PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת אלטרנטור בטרופר בנזין



amitaikl
08-08-20, 19:42
אז היום החלפתי אלטרנטור בטרופר.
דבר ראשון: בודק בספר מוסך שלבי החלפה ומומנטים לסגירה.
אחכ (או יותר נכון לפני זה: חיפוש ברחבי האינטרנט והבנה שכל אלטרנטור שיגיע לפה מחול זה סגר גודל של 800₪), סיור פירוקיות ואיתור רכב זהה עם אלטרנטור מתאים.
בבית: העמדת רכב בצורה בטוחה, מעצורי גלגל, הרמה + בוקים.
פירוק גלגל ימין. שחרור בורג עליון (בוקסה 14), הרפיית בורג מתח (בוקסה 12), שחרור רצועה, שחרור מינוס (בוקסה 10), שחרור קונקטור.
הוצאה של שני הברגים בא להכניס את החדש והוא לא נכנס.
מסתבר שיש sleeve שבולט פנימה 2 מ"מ.
השוואה של החדש והישן, ומסתבר שבזה שפירקתי שברו את הקצה של האלטרנטור כדי שיכנס!
חתכתי מוט הברגה, קיבעתי אותו עם אומים ושייבות ומול הsleeve שמתי עוד אום ושייבה ולאט, לאט התחלתי ללחוץ את הsleeve החוצה.
אח"כ האלטרנטור החליט בקלות למקום.
הרכבה מחדש בסדר הפוך.
הנעה והרצועה חורקת איימים. כנראה שמתחתי יותר מדי. הרפתי קצת, הנעה נוספת, קצת צורח ואז נרגע.
כנראה אבק במייסב.
עכשיו עובד שקט.
טעינה קצת נמוכה (11.6 בעמידה).

המון תודה לגיתאי על הסדנה, שבלעדיה כל הטוב הזה לא היה קורה


בהמשך: בדיקת חוטים למפל מתח



https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200808/b249b0b96276daccb0d1d2dda1656075.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200808/3c767c79a7aa669ce374447b96429eef.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200808/22be0a59c41ef636884f91ee9cc6ff9c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200808/21ea006d5fbfe80c25660d287d53174a.jpg

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

איל מ
08-08-20, 20:10
טעינה קצת נמוכה? אתה בלי טעינה. בדוק מחדש.

amitaikl
08-08-20, 20:17
טעינה קצת נמוכה? אתה בלי טעינה. בדוק מחדש.אשמח לשמוע הסבר, למה זאת לא טעינה?
בנסיעה אני מגיע ל12.2-12.4.
מה אתה מציע לבדוק?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

erezgur
08-08-20, 20:26
איך אתה מודד? מד מתח על קטבי המצבר או בעזרת תקע (לשקע המצית) עם מד מתח?
מדוד על קטבי המצבר כאשר אין צרכנים כבדים שפועלים (ללא מזגן, אורות וכו'). לדעתי אתה צריך לראות 13.6-14.2 ...

איל מ
08-08-20, 21:07
אשמח לשמוע הסבר, למה זאת לא טעינה?
בנסיעה אני מגיע ל12.2-12.4.
מה אתה מציע לבדוק?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

12.4 זה מה שאתה אמור לראות מהמצבר לבד, בלי שהצרכנים מעמיסים עליו. במקרה הטוב בנסיעה, האלטרנטור מצליח לייצר זרם אפסי שמתגבר על הצריכה תוך נסיעה.

