PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעלה ורדית



erezgur
11-08-20, 18:30
מפתח דירוג המעלות - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739

קישור למפה ב- IsraelHiking - מפת הטיולים הפתוחה - https://israelhiking.osm.org.il/poi/Ascends/117082?language=he

קישור למפה בעמוד ענן - https://amudanan.co.il/#!wiki=P852517

קישור למעלה במפת אופרוד- https://off-road.io/mapitem/5119178002399232


130488


נ.צ. 473693 / 202621 (ישראל החדשה) כיוון המעלה מדרום לצפון

תמונות:

131558

מסלולי טיול העוברים בקרבת מקום:

ציר המצלעות, ציר המעיינות, עשוש וורדית (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3562-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-4X4-%D7%A6%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%A2%D7%95%D7% AA-%D7%A6%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%A0%D7% 95%D7%AA-%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A9-%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA)
מעלות הנגב (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1735-jeepolog-archive)

מוטי טויוטה
30-12-20, 18:22
אהלן
ורדית 12/17
https://streamable.com/cxcpnq

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

נדב ש.
30-12-20, 18:40
אהלן
ורדית 12/17
https://streamable.com/cxcpnq

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

אוהו 3 שנים... תנסה אותה היום...

מוטי טויוטה
30-12-20, 19:17
שמים תאריך לאחרי הסגר? נקפוץ לראות במה מדובר?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

tom1105
30-12-20, 19:57
המדרגה היום יותר גבוהה מהסמו...


Sent from my SM-N975F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
30-12-20, 20:07
שמים תאריך לאחרי הסגר? נקפוץ לראות במה מדובר?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

למה אתה מתייעץ? קבע מועד ונ.צ.

נדב ש.
30-12-20, 20:14
מפגש ג'יפולוג נשב לדבר על זה 😂

מוטי טויוטה
30-12-20, 20:34
נשמע טוב. אפרסם ברגע שאדע

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

asafk
01-01-21, 17:01
מפגש ג'יפולוג נשב לדבר על זה [emoji23]קרוב..

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
26-12-21, 12:10
קרוב..

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איפה הוא? חיכיתי לו כל הלילה עם סטייק לדבר על זה...
הבריז...

erezgur
26-12-21, 13:13
העדיף לעלות את זרון במקום להגיע, לפגוש 100 רכבים אחרים של חברי הפורום, להשוויץ בעבודה היפה שהוא עשה ולקבל קצת מחמאות...
שערוריה...

נשלח מהנייד

מוטי טויוטה
02-01-22, 03:41
מחילה חברים, לא הבנתי אם מדברים עלי?
אם כן, לא הגעתי מכיון שאני לא נוסע בשבת.
אשמח לתאם לחמישי ערב ושישי למעלה עשוש וורדית, הפעם בהרבה יותר חדש מהסמו אבל בשביל זה בנינו ג'יפ.


Sent from my SM-N980F using Tapatalk

KOOKE
05-02-22, 19:20
אתמול היינו בורדית. המעלה במצב הכי רע שאני זוכר אותו. רכבים משופרים מאד (נעולים כפול ומוגבהים כהלכה כולל אני ) התקשו.



https://youtu.be/pM2zhFf7QcI

איל מ
05-02-22, 19:51
עברתי שם לפני כמה חודשים. אציין שהסרטון עוד לא מספר את האמת. המעלה במצב כלכך רע, שגם לרדת אותו ויתרנו, וירדנו בעוקף. (ולא עם הדיסקו, אלא עם דיפנדר).

assafy
06-02-22, 13:39
גם אני הייתי שם לפני מספר שבועות.
אני חושב שכיום מעלה ורדית המקורי מיועד לאקסטרים ורכבים משופרים מאוד.
לרכבי שטח "רגילים" הנתיב האפשרי הוא רק דרך המעלה השני שצמוד אליו שהייתי מדרג כבינוני או בינוני מינוס - האחיזה טובה ואין הצלבות במעלה עצמו אך השיפוע תלול מאוד. לאחר מיכן צריך להתאחד עם המעלה המקורי ובנקודה הזו הצומת די חפורה מה שזורק לשפ"צ לא כל כך נעים. לאחר מיכן יש עוד קצת מעלה עם הצלבות שלא אמורות להיות מכשול רציני.

