צפייה בגרסה מלאה : התקנת קולר גיר לגרנד ויטרה דור ראשון
snir_ben_ami
05-08-20, 13:19
מחפש המלצות לקולר גיר לגרנד ויטרה 2005, יש חברה מומלצת? קישור לקולר מומלץ?
אשמח להמלצות מבעלי ויטרות זהות שהתקינו קולר לגיר שלהם.
הרכב משמש גם כפרייבט וגם לטיולים עם עבירות עד בינונית ויטייל הרבה במדבר
אני ממליץ לך להתיעץ עם שרפי ביהוד או צופי בתל אביב בנוגע לכל מה שקשור לסוזוקי.
לא שמעתי על בעיות קירור לדגם הזה אבל אם זה קיים הם ידעו מזה וידעו מה הכי נכון לעשות.
אישית הייתי מתחיל ביישור קו לכל מערכת הקירור
רדיאטור + פקק + מיכל עיבוי
תרמוסטאט
צנרת
וכמובן נוזל קירור
רק אחרי שכל אלה מקבלים את האוקיי הייתי ניגש לתוספות בהתאם להמלצה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
snir_ben_ami
05-08-20, 13:56
אני ממליץ לך להתיעץ עם שרפי ביהוד או צופי בתל אביב בנוגע לכל מה שקשור לסוזוקי.
לא שמעתי על בעיות קירור לדגם הזה אבל אם זה קיים הם ידעו מזה וידעו מה הכי נכון לעשות.
אישית הייתי מתחיל ביישור קו לכל מערכת הקירור
רדיאטור + פקק + מיכל עיבוי
תרמוסטאט
צנרת
וכמובן נוזל קירור
רק אחרי שכל אלה מקבלים את האוקיי הייתי ניגש לתוספות בהתאם להמלצה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מערכת כבר עברה יישור קו - בתחילה הוחלפו רק מים (כולל ניקוי) ואח"כ הוחלף רדיאטור אחרי שהתגלתה בו נזילה.
הצינורות ומיכל העיבוי במצב טוב. את התרמוסטט לא בדקתי אישית אבל מבחינת קירור מנוע הכל תקין
הבנתי שהרבה בעלי ויטרות מוסיפים קולר נפרד לגיר ואשמח לחוות דעת על כך.
אם להוסיף אז בטור לרדיאטור או בנפרד מהרדיאטור לגמרי?
מה המצב למשל בבוקר בחורף כאשר הטמפ' בחוץ קרה והשמן מאוד קר?
והאם זה נצרך בכלל?
לי יש ויטרה 2008 שזה דגם אחר. אני עוקב אחרי חום המנוע באמצעות obd גם בכביש וגם בשטח והוא יציב על 90.
אאל"ט גם לך יש שקע obd, אתה יכול בעלות של כמה עשרות שקלים לעשות אותו דבר וכך תדע ממקור ראשון אם זה בכלל נחוץ כי אם הטמפרטורה יציבה אז אין סיבה להתקין קולר. אם בכל זאת אתה מעוניין פשוט להתקין אז החבר'ה שהמלצתי עליהם מאוד חזקים בויטרה וידעו לענות על כל שאלה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לי יש ויטרה 2008 שזה דגם אחר. אני עוקב אחרי חום המנוע באמצעות obd גם בכביש וגם בשטח והוא יציב על 90.
אאל"ט גם לך יש שקע obd, אתה יכול בעלות של כמה עשרות שקלים לעשות אותו דבר וכך תדע ממקור ראשון אם זה בכלל נחוץ כי אם הטמפרטורה יציבה אז אין סיבה להתקין קולר.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אדון יקי,
לא מכיר אותך. אבל, חבל שאתה מקפיד להגיב לכל נושא מקצועי עם תשובות לא מקצועיות.
לא רק שאתה טועה, אתה מטעה וחבל שההנהלה לא מוחקת ההודעות הללו.
להזכירך נתת תשובה נחרצת שהייה עלול לגרום להוצאה כספית ולחפירה מיותרת של תקלה שאינה קיימת (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115682-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%95%D7%95%D7%99-4x4-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%A9%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%A0%D7%93-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%A8-2007?p=886596&viewfull=1#post886596).
רענן
מערכת כבר עברה יישור קו - בתחילה הוחלפו רק מים (כולל ניקוי) ואח"כ הוחלף רדיאטור אחרי שהתגלתה בו נזילה.
הצינורות ומיכל העיבוי במצב טוב. את התרמוסטט לא בדקתי אישית אבל מבחינת קירור מנוע הכל תקין
הבנתי שהרבה בעלי ויטרות מוסיפים קולר נפרד לגיר ואשמח לחוות דעת על כך.
