צפייה בגרסה מלאה : מעלה גרופית
מפתח דירוג המעלות - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739
קישור למפה ב"עמוד ענן" - https://amudanan.co.il/#!wiki=P429152
קישור למעלה במפת אופרוד- https://off-road.io/mapitem/5636509984096256
קישור למפה ב- IsraelHiking - מפת הטיולים הפתוחה - https://israelhiking.osm.org.il/poi/Ascends/117124?language=he
130518
נ.צ. 430824 / 203752 (ישראל החדשה), כייון המעלה הוא בנסיעה מדרום לצפון.
תמונות:
136703
136704
מסלולי טיול העוברים בקרבת מקום:
...לא מצאתי... מי עוזר / תורם ?
העליה במעלה גרופית היא מדרום מזרח לצפון מערב.
וכדי לשמור על בריאות הגוף ושלמות הרכב, זה לא באמת חלק ממסלול טיול.
בברכה, טושי
תודה, בעיית העתק הדבק... תוקן.
נשלח מהנייד
ehudzeelim
09-08-22, 18:08
כמה תמונות מהמעלה,
האמת שלא כצעקתה, באופן יחסי..
מצד שני, לא עליתי, רק ברגל..
אבל אין מכשולים משמעותיים בדרך, רק שיפוע דרדרתי ארוךךך ומלכודת בזנטים לקראת הסוף. לדעתי כל רכב נעול כפול עם צמיגים סבירים יכול עליו.
מצד שני, גם אין סיבה למה כן. 139583139584139585139586
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
עליתי אותו לפני מלא זמן עם FJ נעול קדימה-אחורה. פשוט צריך להיות ממש נחוש ולא להוריד את הרגל מהגז כדי לא לאבד מומנט לרגע
https://youtu.be/Xl8V4GPpHpk
כשיורדים אותו, חייבים לעבוד עם המנוע ולא עם הברקס, כלומר לשים LOW בהילוך ראשון ואם מרגישים שהגלגלים האחוריים מתחילים להשיג את הקדמיים, ללחוץ על הגז קצת
- - - Updated - - -
מפתח דירוג המעלות - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116739
קישור למפה ב"עמוד ענן" - https://amudanan.co.il/#!wiki=P429152
קישור למעלה במפת אופרוד- https://off-road.io/mapitem/5636509984096256
קישור למפה ב- IsraelHiking - מפת הטיולים הפתוחה - https://israelhiking.osm.org.il/poi/Ascends/117124?language=he
130518
נ.צ. 430824 / 203752 (ישראל החדשה), כייון המעלה הוא בנסיעה מדרום לצפון.
תמונות:
136703
136704
מסלולי טיול העוברים בקרבת מקום:
...לא מצאתי... מי עוזר / תורם ?
הנה אחלה מסלול שעשיתי שנה שעברה (עובר דרך מעלה גרופית) - https://off-road.io/track/4916975229206528
עדכון אפריל 2024
גם בירידה האחיזה הגבולית דורשת מיומנות ודיוק בנהיגה. נעילת גלגלים אחוריים כתוצאה מבלימה עלולה לזרוק את החלק האחורי שמאלה (בירידה) לחריץ, כך שנדרש להיצמד ימינה (לא יותר מדי כדי לא להיות בשיפוע צד) וללטף את הבלמים בלבד בלי לנעול גלגלים בטעות. מערכת עזר לירידה בהחלט עובדת יפה.
בעליה המעלה קשה בגלל שהוא ארוך מאוד עם הרבה דרדרת ואחיזה בעייתית כל הזמן וחריץ עמוק בצד ימין וכל הדרך יש שיפוע קל ימינה אז צריך להיצמד לשמאל אבל בלי להגזים. להערכתי בלי צמיגי שטח טובים ונעילה אחת לפחות או שתיים זה יהיה מאבק קשה.
מצבו מבחינת החריץ בצד המזרחי (שנוצר בשנים האחרונות ) והשיפוע בחלק העליון ומצב האחיזה באופן כללי - די רע יחסית לעבר.
אסף.
מעלה גרופית יותר מסוכן מאשר קשה
בעליה בעת כשל
בירידה בשל מיומנות נהג
מעלה מסוכן, מיותר ולא הכרחי בכלל שבמשך השנים הוזנח ונחרב. הוא מוביל משום מקום לשום כלום ולא ציר טיולים בכלל. נכנסים אליו רק כדי לסמן "V" וזה בסדר גמור מבחינתי - רק קחו בחשבון שאין שום הכרח וזה נתון נטו לרצונכם - רק שאו בתוצאות.
לאחרונה הייתי שם לפני כמה שנים עם מאבריק X3 ולמרות שמדובר ברכב השטח המוחלט ככל הנראה (עד הגעת המאבריק R החדש), לא היה כיף בכלל.
לא הייתי נכנס עם רכב עמוס, בוודאי במשפחה + ילדים. סיכון מיותר.
יש מצב שגם המעלה הזה, כמו הזיק, הוא תשתית ולא דרך?
