אני עם ג'ימיני כבר שנה וחצי וזה הדבר היחידי שאני מתחרט עליו שקניתי רכב סטוק (למרות שהוא יד ראשונה למצב טוב) במקום רכב משופר כבר. בדיעבד הייתי מעדיף רכב יד 1-4 עם קמ הגיוני ומשופר.

כן, חשבתי גם, למרות שהם תמיד רוצים עוד מיליון כסף על השיפורים שהם הוסיפו.

DavidL
31-07-20, 16:33
הפוך גוטה, הפוך!!!
אל תיפול למלכודת הדבש הזו שקובעת שאם זה ישן, ידני, פתוח, פשוט וספרטני - זה באופן טבעי מתאים לצעירים חסרי נסיון....


רכבי השטח הישנים והטהורים האלה הם במהותם כלים למתקדמים. לבעלי נסיון. וכמובן לשרוטים ולמכורים.

1. אלה כלי רכב של פעם, הם מאתגרים לנהיגה. בעיקר על כביש. מכל בחינה של התנהגות ובטיחות.
2. אלה כלי רכב ישנים. גם אם מתוחזקים היטב ושמורים, הם יסבלו מתקלות תכופות. חלקן צפויות ורובן לא צפויות.
3. אלה כלי רכב שדורשים הבנה מכנית ואהבה, ידע ונכונות ללכלך ידיים בעבודה עצמית - אחרת, תחזוקתם במוסכים תעלה תועפות. וגרוע מזה - כל תקלה פשוטה שניתן לפתור לבד בשטח תסתיים במפחי נפש ובהמתנה לגרר.
4. אלה כלי רכב זוללי דלק בהגדרתם. בעיקר מנועי בנזין גדולים כמו בסופה. אבל גם מנועי דיזל מיושנים עדיין נוסעים מספר חד-ספרתי לא מרשים במיוחד של קילומטרים על כל ליטר סולר = כל טיול עולה הרבה בדלק.
5. יכולות השטח שלהם גבוהות ביותר, אבל הם אינם סלחניים לשגיאות/טעויות נהיגה גם בשטח. טעית?... תשבור משהו ו/או גרוע יותר - תיכנס למצבי סיכון דרמטיים. לך ולרכב.
6. אלה כלים מבוקשים ביותר על ידי גנבים. צריך לאבטח ולנעול ולרתק אותם למשהו מוצק בדיוק כמו אופנוע. בכל מקום, בכל שעה, גם בחניה קצרה של חצי שעה לצורך סידורים - וזה ניג'וס מטורף. תאמין לי, אני חי ככה כבר הרבה שנים.....
בכלי פתוח - אי אפשר להשאיר כלום. הכל חשוף ונגיש לידיים ונדליסטיות ו/או חמדניות. ילדים משועממים יושבים לך ברכב ומשחקים בו (מסוכן!!!), חתולי רחוב ישנים בו ומשאירים אחריהם כדורי שיער מדובללים ומגעילים... שום דבר כבר לא מפתיע.


פות"ש צעיר ולא מנוסה. הוא רוצה וצריך ללמוד ולהתרגל לדבר הזה שנקרא "רכב שטח" אבל לא רוצה/יכול לשלם שכר לימוד גבוה מדי.
ולכן ג'ימני עונה בדיוק לדרישות שלו - הן מבחינת תקציב (בתקציב הנתון זה רכב הרבה יותר חדש), הן מבחינת צריכת דלק ועלויות שוטפות.
הגודל הזערורי והנפח הפנימי המצומצם לאנשים ולמטען לא רלוונטי לצעיר רווק. כי הוא נוסע לבד או עם עוד חבר/חברה ולא יותר.
האמינות הבסיסית הטובה של רכב יפני פשוט מכנית ולא מתוחכם, מוזילה את עלויות הטיפולים/תיקונים/תחזוקה בכללי.
המשקל הקל והכוח המועט שהמנוע מייצר מבטיחים מינימום של שבירות.
יש בו אבזרי נוחות בסיסיים נדרשים, מקוריים מהיצרן, כמו הגה כוח ומזגן.
מבחינת בטיחות - יש כריות אויר ו-ABS. אתה עדיין מאוד לא רוצה להתנגש איתו במשהו, אבל אלה אבזרי בטיחות חשובים שאין בכלים הישנים.
חשוב ביותר - כל זה לא בא על חשבון ביצועים בשטח! לג'ימני יכולות שטח גבוהות מאוד (מאוד!!!) כבר במצבו המקורי. ג'ימנים מטיילים עם סופות ודיפנדרים בכל מקום ללא שום רגשי נחיתות. ואם נדלקים על העניין - יש גם אופק נרחב לשדרוגים ושיפורים שהופכים אותו למפלצת שטח רצינית.