אם להוסיף אז בטור לרדיאטור או בנפרד מהרדיאטור לגמרי?
מה המצב למשל בבוקר בחורף כאשר הטמפ' בחוץ קרה והשמן מאוד קר?
והאם זה נצרך בכלל?
התקנת קולר תמיד מומלץ להוסיף לרכב שטח שמטייל בדרום בקיץ.
הסבר עקרוני תוכל לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)
רענן
ממש לא. יש רכבים שבהם לא נהוג להתקין קולר גיר כי פשוט אין בזה צורך. זה המצב בגרנד ויטרה דור 2. לא יודע מה המצב בגרנד ויטרה דור ראשון אבל אם הטמפרטורה יציבה קולר גיר לא יוסיף ולא יגרע. סתם להתקין על עיוור פשוט כי הרכב נוסע במדבר זה חסר היגיון
GodsFather
06-08-20, 09:34
ממש לא. יש רכבים שבהם לא נהוג להתקין קולר גיר כי פשוט אין בזה צורך. זה המצב בגרנד ויטרה דור 2. לא יודע מה המצב בגרנד ויטרה דור ראשון אבל אם הטמפרטורה יציבה קולר גיר לא יוסיף ולא יגרע. סתם להתקין על עיוור פשוט כי הרכב נוסע במדבר זה חסר היגיוןמציע שתעמיק בהיסטוריה של רענן ומחקרו בנושא.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ממש לא. יש רכבים שבהם לא נהוג להתקין קולר גיר כי פשוט אין בזה צורך. זה המצב בגרנד ויטרה דור 2. לא יודע מה המצב בגרנד ויטרה דור ראשון אבל אם הטמפרטורה יציבה קולר גיר לא יוסיף ולא יגרע. סתם להתקין על עיוור פשוט כי הרכב נוסע במדבר זה חסר היגיון
בכח אתה מתחפר באמירות לא מבוססות .
א. רכבים שלא נהוג להתקין בהם תוספת נוספת של קולר גיר הם רכבים שמראש ידוע שהם יעבדו קשה.
זה מגיע מקורי ברכבי שטח רציניים, לדוגמה, רנגלר שכמות השמן גיר היא עצומה (חלק מהקרור).
או עבור מדינות חמות או כחבילת גרירה.
ב. בגדול,
ככל שהרכב שטח רך יותר ג'יפון/SUV כל המערכות שלו הינע (סרנים, טרנספר, גיר) , קרור מנוע, קרור גיר
יותר מכוונים לכביש , שבילים ולא לטיולי מעלות למינהם .
תוספת משקל (ציוד, מיגון) והגדלת קוטר צמיגים מביאה הרכבים קרוב יותר למגבלות שלהם.
כמובן שכל זה נובע משיקולי חסכון של היצרן והתאמה להערכתו לשימוש שיעשה ע"י הצרכנים (רק שאנחנו יחסית חריגים מול הצרכנים העיקריים).
כלומר, דווקא הג'יפון גרנד ויטרה כן מומלץ וכן רצוי להוסיף קולר גיר לרכב שטח שמטייל בקיץ ומשלב מעלות למינהם.
ג. הקשר בין טמפ' הגיר ומצוקתו, לניטור לטמפ' המנוע , הוא קשר עקיף ולא לינארי כלל.
הגיר יכול לרתוח והמנוע יוסיף מס' מעלות לא משמעותית כלל.
אם אין לך מכשיר סריקה/תוכנה יעודית, אתה לא מנטר את טמפ' הגיר.
ד. שמירת הגיר בטווח טמפ של 10+/-70 מעלות (צלזיוס) תשמר הגיר לקמ' רבים.
בכביש חוץ מעומס מלא ועליות , אפשר להגיע פחות או יותר לטמפ' הרצויות הללו.
לעומת זאת בשטח ברכבים "רכים" ומיתארים שציינתי לעיל, אי אפשר לשמור על טמפ' עבודה הללו ללא תוספת קולר גיר.
שורה סופית, קולר גיר זה תוספת רצויה מאד לכל ג'יפון או SUV רך שמטייל בשטח.
רענן
בכח אתה מתחפר באמירות לא מבוססות .
איני מתחפר באמירות נחרצות או לא מבוססות - שים לב: לא המלצתי לפות"ש השרשור לא לשים קולר גיר - בסך הכל ציינתי שלא בטוח שזה הכרחי והפניתי אותו לשני בעלי מקצוע שידעו לתת לו תשובה ברורה
א. רכבים שלא נהוג להתקין בהם תוספת נוספת של קולר גיר הם רכבים שמראש ידוע שהם יעבדו קשה.