כן. ממש כמו זיק.
ואני לא מסכים שהוא מוביל משום מקום לשום מקום. ירדנו בו כדי לעבור מתא השטח של הר עיט לכיוון מעלה שחרות, בגדול.
אסף.
למעלה גרופית יש מעקף (דרך הכביש) הרבה יותר קצר מאשר לזיק.
כן. ממש כמו זיק.
ושחרות..
ehudzeelim
30-04-24, 21:45
ושחרות..
לא מומחה לנושא, אבל למיטב ידיעתי מעלה שחרות זו דרך עתיקה (אחת מתוך כמה) שחיברה את בקעת עובדה ויטבתה.
לא מומחה לנושא, אבל למיטב ידיעתי מעלה שחרות זו דרך עתיקה (אחת מתוך כמה) שחיברה את בקעת עובדה ויטבתה.
+ צינור מים אם אני זוכר נכון.
גם מחמל עתיק, זה לא סותר את התשתית שעוברת דרכו.
מעלה שחרות הוא אחד ממספר מעלות גמלים קדומים שחיברו בין הערבה ועקבה לבקעת עובדה.
במשך אלפי שנים בקעת עובדה היתה שדה חקלאי ענק לגידול חיטה בנגב הדרומי.
עד קום מדינת ישראל ופינוי הבדווים מדרום הנגב.
בשנות השבעים, נדמה לי ביוזמה של לבקו מיטבתה, נפרץ ציר מילוט מהערבה להר.
(היתה הנחה שבמלחמה עם ירדן כביש הערבה וצומת קטורה יהיו חשופים לאש ירדנית).
דרך הג׳יפים נפרצה על התוואי של המעלה הקרוב ביותר ליטבתה, נקב א דל.
דרך עפר תלולה שמיועדת לרכב 4x4 או משאיות גבוהות עם הנעה אחורית.
בשנת 80 בערך,לקראת פינוי סיני, כשהתחילו לבנות את בסיס חיל האוויר בבקעת עובדה, קו התשתיות הראשוני לבסיס נמתח מהערבה, לאורך מעלה שחרות.
צינור מים, קו חשמל עילי וקו טלפון טמון.
הקווים צמודים לציר בערך שני שליש דרך, ובשליש העליון עולים בציר נפרד ממעלה הג׳יפים, עד שעולים במפל גבוה ולא עביר לרכב.
הקטע התחתון של הדרך מתוחזק מעת לעת על ידי מקורות ו/או חברת החשמל, והקטע העליון אינו מתוחזק ומצבו מתחרבן עם השנים.
שמעתי לאחרונה על תוכנית של רט"ג לשיפור בטיחותי של חלקו העליון של המעלה.
בגלל או בזכות אותו קו תשתיות, הישוב שחרות הוקם במקום בו הוא נמצא כיום.
מעלות ציר הנפט הם שונים.
מעלה גרופית, מחמל וזיק נפרצו לצורך הנחת צינור קצא"א, בצורה ישרה דרך מצוק תלול ולא תוכננו לשמש כדרך רכב.
מעלה מחמל הנבטי/רומי הינו חלק מדרך הבשמים ובזמנו היה סוג של "אוטוסטרדת גמלים".
עולה את מצוק המכתש בפיתולים חכמים ונח לתנועה עם גמל עמוס
מעלה מחמל של קצא"א נפרץ בסמוך אליו אבל אלו מעלות שונים.
בברכה, טושי
עשינו את המעלה גרופית בירידה ב 12.12.2024
המעלה במצב לא סימפטי - בורות ומדרגות, דרדרת ופודרא שמסתירה אבנים גדולות.
חריץ בחלקו האחרון והתלול (בכיוון עליה) לא משאיר מרחב תמרון ומכניס לשפ''צ.
ירדנו עם רכב עם בקרת ירידה במדרון, צמיג 100%, 33" על 0.7 באר.
הרכב היה על סף שליטה עם "הוצאת זנב" שדרשה התערבות מיידית ועבודה עדינה עם גז ונגה.
לא מתאים למתחילים!
היה מאוד מאתגר ולא סימפטי
אני עוד זוכר שב-1994 הורדנו את משתתפי ראלי הפרעונים הבינלאומי דרך מעלה גרופית, שהיה במצב הרבה יותר טוב מאשר היום...
הבאגי של שלסר, האופנוענים היינס קיניגרדנר, ריימונד לואזו, כולם השאירו שם גומי.
מי שלא הגיעו הם הישראלים רז הימן, אביב קדשאי...
וגם מארגן הראלי פנויי, שהיה עסוק בחיפוש אחרי הישראלים שהלכו לאיבוד.
היו ימים
אני זוכר את אבירם ברקאי מגיע ראשון מבין הישראלים עם דיפנדר 90 בנזין סטנדרטי ואת יענקלה זלצר על דיפנדר 90 נוסף מגיע לקו הסיום על 3 גלגלים וג׳אנט אחד ללא צמיג.
איך חלפו להן 30 שנה...
בברכה, טושי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.