צפייה בגרסה מלאה : מעלה (הר) כיפה
מפתח דירוג המעלות - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739
קישור למפה בישראל-הייקינג - https://israelhiking.osm.org.il/poi/Ascends/117108?language=he
קישור למפה בעמוד ענן - https://amudanan.co.il/#!wiki=P702965
קישור למעלה במפת אופרוד - https://off-road.io/mapitem/5422491948285952
130508
נ.צ. 478760 / 204771 (ישראל החדשה), המעלה הוא בכיוון הנסיעה ממזרח למערב.
תמונות:
144029
מסלולי טיול העוברים בקרבת מקום:
מעלה עשוש, הר כיפה, נחל חדב ונקרות (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3768-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-4X4-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A9-%D7%94%D7%A8-%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%97%D7%93%D7%91-%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%AA)
קניון ורדית, רמת ברק והר כיפה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3448-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9E%D7%AA-%D7%91%D7%A8%D7%A7-%D7%95%D7%94%D7%A8-%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%94)
עלינו שם דיסקו 4, לנדקרוזר, פג'רו BK, רנגלר וויליס קצר וליברטי. כולם מוגבהים, ממוגנים, עם צמיגי AT והנעילות/בקרת אחיזה המקוריות.
אחרי כל הבילדאפ הופתענו לגלות מעלה קליל, כמעט לא זכאי לתואר 'מעלה'.
יש שם מעבר אחד צפוף עם הצלבה שדורש כיוון, לא משהו שרכב מוגבה עם בקרת אחיזה אמור להתרגש ממנו. חוץ מזה ממש קצת דרדרת, מדרגות והצלבות קלות.
בקיצור סעו ותהנו.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
האמת אני קצת מופתע לקרוא את מה שכתבת... גם אני הייתי שם היום, אבל בירידה.
נראה לא קל לעליה, הרבה דרדרת ולא מעט מקומות שכנראה עברו מאבקים קשים בנסיונות לעלות שם.
אולי אחרי שעולים את עשוש ורמון הפרופורציות משתנות, אבל באמת היה טריויאלי. ראוי היה לציין שעלינו מהאופציה הדרומית, שחותכת את השליש התחתון של המעלה. אולי האקשן נמצא שם?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אם מטרת השרשור לתת מידע לג'יפאים, אז תשובה כמו "מעלה קליל" מטעה בגדול ותגרום לחברים לא מיומנים להתקע או לשבור גם רכב שטח נטול שיפורים מסויימים.
גם בירידה הוא לא קליל.
האמת שקלתי אם לחזור ולסייג.
כל הרכבים שעלו היו מוגבהים ממוגנים עם צמיגי AT וכמובן Low. הנהגים מנוסים או לפחות מנוסים למדי.
בנקודה אחת בלבד היה צריך לכוון.
אף אחד לא נעצר, כולם עברו חלק.
ויחסית לעשוש ורמון זה היה הרבה הרבה יותר קל. הרבה כבר אמרתי?
זה מה היה, וזה מתאים בדירוג המעלות למעלה שדורש low (דרגה 2 - בינוני).
מתנצל על המילה 'קליל', זה היה תחת האדרנלין של הטיול..
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אולי אחרי שעולים את עשוש ורמון הפרופורציות משתנות, אבל באמת היה טריויאלי. ראוי היה לציין שעלינו מהאופציה הדרומית, שחותכת את השליש התחתון של המעלה. אולי האקשן נמצא שם?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
איזו אופציה דרומית יש שם? לא זוכר שראיתי אופציות. אמנם תמיד אני יורד אותו, ואולי יש ציר שלא רואים בירידה, אבל באמת לא זכור לי שיש שם לחתוך משהו.
עריכה.
הסתכלתי בתצאות. יש באמת עוד איזה עיקוף (ציר לא מסומן בסימון שבילים). מעולם שמתי לב שהוא קיים.
140758
אכן
Sent from my HD1903 using Tapatalk
עליתי במעלה לאחרונה. אף פעם הוא לא היה מהקשים ממש אך כן זכרתי מדרגה או שניים שדרשו תשומת לב, התמודדות ונחישות.
כעת נראה שעבר טיפול מסויים או השתנות טבעית (זה לא שהוא הוחלק לחלוטין) ופשוט נדרש לשלב הילוך כח ולעלות בצורה איטית ללא מאבקים מיוחדים. כל רכב בעל הילוך כח מסוגל לעלות אותו ואף הייתי אומר חלק מהרכבים שללא הילוך כח עם נהג מנוסה וטוב.
עליתי היום עם גראנד צירוקי wk2 מוגבה ממוגן וצמיגי 50/50.
דרדרת ומעט הצלבות, עם בחירת נתיב נכונה, הילוך כח וטראקשן יעיל, עליתי ללא בעיות מיוחדות.
ehudzeelim
30-01-23, 18:07
30.1.23
142405
142406
142407
142409
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
האם יש עדכונים מהתקפוה האחרונה?
מתכנן לעבור את המעלה בסולו. פרדו 90 קצר, מוגבה, ממוגן, צמיגי שטח מלא (בד"כ על לחץ 16 PSI), נעילה אחורית, וכננת.
ניסיון - סביר+ (לאחרונה עליתי סולו את מעלה יאיר ללא בעיות מיוחדות)
מנסה להעריך מה הסיכוי שמיני-הרפתקאת הסולו שלי תהפוך לסיוט.
תודה
עלינו אותו אתמול, מיצובישי הנטרים מוגבהים חוקית. בלי יותר מידי דרמות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
איזו אופציה דרומית יש שם? לא זוכר שראיתי אופציות. אמנם תמיד אני יורד אותו, ואולי יש ציר שלא רואים בירידה, אבל באמת לא זכור לי שיש שם לחתוך משהו.
עריכה.
הסתכלתי בתצאות. יש באמת עוד איזה עיקוף (ציר לא מסומן בסימון שבילים). מעולם שמתי לב שהוא קיים.
140758
עליתי בחג דרך העיקוף הנ"ל.
רמה אחת מעל המעלה הראשי והידוע. נדרשת נעילה אחורית לפחות - קדמית רק תעזור. (עליתי נעול כפול על הילוך שני)
הוא יותר קצר אך משמעותית יותר תלול.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.