צפייה בגרסה מלאה : מיצובישי - ביי ביי?
מיצובישי עמוק בבוץ לפי מה שמוצג, בהמון מילים יפות של אנשי שיווק, במצגת המצורפת.
והפתרון? בקצרה...
א. ביי ביי לאירופה. אין יותר דגמים חדשים לשוק האירופי, אלא רק לעולם השלישי. האם זה כולל את ישראל? הניחוש שלי - והוא ניחוש בלבד, מבוסס על הצבע שבו מדינתנו הקטנה צבועה במצגת - וגם על התבססותנו על תקינה אירופית - ובכן... הניחוש שלי הוא שמיצובישי כבר לא תציג דגמים חדשים בישראל.
ב. שת"פ - עם ניסאן רנו (שמחזיקים שליש מהמניות של מיצובישי) - שיתבסס על הנסיון של האחרונים בכלי רכב חשמליים - ושיהיה להם בהצלחה עם זה, אחרי הכישלון המפואר של ניסאן ליף בכל העולם עם בעיות קשות בתחום הבטריות וניהולן. ועם GAC בפלטפורמות לשוק הסיני ונגזרותיו.
ג. הורדת עלויות - זה אומר בתרגום לשפה של בני אדם שהם לא אנשי שיווק או מנהלי חשבונות - שחותכים בעלויות מו"פ. ולא שמיצובישי היו כאלה פורים בחידושים בשנים האחרונות, אבל אם לא משקיעים, אז עלולות לקרות תאומות כמו התבססות של הפג'רו הבא על פת'פיינדר שנחשב גרוע ועמוס בתקלות לא פתירות גם במדינות בהן הוא נמכר, או התבססות הטרייטון הבא על מה שהוחלט כבר שיהיה הנבארה - הכלאה של כל מה שלא טוב ב X קלאס וכל מה שלא טוב בדור הנוכחי של נבארה. והכל כדי לחסוך עלויות פיתוח. ולא שזה ישנה לנו הרבה כי ממילא נראה לי שהם לא ימכרו את המכוניות האלה כאן.
אם חוש הריח שלי לא נפגע מדי מאפיזודת הקורונה הקצרה שחוויתי, זה מריח כמו פחות תחרות בשוק הטנדרים שמעניין אותנו, וזה חבל. גם עלול להשפיע על מחירי המשומשים - דווקא לטובה, כפי שקורה פעמים רבות עם כלי רכב טובים שיוצאים מהשוק. אבל לרעה אם היבואן יחליט עוד שנתיים שלוש ארבע לוותר על שירות למותג.
ומה חוש הריח שלכם אומר?
אסף. 130428130429
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היו שלום מיצובישי, ותודה על הדגים.
Tzvika-Pick
07-08-20, 17:05
צילום המסך שהבאת הוא של החלק השמאלי של השקף, אבל הצד ימני אומר משהו אחר לגמרי...
130430
מה שאני מבין זה שאכן אין כוונה להציג דגמים חדשים לשוק האירופאי, אבל לא חייבים לייבא לישראל רכבים שמיועדים לשוק האירופאי. אפשר גם לייבא לארץ רכבים בתקינה צפון אמריקאית, ככה למשל הגיע עד לא מזמן ארצה המיצובישי ASX. וגם לפי המצגת שלך אין כוונה לצאת מהשוק האמריקאי בשלב זה, רק "לצמצם עלויות קבועות".
ככה שבגדול, אני מאמין שמיצובישי כמותג לא יעלם מהר כל כך מהנוף הישראלי. היבואן המקומי מוכר את התוצרת בכמויות לא רעות בכלל, את שנת 2019 הוא סיים במקום החמישי מבחינה כמותית, וכך גם במחצית 2020. במדינת ישראל, להחזיק רישיון יבואן רשמי של מותג רכב שנמכר בכמויות כאלו זה עניין נחשק מאוד ומותגי רכב חדשים נדיר מאוד להשיג. קשה לי להאמין שכלמוביל יוותרו בקלות על ביצת זהב שכזאת, בלי לפחות לעשות ניסיון אמיץ ולהביא ארצה סחורה צפון אמריקאית. היי, ל-UMI זה אפילו עובד לא רע עם המותג שברולט...
