צפייה בגרסה מלאה : מעלה (מדרגת) נקרות
מפתח דירוג המעלות - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739
קישור לנקודה בעמוד ענן - https://amudanan.co.il/#!wiki=P714300
קישור לנקודה בישראל הייקינג - https://israelhiking.osm.org.il/poi/Ascends/117018?language=he
קישור לנקודה באופרוד - https://off-road.io/mapitem/4895408441524224
130433
נ.צ. 501072 / 195445 ("ישראל החדשה"), כיוון המעלה הוא כשנוסעים במסלול ממזרח למערב.
תמונות:
130466
136701
מסלולים העוברים בקרבת מקום:
מעלה עשוש, הר כיפה, נחל חדב ונקרות (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3768-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-4X4-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A9-%D7%94%D7%A8-%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%97%D7%93%D7%91-%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%AA)
נחל הנקרות וציר המעיינות (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3719-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-4X4-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%94%D7%A0%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%A0%D7% 95%D7%AA)
סובב נגב קלאסי בשלושה ימים (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3345-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-4X4-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%91-%D7%A0%D7%92%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%99-%D7%91%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9%D7%94-%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D)
39 סוזוקים חוצים את הנגב (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3093-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-39-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%92%D7%91)
מדרגת(יותר נכון מדרגות) נקרות:
130466
מלפני חודשיים בערך.
זו זוית הצילום או שזה נראה רע יותר ממה שזכרתי?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
זו תמונה מטעה, הפאג'רו לא בכיוון. כנראה שמייד אחרי התמונה עשה רברס קטן ותיקן ימינה.
הנקרות השתנה.
אכן עשה רוורס קטן, אבל לא רואה אפשרות אחרת, אלא אם כן אתה נצמד לסלע מימין ומסתכן בהחלקה/פגיעה בדופן, נידרש לעלות ישר ואז לתקן ימינה.
ורצוי נעילה אחת לפחות, לדעתי.
ושימו לב לטרופר(לא נעול) שבא בשפ"צ על מדף הסלע, לדעתי סיכון מיותר.
זו זוית הצילום או שזה נראה רע יותר ממה שזכרתי?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
כן,
המצב השנה רע.
חנן-ג'יפולוג
12-08-20, 00:09
הייתי שם לפני כחודש, ברכב בודד עם בנותיי.
יש שלוש אפשרויות: להתחיל את הטיפוס כ50 מטר לפני המדרגה. עבירות ברמה קלה מאוד, אבל שפ"צ לא נעים. הרבה סימני צמיגים על הדרך ואפס חלקי רכב שבורים מתחת לדרך גרמו לי להניח שהשפ"צ לא ברמה של התהפכות.
אפשרות שנייה להתקדם עוד כ15 מטרים ואז לעלות על הדרך: זה די דומה לאופציה הראשונה, אבל זה אומר שאתה עולה לדרך בשיפוע קצת יותר רציני, וצריך להסתובב ולהתיישר לדרך בתוך שפ"צ. פחות סימפטי.
האפשרות האחרונה והקלאסית: להמשיך ולעלות את המדרגה הראשונה: גבוה יותר, תלול יותר, קרקע הרבה פחות יציבה ועם שפ"צ קל לימין, שימשוך אותך אל הסלע הגדול, אם תחליק. אם העניינים יסתבכו ממש אתה עלול למצוא את עצמך תקוע על הסלע כשהוא מאחוריך ומימינך. לא לבלוע ולא להקיא.
לאור הנסיבות בחרתי בCHICKEN LINE , באופציה הראשונה. בתי כיוונה אותי, התחושה בשפ"צ לא נוחה, אבל נגמר מהר וללא דרמות.
חנן, לדעתי אתה עם טנדר ומרכז כובד נמוך מ suv עמוס, שלעיתים גם עם גגון עמוס.... שפ"צ לא נעים למי שלא מנוסה....
הייתי שם לפני כחודש, ברכב בודד עם בנותיי.