----------------------------

וזה לזיו - גיר ידני? כן!!! רק ידני!
יש בשוק לא מעט ג'ימנים ידניים והם עדיפים על האוטומטיים בהכל - הם אמינים יותר, חסכוניים יותר, הביצועים שלהם עדיפים (זה חשוב ברכב כזה עם מנוע קטן וחלש) וגם מומלצים יותר למתחילים - זה קריטי במיוחד למי שלא מנוסה ורוצה/צריך ללמוד לנהוג בשטח!...
את תהליך הלימוד מומלץ מאוד לדעתי לעבור אך ורק עם גיר ידני!!! כדי ללמוד, להבין, לדעת. נהיגת שטח זו מיומנות נרכשת וגיר אוטומטי שאולי נוח ומקל את החיים, גם גורם לאנשים לא להבין שהם מדלגים על שלבים מאוד בסיסיים ומסגלים לעצמם הרגלי נהיגה רעים ואפאטיים שאחר כך קשה להיפטר מהם.

היי - גם ילדים בכיתה א' שלומדים חשבון, מתחילים עם מחברת ועיפרון ולא עם מחשבון. המחשבון יגיע אחר כך. גם הגיר האוטומטי.

הפוך על הפוך גוטה :)
ואני לתומי (ונסיוני) חשבתי שגיל 23 הוא הכי מתאים לנסיעה בליל ירח עם ג'יפ פתוח ידני על שדה חיטה קצור , שמשה מקופלת ואולי גם ללא אורות....ובשעות הפנאי לפרק בחניה טרנספר ולשפצו.
אם לא בגיל 23 אז מתי :)

אלדר
31-07-20, 16:38
דרור תודה רבה, בהחלט שכנעת אותי להמשיך עם הגימני ולא לשנות כיוון בכלל, גם לא בנושא הגיר.



כן, חשבתי גם, למרות שהם תמיד רוצים עוד מיליון כסף על השיפורים שהם הוסיפו.הם רוצים אבל לא באמת מוכרים.
יש היום הצע גדולשל גימני משופרים למכירה.
גם אני חושב של התחיל מגימני זה הדבר הנכון, פעם ההמלצה היית להתחיל מסמוראי


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Yaki5500
31-07-20, 16:58
הפוך על הפוך גוטה :)
ואני לתומי (ונסיוני) חשבתי שגיל 23 הוא הכי מתאים לנסיעה בליל ירח עם ג'יפ פתוח ידני על שדה חיטה קצור , שמשה מקופלת ואולי גם ללא אורות....ובשעות הפנאי לפרק בחניה טרנספר ולשפצו.
אם לא בגיל 23 אז מתי :)יש אנשים שלא רוצים לפתוח טרנספר בחניה בשום גיל

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

גיא
31-07-20, 17:35
יש אנשים שלא רוצים לפתוח טרנספר בחניה בשום גיל

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

+3
אפילו שהם מעדיפים ידני ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
31-07-20, 17:52
פותחים טרנספר גם בשטח. כשאין ברירה.
ממה שאני יודע ומכיר, גם ג'ימני יכול להתקיל אותך בטרנספר... אז מי יודע? אולי יהיה לו צ'אנס גם לזה. לפחות זה טרנספר קטן וקליל.
נראה אותך מרים את ה-NVG241 (הטרנספר הגדול/מחוזק של סופה ממוגנת) בידיים ומלביש אותו על הגיר בתנועה אחת... Been there. Done that. פעמיים.