יש מיצובישים שמעניינים אותנו בצפון אמריקה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למה זה טוב? יצרן משעמם ללא שום רכב אטרקטיבי לטעמי, מצידי שיעלם ויקח גם את ניסן איתו ויגאל אותנו מלראות את כל הארטג' והאוטלנדרים המכוערים על הכביש.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Tzvika-Pick
07-08-20, 18:52
יש מיצובישים שמעניינים אותנו בצפון אמריקה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מניח שאתה מתייחס לרכבי שטח, אז אני חייב לעקוץ בחזרה ולשאול אם היום בישראל יש מיצובישים שמעניינים אותנו?
אבל ה-L200 נמכר במקסיקו וגם רכב שטח שמבוסס על ה-L200, מקביל לפג'ארו ספורט שהיה פה פעם. נקרא במקסיקו מונטרו ספורט.
וכשהיה למיצובישי פג'ארו אז הוא נמכר גם בארה"ב וגם במקסיקו.
הl200 לא נמכר בצפון אמריקה. רק בדרום אמריקה ומשם לא מייבאים לארץ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קשה לי להאמין שכלמוביל יוותרו בקלות על ביצת זהב שכזאת,
ביצומושי (השיבוש בשם במכוון) מזמן לא ביצת זהב. ביצת הזהב שלהם היא יונדאי !
פשוט בושה הזבלה על 4 גלגלים שהצבא רכש בשם אטרז' (יונדאי I25 עדיפה בהרבה).
רענן
עולם שלישי לא?
באיזה מקום אחר תמצא את האטרג' (או גרוטראג' כמו שהחברה קוראים לו)??
ממצב
לפני כחודשיים יצאה מצגת ראשונה לשוק ההון של MMC- בה דובר על תכנית כיווץ. דאז עסקנו בזה לא מעט- וחברינו בכלמוביל בהחלט מצאו את הזמן להתקשר אלי ולציין את שרצו לציין.
מאז אכן הודיעה מיצובישי על תכנית בעלת השם המעניין "קטן אבל יפה" (זה מה שהיא אמרה....)- מה שגרם לכלמוביל להודיע תוך מספר שעות על מעבר לתקינה האמריקאית-
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3842068,00.html
רוב הדגמים שאנו מכירים כאן גם משווקים בתקינה האמריקאית אך יש לציין שכפי שאסף ציין- הטנדר לא. ומעבר לכך-מיצובישי ארה"ב בעצמה לא ממהרת להצהיר כי תאריך ימים. את חטיבת מיצובישי פוסו ארהב סגרו בשקט לפני כמה חודשים.
אגב- אתמול התפטר יושב ראש מיצובישי מוטורס. על רקע בריאותי
boaz avrahami
08-08-20, 17:14
מעניין אותי לשמוע ניתוחים שעשויים להצביע על מגמות.
אנחנו עדים כבר לא מעט שנים על איחודים וחיבורים בין יצרנים.
ראינו לפני כמה שנים את המשבר בקרב יצרניות אמריקאיות ועכשיו יצרן חשוב מוותר על שוק שלם.
האם הדרישות תקינה מכבידות מדי על הרווחיות?
האם יצטרפו למהלך דומה יצרניות נוספות?
על השולחן דרישות הולכות ומחמירות בתקני זיהום אוויר.
מעבר למכוניות חשמליות/ היברדיות?
עתיד האוטונומיות?
או שמדובר ביצרן ספציפי שנשחק כלכלית?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מעניין אותי לשמוע ניתוחים שעשויים להצביע על מגמות.
א
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז-אתה מעלה נקודה מאוד נכונה ומאוד מעניינת. במקרה זה התחום שלי ואני מתכוון לעסוק בזה בעתיד הלא רחוק בעולם האמיתי (כלומר בעבודה). אני כן אשתדל לקצר כאן- כי למען האמת כשזה נוגע לנושאי עבודה, אין לי כל כך את הרצון והיכולת לשבת כאן ולכתוב 2000 מילה. תן לי לכתוב 3000 על ליברטי- זה בשמחה.
לשאלתך- מיצובישי אינה היצרן היחיד. רובם המכריע של יצרני הרכב הם נסחרים- כלומר יש להם דוחות רבעון. הדוחות מרתקים אנשים כמוני (כלומר לא הכננות הכי מתוחות) ואני בדרך כלל אוהב לשבת על המספרים.