יש שלוש אפשרויות: להתחיל את הטיפוס כ50 מטר לפני המדרגה. עבירות ברמה קלה מאוד, אבל שפ"צ לא נעים. הרבה סימני צמיגים על הדרך ואפס חלקי רכב שבורים מתחת לדרך גרמו לי להניח שהשפ"צ לא ברמה של התהפכות.
אפשרות שנייה להתקדם עוד כ15 מטרים ואז לעלות על הדרך: זה די דומה לאופציה הראשונה, אבל זה אומר שאתה עולה לדרך בשיפוע קצת יותר רציני, וצריך להסתובב ולהתיישר לדרך בתוך שפ"צ. פחות סימפטי.
האפשרות האחרונה והקלאסית: להמשיך ולעלות את המדרגה הראשונה: גבוה יותר, תלול יותר, קרקע הרבה פחות יציבה ועם שפ"צ קל לימין, שימשוך אותך אל הסלע הגדול, אם תחליק. אם העניינים יסתבכו ממש אתה עלול למצוא את עצמך תקוע על הסלע כשהוא מאחוריך ומימינך. לא לבלוע ולא להקיא.
לאור הנסיבות בחרתי בCHICKEN LINE , באופציה הראשונה. בתי כיוונה אותי, התחושה בשפ"צ לא נוחה, אבל נגמר מהר וללא דרמות.
לפני עמה חודשים היה נתיב רק המדרגה המקורית, צמוד לסלע.
הנתיבים החדשים שציינת זה +\- איפה שהפאגרו בצילום שנדב העלה?
לפני עמה חודשים היה נתיב רק המדרגה המקורית, צמוד לסלע.
הנתיבים החדשים שציינת זה +\- איפה שהפאגרו בצילום שנדב העלה?
130491
מה השתנה שם שבנייה טובה לא תפטור אין הבעייה?
130491
וואו..
זה לא ״קצת שפצ״ זה ממש שפצ.
כשהיינו לפני כמה חודשים, בגלל המצב הגרוע של המדרגה, בדקתי מסביב אופציות נוספות, גם את המדף הזה.
לא עלה בדעתי לנסות.
מה השתנה שם שבנייה טובה לא תפטור אין הבעייה?
המדרגה מאד גבוהה כי הקרקע בבסיס נסחפה.
זוית הגישה בעייתית.
כמו שחנן תאר, התמרון מאד צפוף כי בגלל הגובה אתה לא יכול לבוא כמו פעם בזוית, כי תכנס לשפצ לבולדר.
היו שנים שהמדרגה לא הייתה קיימת כלל.
מה השתנה שם שבנייה טובה לא תפטור אין הבעייה?
הקינג שנעול אחורה והטרופר שבמצב סטוק עם צמיגים a/t נאבקו במדרגה במשך דקות ארוכות גם עם בניה טובה, אפילו טובה מאוד, פשוט החליקו, אין אחיזה.
הייתי שם אתמול, אבל בירידה, עם הטרופר. עוד אין לי ממש ניסיון במעלות/ירידות קשים אבל היה ממש מפחיד לרדת, היינו צריכים לתמרן רוורסים בשביל להתיישר לירידה נוחה אחרי המדרגה הקודמת בשביל למזער את הסיכון להחליק לסלע הגדול.
לעלות נשמע מאתגר מאוד בגלל זה
עלינו אותה היום, מעבר לבניה יש עוד שני אתגרים.
אתגר ראשון אחיזה, הרכבים עם צמיגים טובים שהורידו מספיק אוויר עלו בלי יותר מידי דרמות, רכבים עם צמיגים פחות טובים התבחבשו קצת.
אתגר שני זה הסיבוב למעלה, צריך להסתובב על המדרגה למעלה וכאן יש יתרון לרכבים קצרים.
לדעתי עבירות בינונית ורצוי מאוד נעילה אחורית.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אכן, הנקרות זה לא מה שהיה פעם. הירידה המסורתית מקרבת אותך מאוד לסלע שמשמאל, והמדף המושך מזרחה לא נעים - מאוד צר, והירידה ממנו לא פשוטה (ראו 110 ישן). בעלייה זה עוד פחות נעים. המשך הערוץ עצמו חרוץ וטובעני, אבל 131641131640אני מניח שזה ישתפר אחרי השיטפון הקרוב
וואו..
