PDA

צפייה בגרסה מלאה : יבוא אישי לצלחות ורפידות



ariel-ro
04-08-20, 19:30
אהלן,
צריך להזמין צלחות ורפידות(חדשות, מקוריות)
לפי מה שראיתי בנוהל, אין הקלה ליבוא אישי וצריך לעמוד באחת מהתקנים המופיעים שם.
איך יודעים עם החלקים עומדות בהם? האם מוטבע עליהם התקן? יש מסמכים באתר היצרן?
מישהו ניסה לייבא ונתקל בבעיות?

תודה,
אריאל

נדב42
04-08-20, 20:58
אם החלק מקורי, צריך בכלל את כל האישורים והטררם ?

shmulikbg
04-08-20, 21:23
ביקשתי אישור משרד התחבורה לייבא תופי בלם מקוריים. תוך מס' ימים היה אישור, הזמנתי, שילמתי מכס וקיבלתי בלי בעיה.

boaz avrahami
04-08-20, 21:26
מה ששמוליק אמר.
גם ללא אישור זה יגיע לבדיקה פיזית ואם זה מקורי זה יאושר על ידי הבודק.
עדיף כנראה להצטייד באישור מראש


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Oren Kipnis
04-08-20, 22:24
כל הפרטים בקבצים המצורפים.
אלו מסמכי המדיניות המעודכנים של משרד התחבורה.

ariel-ro
05-08-20, 00:23
מקורי - MOPAR
שמוליק, איזה אישור ממלאים היום?
לפני כמה שנים הייתי שם אצל השומר ברחוב המלאכה בתל אביב ומתקשרים אליי שחתמו על הטופס, האם זו אותה פרצודורה?

במידה ויש אישור זה לא משנה מה רשום בנוהל שאורן צירף?(ששם הסתכלתי לפני שפתחתי את השרשור)

boaz avrahami
05-08-20, 00:46
הכול און ליין כבר כמה שנים.
לא זזים מהבית


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ariel-ro
05-08-20, 00:56
תוכל לצרף קישור לטופס הרלוונטי?
היחיד שמצאתי הוא כזה שצריך להכניס בו מספר של המשלוח, אך שמוליק אמר שהוא מילא את הטופס לפני הרכישה

ariel-ro
06-08-20, 10:02
מניח שזה הטופס:
https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PartsImport@mo t.gov.il

שאלה נוספת, האם יש הבדל בין יבוא לרכב אספנות לבין רכב שאינו אספנות?

boaz avrahami
06-08-20, 10:18
הבדל גדול מאוד!

רכב אספנות זוכה להמון הקלות.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ariel-ro
23-09-20, 11:31
מעדכן
הגיעו זוג צלחות מקוריות, ייצור ב2007 - קצת לכלוך שטחי אך בהחלט חדשות.
סה"כ עלה 500ש"ח(כולל עמלת 35ש"ח לEMS)

הזמנתי מהמוכר:
https://www.ebay.com/itm/NEW-JEEP-WRANGLER-4-0-Ltr-FRONT-BRAKE-DISCS-INTERNALLY-VENTED-05015965AA-PAIR/152881754126?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&_trksid=p2057872.m2749.l2648

לאחר ההזמנה שלחתי לו בקשה שלא יישלח עד שאני לא מקבל אישור.
הגשתי בקשה פה: (צריך חשבונית, לכן קודם הזמנתי)
https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PartsImport@mo t.gov.il

לאחר אישור הבקשה ע"י משרד התחבורה אישרתי למוכר לשלוח.
לקח חבילה חודש וחצי להגיע, בגלל עיכוב כלשהו בין בלגיה לישראל.
בארץ החבילה עברה בדיקה פיזית של משרד התחבורה(לפי המדבקות על החבילה) וקיבלה אישור ללא כל התערבות מצידי.

סה"כ התהליך עבד מצוין, וב500ש"ח לזוג צלחות מקוריות... אין תלונות

שנה טובה!

Oren Kipnis
23-09-20, 11:47
יגעת ומצאת תאמין !