אז מיצובישי מאוד רחוקה מלהיות לבד. ניסאן פרסמה לאחרונה דוח מבהיל אודות גובה ההפסד התפעולי הצפוי השנה
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3842278,00.html
והחברה אכן מתכננת וכבר החלה לצאת מאירופה. היציאה אינה מוחלטת. רק אתמול הודיעה מיצובישי לסוכניה באירופה שאחרי ספטמבר כבר לא יהיו רכבים. בפועל- עבור יצרני הרכב היפנים אירופה אינה כדאית. בטח שלא כעת. כל המודל של יצרני הרכב היפנים שאינם טויוטה הוא מודל מורכב- וחשוב גם לציין בהיבט זה מדינות שהן דווקא ממוקמות במזה"ת מתחת ללבנון ומעל למצרים. למה? כי אנחנו ההיפך. אנחנו מסוגלים להיכנס לאיזה אטראז' רחמנא ליצלן ולומר "טוב נו זה נוסע"- בעוד שאירופי שהורגל ברנו, פיג'ו ופולקסווגן יסרב להיכנס למכונת הכביסה הזאת.
בפועל לחלק גדול מהיצרנים האלה שאין כמעט זכות קיום באירופה. אגב חשוב לציין- בניגוד ליפנים- הקוריאנים עובדים אחרת ונמצאים במיקום טוב באירופה
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3840132,00.html
אני מהמר שהיצרן הבא שירד מתקינה אירופית יהיה מאזדה. ואגב- סובארו החלה כבר מתחת לשולחן במהלך שקט של קיצוץ דגמים באירופה- והראיה לכך אם תבדוק היא שפורסטר מגיע לישראל בתקינה קנדית (כמו ארהב אבל עם ליטרים בשעון וקילומטרים בדשבורד במקום מיילים). בהמשך לכך- למעבר לתקינה האמריקאית יש משמעויות נוספות, כלכליות בעיקר. זה לא שהרכבים מיוצרים בארה"ב, הבעיה טמונה במכסים, הסכמי סחר וכו.
מאזדה, שלא כמו מיצובישי - מאזדה כן מציגה חדשנות טכנולוגית ומתמקדת בלהמציא מחדש את מנועי הבנזין.
אבל זה כנראה עדיין לא מספיק...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בועז-אתה מעלה נקודה מאוד נכונה ומאוד מעניינת. במקרה זה התחום שלי ואני מתכוון לעסוק בזה בעתיד הלא רחוק בעולם האמיתי (כלומר בעבודה). אני כן אשתדל לקצר כאן- כי למען האמת כשזה נוגע לנושאי עבודה, אין לי כל כך את הרצון והיכולת לשבת כאן ולכתוב 2000 מילה. תן לי לכתוב 3000 על ליברטי- זה בשמחה.
לשאלתך- מיצובישי אינה היצרן היחיד. רובם המכריע של יצרני הרכב הם נסחרים- כלומר יש להם דוחות רבעון. הדוחות מרתקים אנשים כמוני (כלומר לא הכננות הכי מתוחות) ואני בדרך כלל אוהב לשבת על המספרים.
אז מיצובישי מאוד רחוקה מלהיות לבד. ניסאן פרסמה לאחרונה דוח מבהיל אודות גובה ההפסד התפעולי הצפוי השנה
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3842278,00.html
והחברה אכן מתכננת וכבר החלה לצאת מאירופה. היציאה אינה מוחלטת. רק אתמול הודיעה מיצובישי לסוכניה באירופה שאחרי ספטמבר כבר לא יהיו רכבים. בפועל- עבור יצרני הרכב היפנים אירופה אינה כדאית. בטח שלא כעת. כל המודל של יצרני הרכב היפנים שאינם טויוטה הוא מודל מורכב- וחשוב גם לציין בהיבט זה מדינות שהן דווקא ממוקמות במזה"ת מתחת ללבנון ומעל למצרים. למה? כי אנחנו ההיפך. אנחנו מסוגלים להיכנס לאיזה אטראז' רחמנא ליצלן ולומר "טוב נו זה נוסע"- בעוד שאירופי שהורגל ברנו, פיג'ו ופולקסווגן יסרב להיכנס למכונת הכביסה הזאת.