זה לא ״קצת שפצ״ זה ממש שפצ.
כשהיינו לפני כמה חודשים, בגלל המצב הגרוע של המדרגה, בדקתי מסביב אופציות נוספות, גם את המדף הזה.
לא עלה בדעתי לנסות.
נקודה בעייתית.
היינו שם בחורף האחרון.
בנפרד מאיתנו הגיע היילקס בודד וניסה לרדת בשפ״צ.
לא עזרו האזהרות…
בנקודת ה״נדנדה״ עזרנו לו בידיים שלא יתהפך.
נקודה בעייתית.
היינו שם בחורף האחרון.
בנפרד מאיתנו הגיע היילקס בודד וניסה לרדת בשפ״צ.
לא עזרו האזהרות…
בנקודת ה״נדנדה״ עזרנו לו בידיים שלא יתהפך.הייתי שם באביב ( 3 פעמים באותו החודש במסגרת העבודה גם), לא חושב שהשפצ כזה מוגזם. מעט הכוונה ועבודת מעצ קלה ואתה יורד או עולה בצורה נוחה
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
לכל אלו שמעלים חו״ד על מצב מעלה זה או אחר מלפני שנה, בלי להעלב, זה לא רלוונטי ואף מטעה.
היו שנים בהם מילוי החצץ היה ככ גבוה שכלל לא הייתה מדרגה, זו הייתה נסיעה ברצף.
ובאחרות קיר גבוה.
במינימום זה צריך להיות באותה העונה.
מוטי טויוטה
08-01-22, 00:31
טרי מהיום.
ירדנו ועלינו.
גימני נעולים ורוביקון בלי בעיה
רקסטון נעול וטרופר לא נעול גם בנוחות יחסית - דורש מכוון ותשומת לב. 136787
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
התמונה הנ"ל מתגובה 21 לא מתחברת לי למדרגות נקרות.
ehudzeelim
31-01-22, 11:53
התמונה הנ"ל מתגובה 21 לא מתחברת לי למדרגות נקרות.
זאת בהחלט המדרגה
זאת בהחלט המדרגהמדרגת (או יותר נכון מדרגות) נקרות מופיעות בתמונות הקודמות בשרשור. כפי שניתן לראות שם, כשבאים ממזרח למערב ועולים את המדרגות אז המדרגות נמצאות מצד שמאל של הרכב, כלומר בצלע הדרומית של ערוץ הנחל.
בתמונה שהתייחסתי אליה זה נראה הפוך והמדרגה מצד ימין של הרכב.
אם אני מנסה לנחש את המיקום, אז נראה שמצולמת המדרגה שבסיום "גן הסלעים". בדרך כלל כשנוסעים על הקוליסים המדרגה הנ"ל לא אתגרית בכלל. כאן בתמונה אפשר לראות שניגשים אליה לא מהנתיב הרגיל מה שמסבך את המצב (ויוצר סתם קוליסים מיותרים).
זו המדרגה בירידה
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
זו המדרגה בירידה
Sent from my SM-A528B using Tapatalkחוזר בי, אתה צודק. כנראה שהוא מטפס על הדופן כדי להרחיב את רדיוס הסיבוב. זה בלבל אותי.
אפשר למחוק את הרעש המיותר שלי.
בירידה. אבל זה נראה שהוא נכנס לשפ׳צ מיותר ככה. חד מידי.
המדרגה הראשונה (לבאים ממזרח) מאתמול.
פג'רו קצר וג'ימני לא נעול עלו בלי דרמות עם קצת מע"צ וקצת כיוון.
137701
אתמול, קינג קצר וארוך עלו לאחר קצת מאבק, טרנו ארוך נלחם ועבר בכח. נראה לי שאופציה של לעלות 50 מטר קודם על המדף עדיפה.
מה מצב המדרגה לאחרונה?