KOOKE
06-02-22, 14:13
137266137265כדי להמחיש את גובה המדרגה - הבחור בתמונה כ- 175 ס"מ גובה.

איל מ
06-02-22, 14:37
יאפ. זה יותר מייצג!

nirs
06-02-22, 14:42
עליתי שם לפני מספר שבועות, מצב המעלה אכן ״בכי רע״.

שלמה, אתה על 33״ או 32״?
מה לחץ האוויר?


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
06-02-22, 14:47
אני על 35" לחץ 11PSI => בדיעבד הייתי צריך להוריד עוד

nirs
06-02-22, 15:16
זו גם התצורה שלי…
הייתי עם 10psi, נעלתי קדימה ואחורה וכמובן swaybar מנותק.
מה יחסי העברה אצלך?


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
06-02-22, 15:26
טרנספר מקורי של סהרה (1:3.73) ובסרנים (דנה 44) 1:4.10 + רוביקראולר

nirs
06-02-22, 15:51
אצלי טרנספר רוביקון 1:4 ובסרנים 4.56.
הרוביקרולאר אמור לתת לך יתרון….
מעניין


Sent from my iPhone using Tapatalk

שגיא S
06-02-22, 16:07
טרנספר מקורי של סהרה (1:3.73) ובסרנים (דנה 44) 1:4.10 + רוביקראולר

מצטער על הקטנוניות אבל כנראה בטעות לחצת 3 במקום 2. היחס המקורי בטרנספר של רנגלר זה 2.72

tamir128
24-02-22, 15:59
מתעלק על השירשור ושואל:

אני מלווה טיול קטן והמעלה בדרך.

לא באתי לאתגר את הרכב או לחפש אקסטרים.

הבנתי שיש בצד מעלה עוקף קל יותר.

אני יכול גם לחזור אחורה ולהגיע מהצד השני.

השאלה היא אם אני יכול להתמודד עם המעלה העוקף המדובר או לוותר מראש ולחזור אחורה?

ג'ימני מוגבה, ממוגן עם נעילה אחורית (לוקרייט) , צמיגי 215 MT ונהג מנוסה.

תודה.

איל מ
24-02-22, 16:16
עם רכב בודד, ולא מחפש אתגרים- אני הייתי הולך סביב.

נדב ש.
24-02-22, 17:30
+1
ממש לא חובה לעבור דרך ורדית, אתה נוסע לשם כי אתה רוצה "לסמן וי" וזהו.

KOOKE
03-10-22, 12:10
בפברואר היינו שם והמעלה היה רע.

מתכננים להיות שם בכיפור - מי שהוא היה לאחרונה ויכול לעדכן?

KOOKE
06-10-22, 11:20
היינו שם ערב כיפור.

רק אני ועוד רכב הצלחנו לעלות. המצב עוד יותר רע והסלע במדרגה חלק מרוב פודרה. חייבים לתת גזייה קטנה כדי לעלות- לא ניתן לעלות רק על טורים.

יונתןמצפה
06-10-22, 11:44
או לעלות במעקף שהוא ממש בסדר

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

KOOKE
06-10-22, 12:49
https://www.youtube.com/watch?v=p49izj3bQ1I

GodsFather
06-10-22, 16:24
יופי של סרטון.

שלמה, כמה psi?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

KOOKE
06-10-22, 21:07
8 PSI

KOOKE
06-10-22, 21:18
או לעלות במעקף שהוא ממש בסדר

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

התגובה הזו יכולה להיות ממניע של מסירת מידע רלבנטי לפיו קיים מעקף ממש בסדר במקום...אבל המידע הזה כבר נמסר כמה וכמה פעמים במעלה השרשור

או שיש בה משום התנשאות/ התיפיפות / ציקצוק וניד ראש שאומר בסאב טקסט בשביל מה לעלות מעלה אתגרי וקשה כשיש באותו המקום מעקף שהוא ממש בסדר ועביר יותר...