בפועל לחלק גדול מהיצרנים האלה שאין כמעט זכות קיום באירופה. אגב חשוב לציין- בניגוד ליפנים- הקוריאנים עובדים אחרת ונמצאים במיקום טוב באירופה
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3840132,00.html
אני מהמר שהיצרן הבא שירד מתקינה אירופית יהיה מאזדה. ואגב- סובארו החלה כבר מתחת לשולחן במהלך שקט של קיצוץ דגמים באירופה- והראיה לכך אם תבדוק היא שפורסטר מגיע לישראל בתקינה קנדית (כמו ארהב אבל עם ליטרים בשעון וקילומטרים בדשבורד במקום מיילים). בהמשך לכך- למעבר לתקינה האמריקאית יש משמעויות נוספות, כלכליות בעיקר. זה לא שהרכבים מיוצרים בארה"ב, הבעיה טמונה במכסים, הסכמי סחר וכו.
רוצים עוד !!
זה מעניין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
08-08-20, 18:05
זה מעניין מאוד.
יציאת יצרנים מהשוק רעה לתחרות.
פחות תחרות מחיר המכוניות יעלה.
זה גם יגובה בדרישות תקינה יקרות יותר.
הקורונה בוודאי עתידה לפגוע קשות במכירות, לכווץ את השוק.
ליצור עוד איחודים... אולי אפילו להכניס את הסינים לשותפויות ולצעידה לקדמת הבמה בשוק הרכב העולמי.
קורים אצלם דברים מענינים.
שקיעתה של הכלכלה האמריקאית והיפנית והתחזקות הסיניים?
סימנים למלחמת עולם על הקיר?
שינויי במאזן הכוחות של העולם המוכר, הישן
כן, נשמע מרחיק לכת אבל ככה זה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מוות של הזקנים והחלשים הוא טבעי. הצד השני הוא הולדת יצרנים חדשים - טסלה, ריביאן - אינאוס?? וכמובן יצרנים סיניים.
boaz avrahami
08-08-20, 18:21
זה הרבה יותר.
זה עומד לשנות מאזני כוחות כלכליים עולמיים באופן שחוצה גושים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
למה זה טוב? יצרן משעמם ללא שום רכב אטרקטיבי לטעמי, מצידי שיעלם ויקח גם את ניסן איתו ויגאל אותנו מלראות את כל הארטג' והאוטלנדרים המכוערים על הכביש.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
למה ככה...ניסאן דווקא מאאאאד לא משעמם, ניסן GTR? ניסן 370Z ? ניסן פטרול? לא בדיוק משעממים...
גם למיצופוצי היו הברקות...מי אמר EVO ?
שלמה זה לא רציני...
הgtr לדוגמא בת 13.... הפטרול כבר לא פטרול..
נ.ב תומר... תמשיך . בבקשה... זה טוב (:
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
.... . למה? כי אנחנו ההיפך. אנחנו מסוגלים להיכנס לאיזה אטראז' רחמנא ליצלן ולומר "טוב נו זה נוסע"- בעוד שאירופי שהורגל ברנו, פיג'ו ופולקסווגן יסרב להיכנס למכונת הכביסה הזאת......
.
השרשור הזה רציני מאוד, אז סליחה אם אני הורס,
אני מכיר גרמני אחד, שנוסע ברכב חברה גרמני מהודר וחדיש, ולאשתו יש יונדאי i30 מזדקן כי זה " זול ונוסע".
זהו, סליחה אם אני מקלקל עם עובדות.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
יונדאי i30 מכונית אירופית לכל דבר. מתוכננת לשוק האירופאי ויש לה קו ייצור באירופה (לפחות הדורות האחרונים) ואולי לא פאר היצירה, אבל לא פח זבל על גלגלים כמו אטראז'
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם תקינה אמריקאית היא במיילים וגלונים, איך בדיוק זה יכנס לארץ? יחליפו שעונים? מה בקשר לרדיו וכדומה? או שזה סתם על הנייר ובמעשי אלו יהיו אותן מכוניות כמו מקודם?
אם תקינה אמריקאית היא במיילים וגלונים, איך בדיוק זה יכנס לארץ? יחליפו שעונים? מה בקשר לרדיו וכדומה? או שזה סתם על הנייר ובמעשי אלו יהיו אותן מכוניות כמו מקודם?