רוצה אתגר יותר רציני?.... תפרק ותרכיב (ובעיקר תנסה להרים) את הטרנספר הקטנטן והנחמד NP205....


לגבי עם מה להתחיל?
מתחילים עם מה שרוצים. בתנאי שיכולים.
סופה/דיפנדר כרכב שטח ראשון?... זה יהיה כיף על בטוח, אבל צריך כיסים עמוקים.

וכאן הוגדרו צרכים בצורה מאוד ברורה ומדוייקת שמתכנסים לתשובה אחת מאוד ברורה ומדוייקת.

Shalem
31-07-20, 21:28
פותחים טרנספר גם בשטח. כשאין ברירה.
ממה שאני יודע ומכיר, גם ג'ימני יכול להתקיל אותך בטרנספר... אז מי יודע? אולי יהיה לו צ'אנס גם לזה. לפחות זה טרנספר קטן וקליל.
נראה אותך מרים את ה-NVG241 (הטרנספר הגדול/מחוזק של סופה ממוגנת) בידיים ומלביש אותו על הגיר בתנועה אחת... Been there. Done that. פעמיים.

רוצה אתגר יותר רציני?.... תפרק ותרכיב (ובעיקר תנסה להרים) את הטרנספר הקטנטן והנחמד NP205....


לגבי עם מה להתחיל?
מתחילים עם מה שרוצים. בתנאי שיכולים.
סופה/דיפנדר כרכב שטח ראשון?... זה יהיה כיף על בטוח, אבל צריך כיסים עמוקים.

וכאן הוגדרו צרכים בצורה מאוד ברורה ומדוייקת שמתכנסים לתשובה אחת מאוד ברורה ומדוייקת.

מה זה טרנספר אם אפשר לשאול ומה מטרת הפירוק שלו בשטח או בחניה?

erezgur
31-07-20, 21:42
מפרקים אם יש תקלה וצריך לתקן ויודעים לעשות זאת לבד.
טרנספר זו רק דוגמא.
חפש בפורום יש לנו מילון מונחים...



נשלח מהנייד

asafk
31-07-20, 21:47
תיבת העברה בעברית...
אין שום סיבה טובה לפרק לא בחניה ולא בשטח. לא להתרגש.
...אז איך זה שבכל זאת יותר מדי מאיתנו מצאו את עצמם עם תיבה מפורקת....?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
31-07-20, 21:50
טרנספר זה סוג של גיר נוסף שמתחבר אחרי הגיר הראשי, הוא מאפשר לבחור מי הגלגלים המניעים (בד"כ הבחירה היא בין אחוריים בלבד לבין כל הארבעה), וכן מאפשר לבחור הפחתה גורפת של המהירות (בד"כ בין רבע לחצי מהמהירות המקורית)

יש טראנספרים עם פיקוד מכני ("הידית הקטנה"), ויש כאלו עם פיקוד חשמלי.

אין צורך לפרק את הטראנספר בחנייה או בשטח, זה כמו גיר ומנוע ונקלעת שלא באשמתך לויכוח ישן נושן בין חברים באתר (סוג ביזארי של הווי..). אתה יכול בשלב זה להתעלם לחלוטין מסוגיית פירוק הטראנספר (או כל מכלול אחר) בין אם זה בשטח או על המדרכה [emoji846]

raanan
01-08-20, 12:14
אין צורך לפרק את הטראנספר בחנייה או בשטח, זה כמו גיר ומנוע ונקלעת שלא באשמתך לויכוח ישן נושן בין חברים באתר (סוג ביזארי של הווי..). אתה יכול בשלב זה להתעלם לחלוטין מסוגיית פירוק הטראנספר (או כל מכלול אחר) בין אם זה בשטח או על המדרכה [emoji846]

אם הייתי נחשף לאתר ג'יפולוג טרם כניסה לתחום השטח,
כנראה שהייתי נשאר בתחום הספורט כביש ....

אגב, הכרתי את אתר ג'יפלוג כשנתקעתי עם בעיה רצינית בהתקנת ה ARB ,
מי שנחלץ לעזרתי וכתב לי באתר "הצהוב" לשאול בג'יפולוג, אלון ק.