לתגובה ממניע כזה אני פחות מתחבר...יש רבים שמחפשים בתחביב הזה גם את הפן האתגרי יותר שבנהיגת/ טיולי שטח ואני נמנה עליהם...בעצם אני חושב שמרבית באי האתר נמנים עליהם וחיבה זו לאתגרי שטח היא אחת הסיבות אם לא העיקרית שבהם שבגללה בכלל קיים דירוג המעלות באתר.

יונתן, מתנצל מראש אם חשדתי בכשרים וכתבת את התגובה ממניע אינפורמטיבי בלבד.

GodsFather
06-10-22, 21:32
8 PSIנראה כאילו הצמיג מלא... אבל אולי הצילום מתעתע

Sent from my HD1903 using Tapatalk

יונתןמצפה
07-10-22, 01:56
התגובה הזו יכולה להיות ממניע של מסירת מידע רלבנטי לפיו קיים מעקף ממש בסדר במקום...אבל המידע הזה כבר נמסר כמה וכמה פעמים במעלה השרשור

או שיש בה משום התנשאות/ התיפיפות / ציקצוק וניד ראש שאומר בסאב טקסט בשביל מה לעלות מעלה אתגרי וקשה כשיש באותו המקום מעקף שהוא ממש בסדר ועביר יותר...

לתגובה ממניע כזה אני פחות מתחבר...יש רבים שמחפשים בתחביב הזה גם את הפן האתגרי יותר שבנהיגת/ טיולי שטח ואני נמנה עליהם...בעצם אני חושב שמרבית באי האתר נמנים עליהם וחיבה זו לאתגרי שטח היא אחת הסיבות אם לא העיקרית שבהם שבגללה בכלל קיים דירוג המעלות באתר.

יונתן, מתנצל מראש אם חשדתי בכשרים וכתבת את התגובה ממניע אינפורמטיבי בלבד.

אה
לא
חלילה.
יכול להיות שהייתי צריך להיות יותר ברור בניסוח.
זה נטו ממניעים אינפורמטיביים.
משתי התגובות שלך בשרשור- אחת עם שאלה על מצב המעלה, והשניה מתיאור מצבו- הנחתי שנלחמתם עם המדרגה ללא סיבה כי חשבתם שאין אלטרנטיבה. (מודה, לא קראתי הכל ולא בדקתי האם ומתי דובר על המעקף).

אני לגמרי מתחבר לחוויה.
(נכתב מהג'יפ בחניה אחרי טיולילה קבוע של חמישי שבו אני עושה בדיוק את זה.....[emoji16])
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221006/b21c537ee355cfadbc119ac67ff29029.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מיכה100
21-10-24, 17:08
העדכונים הבאים הועתקו מכאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129500
________________________________________ ________________________________________ ____________




טיילנו מכושי עד עין יהב. סיבוב באזור עשת בוהר ארמון ציחור דרך מעלה ורדית להר כיפה, חדב מישר נקרות.

לא ירו עלינו. לא בכוונה ולא לא בכוטנה.

אסף.איך העוקף וורדית בעליה, סביר ללנדקרוזר פאג׳רו וכו?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

asafk
21-10-24, 18:06
קשה ל מר. הבעיה לא בעליה (מתחילה בשיפוע תלול ללא אחיזה ממשיכה בשיפוע תלול עם אחיזה וממשיכה עוד בשיפוע לא תלול אבל עם הצלבות רציניות). אלא בחיבור שלה חזרה למעלה.
החיבור הוא או שפצ לא נעים או מדרגה שלאמגבוהה להייחקס מוגבה אבל רנגלר מוגבה גירד בה את הגחון.
נטולי הנעילות (האמר ה3 ופתפיינדר) נסע מהשפצ. לשמור על אינרציה בכיוון הנסיעה עוזר לא ליפול לבור העמוק מימין.


בקיצור אמנם אני לא מכיר את הנהגים אז קשה לומר - על פניו כלי הרכב דומים למה שנסע בשיירה שלנו. נראה לי סביר. סעו. מה כבר יכול להיות.

