PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמו הרבה חדשים, יעוץ לפני קניה



na tan
12-08-20, 04:36
שלום לכולם.
אני ואשתי מתעניינים בקניית רכב ואשמח לעצות.
השאלון, אם יש שאלות מעבר אשמח לענות.
תודה מראש לעוזרים.
1. תקציב א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 25-30 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מאמין שכן, מעדיף כמובן שלא...

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בד"כ 2 אנשים, לעיתים 4 אבל לא יותר מדי. יכול להיות שנעשה גם טיולים של יומיים ואולי יותר אבל אם יותר אז הלינה ככל הנראה לא תהיה בשטח (אלא בחאן או משהו כזה).

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? הרכב יהיה יחיד בבית. נסיעות בתוך חיפה לעבודה וכד', פעם בחודשיים בערך נסיעה לאיזור הגליל, אין לי הערכה של ק"מ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב ראשי ויחיד. אם אפשר רכב לכיוון החסכוני בדלק, עדיף. (אני יודע שזה רכב שטח וישן ככה שהוא בטח לא יעשה 1:20, אבל אם אפשר שלא יעשה 1:4, זה עדיף...)
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? יש רצון וכוונה לתחזוקה עצמית. יש אבא עם ידע טכני טוב למדי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? חיפה, נראה לי מרכזי...

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הרצון הוא שתהיה לפחות יכולת שטח סבירה+. לא נראה לי שבזמן הקרוב נעשה טיולים משוגעים אבל כן מעוניינים ביותר מכבישי כורכר ודרכי קק"ל.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לאבא שלי יש טריוס, אין לי נסיון עם רכבי שטח חוץ מזה.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין משהו ספציפי. המדבר באופן כללי מושך אותנו אבל גם הגליל לצורך העניין.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני- אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין - ממה שהבנתי למנועי דיזל ישנים יש הרבה בעיות (ובתקציב שלי זה יהיה משהו ישן ככל הנראה), לא משהו מוכח, רק דברים ששמעתי פה ושם. אם זה לא מדוייק אשמח למידע יותר מהימן.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אין משהו ספציפי

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עם תקציב כזה חדש הוא לא יהיה BEGGARS CANT BE PICKY.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? מסתכל ביד 2, הדגמים שחשבתי עליהם הם: סוזוקי גרנד ויטרה דור ראשון (2005), סובארו פורסטר, וטריוס. אשמח כמובן לרעיונות חדשים. שקלנו גם את הג'ימני אבל נראה לי שהוא בעייתי מבחינת גודל...

דניאל מאירי
12-08-20, 08:26
במקרה חבר שקנה פראדו מוכר עכשיו את הקיה ספורטג' שלו,
שנת 2003, המודל האחרון שמתאים לשטח,
10 שנים אצלו, רכב יומיומי אצל אשתו, אחלה מצב, נעול אחורה, צמיגי שטח מלא, שמור יחסית לשנתון,
הוא מבקש עליו 20, נראה כמו משהו שיכול להתאים לך,
שמו רועי 052-2432004

איל מ
12-08-20, 13:20
אם לא היית גר בחיפה*, הייתי מציע לך טרופר דיזל. אם הארבעה אנשים זה לא על בסיס קבוע, אז אפילו קצר. טיילנו עם טרופר קצר לא מעט ארבעה חברה. יחסית לרכב קצר הוא די גדול, ויש מקום לקצת ציוד ב"אין בגאז'". בטיולים עם יותר ציוד מעמיסים על גגון.

* אין לי מושג איפה עומד נושא רכבי הדיזל הישנים וזיהום האוויר היום.

raanan
12-08-20, 17:13
גילוי נאות,
לא מכיר את בעל הרכב או את הרכב עצמו. אבל,
נראה שהגראנד ויטרה הזאת תתאים (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117077-%D7%92-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%94-2000-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2000?p=905868&viewfull=1#post905868)

בהצלחה
רענן

na tan
12-08-20, 20:26
תודה למגיבים בינתיים.
שאלה כללית מבלי לפגוע פה באף אחד כמובן.
יש משהו מאיים לקנות רכב ישן ממישהו שטייל הרבה ושיפצר את הרכב שלו מפה ועד לפלנד. מצד אחד, יש הרבה שפצורים שיכולים לחסוך הרבה כסף, מצד שני זה אומר שנסעו איתו בשטח הרבה וכל החלקים שלו הרבה יותר עייפים מרכב שלא נסע הרבה בשטח.
מהנסיון שלכם, עדיף רכב שטח משופצר שעבר הרבה והחליפו לו הרבה חלקים או משהו יותר קרוב למקור עם פחות קילומטרז' שטח ותחזוקה שוטפת רגילה?