באמת חברים, אתם לעיתים מבהילים ומלחיצים עם כל המונחים וכל הצפת "הבעיות" שרוב רובנו לא ניתקל בהם.
שלא לדבר על ייעוץ שהוא מהפנטזיות האישיות ופחות קשור לצרכים ולנתונים שמוסר השואל.
כנראה שבכולנו רובץ משהו גנטי מבן גוריון (לא חשוב מה העם רוצה , העיקר שאני יודע מה הם צריכים ...)

רענן

asafk
01-08-20, 14:19
זה נכון. רובנו התחלנו בגרוטאות וחוסר ידע.
גרוטאות שאם היינו שואלים כאן היו מזהירים אותנו לא לקנות. וחוסר יידע שגרם לנו ללמוד בדרך הקשה.
לכן אני חוזר וממליץ - תקנה מה שבא לך ומה שעושה לך את זה. ג'ימני זה מצויין. ידני או אוטומטי? מה שתמצא במצב הכי טוב. זה לא באמת משנה. העיקר לטייל.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Laikon
01-08-20, 23:10
דרור תודה רבה, בהחלט שכנעת אותי להמשיך עם הגימני ולא לשנות כיוון בכלל, גם לא בנושא הגיר.



כן, חשבתי גם, למרות שהם תמיד רוצים עוד מיליון כסף על השיפורים שהם הוסיפו.

בתור נקודת התחלה קח בחשבון שג'ימני סטוק לא נמכר במחיר מחירון של לוי יצחק אלא מעל.
הגיוני שרכב משופר יעלה יותר מרכב לא משופר כמו כן תמיד יהיו חיים בסרט שיבקשו את כל הסכום שהם השקיעו כמעט על האוטו אבל מהר מאוד הם מתחילים לרדת לאט לאט במחיר.
תגיד לי איזה שנתונים אתה מחפש ואני יגיד לך מה זה מחיר טווח המחירים ההגיוניים.
קח בחשבון שיש גם רכבים משופרים מאוד בשוק ואז המחיר הגיוני יש לרכב הזה אין סוף שיפורים כמעט והגיוני מאוד שיש ג'ימיני 2008 סטוק ב35 אלף ויש משופר פתאום ב60 אלף.

קח דוגמה של לקנות רכב סטוק 2008 ב35 אלף. קנית? צריך מיגון מינימלי של מיגון טרנספר (500-600 שקל) ואז תטייל איתו חצי שנה תרצה לשים הגבהה שזה עוד 4000-5000 שקל להגבהה 2" חוקית, אולי תרצה גם לשים גגון שזה עוד אלפייה בערך.
נגיד כל זה הגעת בסוף למחיר של 41-2.
לא עדיף כבר לקנות אחד משופר עם כל זה ב37-40? ולחסוך קצת כביכול?

asafk
01-08-20, 23:26
אם זה הכסף שיש - קונים לא משופר, מחליפים את הצמיגים לצמיגי שטח כשיגיע יומם של הצמיגים הקיימים. לא חייבים כלום - בטח לא מיגונים. טיילתי שנים עם חבר שנסע בג'ימני סטנדרטי עד העצם פרט לצמיגי שטח. אבל עם האוכל יבוא התאבון. הגבהה, נעילה, מיגונים...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

זלמן 1
01-08-20, 23:32
כבעל ג'ימני, ודאי שבשביל ליסוע בשבילים, אין צורך בכלום מעבר. אולם אם נוסעים קצת על סלעים יש חשיבות למגן את הטרנספר, נקודה נמוכה ורגישה באוטו, אוסיף שגם את אוזני הרדיוס אע"פ כי יש מי שיחלוק.
לטעמי אכן השיפור המשמעותי ביותר הינו צמיגי שטח מלא, פשוט מדהים.
נק' חוזקה בנוגע לשיפורים, לרוב השיפורים די זולים ביחס לרכבים אחרים, והאפשרויות...

