התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני קניייה



אור חן
09-08-20, 14:08
אהלן חברים. מחפש להיכנס לעולם ורוצה לנסות ולקחת בחשבון את כלל המשתנים. עד כמה שניתן כמובן. ברור לי שיש הוצאות שאינן צפויות.

יש לי "על הקנה"- לנד קרוזר, 2002, 300K ק"מ.

אלו ההוצאות לשנה שלקחתי בחשבון. אשמח לקבל תגובות- האם הסכומים שלקחתי בחשבון ריאלים או שאני לא בכיוון? האם ישנן עוד עלויות שכדאי שאקח בחשבון.

לפני שאני צולל למחירים, אציין שעברתי על השאלון שבפורום באשר לקנייה ראשונה. מה שאני מחפש זה- רכב פנאי (טיולים בלבד), לשני אנשים+ כלב, עם עבירות שטח גבוהה, אני גר במרכז הארץ ואוהב מאוד שטח.

המחירים שלקחתי בחשבון:
ירידת ערך- אם אני מבין נכון, בשנתונים האלו, ירידת ערך כבר לא רלוונטית
ביטוח- חובה+ צד ג'- 4000
אגרת רישוי- 2000
תיקונים לשנה- 15000
צמיגים- 3000
דלק (10000 ק"מ)- 10000 ש"ח

האם אני בכיוון? האם הפרזתי/ המעטתי בעלויות? תודה מראש!

נמרוד
09-08-20, 14:20
אתה החמרת, לקחת מקדם בטחון מכובד. אם הערכה הזאת בסדר מבחינתך אז לך על זה, בפועל תוציא פחות.

assafy
09-08-20, 14:29
אתה די בכיוון.
ביטוח אתה יכול לעשות סקר שוק ולברר.
אגרת רישוי יהיה קצת פחות ממה שרשמת, באיזור 1700.
צמיגים טובים יעלו יותר, באיזור 800 ש"ח לצמיג ואף יותר.
לגבי התחזוקה תלוי במזל, כמה אתה משקיע, יחס בין תחזוקה עצמית מול מוסך וכמו כן האפשרות ליבא חלקים בעצמך. אבל הסכום שרשמת די סביר לתחזוקה במוסך ואפילו עם יישור קו מסויים.
סעף שלא רשמת זה פינוקים ושיפורים ושם השמיים הם הגבול.
בכל זאת מקובל להגיד שבמיקרה והרכב במצב סטוק לגמרי אז צריך לפחות מיגון והגבהה וזה עוד כעשירייה ואף קצת יותר (תלוי באיזה סט הגבהה).


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Asaf-a
09-08-20, 14:47
קח בחשבון שרכב בן 20 מחייב טסט פעמיים בשנה, כלומר תוך כשנתיים אתה שם, זה כאב ראש וצרכן זמן ובלת'מ שצריך להיות מודע אליו,

לא רשמת אם בנזין או סולר, לעבור טסט זיהום אוויר עם רכב דיזל מזדקן זה בהחלט מייגע.

10000 קמ בשנה זה לא הרבה, אולי כדאי לשקול בנזין.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

-->