תקינה אמריקאית - מכוניות קנדיות ... קילומטרים וליטרים והכל רגיל.
סובארו XV כבר 3 שנים באות ככה ...
Razdvakryak
09-08-20, 11:55
אם תקינה אמריקאית היא במיילים וגלונים, איך בדיוק זה יכנס לארץ? יחליפו שעונים? מה בקשר לרדיו וכדומה? או שזה סתם על הנייר ובמעשי אלו יהיו אותן מכוניות כמו מקודם?
מתי ראית במיצובישי רדיו לאחרונה :) ? מערכות מולטימדיה אצל קמצנים האלה תמיד בהתקנה מקומית זוועתית (דוד מאו מסין);)
פאר היצירה, אבל לא פח זבל על גלגלים כמו אטראז'
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני רק אציין שבימים אלה ממש ניתן לרכוש את האטראז'ים הצהליים לשעבר מחברות הליסינג במחיר שלמיטב ידיעתי יכול להגיע לכ5000 שקל ליחידה. אני לא אומר שזה הכלי המושלם, ולמיטב זכרוני מדובר במה שמכונה "חרא של אוטו" - אבל נראה לי שאטראז' מוגבהת ובנויה כהלכה יכולה לעשות גרוטראלי.
האטראז' חרא מזוקק.
אבל לא ישן מדי, נוסע סביר איכשהו, מקרר וחסכוני בדלק (מאוד).
בשביל לעמוד בפקקים מא' ל-ב' במשך שנתיים-שלוש ובסוף למות בגבורה בגרוטראלי?... מה רע?....
האטראז' חרא מזוקק.
אבל לא ישן מדי, נוסע סביר איכשהו, מקרר וחסכוני בדלק (מאוד).
בשביל לעמוד בפקקים מא' ל-ב' במשך שנתיים-שלוש ובסוף למות בגבורה בגרוטראלי?... מה רע?....
אני חושב שאם כל אחד כאן ישים 100 שקל- יהיה אפשר לבנות מפלצת עם מנוע 1.2 וגיר רציף. מקסימום היא תעוף מפסגת הנ.ג בנסיבות מסתוריות.
וואלה, אחלה רעיון לפרויקט.
הדבר היחיד שאפשר לעשות עם זה - גרוטראלי.
אני יכול להעיד שהנבלות האלה באמת בנויות לעולם השלישי. נוסעות על צל"שים עם ארגזי ביטחון מלאים - בבגאז' ועל המושב האחורי, מכוח האמונה בלבד ועם דוושה בפח. וואלה, לא מתפגרות.
הבעיה היא שבכביש התחושה זהה לנסיעה על אותו צל"ש, וזה כבר בעיה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אה... כמו ה205 [emoji23]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
[QUOTE=hadtomer;905385]
אגב- אתמול התפטר יושב ראש מיצובישי מוטורס. על רקע בריאותי[/QUOTE
אין ספק שאתה עיתונאי רכב. הוא עשה חארקירי, ואתה מציין את זה כ"רקע בריאותי". סוג של... :p
בברכה,
יוני5
אה... כמו ה205 [emoji23]
Sent from my LG-H930 using Tapatalkתוחזר הרנו 4 / דה שבו לשירות ....לאלתר
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
בראש כל שיירה בכביש 40 בנגב יש אטראז׳, בעיקר בעליות.
בראש כל שיירה בכביש 40 בנגב יש אטראז׳, בעיקר בעליות.
לא חסרות מובילות שיירה עקשניות נוספות שחביבות על נהגים/ות נמרצים/ות מהגיל השלישי (בעלי/ות טעם משובח במכוניות) כמו:
טויוטה קורולה + יאריס + פריוס, קיה פיקנטו, סוזוקי קרוסאובר SX4, ניסן ג'וק + טידה + אלמרה, יונדאי אקסנט ושאר יצירות מופת מרנינות לנהיגה
Tzvika-Pick
05-09-20, 15:57
נראה שלמרות נבואות הזעם, לפחות בשנתיים הקרובות (עם אופציה לשנתיים נוספות לאחר מכן) "רכבי השטח" של מיצובישי ימשיכו להגיע ארצה ביבוא סדיר:
https://cars.walla.co.il/item/3384580
מוזר מאוד שהגישו וזכו במכרז לרכב שלא עומד בתקנות התעבורה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.