זה מגיע מקורי ברכבי שטח רציניים, לדוגמה, רנגלר שכמות השמן גיר היא עצומה (חלק מהקרור).
או עבור מדינות חמות או כחבילת גרירה
ב. בגדול,
ככל שהרכב שטח רך יותר ג'יפון/SUV כל המערכות שלו הינע (סרנים, טרנספר, גיר) , קרור מנוע, קרור גיר
יותר מכוונים לכביש , שבילים ולא לטיולי מעלות למינהם .
תוספת משקל (ציוד, מיגון) והגדלת קוטר צמיגים מביאה הרכבים קרוב יותר למגבלות שלהם.
כמובן שכל זה נובע משיקולי חסכון של היצרן והתאמה להערכתו לשימוש שיעשה ע"י הצרכנים (רק שאנחנו יחסית חריגים מול הצרכנים העיקריים).
מסכים עם אמירה זו אבל אין פירוש הדבר שכל רכב שטח זקוק לקולר גיר. ישנם בהחלט רכבים שיש להתקין להם קולר גיר כי נטיית ההתחממות שלהם ידועה ומתועדת. אך ישנם רכבי שטח רבים ששימוש בהם במסגרת מעטפת היכולות של הרכב לצד שמירה על תקינות מערכת הקירור המקורית מספיקה ולא יהיה צורך בקולר גיר. גרנד ויטרה מדור שני כמו זו שיש לי היא דוגמא לרכב כזה. מתוך קבוצה של 500 בעלי ויטרות כמו שלי (שמפעילים את רכביהם בדרגות אינטנסיביות שונות) איש לא התקין קולר גיר ולמרות זאת עד כה נרשם כשל גיר אחד בלבד (שמקורו אינו בהכרח בהיעדר קולר גיר או התחממות השמן - האמת שאין לנו תשובה ברורה ממה זה קרה) וזאת למרות שרבים אינם מבצעים החלפות שמן לפי הוראות יצרן
כלומר, דווקא הג'יפון גרנד ויטרה כן מומלץ וכן רצוי להוסיף קולר גיר לרכב שטח שמטייל בקיץ ומשלב מעלות למינהם.
ג. הקשר בין טמפ' הגיר ומצוקתו, לניטור לטמפ' המנוע , הוא קשר עקיף ולא לינארי כלל.
הגיר יכול לרתוח והמנוע יוסיף מס' מעלות לא משמעותית כלל.
אם אין לך מכשיר סריקה/תוכנה יעודית, אתה לא מנטר את טמפ' הגיר.נכון, אני לא מנטר את טמפרטורת הגיר באופן ישיר. אם חקרת את הנושא והדבר הזה מתועד פה באתר אשמח להפניה.
ד. שמירת הגיר בטווח טמפ של 10+/-70 מעלות (צלזיוס) תשמר הגיר לקמ' רבים.
בכביש חוץ מעומס מלא ועליות , אפשר להגיע פחות או יותר לטמפ' הרצויות הללו.
לעומת זאת בשטח ברכבים "רכים" ומיתארים שציינתי לעיל, אי אפשר לשמור על טמפ' עבודה הללו ללא תוספת קולר גיר.
שורה סופית, קולר גיר זה תוספת רצויה מאד לכל ג'יפון או SUV רך שמטייל בשטח. שוב, אני לא טוען שהיא לא צריכה קולר גיר - רק שלא צריך לרוץ ולשים. יש הרבה רכבים קשוחים ורכים שמטיילים בשטח ומסתדרים יפה מאוד ללא קולר גיר
רענן
ראה הערותיי בכחול
אני נוטה לאמירה שאם זה לא שבור, אין צורך לתקן את זה.
האם רכב שטח עם קולר יהיה עדיף? בהחלט!
האם זה שווה את ההתעסקות, וחובה? לא בטוח. לא בכל רכב.
יקי, הערת אגב, מאחר וכתבת שיש לך ג"ו מודל 2008 וגם העלת את תמונתו אז לידיעתך זה נחשב דור 3 (נקרא גם JT).
דור 2 היה עד 2005.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אתה כמובן צודק.
לויטרה 4 דורות בסך הכל
88-98 דור ראשון ויטרה
98-2005 דור שני גרנד ויטרה
2006-2015 דור שלישי גרנד ויטרה
2016 והלאה דור רביעי ויטרה
המשחק הזה עם הגרנד יוצר בלבול
אבל מאחר ופו"ש קרא לגרנד שלו דור 1 לא רציתי לבלבל אותו. אז קראתי לשלי דור 2
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.