סער
02-08-20, 00:14
כמו שכתבו, תקנה גימיני. ותתחיל לטייל. רגוע.
ואז, מתישהו אחרי כמה טיולים וכמה חודשים טובים, תענה לעצמך על השאלה החשובה - מה אני רוצה מהסיפור הזה:
תשובות (זה אפילו אמריקאי. חיים קלים...):
א. כיף לי לטייל ככה לא צריך כלום בנוסף. מצוין.
ב. נהנה מאתגרי העבירות, חייב שידרוג כדי ״לעשות את כמריר״. שדרג לרכב קשוח ויקר ומשופר
ג. נהנה לתחזק את הרכב ורוצה להיות יותר ״מכונאי״ - קח כלים, ותתחיל לצבור נסיון.
ד. הרכב צפוף לי ולא נח, אבל רוצה לטייל. שדרג לsuv או טנדר כלשהו
ה. לא התחברתי לכל האבק והחום והשטח הזה. תמכור.

למה גימיני- כי הוא הכי יתאים לך כרגע להבין למה אתה מתחבר יותר ויתן לך תשובה ברורה, במינימום כסף (גם אם החלטת למכור אותו אחרי 3 חודשים).
ידני או אוטומט - לא משנה. אם מצאת אחד מוגבה/ממוגן, עדיף.
והכי חשוב, לך על זה. ותהנה...

דניאל מאירי
02-08-20, 08:11
הפוך גוטה, הפוך!!!
אל תיפול למלכודת הדבש הזו שקובעת שאם זה ישן, ידני, פתוח, פשוט וספרטני - זה באופן טבעי מתאים לצעירים חסרי נסיון....


רכבי השטח הישנים והטהורים האלה הם במהותם כלים למתקדמים. לבעלי נסיון. וכמובן לשרוטים ולמכורים.

1. אלה כלי רכב של פעם, הם מאתגרים לנהיגה. בעיקר על כביש. מכל בחינה של התנהגות ובטיחות.
2. אלה כלי רכב ישנים. גם אם מתוחזקים היטב ושמורים, הם יסבלו מתקלות תכופות. חלקן צפויות ורובן לא צפויות.
3. אלה כלי רכב שדורשים הבנה מכנית ואהבה, ידע ונכונות ללכלך ידיים בעבודה עצמית - אחרת, תחזוקתם במוסכים תעלה תועפות. וגרוע מזה - כל תקלה פשוטה שניתן לפתור לבד בשטח תסתיים במפחי נפש ובהמתנה לגרר.
4. אלה כלי רכב זוללי דלק בהגדרתם. בעיקר מנועי בנזין גדולים כמו בסופה. אבל גם מנועי דיזל מיושנים עדיין נוסעים מספר חד-ספרתי לא מרשים במיוחד של קילומטרים על כל ליטר סולר = כל טיול עולה הרבה בדלק.
5. יכולות השטח שלהם גבוהות ביותר, אבל הם אינם סלחניים לשגיאות/טעויות נהיגה גם בשטח. טעית?... תשבור משהו ו/או גרוע יותר - תיכנס למצבי סיכון דרמטיים. לך ולרכב.
6. אלה כלים מבוקשים ביותר על ידי גנבים. צריך לאבטח ולנעול ולרתק אותם למשהו מוצק בדיוק כמו אופנוע. בכל מקום, בכל שעה, גם בחניה קצרה של חצי שעה לצורך סידורים - וזה ניג'וס מטורף. תאמין לי, אני חי ככה כבר הרבה שנים.....
בכלי פתוח - אי אפשר להשאיר כלום. הכל חשוף ונגיש לידיים ונדליסטיות ו/או חמדניות. ילדים משועממים יושבים לך ברכב ומשחקים בו (מסוכן!!!), חתולי רחוב ישנים בו ומשאירים אחריהם כדורי שיער מדובללים ומגעילים... שום דבר כבר לא מפתיע.