הרעיון לרדת (כן כן גם כדורגל יורד) עם נהגים ממוצעים , לנדקרוזרים חלקם לא מוגבהים
Sent from my IN2013 using Tapatalk
boaz avrahami
22-08-24, 22:51
זה לא מקום נחמד ככול שאתה ארוך ונמוך יותר. אף אחת מהאפשרויות שם לא מאוד נחמדה. לא שזה בלתי אפשרי אבל זה לא מקום נעים במיוחד
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא מוגבהים מניח שיגעו בגחון ובפגוש האחורי.
השאלה כמה זה אכפת להם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מוגבהים מניח שיגעו בגחון ובפגוש האחורי.
השאלה כמה זה אכפת להם.
Sent from my iPhone using Tapatalkגם לאחר מע"צ?
Sent from my IN2013 using Tapatalk
גם לאחר מע"צ?
Sent from my IN2013 using Tapatalk
תלוי כמה זמן אתה רוצה\יכול להשקיע (ומה מצב התור לעלות\לרדת).
תצטרך למלא את הבורות בתחתית בהרבה חומר.
*הרבה זמן לא הייתי שם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נכון להיום, מצב המדרגה סביר לחלוטין. להקפיד לבוא נכון כדי לא להחליק ימינה ולא רואה למה זה "מקום לא נעים". הסלע עצמו נקי ועם אחיזה טובה. מי שנמוך במיוחד* ישקיע קצת יותר בבניה (צריך ללכת הרבה, כי כל האבנים שבערוץ שתולות יופי יופי). יש שם אפילו בולדר לא קטן ששני גברים יכולים לגלגל למיקום נכון למי שמפחד מהאבן בצד ימין.
אני לא מדבר על פורסטרים ושו"ע למיניהם.
ehudzeelim
18-09-24, 18:40
אכן המצב סביר,
בעלייה היום,
המדרגה הראשונה קלה למדי, השניה קצת יותר בעייתית אבל לא משהו שקצת בנייה לא תפתור
המוסו עם 29", 50/50, ולחץ אוויר 35 ....(אבל נעול כפול)
לא נרשמו דרמות (גם לא היה מי שירשום)
147562147559147563147560147564147561
המדרגה עבדה קשה בחג.
התחתונה קלה.
העליונה כמעט ללא בניה, לא דומה לתמונה של אהוד.
באנו בשעת אחה״צ מאוחרת בחג, ידענו שזאת טעות אבל אנחנו אהבלים.
היה פקק בעליה, אנשים בונים פרטאץ׳ בלחץ של זמן וככה זה נראה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היה פקק בעליה, אנשים בונים פרטאץ׳ בלחץ של זמן וככה זה נראה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפחות קיבלתם הופעה.
לפחות קיבלתם הופעה.
פלוס הדרנים ואקסטרות
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא נעים להגיד אבל הפקק בשעות הבוקר של יום שישי התחיל באשמתינו..
אחרי קצת בניה הרנגלר JK הקצר והדיסקו 4 עלו בלי דרמות את שתי המדרגות.
הBK עלה את הראשונה אבל אז הסתבך במעבר בין המדרגות:
יש שם סלע מעצבן שחייבים לעלות עליו עם הגלגל הימני הקדמי גם אם נצמדים לקיר. רק רכב גבוה מאוד מאוד יכול להעביר אותו מתחת לאוטו, ואנחנו לא כאלה.
לצערינו ולצער הקבוצות האחרות שהתאספו הBK פרק את הצמיג על הסלע הזה.
לקח לנו שעה ומשהו עם הרבה עזרה מהקהל כולל הייליפט וקומפרסור בריון, להרים את האוטו, לפרק את הגלגל ולהחזיר את הצמיג למקום.
וכדי להוסיף עלבון, הBK גם נזקק למשיכה כדי לעלות את המדרגה השניה.
מייד אחרינו הגיע היילקס ישן מוגבה ומשופצר מאוד, והצליח לעלות את המדרגה השניה רק אחרי כמה נסיונות והרבה בניה - הרגשנו טיפה יותר טוב :).
בכל אופן, הסליחה עם הממתינים ותודה גדולה לעוזרים, במידה והם כאן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.