חנן-ג'יפולוג
23-09-20, 11:51
תודה על העדכון. טוב לדעת שניתן ליבא חלפים עם מאפיין בטיחותי גבוה באופן כזה.

זה באמת שווה את הטרחה?

נשמע לא זול במיוחד, למיטב זכרוני קיבלתי בארץ צלחות ורפידות קדמיות להיילקס בכ250 ש"ח, לא מקורי, כמובן. מסביון חלפים.

אני לגמרי בעד חלפים מקוריים, אבל בענייני בלמים, עוד לא הצלחתי לזהות את ההבדל ב30 השנים שאני מחליף בלמים ברכבים שלי.

ariel-ro
23-09-20, 12:05
בארץ זוג צלחות חליפי עולה 400ש"ח
בזמנו החלפתי רפידות לאותו היצרן של החליפי - הרכב בלם פחות טוב(והXJ לא ידוע ביכולות הבלימה שלו)
העדפתי בשביל עוד 100ש"ח לקחת צלחות מקוריות - במיוחד שהרכב נוסע כמה אלפי ק"מ בשנה כך שהצלחות מוחלפות פעם באף פעם
בעניין הרפידות - הגיעו מארה"ב רפידות שמומלצות ע"י האמריקאים(חברה בשם PowerStop, מהסדרה הגבוהה שלהם) - אתקין את הכל בימים הקרובים ואוכל לעדכן האם זה היה שווה

מוטי ג.
23-09-20, 20:54
אולי טיפה שונה, אבל טרי מהשבוע.
הייתי צריך להחליף רפידות בלם חנייה בפולריס ריינג'ר (זה דיסק נפרד שיושב על גל ההינע האחורי )
מקורי בארץ עולה כ400 שח, לא מצאתי חליפי. באמזון חליפי עולה 100 ש"ח כולל משלוח.
הזמנתי לפני שבועיים, הגיע לארץ תוך 4 ימים, נתקע במכס כ5 ימים על תהליך אישור, שוחרר ללא התערבות שלי. והגיע אלי תוך שבועיים ממועד ההזמנה כשבאמצע היה ראש השנה.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

boaz avrahami
23-09-20, 21:10
בארץ זוג צלחות חליפי עולה 400ש"ח
בזמנו החלפתי רפידות לאותו היצרן של החליפי - הרכב בלם פחות טוב(והXJ לא ידוע ביכולות הבלימה שלו)
העדפתי בשביל עוד 100ש"ח לקחת צלחות מקוריות - במיוחד שהרכב נוסע כמה אלפי ק"מ בשנה כך שהצלחות מוחלפות פעם באף פעם
בעניין הרפידות - הגיעו מארה"ב רפידות שמומלצות ע"י האמריקאים(חברה בשם PowerStop, מהסדרה הגבוהה שלהם) - אתקין את הכל בימים הקרובים ואוכל לעדכן האם זה היה שווה

אני יכול לומר שאחרי נסיון עם רפידות וצלחות חליפיות מקומיות הבאתי איתי בחזרה מארהב סט צלחות של EBC ורפידות של הוק כחולות כמדומני.

ההבדל היה כל כך גדול שפשוט לא האמנתי.

החליפי ( צלחות סיניות) ורפידות של פורדו ואחכ גם בנדיקס או משהו דומה פשוט לא נעלו.
בהמלצת המכונאי נכנסתי למכון טסטים לבדיקת גלילים וקיבלתי אישור שהבלימה בסדר גמור. דבר שכמובן לא יכולתי להסכים לו.
הצלחות זה חתיכת משקולת אבל היה שווה מבחינתי את ההימור.
הבלימה מאז חזה כמעט כמו בפרייבט.
קשה לי לקבל אימרה של מישהו שלא מרגיש הבדל.
מנסיוני יש הבדל גם בצלחות ולא רק ברפידות.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

