התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני קניה - גיפ ראשון



yair_e
09-08-20, 13:31
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 20.000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? אפשר לשים עוד 5.000 לתיקונים
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? עד 2 אנשים, לא במיוחד לטיולים ארוכים, נסיעות יומיות לעבודה ( 10 דק ), אין צורך בעבירות מטורפת

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? טיול בגג 2.000 ק"מ, נסיעות שוטפות בגג 10.000 ק"מ
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כן, מדובר ברכב פרטי שני, יש לי רכב אחר
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אני אשמח להתנסות על התחזוקה השוטפת, אך אעזר במוסך לצורך עבודות יותר רציניות.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? פריפרייה רחוקה ( קרית שמונה )


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? אין צורך לעבירות בטורפת, אלא ליכולות שטח בסיסיות
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא, אני לבד, אבל שוקל בעתיד להצטרף לאנשים אולי :)
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני- חייב ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין - עדיפות לדיזל ( אבל ממש לא חייב )
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - קצר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? היחס הכי זול בין אמינות לחדשנות , וחייב עם מזגן

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? האפשרויות יכולות להיות:

פאגרו 2.5 קצר 1998
ויטרה 1992-1998

אני פונה אליכם לעזור לי לחפש רכב שטח ראשון.

אני גר במושב בגליל העליון, ואשמח לקנות גיפ ( או גיפון ), זול לתחזוקה, אמין, וידני, שאשתמש בו לנסיעות לעבודה, ולטיולי סופ"ש.
יש לי רכב אחר למטרת נסיעות על כבישים מהירים, לכן לא דרוש מטוס ( במיוחד בתקציב ).

עד כה, שקלתי 3 אפשרויות רציניות:
פאגרו שנת 98, עם 300.000, מנוע 2.5 ליטר, נראה מטופל, ( נסעתי עליו, הכל עובד ), אך אני מפחד מהעלות תחזוקה שלו, למרות שיש לא מוניתין טובים.
ויטרה 94
סמוראי


אני ממש אשמח לעזרה, כי אני משתגע קצת !

תודה

שגיא S
09-08-20, 14:26
נראה לי שבתקציב הזה הייתי מחפש את הג'ימני הכי חדש שאתה יכול למצוא.
הוא עדיין יהיה ישן ו"נבלה" אבל הסיכוי הכי נמוך ליפול, ואם נופלים אז הנפילה הכי פחות כואבת.

nirs
09-08-20, 14:27
ליכולות שטח בסיסיות מספיק גיפון (שמגדיל משמעותית את יכולת הבחירה).
אם בכל זאת אתה מעוניין ברכב שטח עם הילוך כוח (ההבדל בין גיפונים לגיפים),ידני, שקול גם גימיני.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->