פות"ש צעיר ולא מנוסה. הוא רוצה וצריך ללמוד ולהתרגל לדבר הזה שנקרא "רכב שטח" אבל לא רוצה/יכול לשלם שכר לימוד גבוה מדי.
ולכן ג'ימני עונה בדיוק לדרישות שלו - הן מבחינת תקציב (בתקציב הנתון זה רכב הרבה יותר חדש), הן מבחינת צריכת דלק ועלויות שוטפות.
הגודל הזערורי והנפח הפנימי המצומצם לאנשים ולמטען לא רלוונטי לצעיר רווק. כי הוא נוסע לבד או עם עוד חבר/חברה ולא יותר.
האמינות הבסיסית הטובה של רכב יפני פשוט מכנית ולא מתוחכם, מוזילה את עלויות הטיפולים/תיקונים/תחזוקה בכללי.
המשקל הקל והכוח המועט שהמנוע מייצר מבטיחים מינימום של שבירות.
יש בו אבזרי נוחות בסיסיים נדרשים, מקוריים מהיצרן, כמו הגה כוח ומזגן.
מבחינת בטיחות - יש כריות אויר ו-ABS. אתה עדיין מאוד לא רוצה להתנגש איתו במשהו, אבל אלה אבזרי בטיחות חשובים שאין בכלים הישנים.
חשוב ביותר - כל זה לא בא על חשבון ביצועים בשטח! לג'ימני יכולות שטח גבוהות מאוד (מאוד!!!) כבר במצבו המקורי. ג'ימנים מטיילים עם סופות ודיפנדרים בכל מקום ללא שום רגשי נחיתות. ואם נדלקים על העניין - יש גם אופק נרחב לשדרוגים ושיפורים שהופכים אותו למפלצת שטח רצינית.

----------------------------

וזה לזיו - גיר ידני? כן!!! רק ידני!
יש בשוק לא מעט ג'ימנים ידניים והם עדיפים על האוטומטיים בהכל - הם אמינים יותר, חסכוניים יותר, הביצועים שלהם עדיפים (זה חשוב ברכב כזה עם מנוע קטן וחלש) וגם מומלצים יותר למתחילים - זה קריטי במיוחד למי שלא מנוסה ורוצה/צריך ללמוד לנהוג בשטח!...
את תהליך הלימוד מומלץ מאוד לדעתי לעבור אך ורק עם גיר ידני!!! כדי ללמוד, להבין, לדעת. נהיגת שטח זו מיומנות נרכשת וגיר אוטומטי שאולי נוח ומקל את החיים, גם גורם לאנשים לא להבין שהם מדלגים על שלבים מאוד בסיסיים ומסגלים לעצמם הרגלי נהיגה רעים ואפאטיים שאחר כך קשה להיפטר מהם.

היי - גם ילדים בכיתה א' שלומדים חשבון, מתחילים עם מחברת ועיפרון ולא עם מחשבון. המחשבון יגיע אחר כך. גם הגיר האוטומטי.

יותר ממסכים איתך, הבת שלי הוציאה לפני שנה רישיון, כמובן שרק ידני, מאז לעיתים בטיולים אני נותן לה לנהוג קצת על ההיילקס, קשה לדעת מי משנינו מרוצה יותר.

דרור ברלי
02-08-20, 09:38
לעניין הגיר הידני - אני מדגיש, זה נפלא כדי ללמוד את המכונה. כי בידני אין לך פריבילגיה לטעות.
מה נעדיף אחר כך, רכב ידני או אוטומטי? כל אחד כרצונו.

אצלי האוטו שמיועד להנאות נהיגה (שטח או כביש) יהיה תמיד רק ידני.
אבל המשפחתית של היומיום היא אוטומטית ולא כי ככה רציתי אלא כי זה מה שהיה והתרגלתי והיום אני חי עם זה נפלא.
סך הכל אוטו שכל תפקידו להניע, לקרר היטב, להשמיע מוסיקה, להיות נוח ולדרוש ממני את המינימום, בכסף ובזמן.

raanan
02-08-20, 11:10
אצלי האוטו שמיועד להנאות נהיגה (שטח או כביש) יהיה תמיד רק ידני.
ממתי ההנאה היא לבחוש עם ידית ? בשביל זה יש סיר מרק תימני ...