asafk
23-09-20, 21:30
מניסיוני.. דיסקים תופים עשויים מברזל - יציקה. מה שיוצר עם תקן - מקורי, תחליפי, אמריקאי גרמני תורכי מקסיקני - עשוי מאותה תרכובת ברזל. יש תקן (עם שתי וריאציות בתוכו) והחומר של כולם אותו חומר. ברזל יציקה די פשוט ורגיל.
איפה כן יש הבדלים? בגאומטריה, בדיוק של היצירה ושל העיבוד - הדראם קצת קוני בצד הפנימי, המשטח התמדה של הדיסק לא הכי ישר - דברים כאלה.
לגבי רפידות - אכן, הבדלים משמעותיים בין המותגים השונים. כולם עם מקדם חיכוך דומה (סביב ה 0.4) אבל ההרכב שונה העמידות בחום גבוה שונה, מקדם השחיקה שונה ועוד ועוד. לכן הביצועים שונים - אבל לא ביצועי הבלימה כמו דברים אחרים - רעש.. שחיקה.. וכן - יש הבדל בביצועי הבלימה. אפילו משמעותי - אבל זה יבוא לידי ביטוי בבלימת חירום או בעומס מלא, פחות בבלימה רגילה.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Oren Kipnis
23-09-20, 21:44
מניסיון של 25 שנים במוסכים, צלחות של יצרן X ,מבכירי היצרנים של רכיבי הבלמים ושל רפידות של יצרן Y, גם כן מהמובילים, לא תמיד "ידברו" באותה שפה.

אני משתדל תמיד לדבוק בסט צלחות-רפידות מאותו יצרן בלמים, ורק אם מישהו עתיר ניסיון בנישה הרלוונטית בדק ומצא שילוב טו ביותר, אז אלך לפי ההמלצה.

boaz avrahami
23-09-20, 21:46
שמעתי מארנון תאוריה דומה.
גם על הגלילים קיבלתי אישור שבסדר אבל מה, על הכביש במאה קמ״ש, לחיצה מלאה על הדוושה והאוטו לא עוצר ולא קרוב לנעילת גלגלים. פשוט הרגשה ספוגית מתסכלת.
החלפת רפידות למותג אחר לא שינתה כמעט במאום את המצב.
החלפת הדיסקים פלוס רפידות למותגי איכות סגרה את הפינה.

מבחינתי המסקנה היא שלעולם אני לא נוגע יותר באביזרי בלימה דרג ב׳.

לא סומך על תקני יציקה סיניים עלומי שם.
זה לפעמים ההבדל בין חיים למוות.


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

asafk
23-09-20, 21:51
לא כתבתי מילה על סיניים. אין לדעת מה שמו בברזל.
אבל היום כשחלק ניכר מהמותגים המובילים שייכים לקבוצת פדרל מוגול.... וכמו שאמר לי מנהל אחד המפעלים שלהם כששאלתי מה ההבדל בין מותג א' לב' (שניהם נחשבים ומוכרים) הוא ענה לי בפשטות.... האריזה.
כך שרפידות אני עדיין מקפיד על מקורי או מותג שידוע כמתאים וטוב. תופים ודיסקים - מוצר תיקני אירופאי יפני או אמריקאי - השם פחות חשוב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
23-09-20, 22:02
עם המסקנה הזו אני יכול לחיות בשלום


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

Oren Kipnis
23-09-20, 22:06
לא כתבתי מילה על סיניים. אין לדעת מה שמו בברזל.
אבל היום כשחלק ניכר מהמותגים המובילים שייכים לקבוצת פדרל מוגול.... וכמו שאמר לי מנהל אחד המפעלים שלהם כששאלתי מה ההבדל בין מותג א' לב' (שניהם נחשבים ומוכרים) הוא ענה לי בפשטות.... האריזה.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם בפדרל מוגול יש הבדלים ולא רק באריזה.
במותג פרודו יש שלוש סדרות של רפידות, כל אחת שונה מהשנייה

הנחות ביותר נקרא בעבר FSL וכיום WAGNER. זו סדרה למי שמחפש "זול" בהגדרה של פרודו.