ובמאמר מוסגר, (ובסוגריים של המאמר המוסגר- דעה שלי אישית, לא קביעה אולטימטיבית).
לקנות אלטרנטור מפירוק, זה פשוט לדחות את הסוף הידוע מראש של קניית חדש בעוד כמה חודשים (תחשוב. מה הסיכוי שהוא צעיר בהרבה מזה ששבק אצלך). זה פתרון זמני אם הוא ממש זול, ומשמש כפלסטר עד שיגיע ההוא שהזמנת מחול.

amitaikl
08-08-20, 21:15
איך אתה מודד? מד מתח על קטבי המצבר או בעזרת תקע (לשקע המצית) עם מד מתח?
מדוד על קטבי המצבר כאשר אין צרכנים כבדים שפועלים (ללא מזגן, אורות וכו'). לדעתי אתה צריך לראות 13.6-14.2 ...יש לי חיבור ישיר למצבר שמציג מתח.
מחר אבדוק ישר על המצברhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200808/28b7e0a089e0a6414cbbd4243191f388.jpg

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

סוזי המשתוללת
20-08-20, 17:29
כמו שכתבו לך לפני
מתח טעינה תקין הינו 13.6-14.4 בתלות ביצרנים אבל זה הטווח והא נמדד בעומס
אם כבר טרחת לפתוח את הספר כמו שגיתאי לימד אותך (וזה מצויין) , פתח את הפרק של איבחון האלטרנטור ולא רק של החלפתו
זה ילמד אותך הרבה יותר
אגב החלק היותר חשוב בהוראת העבודה על האלטרנטור הוא .... נתוק המצבר כשלב ראשון כי באלטרנטור אין חוט מינוס והחוט העבה יותר שניתקת עם האום 10 ממ הוא הבורג של הכבל שמטעין את המצבר והא מחובר לפלוס ישירות כך שבמזל רב לא יצרת שם קצר אטומי בייחוד ששני צינורות הדלק הראשיים קצת מעל :)
אבל עצם הנסיון לעבוד לבד הוא דבר מבורך והתגובות שלנו , גם מהם תלמד המון
עוד טיפ קטן
מד המתח בלוח השעונים ובטח מד המתח הסיני הם לא המדד שלך לבדיקת מתח טעינה אלא רק רב מודד איכותי
מספיק שיש קורוזיה קלה על אחד החוטים של מד המתח הסיני וכבר יש לך מפל מתח רציני
ועוד טיפ קטן
את האלטרנטור בבנזין מוציאים מבית הכנף הקדמית
לפני ניתוק המצבר מניעים ומסובבים הגה מלא ימינה
לאחר מכן יש להרים את השילדה עם ג'ק כדי שהמתלה הקדמי ייפתח
פעולה זו תרחיק את הסטבילייזר ותאפשר לשלוף את האלטרנטור בקלות

חנן-ג'יפולוג
20-08-20, 18:39
שני אלטרנטורים שלא טוענים... אל תחליף שוב אלטרנטור לפני שתבין למה הם לא טוענים. חבל על הנזק שעלול להגרם בהנעה כזו.

יתכן שסוזי צדק, ואת הקצר כבר עשית, ושרפת במהלך העבודה את הנתיך בכבל העבה של האלטרנטור, אם יש כזה. בדוק רציפות בין הקצה שמתחבר לאלטרנטור ובין הנעל החיובית במצבר.

כשהמצבר מנותק, כן?

בנוסף, צריך להבין ולבדוק מה עוד האלטרנטור צריך לקבל, בחיבורים הדקים שמגיעים אליו.


ככלל אצבע, אתה צריך לראות באיזור ה14 וולט ב2000 סל"ד, כשהאורות הראשיים והמזגן עובדים.

amitaikl
20-08-20, 19:08
תודה לשניכם על התגובות.
המצבר כמובן נותק לפי הנוהל בספר הרכב.
עברתי על הדיאגנוסטיקה של האלטרנטור, אבל החלטתי שזה גדול עלי בשלב זה.
החוטים המוליכים לאלטנטור (s+l) כבר היו יבשים ומתפוררים. חתכתי עד שהגעתי לחוט בריא ועשיתי הלחמה חדשה עם חוטים טריים. בעתיד אחליף בצורה מסודרת את כל הקו.
המון תודה לעצות בפורום וכמובן לגיתאי שהרביץ בי בינה!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200820/54d2271d3ce1b0874742dba9cc64aa21.jpg

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

-->