באמת שלא מבין את האמירה הנדושה הזאת של הנאה מגיר ידני.
עזוב רגע שטח (למרות שגם שם אפשר להתדיין),
האם קורבט C8 (כן זאת עם המנוע המרכזי עכשיו) ומוסטנג GT500 החדשה , הם לא מכוניות שמכוונות להנאה מנהיגה ?
אם כן, איך זה שאין ייצור ואין תכנון לשלב בהם גיר ידני ? (מצויידות ברובוטי כפול מצמדים).
הלאה, פורשה 911 כמה נמכרות ידניות ? כמעט כלום ביחס ל PDK (רובוטי כפול מצמדים).
פורמולה 1 , אומנם ידנית עם פליפרים מההגה ודריכת קלאץ רק בזינוק וגם מההגה (אין פדאל קלאץ).

אכן עם גירים אוטומטיים פלנטריים של 3 ו 4 הילוכים , הרכבים היו "מסורסים" ותגובת תנועה (האצה) ביחס לדוושה הייתה אנמית מאד.
היום גם הגירים הפלנטריים 8 ו 10 הילוכים סגרו את הפער מול ידני ואפילו טבלאות הביצועים בהאצה משמעותית טובים יותר מול אותו דגם ידני.

הנאה מנהיגה בשבילי,
יכולת האצה, בלימה , שינויי כיוון , הרגשה של חיבור למסרק ההגה, סחיפה להיגוי יתר ושליטה בו,
דפיקות לב מואצות ואנדרנלין בשמיים.

את זה אני יכול להשיג גם עם קארט 2 פעימות הכולל ווראיטור.

רענן

Yaki5500
02-08-20, 12:24
חייב להודות שלפחות עבורי יש משהו בבריך

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שמעון.פ
02-08-20, 12:57
ממתי ההנאה היא לבחוש עם ידית ? בשביל זה יש סיר מרק תימני ...


הנאה מנהיגה בשבילי,
יכולת האצה, בלימה , שינויי כיוון , הרגשה של חיבור למסרק ההגה, סחיפה להיגוי יתר ושליטה בו,
דפיקות לב מואצות ואנדרנלין בשמיים.

רענן
זה שלך אין הנאה מדבר מסוים, לא יכול לשלול אחרים שכן נהנים ממנו.
יש כאלו ששליטה ברכב בעזרת ידית הילוכים, עושה להם את זה.
ואין בעיה אם הם מנסים להנחיל הנאה זו לאחרים.
קן בלוק למשל, כנראה גם אוהב ידיות הילוכים ודוושת מצמד.

אבי ביטר
02-08-20, 13:11
[QUOTE=raanan;904591]ממתי ההנאה היא לבחוש עם ידית ? בשביל זה יש סיר מרק תימני ...

באמת שלא מבין את האמירה הנדושה הזאת של הנאה מגיר ידני.



גם אני לא מבין, במיוחד בשטח, נראה לי סבל אמיתי.

גיא
02-08-20, 13:37
רק ידני.
יש לנו גם וגם

בשניהם אני נוהג עם המצב הידני

זה אינדבידואלי .. כל אחד מה שעושה לו נעים ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
02-08-20, 14:08
12 שנה על דיפנדר ידני.
שנה וחצי על רוביקון אוטומטי.
לא מתגעגע לגיר ידני.

אגב, נהיגה עם 2 רגליים (ברקס וגז), קלה ונוחה בהרבה עם אוטומטי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
02-08-20, 15:13
ממתי ההנאה היא לבחוש עם ידית ? בשביל זה יש סיר מרק תימני ...

באמת שלא מבין את האמירה הנדושה הזאת של הנאה מגיר ידני.
עזוב רגע שטח (למרות שגם שם אפשר להתדיין),
האם קורבט C8 (כן זאת עם המנוע המרכזי עכשיו) ומוסטנג GT500 החדשה , הם לא מכוניות שמכוונות להנאה מנהיגה ?
אם כן, איך זה שאין ייצור ואין תכנון לשלב בהם גיר ידני ? (מצויידות ברובוטי כפול מצמדים).
הלאה, פורשה 911 כמה נמכרות ידניות ? כמעט כלום ביחס ל PDK (רובוטי כפול מצמדים).
פורמולה 1 , אומנם ידנית עם פליפרים מההגה ודריכת קלאץ רק בזינוק וגם מההגה (אין פדאל קלאץ).