הטוב נקרא FDB וגם PRIMIER. זה רפידה שמהווה OEM בחלק מיצרני הרכב, ןהיכן שלא היא מקבילה בתכונות ה OEM או עולה עליהם. כל מוצרי הסרה הזו מתוקננים בתקן R90, המחייב לגבי כלי רכב משנת ייצור 1989 ואילך. יש לי סטוק של כאלו לסאאב 99 / 900 קלאסי לשנתונים 1975 עד 1987. לא חייבים אבל יש להם R90.

הטוב עוד יותר נקרא FDS. עולה פי 3 מ FDB, קיים רק לחלק מדגמי המכוניות ובהחלט בעל תכונות משופרות ביכולת הבלימה ובמיוחד בתחושה בדוושה. המחיר - מעבר למחיר הרכישה הגבוה יותר, שחיקה מהירה ב 25% לערך ביחס ל FDB.

asafk
23-09-20, 22:13
נכון - ויצא לי לבדוק גם ביצועים וגם הרכב של רפידות שונות מהמותגים השונים. אבל בסופו של יום חשוב שיבין גם מי שאין לו מעבדה תחת היד - פחות חשוב המותג, חשוב יותר לדעת שזו רפידה שמתאימה לרכב - כאן הנסיון מדבר... ומתאימה לשימוש. ספורטיבי, כבד, עירוני...
והכי פשוט למשתמש הרגיל - לקנות מקורי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
23-09-20, 22:31
אם כבר נפתח הדיון, מה דעת המלומדים על רפידות קרמיות?
האם מחייב גם צלחות תואמות?
האם הביצועים נחותים על קר?


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

ד ו ר ו ן
23-09-20, 22:41
ביכולת הבלימה ובמיוחד בתחושה בדוושה.FDB.
למה שיהיה הבדל התחושה בדוושה?
הלחץ ההידראולי לא משתנה.
מה שמשתנה הוא איכות הבלימה ללחץ נתון.

boaz avrahami
23-09-20, 23:16
כשאין בלימה אתה ממשיך ללחוץ ומקבל תחושה ספוגית להבדיל מתחושה חדה כשהעסק עוצר חיש קל


———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

ד ו ר ו ן
24-09-20, 09:33
כשאין בלימה אתה ממשיך ללחוץ ומקבל תחושה ספוגית להבדיל מתחושה חדה כשהעסק עוצר חיש קל
————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
אז זה לא בגלל הדיסק/רפידה אלא תוצאה של בלימה פחות טובה שגוררת דאיכה לאחר זמן בגלל הרבה בלימה/נסיונות בלימה.

assafy
24-09-20, 09:47
תחושה ספוגית עשויה להיגרם בגלל רתיחה של נוזל הבלמים. הייתי בודק אחוזי לחות או כבר מחליף אותו אם מספיק ישן.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איל מ
24-09-20, 10:15
בועז, לכל חברה יש מספר סוגים של רפידות.
גם לסינים הזולים.
רוצה נשיכה? תתקין סינטר.

אני התקנתי לפני כחמש שנים צלחות של פרודו או דלפי, לא זוכר.
הגורו התורן המליץ נגד. טען שתוך כמה חודשים הן מפתחות גלים. אחרי כמה שנים טובות וכשבעים אלף ק"מ, הן ישרות לחלוטין. כן, הן כבר עם כתף משמעותית, ואחליף אותן בקרוב, למרות שמבחינת עובי, היצרן עדיין מרשה להמשיך.
מנסיוני באופנועים, שם עוצמת הבלימה מורגשת הרבה יותר, במיוחד באופנועים שהיו לי, שבמקרה ידועים בבלמים חלשים, ההבדל הוא ברפידות ולא בדיסקים. הדיסקים באים לידי ביטוי בשימוש אינטנסיבי-פיזור חום, ולאורך זמן- שחיקה ודפורמציה.

ד ו ר ו ן
24-09-20, 12:00
לגבי דיסקים להיילקס, שמעתי ממישהו שמתקין כאלו שיש הבדלים לרעה בשחיקת המתכת בין מותגים אירופאים וסינים.

לגבי הרפידות, מהכרות אישית, הרפידות בשנים האחרונות מחזיקות אצלי פחות מבעבר.
לא הרגשתי שינוי בהלחמה אבל הרפידות נשחקות מהר יותר.