assafy
12-08-20, 21:07
שאלה טובה. אני הייתי הולך לפי המצב האובייקטיבי של הרכב.
רכב מושקע לשטח יכול לחסוך לך עשרות אלפי שקלים שכבר הושקעו ברכב.
מצד שני דורש יותר הקפדה על בחינה של פגיעות שילדה משמעותיות, בלאי במיתלים ובדיקה האם תוחזק לפחות על פי הספר ועדיף בצורה מחמירה יותר.
לאו דווקא רכב שלא ראה שטח אבל לך תדע איך תוחזק עדיף מרכב שעבד קשה בשטח אך תוחזק בהקפדה ואהבה.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Yaki5500
14-08-20, 16:56
לי אישית יש רתיעה מכל רכב ישן בין אם הוא רכב שטח מדוגם ומשופר שטחן שטח או רכב שטח סטנדרטי שלא ירד מאספלט או רכב כביש. למרות המורכבות המיותרת של מכוניות מודרניות ,עבורי הן עדיפות.
רכב בן 20 צריך הרבה תשומת לב והשקעה של משאבים כמו זמן, כסף וחפירות ברשת כדי להישאר כשיר לכביש ולשטח בישראל. לי יש שלושה ילדים צעירים שצריכים אותי יותר אז אני מעדיף משהו שיתן לי כמה שיותר שקט גם אם זה על חשבון עבירות ו/או סקס אפיל
האם זה נכון לכולם? ממש לא זה עניין של העדפה אישית ואפילו גם של שלב בחיים. אולי כשהילדים יגדלו יהיה לי הפנאי והחשק לקחת רכב ישן כזה ולהתמסר אליו.
עכשיו השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא מה מעניין אותך באמת

א. היעד - לטייל בנופי ארצנו ולהגיע לנק' יפות בשטח?
ב. הדרך - לטייל בשבילי ארצנו ולהתגבר על מכשולים בדרך?

אם התשובה היא היעד אז אין לך צורך ביותר מדי שיפורים. תשקיע את כספך ברכב הכי רענן חדש ומטופל היטב שתוכל למצוא וגם זה שנראה לך כמו בן הלוויה הנוח ביותר לטיולים

אם התשובה היא הדרך אז אין לך ברירה אלא לחפש רכב כבר משופר אבל קח בחשבון שרכב שטח משופר בן 20 עולה כסף להחזיק.



Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שמעון.פ
14-08-20, 17:17
תודה למגיבים בינתיים.
שאלה כללית מבלי לפגוע פה באף אחד כמובן.
יש משהו מאיים לקנות רכב ישן ממישהו שטייל הרבה ושיפצר את הרכב שלו מפה ועד לפלנד. מצד אחד, יש הרבה שפצורים שיכולים לחסוך הרבה כסף, מצד שני זה אומר שנסעו איתו בשטח הרבה וכל החלקים שלו הרבה יותר עייפים מרכב שלא נסע הרבה בשטח.
מהנסיון שלכם, עדיף רכב שטח משופצר שעבר הרבה והחליפו לו הרבה חלקים או משהו יותר קרוב למקור עם פחות קילומטרז' שטח ותחזוקה שוטפת רגילה?
אין לי ניסיון אישי מה להעדיף.
אבל ראיתי בחיי רכבים הרוסים מכל הסוגים, משופצרים ולא משופצרים.
שפצור רכב יכול להשפיע לטוב ולרע.
יכולה להיות מדרגה מורכבת שרכב במצב כפי שיוצא מהמפעל,
יצטרך כדי לעבור, לנגוח ולקפוץ לחטוף מכות ולהינזק.
את אותה מדרגה, רכב משופר, יעלה בלי שום נזק.
לעומת זאת, אצל בעלים שמכיר את מגבלות הרכב
ולא ינסה לטפס היכן שלא מתאים, יכול להיות שרכב במצב בסיסי,
יהיה שמור יותר.
הצעתי לך, מלבד בדיקה ויזואלית (עדיף על ידי מי שמכיר את סוג הרכב שאתה בודק)
תוך כדי מו"מ עם המוכר, בקש ממנו לראות סרטונים של ביצועי הרכב.
(אני מניח שיהיו הרבה שישמחו להראות לך)
ובהם תצפה בצורת הנהיגה שלהם, אגרסית או עדינה ותסיק את המסקנות.

na tan
14-08-20, 18:09
נכון לעכשיו נראה לי שאני יותר בעניין של היעד, פחות בקטע של אקסטרים ולעלות מעלות ומדרגות רק לשם העלייה והאתגר (אולי זה יהיה בהמשך, מי יודע).
ככל שאני ממשיך להסתכל ולבדוק נראה שאני הולך ונסגר על הפורסטר, סביב שנת 2008 (זה מה יש במגבלות התקציב), ואם ארצה בהמשך אוכל להוסיף לו הגבהות וכד'.
יש פה בעלי פורסטר מהשנתונים האלה שיכולים להמליץ או לא להמליץ על הרכב?

Yaki5500
14-08-20, 18:22
גיסי מחזיק אחד כזה מודל 2004 כבר 16 שנה (הוא יד ראשונה) והוא כמובן מאוד מרוצה. הפורסטר תפור לצרכים שלו כמו כפפה הם משפחה של 4 נפשות מטיילים הרבה ופחות מתעניינים בעבירות.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->