אכן עם גירים אוטומטיים פלנטריים של 3 ו 4 הילוכים , הרכבים היו "מסורסים" ותגובת תנועה (האצה) ביחס לדוושה הייתה אנמית מאד.
היום גם הגירים הפלנטריים 8 ו 10 הילוכים סגרו את הפער מול ידני ואפילו טבלאות הביצועים בהאצה משמעותית טובים יותר מול אותו דגם ידני.

הנאה מנהיגה בשבילי,
יכולת האצה, בלימה , שינויי כיוון , הרגשה של חיבור למסרק ההגה, סחיפה להיגוי יתר ושליטה בו,
דפיקות לב מואצות ואנדרנלין בשמיים.

את זה אני יכול להשיג גם עם קארט 2 פעימות הכולל ווראיטור.

רענן


נכון. וגם ההילוכים. זה הכל יחד.

ולגבי מכוניות העל שהזכרת - רוב לקוחותיהם אינם בהכרח חובבי נהיגה או בהכרח נהגים טובים במיוחד. למרות שהם בטוחים שכן.
היום, לחלקם (בעיקר היותר צעירים) לעתים אין אפילו רשיון נהיגה לרכב ידני.
עם ההספקים שלהן, אתה מדמיין את החבר'ה האלה מצליחים להשתלט עליהן תוך כדי תפעול נכון של קלאץ' וגיר ידני?.. גם ככה רוב המכוניות האלה מסיימות את חייהן בדמי ימיהן ובאלימות רבה.

גיר כפול מצמדים אכן מחליף הילוכים מהר יותר ונותן זמנים טובים יותר. הפער אגב, מינורי לחלוטין (ברמה של 1-2 עשיריות שנייה) אבל משמעותי בתנאי מסלול. אמינות? עלות אחזקה?..... בכלל לא פקטור במכוניות כאלה. אף אחד לא רוכש אותן מהסיבות שלקוח רגיל רוכש מכונית רגילה. לבעליהן אין בעיה לשלם סכומים של 5 ספרות עבור צמיג (צמיג אחד, בודד) או 6 ספרות על שיפוץ/החלפת גיר.

איך הגדיר בזמנו מנהל היח"צ של פרארי במראנלו כשביקשנו ממנו שיאפיין את לקוח הפרארי הממוצע?.... התשובה היתה "הוא איש מאוד עשיר". לאו דווקא חובב מכוניות, לא דווקא חובב נהיגה. רק "עשיר". כי זה תכשיט, זו יצירת אמנות. שמים את זה בכספת (או חניון מאובטח) וממתינים שהערך יעלה. זה לא באמת רכב שאפשר להשתמש בו ולא באמת נוהגים בזה הרבה, למרות שזו מכונת נהיגה מדהימה.

וזו השורה התחתונה - גם יצרן של תכשיטים מוטוריים כאלה רוצה רק למכור יותר. להרחיב את מעגל הלקוחות. גיר אוטומטי יאפשר להרבה יותר לקוחות עשירים (פעם האמריקאים, אבל היום אלה בעיקר סינים - שהם חד משמעית הנהגים הגרועים בעולם.... אבל השוק שלהם הוא הגדול והעשיר ביותר בעולם) גם אשכרה לנהוג במכוניות האלה כשהתנאים יאפשרו, ולא רק להעמיד אותן בגראז' הממוזג/מחומם ולהסתכל עליהן.





ובוא אשטח לך את משנתי על הנאה מנהיגה ועל מכוניות. בקצרה:


1. מבחינתי במכונית שמיועדת לספק לי הנאה יהיו 3 דוושות ומוט שמערבב את הדלק. ככה אני אוהב ורוצה וזה מה שיהיה.
ואם במכונית ש"מיועדת לנהיגה" (לא המשפחתית של היומיום, אלא לזו מיועדת לעשות לי כיף) אין 3 דוושות ובורר הילוכים ידני, אז אני לא אקנה אותה. ולא משנה כמה היא טובה.
אני יודע שזה יאלץ אותי להתפשר על מכוניות לא חדשות. וזה בסדר מבחינתי, אין לי כסף לאוטו חדש.

2. לא אוהב מרק תימני.

-->