הבדל בולט לחיוב בתחושת דוושה ו״נשיכה״ הרגשתי עם צינורות מתכת שזורה ביחס לגומי הרגיל.

ariel-ro
26-09-20, 20:34
מעדכן-
לפני ההחלפה היו רפידות של raybestos עם המון בשר וצלחות ממותג לא ידוע(אם נמרוד זוכר אולי הוא יוכל להגיד).
מהיום הראשון שהותקנו הרפידות הרכב לא נעל גלגלים, גם כאשר עמדתי על הדוושה עם שתי רגליים, לא היה מצב לנעול גלגלים במהירות בין עירונית.
אחרי ההחלפה(כזכור, צלחות MOPAR ורפידות של Power stop מדגם Z36) הגלגלים ננעלים יופי בלחיצה עם רגל אחת על הדוושה - אמנם לחיצה בריאה, אבל עדיין ננעלים.

עדיין דוושת הבלם נמוכה מידי ויש לה טווח גדול שהיא פשוט לא עושה כלום - השלב הבא יהיה לשים בוסטר בלם מWJ, שהיתרון שלו שהוא עם דיאפרגמה כפולה ואני גם ככה חושד בדליפת אוויר מהבוסטר הנוכחי.

חנן-ג'יפולוג
26-09-20, 21:03
בוסטר אחר יביא אותך בדיוק לאותו גובה דוושה נמוך, רק יותר בקלות. זה לא קשור.

יש דברים הרבה יותר אלמנטריים כשמדברים על דוושה נמוכה:
אוויר במערכת.
מיסבי גלגלים חופשיים.
רגולאז' לא נקי/תקין בתופים האחוריים, סיכוי מצוין שזה המצב אם לא תחזקת, בחנת, ניקית וגירזת אותו בשנה האחרונה.
סנדלים ותופים לא מותאמים.

boaz avrahami
26-09-20, 22:05
נמרוד ואני התקנו את הצלחות באותו מוסך ואתה ואני מדווחים על אותה תופעה איומה של חוסר יכולת לנעול גלגלים.

שנינו החלפנו לצלחות מאיכות גבוהה יחד עם רפידות טובות.

זה רק מחזק את דעתי שהכול בגלל הצלחות עלומות השם.




———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי

ariel-ro
26-09-20, 22:29
בוסטר אחר יביא אותך בדיוק לאותו גובה דוושה נמוך, רק יותר בקלות. זה לא קשור.

יש דברים הרבה יותר אלמנטריים כשמדברים על דוושה נמוכה:
אוויר במערכת.
מיסבי גלגלים חופשיים.
רגולאז' לא נקי/תקין בתופים האחוריים, סיכוי מצוין שזה המצב אם לא תחזקת, בחנת, ניקית וגירזת אותו בשנה האחרונה.
סנדלים ותופים לא מותאמים.

תודה
כל הדברים הנ"ל טופלו(אוויר נוקז, הנאבות חדשות, הרגולאז' נבדק ותוקן, הסנדלים והתופים נקנו כסט מינוביץ')
אבל אשמח לשמוע אם יש עוד הצעות לעניין הדוושה הנמוכה


בועז, קשה להפריד בין הצלחות לרפידות כי כמעט אף פעם לא מחליפים רק צלחות.
אצלי אני רק יודע שהחלפתי את הרפידות שהיו שקניתי את הרכב לרפידות מינוביץ', והרכב פשוט עצר פחות טוב.
גם ברכב הפרטי היה הבדל בין רפידות סיניות ששמו במוסך בגלל חוסר תשומת לב שלי לבין רפידות איכותיות.

בכל מקרה, ההבדלים במחיר הם שוליים - 100ש"ח לזוג צלחות, והרפידות עלו לי במזוודה 42דולר כי לא היה מלאי מאמזון, שיחזור המלאי מדובר על כ60דולר - סה"כ 200ש"ח הבדל לסט בלמים איכותי מול סט באיכות ירודה.

-->