אסף.

מיכה100
21-10-24, 21:53
תודה, אני זוכר שבירידה בחרתי לרדת דרך הבור הזה.
יהיה טוב.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

assafy
26-10-24, 10:26
קשה ל מר. הבעיה לא בעליה (מתחילה בשיפוע תלול ללא אחיזה ממשיכה בשיפוע תלול עם אחיזה וממשיכה עוד בשיפוע לא תלול אבל עם הצלבות רציניות). אלא בחיבור שלה חזרה למעלה.
החיבור הוא או שפצ לא נעים או מדרגה שלאמגבוהה להייחקס מוגבה אבל רנגלר מוגבה גירד בה את הגחון.
נטולי הנעילות (האמר ה3 ופתפיינדר) נסע מהשפצ. לשמור על אינרציה בכיוון הנסיעה עוזר לא ליפול לבור העמוק מימין.


בקיצור אמנם אני לא מכיר את הנהגים אז קשה לומר - על פניו כלי הרכב דומים למה שנסע בשיירה שלנו. נראה לי סביר. סעו. מה כבר יכול להיות.

אסף.לאחר מעבר שלשום במקום במגמת ירידה, השפ"צ בחיבור נעשה לא עביר לחלוטין והאפשרות היחידה היא לרדת ולעלות מדרגה כשיש שם בור עמוק מאוד ונדרש לשים גלגל על הדופן בצידו כשלא נשאר שם הרבה מקום.
אני מכיר את המקום כבר מספר שנים טובות ומידי שנה יש שינוי גדול לרעה גם כשעולים או יורדים במעקף.
בהחלט אני צופה שעוד כשנתיים שלוש המקום יהיה לא עביר לחלוטין, אלא אם איזה גורם יטפל בו, מה שחבל מאחר והוא מהווה נקודת חיבור בין רמת ברק לערוץ הפארן והציחור.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

asafk
26-10-24, 10:30
אני נמנע מלומר לא עביר כשלפני שבוע העברנו בשםץ שלושה רכבים.

אסף.

ehudzeelim
26-10-24, 10:56
עם כמות הרכבים שעברו בציר הזה בשבוע האחרון,
לא מן הנמנע שמצבו הדרדר במהירות מיום ליום..

מיכה100
26-10-24, 11:21
עלינו שם ביום חמישי 24.10.24.
אכן השפ"ץ מפחיד מספיק כדי שנבחר לרדת לבור ולעלות ממנו.
דיסקו 4 סטנדרטי עם נעילות מקוריות וצמיגי 50:50 בלחץ כביש, BK מוגבה עם צמיגי 50:50 וJK קצר גיבור.
כולנו עלינו ללא דרמות מיוחדות ובלי לנגוע, מי יותר אלגנט ומי פחות.
כמו כל הציר הזה עד וכולל עשוש, הבעיה בעונה הזו היא המון פודרה על הסלעים.
מאמין שגשם רציני ישפר מאוד את המצב.

נמרוד
31-10-24, 09:44
הנתיב העוקף במעלה ורדית מוריד את הדרוג מ (+4) ל (3) סולידי (לפי מפתח הדרוג (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739))

הנקודה הבעייתית היא אותו שיפוע צד בסוף (לא מופיע בתמונות שצילמתי) אבל מה שיפה הוא שלכלים פחות משופרים ונמוכים הוא סבבה, ולכלים משופרים וגבוהים אין בעייה לטפס במדרגה הסופית של המעלה הישן ולהמנע מהשיפוע.

אז כמו שנאמר - אפשר לשלב את מעלה ורדית בטיול משפחות עם רכבי 4X4 מגוונים, ללא חשש, והוא פותח את האפשרות לטיול חד-יומי נהדר לימי החורף הקצרים - כניסה לשטח מכביש 40 במשאבות פארן או ציחור, מעלה ורדית, מעלה הר כיפה וחזרה לכביש 40.

הנתיב המקורי, הימני כשמתסתכלים מלמטה, נשאר שם לאתגר את מי שמעוניין.
147876

147875

-->